To jest zwykła cewka podłączona pod moduł sterujący który wytwarza iskrę.
Tak. To po lewej z czerwonymi przewodami.
Cewki sprawdzone sprawne pompka dziala stacyjka odpieta I nic dalej to samo pomocy panowie
Sprawdź dokładnie odstęp na przerywaczu . Możliwe, że kondensatory wymagają wymiany. Trzy świece są dobre?
Nieprawidłowym działałem gaźnika. Tak jak pisałem może się zawieszać pływak lub zaworek. Warto też sprawdzić czy gdy zgaśnie jest nadal iskra.
Jakieś pomiary, testy? Bateria sprawna, zasilania, impulsator?
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Na cewce powinien pojawiać się przebieg napięcia zmiennego. To działa mniej więcej tak: Podawane jest napięcie ze sterownika na cewkę wymuszające przepływ prądu, po odcięciu napięcia cewka stara się podtrzymać prąd płynący w cewce indukując sem o znacznej wartości liczony w kV. Jeżeli cały czas by było napięcie, albo cały czas by go nie było to cewka...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Ale iskra jest nadal słaba?
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Witam, mam problem yamaha booster łapie ale nie odpala. Gaźnik czyściłem. Kompresja jest. Iskra też.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Czy ktoś ma pomysl od czego zacząć? !. Nowy, naładowany do pełnego akumulator 2. Spr., czy z ECU trafia podczas kręcenia starterem, trafia impuls ok. 80 do 120 V, do cewki? 3. Spr., czy na każdej ze świec, pojawia się równomiernie, zdecydowana, mocna, dobra iskra? 4. Spr. , czy do pompy paliwa, dochodzi pełne napięcie 12 V, po zapłonie. Mam prawo podejrzewać,...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
pełny schemat to raczej tylko serwisówka...:( sprawdz połączenie między impulsatorami a modułem, napięcie zasilania modułu, połączenie między modułem i cewka, wyłącznik zapłonu w lewym zespolonym na kierownicy, sterowanie blokadą(wyłącznik na stopce bocznej, dioda po drodze ,czujnik sprzęgła) jeśli to wszystko oki to raczej tylko moduł. Daj fotke modułu...
witam 2024 rok mam również taki problem nie daje iskry rozwiązał go Pan?
A co do tego modułu "dochodzi". Jakiś schemat, opis, pomiary itp.
witam wymieniłem cewkę zapłonowa i nadal nie ma iskry co jeszcze można sprawdzić
Impulasator do wymiany o ile nie pomyliłeś przewodów (niebieski z białym paskiem to impulsator).
Zerwany klin na wale i iskra w złym momencie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Zawsze istnieje możliwość uszkodzenia mechanicznego, np. przewodów czy też statora i impulsatora przy demontażu i montażu. Jeśli silnik był wcześniej katowany i został przegrzany, to stator i impulsator mogły też dostać po dupie, a dopiero teraz objawiły swoje uszkodzenie. Sprawdzałeś rezystancję impulsatora? Rozrusznik dobrze kręci? Jakie jest napięcie...
Immo się nie wysypało..?
Doszedlem do tego ze mam dc cdi oto schemat : No, to teraz jeszcze dojdź do tego, jak się prawidłowo zamieszcza obrazki. Akumulator mi padl juz jakis czas wiec jak bede sprawdzał to mam go kopac ze startera ?
Tak, kręciłem
było tak robione i nadal nie ma iskry
Witam sedecznie. sam sobie odpowiedziałeś. Sp[rawdz cewkę. Moduł wa bank.
A jakie napięcie powinny wychodzić z cewki?
Wrzuć foto modułu.
Coś ci gdzieś musi mostkować. Bardzo możliwe że przewody od przycisku rozrusznika gdzieś się zwierają z gaszeniem motocykla. Wtedy niejako np zasilanie cewki zapłonowej, idzie poniekąd na rozrusznik. I ot cała zagwozdka. Posprawdzaj dobrze kostki.
Jest iskra, świeca mokra?
Opor cewki: 233 omów, impulsatora 349 jak są zamontowane w silniku. Przy pomiarze napiecia AC impulsator wytwarza 0.1V przy kreceniu rozrusznikiem, a cewka tak jak wyżej psiałem 20-30V
Witam. Pacjent to yamaha big Bear z silnikiem yfm350. Nie odpala. Brak iskry. Jakieś pomysły? Od czego zacząć?
ile przewodów wychodzi z Iskrownika ? powinieneś znaleźć przewód z cewki zasilającej oraz z impulsatora, no i mase reszta będzie przewodami do zasilania świateł ładowania itp. jakby było tak jak myśle to mógłbyś zastosować standardowy moduł od chinskiego 4T
Od spodu gaźnika czy czegoś tam masz wejście na ta wtyczkę
panowie co z tym immo niech ktos powie jednoznacznie czy w tym skuterze potrzebny jest licznik aby byla iskra ???????????
Tego nie wiem czy nie było immobilizera ale może wiesz jak to sprawdzić?
"A zapomniałem, motor ma iskrę na zewnętrznym zapłonie na 12 v DC od 4t na 4 kable ale nie pracuje dobrze. Podłączałem dla testu." Ale moduł zostawiałeś ten sam? Jeśli tak, to widocznie jest sprawny, a jeśli inny - ja obstawiał właśnie jego jako winowajcę. Oczywiście świecę inną sprawdzałeś? Dla pewności możesz dokładniej przejrzeć instalację pod kątem...
Masz spr. i wytestowany na moim przypadku.
Brawo! Dzięki za wyjaśnienie.
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem?
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... w odpowiedziach mogę załączyć tylko obrazki dlatego pod powyższym linkiem zamieściłem bardzo dobrą instrukcję napraw wraz ze schematami elektrycznymi silników do łodzi Yamaha 50-90 KM, plik pdf 2,85 Mb. Silniki te są 3 cylindrowe.
Znalazłem właśnie w module. Ten zabudowany jest od nowszego modelu i ma jeden przewód więcej czarny z białym paskiem, masa która na niego była podana blokowała moduł. Iskra już jest działamy dalej
Nic nie jest ok. Proszę założyć instalację wraz z modułem od tego silnika i dopiero szukać iskry.
Tak, sprawdzałem
Zalana świeca.
Tak, jest iskra wtedy.
Pewnie nie masz w liczniku trybu diagnostycznego? Model 2009 nie miał, wymagał dedykowanego testera. Zastanawia mnie czy ECU nie widzi znacznie obniżonej temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza zasysanego, co by doprowadzało do wzbogacenia „ssania”. Ewentualnie czy wtryskiwacz nie „leje” za mocno przy rozruchu, lub nie przecieka przez co przez pewien...
Witam, mam problem z yamahą xj650. Nie ma iskry na żadnym z cylindrów, moduł się grzeje
Iskrzy na przerywaczu?
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Przetarcie w membranie gaźnika było prawdopodobna przyczyna awarii. Po wymianie wszystko działa na iskrę.
Witam mam następujący problem moja yamaha straciła iskre czytałem na róznch forach ale nic nie pomogło dodam że mam trochę namieszane w elektryce, ktoś zrobił żeby działa bez aku taką już kupiłem, ale wszystko było sprawne i normalnie się jezdziło. Z tego co tam widziałem to moduł ktoś ''odblokowywał'' i jest poklejony taśmą ale działał. Yamaha po zimie...
Motocykl z 2006
A sprawdzałeś przepustnice jak kolega bartosz podpowiada? A i sprawdź jaka jest iskra.
Dziękuje kolego za dokładne wyjaśnienia :) Co do impulsatora, oporność jest dobra, da się GO jeszcze jakoś sprawdzić, oprócz zmiany na inny? Cewke (tą co idzie kabel, fajka i na świecę) zmieniałem. Dzieje się to po zmianie właśnie tego modułu CDI. Mam zasilanie AC.
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Świeca do wymiany na nową i właściwą do tego silnika.
No i tu właśnie jest problem, bo zamienników jest pełno, ale marki WM, a to wiadomo że nawet nowe potrafi być rozwalone. Nowy w ASO to koszt grubo ponad 1000zł. A używki to wiadomo, jak im czapka stanie. Udało mi się znaleźć taki schemat https://obrazki.elektroda.pl/7830021700_... Nie wygląda na super trudny i bazuje na powszechnym...
diwe rzeczy do sprawdzenia na początek - sygnał z impulsatora i z modułu na cewkę
Jeżeli po szlifie, przed przestojem odpalała a po 5 miesiącach już nie to powinieneś sprawdzić połączenia cewki->przewody->fajki. W fajkach i cewkach masz takie wkręty w rurce na które nakręcasz przewód wysokiego napięcia. w starszych sprzętach często utleniają się końce, pęka izolacja przewodów i słabo trzymają się na wkrętach. Obetnij pół centymetra...
Witam. Kupiłem parę dni temu ten oto motocykl z tematu. Przywiozłem go w sobotę, przed kupnem posłuchałem jak chodzi,przewiozłem się. Po powrocie do domu znów go odpaliłem by trochę pochodził. Wczoraj znów chciałem odpalić a tu zero reakcji (padł akumulator) Po podpięciu innego rozrusznik kręci ale za cholerę nie chce odpalić. Myślałem że go zalało...
Hal nie Hal :) Jeżeli raz jest iskra to raczej ok. Pewnie mod. zap. pada.
Rozrusznik kręci, paliwo jest. A iskra jest?
Moto wgl pali? Np na pych? Bo jeśli tak, to kłopot może być w akumulatorze (który jednocześnie zasila iskrę - jeśli zapłon jest DC CDI).
Witam. Mam problem z brakiem iskry. Otóż gdy wyjmę bezpiecznik i kręcę na krótko, iskra się pojawia, a gdy jest wpięty i kręcę normalnie ze startera, niestety jej po prostu brak. Instalacja prześwietlona, wszystko ok. Nowy iskrownik włożony, cewka też. W czym szukać problemu? Yamaha TZR 50. Moduł podmieniany, kiedyś na nim chodziła, teraz bez zmian....
Sprawdż na starej czy jest wtedy iskra, jak Ci zgaśnie...
Nowy moduł progcdi i wszystko działa! :D https://filmy.elektroda.pl/34_1525760329...
https://www.olx.pl/oferta/modul-zaplonow...
Witam. Mam motocykl Yamaha WR 426F(CROSS). Od pewnego czasu, tylko przy włączonych światłach, motocykl zachowuje się jak by tracił prąd -iskrę i nie wkręca się na wyższe obroty. Jak wyłączam światła, motocykl chodzi OK!
Nie mam licznika
Najlepiej diodą z opornikiem. Ma migać podczas kręcenia.
tak Zanik prądu sprawdzony kontrolką tj znika plus dochodzący do cewki
Witam, jak w temacie, xt 600 2kf traci iskrę jak się zagrzeje. Świeca wymieniona, co może być jeszcze?
Wiam mam mianowicie taki problem że po podłączeniu akumulatora w motorze nie ma iskry a jak odłącze to iskra co ciekawe nie jest stała tylko błyśnie raz i puźniej nic kompletnie jest jeden taki kabelek brązowy który idzie do modułu zapłonowego i on daje impuls na moduł gdy sie kręci silnik a jak podłącze akumulator to jest tam staly prąd Weś ktoś coś...
Wygląda mi to na czujnik biegu
Witam. Mam problem z moim motocyklem (tj. jw. yamaha tw 125) . Jest to motocykl z 2001 roku i nie posiada on iskry . Iskra "zgubiła się " po remoncie silnika (wymiana głowicy) .Pierwszy raz yamaha odpaliła, za 2 odpaleniem iskra zginęła . Sprawdzałem moduł zapłonowy w innym motorze, jest w 100 % sprawny. Co powinienem sprawdzić ? jakie powinny być rezystancje...
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Witam posiadam Yamaha Majesty 250 rok 2004 nie odpala iskra jest ale ja zalewa Nie mam pojecia co to jest to pierwszy raz. POMOCY KOLEDZY
jaka zarowka no co ty.. mam miernik elektroniczny.. Sprawa rozwiazana cewka ladujaca dawala za slabe napiecie
witam Mam problem z zapłonem silnik zaburtowy Yamaha ( brak iskry ) elektronik stwierdził awarie w module - spalone "tyrystory" o następującym oznaczeniu 731 M01 H848. Poszukuję tych elementów w oryginale lub zamienniku. Może ktoś ma takie sprawne i jest w stanie odczytać parametry. Będę wdzięczny za pomoc i informację. http://obrazki.elektroda.net/100_1279738...
Witam, mam taki problem że mi nie odpala Yamaha świeca przeczyszczona, ma iskrę. Co może być przyczyną i jeszcze jedno pytanie: Gdzie jest filtr paliwa w Yamaha JOG. Silnik 2T. Proszę o pomoc.
konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego, Jeżeli zamieszczony schemat jest ok, a mam pewne wątpliwości, to układ zapłonowy nie ma impulsatora. Wyglæda ma tzw. magnet, czyli jedna cewka ładująca kondensator i pewnym napięciu wyzwalająca tyrystor dając iskrę.
Albo masz obrócone magneto, urwał się klin na wale i iskra jest ale np na samym dole cylindra.
Jeśli wszystko gra jak opisujesz, to wg mnie w Twoim pojeździe cewka WN jest "zmasowana" (ma zwarcie na masę pojazdu) - występuje taka sytuacja jak przy "gaszeniu" silnika. Sprawdź stan stacyjki i przewody od stacyjki aż do cewki WN, gdzieś po drodze może występować zwarcie.
Witam. Nadal błądzę w poszukiwaniu iskry wymieniłem cewkę na nową aczkolwiek nie dało to żadnej poprawy, iskry brak. Przymierzam się do wysłania modułu do sprawdzenia, polecicie kogoś komu można powierzyć taką operację?
Witam serdecznie problem z obrotami ustąpił po uszczelnieniu karterów i zostały założone nowe łożyska wału ale pozostaje problem z odpalaniem raz pali raz nie raz odrazu a raz ciężko gaźnik napewno czysty rozrusznik kręci ale jak da się gazu to jakby szybciej kręcił może to padł moduł ale iskra jest
Ustaw luzy na zaworach. Dodano po 31 Jak zgaśnie to iskra jest?? Paliwo leci??
Witam, czy do silnika 6v może być podłączona cewka 12v? Mam silnik Yamahy dt 2t 6v i mam cewkę właśnie na 12V. Parę razy odpalił i nie ma ju iskry. Raczej, to nie wina świecy
Jak ową iskrę mogę zmierzyć?
szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia, a do uszkodzenia doszło podczas oglądania filmu; transformator zaczął wydawać dziwne dźwięki, nie zdążyłem odpiąć wzmacniacza od zasilania i było bum, i iskry poszły.
Dzięki bardzo za schemat, to teraz może ktoś mi pomoże.
nie zebym wiedzail co robisz.... ale co ogranicza prad plynacy przez tyrystor?
Sprawdź długość iskry i ssanie.
Zgadza się, pinout tego modułu sugeruje jakieś V2 (front coil, rear coil, może jakieś virago) ale moduł ruszył od kopa i stary KZ1000 cieszy się iskrą.
Sa tak jak powinny, odwrotnie nie ma iskry
iskra yamaha przyczyna iskra yamaha yamaha słaba iskra
pingi laptop sygnał kamera bezprzewodowa niski ciśnienie zmywarka bosch
peugeot wyciek oleju peugeot wyciek oleju
Niedomykająca się kieszeń magnetofonowa w wieży Samsung - przyczyny i rozwiązania Dlaczego telegazeta nie działa na Android TV?