U znajomego w tym samym modelu było to samo. Uszkodzony był jeden z dwóch impulsatorów, po rozgrzaniu dostawał przerwy. Po wymianie na inny iskra wróciła i motocykl jeździł dalej.
Najpierw sprawdz wylacznik na stopce bo to czesto jest problemem braku iskry, tak samo przelacznik na manetce tak zawany kill switch pada bardzo czesto. Stawiam ze u ciebie to bedzie jedno z dwoch, szczegolnie ze stawiam ze jezdziles teraz a warunki sa bardzo nie sprzyjajace dla elektryki motocykla
Robokop, można by polemizować. W elektonicznych zapłonach tranzystor otwiera obwód, przeskakuje iskra. Jeden strzał, jedna iskra. Dzięki kondensatorowi łuk na stykach gasi się szybciej - szybciej zanika prąd w uzwojeniu pierwotnym, a szybsze zmiany prądu, to większe napięcie samoindukcji po stronie wtórnej - większa energia iskry.
Proszę o rady To może poszukaj kogoś, kto ma jakieś większe pojecie o silnikach dwusuwowych? Bo skoro wszystko jest sprawne, to nie ma opcji żeby nie zapalał. Iskra może być, ale np. za słaba. Pod ciśnieniem w cylindrze wtedy zanika. Częsta przyczyna to kondensator i podkładki pod młoteczkiem. Nie mogą być metalowe, koniecznie izolacyjne.
Mam również problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha XV 500. Ktoś maczał już w nim paluchy i na jednej świecy jest bardzo słaba iskra która czasami zanika. Jeśli uda ci się sprawdzić swój moduł to podziel się wiadomościami jak to zrobiłeś. Może wiesz kto ma do sprzedania taki moduł lub byłby w stanie go naprawić?
no na takich ustawieniach nie chodzi :( To ustaw poprawnie zapłon. Szczelina na przerywaczu na 0,3-0,4mm i dopiero wtedy ustawiasz wyprzedzenie. Przerywacz ma się zacząć otwierać 2-3mm przed GPZ. Stwierdzenie że "ma moc" nie świadczy o dobrym ustawieniu. Jak mu zmniejszysz szczelinę to podstawa musi być przekręcona do przodu (w prawo) żeby iskra była...
Witam kupiłem zatarta honde crm 125 po złożeniu jejnie mam iskry. Jak mogę sprawdzić moduł czy jest sprawny lub na jaki mógłbym go zamienić? Co jeszcze warto sprawdzic przy zaniku iskry w tym motocyklu? Z góry wielkie dzięki za odpowiedź
Dostac moduł do tego motocykla graniczy z cudem. Otworzyć się go nie da bo jest zalany tym smiesznym klejem. Jest jakiś sposób wytrawienia tego kleju ?
Z tego co poczytałem w sieci, to motocykl posiada zmienny kąt zapłonu, zmieniający się pod wpływem obrotów silnika. Montowałem po kolei każdy z trzech modułów i na jednym w ogóle nie pokazała się iskra, na dwóch iskra jest lecz podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem zanika, tak jakby jakiś układ elektroniczny po prostu się grzał, lub nie generował...
Witam Będę usiłował naprawić "motocykl" marki Romet. Teraz co się dzieje: Po ok 30 min jazdy ginie iskra. Właściciel wymienił już cewkę zapłonową, ja ostatnio wymieniłem moduł gdyż został zjedzony przez kwas z akumulatora. I teraz moje pytanie czego się doszukiwać? Moje podejrzenia padają na iskrownik a dokładniej na czujnik położenia wału.
Witam, dzisiaj rano poszedłem odpalić swoja Mz-ke z elektronicznym zapłonem z 91r, odpaliła przejechałem 200m i motocykl zgasł, miałem słaby akumulator wiec go podładowałem, ale to nic nie pomogło, zacząłem grzebać sprawdzać kable, wymieniłem fajkę, kabel wysokiego napięcia nic to nie pomogło. Dobra poszedłem na obiadek przychodzę po paru godzinach......
Witam. Mam problem. Po odłączeniu modułu od instalacji motocykla iskra wróciła, lecz na chwile. Motorek załapie ale nie odpali. Przy dotknięciu rozrusznika iskra sie pojawia ale jak rozrusznik wkreci sie na swoje obroty to iskra ginie - tak jakby pow pewnych obrotow silnika iskra ginela. Modul odlaczylem dlatego ze jakis przekaznik musial sie spalic...
Wysokość napięcia zależy od szybkości zaniku prądu, a ta może zależeć od różnych czynników, weźmy zwykły przerywacz jeśli zapali się łuk na stykach to iskra na świecy będzie słaba, dlatego mały kondensator 0,22uF poprawiał iskrę bo nie było łuku na przerywaczu. Tu chcemy zdecydowanie spowolnić opadanie napięcia więc dał bym dużo więcej, np 100uF
Witam Poszukuję sprytnej osoby, która wie coś na temat układów zapłonowych TCI (chociaż chyba niekoniecznie) i która miałaby czas i chęć zaprojektować pewien wydaje mi się niezbyt skomplikowany (dla elektronika) układ, który może uratować mój projekt. Wyprzedzając nasuwające się pytania - nie spodziewam się, że ktoś zrobi to za darmo a sknerą nie jestem....
Zasada działania zapłonu iskrowego - iskra powstaje przy zaniku prądu w cewce niskonapieciowej, powstaje po szybkim zaniku. Jeżeli podałeś napiecie stałe i czekałeś to nic się nie działo , poza wydzielaniem ciepła. A iskry prz wyłaczeniu mogłeś nie zauważyć. w tym silniku wygląda na to że kształt iczas trwania impulsu był wyznaczany przez modół elektroniki....
Witam Mój motocykl bardzo dymił nawet na wolnych obrotach i w ostateczności zarzucał świece co skutkowało zanikiem iskry. Myślałem że to przez nieszczelności na tłoku więc go wymieniłem na nowy większy i pod niego dałem do szlifowania cylinder. Teraz okazało się że po dodaniu gazu po chwili dopiero wchodzi na wyższe obroty, ale już nie dymi. Ale co...
Witam, mam nietypowy problem. Posiadam motocykl taki jak w temacie, dzisiaj przy próbie odpalenia motocykl raz odpalał a raz nie, zapłon wracał na ułamek sekundy po poruszeniu przełącznika od wyłączenia zapłonu który masuje cewkę 6v pod bakiem. Rozebrałem przełącznik myśląc, że tam jest problem okazało się ze nie, bo kable nie były zwarte a iskry dalej...
W motocyklu urwał mi się jeden z magnesów, uszkodził stator zapłon typu magnet bezimpulsatorowy. Z okazji dość drogiego oryginału postanowiłem zaadoptować magneto i stator z suzuki ad 50 morini, wykonałem podstawę statora z dużą możliwością korekcji kąta zapłonu, za pomocą lampy ustawiłem zapłon w odpowiednim miejscu. Moduł zapłonowy oryginalny, po...
Przywracam do "życia" Tropika z 1971. Motocykl z trudem zapala, ale po chwili zaczyna przerywać i gaśnie. Po wykręceniu świecy, okazuje się, że jest zalana paliwem. Czyszczenie świecy, motor z trudem, ale odpala i sytuacja się za chwilę powtarza. Kiedy sprawdzałem iskrę, raz jest OK, a innym razem zanika. Kiedy włączę zapłon (nowy akumulator), napięcie...
Nie wiem czy w tym motocyklu masz podobny układ zapłonu ale ja walczyłem z Simsonem z podobnymi objawami.Iskra pojawiała się przy powolnym kręceniu "kopką",przy szybkim zanikała by się znów pojawić jak wał prawie stawał.Generalnie była bardzo licha i silnik nie zapalał. Przyczyną był moduł a dokładnie to diody które rozwalało zbyt wysokie napięcie z...
Albo kupiłeś mega polepionego gniota albo jak pisze powyżej kolega, zmień mechanika. 1. sprawdź czy akumulator jest Ok, czy nie ma przebicia na celach itd, naładuj, odstaw na 2-3 dni i zobacz jaki masz spadek napięcia. 2. jeżeli bateria jest ok sprawdź kable, idące od alternatora do regulatora itd, czy nie ma przerw, luzów na zaciskach itd, ew spróbuj...
Cześć, mam Cagivę River 600. Kupiłem ją z uszkodzonym rozrusznikiem. To jednocylindrowy motocykl bez odprężnika Zamontowałem do niej rozrusznik Denso z Kawasaki Z 750 (cztery cylindry). Dorobiony został nowy zębnik i przedni dekiel rozrusznika. Stojan z magnesami trwałymi został obrócony o 90 stopni, aby uzyskać właściwy kierunek obrotów. Niestety,...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
:arrow: Macosmail jak wygląda ten hallotron? on znajduje się pod główym silniczkiem? Witam. Tak znajduje się pod głównym rotorem,, a nawet jest ich tam kilka. Są to przeważnie 4-pinowe klasyczne czujniki z wyjściem różnicowym (coś jak mostek pomiarowy) czyli potrzebny jest jeszcze wzmacniacz operacyjny/komparator, aby uzyskać pojedyncze dwustanowe...
Opóźnia, jak miałby te napięcie podnieść? Tak jak to robił w samochodach i wielu motocyklach. Moduł działa na wewnętrznie obniżonym napięciu,a w momencie kręcenia rozrusznikiem przechodzi na pełne dostępne. tranzystor wewnątrz modułu zwiera je do masy krótkim impulsami co generuje iskrę. Pisałem właśnie o tym wcześniej,że zależnie od rozwiązania napięcie...
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Cześć, mam pewien problem z moim motocyklem. Jeździł normalnie w pewnym momencie po prostu zgasł nie chcial zapalić. Po sprawdzałem sobie wszystko i zobaczyłem że w momencie gdy naciskam rozrusznik iskra jest, gdy chwilę go trzymam ona znika, a w momencie puszczenia znowu się pojawia. Pogrzebałem trochę w instalacji i przy kierownicy znalazłem kabel,...
Witam mam problem z zanikającą iskrą, motocykl chodził wcześniej po czym ruszyłem dosyć agresywnie i chwile potem zgasł, paliwo dochodzi, kompresja mierzona na zimnym silniku jakieś 13bar( nie wiem czy nie za dużo) zaczynam zastanawiać się czy jest możliwość żeby zapłon się sam jakoś przestawił? u mnie jest moduł i impulsator więc jako takiej regulacji...
Witajcie. Mam ETZ z zapłonem elektronicznym. Od kupna same problemy. MZ raz chodzi w miarę dobrze ( brak iskry zdarza się tylko na wolnych ) a raz wg nie ma iskry i potem sama powraca. Czasem pracuje na wolnych, nastąpi zanik chwilowy ale zdąży się utrzymać na obrotach i pracuje dalej. Innym razem trwa to długo, motocykl gaśnie i można go odpalić lub...
iskra zanika zanika iskra zanika iskra skuter
zakładanie nowych tematów sterowa optotriakiem samoczynny restart biosu
philips fc690 prostownik ideal
Przekrój kabla dla 115V, 20A na 300m: miedź i aluminium Błąd OEt1 w falownikach Delta - przyczyny i rozwiązania