Witam Mamy problem z Matizem. Nie da się go odpalić. Na wszystkich świecach jest iskra. Wymieniliśmy świece, kopułkę + palec (poprzedni był uszkodzony). Dodam, że na po tej wymianie samochód jeździł dwa dni. Kable ustawione zgodnie z schematami 1,3,2 od znaku 1 na kopułce. Zapłon nie przestawiany od nowości. Ciągle zalewa świece tak jakby był problem...
Iskra jest na wszystkich świecach
Nie jestem mechanikiem ale aparat zapłonowy kiedy iskra na świecach jest ok ?
Akumulator nie wilgoć tak.
Niestety zarówno kopułka jak i palec pasują idealnie. Nie ma mowy o pomyłce, pozatym kąt wyprzedzenia zapłonu jest ok a iskra na świecy długa.
Witam wszystkich mój problem polega na tym kodzie I braku iskry na świecach DTC 1601 błąd imobilizera - odpowiedź nieprawidłowa Jak to naprawić, usunąć ten błąd
Magnes może się rozładować pod wpływem niektórych pól magnetycznych... Choć to mało prawdopodobne...
witam,matiz nie chce odpalic po zgaszeniu,brak iskry na świecach ,nie słychac pompki paliwowej,nie zapala sie kontrolka check po przekręceniu zapłonu
To bardzo dziwne u mnie nie słychać pompki a pracuje. . To może nie siedzisz w Matizie :-) Chm... sprawdziłbym jeszcze pompkę - jest tam membranka łapiąca śmieci z baku... sprawdź również w pompce. Sprawdź zaraz po przyjeździe z pracy (po wyłączeniu autka) czy pojawia się iskra na świecach...
mam problem z matizem już drugi raz jak jest wilgotne powietrze (pada deszcz) nie odpala samochód stał na parkingu, wyczyściłem kopułkę, na świecy jest iskra. dzięki za podpowiedź pozdrawiam
no poradźcie cos jeszcze. na tablicy zadna kontrolka sie nie swieci migacze są swiatła działają itp.... sprawdzilem swiece i na każdą świece nie dochodzi iskra
Iskra jest? Świeca wymieniona? Mało piszesz co sprawdziłeś?
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
wszystko trzeba sprawdzać: świeca, iskra, czyszczenie gaźnika może dysze przytkane i poziom paliwa, lewe powietrze, kompresja. Musisz po kolei to posprawdzać bo tak ciężko coś powiedzieć, za mało informacji
A jak wyglądają świece po dłuższym kręceniu ?
Za mało szczegółów napisałeś. Paliwo dochodzi tzn. dochodzi do gaźnika czy na świece? Próbuje chociaż załapać? To ze iskra jest gdy świece jest wykręcona nie oznacza że jest po wkręceniu ja w głowice. Próbowałeś na innej świecy,
Brak iskry jest już na cewce. Do cewki napięcie dochodzi ale brakuje przerywania. Podstawiałem nowy aparat i nic. Przewody i świece to bajka.
Jeśli masz od kogo to podstaw jeszcze inną cewkę zapłonową. Kiedyś spotkałem się z tym w matizie że cewka szczególnie jak było chłodno lub mokro potrafiła szwankować. Jeszcze pozostaje moduł optyczny. Na początek rozłącz wtyczkę przeczyść. Po tym co piszesz że świece są mokre to raczej coś z iskrą może być. Bo świece po wykręceniu nie powinny być mokre...
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
Więc tak: Iskra jest a świeca różnie raz mokra raz sucha ale nadal nie pali
invisibleman - po co mam sprawdzać linie immo skoro ten komputer odcina wtrysk ?? Dwa immo zostało osunięte z komputera . Podmieniłem komputer z innego sprawnego samochodu , dalej nie ma iskry ( SIEMENS S115000010B ).
Beru tak. Dobre sa też mało znane na naszym rynku Eyquem.
Czytałem o NGK V-line. Tamte maja nacięcie na środkowej elektrodzie. Iskra U ma nacięcie w elektrodzie bocznej - na oko szerzej rozstawione są ostrza krawędzi iskrzenia niż w NGK V-line. Z tym marketingiem nie przesadzajcie, cenowo nie ma między nimi wielkich różnic więc tan marketing coś słabo działa. Widziałem ostatnio prototypy świec które całą elektrodę...
A gaśnie, bo brakuje czego - iskry, czy paliwa?
Pokolei przewody że świecami wspinałem do cewki i świece przykładałem do bloku na włączonym zapłonie wtedy iskra pokazywała się na świecach No cóż, mało precyzyjny opis samego podłączenia. Ale pozostaje jeszcze jeden istotny szczegół. świece przykładałem do bloku na włączonym zapłonie wtedy iskra pokazywała się na świecach Samo przyłożenie świecy do...
Jeśli byś poczuł spaliny, to silnik by pracował. Tylko wtedy pojawiają się spaliny. Teraz nie wiemy czy brakuje iskry czy paliwa, czy powietrza. Wlot powietrza też musi być drożny. Paliwo ma swobodnie lecieć do komory pływakowej. Często są z tym problemy gdy w zbiorniku są paprochy i woda. Po to był kranik, odstojnik i filtr, żeby to zatrzymywać. Mogła...
z kostką od zapłonu (przełącznikiem były problemy) ale gdy biorę na krótko nic to nie daje kable sprawdzone też, cewka została wymontowana chciałem sprawdzić baterią czy działa prąd dochodzi do świecy niestety z paluszków wynosi tylko 4,5v czy to za mało żeby świeca miała iskrę czy po prostu wina zepsutej cewki ?
Podejrzewam problemy z układem zapłonowym. Sprawdź max długość iskry jaką możesz uzyskać gdy skacze z samego kabla WN do głowicy. Zacznij od 2-3 mm i odsuwaj kabel co 1 mm aż iskra przestanie przebijać powietrze. Potrzebna druga osoba do pomocy aby zapewnić prędkość rozruchową silnika. Iskra musi przebijać ponad 10 mm ! Jak nie to znaczy że WN jest...
z tego co widze to pali na jeden gar, bo po odłączeniu pierwszych dwóch fajek z świec nie widać różnicy. Nadal nie wiemy czego brakuje. Sprawdź iskrę na cylindrach dodatkową świecą , zmierz ciśnienie w cylindrach i ciśnienie paliwa
Witam kolego , bardzo skromnie to opisujesz napisałeś co sprawdziłeś z twojego opisu wynikało by zamienić słowo sprawdziłem na obejrzałem nie ma opisu typu , np napięcie dochodzi do regulatora po zapłonie chociaż on w tym przypadku jest mało ważny , świeca podmieniona itp . wybacz nie da się ciągnąć cię za język krok po kroku mógłbyś dać chociaż foto...
wykręć świece i przedmuchaj silnik . Możliwe że się poprostu zalał . Sprawdź potem czy jest iskra i czy działa pompa paliwa . Jeśli to bedzie ok to odpalić musi .
Witam. Mam problem z Matizem. Samochodzik spisywał się cały czas bez problemów i awarii aż do dziś rana... Autko nie chce zapalić. Pompka paliwa pracuje, na każdej świecy jest iskra, akumulator maksymalnie naładowany - w czym tkwi problem?
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
A dałeś na luz? bo jak będziesz miał na biegu to nie zakręcisz,a poza tym jak ci akumulator stał na półce rok to będzie już zasiarczony i nawet dwa dni ładowania mu nie pomogą.A zawory to na razie bym zostawił w spokoju,w pierwszym rzędzie to paliwo,prąd czyli iskra świecy,regulacja zapłonu jeżeli jest to konieczne,potem można sprawdzić kondensator...
Sprawdzę, a tak pytam bo napiecie na końcówkach a i b po zdjęciu przewodów z cewki to ok 2,6V przy kreceniu kluczem elektrycznym i odkręconej świecy. To chyba trochę za mało i może dlatego słaba iskra.
A więc tak . Co dziś jeszcze sprawdziliśmy . Z takim trochę lepszym mechanikiem . Nie ma iskry na 3 świecach wogóle . Na pierwszej jest tak bardzo mało , tak tylko pstryknie co 3-4 sec . Paliwo dochodzi do listwy i do świec nie dochodzi już wogóle. Podejrzenie jest na ten moduł BSI. Próbowaliśmy też drugim kluczykiem i też nic . Ten moduł BSI wogóle...
nowoczesne z przekładnią redukcyjną za to super fajnie szybko kręcą i mało prądu ciągną więc i tak To jest bzdura pradu tyle samo pobierają , nakrecilem o tym youtuba nawet.
Za mało danych , typ model etc. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić : - podmienić świece -sprawdzić stan przewodu -sprawdzić cewkę (uszkodzenia mechaniczne , przejście itp.) -odległość cewki od koła -stan magnesu
Jeśli nie jesteś w stanie stwierdzić czy masz iskrę na świecy podczas występowania usterki, to jedyna prostsza metoda to pojechać do elektromechanika samochodowego...
Witam mam ten oto problem. Odpaliłem rano swojego matizka wszystko było ok. przejechałem pare kilometrów, zatrzymałem sie na światłach... chciałem ruszyc "jedynki" a tu auto zgasło.. przez chwilę nawet pracowało bardzo nie równo i od tamtego momentu nie mogę odpalić auta. Sprawdziłem czy jest iskra na świecach i cisnienie paliwa, wszystko w porządku....
Eeee, źle - cewka dostaje tylko tyle ładunku, ile jest zgromadzone w kondensatorze. Czyli pewnie zbyt mało.
a czy czujnik obrotu wału ma coś wspólnego z iskrą?
Jest to Matiz z silnikiem F8CV z 2000 rocznika. Po rozgrzaniu silnika wyłanczam go i nie potrafie go ponownie uruchomić. Faktycznie nie ma w tym czasie iskry na świecach ani na cewce. Gdy całkiem wystygnie jakgdyby nic można go zapalić. gdy sie silnik zagrzeje to występują te same objawy itd.
Te cewki mają do siebie, że następuje upływność na dolnej części korpusu i iskra biega jak chce. Czyli raczej rzadko na świecy. Uszkodzenia trudno wykrywalne i raczej nienaprawialne. Czasem kiedy korpus z tworzywa o jasnym kolorze to daje się zauważyć ścieżki upływności. W twoim przypadku ułamanny korpus aż prosi o upływ. Ale przecież taką cewka (mało...
(smarowanie 1:24 czy 1:30 Mixolem) który nie spalał się całkowicie i zażużlał świecę, która dobrana na chybił-trafił, Mixolem ? Może Luxem byle jakim 1:20, lub jeszcze lepiej (aby nie za mało). Świeca jak dawała iskrę na zimno - O.K. Kto słyszał o wartości cieplnej. (bez pytajnika)
Jak jest palec to jest jeszcze kopułka,przewody,świece... Może byś słaba iskra na którymś cylindrze i wtedy po dodaniu gazu zalewa się i nie przepala mieszanki.
Dziś po południu sprawdzę wszystko dokładnie bo nawet nie ma jak bardzo sprawdzić świecy czy ma iskrę w tych cewkach :( Wiadomo że cewki są podłączone szeregowo Więc podmieniałem cewkę z innej meganki i nadal nic. Więc zostały chyba tylko 2 rzeczy brak iskry,świeca padła co mało prawdopodobne bo była sucha po po wykręceniu lub wtrysk paliwa padł na...
Widzę, że mamy do czynienia ze znaFcą tematu. Diagnozować tak, ale czarodziejską kulą, bo wszystkie czynności diagnostyczne są niebezpieczne. Piszesz bzdury. Po pierwsze jak nie masz katalogu w głowie to nie pisz bzdur, że silniki są bezkolizyjne. Mało tego - zapytaj fachowców ile silników motocyklowych jednocylindrowych jest bezkolizyjne to Ci powiedzą...
Z którego roku ta Vectra i jaki to silnik, bo 2.0 to trochę mało.
Sprawdź świece zapłonowe, jeśli jedna ma słabą iskrę, to już wystarczy, aby silnik zaczął szarpać. Sprawdź też rozdzielacz zapłonu... Pozdrawiam
To zagięte czarne "coś" to dekompresator. Jak zalejesz silnik to możesz go tym "przedmuchać" odkręcając. Przepustnica ustawiona w jedno ze skrajnych położeń (niepamiętam w którym) i zablokowana służy do uruchomienia (mało powietrza dużo paliwa) po rozgrzaniu zwolnić. Wtedy silnik powinien wejść na obroty nominalne. Bardziej "wychużdane" silniki zalewało...
Czy da się wymienić simeringi wału bez potrzeby rozpoławiania silnika? Odpowiedź brzmi TAK. Jeśli zadajesz takie pytania, to znaczy że mało wiesz i jeszcze mniej myślisz. Jeżeli nigdy nie naprawiałeś silnika motocykla, to przygotuj się do tego "teoretycznie" czytając serwisówkę. Akurat do tego silnika jest ona do "zdobycia" i jest bardzo dokładna....
Słuchajcie znam przyczynę ale nie znam powodu. 😉 Okazało się że silnik pracuje na jeden gar. Ale żeby nie było tak prosto, to o dziwo iskra jest 🤔 i co teraz ktoś ma jakieś pomysły. Iskra jest a świeca mokra... No i mam zagadkę. O co chodzi. Iskra za słaba? Za dużo paliwa leje czy za mało?
Szczerze mówiąc mało zrozumiałem.
Nalałem strzykawką troche paliwa bezposrednio na tłok pod świece, przykręciłem świece i nie odpaliła kosa. Może za mało nalałem i dlatego nie odpaliła.
Nagar, to osad spowodowany spalaniem paliwa z olejem i raczej w dłuższym okresie czasu, a jeśli silnik nie odpala- zakładając, że jest iskra, to albo zbyt mało paliwa, albo silnik zalany paliwem. jeśli zlany , to trzeba odkręcić świecę i kilka razy pociągnąć za sznurek, po czym wkręcić świecę i być może odpali. Jeśli nie pomaga taka próba, to może silnik...
Przecież 1.5L oleju to nie mało a ogromna ilość a jak do tego pomyśleć jeszcze że na reszta nie bierze tylko ten jeden. Te Twoje nic to ponad 20L od wymiany do wymiany czyli prawie 5x to co jest w silniku. Jak po próbie olejowej wyjdzie że ciśnienie na tym tłoku się nie zmienia tzn. że ten cylinder pływa w oleju. Do sprawdzenia prowadnice w głowicy...
Dzisiaj chyba znalazłem przyczynę, jest ciemno otworzyłem maskę a tutaj dyskoteka, z jednego kabla idzie ciągnąca się iluminacja a na końcu iskra ucieka w aparat zapłonowy. Teraz pytanie czy wymienić same kable czy świece również?
i jeszcze luźny przykład co napięcia przeskoku iskry w zależności od ciśnienia. tylko sytuacja odwrotna: ciśnienie podwyższone względem normalnego. silnik benzynowy - na świecę idzie spore napięcie - kilka - kilkanaście tys. V. przy próbie w powietrzu - pod ciśnieniem atmosferycznym iskra z przewodu wyjętego z "fajki" przeskoczy do masy na długości...
Zostało jedno, sprawdzić szczelność silnika. Coś mi się wydaje że tu nie chodzi o położenie cewki, kosa spalinowa potrzebuje trochę kompresji ( jak każda maszyna z tłokiem o średnicy mniej więcej 40mm ) może ma tej kompresji za mało? A paliwo na pewno dociera z gaźnika? Ile ma mieszanka? Karencja wynosi 2 miesiące, później się nie nadaje do maszyny....
Witam. Po pierwsze piszemy wszystkie potrzebne informacje jak typ instalacji, model itd. Po drugie jeżeli jest na benzynie dobrze nie oznacza to że będzie dobrze na gazie, gaz ma większe wymogi co do stanu instalacji elektrycznej jak cewka, kable WN, świece. Czy były wymieniane kable? świece? takie objawy występują bardzo często przy przebiciach na...
Mam nadzieję że jeszcze nie obrzedłem, ponieważ wyskoczył kolejny problem. W tej chwili nie mogę odpalić samochodu, iskra dochodzi do przerywacza a na świecach jak sprawdzałem nie ma, malucz stoi i nie mogę go odpalić, tylko jeszcze nie próbowałem na pych go odpalać więc nie wiem czy by ruszył po pchnięciu, co to może być?:)
Witam wszystkich :) mam problem z matizem - nie chce odpalić. Dojeżdżając do przejścia dla pieszych miałem wbitą 3-tkę, zwolniłem i znów wcisnąłem gaz (prędkość była bardzo mała już powinienem wbić 1 no 2 ale się zagapiłem) - Matiz zgasł. Ja za kluczyk, wyłączyłem zapłon i znów go włączyłem by odpalić ale nie odpalił. Silnik kręci, iskra na świecach...
sprawdź pompkę paliwa i zobacz czy chodzi znaczy czy podaje paliwo Nie podaje, pompka chodzi. Witam kiedyś robiłem z matizem miał podobne obiawy jak u Ciebie jeden z mechaników rozebrał układ zasilania paliwem a tam wyłożył sie aparat zapłonowy. To chyba nie, bo iskra na świecach jest. Jeżeli check nie świeci to paliwo i jego układ. Co to jest check?...
tysiaczek skoro iskra jest świece mokre i wszystko jest ok. może ty go po prostu zalałeś . PS . rozrząd ? napisaliśmy dużo mam wrażenie że motasz .
Za mało opisałeś ... Iskrę ma ??? kable , świece , dis sprawdzone ????...Może paliwa nie dostaje ,, jest dobre ciśnienie ????.Czasami czujnik wału lub wałków ...... Zawieszony egr może być ale w x20xev raczej żadko ... Jeździ auto na gazie ???? .....Pozdrawiam MikeC ...
Za mało powietrza, za dużo paliwa brak iskry. Więcej głównych nie ma.
Strzelił bo się wreszcie iskra pokazała na chwilę i to co mu nalałeś (jak przepompował już do tłumika) wybuchło. Wysusz kable przeczyść świece sprawdź kondensator, a potem iskrę. Jak tłumika nie rozerwało , to znaczy że za mało benzynki mu podlałeś.
bezpieczniki sprawdzone. słychać jak pompa paliwa pracuje oraz przy lekkim "pchaniu" samochodu bez wkręconych świec, na zapłonie słychać charakterystyczne cyknięcia wtrysków. dziś sprawdziłem pasek rozrządu i nie jest przeskoczony. wyczyściłem przepustnice wraz z silnikiem krokowym, zmniejszyłem szczeliny na świecach na ok 0.6mm i matiz zapalił, działał...
Dzięki wszystkim za pomoc, ale podstawowe rzeczy na ile mogłem sprawdziłem z Waszą pomocą i chyba się poddam, chociaż na moje oko, to jest jakaś pierdoła, bo po mojemu kompresja jest, iskra jest, tylko dziwne, że po wlaniu paliwa nie ruszył nawet na chwilę, więc albo za mało wlałem, albo świeca, albo faktycznie nie ma sprężania... Pierścień wygląda...
Kolego KAR, Jeśli silnik odpala i chwilę pracuje, to na pewno nie jest przestawione magneto, gdyby było, na bank nie odpalił by silnika. Co do samego pytania - Jeśli silnik odpala, ale przerywa i gaśnie - albo problemy z paliwem ( co raczej można wykluczyć jeśli pali bez problemu bez ssania) albo wymienić świecę na właściwą, jeśli nie dowiesz się jaka...
A w jaki inny sposób w domowych warunkach można to sprawdzić? Właśnie byłem sprawdzić czy jest iskra no i jest. Wykręciłem świecę a tam całe mokre. Może go zalewa? Co mogę jeszcze sprawdzić? Może jakiś wężyk od podciśnienia?
Świece zapłonowe, jak sama nazwa wskazuje zapalają mieszankę za pomocą iskry, świece żarowe podgrzewają ją w silnikach wysokoprężnych, żeby ułatwić jej samozapłon. Silnik diesla będzie pracował bez nich, mało z tym niektóre w ogóle nie są wyposażone w jakiekolwiek świece i jakoś działają
Kable sprawdzałem pryskając w nocy wodą było tylko delikatne mało widoczne iskry, świece odkręcane też sprawdzanie wyglądają ok. Instalacja BRC. Po wykasowaniu błędu od wczoraj auto jeździ normalnie bez żadnych usterek ale oczywiście do czasu. Jeździłem na PB test na 20km na gazie się wyswietliła sonda (pod podlaczeniu pod vag bo check sie swieci dopiero...
Rozdzielacz zapłonu w tym wynalazku palec z kawałka blachy i trzy miedziane styki. Nie ma takiej opcji żeby "iskra" wychodziła z cewki i ginęła w rozdzielaczu. Albo kupiłeś słaby rozdzielacz albo masz problemy z napięciem na cewce zapłonowej albo nawet z samą cewką. Może za mało energii daje żeby wywołać iskrę na świecy. Sprawdź jakie napięcie dochodzi...
Kopci na niebieskawo, bardzo mało, simmeringi obydwa wymienione na nowe, jeżdżę na świecach NGK BP7HS, B8HS, PAL N7Y. ISKRA F-75, F-80, F-100.
Jest mi miło, że sobie poradziłeś! - czy jest mozliwe sprawdzenie tego typu cewki metoda jak wyżej? W/g mnie jest to żadne sprawdzenie! To świadome proszenie się o kłopoty,,,,,,,,,,, Co takie coś ma na celu? Nie mogę sobie tego wyobrazić! Sprawdzenie cewki to nie tylko pomiary oporności uzwojeń i to wykonane w różnych warunkach, jak podwyższona temp....
W moim poldku 1.6gli padł kiedyś moduł zapłonowy , silnik szarpał bo chodził na 2 garach - jak się nagrzał było lepiej ale mało co nie wybuchł kat. Sprawdź iskrę na świecach .Taki moduł pada co jakieś 60-70tyś km.
Na dzień dobry sprawdziłbym zapłon, jego wyprzedzenie przez GMP i jakość iskry na świecy zapłonowej. Poluzowaniu mógł ulec jakiś przewód z elektryki (mało prawdopodobne ale możliwe). Świeca jest zalana paliwem kolor elektrod na świecy, silnik szybko się zagrzewa? Jednym słowem więcej informacji.
od czasu jak zaczęło auto szarpać to odpaliłem auto ze dwa razy ,gazowałem trochę ,jechałem kawałek na wolnych obrotach bo jeszcze jechał matiz i szarpał to zaparkowałem przed blokiem ,później zapalił się sheck i odkręciłem obudowę rozrządu i zaworów i pokręciłem paskiem aha no sprawdzałem czy jest iskra na świecach (iskra jest)oraz czy wtryskiwacze...
Problem jest teraz tego typu jeżeli wezmę kabel WN i przytknę do masy na około 1 cm to iskra jest duża. ale jeśli włożę świecę to już jest mało widoczna(wkładałem różne świece w tym również nowe) również włożyłem drut w kabel WN i jeśli go położę na ręce to kopie mnie mocno, a jak ścisnę drut w ręce to jest tylko małe łaskotanie. Co to może być? z góry...
Cześć, mam problem z matizem. Autko jest z 2000 r. na gaz z silnikiem 0,8. Pewnego dnia zatankowałem gaz do pełna i odpaliłem go normalnie, przegazowalem, żeby wskoczył na gaz i wtedy odpalił po raz ostatni. Mam nowy aparat zapłonowy (MANDO) oraz nową cewkę zapłonową. Świece normalnie dają iskrę. Auto kręci kręci, ale nic z tego nie wychodzi :(. Pomóżcie....
Diody miedzy kolektorem i bazą tranzystora wykonawczego (BU 9xx) nie sa dobrym rozwiązaniem. Zastanów się jak to działa??? Ogranicza napięcie na kolektorze przez otwarcie tranzystora. Czyli robi czystą stratę energii zgromadzonej w cewce WN. Dużo lepszym jest transil lub dwójnik (warystor + kondensator). Dalej uważam że opowieści o spaleniu impulsatora...
Witam po przerwie . Mam nowy aparat zapłonowy powinien być sprawny tak zakładam . Pytanie czy odcięcie paliwa to na poziomie pompy czy na poziomie wtryskiwaczy ?. Sprawdzę te zasilanie zgodnie z sugestią . Doginanie blaszek wtyczek to wydaje się do ogarnięcia ...ale czyszczenie jak to zrobić poprawnie...nie chcę zrobić zwarcia . ps: co do błędów to...
Ja już spotkałem się z taką reakcją świecy że przy dotknięciu masy iskra była piękna a po wkręceniu w głowice ginęła. Świeca raczej nie nadawała się do użytku. Ale jak to wkurza bo niby świeca OK a nie chce odpalić. Nie wiem od czego to zależy ale jednak tak jest, Najlepiej taka świece wyrzucić. Mało tego miałem sytuację że byk odpalał. Przejechało...
Witaj! Po wykręceniu świecy zobacz jak ona wygląda, czy jest mokra czy sucha.Jak mokra to zalewa ci a to znaczy,że za dużo dostaje paliwa i w gaźniku trzeba zmniejszyć. Jak sucha to za mało dostaje paliwa i trzeba zwiększyć. Sprawa druga po wykręceniu świecy zobacz jaka jest iskra i czy jest. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam. mam problem z accentem, na zimnym silniku pali ładnie jednak jak się nagrzeje do normalnej temperatury pracy nie można go ponownie uruchomić. Brak jest wtedy iskry na świecach. Pozatym jakie ma być napięcie zasilające czujnik połozenia wału, u mnie jest 3,2 V sadzę że to chyba mało. Proszę o pomoc.
Odkurzacz ogrodowy Partner, nie odpala. Silnik dwusuwowy, jest iskra, paliwo dochodzi do świecy. Nowa świeca, świeże paliwo, gaźnik wyczyszczony. Nie zapala również gdy wstrzyknę paliwo do cylindra lub do gaźnika. Nie odpala również po zdemontowaniu tłumika. Dodatkowe informacje. Urządzenie nie było używane 15 lat. Te 15 lat temu zdarzyło się, że silnik...
napisałem że może być trudne z drugiej strony to chyba można go wymigać i może coś sam powie a z trzeciej jeśli to jest Simtec to może cz.poł.wału ale w tym przypadku powinien z bólem zapalić po długim kręceniu a jeśli paliwo dostaje i ma iskrę to albo paliwa za mało/dużo albo iskra w złym momencie z zapchanym wydechem też się chociaż odezwie (można...
Czy przy aparacie był kondensator? Chyba za mało tego przerobiłem, bo nigdy tam przy aparacie kondensatora nie widziałem. Tam jest zapłon TSZ-H.
Mi też auto jeździło normalnie. Zaparkowałem wieczorem a rano odpalam i problem. Podjechałem do mechanika i od razu powiedział, że nie chodzi 1 cylinder. Sprawdził świece, iskry z przewodów i na jednym brakowało. Podmienił przewód i też brak. Poszła więc cewka zapłonowa. Auto odpalało bez problemu tylko, że nie pracował jeden cylinder. Co do świec to...
Rozumie że iskra jest wtedy gdy nie pali. Skoro trzyma ciśnienie na listwie to oznacza brak sterowania wtrysków. Styki jak najbardziej do przeglądu, dobrze i szczegółowo obejrzyj instalację na podłużnicy (nagminne usterki w VAG), mało prawdopodobne ale może być też sterownik. Tak. Ostatnim razem iskra była bo zapiąłem sobie obcą świecę na jedną z cewek....
Za mało danych! Rozrusznik kręci? Normalnie, czy szybciej/wolniej niż zwykle? Świecą się jakieś kontrolki, które się świecić nie powinny, albo nie świecą, które świecić się powinny? Iskra jest? Paliwo podaje? Pompa benzyny chodzi? Jaka instalacja LPG? Jest procedura awaryjnego uruchamiania na LPG? Próbowałeś?
Mało informacji. Sprawdź czy iskra zanika, czy sygnał na wtryski zanika i czy immo sprawne.
przed wymianą kabli kopółki i palca palił z oporami tzn trzeba go było kręcić 10 razy taj jakby coś było na kablach po wymianie przestał palić , zastanawiam czy to przypadkiem nie wina świec były wymieniane z 2 lata temu . czasami zapala sie CHECK . masakra z tym matrixem
No ale on tak ma, że jak już raz zaskoczy i pochodzi przez chwilę to już późneij odpala od strzału Na zimno odpala od strzału, czy tylko na ciepło - tak później, później, czy dużo później, bo jak za kilkanaście minut, to świece szajs (zapodaj plusa na świece i patrz jak iskrami sypie, jeśli nie sypnie, to świeca szajs...), sprawdź czy grzejąc kilkakrotnie...
Musisz tą próbę zrobić mając suche świece a nie po wielu podejściach , iskra zakładam że jest i raczej wtedy mało prawdopodobne że masz uszkodzony sterownik . Jeżeli wykonałeś wszystko tak jak pisałem i silnik nie zagadał nawet przez chwilę , nie strzelił to na bank masz uszkodzony moduł zespolony z cewką lub cewkę zapłonową , pomimo że masz iskrę.
Skoro paliwo jest i iskra jest zostaje jedynie ciśnienie. Czym je sprawdzałeś? 7.5 bara to mało ale jeszcze powinien wystartować, może wymień pierścienie.
Witam. Kompresja jest. Natomiast objaw prawdopodobnie jest spowodowany brakiem iskry po nagrzaniu silnika. Zimny silnik iskra jest - ciepły tz. około połowy skali nagle zanika auto traci moc i definitywnie brak iskry na świecy ( zmieniałem kilka świec i bez efektu), założyłem inną cewkę ale wynik jest mało miarodajny gdyż cewka ma inny symbol. Jutro...
jak immo nie przesle do ecu zadnej informacji to ecu nie załapie żadnego bledu. A immo może sie tak popsuc ze nie bedzie wysylac kodu do ecu, a dioda bedzie gasła bo kod klucza odczyta prawidlowy. Aby to sprawdzic wykrec aparat (cały na tych 2 śrubach na klucz 12) podłączony do cewki i świec , ale świece na zewnątrz i kręć nim bardzo wolno, iskra bedzie...
iskra matiz świeca świeca matiz matiz świeca
automapa głosy sprężyna siłownika krups nagrywanie falowanie
cadillac escalade philips senseo
Schemat bezpieczników Suzuki Grand Vitara - lokalizacja i wartości Błąd U1208 w Peugeot 3008 1.4 D4D - komunikacja CAN