stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Przewody zapłonowe nie mają ciągłości.
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
Brak iskry.
brak iskry Matiz aparat sprawdzony,cewka,kostka stacyjki! Iskra pojawia się w momencie kiedy przestaje kręcić rozrusznikiem? Aparat i cewke podkładałem do drugiego matiza i tamten pali na dotyk na tych cześciach
Podlaczylem modul pod niskie napiecie a z wysokiego na mase bezposrednio z pominieciem rozdzielacza i iskry brak .Czy wysokie musi przejsc przez rozdzielacz??? zeby pokazala sie iskra.
ciśnienie jak najbardziej w normie a ma to coś współnego z brakiem iskry ?
Pierwsze sprawdź czy jest to z winy zasilania paliwem czy też braku iskry!
Problem rozwiazany.Wypadl transponder w stacyjce.Przerwa na immobilizer byla.Pozdrawim wszystkich.
Tak, immo - rozmarzyłeś się nie powiem. Zasilanie do cewki dochodzi w ogóle?
Np brak paliwa lub zanika iskra.
Może padł komputer.... sprawdz diode z immobilizera (w Matizie gdzies na srodku deski) jesli sie swieci tzn. ze musisz szukać w immo....
Witam Mam pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji dodam że na dzień dobry pojawia się jedna iskra i to tyle . Podczas napraw u kilku "mechaników" wymienione zostało: -cewka -aparat zapłonowy -komputer -immo A matiz jak nie pali tak nie pali brak błędów w kodach błyskowych proszę o pomoc
Przed podmianą aparatu sprawdziłeś pierwsze bezpieczmiki i przekaźnik główny pod maską ?
I pomogło? Mam podobny przypadek.
"Kichnie" tylko raz przy kreceniu rozrusznikiem i co siekawego jak dzis krecilem aparat reką czasem zalacza sie na moment wentylator chłodnicy. Zauważyłem, że iskra pojawia sie nieregularnie gdy krece aparatem. Dodano po 5 "Kichnie" tylko raz przy kreceniu rozrusznikiem i co siekawego jak dzis krecilem aparat reką czasem zalacza sie na moment wentylator...
hejka wystapił problem z Matizem...czasem odpapala czase nie, jak mu sie zachce...macie jakies pomysły...wymioniony został filrt paliwa...ale bez zmian...jak myslicie co to moze być...? i jesli ktoś jest zorientowany gdzie jest przekaxźnik od pompy paliwa czy to tylko ten 15a czy jest cjeszcze jakiś inny..proszę o pomoc bo próbowałam już wszystkich...
brak iskry w matizie kupiłem aparat zapłonowy nowa cewka brak imo juz jest odłączone i nadal brak iskry a jeszcze została wymieniona kostka stacyjki i nic
Najczęściej pada ten moduł w aparacie tylko wymiana na nowy rozwiąże problem braku iskry tylko to pada . Wiele razy matiza naprawiałem i zawsze tylko ten element wymieniałem i po sprawie . Tylko trochę boli okolo 500zł kosztuje
Schemat połączenia czujnika jeśli by Cię ratowało.
Problem tkwi w katalizatorze (zapchany) odkręć i auto na pewno odpali
check taki pomarańczowy silniczek w zegarach Iskra będzie ale tylko kiedy?(chodzi o faze pracy silnika)
No podstawa, musi powiedzieć czy iskry nie ma , czy pojawiają się dwie iskry i kaplica.
Bezpieczniki sprawdzone?
no poradźcie cos jeszcze. na tablicy zadna kontrolka sie nie swieci migacze są swiatła działają itp.... sprawdzilem swiece i na każdą świece nie dochodzi iskra
Trzeba sprawdzić czego brakuje, czy iskry czy paliwa.
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
witam jezeli chodzi o diode immo w matizie to przy wyjetym kluczyku powinna sie świecić a jak przekrecimy ów kluczyk w stacyjce powinna gasnać.Najleprzym rozwiazaniem byłoby odczytanie kodu migowego a jeszcze lepszym użyć do diagnozy scannera 11 .Czesta usterka jest aparat zapłonowy. Dodano po 5 a jezeli dioda wogóle nie świeci to proponuje zacząć od...
Pytanie: iskra ginie, paliwa za mało czy może za bogato i się zalewa ? A po zgaśnięciu odpala ok czy z problemami ?
Witam. Mam taki problem, że nie mam iskry. Wymieniłem: cewkę, kopułkę i palec na nowe.
Nie dam sobie uciąć ale iskra powinna być natomiast brak wtrysku.
Mi też auto jeździło normalnie. Zaparkowałem wieczorem a rano odpalam i problem. Podjechałem do mechanika i od razu powiedział, że nie chodzi 1 cylinder. Sprawdził świece, iskry z przewodów i na jednym brakowało. Podmienił przewód i też brak. Poszła więc cewka zapłonowa. Auto odpalało bez problemu tylko, że nie pracował jeden cylinder. Co do świec to...
Akumulator nie wilgoć tak.
Przewody WN ?
dokładnie tak. z cewki wychodzi normalna iskra a z aparatu już nie.
Auto przycholowano do mnie z powodu braku możliwości odpalenia. Kody migowe pokazały ,że jest to czujnik opto w aparacie zapłonowym. Wymieniłem go ale auto dalej nie pali. W momencie rozruchu pojawia się tylko jedna iskra na każdej ze świec i dalsze kręcenie rozrusznika nic nie powoduje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ( oprócz 1500 ale to podobno...
Kolego zamiast cewki zapnij żarówkę.
I co, teraz mamy zgadywać skoro wszystko tam już przerobiłeś i posługujesz się pojęciami z pod budki z piwem, "za mało prądu" ?
Sprawdzałęś czy gubi iskrę wtedy?
A gaśnie, bo brakuje czego - iskry, czy paliwa?
Iskra jest? Paliwo podaje? Jaki silnik?
Witam. Czy jak padnie moduł optyczny, to jest to jakoś widoczne gołym okiem? Wymontowałem aparat - w środku był czyściutki. W gnieżdzie gdzie są diody, po odkręceniu dwóch śrubek, czy można delikatnie odgiąć tą górną pokrywę o 90 stopni - inaczej postawić do pionu? - nie mam iskry, - pompa działa, - immo działa - lampka gaśnie, - nie ma żadnego kodu...
Dioda Gaśnie po przekręceniu kuczyka
Nie jestem mechanikiem ale aparat zapłonowy kiedy iskra na świecach jest ok ?
invisibleman - po co mam sprawdzać linie immo skoro ten komputer odcina wtrysk ?? Dwa immo zostało osunięte z komputera . Podmieniłem komputer z innego sprawnego samochodu , dalej nie ma iskry ( SIEMENS S115000010B ).
Napięcie na pompie paliwowej pojawia się na chwilę w momencie kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce po tym czasie jeżeli silnik się nie uruchomi pompa już nie dostaje napięcia.
Nie odpala bo brak iskry czy zasilania paliwem?
Matiz odpala normalnie ale po czasie gaśnie i niema iskry. Postoi z godzine i odpala normalnie. Co może byc przyczyną?
Iskra jest na wszystkich świecach
mam problem z matizem już drugi raz jak jest wilgotne powietrze (pada deszcz) nie odpala samochód stał na parkingu, wyczyściłem kopułkę, na świecy jest iskra. dzięki za podpowiedź pozdrawiam
To nie jest żaden iskrownik, ale Ci podpowiem - mało oleju lub uszkodzony czujnik poziomu.
Do pracy silnika potrzeba: -iskry w odpowiednim momencie -paliwa -kompresji na cylindrach Trzeba szukać.
sprawdz czujnik polozenia walu
Wykrec wszystkie swiece skrec je drutem by byly razem drut umasuj i wtedy krec silnikiem ma byc iskra na wszystkich po kolei.
Kolego wg tego co piszesz usterka lezy po stronie elektryki. Sprawdz połączenia bezposrednio przy gniazdach bezpiecznikowych. dodatkowo mozesz sprawdzić czy przypadkiem nie masz odcięcia zapłonu zrobionego przy pomocy radia (czesto sciągnięcie panela blokuje zapłon) Jak to sprawdzisz to sie odezwij
Witam. U mnie pojawia się iskra tylko raz na początku kręcenia? Ktoś coś doradzi? 🤔
Tak więc przyczyną braku sterowania cewką WN i wtryskiwaczami było pęknięcie paska rozrządu.Teraz mam inny problem,ale to temat na inny wątek.Na razie muszę poradzić sobie z poprawnym założeniem nowego paska. Dzięki za porady-wątek zamykam.
iskra jest! cisnienie tez dobre.
może od temperatury nie odpalić mojego Matiza. W wyniku nagrzania silnika hall w aparacie dostaje przerwy i nie masz iskry. Ot co.
swiece wymieniłem na nowe iskra jest cały czas podczas kręcenia przy odpalaniu z gazem tak jakby go dusi delikatnie puszcza chmurke
Sprawdź czy jest iskra ,aparaty zapłonowe lubiły padać w Matizach.
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Cewkę wymieniono, iskra jest znacznie lepsza. Przy dedykowanej przez producenta szczelinie na świecy 1.1mm samochód nie zapala, zapala natomiast przy szczelinie około 0.3+0.5mm. Jak silnik się rozgrzeje to słychać nierównomierną prace silnika, przy dodaniu "gazu" silnik od razu się dławi i gaśnie.Jest to bardzo dziwne. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie.
Niestety zarówno kopułka jak i palec pasują idealnie. Nie ma mowy o pomyłce, pozatym kąt wyprzedzenia zapłonu jest ok a iskra na świecy długa.
Witam Jak już kolega powiedział - sprawdź rozrząd, ewentualnie rozdzielacz - mój mi raz takiego psikusa sprawił że się rozsypał i iskra była ale nie tam gdzie trzeba. Pozdrawiam
Magnes może się rozładować pod wpływem niektórych pól magnetycznych... Choć to mało prawdopodobne...
Po wykręceniu wtrysków i kręceniem rozrusznikiem benzyna z wtryskiwaczy jest rozpylana Jak rozpyla , każdy osobno czy wszystkie razem? Dodano po 3 Silnik popracuje chwilę na benzynie i nie wkręca się na obroty po czym gaśnie. Tak samo jest na LPG Więc masz problem z iskrą.
A4 b5 96+ gaz +cewka to prawdopodobnie 1.6 benzyna - zgaduję - ale za mało informacji aby pomóc. Sprawdzenie iskry w tym przypadku mocno wskazane. Prawie miesiąc nic nie robiłeś z samochodem?
Trochę iskier będzie, ale mało.
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
bardzo czesto blad czujnika optycznego wystepuje poprzez syf pod kopulka a tak wogule to moze byc wiele przyczyn :cewka przewody kopulka palec wiazka za akumulatorem imobilizer najpierw sprawdz czego niema iskry czy paliwa
po włączeniu zapłonu dioda imo gaśnie i słychać pompe 4 sek czy tak ? to podstawa . jak jest ok proste podmień aparat najprawdopodobniej padł moduł w aparacie jak daro napisał i jeszcze jak imo zgubiło kod to pompę też będzie słychać i co dziwne iskra raz pyknie
A ja bym sprawdził i przeczyścił tłumik. Oczywiście jak jest rozbieralny. Można zrobić próbę po odkręceniu kolanka od cylindra. Przy okazji można obejrzeć okno i króciec wylotowy z cylindra. Poza tym stwierdzenie typu: "iskra jest" bardzo mało mówi o sprawności zapłonu. Natomiast prosta próba "pomiaru" długości możliwej do uzyskania długości iskry,...
kręci się ale z dolnej części lecą iskry i się szybko grzeje i trochę śmierdzi. Czyli uszkodzony wirnik . Raczej mało opłacalna naprawa
Witam podłączylem pendrive do pc i pojawił się komunikat że urządzenie nie działa poprawnie, gdy zmieniłem inny port USB przy podpięciu wydaje mi się że przeskoczyła iskra ... Najczęściej przy odpinaniu Pendriva, mało kto używa "Bezpieczne usuwanie napędów USB". Można kontrolnie wylutować kontroler USB.
Jeżeli sprawdził jedna i na jednej nie ma iskry to jedna, jeżeli sprawdził wszystkie i na wszystkich nie ma iskry co jest mało prawdopodobna aczkolwiek nie niemożliwe sprawdzić wszystkie cewki Przekaźnik Czujnik wałka/wału
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Akumulator masz do wymiany, sensu nie ma go naprawiać, woda na każdej dobrej stacji benzynowej, ładowanie pewnie masz dobre 2-3 tyg to norma jak mało uzywasz, schematy w dziale ze schematami. Iskra do sprawdzenia po poskładaniu wszystkiego do kupy.
Najlepiej oscyloskop, można też miernikiem na mV ale mało wiarygodne sam się na to złapałem.
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
Skoro jest iskra, to pewnie brakuje paliwa. Pompka się odzywa z tyłu?
A czego brakuje gdy nie chce odpalić: iskry czy paliwa? Robiłeś diagnostykę? Możesz wymrugać błędy.
To bardzo dziwne u mnie nie słychać pompki a pracuje. . To może nie siedzisz w Matizie :-) Chm... sprawdziłbym jeszcze pompkę - jest tam membranka łapiąca śmieci z baku... sprawdź również w pompce. Sprawdź zaraz po przyjeździe z pracy (po wyłączeniu autka) czy pojawia się iskra na świecach...
Jeśli masz od kogo to podstaw jeszcze inną cewkę zapłonową. Kiedyś spotkałem się z tym w matizie że cewka szczególnie jak było chłodno lub mokro potrafiła szwankować. Jeszcze pozostaje moduł optyczny. Na początek rozłącz wtyczkę przeczyść. Po tym co piszesz że świece są mokre to raczej coś z iskrą może być. Bo świece po wykręceniu nie powinny być mokre...
Cewka nie zawsze psuje się zero-jedynkowo sprawna/niesprawna. Uzwojenie wtórne cewki to dużo zwoi. Mogło tak się stać, że tylko część uzwojenia przebiła, co oznacza mniejsze napięcie/energie iskry. Mało prawdopodobne, żeby dwie cewki jednocześnie padły - to raczej nie ich wina. Możesz zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi? Dlaczego nie zaczynasz od błędów,...
Witam. Czy podczas puszczania ciepłej wody elektroda zapłonowa podaję iskrę na palnik?. Bo mało precyzyjnie opisujesz czynności i elementy, czy ten iskiernik o którym mówisz to biała kostka przykręcona do tylnej części termy od której wychodzą dwa gumowane przewody oraz podłużna wtyczka z kilkoma kablami.? Pozdrawiam.
Przy zdejmowaniu przewodów ze świec na 3 cylindrze czuć różnicę na 2 pracuje lepiej bez iskry na 1 bez różnicy z przewodem czy bez Dlaczego nie sprawdziłęś czy jest iskra na wszystkich kablach zapłonowych?
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Jak iskra jest , paliwo jest bo go ''zalewa'' to sprawdź rozrząd!
sprawdź czy jest iskra wtedy kiedy jest problem, a luzy zaworowe ok?
wszystko trzeba sprawdzać: świeca, iskra, czyszczenie gaźnika może dysze przytkane i poziom paliwa, lewe powietrze, kompresja. Musisz po kolei to posprawdzać bo tak ciężko coś powiedzieć, za mało informacji
Zrób widoczny znak na kole wału, i sprawdz lampą stroboskopową na 1 cylindrze czy się pokrywa iskra ze znacznikiem.
Silnik GY-6 automat ze skutera? Wnioskuję że to jest moduł DC-CDI, w zwykłym AC-CDI nie ma szans na wypalenie dziury. Moduł oczywiście nadaje się do wymiany, jednak może być kłopot ze znalezieniem zamiennika dobrej jakości. Chińskie moduły DC-CDI z którymi miałem styczność były albo kiepsko wykonane, albo bardzo mało trwałe.
jak się zachowuje dioda immo?,iskra po zgaśnięciu jest?,po włączeniu zapłonu słyszysz pompę paliwa?
Nie czytałem wszystkich postów ale z pierwszych wychodziło że to statyka. Nie będzie żadnej iskry przy zwykłym braku zera. Na obudowie zasilacza nieuziemionego blaszaka z wewnętrznym zasilaczem typu AT, będzie zwykle mniej więcej połowa napięcia sieci, mierząc normalnym wysokoomowym woltomierzem. To za mało dla jakiejkolwiek iskry. Poza tym statyka...
Kolego a czasem nie ginie iskra i dlatego odcina.Jeśli brak iskry to uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym ,typowe w matizach,tikach.
3mm iskra to znacznie za mało w stosunku do tego co można uzyskać na trafopowielaczu. Typowo jest zasilany w telewizorze z około 120V i to przekłada się na 25kV. Częstotliwość generatora w TV to 15625Hz gdyż jest on jednocześnie układem odchylania poziomego. Trafopowielacz posiada jedynie transformator i prostownik wysokiego napięcia. Kondensator do...
daewoo matiz nie odpala po wymianie wałka rozrządu .Silnik kręci normalnie pompa podaje paliwo iskra jest podmieniłem aparat zapłonowy ale bez zmian kompresja w silniku jest wgranicy11(bar)
iskra świeca matiz przyczyna iskra matiz słaba iskra świecy matiz
amazon assistant coding ibiza peugeot boxer kluczyk
deskorolka elektryczna hoverboard deskorolka elektryczna hoverboard
Brak świateł przeciwmgielnych Kia Carnival 2007 - diagnostyka i naprawa Minimalny ruch jałowy dźwigni hamulca ręcznego w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM kombi