stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Przewody zapłonowe nie mają ciągłości.
Tak, immo - rozmarzyłeś się nie powiem. Zasilanie do cewki dochodzi w ogóle?
Może padł komputer.... sprawdz diode z immobilizera (w Matizie gdzies na srodku deski) jesli sie swieci tzn. ze musisz szukać w immo....
W dalszym ciagu poszukuje iskry.Czy jest mozliwosc sprawdzenia opto. Kody blyskowe nie wskazuja na aparat.Jak pisalem wczesniej cewka jest sprawna napiecie do cewki dochodzi.Co jeszcze moze odcinac zaplon???
Przed podmianą aparatu sprawdziłeś pierwsze bezpieczmiki i przekaźnik główny pod maską ?
Witam Mam pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji dodam że na dzień dobry pojawia się jedna iskra i to tyle . Podczas napraw u kilku "mechaników" wymienione zostało: -cewka -aparat zapłonowy -komputer -immo A matiz jak nie pali tak nie pali brak błędów w kodach błyskowych proszę o pomoc
I pomogło? Mam podobny przypadek.
"Kichnie" tylko raz przy kreceniu rozrusznikiem i co siekawego jak dzis krecilem aparat reką czasem zalacza sie na moment wentylator chłodnicy. Zauważyłem, że iskra pojawia sie nieregularnie gdy krece aparatem. Dodano po 5 "Kichnie" tylko raz przy kreceniu rozrusznikiem i co siekawego jak dzis krecilem aparat reką czasem zalacza sie na moment wentylator...
Myslę, że problem z immo. Jak się zachowuje dioda "Security"? Na pych pali?
Najczęściej pada ten moduł w aparacie tylko wymiana na nowy rozwiąże problem braku iskry tylko to pada . Wiele razy matiza naprawiałem i zawsze tylko ten element wymieniałem i po sprawie . Tylko trochę boli okolo 500zł kosztuje
witam jezeli chodzi o diode immo w matizie to przy wyjetym kluczyku powinna sie świecić a jak przekrecimy ów kluczyk w stacyjce powinna gasnać.Najleprzym rozwiazaniem byłoby odczytanie kodu migowego a jeszcze lepszym użyć do diagnozy scannera 11 .Czesta usterka jest aparat zapłonowy. Dodano po 5 a jezeli dioda wogóle nie świeci to proponuje zacząć od...
Bezpieczniki sprawdzone?
hejka wystapił problem z Matizem...czasem odpapala czase nie, jak mu sie zachce...macie jakies pomysły...wymioniony został filrt paliwa...ale bez zmian...jak myslicie co to moze być...? i jesli ktoś jest zorientowany gdzie jest przekaxźnik od pompy paliwa czy to tylko ten 15a czy jest cjeszcze jakiś inny..proszę o pomoc bo próbowałam już wszystkich...
Problem tkwi w katalizatorze (zapchany) odkręć i auto na pewno odpali
Auto przycholowano do mnie z powodu braku możliwości odpalenia. Kody migowe pokazały ,że jest to czujnik opto w aparacie zapłonowym. Wymieniłem go ale auto dalej nie pali. W momencie rozruchu pojawia się tylko jedna iskra na każdej ze świec i dalsze kręcenie rozrusznika nic nie powoduje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ( oprócz 1500 ale to podobno...
brak iskry w matizie kupiłem aparat zapłonowy nowa cewka brak imo juz jest odłączone i nadal brak iskry a jeszcze została wymieniona kostka stacyjki i nic
Witam. Czy jak padnie moduł optyczny, to jest to jakoś widoczne gołym okiem? Wymontowałem aparat - w środku był czyściutki. W gnieżdzie gdzie są diody, po odkręceniu dwóch śrubek, czy można delikatnie odgiąć tą górną pokrywę o 90 stopni - inaczej postawić do pionu? - nie mam iskry, - pompa działa, - immo działa - lampka gaśnie, - nie ma żadnego kodu...
Więc kluczyk rozpoznany i zaakceptowany , braku iskry szukaj pod maską . Błąd jest błędem "wtórnym" , być może z powodu zbyt długiego pozostawienia włączonego zapłonu. Aparat zapłonowy zasilany prawidłowo ? Cewka ma zasilanie i kluczowanie?
Akumulator nie wilgoć tak.
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
Witam. Mam taki problem, że nie mam iskry. Wymieniłem: cewkę, kopułkę i palec na nowe.
Przewody WN ?
Z tego co doczytałem to pisałeś że iskra nie wychodzi z aparatu.Czyli rozumiem że z cewki wychodzi.Poszukiwania więc są zawężone do...Pozdr.
Napięcie na pompie paliwowej pojawia się na chwilę w momencie kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce po tym czasie jeżeli silnik się nie uruchomi pompa już nie dostaje napięcia.
ciśnienie jak najbardziej w normie a ma to coś współnego z brakiem iskry ?
I co, teraz mamy zgadywać skoro wszystko tam już przerobiłeś i posługujesz się pojęciami z pod budki z piwem, "za mało prądu" ?
Kolego zamiast cewki zapnij żarówkę.
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
Temat był poruszany na forum dałem tam nawet jakiś plik. Dodano po 1 wpisz w szukaj matiz i patrz
check taki pomarańczowy silniczek w zegarach Iskra będzie ale tylko kiedy?(chodzi o faze pracy silnika)
Brak iskry.
Tak więc przyczyną braku sterowania cewką WN i wtryskiwaczami było pęknięcie paska rozrządu.Teraz mam inny problem,ale to temat na inny wątek.Na razie muszę poradzić sobie z poprawnym założeniem nowego paska. Dzięki za porady-wątek zamykam.
Samochód nie odpala . Co zostało zrobione : - nowa cewka - dwa aparaty zapłonowe MANDO (w innych samochodach działają) - nowy akumulator - nowe świece , kopułka palec , przewody - osunięte immo Gdy zacznie się kręcić rozrusznikiem pojawia się jeden impuls iskry i tyle . Świece mokre od benzyny . Czy aparat DAC i MANDO maja może inne rozmieszczenie pinów...
Nie dam sobie uciąć ale iskra powinna być natomiast brak wtrysku.
Kolego wg tego co piszesz usterka lezy po stronie elektryki. Sprawdz połączenia bezposrednio przy gniazdach bezpiecznikowych. dodatkowo mozesz sprawdzić czy przypadkiem nie masz odcięcia zapłonu zrobionego przy pomocy radia (czesto sciągnięcie panela blokuje zapłon) Jak to sprawdzisz to sie odezwij
Pierwsze sprawdź czy jest to z winy zasilania paliwem czy też braku iskry!
Schemat połączenia czujnika jeśli by Cię ratowało.
sprawdz czujnik polozenia walu
Np brak paliwa lub zanika iskra.
Matiz odpala normalnie ale po czasie gaśnie i niema iskry. Postoi z godzine i odpala normalnie. Co może byc przyczyną?
To nie jest żaden iskrownik, ale Ci podpowiem - mało oleju lub uszkodzony czujnik poziomu.
Pytanie: iskra ginie, paliwa za mało czy może za bogato i się zalewa ? A po zgaśnięciu odpala ok czy z problemami ?
Cewkę wymieniono, iskra jest znacznie lepsza. Przy dedykowanej przez producenta szczelinie na świecy 1.1mm samochód nie zapala, zapala natomiast przy szczelinie około 0.3+0.5mm. Jak silnik się rozgrzeje to słychać nierównomierną prace silnika, przy dodaniu "gazu" silnik od razu się dławi i gaśnie.Jest to bardzo dziwne. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie.
Nie jestem mechanikiem ale aparat zapłonowy kiedy iskra na świecach jest ok ?
Do pracy silnika potrzeba: -iskry w odpowiednim momencie -paliwa -kompresji na cylindrach Trzeba szukać.
No podstawa, musi powiedzieć czy iskry nie ma , czy pojawiają się dwie iskry i kaplica.
2 śrubki od zapłonu luzujesz i ruszasz delikatnie w jedną lub drugą stronę...
Trzeba sprawdzić czego brakuje, czy iskry czy paliwa.
A4 b5 96+ gaz +cewka to prawdopodobnie 1.6 benzyna - zgaduję - ale za mało informacji aby pomóc. Sprawdzenie iskry w tym przypadku mocno wskazane. Prawie miesiąc nic nie robiłeś z samochodem?
Iskra jest? Paliwo podaje? Jaki silnik?
Magnes może się rozładować pod wpływem niektórych pól magnetycznych... Choć to mało prawdopodobne...
no poradźcie cos jeszcze. na tablicy zadna kontrolka sie nie swieci migacze są swiatła działają itp.... sprawdzilem swiece i na każdą świece nie dochodzi iskra
Witam Jak już kolega powiedział - sprawdź rozrząd, ewentualnie rozdzielacz - mój mi raz takiego psikusa sprawił że się rozsypał i iskra była ale nie tam gdzie trzeba. Pozdrawiam
Iskra jest sprawdziłem .
Witam. U mnie pojawia się iskra tylko raz na początku kręcenia? Ktoś coś doradzi? 🤔
Iskra jest na wszystkich świecach
mam problem z matizem już drugi raz jak jest wilgotne powietrze (pada deszcz) nie odpala samochód stał na parkingu, wyczyściłem kopułkę, na świecy jest iskra. dzięki za podpowiedź pozdrawiam
A gaśnie, bo brakuje czego - iskry, czy paliwa?
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Wykrec wszystkie swiece skrec je drutem by byly razem drut umasuj i wtedy krec silnikiem ma byc iskra na wszystkich po kolei.
Nie odpala bo brak iskry czy zasilania paliwem?
Akumulator masz do wymiany, sensu nie ma go naprawiać, woda na każdej dobrej stacji benzynowej, ładowanie pewnie masz dobre 2-3 tyg to norma jak mało uzywasz, schematy w dziale ze schematami. Iskra do sprawdzenia po poskładaniu wszystkiego do kupy.
Z którego roku ta Vectra i jaki to silnik, bo 2.0 to trochę mało.
Najlepiej oscyloskop, można też miernikiem na mV ale mało wiarygodne sam się na to złapałem.
iskra jest! cisnienie tez dobre.
Nie czytałem wszystkich postów ale z pierwszych wychodziło że to statyka. Nie będzie żadnej iskry przy zwykłym braku zera. Na obudowie zasilacza nieuziemionego blaszaka z wewnętrznym zasilaczem typu AT, będzie zwykle mniej więcej połowa napięcia sieci, mierząc normalnym wysokoomowym woltomierzem. To za mało dla jakiejkolwiek iskry. Poza tym statyka...
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Sprawdź czy jest iskra ,aparaty zapłonowe lubiły padać w Matizach.
kręci się ale z dolnej części lecą iskry i się szybko grzeje i trochę śmierdzi. Czyli uszkodzony wirnik . Raczej mało opłacalna naprawa
Silnik GY-6 automat ze skutera? Wnioskuję że to jest moduł DC-CDI, w zwykłym AC-CDI nie ma szans na wypalenie dziury. Moduł oczywiście nadaje się do wymiany, jednak może być kłopot ze znalezieniem zamiennika dobrej jakości. Chińskie moduły DC-CDI z którymi miałem styczność były albo kiepsko wykonane, albo bardzo mało trwałe.
Niestety zarówno kopułka jak i palec pasują idealnie. Nie ma mowy o pomyłce, pozatym kąt wyprzedzenia zapłonu jest ok a iskra na świecy długa.
może od temperatury nie odpalić mojego Matiza. W wyniku nagrzania silnika hall w aparacie dostaje przerwy i nie masz iskry. Ot co.
Ja nie wiem co jest tu niezrozumiałe co napisałem ? Przecież napisałem jasno, iskra jest tylko wtedy jak kowadełko jest zwarte(a nie może być musi być przerwa 0,4mm) jak rozewrę chociaż bardzo mało to iskry nie ma.
Stawiam na czujnik położenia wału, za mało diagnostyki, iskra jest przy benzynie? bez smerania.
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
Witam podłączylem pendrive do pc i pojawił się komunikat że urządzenie nie działa poprawnie, gdy zmieniłem inny port USB przy podpięciu wydaje mi się że przeskoczyła iskra ... Najczęściej przy odpinaniu Pendriva, mało kto używa "Bezpieczne usuwanie napędów USB". Można kontrolnie wylutować kontroler USB.
A ja bym sprawdził i przeczyścił tłumik. Oczywiście jak jest rozbieralny. Można zrobić próbę po odkręceniu kolanka od cylindra. Przy okazji można obejrzeć okno i króciec wylotowy z cylindra. Poza tym stwierdzenie typu: "iskra jest" bardzo mało mówi o sprawności zapłonu. Natomiast prosta próba "pomiaru" długości możliwej do uzyskania długości iskry,...
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
Trochę iskier będzie, ale mało.
Skoro jest iskra, to pewnie brakuje paliwa. Pompka się odzywa z tyłu?
Mi też auto jeździło normalnie. Zaparkowałem wieczorem a rano odpalam i problem. Podjechałem do mechanika i od razu powiedział, że nie chodzi 1 cylinder. Sprawdził świece, iskry z przewodów i na jednym brakowało. Podmienił przewód i też brak. Poszła więc cewka zapłonowa. Auto odpalało bez problemu tylko, że nie pracował jeden cylinder. Co do świec to...
Na palcu poczujesz nawet 60V, a to dużo za mało, żeby była iskra. Tam jest zapłon CDI, nie ma iskrownika, jest prądnica prądu przemiennego.
wszystko trzeba sprawdzać: świeca, iskra, czyszczenie gaźnika może dysze przytkane i poziom paliwa, lewe powietrze, kompresja. Musisz po kolei to posprawdzać bo tak ciężko coś powiedzieć, za mało informacji
A czego brakuje gdy nie chce odpalić: iskry czy paliwa? Robiłeś diagnostykę? Możesz wymrugać błędy.
Jeżeli sprawdził jedna i na jednej nie ma iskry to jedna, jeżeli sprawdził wszystkie i na wszystkich nie ma iskry co jest mało prawdopodobna aczkolwiek nie niemożliwe sprawdzić wszystkie cewki Przekaźnik Czujnik wałka/wału
Jak iskra jest , paliwo jest bo go ''zalewa'' to sprawdź rozrząd!
to za mało
wezwę w przyszłym tygodniu jakiegoś specjalistę. "Jakiegoś", to za mało. Wybierz sobie z listy tego odpowiedniego : http://www.junkers.com/pl/pl/kontakt_2/k...
Na jakiej podstawie wujek stwierdził że cewka jest OK? 90% uszkodzeń prostego CDI to awaria cewki zasilającej. Nawinięte wiele zwojów cieniutkim drucikiem jest mocno awaryjne. Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł. Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje niższe napięcia i jest nawinięta grubszym drutem,...
daewoo matiz nie odpala po wymianie wałka rozrządu .Silnik kręci normalnie pompa podaje paliwo iskra jest podmieniłem aparat zapłonowy ale bez zmian kompresja w silniku jest wgranicy11(bar)
Jest na drucie kilka kV w stosunku do potencjału ziemi. Wystarczy, że kot stąpa po podłożu i dotknie przewodu. Jest tak, że jak przewód z napięciem dotknie źdźbła trawy i już ładunek po niej spływa do ziemi.Jak zbliżysz ów śrubokręt do przewodu, a drugi koniec oprzesz o ziemię, powinna przeskoczyć iskra, taka na ok 0,5-0,7mm. Spoko, nie jest to groźne...
po włączeniu zapłonu dioda imo gaśnie i słychać pompe 4 sek czy tak ? to podstawa . jak jest ok proste podmień aparat najprawdopodobniej padł moduł w aparacie jak daro napisał i jeszcze jak imo zgubiło kod to pompę też będzie słychać i co dziwne iskra raz pyknie
Sprawdzę, a tak pytam bo napiecie na końcówkach a i b po zdjęciu przewodów z cewki to ok 2,6V przy kreceniu kluczem elektrycznym i odkręconej świecy. To chyba trochę za mało i może dlatego słaba iskra.
sprawdź czy jest iskra wtedy kiedy jest problem, a luzy zaworowe ok?
Beru tak. Dobre sa też mało znane na naszym rynku Eyquem.
Nie, na kablu czarno-czerwonym który idzie do modułu jest stale 12V. A impulsator daje około 0.01V. Zmieniłem cewkę i nadal nie ma iskry. Mierzyłem miernikiem kabelek który idzie z modułu do cewki kręcąc statorem daje około 1,5V to chyba jest za mało? ??
iskra matiz iskra świeca matiz przyczyna iskra matiz
zakładanie nowych tematów tranzystor a1266 odczytać matrycy
Dlaczego nieużywany laptop się rozładowuje? Przyczyny i rozwiązania Kondensator 10uF do głośnika średniotonowego: czy to dobry wybór?