Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
środkowy pin wytczki idącej do hallotronu zwieraj z masą,i zaobserwuj czy -masz przeskok iskry z cewki -słychac klikanie wtryskiwacza -uruchamia się pompa
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
Jak najbardziej , trzeba ECM z C14NZ.
Obraca się. Tak, jak pisałem wcześniej iskra nawet nie jest podawana z cewki na kopułkę.
Świece zalane czy suche? Sprawdź czy jest iskra.
Panowie może ktoś podpowie bo brak iskry na świecach jak dokładnie podłączyć żeby była iskra?
Witam Od ponad tygodnia mam problem z odpaleniem - brak iskry na cewce zapłonowej . Co wymieniłem : cewke - moduł zapłonowy - komputer Czujnik halla daje sygnał do kompa Problem jest chyba z zwarciem na kablach bo po włączeniu zapłonu po chwili płytka od modułu zapłonowego cała nagrzewa się aż prawie parzy. Moduł dostaje zasilanie +12V na PIN 3, lecz...
no to może coś z modułem co?
Proponuję podstawić cały aparat zapłonowy.
hallotron sprawdzony?
a iskra jest?
Sprawdz przewód i przyłącze do aparatu zapłonowego tam przeważnie są zaśniedziałe styki .pozdr.
czytaj wyżej co sprawdzilem :)
czujnik położenia wału ma 3 piny i wszystkie opisałem
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
aa sory no jest faktycznie C16NZ można zmienić w temacie??
3 rzeczy potrzebne aby chodził -sprężanie -paliwo -iskra czego brak?
Proszę https://obrazki.elektroda.pl/1426819100_...
Witam. Powinien dawać falę prostokątną 0-12V. Najłatwiej sprawdzić zwierając środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowwego do masy (powinna przeskoczyć iskra na świecy). Drugie pytanie - Autodata lub Workshop. Pozdrawiam
Nie ma w tym momencie iskry sprawdzałem.
zauważyłem ze jak nie chce odpalić to nie ma iskry na świecy
ja proponuje jak kolega wyzej sprawdzic rozrzad, cisnienie paliwa, poprawnosc dzialania wtryskow i aparat zaplonowy, moze iskra nie jest wystarczajaca - palec/kopulka zuzyte Pozdr. Procekkk
Iskra na świecach jest?
Dalej piszecie bez sensu. Jaki silnik-X14XEL czy C14NZ?
Właśnie nie ma impulsu... powinien być na 2 i 4 styku wtyczki a tam nie ma nic... stąd podejrzewam ten czujnik wału bo wzmacniacz chyba jest dobry... a silnik to C14NZ...
rocznik 93, aparat sie obraca pasek napewno nie zerwany, kostka spradzona i dziala. dobrze podpinam te piny na 100 %. w innych autach dziala bez problemu ten sposob Dodano po 1 i kod silnika C14NZ
W C14NZ jest moduł jest pod cewką zapłonową.
Ja jedyne co podejrzewam to mojego sąsiada, że pędzi bimber, ale przyznac sie nie chce. To forum zaś, i problemy w nim poruszane mają miec oparcie w faktach a nie domysłach. Sprawdź te zakucia, będzie wyraźnia ścieżka po działaniu iskry na gumie.
Dostań sie do modułu zapłonowego.Masz tam 4 piny.Ja jednym z nich masz mieć impulsy zapłonowe.Abo lepiej-Euroscan->test aktuatorów->test iskry i patrzysz gdzie gine.
Co post to bardziej beznadziejny. Nie ma tam żadnej ceweczki w aparacie!To C14NZ a nie C16NZ Nie ma tam żadnego mudułu w aparacie.Patrz uwaga wyżej. Nic nie da odczytanie kodów usterek.Co najwyżej będzie miał kod 12,z którego tak naprawdę nic nie wynika.
Witam Sprawdz czy jest iskra i czy pompa podaje paliwo. Pozdrawiam
Podmień sterownik na próbę,od kadeta ,czy corsy c14nz,c12nz też będzie palił.
Ludzie piszcie więcej konkretów. Z czym jest problem kiedy nie odpala? Iskra , paliwo?Wolno kręci? Ma gaz? Typ silnika(C14nz)?
Mistrzu, jaki silnik? C14nz, czy X14sz? Bo to różna elektronika i różne przyczyny.
A wogóle to coś sprawdzałeś w samochodzie ,czy tylko zobaczyłeś ,że nie świeci i szybko na forum , bo może ktoś pomoże!!! Silnik C14NZ??
Najpierw zlokalizuj przyczynę: czy brak iskry czy coś z układem zasilania paliwem.
A c14nz. Robotę zaczyna sie od stwierdzenia czy jest iskra, czy słychać klikanie wtryskiwacza. To proste kontrole, i nie trzeba zaprzęgac pomocy forum do tego.
Jeżeli iskra jest to hall dobry. Silnik jak rozumieim C14NZ czyli jednopunkt ? Zobacz czy wtryskiwacz siurka jak kręcisz rozrusznikiem. Ewentualnie wlej mu kielicha benzyny w dolot i zobacz czy odpali.
Zaopatrzyc się w lampke probierczą. Zdjąć trzypinową wtyczkę z aparatu zapłonowego Przewód WN z cewki przybliżyć do masy Włączyć zapłon Cyklicznie zwierać środkowy pin do masy wtyczki poprzez lampke probierczą Zaobserwować czy każdorazowe rozwarcie powoduje przeskok iskry i charakterystyczne kliknięcie wtryskiwacza
Musisz napisać dokładnie jaki rodzaj silnika ,jeżeli oczekujesz pomocy.1,4 było kilka rodzaji np C14NZ lub C14SE i
Marcin, męcz się dalej. Może tym razem psychika Ci wytrzyma :) Zasilanie to 12V z ECU. Tylko czy to jest C14SE bez Halla czy C14NZ z Hallem?
Fotka z kącika Astry. Silnik C14NZ (8V) po zerwaniu paska. (Oczywiście jest to przypadek ekstremalny)
Może iskra jest za słaba? Chodzi o to że przy tym jak masz świecę wyjętą i kręcisz rozrusznikiem to jest, a w komorze cylindra świeca "gubi " iskrę? druga sprawa to moduł w aparacie zapłonowym. 1.4 to silnik C14NZ? który rok auta?
Czujnik halla jakby był uszkodzony to by nie było iskry Nie mam na mysli ,że jest uszkodzony i nie daje iskry ,tylko nie zawsze daje sygnał .Wiele o tym czujniku było pisane na forum
Nie przejmuj się, niejaki Henryk Zając w reklamie chwalił się, że od 15 lat nie może naprawić pralki. A może, że od 15 lat naprawia pralki? Nieważne. Sądzę, że to silnik C14NZ. Sprawdzić bazowy kąt zapłonu (pierwszy tłok w górze, palec wskazuje styk 1 cylindra, sprawdzić ciśnienie paliwa (czy nie za ubogo) no i drożność wydechu.
Silnik C14NZ... Nie wiem czy dobrze sprawdzam napiecia na wtyczkach od komputera...Moze ktos ma schemat...
Po włączeniu zapłonu i przełączeniu "na gaz" elektrozawory zostają na chwilę uchylone - do kolektora zostaje wpsiknięta dawka rozruchowa. Pozostają potem zamknięte do momentu pojawienia się impulsów zapłonu. I nie zostają otwarte wraz z pierwszą iskrą, tylko musi być tych impulsów kilkanaście- kilkadziesiąt.
Nie sądzę, że w mojej corsie będzie to samo, pytam tylko, czy akurat w tym przypadku winny był czujnik Halla. Aż roi się na forach od niedokończonych wątków. Wymienione mam: - przewody i świece - NGK - kopułkę i palec -jak fabryka dała - Beru - termostat - filtr paliwa, filtr powietrza - olej i filtr (choć nie ma związku). Objawy: - rano i po dłuższym...
panowie, przecież pisze w tytule-1,4 8V 60 źrebaków. Wiadomo że C14NZ. no tak cała reszta to mocniejsze motory. Przepraszam a co do iskry to cewka albo moduł cewkę możesz sprawdzić omomierzem (najlepiej w momencie gdy nie odpala)
Pomysł trochę - jeżeli hall jest uszkodzony to czemu pracują pozostałe 2 cylindry. Nie powinno być iskry nigdzie. Sprawdzałeś w ogóle czy jest iskra na tych cylindrach które nie pracują? chodzi tak jak by na 2 gary. Tak jakby?
Ja tez mam Astre 1,4 94r. 8V...Silnik C14NZ... Jezeli dochodzi inatalacja do aparatu zaplonowego to wlasnie do czujnika Halla...
Nie musisz już szukać C14NZ. Nawet z tym żeby rozrusznik normalnie kręcił nie potrafisz sobie poradzić?
Witam ponownie wszystkich,czy macie proste sposoby na sprawdzenie modułu zapłonowego tej Astry,silnik C14NZ, moduł jest pod cewką WN.Mam dwie ze szrotu lecz też nie podają iskry,używam nowego miernika UNIT UT107.Jest dość dokładny, każdy sposób rozważę- Michał.
http://www.czarnik.neostrada.pl/c14nz.ht...
ja w kadecie c14nz z lpg wymieniam co gora 30000km bo juz wiecej nie daja rady. jezdze na polskich iskrach i nigdy nie kupie wiecej boscha ani championa bo mialem i sie zawiodlem
Nie kłócę się i nie upieram. Mogę być w błędzie i przepraszam, jeśli w takowy błąd wprowadzam. Z opisu układów zapłonowych opla astry podanych w linku wynika, że jednak były układy z hallem w rozdzielaczu (w opisie podane są dwie wersje układu). Nie kłócę się i nie upieram, dlatego milknę, a jeśli jednak okaże się, że miałem rację, to będę miał satysfakcję,...
Kolego z doświadczenia wiem że opelek jest wybredny co do marki i rodzaju świec oraz kable zaplonowe tez musza byc lepsze te najtansze nie zawsze dzialaja. generalnie gdzies wypada iskra i to jest powod mialem podobnie ja nowe przewody zmienialem na używki po sąsiedzie i chodziły.
Ludzie, przestańcie bredzić o komputerach w tym starociu - możliwości są dwie - albo czujnik Halla/moduł zapłonowy - obydwa w aparacie, dostępnym w cenie flaszki na każdym złomie, bądź zwyczajnie ginie ciśnienie paliwa - skrajnie zużyta pompka, przekaźnik w słupku - nie wiem w czym jest problem, żeby zobaczyć czy jak zgaśnie to ma iskrę. Czujnik temperatury...
witam a ja myśle ze trzeba iść w kierunku wymiany kabli zapłonowych(lub źle ustawiony zapłon) widocznie te co kupiłeś nie nadaja się jakaś tania tandeta?? i wtedy iskra przeskakuje .tak miałem w swoiej astrze kabel był leciutko uszkodzony i astra dławiła się przerywała strasznie.kabel wymieniłem i o niebo lepiej.
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało. Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong...
Jeden problem rozwiązany. Samochód już nie gaśnie. Problem był z prądem, nie było iskry z samej cewki. Nie było masy. Jeszcze pozostało czy będzie odpalał gdy będzie gorąco. Jak myślicie, czy to tez mogła być wina prądu, że gdy gorąco to nie chciał zapalić? Czy to wina odprowadzania oparów ze zbiornika paliwa?
Przepustnica jest to taka "łopatka" na poczatku kolektora dolotowego, (do ktorej dochodzi linka gazu) ktora reguluje doplyw powietrza do tego kolektora. Pedal gazu reguluje wychylenie przepustnicy. Z drugiej strony przepustnicy jest jeszcze czujnik jej wychylenia. Nie da sie chyba prosciej wytlumaczyc. Tak czy inaczej nie jest to napewno wina przepustnicy....
Witam, mam problem z astra f 1.4i 8v. Auto czasami odpala, jak odpali to gasnie, czasami szybciej, czasami mozna kawalek nia przejechac. Zanim calkowicie zostala unieruchomiona zapalala sie kontrolka check'a i auto szarpalo. Czesto tez gaslo. Teraz auto stoi na parkingu i walcze z tematem. Zauwazylem np ze w momencie kiedy uda sie auto zapalic to kontrolka...
przez głupotę zjarałem sterownik wtrysku bo przy rozbieraniu z obudowy nie odłączyłem klemy bo tak naprawdę to mi od jakiegoś czasu szwankował wtrysk (brak iskry).Sprawdzałem czujnik hala i wzmacniacz zapłonu pod cewką oraz cewkę niby ok,więc chciałem sprawdzić sterownik a mianowicie wtyczkę.zaiskrzyło sie tylko i po tym już nawet kontrolka od silnika...
No to pisz jaki typ silnika,napszesz 1,4 i każdy myśli że popularny C14NZ. W takim razie uwalona cewka.Możesz jeszcze na próbę kabel z 1 cyl załozyć na 4 ( i vice-versa) lub z 2 na 3
Witam iskra jest? spróbuj na "pych" zapalic jak zapali to najprawdopodobniej moduł siedzi ale wczesniej sparwdź jeszcze przewody WN i swiece... a że kopułka i palec przeczyszczone są to nie znaczy że dobre.... oczywiście mam nadzieje że wszystkie kostki posprawdzałeś...
Mam też astre z 95 r i silnik C14NZ , nie miałem wcześniej żadnych problemów z szarpaniem gdy gwałtownie wciskałem pedał gazu , aż do momentu gdy odpuścił mróz.Autko szarpało i traciło moc , ale jak delikatnie gazowałem to problem ustepował.Wieczorem popatrzyłen na przewody i sie okazało ,że na przewodzie miedzy kopułką ,a cewką pojawiały się iskry...
Posiłkowałem się instrukcjami z strony http://www.czarnik.neostrada.pl/x16sz.ht... I mi wyszło: Na gniazdach z modułu zapłonowego 1i2 tak samo jak 3 i4 mam po 6000Ω Test z żarówką na wtyczce do modułu. na 1 i masa - zarówka świeci nawet na zapłonie, a przy kręceniu miga. Na reszcie brak oznak. Obok modułu jest wtyczka z przewodem czerwonym...
miałem podobny problem co prawda z silnikiem 1,2 x12sz ale to bliźniacza konstrukcja. auto stało przez prawie cały rok, może raz na miesiąc odpalanie. zanim auto zacząłem eksploatować dzień w dzień zrobiłem gruntowny przegląd. wymieniłem m.in przewody zapłonowe renomowanej firmy włoskiej. gdy tylko pojawił się mróz, wilgoć, kałuża autem nie dało się...
Poczytaj sobie [url=http://www.czarnik.neostrada.pl/c14... A nie masz czasem autoalarmu z blokadą zapłonu ? Jeżeli masz to może styki przekaźnika zaśniedziały i raz zwiera , albo nie zwiera.
Ja bym był ostrożny w kupowaniu z aukcji niby oryginałów. NGK są OK. Sam jeżdze na NGK i montuje do innych aut i nikt nie narzeka. Bosche już gorzej ale jak sie dobierze to jest OK, Beru, iskra to jak ktos kupi to sie zakłada. Z aukcji nie ma się pewność że GM to GM. Jak się chce oryginał to do serwisu. A teraz celem zakończenia tego wywodu to dla GM...
Witam. Jakiś miesiąc temu odebrałem samochód (opel astra F 1,4 benzyna 1997 r silnik C14NZ)z warsztatu, gdzie robiony był remont silnika. Przez pewien czas było wszystko ok, natomiast kilka dni temu zostawiłęm samochód na parkingu i już go nie odpaliłem. Rozrusznik kręcil ale nic więcej się nie działo, tak jakby nie było iskry. Wyjąłem więc aparat zaplonowy...
W C14NZ (C16NZ nie miałem okazji posiadać ale istnieje ogromna analogia miedzy tymi silnikami jeśli chodzi o zapłon) ja sprawdzam czy moduł pracuje i cewka za razem . Zwierając w wtyczce czujnika położenia walka rozrządu - z "0" (znajduje się w przerywaczu). Jeśli pojawi się iskra oznacza ze moduł i cewka są dobre , aby sprawdzić sam czujnik Halla który...
Witam Wszystkich bardzo serdecznie, jestem tu nowy chociaż problem jak widać do nowych nie należy. Autko jak w temacie, rocznik 92 Lubi sobie niestety zgasnąć od czasu do czasu w czasie jazdy lub postoju, np. na światłach. Paliwo tankuję zawsze na normalnych stacjach, żadne tam Carrefour-y itp. Ostatnio odkąd nastały minusowe temperatury autko na dobre...
Witam, szukałem podobnych problemów na forum ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Na początek napiszę iż chodzi o Opla Astra f, 93', C14NZ z autoalarmem(nieużywanym-jego podejrzewam o usterkę ale o tym dalej) bez immobilizera. Problem pojawił się kilka dni temu, autko chodzi fajnie jak odpali, zero problemów, jadę sobie na 3 biegu, 50-60km/h,...
Witam;) posiadam Astrę F 92r nie mam pojęcia co może być objawy: silnik nie pali na gazie gdy jechałem autko nagle zgasło na LPG po czym otworzyłem maskę i zaczęło się dymić spod aparatu zapłonowego i gdy kręciłem silnikiem to od czasu do czasu się spod a.z dymiło ale sprawdziłem aparat i jest ok na benzynie pali ale po zatankowaniu za 20zł zrobiłem...
Taki mam wkurzający problem z samochodem mojego ojca (Astra 1991, silnik C14NZ). Otóż dość nieregularnie odmawia współżycia - tj. jedzie sobie ojciec do miasta, po np. godzinie silnik gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik nie zapala. Po godzinie stania - zapala. Albo nie :) Zdarza się, że problem nie występował przez kilka dni - w tej chwili samochód stoi...
Witam, JEstem posiadaczem Kadetta 90 C14NZ + gaz juz dwa lata. przejechalem jakies 70tys km i do tej pory nie sprawial mi zawodu. Niestety skonczyly sie te czasy :/ Zaczely sie problemy. Wlasciwie to jeden. Zanim go opisze to dodam ze dalej odpala normalnie, obroty normalne, pali w normie i nie zachowuje sie dziwnie, oprocz: Podczas jazdy (silnik juz...
Witam, jeśli zła kategoria to proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego podforum. Opiszę swój problem. Samochód to Opel Astra F rok prod. 1998 Silnik 1.4 60 km + LPG silnik c14nz Bez żadnych bajerów, nie ma wspomagania el, szyb itd. Ostatnio odpalając samochód zapiszczało mi coś pod maską, pomyślałem że to pasek dostał wody i zapiszczał, pojechałem...
Witam. Autko kupiłem dla żony żeby po zdanym prawku nauczyła się jeździć. Astra F 1.6 z 1992r. silnik na jednopunkcie. Problemem jest słabość silnika w zakresie niskich obrotów oraz wysokie spalanie. Osłabienie subiektywnie jest bardziej odczuwalne po nagrzaniu silnika (może dla tego ze na zimnym pracuje na ssaniu i ma wyższe obroty). Dojeżdżam do mocno...
stawiam na moduł zapłonowy opieram się na praktyce warsztatowej , wymień go a zapomnisz o problemie pozatym idzie lato i jak go niewymienisz to go szlak trafi na przykład w czasie urlopu pozdrawiam Klaudiusz Witam mialemto samo w c14nz Raz palil raz nie.Zauwazylem ze jak nie odpala to obrotomierz sie nie podnosi do tych 300-400 obr/min I nie ma iskry.Kombinowalem...
Podejrzewam :cewke/modul ,silnik krokowy,i czujnik HALLA w aparacie zaplonowym ale ostatnio silnik nie gasnie czasmi opadaja obroty silnika ale z malym opoznieniem sie normuja z tym ze nie ma mocy i strasznie zle sie wkreca na obroty przy dodaniu gazu nagle do oporu.Nie sadze zeby wszystko bylo zle z wyzej wymienionych podejrzen .Poczatkowo auto gaslo...
c14nz iskry c14nz cisnienie c14nz sterownik
livebox router bezprzewodowo przewodność mosiądzu corsa przyspieszaniu
miałem zapchany katalizator renault radio
Phison PS2251-68 (PS2268) Firmware 01.00.10 Issues and Solutions Schemat podłączenia monitora do Uni-Trol 2050