Witam mam duzy problem brakk iskry w piaggio typhoonie z 2001 r wymienioy cewkomodul i stator a iskry nie ma masa sprawdzona elektryka sprawdzona stacyjka tez wiec co moze byc juz brakuje mi pomyslow
Gdy wpiąłem dozownik spowrotem jest to samo - nie ma iskry.
Witam ! Mam problem ze skuterem Piaggio Nrg nie mam iskry i nie wiem o co chodzi sprawdzałem cewko moduł stator, i nie wiem co mogło sie stac Prosze o pomoc
Od pewnego czasu mam problem z moim skuterem Piaggio Free 50. Chodzi dokładnie o to że w skuterze nie ma iskry. Stał się to w ciepły dzień kiedy wyjechałem na górę i zostawiłem go na chwilę aby ochłodził się, po jakoś 5 min. przyszedłem skuter normalnie odpalił i zjeżdżając z góry nagle skuter zgasł. Prowadząc go do domu próbowałem jeszcze kilka razy...
Witam. Szukam rozwiązania... Tajfun jest z 2000 roku z przebiegiem 26 tys KM. Problem mam z jego odpalaniem wcześniej odpalał bez problemu problemy zaczęły się jakieś 3 miesiące temu najpierw siadł rozrusznik :( odpalałem z kopki cały czas za 1 razem na ciepłym czy zimnym odpalał po 2-3 tygodniach zaczęło szwankować. Było to tak podszedłem do niego...
Witam Mój pierwszy post na forum w życiu :D Od miesiąca walczę z uruchomieniem Quada 250cc, przy zakupie był sprawny. Postanowiłem ze wymienie wszystkie przewody w instalacji, było tak pokombinowane. Od momentu położenia nowej prostej instalacji - brak iskry. Próbowałem dosłownie wszystkiego a przy Quadzie byli majstry co robią instalacje w samochodach....
Naprawiam Piaggio Zip 2T. Wymieniałem w nim tłok oraz pierścienie. Skuter nie odpala. Iskra jest, nowa świeca, paliwo dochodzi. Kompresja jest. Jak sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie?
Witam. W skuterze piaggio liberty brak iskry. Wymontowałem cewke. Szukałem w internecie lecz nie potrafię nigdzie znaleźć jakie powinna mieć wartości oporu. Ktoś jest w stanie pomóc? Ma trzy piny i fajkę.
Witam, Posiadam jak w tytule skuter Piaggio Sfera 125 RST z 1996r, z silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Jestem jego posiadaczem od wielu lat, lecz nigdy za mojej "kadencji" nie jeździł. Zrobiłem remont silnika (nowy tłok, pierścienie, szlif cylinder, wymiana zaworów, obróbka głowicy), więc po wielu miesiącach przyszła pora na odpalenie i...
Dysponujesz może serwisówką do tego rocznika? Mam do rocznika 98, a tam już jest zapłon Kokusan. Zapłon nie posiada impulsatora? Znowu nietypowe rozwiązanie układu zapłonowego. Problem może tkwić w module zapłonowym (czarny moduł). Stator ma dwa uzwojenia niskonapięciowe - jedyne co możesz sprawdzić to czy nie mają zwarcia do masy. Co to za wyniki pomiarów...
Witam, mimo że to nie auto liczę na waszą pomoc. Mamm następujący problem. Podczas jazdy silnik w moim piaggio nagle przestał pracować, przedtem tylko zaczął nierówno pracować , gubić zapłon. Po odkreceniu świecy szybka diagnoza brak iskry. Zmieniam na pierwszą lepsza świece, jest. Jade km. sytuacja podobna, z tym ze już nie było iskry nawet na iinnych...
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
Witam Wszystkich forumowiczów. Mam problem z odpaleniem Piaggio x8 r,2006 po przerwie zimowej odpaliłem przejechałem się zalałem świeżym paliwem i na powrocie dojeżdżając do garażu czułem ,że przy ruszaniu muszę manetkę bardziej przekręcić ,żeby ruszyć. Na drugi dzień skuter rzucił palenie ,iskra jest świecę przy okazji nową kupiłem wstrzyknąłem benzynę...
No więc tak mam problem z maszyną Piaggio Nrg 96 rocznik chłodzony cieczą. Skuter miał generalny remont, nowy wał, cylinder, tłok, magneto. Problem w tym że skuter raz odpala i jeździ normalnie aż się nie zagrzeje. Gdy sie zagrzeje traci moc nagle i gaśnie, dopiero po jakiejś dłuższej chwili jak się silnik ochłodzi mogę jechać dalej. Ale problem drugi...
Witajcie, Mam pytanie o kolory cewko-modułu do Paggio - uwaga !! nie chodzi mi o kolory kabli przyłączeniowych i ich podłączenie, a o kolor obudowy cewki... w oryginale miałem czerwony (pomarańczowy ??) moduł ale padł - brak iskry na świecy. Pożyczyłem od kolegi moduł w kolorze czarnym (z piaggio ZIP) i wszytko działa, skuter jeździ ale wydaje mi się...
Witam, proszę o pomoc w celu odpalanie mojego skutera Piaggio Zip 50 2T. Zacznę od początku. Skuter nie chciał odpalać więc kupiłem nowy tłok, cylinder, pierścienie, łożysko igiełkowe, sworzeń po zdrobieniu krótki czas wszystko pracowało jak należy. Po pewnym czasie znów przestał zapalać, więc rozebrałem silnik kupiłem nowe simeringi i łóżyska na wał...
Kupiłem używany skuter Piaggio Free 50cc i nie mogę go uruchomić. Po wstępnych oględzinach stwierdzam że brak jest iskry na świecy zapłonowej. Gdy założyłem akumulator napięcie dostaje się na cewko-moduł, on się nagrzewa(nawet przy wyłączonym kluczyku) i uszkadza. Proszę o pomoc
kupiłem uszkodzone piaggio nrg mc3 na wtrysku na plaka pali na wtrysk nie wymieniłem pompę paliwa na nową nic iskra konia by zabiła nie dostaje paliwa na świece bo jej nie zalewa przy krąceniu wtrysk niby działa jeszcze jedno czek się pali nie wiem dlaczego, nie wiem co robić może ktoś miał podobny problem potrzebuje pomocy
Samo na myśl się nasuwa aby poszukać trochę co zrobić w takiej sytuacji, ale cóż... Iskra jest? Kompresja z skąd wiesz ze prawidłowa?
zawór podciśnieniowy to na samym początku podejrzewałem ale działa prawidłowo i do gaźnika bardzo dobrze podaje paliwo. Jesli chodzi o świecę to jest ngk i iskra jest naprawdę mocna, lekko niebieski kolor ale jutro podmienię na inną i ten gaźnik przeczyszczę i przedmucham dokładnie bo przecież chodzi o to że benzyny nie chce podawać do cylindra. Dodano...
Czyli nie sprawdzałeś! Sprawdź iskrę na samym kablu. To tylko chwilka, a tak będziesz pewien zapłonu i ... możesz spokojnie szukać dalej. Dziwne, że jeszcze nic nie sprawdziłeś. Chyba czekasz na cud.
A byłeś łaskaw przeprowadzić jakąś podstawową diagnostykę? Iskra, gaźnik, stan świecy po nieudanej próbie odpalenia. Zrób to i opisz. Nikt z nas nie jest wróżką.
11V na akumulatorze jest bo akumulator jest umierający i pełni jedynie funkcję "jakiegokolwiek akumulatora by nie zepsuć regulatora napięcia, który potrzebuje akumulatora". U mnie w instalacji światła są zasilane z wiązki, akumulator jest połączony do regulatora i na tym połączeniu są również światła. Jak już mówiłem instalacja elektryczna to połączenie...
Sprawdza się odległość na jaką można odsunąć końcówkę kabla WN od masy gdy iskra jeszcze przeskoczy. Napięcie musi być na tyle duże aby iskra pokonała odległość min. 8 mm w powietrzu przy ciśnieniu atmosferycznym. ... i taka właśnie jest na rozruszniku czyli ok.8mm i do tego fioletowa ;) Ja już swój problem rozwiązałem... regulacja gaźnika. Za dużo...
Witam !!! Mam problem ze skuterm piaggio fly 2t..Nie chce odpalic ani na rozrusznik ani na kopke..Wyczycilem gaznik, filtr powietrza, sprawdziłem iskre oraz ssanie...wszystko jest ok a skuter i tak nie chce zapalić. Sprawdzałem tez zapłon i wydaje mi sie ze jest wszystko oki..iskra jest koloru niebieskiego i jest duza wiec wydaje mi ze wszystko z tym...
chodzi o to że gdy silnik jest zimny iskra jest bardzo wyraźna i dobrze widoczna tak jakby było wiecej prądu wtedy, a gdy silnik jest rozgrzany jest taka cieniutka i słaba tak jakby nie było tego prądu. Coś jakby się gaz w zapalniczce kończył i jest słabszy płomień tak iskra na rozgrzanym silniku jest słaba.
Siema. jechałem raz i kable od iskrownika wleciały przed koło i sie przetarł dokładnie zielony ten od iskry. następnego dnia, nie wiedząc od tym ;d przejechałem się i skuter zgasiłem i już nie chciał odpalić . Potem zesztukowałam kabel, iskry nie było przez 3 dni a jak się pojawiła to skuter odpalał na 2 sekundy a teraz raz jest a raz nie ma iskry....
Witam, problem dotyczy chińskiego skutera Zipp z silnikiem Piaggio Skipper 125ccm chłodzony powietrzem. Kupiłem ten silnik (cały skuter Skipper) i wrzuciłem go w chińską ramą wraz z wiązką Piaggio. Oryginalnie znajdował się tak cewko-moduł który prawdopodobnie jest albo uszkodzony ale źle podłączony. Po podłączeniu modułu pożyczonego od znajomego pojawiła...
Zielony - zasilanie CDI. Żółty - cewka ładowania akumulatora - strona regulatora (niebieski - połączony z "+" akumulatora) W wyniku zwarcia na 99% będzie spalony moduł zapłonowy. Sprawdź czy jest iskra.
Witam, mam problem z Piaggio nrg Power 50cc nie chce mi odpalić z początku nie było kompresji to kupiłem nowy cylinder i tłok, teraz jest dobra kompresja oraz paliwo leci do gaźnika, iskra jest, ale nadal mi nie chce odpalić. Gdy go elektrycznie odpalam to kręci ale nadal nie chce zapalić. Teraz już nie winem co mam zrobić :cry: Proszę o pomoc.
Witaj, mam piaggio x8 200 i miałem takie same objawy jak ty. Z tym, że ja po dwóch godzinach postoju nie mogłem już w ogóle odpalić skutera, dopiero następnego dnia. W końcu oddałem go do warsztatu i tam okazało się, że ma pękniętą głowicę. Płyn chłodniczy "zalewał" świecę i nie było iskry, a po wyschnięciu (następnego dnia) odpalał jak gdyby nic. Sprawdź...
Witam strat mocy raczej niema tylko trzeba opóźnić zapłon poprzez przesunięcie go do góry względem koła magnesowego. Tu jest schemat podłączenia instalacji. Dodano po 9 To jest ten z pomarańczową obwodką. Impulsator (zielony kabelek dajesz odrazu pod moduł) . +12v kabelek z modułu prowadzisz do stacyjki żeby po przekreceniu stacyjki plynol prąd. Z modułu...
Te sterowniki raczej się nie psują, pierwsze słyszę żeby był z jakąś pompką zintegrowany !!Jest to sterownik IAW15P ?Poszukaj ile powinna ciśnienia podawać pompa paliwa , czy iskra występuje prawidłowo, bo jeśli długo stał to może mieć problem z impulsatorem,na pewno nie jest to wina immo ! nn.
Witam Kupilem niedawno Piaggio typhoon z 2001r Skuter odpalal ladnie nie posiadalem akumulatora i palilem z kopki i palil od strzala. pewnego dnia zgasl i nie chcial odpalic zmieniony kranik ssanie zaworek membranowy swieca iskra jest ale chyba slaba paliwo dochodzi gaznik wyczyszczony cylinder bez rys tlok i pierscienie cale i dalej nie pali ani z...
Model Typhoon z 200 roku. Co zrobiłem: Sprawdziłem/przeczyściłem - świeca sucha jak pieprz (ale gdy wleje strzykawka paliwo do cylindra wkręcę świece to skuter po kilku kopnięciach zapali chodzi i mogę nim normalnie jeździć. - elektor-zawór działa bo się grzeje przy włączonym silniku - gaźnik przeczyszczony dysze mają prześwit Nie wiem co jeszcze dodać,...
Po zgaśnięciu silnika sprawdź niezwłocznie, czy świeca jest sucha, czy mokra. W zależności od wyglądu świecy uzależnione będzie dalsze poszukiwanie usterki (mokra brak iskry, sucha brak paliwa).
Czy po takim przymuleniu sprawdzałeś świecę (kolor, mokre/sucha) i czy ma "bogatą" iskrę. Sprawdź filtr paliwa, może zanieczyszczony i silnik nie otrzymuje odpowiedniej dawki paliwa. Może korek zbiornika niedrożny i podciśnienie "blokuje" dopływ paliwa do gaźnika. W jakim stanie są uszczelniacze wału silnika i "zawór membranowy". Może moduł szwankuje...
Witam jestem tu nowy : ) Mam taki problem kupiłem skuter marki Piaggio Sfera 125 z 1994 r. Kupiłem go z niby zepsutym gaźnikiem , próbowałem odpalić go z 3 innymi gaźnikami i nic tak jakby chciał odpalić , a nie mógł.Dodano jeszcze że paliwo dochodzi,iskra jest,gaźnik czyszczony,świeca wymieniona .Co może być nie tak .Dziękuje i pozdrawiam.
Witam serdecznie mam problem z moim skuterem odpala na chwilę i gaśnie, a później nie chcę za palić iskra jest, nowy cylinder tłok, pierscienie, gaźnik, filtr i pompka nie mam pojęcia co jeszcze może być
Witam tak jak juz wspomniałem wyżej skuter nie chce odpalić. Ostatnio wymieniłem cylinder i tłoka. Po odkręceniu świecy jest cała mokra a w komorze pływakowej nie ma paliwa, nie mam pojęcia co jest grane. Po za tym iskra jest mocna. Z góry dzięki za pomoc :)
Brakuje mi podstawowej informacji, czy wogóle rozrusznik kręci silnikiem, czy jest iskra, rozumiem, że jest to już wersja na wtryskiwaczu a nie na gaźniku? słychać pompę paliwa? lampka podpisana jako code. Jej przeznaczeniem jest przekazanie kodów błędów wykrytych przez sterownik silnika. Są to błyskowe kody błędów, zlicza się ilość błyśnięć uwzględniając...
Witam, Panowie mam problem z odpaleniem takiej 400, mianowicie kupiłem silnik z całą wiązką, jest komputer z kluczykiem, antena regulator napięcia, moduł Gemini, zwarłem jeden czujnik hamulca, wtrysk sprawny bo działa po zapodaniu mu bezpośrednio napięcia, fajka ze świecą ok, cewka nie wiem. Chce wsadzić ten silnik do buggy lecz nie chce odpalić, brak...
Dzień dobry. Niedawno kupiłem Piaggio Typhoon 2t. Skuter zaznaczam jest po lekkim tuningu, zmieniony cylinder, wariator, rolki, dysze w gaźniku. Cylinder 75cc, od dotarcia najechane około 600 km. Gaźnik oryginalny Weber. Tyle słowem wstępu, teraz opiszę sytuację od początku. Skuter stał w garażu u poprzedniego właściciela koło 2 lat, rzadko był jeżdżony....
Co może być, skuter 50 2T na zimnym silniku odpali, pochodzi z 3 minuty i gaśnie. Później odpali na kilka sekund, jakieś 8 razy, i przestaje odpalać. Nawet się nie odzywa, iskra jest, paliwo dostaje na świece, ale już nie odpala. Postoi przez noc i znowu to samo. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot
Oscylogramy zdjęte z konektorów na cewkach, ale były brane z każdego dostępnego miejsca, na kostce komputera etc. Z "przepinaniem" cewek kombinowaliśmy przeróżnie, nawet wstawialiśmy cewki od ZZR600, od Fiata, od Piaggio i jeszcze kilka innych. Działają (tzn. jest iskra tylko gdy podłączymy cewkę z własną elektroniką) Podłączaliśmy również cewkę na...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie mógł osiągnąć maksymalnych, po wymianie na oryginał wszystko jak...
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
F12 z 2006r miały silnik Piaggio ? Piszesz o cewko module z tego co wiem F12 zawsze wychodziły z silnikiem Minarelli Horizontal a tam cewka i moduł są osobno. Proponuje sprawdzić połączenia pomiędzy nimi oraz masę przy cewce. Osobiście spróbował bym na innym module.
Napięcie na impulsatorze w granicach 125-130omów. A moduł mam z dodatkowym kablem na mase. Dodano po 1 Podczas kręcenia rozrusznikiem skuter podczas dłuższego kręcenia zaczyna łapać i odpali ale po około minuty gaśnie. Potem znowu problem z odpaleniem... Świeca mokra.... Jaki może być powód nie odpalania skutera? Tydzień temu robiłem piaggio typhona...
mam Piaggio Hexagon 180 2t(1998r.) i tego nie da się zakatować Szczena mi opadła kiedy zobaczyłem jak pewien gość z południa europy przekręcił licznik po kilku latach, tj. przejechał ponad 100 tysięcy kilometrów. Ten skuter powinien mieć większe kółka. W silniku jak w każdym silniku Piaggio 2T trzeba zwracać uwagę na zużycie tłoka, cylindra, korbowodu,...
Może któryś z tych byl by sie nadał ? Lub ten cewko moduł ? Dodano po 2 Z ciekawostek zamieszczam diagram który udalo mi sie wreszcie znaleźć a moze sie on przydać innym
Witam. Posiadam skuter j.w. Brak iskry, cewka i świeca podmienione. Impulsator pracuje poprawnie- Podłożyłem moduł z skutera 4T też zasilany z 12V i iskra się pojawia, więc problem ewidentnie tkwi w module. Po przekręceniu stacyjki mignie dioda CODE i zgaśnie ( informacja, że odczytał immobilizer poprawnie) - Następnie kręce rozrusznikiem i po sekundzie,...
jeśli na kablach jest tak jak piszesz to: 1) odłącz całkiem biały i zobacz czy jest iskra, jak sie pojawi to usterki szukaj między końcówka białego kabla i stacyjką- podanie masy na biały powoduje gaszenie iskry(i silnika..) 2)jeśli 1 nie pomoże kup drugi moduł
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
Napisałem wcześniej że wystarczy odłączyć kostkę od przewodów statora, gaszenie od stacyjki będzie odłączone i iskra powinna pojawić się przy kopnięciu na kopstarter. Zostaw na razie tą stacyjkę. Jeśli te 115V na przewodzie zielonym było przy podłączonym module zapłonowym, to masz dwie możliwości: uszkodzony moduł zapłonowy lub uszkodzony impulsator.
A może to albo tamto? Jak nie sprawdzisz, to nie będziesz wiedział. Z_bynek napisał: Czytałem że bez ssania też powinien zapalić. Tylko jak jest gorący! Zimny silnik nie powinie zapalić bez działającego ssania. Mało tego. Wręcz nie powinien zapalić. Chyba, że jest źle wyregulowany lub uszkodzony. Z_bynek napisał: Czy może mieć iskrę przy uszkodzonym...
Nie działa to opcja albo ja źle coś robię, albo źle tłumaczy czy imo jest tylko od iskry bo jak odepnę imo to nie ma kierunków podepnę są sprawdzałem schemat i nie ma prądu na kablu wychodzącym do cewki nie wiem co to będzie czy imo jest zepsute czy tylko rozkodowany jest było coś takiego jechałem a nagle akum padł i już nie było iskry
Gdzie ten schemat? Czy mamy szukać po linkach? Zrób tak jak inni - zamieść schemat w poście. Będzie prościej dla ciebie i innych. Po odłączeniu białego kable z modułu odcinasz cały obwód gaszenia czyli zwierania do masy, więc położenie stacyjki przestaje być istotne. Piszesz: "iskra jest". To bardzo enigmatyczna informacja! Jaka iskra (długość szczeliny...
Kręci w miarę szybko, ale jutro zobaczę jeszcze na prostowniku. Sprawdzę też jak ta iskra wygląda podczas kręcenia rozrusznikiem, a jak podczas kopnięcia. Na starym statorze, to akumulator mógł siedzieć, wystarczyło, że lekko zakręcił i skuterek palił.
Witam wszystkich.Mam problem ze swoim skuterem, ponieważ z dnia na dzień stracił iskrę. Po zdjęciu przedniej osłony zobaczyłem stopioną instalacje elektryczna wszystkie kable wymieniłem lecz iskry nadal niema.Zamontowany jest w nim tzw. cewko moduł sprawdzałem go i na zielonym kablu jest napięcie podczas startowania i iskry nadal niema przewód i świeca...
W silnikach Piaggio 125-180 cm³ 2T stosowano dwa typy układów zapłonowych i cewkomodułów, do silników chłodzonych powietrzem ze stałym kątem i do silników chłodzonych cieczą ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Możliwe że założyłeś niewłaściwy moduł. Skontroluj punkt zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. łonu-piaggio-125-2t-ac.jpg
witam mam problem ze skuterem piaggio nrg 50 . problem polega na tym że nie ma iskry . nie ma wgl napięcia na przewodach które podłącza się do cewki (zielony,czerwony i biały )myślałem że to iskrownik padł kupiłem nowy i to samo . dodam że w skuterze nie ma stacyjki ,ktoś kiedyś tam zamontował przełącznik mam nadzieję że dobrze . proszę o pomoc Dodano...
Witam! Zakupiłem skuter bez akumulatora. Odpalał za pomocą kopnika (brak stacyjki i rozrusznika). Kiedy podpiąłem akumulator pojawiły się światła i odpalił tylko 1 raz. Teraz brak iskry. Co mogło się stać? Czy padł cewkomoduł? Proszę o porady :)
Witam! Sytuacja taka jak w temacie. Proszę o sugestie co robić.
Odświeżam. Zakupiłem już nowy iskrownik, nowy CDI, nowe świece, kable WN itp. A iskry jak nie było tak nie ma, nowe części są na pewno sprawne bo sprawdzałem z 10 razy. Dajcie jakąś rade koledzy bo ja już wysiadam. Co to może być?
Można jeszcze próbować obejść regulator, łącząc bezpośrednio stator z cewkomodułem (przewody szaro-niebieski z fioletowym we wtyczce regulatora). W zasadzie połączenie to występuje bezpośrednio w regulatorze, tylko w nim znajdują się także dodatkowe układy odpowiadające za ładowanie i oświetlenie które mogą wywierać wpływ na zapłon, a regulatory tego...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
witam mam problem z piaggio ape nie wiem od czego zacząć po prostu nie mam iskry i jak co mogę sprawdzić proszę o pomoc. Ogólnie jestem elektrykiem ale samochodowym więc nigdy nie miałem do czynienia z takimi sprzętami może znacie jakieś typowe usterki układu zapłonowego dla tego modelu... Pozdrawiam
Piaggio hexagon był produkowany też z silnikiem 4t, jest to wersja LX4. Żeby zmierzyć rezystancję to ustawiam volty/omy/ampery na mierniku? Mierzyłem rezystancję od razu przy impulsatorze, a to czy przy module czy tak to już chyba to samo. Piaggio stosowało wiele rozwiązań układu zapłonowego, oznaczenia modułu są te same, wcześniej skuter jeździł normalnie....
Witam. Mam problem ze skuterem.Z dnia na dzień zniknęła iskra.Z stojana z cewki zasilającej moduł wychodzi napięcie AC ok 50v podczas kręcenia rozrusznikiem. Impulsator działa jak należy, moduł i cewka WN podmieniana ze sprawnego skutera niestety bez skutku, masa ok. Skończyły mi się pomysły proszę o pomoc....
Przedstawiam zasadę działania i diagnostykę układu zapłonowego Piaggio/ Gilera/ Aprilla 2T
Cylinder do szlifu + markowy tłok, koszt rzędu 150-200 zł ale rozwiązanie najlepsze. Nowy zestaw chiński to koszt 50 zł, ale tłok niskiej jakości, cylinder z krzywo odlanymi oknami w cylindrze. Jaki przebieg? Jeśli przebieg ponad 20000 km to utrata kompresji (zużycie pierścieni) to rzecz naturalna. Tylko przy przebiegu 20000 km powinien mieć wymieniony...
Witam Posiadam skuter, w którym został wymieniony silnik (początkowo był tam oryginalny chiński 4T, który odmówił posłuszeństwa). 2 lata temu wymieniłem silnik na ten z Piaggio Zip 2 50 (2T). Elektryka została przerobiona, wszystko działało poprawnie przez 2 lata. Niestety, po zimie skuter przestał odpalać. Przyczyną okazał się brak iskry. Do tej pory...
Wymieniłem przewody paliwowe na nowe, rozrusznik kręci, filtr powietrza nowy, iskra jest. I nic, a wcześniej palił ciężko ale zapalił. Jak zgasiłem to od tego momentu ani nie drgnie, pomóżcie plis.
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Witam. Mam problem z moim skuterem 2t. Silnik normalnie kręci, "gada" cały czas tak jakby miał zapalić, ale nie pali. Gaźnik czyściłem, iskra jest. Nie wiem o co chodzi i proszę o szybką pomoc. Z góry dziękuję. <3
Witam, Wczoraj zapalił mi się check silnika w jeździe przy gwałtownym dodawaniu gazu, po odpuszczeniu zgasł. W czasie jazdy skuter stracił moc nie reagował na gaz. Kontrolka check paliła się cały czas po zgaśnięciu ale nie odpalał Teraz wogile się nie pali po zapłonie i brak iskry, a IMO gaśnie po schowaniu bocznej stupki, nie mruga dioda Co może być...
Ktoś pomoże w znalezieniu iskry
Witam Iskra już jest natomiast skuter odpala ale od razu gaśnie. Wymieniłem zawór membranowy ale dalej to samo. Gdy dam plaka pali "na dotyk". Świeca jest mokra. Czy ktoś wie jak poprawnie wyregulować gaźnik? Pozdrawiam
Witam...mam podobny objaw z x9 500..2003...brak iskry. Pomózcie....
dziwne, iskra może wyglądać na słabą bo nie działa alternator, ale wazne ze jest, jak jest iskra i paliwo to musi zapalić. Ręka mokra?
Witam serdecznie zamontowałem po akumulator ładowarkę USB wszystko było ok do czasu proby podliczenia włącznika pod akumulator wszystko grało na krótko gdy zacząłem wszystko składać do kupy nie wiem poszło jakieś spięcie i całkowicie skuter stracił iskrę Dodano po 1 Witam podczas proby podliczenia włącznika pod akumulator poszło jakieś spięcie skuter...
Normalnie w starszych skuterach Piaggio nie stosowano układów interlock, prosty układ sterowania cewki stycznika przez wyłączniki stop i przycisk rozrusznika. Nie było nóżek bocznych, a jak były to dokładane akcesoryjne które składały się automatycznie po podniesieniu skutera. W najnowszych modelach to się trochę zmieniło i w najnowszych modelach cewka...
Miałeś racje, podczas mojego "remontu" odpiąłem czujnik poziomu oleju. Dlatego nie było prądu na całym skuterze, w między czasie zepsuł się Cewkomoduł, byłem zdezorientowany bo myślałem że brak prądu na skuterze to również brak iskry. Na kostce czujnika oleju zrobiłem amatorski "mostek" i prąd pojawił się od razu. Skuter śmiga aż miło, dziękuję za pomoc!
Piaggio liberty 125 problem z iskrą Działa tylko na chwilę po przekręceniu kluczyka
Derbi z silnikiem Piaggio? Zapłon fabrycznie miałeś Ducati Energia czy Langfang Kokusan? Elektryk zamienił zapłon od rieju One mają silnik AM6 - stator pomimo pewnych różnic w wykonaniu elektrycznie pasuje, ale koło magnesowe fizycznie nie pasuje. Możliwe scenariusze: 1. Zapłon daje zbyt słabą iskrę przy obciążeniu alternatora. Należałoby sprawdzić...
Witam Wszystkich Postaram się opisać dokładnie problem i proszę o pomoc. Jak w temacie Piaggio X9 Evo z 2006r. Po przejechaniu kilku km i zgaszeniu motocykla nie odpalił, tzn rozrusznik kręci czuć benzynę(zalana świeca) niestety brak reakcji. Po odczekaniu paru min ok 5 odpalił bez problemu.Następnie sytuacja po paru godzinach podobna pare km przejechane...
W opisie tej aukcji użyto niewłaściwego zdjęcia - wg. numeru katalogowego na nim przedstawiony jest moduł przeznaczony do silników 50 cm3 4T Piaggio. Powinno być tam te zdjęcie: Tak w ogóle był sprawdzany gaźnik czy stwierdzono tylko że zanika iskra?
Normalnie odpalasz na kopstarter z odłączonym złączem od stacyjki (zespołu styków), ale że go nie masz to iskra powinna być nawet bez akumulatora. Tylko potem problem z zgaszeniem silnika. Jeśli nie ma iskry, to w nowszych Piaggio pada moduł zapłonowy oraz stator. Chyba że ktoś zaczął rozwalać instalację elektryczną (złącze przy silniku). Poza tym nowsze...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Z kąd te przypuszczenie że cewka z Poloneza spali układ CDI? Iskra też będzie, ale o gorszych parametrach ponieważ cewka jest przystosowana do zapłonu indukcyjnego a nie pojemnościowego. Czemu włoska czy japońska cewka ma być lepsza niż chińska? Te same parametry a trwałość podobna. Wielkość cewki nie ma żadnego znaczenia. BTW jeździłem pewien czas...
Witam. Posiadam pojazd jakim jest Derbi Gp1 Racing a zamontowany w nim silnik to nic innego jak P/G. Ten sam silnik znajduje sie w Gilerze Runner, DNA Piaggio NRG i innych. Skuter na zimnym silniku ładnie odpala i ładnie jeździ, ale gdy się nagrzeje zaczyna przerywac na wyższych obrotach a na niskich gaśnie. Na zimnym silniku odpala od jednego lekkiego...
Witam, tak jak w temacie, dzisiaj zakupiłem aprilię sr 50 przerobioną na 72ccm airsal z 2004 roku na silniku piaggio, Jak sprawdzić, czy pompa wody działa, czy dozownik oleju działa, żeby nic nie uszkodzić? Skuter ponoć nie ma iskry, będę musiał to zdiagnozować, przebieg skutera, mniej więcej 23 tysiące kilometrów, po wymianie cylindra, głowicy i tłoka...
Hej, Cewkomoduł z piaggio jest zasilany bezpośrednio z cewki zasilającej napięciem 50V, także bez akumulatora. Chciałem wykorzystać koło magnesowe silnika AS, jest całkiem sprawne ;) tylko nie wiem w jaki sposób jest wyzwalana iskra np w tym Piaggio. Prawdopodobnie źle zatytułowałem post, osoby motorowerowo/skuterowe tu nie zaglądają. Ideą jest zrobienie...