Sprawdzałeś bezpieczniki?
Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
A moduł? Masz możliwość podmiany od sprawnego?
Ostatnio kupowałem na ebay do gilery całą prądnice za 40€ z wysyłką. Nawet nie wiem czy to zamiennik, czy nie. Pasowało, motorek ożył i działa do dziś. Dodam też, że napięcia mierzyłem przy odłączonym module To bez znaczenia. Na podłączonym też powinno być ponad 50V przy uruchamianiu.
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
Mam Piaggio Zip 2T 50 rocznik około 2009. Silnik tryska paliwem, ma iskrę, lecz i tak się zalewa.
Sam znalazłem rozwiązanie
Rezystancja cewki zasilającej jest zbyt wysoka. Z pewnością ona jest przyczyną problemów, ale dla pewności sprawdź maksymalną długość iskry z samego przewodu WN i podstaw inny sprawny cewkomoduł o ile takowym dysponujesz.
Nie sprawdziłeś cewki zasilającej (zielony przewód), a zapewne to ona jest uszkodzona. Rozłącz okrągłe złącze statora, aby odłączyć gaszenie ze stacyjki i wykluczyć jej uszkodzenie. Resztę przydatnych informacji na temat szukania iskry w Piaggio podawałem już na forum.
Gdzie ten schemat? Czy mamy szukać po linkach? Zrób tak jak inni - zamieść schemat w poście. Będzie prościej dla ciebie i innych. Po odłączeniu białego kable z modułu odcinasz cały obwód gaszenia czyli zwierania do masy, więc położenie stacyjki przestaje być istotne. Piszesz: "iskra jest". To bardzo enigmatyczna informacja! Jaka iskra (długość szczeliny...
Piaggio Beverly 200 — brak iskry Nie ma iskry. Cewka zmieniona, dalej to samo; świeca też. Impulsator ma oporność 1,1 Ω. Gdy mierzę V, kręcąc rozrusznikiem, skacze na chwilę z wartości 0,17 do 0,24. Mierzę miernikiem na ustawieniu 6 V — czy to dobra wartość? Nie jestem w stanie znaleźć nigdzie serwisówki do tego, padła. Pozdrawiam
iskra jest jedynie przy zetknięciu przewodu HV z masą więc długość prawie zerowa
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
Witam Posiadam skuter Piaggio Hexagon 125ccm. Skuter 2 lata stał w stodole, przez to nie odpala. Brak iskry. Gdy sprawdziłem cewkę to opór pomiedzy jednym uzwojeniem a drugim to 5,4 k om. Opór pomiedzy masą a pinem gdzie podłacza sie sygnał z modulu CDI to 3 omy, natomiast miedzy masą a uzwojeniem wtórnym(wyjscie na świece) to 130 omów. Czy to świadczy...
Rzadko ale zdarza się że przy wkręconej świecy iskra zanika, więc przydało by się na sam początek podmienić świecę. Czy silnik przy próbie odpalenia coś się odzywa? Czy świeca jest "mokra" po kilkunastu kopnięciach czy kręceniu rozrusznikiem? Spróbuj odpalać BEZ dodawania gazu. Czy nie wyginałeś żadnych blaszek przy pływaku?
Sprawdź przede wszystkim, stan instalacji, czy nie ma zwarć, zaśniedziałych styków, kostek, kabli.
u mnie ziel to napiecie.. czerw to impuls a bialy to masa.. na to wychodzi.. rowniez brak iskry.. stawiam na cewkomoduł.. chyba..
Wymień jeszcze fajkę i przewód, sprawdź styki w stacyjce i jeśli to nie pomoże to pewnie moduł zapłonowy padł.
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
Nie znam tego modelu, ale dwusuw nie chce odpalic jak nie ma iskry albo paliwa, Ty masz pewnie czterosuwa, więc dochodzi jeszcze rozrząd, ale skoro działał przez 2 minuty to raczej odpada, masz problem z paliwem. Wykręć świecę, przyłuż rękę i kręć (albo kop) rozrusznikiem przez minute, ręka ma być mokra. Jak będzie sucha, to rozbieraj gażnik, wtryski,...
Witam mam duzy problem brakk iskry w piaggio typhoonie z 2001 r wymienioy cewkomodul i stator a iskry nie ma masa sprawdzona elektryka sprawdzona stacyjka tez wiec co moze byc juz brakuje mi pomyslow
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
witam mam problem z piaggio ape nie wiem od czego zacząć po prostu nie mam iskry i jak co mogę sprawdzić proszę o pomoc. Ogólnie jestem elektrykiem ale samochodowym więc nigdy nie miałem do czynienia z takimi sprzętami może znacie jakieś typowe usterki układu zapłonowego dla tego modelu... Pozdrawiam
Czy problem jest rozwiązany ? Mam to samo w Piaggio diesis. Porównywałem iskry na kopniku i rozruszniku - są identyczne (fioletowy kolor czyli OK). Nie mogę dojść co jest grane
Mierzyłem dziś miernikiem oporność na impulsatorze, POMIARY : - gdy jest iskra *na włączonym zapłonie - 108.6 oma *na włączonym silniku - 100-120oma -gdy nie ma iskry *na włączonym zapłonie - 108.6 oma Czyli są takie same. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Co mógłbym jeszcze zmierzyć miernikiem napięcia? Jestem kompletnie zielony w elektryce :|
Kupiłem używany skuter Piaggio Free 50cc i nie mogę go uruchomić. Po wstępnych oględzinach stwierdzam że brak jest iskry na świecy zapłonowej. Gdy założyłem akumulator napięcie dostaje się na cewko-moduł, on się nagrzewa(nawet przy wyłączonym kluczyku) i uszkadza. Proszę o pomoc
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Nie działa to opcja albo ja źle coś robię, albo źle tłumaczy czy imo jest tylko od iskry bo jak odepnę imo to nie ma kierunków podepnę są sprawdzałem schemat i nie ma prądu na kablu wychodzącym do cewki nie wiem co to będzie czy imo jest zepsute czy tylko rozkodowany jest było coś takiego jechałem a nagle akum padł i już nie było iskry
Zmierz i podaj wyniki tutaj to można będzie ocenić czy jest w porządku.
impulsator, cewka albo moduł najczęściej moduł, najrzadziej impulsator
Sprawdź max długość iskry na samym kablu. Jak ? Użyj szukaj. Podejrzewam usterkę układu zapłonowego. Najprawdopodobniej padła cewka zasilająca AC CDI. Znajdź i zamieść schemat elektryczny. Łatwiej będzie cię pokierować co i jak mierzyć.
tak to był cewko-moduł który wymieniłem pojeździłem sobie 2 dni i zgasł, teraz nie ma wgl iskry :/ czy mógł spalić się moduł?? jeśli tak to od czego??
Po podlaniu benzyny nie złapał ani na ułamek sekundy. Przy okazji zdjąłem chyba tzw. "fajkę", by sprawdzić kolor iskry i jest ok. Gdzieś z tyłu głowy mam myśl czy mogło to stuknąć w cylindrze, np pierścienie. Może ktoś kto to robił, zrobił nieumiejętnie. Tylko czy przy np. strzeleniu pierścienia, tłok by pracował dalej czy stanął by od razu a maszyna...
próbowałem też przenieść impulsator, ale jest tam za mało miejsca i dorobiłem impulsator z chińskiego 4t ,który jest mniejszy ,ale nie moge znależc na nim iskry odstęp zachowywałem od koła magnesowego ( jest on magnetyczny ) tak jak jest oryginalnie. Próbowałem na 2 tych impulsatorach i nic:/
jedyna jeszcze rzecz która mi przychodzi do głowy to regulacja zaworów. Od tego trzeba było zacząć a nie od irydowych bzdetów marketingowych. Sprawdź długość możliwej do uzyskania iskry na ciepłym silniku.
W takim razie sprawdź czemu nie działa kontrolka immo, z jednej strony jest podłączona do stałego „+”, z drugiej strony przewodem żółtym do modułu.
Witam...mam podobny objaw z x9 500..2003...brak iskry. Pomózcie....
Witam, Wczoraj zapalił mi się check silnika w jeździe przy gwałtownym dodawaniu gazu, po odpuszczeniu zgasł. W czasie jazdy skuter stracił moc nie reagował na gaz. Kontrolka check paliła się cały czas po zgaśnięciu ale nie odpalał Teraz wogile się nie pali po zapłonie i brak iskry, a IMO gaśnie po schowaniu bocznej stupki, nie mruga dioda Co może być...
Witajcie, Mam pytanie o kolory cewko-modułu do Paggio - uwaga !! nie chodzi mi o kolory kabli przyłączeniowych i ich podłączenie, a o kolor obudowy cewki... w oryginale miałem czerwony (pomarańczowy ??) moduł ale padł - brak iskry na świecy. Pożyczyłem od kolegi moduł w kolorze czarnym (z piaggio ZIP) i wszytko działa, skuter jeździ ale wydaje mi się...
F12 z 2006r miały silnik Piaggio ? Piszesz o cewko module z tego co wiem F12 zawsze wychodziły z silnikiem Minarelli Horizontal a tam cewka i moduł są osobno. Proponuje sprawdzić połączenia pomiędzy nimi oraz masę przy cewce. Osobiście spróbował bym na innym module.
Mam taką cewkę zapłonową: http://img.skitch.com/20100626-jhphmrecb... Czy jest jakiś sposób żeby zmierzyć multimiernikiem czy jest ona sprawna? Kiedyś jak padły mi w pralce elektrozawory znalazłem coś o mierzeniu rezystancji ale tu są trzy piny i jeszcze fajka. Dziś przekonałem się że to raczej nie wina rozrusznika- skuterek...
Oscylogramy zdjęte z konektorów na cewkach, ale były brane z każdego dostępnego miejsca, na kostce komputera etc. Z "przepinaniem" cewek kombinowaliśmy przeróżnie, nawet wstawialiśmy cewki od ZZR600, od Fiata, od Piaggio i jeszcze kilka innych. Działają (tzn. jest iskra tylko gdy podłączymy cewkę z własną elektroniką) Podłączaliśmy również cewkę na...
Witam wszystkich.Mam problem ze swoim skuterem, ponieważ z dnia na dzień stracił iskrę. Po zdjęciu przedniej osłony zobaczyłem stopioną instalacje elektryczna wszystkie kable wymieniłem lecz iskry nadal niema.Zamontowany jest w nim tzw. cewko moduł sprawdzałem go i na zielonym kablu jest napięcie podczas startowania i iskry nadal niema przewód i świeca...
Witam ! Mam problem ze skuterem Piaggio Nrg nie mam iskry i nie wiem o co chodzi sprawdzałem cewko moduł stator, i nie wiem co mogło sie stac Prosze o pomoc
Skoro przekaźnik sprawny , przycisk podaje napięcie to prawdopodobnie brak masy.
Gdy wpiąłem dozownik spowrotem jest to samo - nie ma iskry.
Przedstawiam zasadę działania i diagnostykę układu zapłonowego Piaggio/ Gilera/ Aprilla 2T
Albo zbyt niskie obroty rozrusznika albo brakuje prądu dla iskry.
Witam. W skuterze piaggio liberty brak iskry. Wymontowałem cewke. Szukałem w internecie lecz nie potrafię nigdzie znaleźć jakie powinna mieć wartości oporu. Ktoś jest w stanie pomóc? Ma trzy piny i fajkę.
Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie mógł osiągnąć maksymalnych, po wymianie na oryginał wszystko jak...
iskry piaggio piaggio kontrolki piaggio immobilizer
piekarnik mastercook wyłącza przekręcić wałek hamulec wkrętarka
naprawa udaru makita hilti udaru
Jak wejść w tryb serwisowy sterownika Luksus EKO TY? Lokalizacja bezpiecznika w sterowniku silnika BLDC