Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Są dostępne nawet na alledrogo.. szukasz „Szczotki Alternatora 4,6x6,35x15,4 PX60” (4oferty) Do alternatora raczej nie nadadzą się szczotki z elektronarzędzi..;)
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
żaden problem wyjąć alternator popatrz co gdzie idzie dasz rade
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Zacznij od sprawdzenia szczotek w alternatorze. Pozdrawiam.
Apropo zastosowania akumulatora samochodowego, Ręczna zgrzewarka akumulatorowa do zgrzewania szczotek alternatora: http://hazwerkpolska.sklepna5.pl/towar/1...
Ja nie dałam rady. Tata za to wyjął alternator jest z tym trochę roboty, ale wystarczyło go otworzyć przeczyscic szczotki bo były zalane czymś i bez problemu teraz auto działa.
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
ciężko coś podpowiedzieć, z opisu wynika że jednak sam alternator będzie do roboty - koniec szczotek, alternator Mitsubishi. Gdy zapali się kontrolka alternatora stuknij w niego kijem od szczotki - gdy silnik odrazu zmieni prace i napięcie skoczy będzie odpowiedź.
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! http://img136.imageshack.us/img136/8097/... Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable...
Panowi problem z głowy wymieniłem regulator napięcia i chodzi sprawdzałem ten stary on wogóle nie miał przejscia teraz mi ładuje na 14,2 V
mogłbyś sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym silniku? Jeżeli będzie około 12V - zepsuty alternator lub koniec dla akumulatora, jeśli około zera - walnięty regulator napięcia
Morze to być wina regulatora lub tez szczotek w alternatorze albo któregoś tak jak kolega napisał wyżej bezpiecznika Na pewno nie "morze".
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Temat poruszany parę postów niżej.Pozdr.
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
Witam. Nie ma nic prostszego od pierścieni ślizgowych i szczotek. Należy zastosować szczotki od alternatora i przy takich obrotach mamy żywotność około 20 lat. Pzdr.
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Witam Chcę zapytać biegłe osoby, czy jest możliwość sprawdzenia stanu szczotek alternatora bez wyjmowania samego alternatora z samochodu? Samochód marki Lanos 1,5/8 1998r. pozdrawiam
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
4.6×6.35×15.4 http://obrazki.elektroda.net/15_12651973...
Oprócz szczotek alternator składa się jeszcze z kilku elementów, których niesprawność powoduje brak ładowania, w tym samochodzie warto oglądnąć również kabel łączący śrubę B+ alternatora z rozrusznikiem
Witam wszystkich. Śledzę dyskysje od początku. Akurat ostatnio pojawia się sporo problemów z ogrzewaniami postojowymi.alternatorami,rozrusznikami-... zima. Kolaga Gimak nie widzi związku z nadmiernym zużyciem szczotek alternatora a dużymi prądami ładowania tegoż urządzenia. Jest to prosta i logiczna zależnośc-nic nie ma za darmo,rozładowana bateria...
Dopasuj jakikolwiek żeby tylko działał. Ja robię to w ten sposób, idę na zwykłe złomowisko zawsze znajdę tam jakieś alternatory. Zazwyczaj mają uszkodzone same bieżnie szczotek więc koszt naprawy zamknie się w 30 zł plus 5 zł za alternator. Nieraz trafi się taki który ma tylko szczotki do wymiany więc z alternatorem wychodzi w sumie 15 zł.
Przednie większe,tylne mniejsze.ZZ to znaczy dwustronnie zabudowane (osłoniete ) pierścieniem metalowym,2RS -pierścieniem gumianym,te są szczególnie polecane.Łozyska kupować uznanych producentów-SKF,FAG,KG,Nachi.Unikać CX lub JAP.Dobre są Polskie FŁT.Co do szczotek,to pasują od malucha,trzeba je tylko przelutować.Wymiar poprzeczny szczotki 4x7 mm
Urwany przewód wzbudzenia, lub koniec szczotek alternatora. Jak wyżej - takie zabezpieczenie.
Sprawdź najpierw połączenia przewodów... to gaśnięcie kontrolek wskazywałoby bardziej na jakieś niepewne połączenia...
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Odepnij przewody regulatora od szczotek i może się kręcić bez aku.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Jaki silnik masz dokładnie?
Sprawdzałeś mostek?
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Regulator Ra2 24V od Bizona powinien załatwić sprawę. Swoją drogą alternator super bo nie ma szczotek.
A sprawdziłeś stan szczotek alternatora? Ewentualnie regulator napięcia przy alternatorze.
a regenaracja czasami polega na wymianie łożysk i szczotek. Odkręcic zaciski alternatora i sprawdzic czy swieci
Witam Zbyt słabe ładowanie to zazwyczaj wina zużytych szczotek alternatora lub zabrudzonego szczotkotrzymacza. Naprawa jest prosta. pozdrawiam ED11
Zacznij od wymiany regulatora napięcia. Sprawdz stan szczotek w alternatorze (mogły zużyć się).
No fajnie, a właściwie niefajnie. Tylko co sprawdziłeś do tej pory? Stan połączeń? Poziomy napięć, jak jest dobrze i jak jest źle? Stan szczotek alternatora? Cokolwiek?
Obstawiam, Ze usterka leży przy alternatorze Podejrzewam, że szansa na akuratnie zużycie szczotek alternatora akurat po wymianie modułu komfortu jest bliska zeru, czy problem nie leżałby gdzieś w bezpiecznikach lub komputerze?
Witam. Mrugająca kontrolka akumulatora to często objaw zużytych szczotek alternatora, a dokładniej regulatora napięcia. Proponowałbym wymienić na nowy (koszt 20-70 zł) Kolejnym razem sytuacje może po prostu nie wrócić do normy. Pozdrawiam
a jakakolwiek sprężynka,od szczotek alternatora,czy z mechanizmu magnetofonu. Pewnie jakiś japoniec,nie?Honda albo Toyota?
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
]Bo ma szczotki ? :D A wiesz, że są alternatory (i to rosyjskie!) bez szczotek?
Witam 12V to nie jest ładowanie, to jest brak ładowania.Proponuję zajrzeć do szczotek alternatora. Może się kończą, albo dostała się wilgoć i przymarzają.
Spróbuj coś takiego.
Ło jutro sprawdze rozstaw bo mam te alternatory na stanie. Po drugie załóż mechaniczny od poloneza od najlepiej sie spisuje na wolnych obrotach, po trzecie z przodu jest cewka zamiast szczotek.
Typowa usterka. Brak szczotek w alternatorze Valeo. Szczotki svx7.
W Kadecie często pęka przewód łączący masę alternatora z masą silnika - taki krótki. Korozja na końcówkach... :)
Ubiłeś alternator, cała zagadka.
witam maje autko ma 22 lata , nic nie robione ;) ale zauważyłem że w nocy mrugają mi kontrolki na desce kontrolnej , czy to już czas na wymianę szczotek w alternatorze ?
Niestety musiałem kupić "uniwersalne" bez skosu, ale zgodne z wymiarem. Nie robią już oryginalnych szczotek do tych alternatorów.
Pojedź do elektryka samochodowego niech sprawdzi. Uszkodzenie cewki (przebicia) zdarzają się. Nowa cewka nie jest znowu taka droga. Elektrykę zapłonową zostaw elektrykowi (fachowcowi) - posłuchaj dobrej rady. Jak elektryk sprawdzi i będzie ok, to podpytaj czy zna sposoby na odkłócenie CB. Pozdr. P.S. Zakłócać CB w samochodzie może wszystko: począwszy...
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów. Postanowiłem sprawdzić...
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
Końcówka szczotek w alternatorze.
Czy przy wymianie szczotek należy wyjąć alternator? Widzę,że łatwiej napisać pytanie, niż zobaczyć. Wymiana szczotek to mało, trzeba jeszcze sprawdzić pierścienie.
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Jeszcze jak bym mógł prosić o podanie dymbilu komutatora i szczotek to bardzo byłbym wdzięczny. Dziękuję
czy nowe same się dopasuja? Się dopasują. Już kiedyś był regenerowany więc nie wiem jak pierścień wyglądał gdy był nowy. Żadna firma nie wymienia wszystkiego jak leci przy regeneracji. Poleciał regulator, to wymienią. Jak łożyska, to łożyska itp.. Nowe pierścienie nie mają wytartych bruzd od szczotek.
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Dziękuję za odpowiedź Jest tak jak mówisz. Pytanie kiedy się pojawiają te usterki ? W Vito tylko w momencie problemu z akumulatorem Rozładowany nie dopięte klemy koniec szczotek alternatora U mnie nieuk mechanik . Spawał w nadkolu pod absem, później odpalał z niedopiętą klemą. Co wiem teraz. Rozkodowany imo , popalone styki szyny can i jeszcze nie odpalił....
Z filtrem dałbym sobie spoko. Nie piszesz jakie auto. Sprawdz czy pokrywa silnika jest dobrze umasiona. Sprawdz stan szczotek alternatora ewentualnie dodaj tam kondensator. Jeżeli antena to magnesówa to nie dziwota. Z doświadczenia wiem że takie filtry nie dają prawie nic.
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Zacząłbym od szczotek w alternatorze.
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Jaki jest stan szczotek w alternatorze?
Miałem podobny problem w innym samochodzie. Ponadto po przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik zgasł na dobre. Pomogła wymiana szczotek alternatora: brak było ładowania przez co zbyt niskie napięcie na akumulatorze i komputer działał niepoprawnie. U ciebie może być inna przyczyna, stawiam na elektroniką.
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Szykuj się na wymiane szczotek w alternatorze.
Ale wtedy szczotek tez juz nie ma, bo brud zmieszany z olejem działa jak pasta do docierania...szczotek.
Nic nie piszesz w jakim stanie masz akumulator i stan połączeń kabli oraz masy z nadwoziem, połączenia wymagają okresowego oczyszczenia. Atas Isol - Preparat do konserwacji styków elektrycznych. Jaki jest stan szczotek alternatora i napięcie ładowania. Doraźnie preparat ułatwiający rozruch silnika. Mechanik niech sprawdzi zapłon i ustawienie zaworów.
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
z alternatora drganiami szczotek. Do alternatora zaglądałeś?
Jesteś informatykiem? Bo stosujesz najstarszą metodę naprawy - wyłączyć i włączyć jeszcze raz. Myślisz, że to pomoże? Zrobiłeś cokolwiek, by zlokalizować usterkę? Choćby pomiar napięcia instalacji w czasie pracy silnika i w momencie pojawienia się problemów. Sprawdziłeś stan szczotek alternatora? Wspomniane już masy i stan połączeń. COKOLWIEK?
Słaby zasilacz jak na tą zabawę. Zasil od plusa aku przez żarówkę reflektorową H4, jedno włókno, żarzy się dosyć mocno? I nie zwieraj szczotek to tego broń Boże! Zamontuj regulator.
Tu bliźniaczy temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W trzecim poście jak poradziłem sobie 13 lat temu. Jeśli podłaczenia są dobre i jesteś pewny regulatora, to tak jak radzi przedmówca kol. andrzej20001 miernik do reki i szukaj. Możesz wymontować szczotkotrzymacz i dajac plusa na małą zarówkę (2-4W) dotknąć drugim przewodem do pierściemi....
Może to być skończenie się szczotek w alternatorze Tak , mogą to być kończące się szczotki.
Sprawdzałem ładowanie, ( z podpiętym innym akumulatorem) i było 12,6V na klemach więc ładowania nie było. Myślałem , że może da się jakoś rozróżnić uszkodzenie regulatora od skończenia szczotek na alternatorze.
Nie neguję tego co piszesz odnośnie szczotek, alternatora. Ale ten przypadek, jest tylko jednym z ogromnej ilości innych. I nie możesz na jego podstawie , wyciągać żadnych, daleko idących wniosków. Nie jest również prawdą, że kwas solny nie reaguje z miedzią. Tutaj jest cytat, z informacji chemików (ja nim nie jestem) w kwestii reakcji HCl z Cu. Cytat...
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
W tym samochodzie nawet prościej jest wymontować moduł szczotek z alternatora. Pozbywamy się też automatycznie reglera, więc już nic z alternatora siać nam nie może.
iskrzenie szczotek alternatora wymiana szczotek alternatora wymiana szczotek alternatora bosch
wyłączyć dźwięk philips triak przekaźnik peugeot boxer kluczyk
17mb110 ves315 podlaczenie czujnika
Głośnik buczy po włączeniu - co zrobić? Komunikat "Hard disc not exist" w HP HDX 16 - Diagnostyka