To nie szczotki, tylko raczej upalony regulator lub nawet diody. W tym przypadku zalecałbym wymontowanie alternatora i zaniesienie go do elektryka do sprawdzenia. Bo sam się na tym nie znasz i nie zdziałasz zbyt wiele. A koszty sprzwdzenia i diagnozy, to 10 - 20 zł.
Są dostępne nawet na alledrogo.. szukasz „Szczotki Alternatora 4,6x6,35x15,4 PX60” (4oferty) Do alternatora raczej nie nadadzą się szczotki z elektronarzędzi..;)
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Spróbuj coś takiego.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
4.6×6.35×15.4 http://obrazki.elektroda.net/15_12651973...
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
mogłbyś sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym silniku? Jeżeli będzie około 12V - zepsuty alternator lub koniec dla akumulatora, jeśli około zera - walnięty regulator napięcia
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana?
Podstawa. W tablicy jast żarówka 5W.Wymień.Musi świecić.Jak pokaże sie te czerwone światełko i nie będzie dalej napięcia 14.4V to sprawdź przewód pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem.(Czerwony pod zacisk B+)
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Nie spotkalem sie jeszcze z takim alternatorem , ktory na stale mialby zamontowany regulator poprostu musi byc sprytnie schowany japoncy lu bia sie bawic w takie wynalazki , ale polak potrafi wszystko.Jak poluzujesz pasek klinowy kolo pasowe alternatora musi swobodnie obracac sie w ulozyskowaniu powinno byc slychac tylko lekki szum lozysk i oczywiscie...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Naładuj akumulator na max-a i sprawdź, czy to "miałczenie" nie przycichnie. Albo rozładowałeś akumulator podczas wymiany/robocizny (np. słuchaniem radia, włączona lampka sufitowa przez dłuższy czas, etc...), albo po prostu dźwięk ze szczotek dochodzi - nic poważnego. Tak czy inaczej, taki dźwięk, to nic groźnego, wkurza ucho, ale wszystko działa jak...
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
W pasmanterii.
Witam wszystkich. Śledzę dyskysje od początku. Akurat ostatnio pojawia się sporo problemów z ogrzewaniami postojowymi.alternatorami,rozrusznikami-... zima. Kolaga Gimak nie widzi związku z nadmiernym zużyciem szczotek alternatora a dużymi prądami ładowania tegoż urządzenia. Jest to prosta i logiczna zależnośc-nic nie ma za darmo,rozładowana bateria...
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Witam Problem polega na niemożliwości nawet po naładowaniu akumulatora odpalić silnik Perkinsa w wózku widłowym Zremb GPW 3200. Rozrusznik R11g został zregenerowany (wymiana wszystkich tulejek oraz szczotek, przeczyszczenie styków szczotek z wirnikiem). Akumulator to Centra 12V, 170Ah. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci prawidłowo silnikiem (widać...
Mam pytanie: Jak dostać się do szczotek alternatora w fiacie brava 1.6? Ewentualnie jak wymontować cały alternator.
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Witam, poszukuję schematu, jak podłączyć alternator SEV Marchal A14/30 71220802. Alternator jest z regulatorem mechanicznym firmy DUCELLIER. Z tego, co udało mi się ustalić po zdjęciach z internetu, to wychodzą z niego zaciski B, B, D-, D-, DF; niestety na moim nie ma żadnych oznaczeń na obudowie. Mam podłączony tylko do niego kabel plusowy z akumulatora...
Witam Chcę zapytać biegłe osoby, czy jest możliwość sprawdzenia stanu szczotek alternatora bez wyjmowania samego alternatora z samochodu? Samochód marki Lanos 1,5/8 1998r. pozdrawiam
Przeczytałem całą dyskusję z zainteresowaniem i chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w lutowaniu stopów zawierających nikiel. Otóż o ile jest możliwe zastosowanie większości podanych wcześniej topników do lutowania tzw. stali nierdzewnych to do skutecznego pobielenia stali kwasoodpornej nic innego poza użyciem czystego HCl się nie nadaje. Twierdzę...
Dzisiaj robiąc porządek w piwnicy znalazłem starą, polską prądnicę 12V od ciągnika rolniczego. Od razu ją rozkręciłem i okazało się, że jest ona w bardzo dobrym stanie. Pomyślałem o zastosowaniu jej w małej EW. Wiem, że zaraz pewnie padną odpowiedzi typu "daj sobie spokój z tą prądnicą", ale mimo wszystko chcę drążyć temat. Zresztą wielu z nas szuka...
Może być ze się tylko zawisiły .Sprawdz kabel z alternatora do aku./zwłaszcza poł. z oczkiem przy alternatorze.
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Napięcie ładowania jest stanowczo za niskie, a w zasadzie żadne, świecąca kontrolka akumulatora świadczy o braku ładowania. Pasek alternatora kręci się jaki jest jego stan oraz czy jest prawidłowo naciągnięty? Pasek może być wyślizgany przez co brak obrotów i napięcia ładowania. Ile lat ma alternator? Do sprawdzenia regulator napięcia alternatora oraz...
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
No i problem powrócił ponownie z ładowaniem.Silnik wrócił z remontu razem z elektronicznym zapłonem Pana Jarząbka.Silnik chodził pięknie,palił od kopa,mocny cichy.Nagle zgasł i wraz z nim wszystkie kontrolki,okazało spalił się bezpiecznik 16A a powodem było zwarcie przewodu kontrolki luzu z masą.Po zaizolowaniu problem znikł,Po kolejnej przejażdżce...
Jak sprawdzić czy amperomierz jest sprawny?? Najprościej miernikiem uniwersalnym na przejście. Zapomniałem o tym wspomnieć, alternator nie jest orginalny jest założony jakiś od osobówki, Od pasata b5 jeśli dobrze widzę. Z tyłu alternatora masz regulator napięcia, wykręć go i sprawdź stan szczotek, nowy regulator kosztuje jakieś 40zł więc jeśli mało...
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
Oprócz szczotek alternator składa się jeszcze z kilku elementów, których niesprawność powoduje brak ładowania, w tym samochodzie warto oglądnąć również kabel łączący śrubę B+ alternatora z rozrusznikiem
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Obstawiam, Ze usterka leży przy alternatorze Podejrzewam, że szansa na akuratnie zużycie szczotek alternatora akurat po wymianie modułu komfortu jest bliska zeru, czy problem nie leżałby gdzieś w bezpiecznikach lub komputerze?
Na początek odkręć antenę i upewnij się, zę wchodza od strony zasilania. To napisz nam jakiego typu są te zakłócenia. To wbrew pozorom jest Ważne. Zakłócenia wydobywają się najprawdopodobniej z alternatora (pomimo wymiany szczotek i kondensatora). Gdy się przygazuje to słychać obroty silnika w radiu. Najczęsciej piszczy. Dodam, że słychać również wycieraczki,...
Dziś dopiłowałem z wiertarki Boscha. Musiałem je skrócić do 9 mm. Przy okazji zrobiłem wypustkę na sprężynkę. Włożyłem testowo, wsadziłem do ekspresu. Młynek się odpalił, wciągnął dwie garście kawy na początek. Te są na bank ciut miększe niż oryginał. Ktoś mi jeszcze podesłał link do szczotki z dodatkiem CU do alternatora o prawie identycznych wymiarach,...
Witam Zbyt słabe ładowanie to zazwyczaj wina zużytych szczotek alternatora lub zabrudzonego szczotkotrzymacza. Naprawa jest prosta. pozdrawiam ED11
Tak jest, że mamy problem z odpaleniem auta to wymieniamy akumulator bez sprawdzania w jakim stanie jest alternator i jakie napięcie występuje na akumulatorze w trakcie ładowania przy włączonej klimatyzacji czy nawiewie, który de facto na pełnych obrotach pobiera duże ilości prądu. Z biegiem czasu przewody i oczka śniedzieją powodując większe straty...
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
Dobra ładowanie zrobione, wewnątrz alternatora od szczotek odchodzi blaszka kontaktowa do alternatora, była zaśniedziała i nie kontaktowała. A czy mógłbyś po krótce wyjaśnić zależność ładowania z ciśnieniem oleju. Mam jeszcze pytanko, na ile załącza się pierwszy wentylator chłodnicy w tym aucie, bo nie mam pewności, ale termostat jest chyba uszkodzony.
Poniżej przedstawiam odpowiedź jaką otrzymałem ze złożonej reklamacji na nowe alternatory ,które po tygodniu przestały "ładować". Tematem uszkodzeń we wszystkich przypadkach okazały się szczotki.Pojazd użytkowany ,jak to zwrócono uwagę w ciężkich warunkach,a mianowicie na żwirowni i betoniarni.W pojeździe rzeczywiście brak było osłony pod silnikiem...
Główną ich zaletą jest brak szczotek i pierścieni ślizgowych które to się zużywają. Wadami są: Niska wydajność prądowa w stosunku do gabarytów. Wydajność prądowa jest jeszcze bardziej zależna od obrotów (im niższe tym niższa). Za to poza łożyskami w takich alternatorach nie ma co się psuć.
A sprawdziłeś stan szczotek alternatora? Ewentualnie regulator napięcia przy alternatorze.
święta racja z tymi przekrojami przewodów . Do zasilania budynku mieszkalnego stosuje się splot 16mm2 gdzie napięcie między fazowe wynosi 380V a obciężenie do 10-15 kW. I niech nikt nie wciska ciemnoty że pisk zniknie gdy zastosujemy kabel 20mm2 . Też mam problem z tym piskiem stosowałwm 2000 filtrów i nic . Pozostaje jeszcze rozebranie alternatora...
Nie da się. Trzeba go wymontować i rozpołowić.
Pewnie interpretuje przewód do kontrolki jako przewód masowy bo ten przewód dostaje minus z alternatora jak alternator zaczyna ładować pojawia się plus i kontrolka gaśnie więc pomiar przez kontrolkę taką będzie miał oporność. Tam nie ma komutatora tylko pierścienie. Sprawdź czy pierścienie mają przejście, wirnik powinien mieć oporność około 4 Ohm. W...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
Tak to do hot roda. Alternator zmęczony latami ale przewinięty na nowo. z tego co się orientuje nie ma znaczenia który przewód na wzbudzenie od szczotek na forum mopara o tym czytałem, tylko nie wiem czy nie ma + na obudowę, szczotki odizolowane od obudowy raczej
Co pan ma na myśli pisząc brak osiowości? Przecież ten 1 mm właśnie to powodował. Koła były równoległe, ale nie leżały w jednej osi. Może panu chodzi o brak równoległości osi? Dokładność w mikronach nie jest potrzebna- wystarczy w setnych lub dziesiątych mm. Znaleźliśmy pana ze skanerem 3D, ale przekierował nas do innej osoby z laserowym przyrządem...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
Witam. Mam prośbę do kolegów.Czy ktoś zna rozmiar dokładny szczotek oraz typ materiału z którego są wykonane do alternatora firmy. Samochód był produkowany na Kanadę więc zakładam,że alternator był najmocniejszy w tej wersji. Denso (4721 21) TN1210004161 Family 120HS 70113 Obdzwoniłem pół Polski i nikt nie wie.
Dziękuję za odpowiedź Jest tak jak mówisz. Pytanie kiedy się pojawiają te usterki ? W Vito tylko w momencie problemu z akumulatorem Rozładowany nie dopięte klemy koniec szczotek alternatora U mnie nieuk mechanik . Spawał w nadkolu pod absem, później odpalał z niedopiętą klemą. Co wiem teraz. Rozkodowany imo , popalone styki szyny can i jeszcze nie odpalił....
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Przy przeróbce alternatora na samowzbudny konieczne byłoby przerobienie połączenia uzwojenia wzbudzenia - jedną ze szczotek połączyć z masą, a nie z zaciskiem B+ jak to było w oryginale. Nie zawsze tak się da zrobić. Spróbuj poszukać starych, dużych, zewnętrznych regulatorów od japońskich samochodów, np. z Toyoty z lat '80. Kiedyś miałem z takim do...
Sprawdzałem ładowanie, ( z podpiętym innym akumulatorem) i było 12,6V na klemach więc ładowania nie było. Myślałem , że może da się jakoś rozróżnić uszkodzenie regulatora od skończenia szczotek na alternatorze.
Hmm, nie znam tego ciągnika ani alternatora ale czy nie jest to wina szczotek alternatora, skoro nie pali się żarówka (przed zapłonem)? Jeśli niebieski przewód jak wnioskuje z opisu to wzbudzenie wiec jeśli szczotki sie zuzyly to nie bedzie ładować.
Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mnie więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora? Jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia to sprawa wygląda banalnie prosto i stosunkowo tanio. Gorzej wygląda sprawa gdy trzeba będzie wymienić pierścienie po których to ślizgają się szczotki zbierające napięcie...
Witam i uprzejmie proszę o pomoc. Po zamontowaniu alternatora valeo lampka ładowania żarzyła się na niskich obrotach i sprawdziłem że nie ma wtedy ładowania, więc pomyślałem że szczotki kończą swój żywot. Rzeczywiście, okazało się że jednej prawie w ogóle już nie ma, teoretycznie powinienem kupić cały nierozbieralny szczotkotrzymacz z regulatorem, ale...
Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku to wina jakości szczotek bo podejrzewam że znowu się skończyły ,taki używany oryginalny alternator mimo iż po 200-300 tys km wygląda na trochę zużyty może posłużyć dłużej niż po wszelkich naprawach na częściach wątpliwej jakości.
No to wiem, ze alternator... Po odlaczeniu pradu od szczotek problem ustaje :) Tak, ze nawet nie musze ich zamieniac.... Tyle, ze dziwne jest to, ze zmienilem tylko jeden przewod a pojawilo sie pulsowanie. Po powrocie do starego regulatora ze zuzytymi szczotkami (bo moze wczesniej sie pojawilo - tylko niezauwazylem) nic sie nie zmiania... Nie wiem jak...
Witam kolegów odpowiem na pytanie,szczotki oryginalne oczywiście można kupić ale w serwisie.Cena tych szczotek w serwisie 5 lat temu jak się pytałem była szokująca.Ja kupiłem szczotki od alternatora czeskiego (ciągnik zetor ),lekko dopiłowałem,trochę roboty ale się opłaca.Dlaczego muszą być miedziane ponieważ szczotki mają małą rezystancję(oporność...
Szukam numerów części do alternatora Valeo 2542966D Wytarty pierścień ślizgowy i szczotki Gdzie można znaleźć katalog z częściami do alternatorów, W hurtowniach motoryzacyjnych często wystarczy tylko podanie numeru alternatora i mają wykaz wszystkich części
z reguły gdy alternator ma bezpośrednie połączenie z kontrolką i obrotomierzem czyli przewody biegną z alternatora na np deskę- gdy kontrolka się nie świeci na włączonym zapłonie to typowy objaw skończenia szczotek i alternator się nie wzbudza to że mignie czasem na obrotach to tylko potwierdza to że niema szczotek tego typu objaw chodzi o brak kontrolki...
Tak możesz zastosowac taki regulator ale trzeba otworzyc alternator i odłaczyć szcotke od masy i podłaczyć ja pod D. Zielony przewód pod śrubke Ш, a żółty do śróbki D i z tego miejsca do kontrolki ładowania. A i jeszcze jedno trzeba taki regulator przykrecić do masy. Ale w sklepie możesz kupic za 12zł regularor z miejscem na wsówki który bedzie...
prawidłowe napięcie ładowania przy 2000 obr/min powinno wynosić 13,8v do 14,4v, niezależnie czy to na śrubie alternatora czy akumulatorze. Długość szczotek możesz sobie porównać naocznie z nowymi i wtedy ocenić. Więcej w ciemno ci nie jestem w stanie powiedzieć.
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Witam. Bezpiecznik na płycie 50A, bezpiecznik nad płytą 80A. Po wyjęciu uszkodzonej płyty mocy należało sprawdzić silnik i generator pod kątem przebić do korpusu wózka, szczególnie stojany, należało też sprawdzić stan szczotek w silniku oraz generatorze. Ważne jest też prawidłowe napięcie ładowania z alternatora, jeśli alternator nie ładuje, wózek nie...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Nic nie piszesz w jakim stanie masz akumulator i stan połączeń kabli oraz masy z nadwoziem, połączenia wymagają okresowego oczyszczenia. Atas Isol - Preparat do konserwacji styków elektrycznych. Jaki jest stan szczotek alternatora i napięcie ładowania. Doraźnie preparat ułatwiający rozruch silnika. Mechanik niech sprawdzi zapłon i ustawienie zaworów.
możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia (67) i plus po kluczyku (15) i trzeba go przykręcić gdzieś gdzie jest masa (do blachy) i tyle Nie może. Zobacz jak to wygląda. Chociaż jak przerobisz i tylko szczotki zostawisz.😋
Będzie to prawdopodobnie alternator 9 diodowy z jedną szczotką masową. Zmierz co jest pomiędzy B+ a D+ na teście diody w dwóch kierunkach oraz sprawdź połączenie szczotek w szczotkotrzymaczu aby się upewnić. Jeśli to 9d z jedną szczotką masową to dotakiego alternatora podejdzie Ci regulator typu RNA/RA. B+ główne zasilanie D- masa D+ wzbudzenie (odpowiednik...
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
Kontrolka ładowania musi być podłączona do + po przekręceniu stacyjki , a drugi przewód z kontrolki do zacisku do zacisku 15 regulatora i diod wzbudzenia alternatora - jak kolega zauważył zacisk obok szczotek .
Witam Chciałem podziękować wszystkim uczestnikom tego forum za wkład który umożliwił uruchomienie mi piecyka i usuniecie problemu z pompka płynu chłodzącego. Sposób kolegi z początku wątku z wymianą szczotek okazał się strzałem w dziesiątkę zamiast nitki użyłem nici dentystycznej i działa jak złoto .Szczotki z jakiegoś alternatora dopasowane na papierze...
Witam. W nawiązaniu do https://obrazki.elektroda.pl/8664065100_... Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny...
wymiana szczotek alternatora iskrzenie szczotek alternatora wymiana szczotek alternatora bosch
oporność głośnik silniki kowal zbiornik plastikowy
laptop dziwne zawieszenia laptop dziwne zawieszenia
Wentylator chłodnicy Peugeot 5008 działa po zgaszeniu silnika - błąd 108 Strojenie dyskryminatora FM w Unitra ELTRA T3015