Moim podejrzanym jest wirnik Uszkodzony wirnik powodował by iskrzenie na komutatorze lub nierówną pracę silnika, jeśli czuć spaleniznę to powinieneś wyczuć skąd, czy ze stojana czy z wirnika.
Spalony wirnik, zobacz czy wycinki komutatora nie są przebarwione świadczy to o spaleniu wirnika .
Witam. Mam pytanko. Jeżeli jedna ze szczotek mocno iskrzy a nawet te iskry przemieszczają się do drugiej szczotki czyli tak jakby iskry lecą od szczotki do szczotki na połowie obwodu komutatora to oznacza ,że wirnik jest uszkodzony? Proszę o rady.
Witam mam problem z młotowiertarką hitachi dh24pc3 nie ma siły zakręcić i bardzo iskrzy na komutatorze nowy wirnik ori i nowe szczotki ori i nie pomaga ktoś wie jak sprawdzić stojan albo co może jej dolegać?
Niestety wirnik ma uszkodzony komutator. Iskrzy strasznie jak się podłączy. Wirnik do wymiany. Ale to chyba sie nie opłaca.
Może szczotki są krótki stąd iskrzenie, a wyłącza zabezpieczenie termiczne. Szczotki dotykają tego kółka co się iskrzy (komutatora). Druga bardziej prawdopodobna możliwość: Spalony wirnik silnika == złom.
po pierwsze - uszkodzony wirnik, na komutatorze nie ma połączenia jednego, lub kilku połączeń z uzwojeniem. Zobacz czy bardzo iskrzy. Sprawdź dokładnie połączenia komutatora z uzwojeniem na wirniku po drugie - zawieszają się szczotki, sprawdź czy lekko chodzą i jakość ich docisku Co do kondensatora to ma za zadanie eliminować zakłócenia do sieci i zmniejszyć...
Jeśli bardzo iskrzył na starym stojanie, to jest możliwe, że wirnik się uszkodził, więc zamontowanie nowego stojana może być spóźnione Pozostaje sprawdzenie wirnika na urządzeniu do sprawdzania zwarć zwojowych w wirniku.
Wirnik ma zwarcie, wszystkie objawy "książkowe". Lekarstwem będzie nowy.
Iskrzenie występuje zawsze, tylko nadmierne jest szkodliwe dla komutatora. Czasem niestety nadmierne iskrzenie oznacza,ze wirnik już się "kończy". A może szczotki zawieszają się w prowadnicach z powodu pyłu?
Masz na 100% uszkodzony wirnik. Takie iskrzenie na szczotkach oznacza że wirnik ma przerwane niektóre połączenia uzwojenia z komutatorem lub uszkodzony jest sam komutator. Tak czy inaczej wirnik do wymiany
Jeżeli oglądając komutator zauważysz że przerwy pomiędzy elementami metalowymi są powypalane to wirnik do wymiany. Dla pewności zrób zdjęcia komutatora najlepiej po wyjęciu wirnika z silnika.
Mała powierzchnia styku na niedotartych szczotkach, ale jak na nowy wirnik to komutator ma dziwny kolor i deseń.
Iskrzenie na komutatorze wskazuje na zwarcie w wirniku. Omomierzem tego nie wyłapiesz.
Najczesciej zwarcie w wirniku, ale tez zabrudzenia komutatora. Sprawdz to.
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
Mogę dodać do tego jeszcze, że przy widocznym przegrzaniu wycinka komutatora lub kilku mówi to o zwarciu w uzwojeniach wirnika.
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Tak jak radzi p.Topolski . W skrajnych przypadkach możesz doprowadzić do zerwania drutów cewek od komutatora i przesunięcia ośki wirnika
Uszkodzony jest wirnik silnika Obejrzyj spalenia pomiędzy sekcjami komutatora... Poza tym bardzo iskrzy podczas pracy.
Sprawdź kondensator, on dużo pomaga na iskrzenie. Powodzenia.
A czy wirnik nie iskrzy na komutatorze?
Silne iskrzenie=wirnik na złom. Być może między sekcje komutatora wleciały jakieś opiłki. Przetrzyj komutator denaturatem, i jak nie pomoże to wywal wirnik.
Należy przetoczyc komutator, ze względu na nierównośći lameli silnik iskrzy, jeżeli to nie pomoże to uszkodzony jest wirnik.
Witam! Na komutatorze dwie lamelki jedna obok drugiej są totalnie upalone. Może jeszcze zaniosę do zakładu gdzie przewijają, do sprawdzenia na elektromagnesie. Nie ma sensu. Po objawach, które opisałeś na 105% wirnik. Przy okazji jeszcze stojan do sprawdzenia, choć w obecnym stanie nie ma to sensu. Pozdrawiam Jan
Wirnik nowy, cewki mają identyczną rezystancję, zmiana kierunku obrotów wiertła jest dokonywana przez zmianę obrotów wirnika.
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Kondensator nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź łożyska. Czy nie ma oporów, wirnik obraca się lekko bez luzów. Uszkodzone łożyska mogą hamować silnik i powodować brak maksymalnych obrotów. Sprawdź wirnik, a przynajmniej czy nie występuje iskrzenie na komutatorze. Jeżeli występuje a szczotki mają powyżej 1 cm oznacza że wirnik do wymiany. Obejrzyj też...
A skąd ten drugi wirnik? Nowy czy używany? Może ma minimalne bicie na komutatorze, to wtedy będzie iskrzyć. Szczotki mogą mieć nieprawidłowy docisk, być niewłaściwie dobrane lub nie dotarte. Po kolei trzeba wyeliminować te możliwości.
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Załuż cęgi na jakikolwiek przewód z kostki silnika (tylko nie od tacha) bo stojan z wirnikiem są w szeregu przez płytkę. Sprawdż czy nie iskrzy na komutatorze przy wysokich obrotach ( na niskich może nie być niczego widać). To może być wirnik. Jest w razie czego do naprawy (przezwajanie +wyważanie) Przerabiałem ostatnio podobny temat w Candy. Klienci...
Iskrzenie pochodzi z wirnika czy komutatora? Jeżeli z tego drugiego to najprawdopodobniej będą szczotki do wymiany.
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
Ta "podkowa" to rdzeń ferrytowy, nie ma wpływu na pracę. Najprawdopodobniej uszkodzony wirnik/komutator.
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale ja to robie w ten sposób. Ze starego trafnsformatora zrobiłem przyrząd do sprawdzania wirników. Wyciąłem w rdzeniu szczeline ( tak żeby miesciły się w niej wirniki z urzadzeń powszechnego użytku), w której umieszczam wirnik. Załanczam zasilanie trafa i diagnozuje wirnik, biorę ostre narzedzie np: nóż i rysuje...
ale znów zaczął śmierdzieć i pojawiały się iskry na silniku. na początek do wyjęcia i sprawdzenia szczotki Chyba tylko tam przy komutatorze może iskrzyć. Blender padł po pierwszym włączeniu Ten komutator nie jest za ciemny, jako praktycznie nie używany ? Czwarte zdjęcie i widać rysy na komutatorze ? Wżery ? Tu się grzało i iskrzyło ? Widzisz resztę...
Witam ! Jeżeli uszkodzeniu -spaleniu ulegnie wirnik , wówczs silnik pracuje z małymi obrotami , występuje duże iskrzenie na szczotkach, nadpalone wycinki komutatora , pobierany jest duży prąd i wystepuje szybkie nagrzewanie się silnika. Jeżeli wirnik nie obraca się to występuje przerwa w zasilaniu . Zaczynamy od sprawdzenia wtyczki , przewodu zasilającego...
Możliwe, że lamelka jest podniesiona na komutatorze delikatnie - szczotka podskakuje na nierównym wirniku i przez to występuje iskrzenie, to taka luźna myśl. Może przetoczenie by coś pomogło
Witam wszystkich Potrzebuje rady jak zlikwidować iskrzynie w szlifierce kątowej Makita 9555NB. Wymieniłem wirnik, stojan, szczotki, kondensator, włącznik na nowy. Mimo wymiany komutator bardzo iskrzy. Szlifowałem już szczotki pod komutator mimo tego nie ma zmiany.
Możesz zmierzyć rezystancję miedzy komutatorem a rdzeniem wirnika. Rezystancję między sąsiadującymi lamelkami komutatora i tak wszystkie jedna po drugiej, wskazania omomierza powinny być bardzo podobne.
Jeśli wszystko zrobiłes prawidłowo,a wirnik jest dobrany właściwie,to nowy wirnik wyraźnie padł.Być może leżał gdzieś długo w wilgotnych warunkach i dostał t.zw.zwojówkę,czyli przebicie uzwojeń między sobą.Jeśli tak, to po pewnym czasie pracy zobaczysz dwie sąsiednie działki komutatora wyraźnie fioletowe - różne kolorem od pozostałych.
Iskrzy tylko przy szczotkach, czy ciągnie łuk po komutatorze wkoło wirnika?
Przebicie na wirniku
Brawo, w owym miejscu jest uszkodzony komutator. Wirnik silnika do naprawy, są firmy które się w tym specjalizują.
Silnik komutatorowy, jeśli nadmiernie iskrzy- "sieje iskrami", a też jak sam stwierdziłeś ma różną oporność na lamelkach komutatora- wirnik do wymiany.
Ja bym zaczął od sprawdzenia łożysk wirnika...
Czy komutator wirnika jest przypalony.
Po pomiarze okazało się że między obojętnie którym wycinkiem jest około 5 om Czym to mierzyłeś? Pewnie multimetrem, multimetr ma za małą dokładność by wykazać zwarcie międzyzwojowe. Nawet pomiar mostkiem Thomsona nie da pewności. By to sprawdzić trzeba użyć przyrządu do sprawdzania wirników (rozciętego transformatora).
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
308 2200 - wirnik najtaniej w internecie., Razem z łożyskami i jeżeli potrzeba ze szczotkami. pzdr
Właśnie tego się najbardziej obawiam że może to być silnik. Tylko pytanie czy nastąpiło uszkodzenie izolacji w uzwojeniu stojana czy może zwarcie w samym wirniku (stąd iskrzenie na komutatorze i wybijanie zabezpieczeń), może da się dokupić sam wirnik. Na początku jednak sprawdzę szczotki. Dziękuję
Spadek mocy zmniejszone obroty wirnika i iskrzenie na komutatorze to typowe objawy zwarcia na wirniku. Wirnik jest do wymiany lub przezwojenia. Pozdrawiam.
Nigdy nie sprawdzałem sprawności spalonego wirnika multimetrem, iskrzenie na komutatorze jest zazwyczaj wystarczającym dowodem. Nie wiem, czy ta metoda się sprawdzi, ale mając dobry omomierz możesz sprawdzić opór poszczególnych cewek wirnika. Przy uszkodzonym wirniku któryś obwód powinien mieć znacząco mniejszy (lub bliski zeru) opór.
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
Wirnik do wymiany.
Witam dopasuj profil szczotek do krzywizny komutatora, najłatwiej to wykonać owijając kawałek drobnoziarnistego papieru na komutator pod szczotki i delikatnie obracać wirnikiem (wystarczy kilka ruchów).
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
W każdej pozycji wirnika nie startuje komutator strasznie iskrzy tak, że jest okrąg ognia po obwodzie komutatora. Wirnik do wymiany (jeżeli dostępny); nie warto nic mierzyć.
Iskrzenie na komutatorze może sygnalizować uszkodzony wirnik, jeśli wirnik nie jest spalony wymiana szczotek powinna pomóc.
Witam sprawdz kolego silnik (na krótko) jeśli będzie pobierał duży prąd i na komutatorze ze szczotek będzie się mocno iskrzyć to spalony wirnik lub stojan pozdrawiam
Sprawdzić wirnik - zapewne ma przerwę w którymś z uzwojeń lub w połączeniu z działkami komutatora.
Może sprawdź jeszcze, czy wirnik od strony komutatora nie ma jakiegoś luzu ( może na łożysku ). O ile ta wiertarka ma takowe.
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Czyli jak będzie przerwa w obwodzie to żarówka wpięta szeregowo powinna migać? Skoro brzeszczot nie drgał to raczej nie ma zwarć międzyzwojowych. Jutro jeszcze sprawdzę induktorem przebicia na stojanie i wirniku.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Mam wiertarkę B&D D240 RT QUATRO 600W i też lekko iskrzy.Padła mi w niej płytka z elektroniką, która obecnie jest niedostępna. Ja na miejscu Kolegi poszedłbym z tym wirnikiem do serwisu zajmującego się naprawą wiertarek i ich zapytał - ja tak robię jak mam z czymś kłopot, którego sam nie umiem rozwiązać. Ale wracając do samych wirników, to iskrzenie...
Witam Istnieje jeszcze jedna z przyczyn iskrzenia wirnika - zużycie komutatora, można to sprawdzić obracając wirnikiem i zwracając uwagę na zachowanie szczotek. Jeżeli szczotki wykonują jakieś ruchy podczas pokręcania wirnikiem, to znak, że komutator nie jest okrągły, a eliptyczny. Przy kilkunastu tysiącach obr/min następują przerwy w obwodzie i wirnik...
Do wyczyszczenia turbinka. Wiąże to się z rozebraniem całego odkurzacza na części, wymontowania silnika, a następnie rozebrania silnika (zbicia pokrywy turbiny). Silnik posiada kierownice za turbinką na której także potrafią zatrzymać się zanieczyszczenia. Jeśli śmierdzi silnikiem to może być także uszkodzenie wirnika (iskrzenie komutatora) lub łożysk...
po rozmontowaniu widać jak w jednym miejscu jest lekko spuchnięty rozumiem że "spuchnięty" jest komutator i to z niego się iskrzy, jeśli tak i da się wymontować wirnik to można go oddać do wymiany komutatora i przezwojenia
tak nieoryginalne szczotki powodują ostre iskrzenie komutatora a co za tym idzie wzrost hałasu pracy silnika wzrost temperatury i szybkie zużycie owych szczotek jak i samego komutatora co w ostateczności prowadzi do spalenia wirnika więc wymień szczotki na oryginalne nie zapomnij o odpowiednim dotarciu suchym pumeksem
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy?
Witaj ! Jeśli to iskrzenie jest tak duże, że praktycznie "opasuje" komutator to wirnik raczej do wymiany. Pozdrawiam vper
Nowe szczotki muszą się podczas pracy dokładnie spasować z komutatorem wirnika. Z biegiem czasu będą dokładnie przylegać do komutatora. Docieraj szczotki wirnika przez pewien okres przez pracę szlifierki bez obciążenia.
Jeżeli szczotki mają stosowną długość, to nie ma konieczności ich wymiany. Oczyść komutator drobnym papierem ściernym. Jeżeli efekt iskrzenia nie ustąpi, wskazuje to na uszkodzenie wirnika. Poza tym pokręcając wirnikem sprawdź stan łożysk (wystąpią szumy i niepotrzebne efekty akustyczne).
Czy iskrzy na komutatorze? Jeśli tak, to wirnik spalony.
Uszkodzony komutator, przegrzany / uszkodzony wirnik, bicie na komutatorze.
Po wymianie często iskrzy, zanim się nie dotrą szczotki do komutatora.
Uszkodzony; wirnik, stojan albo komutator.
Uszkodzony wirnik - prawdopodobnie komutator.
Witam. Może być kilka przyczyn iskrzenia. Między innymi: nierówna powierzchnia komutatora, luz na łożyskach wirnika, pęknięty któryś z drutów wirnika, najczęściej przy komutatorze. Wtedy przy wyższych obrotach, siła odśrodkowa rozłącza pęknięty drut i występuje iskrzenie na szczotkach.
Iskrzenie moe byc przyczyna uszkodzenia wirnika lub zle przylegajacych szczotek lub krzywego komutatora.
Sprawdzałem po złożeniu, czyli razem z układem ssącym, szczotki są dobrze ustawione. Dzięki za odpowiedzi :) Sprawdzę ten wirnik i komutator.
Ale ta część która się łączy z komutatorem nie jest gładka tylko ma jeszcze jakby małe prążki czyżby na dotarcie? Te prążki nie są na dotarcie , tylko tak widać styki komutatora które podczas pracy silnika przełączają uzwojenia w wirniku.
Ostatnio dorwałem wiertarkę Black Decker KS355CRE ,wiertarka działa prawidłowo przy obrotach w prawo natomiast przy przełączeniu na obroty w lewą stronę mocno iskrzy na komutatorze oraz spadają obroty ,wirnik wydaje mi się dobry ,miał może ktoś taki przypadek?
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Przy okazji wymieniłem szczotki od silnika bo ich już nie było. Po złożeniu pralki wszystko działa, jednak nie pamiętam czy silnik powinien mieć takie dosyć głośny odgłos jakby gwizdało. Jeśli po wymianie szczotek nie został wyczyszczony komutator to będzie gwizdało, iskrzyło i jest ryzyko uszkodzenia wirnika.
Mój błąd, rezystancja między dwoma przeciwległymi stykami komutatora 2.5oma, między sąsiednimi bardzo niska- zwarcie. Moim zdaniem wirnik poleciał. Po podaniu 230V silne iskrzenie między szczotkami a komutatorem.
Coś uległo uszkodzeniu bo było czuć zapach podgrzanego uzwojenia stojana, ale żadnych czarnych osmaleń stojana ani wirnika. A iskrzenie na połączeniu szczotki komutator ?
Sprawdź jakie iskrzenie występuje na komutatorze wirnika, ma być bardzo małe, wręcz minimalne, jeżeli tak jest to osobiscie kupiłbym zestaw naprawczy do programatora i wymieniłbym za 30 dyszki
Witam. Chyba wszystkie silniki komutatorowe zasilane z sieci 230v to silniki szeregowe. Jeżeli silnik ma małe obroty, pali się, iskrzy komutator, to prawie na 100% uszkodzony wirnik. W prosty sposób możemy sprawdzić taki silnik włączając go szeregowo z żarówką żarnikową do sieci 230V. Zakładając, że komutator i szczotki są dobre, ustawiając wirnik w...
Silnik podczas testu na filmiku był zasilany z oryginalnego obwodu w odkurzaczu, czy niezależnie? Co do iskrzenia, może nie jest przesadne, ale raczej trochę za bardzo iskrzy. Takie objawy lubią dawać bicia wału na boki (łożyska), ale też nierówno wytarty komutator "jajo". Niestety usterka uzwojenia wirnika też może być przyczyną, ale wtedy zwykle bardzo...
Witam, iskrzenie szczotek nie musi oznaczać uszkodzenia wirnika, przyjrzyj się powierzchni komutatora, jeśli w jednym miejscu jest wyraźnie nadpalony to niestety wirnik jest do wymiany.
Najczęściej powodem iskrzenia na nowym wirniku(komutatorze)jest jednak uszkodzony stojan, co nie zawsze da się sprawdzić poprzez zmierzenie oporności uzwojeń. Pomijając tak oczywiste uszkodzenie, jak wadliwe łożysko, które mogłoby być powodem hamowania obrotów wirnika, to inne przyczyny obstawiam albo wadę wirnika, albo niedobrany wirnik do stojana,...
Połącz wszystko z powrotem, nie zakładając stojana tzn. - przewód z wyłącznikiem i ze stojanem, zamiast wirnika podłącz żarówkę 40W do zacisków szczotek i pomierz napięcia. Jeśli wszystko jest sprawne, to żarówka powinna zaświecić. Jak by było zwarcie, to by szczotki mocno iskrzyły.
To nic nie da. Takie wypalenie komutatora wskazuje na uszkodzenie wirnika. Uszkodzenie jeszcze nie jest duże, ale któreś uzwojenie pobiera już większy prąd niż pozostałe na wirniki, dlatego w tym miejscu iskrzy i wypala komutator. Jeśli masz omomierz zrób najprostszy pomiar wirnika, oczyść komutator drobnym papierem ściernym ( takim około 800 - 1000...
Sprawdź ręką czy bez założonej podstawy wirnik kręci się bez żadnych oporów. Czy jeśli włączysz silnik bez podstawy nie występuje nadmierne iskrzenie na komutatorze ? Może wirnik ma zwarcie stąd obniżona moc urządzenia. Sprawdź czy łożyska nie są pozacierane zwłaszcza dolne (28) co jest normą w tego typu sprzęcie.
Prawdopodobnie padł wirnik w silniku, ostatecznie szczotki. Zobacz czy i jak iskrzy na komutatorze. Jeśli ciągnie łuk prawie po całym obwodzie , to spalony wirnik (ewentualnie za krótkie szczotki), i naprawa praktycznie nie opłacalna.
komutator iskrzy iskrzy komutator wirnik komutator
automapa głosy sharp migające podświetlenie sterowanie rolet zewnętrznych
blaupunkt telewizor modernizacja instalacji elektrycznej
Renault Trafic 2 CD odtwarza mono zamiast stereo Zawór trójdrożny przepuszcza CO i grzeje CWU - przyczyny i rozwiązania