ML 100E18 i 21 także miały na wyposażeniu silniki F4AE3481C-140KM z literką -160 KM i B- 180KM silnik o oznaczeniu F4AE3681 E - 220KM i to wszystko silniki TECTOR tych silników regulacja luzu zaworowego w załączniku, może komuś się przyda:)
Nowsze, czyli początek lat 90 też jeszcze bez elektroniki. Fiat Ducato2,5D i Croma 2,5TD która miał już pompę VE, ale sterowana mechanicznie, Część poniżej też ma pompy VE, ale jeszcze bez elektroniki. Iveco Daily 2,5, Mitsubishi L200, L300 i Canter 2,5D i TD, Nissan Bluebird (T72) 2.0 i Uran, Peugot 504 2,3, Talbot 2,5 z silnikiem pochodzącym od Fiata...
Kolego znalazłem tylko taką instrukcję może ci się przyda.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... . kolego przeczytaj ten post pomimo tego że to iveco silniki są w sumie identyczne . jak bedziesz miał problemy pisz arturmikula(at)interia.eu
To już wiem bo zdejmowałem głowicę. Jak ustawi się wałki rozrządu szerszym sfazowaniem do przodu auta to wychodzi, że koniec suwu sprężania i początek suwu pracy jest na cylindrze 4 od rozrządu. Jak to powiedziałem w serwisie to odpowiedział mi facio, że Francuzi liczą od tyłu i tak mam zapamiętać.czyli dla nich jest to pierwszy cylinder ale od koła...
Dokłądnie chodzi o to co wymusiła na producentach UE. Poprostu te silniki nie mogły spełnić tych wyśrubowanych norm i zostały zastąpione psującym się dziadostwem. I tak i nie. Np diesel FPT 3.0, w Iveco spokojnie robi najnowsze normy, a FIAT się z niego wycofał, bo według nich się nie da. To samo z 2.3. FIAT wycofał naprawdę udane jednostki bo niby...
Witam Chciałbym opisać przygodę (aby przestrzec innych przed tą awarią) z autem wyposażonym w silnik Iveco 3.0 180KM montowany we Fiacie Ducato, Citroenie Jumper, Peugeot Boxer. Problem pojawił się nagle podczas jazdy (transport międzynarodowym) w czasie ulewnych deszczy w europie (padało i padało z dwa tygodnie), silnik wyświetlił "check" i przeszedł...
Fiat ducato/jumper/boxer Silnik forda,notorycznie rozklejające sie koła pasowe które jeśli sie w porę nie zdiagnozuje przecinają osłonę rozrządu Zacinająca sie stacyjka Wieczne problemy z układem elektrycznym pękające/urywające sie kable Korodujące styki Dostęp do filtra paliwa dosyć dobry po zdemontowaniu lewego reflektora Wszystkie te atrakcje znajdziesz...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Silniki Euro5 zostały wprowadzone w Mitsubishi...
Ściągnij pokrywę rozrządu wtedy wszystko będzie wiadomo. W silniku czterocylindrowym jak jest mijanka na 4 cylindrze to zapłon jest na pierwszym. Mijanka na czwartym jest wtedy gdy zawór wydechowy kończy się zamykać a zaczyna się otwierać ssący. Kiedy tłok pierwszego cylindra jest w górze łatwo sprawdzić wciskając dzwignią zawór wydechowy lub ssący...
Witam. Chciałem zaczerpnąć wiedzy na temat przekładki silnika do mojego mastera 2.8 dti . Słyszałem że w ducato albo iveco silniki sa identyczne prosze o opinie zorientowanych osób czy da sie zrobić swapa ewentualnie jakie będą przeróbki .
Cześć, Zakupiłem opryskiwacz samojezdny Lely Hi-Trac 125 trup, z pękniętym tylnym mostem. Po długich poszukiwaniach jakiegokolwiek odpowiednika, finalnie zamontowałem coś z iveco daily. Problem jest teraz taki, że maszyna ma bardzo duże przełożenie, tj. taka prędkość robocza jest osiągana na biegu pierwszym przy 1200rpm (około 7km/h). Maszyna jest w...
Powiem tak koledzy. Wasze silniki nie mają wymaganego ciśnienia na cylindrach i z tąd problemy z rozruchem. Swieca wam nie pomoze za wiele!Teoretycznie sprawny silnik bez problemu powinien zapalać BEZ świecy nawet przy -10
Witam mam pytanie czy w iveco daily 3512 silnik 2.8 120 km silniki sa kolizyjne.Przeskoczyl pasek i nie wiem czy zwalac glowice .Podajcie schemat rozrzadu to sie upewnie czy napewno przeskoczyl
słuchaj jakby silniki iveco były tańsze w zakupie nie szukałbym rozwiązania w postaci 2,8 D od Fiata Jakby były tańsze to by były w gó... Cena nie bierze się z powietrza..
Dużo czasu nie minęło od naprawy ale efekt jest bardzo dobry. Wychodzi na to że jeden wtryskiwacz był nie taki jak trzeba (dlaczego? nie wiem). Samochód przegoniony i praca wróciła do normy. Dymka nie puszcza , zbiera się jak powinien i spalanie w normie. Czasem tak niewiele trzeba żeby wszystko działało jak należy a lokalne mechery straszyli remontem...
Witam witam Mam problem z masterem 2.8 dti 2000 rok nie mogę znaleźć nigdzie jakie powinno być ciśnienie oleju silnikowego na rozgrzanym i na biegu jałowym. Auto data podaje podaje tylko 3.5bar/ 4100rpm nie ma nic o wolnych obrotach. Może ktoś wie więcej. Dzięki za podpowiedzi. Dodam ze te silniki były w ducato, iveco
Te silniki można skutecznie diagnozować na odpowiednim sprzęcie. Robiłem w Iveco.... Jaki to odpowiedni sprzęt - do diagnozy spalania oleju w silniku? Sprzętem są ludzie z doświadczeniem.
Silniki lusterek to zaledwie kilkadziesiąt mA poboru natomiast grzałki lusterek to ok.30 watów mocy.Obciążenia te nie wymagają dodatkowych przekaźników.Bezpiecznik znajduje się w zasadniczej centralce posiadającej 53 bezpieczniki chyb że jest to starsze Daily z 24 bezpiecznikami do którego załączam odpowiedni skan.
I nie trzeba wykręcać regulacji. No właśnie trzeba, bo dopiero pod nią są śrubki od pokrywy pompy. A wyciek masz z oski dźwigni gazu. Wyciek jest niżej na 100%, nie mam tylko pewności, czy to uszczelka, czy może jakieś mikro pęknięcie. Mam do dyspozycji jeszcze 2 silniki z pompami (dawcy), pompy sprawne, ale chciałem ominąć procedurę regulacji i demontażu...
Z tych co wymieniłeś mam pod opieką po kilka takich co są brutalnie eksploatowane. Iveco Daily - dają radę, ale ich wada to słaba instalacja elektryczna, przynajmniej raz na miesiąc w którymś jakichś świateł brakuje. Trochę się się do tego przyczynia chemia na nich przewożona i stosowana obok nich. Nissan Cabstar - Nie wytrzymywały silniki i skrzynie,...
Moja odpowiedź z uwagi na rożne auta i silniki może nie będzie stricte pasować do Twojej usterki. Kiedyś w silniku citroena 1.9D DW8 miałem taki przypadek jak u Ciebie w IVECO. Na zimnym palił "od strzała" dosłownie na ćwierć obrotu, po krótkim dystansie tak samo, ale po kilkunastu km jak silnik doszedł do temp roboczej ~90 stopni to zapomnij o odpaleniu....
Jeśli byłoby kilka kropel nie zawracał bym głowy kolegom. Wyrzuca paliwo przez zbiornik wyrównawczy. Teraz mam ten sam problem w drugim ivecu wymieniłem termostat i paliwo pokazało się w układzie chłodzenia. Oba auta są z 2003 roku a silniki 440S43
Podaj numer podwozia to wyślę ci instrukcje.
Jak dasz obrotów to do ilu skacze? Iveco mają do siebie że jedne silniki mają ciśnienie 4 a inne 6 więc może nie tu przyczyna. Odnośnie wymian turbo - wymieniane na nowe czy "regenerowane" używki? Sprawdź spływ z turbo i drożność odmy.
Witam Otóż mój silnik wyrzucał olej i chciałem szybko i bezbolesnie wymienic silnik. Otóż kupiłem silnik z gwarancją rozruchową i okazał się złom !! jak to polak najlepszy oszust sprzedał silniki i zniknął . Takich jak ja z reklamacją przyjechało conajmniej 10 osób. Postanowiłem naprawić swój silnik za pozostałe nieduże pieniądze. Wymieniłem panewki...
Samo ciśnienie i temperatura to za mało dla silnika turbo doładowanego. może nie tak do końca bo silniki Iveco Tector w kwestii pomiaru ilości powietrza mają tylko czujnik temp i ciśnienia i jakoś pracują (euro 3 jeśli się nie mylę) mało tego one są Common Rail tyle że może nie są już tak współczesne
Witam, moje pytanie jak w temacie, jakie są różnice pomiędzy silnikami 2,8 Iveco które były montowane w Mascottach, chodzi mi o różnice między 106km CR a 126km CR. Posiadam Mascotta 106km z 2003r. 5 biegowa skrzynia oraz Iveco z 2001r. 126km 6 biegowa skrzynia obydwa na bliźniakach i wizualnie silniki są takie same, taka sama pompa, wtryski, turbo więc...
Jeżeli ktoś szuka testera do diagnostyki pod ciężarówki polecić mogę JALTEST jest chyba najbardziej uniwersalnym i profesjonalnym urządzeniem do diagnozy łączy sie nawet z renault i mercedesami po przez volvo scanie iveco dafa....nie omijając naczep...urządzenie naprawde warte polecenia diagnozuje i kalibruje hamulce zawieszenie silniki s.biegów do...
Płomieniówki są w starych , te silniki również są w Masterach.P
Skrzynia z Iveco do Volvo też nie podejdzie. Musisz szukać skrzyni pod ten silnik. Nie wiem tylko czy dasz radę to podłączyć bez przeróbek. Poza tym w Astrze G też były silniki Isuzu.
Mgiełkę zapewnia rozpylacz (taka część wtryskiwacza) bo pompa nic nie rozpyla (pompuje co wynika nawet z nazwy). Tak obrazowo: dobry rozpylacz rozpyla na mgłę wolno opadającą w powietrzu, słaby/zużyty na kropelki opadające dużo szybciej, złom sika strumieniami. Oczywiście jakość pylenia zależy od ciśnienia wtrysku i na pewno super rozpylacz z ciągnika...
Witam, mam iveco 2.8 td z 2004r, 29L13; jestem zielony jeśli chodzi o silniki więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z odpaleniem jak silnik jest zimny, podejrzewam ze świeca płomieniowa nie dostaje prądu, chciałem sprawdzić bezpieczniki ale schemat który tam jest, zupełnie inaczej pokazuje rozmieszczenie bezpiecznikow i przekaźników. Nie wiem co...
Jeśli to 3.0 to stojąc przed maską czujnik będzie po lewej stronie silnika, blisko koła pasowego.
No nie wiem. Takie okno musi być dobrze uszczelnione, a co za tym idzie, przy zamykaniu stawia szyba duży opór. Silniczek od szyby drzwi samochodowych może nie dać rady. Ale klient nasz Pan. :)) Wbrew pozorom te otwierane okna znajduja sie dosc wysoko i nie musza byc uszczelniane idealnie, uzywamy to tego specjalnych "brush seal", w zwiazku z czym...
Zależy jaki immobilaizer. W autach z pompą wtryskowa był system DDS, czyli zaworek paliwa zabudowany specjalnym urządzeniem. Można to zdjąć ale niestety trzeba do tego wyjąć pompę wtryskową. Silniki bez pompy wtryskowej mają elektroniczny immobilaizer i można go unieruchomić wklepując kod z karty kodowej pedałem gazu. Niestety trzeba to robić przy każdym...
Nie patrz na chwilowe spalanie tylko na rzeczywiste na 100 km i w jakich warunkach. Jeżeli ustawiłeś pierwszy pompowtrysk w zakresie 5.31+-0.05 to jest ok.pytanie czy wtryskiwacze wróciły na swoje miejsca, czy mostki zaworów są ustawione w jednym kierunku, czy prawidłowo i na ile zostały wyregulowane zawory i pompowtryski. Jeszcze pytanie czy faza koła...
Lawetę jedziesz kupić z blacharzem - najlepiej który pracuje na ramie, każdy bus przeładowany łamie się za kabiną, najlepiej kupić najdłuższą ramę - najazd - nie musisz wozić cały czas aut - więźbę na dach dla znajomych, małe maszyny, rury, stal dla znajomych na budowę często lepiej zapłacić za lawetę 100 zl niż za dowóz ciężarowym. Szukasz auta z dołożonym...
Ależ autor postu chce wymienić silnik na inny i raczej nie włoży starszego od tego, co ma, więc koło zamachowe będzie małe. Elektronika zapewniające stabilne napięcie jest zaszyta w generatorze w przytoczonym MeecAlte znajduje się taki moduł. http://obrazki.elektroda.pl/6619201900_1... Natomiast obrotami zajmuje się moduł wykonawczy...
Czujnik paliwa prawdopodobnie uszkodzony. Piny to skrajny masa, środkowy wyjście sygnału na postoju około 0.5v ,drugi skrajny to zasilanie 5v. podczas wzrostu ciśnienia napięcie pina środkowego rośnie max 4.5v. po numerze wychodzi że to edc 17c49 Jeśli byś chciał schemat to prześlij zdjęcia skrzynki bezpieczników silnika i body pod nogami.
Tu: http://www.powertechengines.com/IvecoMan... taka pierwsza z brzegu może to akurat twój silnik.
To teraz dokładnie przestudiuj załączony rysunek i jeszcze raz sprawdź. Dodano po 19 Tam raczej Bosch jest a nie Siemens.
To raczej stacjonarny silnik.
Kolego tak jak przedmówca zaznaczył błędy diagnozuje tylko z EDC silnika.Jeżeli jest to silnik Iveco na EDC MS6,2 to kod 41 oznacza uszkodzenie czujnika ciśnienia turbosprężarki. Natomiast jeżeli dotyczy silnika Renault DCI kod 41to usterka 1-go wtryskiwacza.
Egr. Przepustnica próbuje wymusić wymagana ilość spalin w dolot. Typowo to albo dziurawe wężyki podcisnienia do egr lub zaworu sterujacego. Albo zatkane kanały zawracania spalin w glowicy czy sama chłodnica EGR.
Master z tym silnikiem tylko na tych trzech śrubach.
Ta z lewej woda w paliwie, prawej zanieczyszczony filtr powietrza a na dole po środku niski poziom płynu chłodzącego- grozi przegrzaniem, zatarciem silnika.
A ten regulator to został nowy wstawiony,filtry paliwa do wymiany jest ich tam dwa i otym wsępnym za pompa elektryczna czesto sie zapomina
Witam, Panowie poszukuję danych dotyczących momentów dokręcania głowicy w silniku Iveco 8210 SRI20. Znalazłem publikację do SRI10 natomiast do mojego śladu nie ma, a silniki różnią się mocą o 100KM.
Kts ma niby w spisie Lublina
silniki deutz silniki yamaha silniki kolizyjne
niebieski matryca blaupunkt zmywarka wadliwy sharp smart kolor
napęd somfy problemy mikrotik chateau lte18
Regulacja siły naciągu drzwi w zmywarce Amica Schemat instalacji elektrycznej Audi A8 D2 1999 – diagramy, ELSA, Cardiagn, różnice rocznikowe