Pewnie pasek mu się ślizgnął o ząbek . Sprawdź to jak najszybciej i ewentualnie skoryguj . Bo te silniki są kolizyjne .
Silniki rodziny TU - są kolizyjne :( Na dodatek ponieważ wałek rozrządu nie jest na głowicy, tylko w otworze wewnątrz to praca nie będzie przyjemna :(
"bezkolizyjny" silnik to raczej nie jest jakieś specjalne rozwiązanie, tylko po prostu jedne silniki wychodzą kolizyjne a inne (starsze, o mniejszym stopniu sprężania i z 2 zaworami na cylinder) bezkolizyjne. Zwyczajnie gdy zawór jest maksymalnie otwarty to ciągle nie wchodzi w przestrzeń poruszania się tłoka. Kwestia kształtu komory spalania, kąta...
pytanie do was koledzy takie jak w temacie, koledze zerwał się pasek rozrządu w eskorcie 91r 1.6 8v czy to są silniki kolizyjne czy nie?
Przenoszę do działu [Samochody Eksploatacja] Większość wypowiedzi w tym temacie w ogóle nie ma związku z problemem autora - to tylko dywagacje jakie silniki są kolizyjne a jakie nie.
Nie musisz :)
Tak z ciekawości: ile lat miał pasek rozrządu lub ile km zrobiłeś na nim. Może któraś z rolek lub pompa wodna uległa awarii, co doprowadziło do uszkodzenia paska, tym samym rozrządu. Popełniłeś błąd holując auto i pewnie "dobiłeś" silnik.
Silnik 8V, 16V miały 90KM, silnik kolizyjny, bezkolizyjne zaczynały się od 1,6 wzwyż.
Znajomemu zerwał się pasek rozrządu. Ma więc pytanie, czy silnik jest kolizyjny, czy nie? Przykro mi to pisać ... ale wszystkie silniki diesla są kolizyjne i znajomy będzie miał wydatki.
Oddaj auto do polecanego w okolicy mechanika.
silnik kolizyjny na 100% Dodano po 4 W peugeotach nie ma bezkolizj!!! jedynie w hdi czasem się uda że połamie dzwidienki ,zakłada się nowe i robi ,a w twoim przypadku zakładaj nowy rozrząd i kręć ręcznie wałem jak nie będzie oporów to pal w peugeot i citroen występował tylko i wyłącznie 1(jeden)silnik nie kolizyjny był to ,xu5jaz,(stare modele 405,bx,zx,itp.)...
Twój silnik jest kolizyjny,a może miałeś szczęście.
Rozrząd ople mają silniki bez kolizyjne i objaw może być taki
Silnik kolizyjny. Zacznij od pomiaru ciśnienia w cylindrach.
Jak w temacie mam problem z odpaleniem silnika w quadzie silnik jest po kapitalnym remoncie nowa głowica zawory wszystko dotarte szczelność sprawdzona naftą nowy cylinder tlok pierścienie gaźnik rozrząd ustawiony na znaki nie reaguje strzela w gazior po przestawieniu o ząbek czyli koło cofam o ząbek w lewo silnik gada próbuje odpalić łapie ale ciężko...
Duże prawdopodobieństwo że silnik przytarty, i rozrząd przestawiony. Oddaj komuś kompetentnemu do diagnozy. Silnik kolizyjny.
Z własnego doświadczenia wiem ze silniki 1.4 12 v sa kolizyjne i 1.2 8v tez sie czasami pogną do tego oba silniki mają sechy do ustawiania rozrządy tylko jeszcze nigdy nie udało sie nikomu ustawić zeby sie zgrało w 100% zawsze jest przesuniecie o pół zeba ale to w niczym nie przeszkadza
Witam, Sądzę że jest to silnik kolizyjny.
Sprawdzę, czy te silniki są kolizyjne czy bez? Bo jak to rozrząd to pewnie straty będą i to nie małe
Ustawiasz, zakładasz pasek i jazda, to silnik bezkolizyjny. Nie prawda. Silnik kolizyjny.
to są kolizyjne silniki bezkolizyjne w Oplach są Tylko 8 zaworowe i to dopiero od 1.6 włącznie dopiero co robię właśnie zafirę 1.8 16v którą kupiłem ze spadniętym paskiem rozrządu - pogięte WSZYSTKIE zawory, ale to od jakiegoś kombinatora kupiłem, może zakładał pasek jak popadnie bo nie wiem jakim cudem pogięte są wszystkie.. kupiłem drugą głowicę -...
Ja wymieniam rozrządy po 60 000km i wszyscy moi znajomi też w takich granicach (55-70 000km). Tego nie wymienia się codziennie a lepiej nie czekać aż pasek się zerwie itp. Są silniki tzw "bezkolizyjne" (starsze 8V na monowtrysku - głównie VAG i opel) w których zerwanie paska nie robi żadnego ambarasu, ale większość (jak nie wszystkie) teraz produkowanych...
Te silniki są kolizyjne jeśli mnie pamięć nie myli. Może pokrzywione są zawory. Ale piszesz że nie ma iskry a to inna bajka. Spróbuj zobaczyć czy z samej cewki jest iskra i czy do cewki dociera napięcie zasilania.
Kup sobie Astrę F 1.6 albo 1.8 tylko koniecznie 8V. Za tyle kasy to już bez problemu znajdziesz ładną niezgnitą i zadbaną od jakiegoś dziadka i będzie jeździc 10 lat bez problemu :) dodatkowo te silniki są bezkolizyjne więc nawet rozrządu nie musisz wymieniać, jak się urwie to nowy pasek 50zł i dalej w drogę (uwaga! 1.4 są kolizyjne oraz wszystkie 16v,...
Oczywiście, silnik kolizyjny.
Zgadza się, to silnik kolizyjny. Głowica do roboty.
Witam. Jeśli nie wiesz nic na temat stanu paska i kiedy był zmieniany, to przynajmniej ja bym go wymienił a nie czekał kiedy się urwie itp. Lepiej zapobiegać niż później naprawiać :)
Mimo, iż producenci zalecają wymianę paska co 90, 100 i niekiedy więcej tysięcy kilometrów najrozsądniej jest wymienić pasek po 60tyś. i to najlepiej na renomowanej firmy - niewiele tańsze podróbki wytrzymują ok. 30 tyś. Przy okazji wymienić należy napinacz. Licząc na przebieg rzędu 100tyś należy się liczyć z poważną naprawą silnika - większość samochodów...
Można prosić o wytłumaczenie dlaczego silnik benzynowy jest kolizyjny? Wiem, że do 8 zaworowe są bezkolizyjne, chociaż niektóre 8 zaworowa są kolizyjne. Więcej zaworów to jest kolizyjny. Ale na tej podstawie nie można stwierdzić że 8 zaworowy AZM lub ALT jest kolizyjny. Powinno to być jakoś potwierdzone, sprawdzone albo chociaż jakiś cytat z książki....
Witam dużo ludzi mówi że są silniki bezkolizyjne i kolizyjne a ja twierdze że wszystko zależy od tego przy jakich obrotach sypie się rozrząd nie raz spotkałem się z silnikiem który miał być bezkolizyjny a okazało się że zawór skrzywiony.
Jest kolizyjny.
"BRYS_"Twoim zdaniem to pomyłka o 2 zęby ? Gratuluję wiedzy . Oczywiste jest dla mnie że część blokad blokuje wał nie w GMP tłoka tylko w dolnym bo jednocześnie wałki rozrządu są obrócone o 180 stopni mimo że znaki na nich sugerują że i one są na "GMP".Poprostu niektóre blokady dzisiejszych silników tak są zrobione i już. Nie wiem jak z moją wiedzą,ale...
Tak tylko silniki powyżej 1.6 sa bezkolizyjne, a poniżej niestety są kolizyjne :/
jest kolizyjny tak samo jak 1,4,reszta nie z wyjątkiem 16-tek
Jaki symbol silnika? jak Tu to kolizyjny niestety.. Sory za zamieszanie, chyba meganki nie mialy w ogole silnikow Tu..
C 18 NZ jest kolizyjny, czy nie? Jest bezkolizyjny, ale cosik wietrzę w tym pytaniu...
jest kolizyjny,jeśli uszkodzi się rozrząd .
Niestety kolego ale silnik jest kolizyjny. Czeka cię zdjęcie głowicy i remont lub tak jak piszesz wymiana silnika.
U mnie było tzw. lekkie stuknięcie, niby się nic nie stało, mechaniorzy zmienili napęd rozrządu, ale nie sprawdzili szklanek. Okazało się, że jednak co najmniej jedna musiała być pęknięta, bo 3 tygodnie później miałem mocny zawał w głowicy. A każdy normalny mechanik powienien wiedzieć, że to też był silnik kolizyjny.
chłopie prostszego rozrzadu niema!! cecha u gory i nadole tam jest tylko napinacz na rozrzadzie. imbus i w droge a i tu niespodzianka!! silnik bez kolizyjny :D czyli jak cos nie pojdzie nic nie stanie!!
Silnik kolizyjny. Więc jakoś tego nie widzę. O takim drobiazgi że ciężko było by go zapalić nie wspominam.
Jak silnik kolizyjny a zakładasz z wałkiem rozrządu.... Dodano po 59 Dobrze by było abyś podał kod silnika. Dodano po 1 W mojej instrukcji piszą o wkręcaniu śrub na olej. Tu mam niezbyt kompletne materiały. W pracy mogę zerknąć jak być powinno.
Gdzieś w okolicach 2005r 1,2 zaczęły się kolizyjne. Do 2005 roku były bezkolizyjne wersje z kwadratowym korkiem oleju, po 2005 były i są nadal wersje kolizyjne z okrągłym korkiem, zmieniono coś w silniku, nie pamiętam dokładnie o co chodziło, ale miało to związek chyba z ekologią, w rodzinie jest Panda z 2008 roku i na pewno jest to silnik kolizyjny,...
niestety vw nie ma silnika bezkolizyjnego
16V czyli minimum 8 zaworów się poddało sile tłoka.
Zależy w jakiej pozycji w danej chwili się co w silniku znajdowało. Koszty od 0zł do nowego silnika. Nikt nic nie powie dopóki nie zobaczy uszkodzeń.
Standardowo to masz wymianę oleju co 500h. Więc 250h to nawet za dobrze. Przy ciężkiej pracy 300-350h wystarczy. Tak silnik ma pasek. Wymiana co 5000h. Masz w komplecie z rolką. Silnik mimo że kolizyjny jest zabezpieczony przed zerwaniem. Krzywdy mu nie zrobisz.
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
każdy silnik 16 zaworowy jest kolizyjny A jak to sprawdzić, zdjąć pasek i pokręcić wałem
Witam. Zastanawiam się nad wymianą rozrządu w moim aucie Audi A4 B5 kombi 1.8 125 KM benzyna z 97r. Moje pytanie brzmi czy to auto posiada silnik kolizyjny??
domeny kolizyjne silniki deutz silniki yamaha
makro wyszukuje czyścić topnik akumulatory elektrowni wiatrowej
Jak odblokować nawigację Garmin Nuvi 2455? Wsad do telewizora Manta 32LHS79T - gdzie znaleźć?