Nie musisz :)
Tak z ciekawości: ile lat miał pasek rozrządu lub ile km zrobiłeś na nim. Może któraś z rolek lub pompa wodna uległa awarii, co doprowadziło do uszkodzenia paska, tym samym rozrządu. Popełniłeś błąd holując auto i pewnie "dobiłeś" silnik.
Oddaj auto do polecanego w okolicy mechanika.
Jak walnął na jałowych to masz dużą szansę, że nic się nie stało. To, że pod naciskiem się poddają o niczym jeszcze nie świadczy. Zawory nie krzywią się w prowadnicy a tuż nad trzonkiem. RobertLodz09 dał wyczerpującą poradę, zakładasz pasek nowy i coś wiesz. Jakaś tam metoda diagnozy to jest + plus pomiar kompresji. P.S. Jeśli z rolki zostały "wióry"...
Silnik 8V, 16V miały 90KM, silnik kolizyjny, bezkolizyjne zaczynały się od 1,6 wzwyż.
Silnik kolizyjny. Zacznij od pomiaru ciśnienia w cylindrach.
Witam, Sądzę że jest to silnik kolizyjny.
Duże prawdopodobieństwo że silnik przytarty, i rozrząd przestawiony. Oddaj komuś kompetentnemu do diagnozy. Silnik kolizyjny.
Ustawiasz, zakładasz pasek i jazda, to silnik bezkolizyjny. Nie prawda. Silnik kolizyjny.
Zgadza się, to silnik kolizyjny. Głowica do roboty.
Witam. Jeśli nie wiesz nic na temat stanu paska i kiedy był zmieniany, to przynajmniej ja bym go wymienił a nie czekał kiedy się urwie itp. Lepiej zapobiegać niż później naprawiać :)
Oczywiście, silnik kolizyjny.
Jest kolizyjny.
jest kolizyjny tak samo jak 1,4,reszta nie z wyjątkiem 16-tek
C 18 NZ jest kolizyjny, czy nie? Jest bezkolizyjny, ale cosik wietrzę w tym pytaniu...
Jaki symbol silnika? jak Tu to kolizyjny niestety.. Sory za zamieszanie, chyba meganki nie mialy w ogole silnikow Tu..
jesli to nie jest vvt-i to w silnikach 4e-fe bo teki tam został zamontowany wymiana paska rozrządu jest po 150 tyś dla aut z interwałem 15 tyś km, wyjątkiem są diesle bo tam 105 tyś. silnik 4A-FE nie jest silnikiem kolizyjnym tak zresztą jak wszystkie silniki serii - FE.
Lub maja bezpiecznik w postaci dźwigienki zaworu która to ulega zniszczeniu po spotkaniu zaworu z tłokiem , a tłok i zawór (teoretycznie) zostają nie naruszone. Ale to jest silnik kolizyjny, tylko ma "minimalizator strat" w przypadku kolizji. Jak np. stare oplowskie diesle.
Niestety kolego ale silnik jest kolizyjny. Czeka cię zdjęcie głowicy i remont lub tak jak piszesz wymiana silnika.
U mnie było tzw. lekkie stuknięcie, niby się nic nie stało, mechaniorzy zmienili napęd rozrządu, ale nie sprawdzili szklanek. Okazało się, że jednak co najmniej jedna musiała być pęknięta, bo 3 tygodnie później miałem mocny zawał w głowicy. A każdy normalny mechanik powienien wiedzieć, że to też był silnik kolizyjny.
Pewnie pasek mu się ślizgnął o ząbek . Sprawdź to jak najszybciej i ewentualnie skoryguj . Bo te silniki są kolizyjne .
jest kolizyjny,jeśli uszkodzi się rozrząd .
chłopie prostszego rozrzadu niema!! cecha u gory i nadole tam jest tylko napinacz na rozrzadzie. imbus i w droge a i tu niespodzianka!! silnik bez kolizyjny :D czyli jak cos nie pojdzie nic nie stanie!!
16V czyli minimum 8 zaworów się poddało sile tłoka.
Jak silnik kolizyjny a zakładasz z wałkiem rozrządu.... Dodano po 59 Dobrze by było abyś podał kod silnika. Dodano po 1 W mojej instrukcji piszą o wkręcaniu śrub na olej. Tu mam niezbyt kompletne materiały. W pracy mogę zerknąć jak być powinno.
niestety vw nie ma silnika bezkolizyjnego
Zależy w jakiej pozycji w danej chwili się co w silniku znajdowało. Koszty od 0zł do nowego silnika. Nikt nic nie powie dopóki nie zobaczy uszkodzeń.
Witam. Zastanawiam się nad wymianą rozrządu w moim aucie Audi A4 B5 kombi 1.8 125 KM benzyna z 97r. Moje pytanie brzmi czy to auto posiada silnik kolizyjny??
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Kolizyjny. Czapa w górę...
Standardowo to masz wymianę oleju co 500h. Więc 250h to nawet za dobrze. Przy ciężkiej pracy 300-350h wystarczy. Tak silnik ma pasek. Wymiana co 5000h. Masz w komplecie z rolką. Silnik mimo że kolizyjny jest zabezpieczony przed zerwaniem. Krzywdy mu nie zrobisz.
Na remont głowicy, to silnik kolizyjny.
A to jest taki 1.1 16V?
SILNIK Z18XE to silnik KOLIZYJNY czyli zawory w razie zerwania paska mogą spotkać się z tłokami. Koszt: zazwyczaj dramat. Stare tematy z Vectra club: https://forum.vectraklub.pl/topic/225526... https://forum.vectraklub.pl/topic/165488...
każdy silnik 16 zaworowy jest kolizyjny A jak to sprawdzić, zdjąć pasek i pokręcić wałem
Silnik kolizyjny.
VW Golf 5 1.4 16V BCA 75 kM zerwany pasek rozrządu, ten dłuższy, czy w tym modelu silnika jest on kolizyjny z zaworami silnika?
Silnik kolizyjny..
Silnik kolizyjny, ustawienie rozrządu do sprawdzenia.
Silniki rodziny TU - są kolizyjne :( Na dodatek ponieważ wałek rozrządu nie jest na głowicy, tylko w otworze wewnątrz to praca nie będzie przyjemna :(
Tak samym wałem W każdym silniku kolizyjnym wał dotknie zaworów.
Silnik kolizyjny koła na klinach.
Niestety to silnik kolizyjny!!!
Silnik kolizyjny, głowica do zdjęcia i weryfikacji.
Silnik kolizyjny. Więc jakoś tego nie widzę. O takim drobiazgi że ciężko było by go zapalić nie wspominam.
Silnik ten jest bezkolizyjny.
Jeszcze jedno-w nim jest silnik kolizyjny czy bezkolizyjny?
Kolizyjny, nie trzeba wyciągać silnika. Trzeba zdjąć głowicę i wymienić krzywe zawory.
pytanie do was koledzy takie jak w temacie, koledze zerwał się pasek rozrządu w eskorcie 91r 1.6 8v czy to są silniki kolizyjne czy nie?
potwierdzam bezkolizyjny
Niestety silnik kolizyjny. Po ustawienie kod silnika i szczegóły auta (moc, rok prod.) poproszę
Znajomemu zerwał się pasek rozrządu. Ma więc pytanie, czy silnik jest kolizyjny, czy nie? Przykro mi to pisać ... ale wszystkie silniki diesla są kolizyjne i znajomy będzie miał wydatki.
Każdy współczesny diesel jest kolizyjny
Witam, volvo v70 2001 2.4 170km silnik kolizyjny czy bez? Z gory dzieki za odpowiedz. :)
Silnik kolizyjny to może już po ptokach być
Przenoszę do działu [Samochody Eksploatacja] Większość wypowiedzi w tym temacie w ogóle nie ma związku z problemem autora - to tylko dywagacje jakie silniki są kolizyjne a jakie nie.
Silnik kolizyjny ale przeważnie tylko laski popychaczy idą. Sprawdz , wyjmij klawiaturę i wyjmij laski.
Czy tam jest silnik kolizyjny ???
Czyli konsekwencję są odczuwalne dla portfela ;) Rozumiem, że jest to silnik kolizyjny tak?
Silnik kolizyjny.Głowica do sciagniecia.
Czyli silnik KOLIZYJNY tak. A ile prawdy jest w łańcuszku rozrządu ze się niby nie zrywa.
thx za pomoc
Rozrząd (pasek,napinacz,pompa) wymieniany był w sierpniu , silnik jest kolizyjny więc po przeskoczeniu usłyszał bym stukanie zaworów o tłoki , ale nic takiego nie było słychac , w piątek wieczorem przyjechałem normalnie bez żadnych problemów, rano w sobote nie odpalił Nic byś nie usłyszał. rozrusznik potrafi zagłuszyć. Rozrząd potrafi przeskoczyć właśnie...
Jak w temacie dziś moje CINQUECENTO CC 700 zgasło podczas jazdy efekt jakby bieg wyskoczył kręci lekko jak młynek do kawy.Stawiam na rozrząd pytanie silnik jest kolizyjny czy nie?
Silnik jak najbardziej kolizyjny. Może trzonek zaworowy krzywy, może uszczelka pod głowicą, bez zdjęcia góry i tak się nie dowiesz do końca jak jest. Od kiedy to silnik kolizyjny?
Czy w tym silniku jest rozrząd kolizyjny czy bezkolizyjny?
Rozrząd. Remont. Silnik kolizyjny.
Kolizyjny.
Co by mogło być, pewno skrzywiony trzonek zaworu, lub coś z tym związane, o ile to silnik "kolizyjny" Tylko wyprawa do mechanika, ściągnie głowicę i znajdzie przyczynę.
po 6 latach na pewno należy wymienić - tym bardziej, że to zdaje się silnik kolizyjny. Nie ma na co czekać
Niestety Renault miało i jak dobrze kojarze nadal ma wszystkie silniki kolizyjne. A takie pytanie jaką masz tą 2 litrówke 16V czy 8V
Jak mnie się wydaje, to może i takie mieć objawy. Tylko jest to silnik kolizyjny więc coś by wyszło, pogięte zawory.
Silnik ten jest kolizyjny.
silnik kolizyjny na 100% Dodano po 4 W peugeotach nie ma bezkolizj!!! jedynie w hdi czasem się uda że połamie dzwidienki ,zakłada się nowe i robi ,a w twoim przypadku zakładaj nowy rozrząd i kręć ręcznie wałem jak nie będzie oporów to pal w peugeot i citroen występował tylko i wyłącznie 1(jeden)silnik nie kolizyjny był to ,xu5jaz,(stare modele 405,bx,zx,itp.)...
jeśli nie masz udokumentowanej wymiany rozrządu to nie ma na co czekać! wymieniasz i masz spokój na 60- 80 tys. pozatym rozrząd w tym silniku nie jest kolizyjny wiec jak strzeli pasek zakładasz nowy i jedziesz dalej! ale jest roboty bo ciężki dostęp żeby odkręcić osłony! poszukaj na forum bo było juz coś na ten temat i były rysunki rozrządu! jak nie...
Chmm, a nie jest. Gorzej odpala, jest głośniejszy i ma większe drgania, ale jeździ. Może jednak silnik kolizyjny i coś tam się pochszaniło? Silnik 1373 cm 8v, kod 178 B2.00. - kolizyjny czy bezkolizyjny?Tak czy siak dzisiaj jeszcze raz wszystko sprawdzam.
Witam. Interesuje mnie czy w tych silnikach rozrząd jest kolizyjny??? Jest to chyba jeden z lepszych silników we Fiatach. Montowane były m.in w Doblo, Idea, 500, jak również poprzednim modelu punto.
przestał dalej reagować na gaz, sam silnik nie zgasł, dopiero po zatrzymaniu i już nie odpalił. Zgasł, zgasł ale wał się obracał napędzany od kół. Ja też tak kiedyś miałem. Audi 2l 16V. Wszystkie ssące były do wymiany. Jak silnik kolizyjny to do roboty.
tylko że na filmiku jest silnik 16V czyli o mocy 90km+. silnik 1368cm 77km 8V jest silnikiem kolizyjnym i do regulacji nie trzeba wyjmować wałka; regulacja płytkami jest łatwa i można zaoszczędzić parę złociszy. najgorzej jednak że trzeba kupić płytki (są po ok 8,00zł/szt.) ale czasami można tylko wymienić na inną a kupić np 1 czy 2 szt.
A ten silnik to kolizyjny bo chodzi jak traktor z tego co wiem to odpalał normalnie po przejechaniu 20km już ciężko odpala i tyrkocze
Co ma rozrząd do temperatury silnika??? Jak kolizyjny to zawory zapłaczą.
Moge ci tylko powiedziec tyle ze 1,4 to nieudany silnik, kolizyjny,słaby, pali więcej niż 1,6 co najlepiej świadczy o tej superkonstrukcji z lat '80...
Jest tutaj taka zasada , nie wiem nie wypowiadam się . Opel 1.4 8 v jest produkowany od cirka 30 tu lat i zawsze był silnikiem kolizyjnym.
Jak w temacie. Proszę o opinie na temat jakości pasków rozrządu Contitech. Mój mechanik twierdzi, że są jednymi z najlepszych . Posiadam 3000 GT jest w nim silnik kolizyjny i dlatego pasek rozrządu jest najważniejszy, dlatego proszę o wasze opinie czy może zastosować coś innego?
Nie masz pewności co do paska to wymieniasz ,bo silnik kolizyjny,o przewody pytaj w sklepie jakie są dedykowane do tego modelu.
Witam. Mam problem związany z audi a3 2.0 FSI. Zerwał mi się łańcuch na wałkach rozrządu, może ktoś mi powie czy zawory uległy zniszczeniu czy nie bo moim zdaniem wszystkie chodzą, a pasek rozrządu nie uległ zniszczeniu. Czy przy audi a3 2.0 FSI jest silnik kolizyjny czy nie ? Proszę o odpowiedź. :?:
Dokładnie tak, bo jest to niestety silnik kolizyjny. Poza tym sam błąd 94 nie opisuje przestawionego rozrządu tylko uszkodzenie samego czujnika lub brak sygnału z niego.
A czemu wałek stanął? A czujnik wymieniony? Dodano po 50 Zawory posprawdzane? To silnik kolizyjny!
no i kolejny problem , pękł wałek rozrządu i tu kolejne pytanie czy silnik jest kolizyjny ??
Mam pytanie czy silnik w sonacie 2.0 z 91r. jest kolizyjny.Proszę o szybką odpowiedź. Z góry dzięki.
jade i zgasł , autko przedtem chodziło normalnie wyglada na rozrząd. raczej auto na gruz. nikt ci za tysiaka tego nie postawi,silnik kolizyjny.
Kolizyjny jest.
http://astra.autokacik.pl/ Astra 1.4 to silnik kolizyjny(było by BUMMM)w sprawie rozrządu. Czy auto posiada instalacje gazową ? Jeśli to silnik NZ i posiadasz lampę stroboskopową to zapłon ustawisz sam.
witam czy silnik isuzu w combo 1.7d 44kw 60KM jest silnikiem kolizyjnym bo strzelił rozrząd przy odpalaniu i nie wiem czy jest coś pogięte proszę o pomoc i mam jeszcze problem resetuje sie zegarek i stacyjka jakby nie miała prądu na drugim poziomie przed zapaleniem kontrolek
Kolizyjny
Wszystkie tego tupu silniki są kolizyjne.
Rozrząd ople mają silniki bez kolizyjne i objaw może być taki
Może przeskoczył o ząb na rozrządzie? Musiałbys sprawdzić czy pasek jest dobrze naciągnięty. bo silnik chodzi bardziej kolizyjnie niż silnik ojca Gdyby chodził kolizyjnie, to byś nawet raz wałem nie obrócił. Szczerze mówiąc na chłopski rozum mam wrażenie, że jest problem z podgrzewaniem świeć żarowych... Więc weź gruby kabel, podaj prąd bezpośrednio...
Zarówno silniki benzynowe jak i diesle są kolizyjne. Cechy mają się spotkać co drugi obrót wałem korbowym. prezentowany tu silnik to 8 zaworowy AZM lub ALT. Też kolizyjny Można prosić o wytłumaczenie dlaczego silnik benzynowy jest kolizyjny? Wiem, że do 8 zaworowe są bezkolizyjne, chociaż niektóre 8 zaworowa są kolizyjne. Więcej zaworów to jest kolizyjny....
Obroty silnika są natomiast włącznika kolizyjnego nie ma chyba że jestem w błędzie
domeny kolizyjne silniki deutz silniki yamaha
instalacja elektryczna motoroweru skrzynka bezpiecznik voyager bateria kondensatorów pomiary
Problemy z ogrzewaniem w Skodzie Felicia 1.6 benzyna Jak zgasić lampki oświetlenia kabiny Ford Mondeo 2013?