To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Sprawdz silnik -.tacho
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Przerywa tacho po nagrzaniu się silnika.
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Witam potrzebuje tacho od silnika, jak by ktos miał to bym odkupił to z tej seri co się często psuły.Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/92_12805578...
Witam sprawdz kolego szczotki na silniku. Jeżel;i to nie pomoże to sprawdz dokładnie cały silnik czyli prądnice tacho i termika w silniku. Pozdrawiam
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Tu znajdziesz wartość rezystancji cewki tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W razie potrzeby o cewkę zapytaj użytkownika z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Komutator w silniku iskrzy?
F02 to problem z : -silnikiem,szczotki -tacho -przewody z elektroniki do silnika -uszkodzona elektronika
sprawdź prądniczke tacho na silniku
Silnik ruszy gwałtownie półobrotem i stoi Klasyczny objaw dla uwalonego sterowania lub tacho silnika.
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
ma kilka prób wskoczenia na wirowanie Zwarty triak silnika lub uszkodzone tacho.
A potencjometrem na płytce kręciłeś? Może ustawiona za mała czułość z tacho.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
PW - to prywatna wiadomość.Mój silnik jest od pralki Miele W 701 jest 100% sprawny.Silnik głowny D2 - 505/2 Pisz na mój e-mail fostan(at)wp.pl tel. 612832700
E52 Brak sygnału z tacho silnika
do prześwietlenia tacho silnika
NIEAKTUALNE. Zamówiłem u kolegi Józka z tut. forum podpierając się tematem w załączeniu. Jeżeli ktoś poszukuje innych cewek to można śmiało kontaktować się z forumowiczem. Tematu jeszcze nie zamykam. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Sprawdź tacho silnika.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Ignore the 2 yellow cables. They are only for tacho speed mesurement.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Do sprawdzenia na początek prądniczka tacho silnika.
sprawdź czujkę NTC,tacho silnika
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Sprawdź wtyczkę zasilania na silniku, wygląda na to że moduł nie dostaje informacji od silnika. Chodzi o informacje z tacho silnika.
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
E51 Brak sygnału z tacho silnika
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Nie. Mają inne silniki, ale silnik od PDH885Z w PDH885 z C 32µF będzie pracował poprawnie. Tacho w/w silniki mają te same -można przełożyć.
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
A prądniczkę tacho sprawdzałeś?
Sprawdź tacho na silniku.
Triak silnika na module nie jest przypadkiem uszkodzony? Złącze silnika nie jest zalane / wygrzane / wypalone? Jaka oporność cewko tacho silnika?
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Pomierz rezystancję grzałki jak napisał kolega (at)jakubserwis i jeśli grzałka będzie ok to następnie pomierz cewkę tachogeneratora i to najlepiej dokonaj pomiaru zanurzając cewkę w gorącej wodzie: https://expertagd.pl/pl/p/Cewka-Tacho-si... Cewka znajduje się tutaj: https://shop.electrolux.pl/zmywarki/zmyw...
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku.
Jeżeli silnik jest sprawny (szczotki, tacho, pasek napędowy), to czeka Ciebie wymiana programatora.
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
A jak nie skończyła tego programu to woda była wylana ? Drugi błąd to problem z prądniczką tacho. Silnik obraca?
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Oddałem wymontowaną cewkę tacho silnika pralki do przewinięcia w warsztacie. Zamontowałem ją wzmacniając miejsca przy nitach klejem. Pralka do chwili obecnej działa prawidłowo. Zamykam temat i dziękuję wszystkim.
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
Zainteresowany pisz na PW.
Witam! Ostatnio zepsuło mi się tacho do silnika pralki Amica AWCT10L. Żeby je wymienić musiałbym zakupić cały silnik. Gdzie mogę kupić tacho do tej pralki? Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam!
A silnik poza pralką sprawdzony? kostka silnika? wiązka? tacho?
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Sprawdź styki na kablach przy silniku i przy module. W razie konieczności wyczyść je i podoginaj blaszki. Napisz jaką rezystancję ma cewka Tacho w silniku
E22 - Zwarcie triaka silnika obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika - Pralka przerywa program i wyświetla E22 - Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
Weź ino rozbierz tacho i sprawd czy nie jest zawalone pyłem z szczotek silnika. Pył ma zdolnosc przewodzenia.
sprawdż cewkę tacho na silniku:?:
Pojedyńczy przewód - wspólny następne dwa to wirówka następne - rewersy ostatnie dwa - tacho
AXXX ma rację ale szukał bym błędu w układzie tacho oraz kontroli pracy silnika (tacho, okablowanie, moduł).
Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magne z z wirnika na tacho Tylko w tych pralkach magnes na tacho nie jest wkręcany... :wink:
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Witam Sprawdź Tacho przy silniku.
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Dziękuję za podpowiedz. Przyczyna to tacho przy silniku. Pralka pracuje .
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
Chyba już wszystko oprócz silnika i grzałki nie wymieniałem. Jakbyś skorzystał z usług serwisanta, to on na samym początku sprawdził by tacho-generator silnika, a tak to się miotasz po omacku...
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Sygnalizuje błąd silnika, bo jest wyciągnięty pasek i tacho nie odczytuje położenia/pracy silnika. Na pusto chodzi bo nie ma obciążenia i daje rade obracać bębnem.
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
Masz 3 przewody stojanu i dwa od szczotek,na połowie uzwojenia masz mniejsze obroty a na całym uzwojeniu masz pełne. Pomijasz tylko tacho.
Skoro silniki sprawne to wyglada faktycznie na to, że Problem tkwi w module. Może z obwodem tacho jest cos nie tak
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
Sprawdż układ mikroprocesorowego układu regulacji silnika i prądniczkę tacho.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
Błędy serii E50 dotyczą silnika. Sprawdż go (szczotki, prądnica tacho, itd).
Poszukuję informacji jaka powinna być oporność cewki tacho silnika do pralki Whirlpool AWT5088/4 800. Mam uszkodzoną a nie znam oporności aby coś dopasować innego. Na silniku jest oznaczenie MCA45\64-148/ALB1
E22 D3 Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22. Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
Prawdopodobnie uszkodzony silnik lub tacho
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
tacho silnika pralki cewka tacho silnika pralki tacho silnika pralki candy
karta graficzna niskoprofilowa vaillant podtrzymanie sprawdzanie darlingtona
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Silnik gaśnie po odpaleniu - przyczyny i diagnostyka Lokalizacja bezpiecznika świateł postojowych Scania Irizar 2002