Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
ma znaczenie bo w serwie rośnie ciśnienie jak silnik nie pracuje i nie ma wspomagania. Serwo to mechanizm nadążny ,idzie za butem pomagając pchać pompę. Czyli mała odchyłka może powodować że pedał robi się miekki ? Dokładnie tak jest.Skoro jesteś pewien że dobrze odpowietrzyłeś to miękki może być z tego tytułu że tłokiem operujesz w powietrzu nie dociskając...
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Hamulce, hamulce hamulce. Te z tylu. Stukały, pukały. Czyściłem klocki i jarzma hamulca zasadniczego. Czyściłem szczęki hamulca parkingowego. A ten swoje i swoje. Wczoraj żona przegoniła auto do swojego miejsca pracy, bo przygotowują na otwarcie, i zagrzała - dosyć poważnie - prawe tylne koło. Trzeba coś z tym zrobić. Nie mam kryształowej kuli, ale...
Ja używam pasty montażowej (ceramiczna lub alu). Elementy hamulca mające kontakt z płynem hamulcowym wspomnianym już ATE bremszylinder. Niektórzy używają pasty miedzianej.
Dziś krótko na temat. Chcesz wymienić tarczę hamulca i dochodzisz do momentu odkręcenia śrub mocujących jarzmo. Jeśli zbagatelizujesz ten fragment to zafundujesz sobie ciąg niepotrzebnych strat materialnych i pracochłonnych zajęć . Zdjęcia omawiają proces na przykładzie citroen berlingo . https://obrazki.elektroda.pl/8474855900_...
Wyczyść raz jeszcze jarzmo hamulca i w miejscu gdzie styka się klocek z jarzmem posmaruj delikatnie smarem miedziowym.
Mam Scenic'a z najmocniejszymi hamulcami (średnica tarczy 300mm). Samochód domagał się wymiany łożysk. Niestety, podczas wyciągania zwrotnicy zerwała się śruba mocująca zwrotnicę do McPershona i zwrotnice trzeba było rozciąć. Teraz muszę kupić zamiennik (używany). Pytanie, czy rozstaw śrub pod jarzmo hamulca jest taki sam, czy po prostu wydłubać zwrotnicę...
Smar silikonowy jest to inaczej smar syntetyczny! Skończ się wymadrzac i wprowadzać ludzi w błąd jeżeli nie masz o tym pojęcia a najlepiej każdemu to udowodnić podczas regeneracji tłoka hamulca Dostajesz 2 saszetki smaru jak wspomniałem 1sza jest czerwona do tłoków hamulcowych czemu czerwona bo rozpuszcza się w płynie hamulcowym i podczas odpowietrzania...
Po wymianie łożyska i po dokręceniu nakrętki proponowałbym zrobić próbę. Zakładam, że jarzmo i zacisk hamulca będzie ściągnięty. Należy założyć tarczę hamulca, koło i je pchnąć dosyć energicznie ręką. Powinno zrobić kilka obrotów przed całkowitym zatrzymaniem. Wtedy mamy pewność, że nie ma zbyt dużych oporów na łożysku.
Czy hamulec od roweru da radę w gokarcie? Raczej nie bardzo :/ . Raczej bym polecał ci swap z jakiegoś skutera. Tarcza podobna średnicą, dużo grubsza i klocek porządniejszy. Do tego często masz osobne jarzmo więc wystarczy tylko kawał grubej blachy dospawanej do ramy aby zamocować zacisk. Przewodami hamulcowymi możesz sobie żonglować, bo są krótkie,...
Tarcze zawsze są ciepłe i gorące, bo przecież działa na nie duża siła nacisku gdy hamujemy. Jeżeli masz bardzo gorące felgi lub tarcze to do sprawdzenia są jarzma hamulca i tłoczek, czasem potrafi zardzewieć i nie wraca do poprzedniego położenia.
Pewnie chodzi o śrubę trzymająca jarzmo do zwrotnicy. Rozwiercić łeb śruby. Zdjąć jarzmo i złapać kluczem za resztę śruby. Powinna być tam śruba 12mm więc użyć wiertła 12 lub większego. Po rozwierceniu łba i zdjęciu jazma powinno wystawać ok 10-15mm śruby co w zupełności wystarczy do dobrego chwycenia.
Przed przystąpieniem należy kupić odpowiednie łożysko (trzeba pamiętać że dla o 2 łożysko samo w sobie nie jest wymienialne i jest wspólne razem z piastą, koszt takiego łożyska 270zł szt) oraz najlepiej tarcze hamulcową jeśli widać że ma ślady użytkowania a zapewne ma ponieważ rzadko jest wymieniana, dla mojej O2 tarcza pełna wymiar 255 /koszt 90zl...
mi też w uno tak się tak spęczył w środku wężyk do zacisku, też nie mogłem dojść co to... --- na 100% wężyk ale swoją drogą zaciski hamulcowe w Uno to tragedia, zresztą rodem z Dużego Fiata ja w swoim uno założyłem zaciski (wraz z jarzmami i klockami) i tarcze z Cinquecento/Seicento, one się nigdy nie zacinają, a tarcze też, bo są ciut większe niż w...
Wymiana linki hamulca pomocniczego, to prosta czynność i nie potrzeba do niej specjalistycznych narzędzi. Zaczynamy od podniesienia tyłu auta i zdjęciu kół. Następnie, w kabinie, cienkim śrubokrętem, podważamy zaślepki osłony dźwigni. Są tam trzy nakrętki, które demontujemy kluczem „10”. Rozpinamy zatrzask na ramieniu hamulca i zdejmujemy...
Jak to odkręciłes zacisk? Od przewodu hamulcowego? Tam wyjmuje się tylko zawleczkę i wyjmuje kołek, a zacisk odchyla się do góry i wyjmuje klocki. Odkręca się dwie śruby i zdejmuje jarzmo razem z zaciskiem (no chyba że go zsunąłeś z jarzma).
Zacisk nie był rozbierany, a tloczek wciskałem przyrządem do wpychania tłoczków, chciałem sprawdzić czy przypadkiem tłoczek nie jest zapieczony, póżniej wciskając obracał się ale dość ciężko to szło aż musiałem zaprzeć sciągacz o jarzmo ( bez podpórki nie szło tego zrobić). Co do oporu podczas obrotu koło, to kolego sprawdzałem na drugim kole z lewej...
Sprawdź też prowadnice zacisku hamulcowego zamontowane w jażmie powinny w palcach chodzić jeżeli którąś masz zatartą to będzie podobny objaw lub może też być klocek zatarty w jażmie tylko takie opcję są jak tłoczek, linka chodzi jak twierdzisz. No i oczywiście ten przewód rozwarstwienie to ostateczność choć zdarza się ;). Linka chodzi, jest lużna po...
Wątpię aby ten przewód był naprawiany taśmą bo gdyby tak było to przy pierwszym wciśnięciu hamulca taśma by puściła. Musisz wyczyścić jarzmo (oraz blaszki pomiędzy klockami a jarzmem - o ile są) - klocki mają się przesuwać bez problemu w jarzmie. Należało by też sprawdzić czy zacisk przesuwa się w jarzmie oraz czy działa mechanizm od ręcznego w zacisku....
Ja się męczyłem z biciem przy hamowaniu kilka lat bo mechanicy do których oddawałem auto na wymianę tarcz nie potrafili zdiagnozować przyczyny. Cztery razy wymieniałem na nowy komplet przód i trzy razy tył, dodatkowo toczyłem stare i za każdym razem dawałem nowe klocki różnych firm i bicie zawsze powracało po około 1000km. W końcu zacząłem czytać różne...
Witam, mam problem z zaciskiem hamulca przedniego w Clio II 1.2; otóż prowadnice na których jest osadzone jarzmo (w tym zacisku tłoczek jest tylko z jednej strony) poruszają się ładnie i jarzmo się prawidłowo rozsuwa, ale tylko do momentu gdy nie dokręcę do końca śrub mocujących je do zacisku. Taki zacisk: http://obrazki.elektroda.net/93_12784943...
Zaciągnij ręczny, kliny daj pod koła, do góry na lewarku prawą stronę i zdejmij koło, odpal auto wbij bieg przód - tył lekko hamuj, a w tym czasie niech druga osoba kuka co trzeszczy. Wiesz kiedy to się dzieje to daj odpowiednie obroty lub nacisk na pedał hamulca by wywołać ten dźwięk identycznie jak w czasie jazdy. Ja bym jeszcze pojechał na jakiś...
/za grube A jak są zimne to są cieńsze? Nie filozofuj. Zmieniając klocki sprawdziłeś: Stan osłon gumowych tłoczka, Jarzmo prowadzenia klocków, Czy tłoczek nie jest skorodowany, Występuje u Ciebie tarcie w czasie jazdy, to rozgrzewa płyn i następuje samoistny docisk klocków do tarczy. Logiczny wniosek że coś uniemożliwia cofnięcie się płynu do zbiorniczka...
Napewno wchodzi w grę większe jarzmo, a może i zacisk. Pytanie po co Ci większe hamulce?
Zapowietrzony zacisk, albo klocki nie siedza prawidlowo w jarzmie.
Witam proszę o pomoc w ustaleniu usterki niedziałającego licznika mianowicie chodzi o wyświetlanie prędkości (licznik jak i czujnik jest nowy ) reszta parametrów licznik wyświetla poprawnie. Z wtyczki od licznika wychodzą trzy kable czarny masa środkowy niebieski sygnał i żółty plus na początku myślałem ze uszkodzony mi przyszedł licznik wiec chciałem...
Zapowietrzone, zatarte jarzmo prowadnice tłok, przewód gumowy.
W ręcznym to chyba nie masz co szukać skoro przód Ci się grzeje, hamulce do kontroli pod względem zużycia i prawidłowej pracy ruchomych elementów oraz swobodnego przesuwania się klocków w jarzmie. Proporcji nie ma, robi się to na wyczucie, oraz koloru wypompowanego płynu, litr powinien wystarczyć. Wiesz chociaż jak wymienić ten płyn? Czy za tydzień...
Sprawdź czy dźwignie przy zaciskach, tam gdzie jest włożona linka opierają się o ograniczniki. Może masz zbyt mocno ręczny naciągnięty i przez to się grzeje. Możesz ściągnąć zaciski i zobaczyć jak kręci się tarcza z piastą, jak bez oporów to wkładasz klocki. Mają się swobodnie poruszać w jarzmach. Potem zacisk. Po przykręceniu też ma się swobodnie je...
zobacz wydech, skrzynie(tryb awaryjny nie wlacza wszystkich biegów),umyj przeplywke i oczysc hamulce(jarzma)
Klocki hamulcowe w miarę swobodnie przesuwały się w jarzmie ? Jeśli klocek będzie się zacinał lub przesuwał bardzo opornie - nie będzie odsuwał się od tarczy w chwili zwolnienia pedału hamulca tym samym będzie powodował nagrzewanie tarczy
Zdemontować koło, zacisk hamulca, klocki. Wszystko dokładnie wyczyścić, z jarzmem klocków włącznie. Dobrze jest również go odkręcić, wtedy jest idealny dostęp do każdego zakamarka. Sprawdzić, czy tłoczek pracuje bez oporów, uważając by nie wypchnąć go z zacisku. Potem będzie potrzebny przyrząd do cofania tłoczków. Pod osłonę kurzową zaaplikować pastę...
Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
Witam! Jak w temacie posiadam motorower od Husqvarny. Silnik minarelli AM6 50 ccm. Motor nie posiada akumulatora, światła przednie, tylne jak i kierunki działają po odpaleniu motoru. Fabrycznie założony jest licznik sigmy zasilany poprzez baterię jak to bywa w rowerowych licznikach. Od licznika idzie kabelek z czujnikiem który zamocowany jest na jarzmie...
Prędkościomierz oszukuje bo zapewne bierze sygnał z czujników ABS i w ten sposób określa prędkość. Żeby nie generować kosztów sam możesz sprawdzić zasilanie pompy ABS, stan czujników ABS, przewód serwo-kolektor ssący, sprawdź klocki czy któryś nie blokuje się w jarzmie, któryś tłoczek/cylinderek hamulcowy może być przyblokowany. Tak w ciemno kilka pomysłów...
Tylko problem polega na tym ze nie wiem jakie były w oryginale bo juz były wymieniane dwa lata temu i muszę znów wymienić bo nowe klocki zrobiły rysę w koło tarcz i chce wymienić wszystko na nowe klocki i tarcze A stąd, że jest coś takiego jak jarzmo hamulca, dok torebki się przykręca zacisk. Jarzmo trzeba zdemontować przy wymianie tarcz, same klocki...
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
W hamulcach nie ma drogi na skróty i wszystkie elementy mają być sprawne. Cylinderki tył szczelne, działająca samoregulacja, poprawnie pracujące tłoczki z przodu, wyczyszczone prowadnice, jarzma klocków, dobre odpowietrzenie,świeży płyn, klocki , tarcze, ręczny itd... Na miękki pedał może wpływać suma wszystkich drobnych niedociągnięć. Chcesz mieć pewne...
klocki w jarzmach muszą się przesówać lekko, bez żadnych zacięć. prowadnice zacisku /te w jarzmie/ również przesówać powinny się swobodnie. tłoczek zacisku przesówa sie płynnie, bez zacięć /opór przetałaczanego płynu/. do 'wykasowania" luzu klocków służy sprężyna, która w twoim przypadku znajduje się na zewnętrznej krawędzi klocka /motylek/. podczas...
To że pedal wpada to jest ok ale tylko wtedy gdy mamy odpalony silnik bo wtedy jest podciśnienie. Sprawdź czy na zgaszonym wpada po trzech czterech wciśnięciach powinien być twardy i u samej góry. A to że chamulec jest miększy to ok bo klocki muszą się dopasować do tarczy. Czy przy wymianie klocków wyczyściłeś prowadzenia zacisków jak i również pilnikiem...
Zakładam że płyn zaciski jarzma są wporzadku , bo nawet nie chce myślę że ktoś pomija takie podstawy . W tych czasach "nowe" na roczne hamulce to już też raczej mocno umownie . Najlepiej jechać na stację i sprawdzić skuteczność , bo "słabe" hamulce mogą być bardzo subiektywnie odbierane
Gdzie na tym zdjęciu są jarzma nowe? Kup jarzmo nowe, ze sklepu koszt 80-90 zł a problem powinien ustąpić. U mnie też trzymały hamulce, a wyglądały o niebo lepiej niż u Ciebie. Kupiłem nowe całe zaciski i problem już nie występuje.
Żeby mieć pewność to nowe zaciski, tarcze, klocki , linki hamulca ręcznego plus odrdzewianie jarzma i malowanie. Po doświadczeniach i opiniach z Astrą G polecam założyć wszystko oryginalne.
Mechanik mówił, że potrzebny komputer. Akurat problem jest, bo odkręciłem jarzmo i mam bregi na tarczach.
balonika, coś trze, i jak trze to będzie sie błyszczało, więc musisz poszukac. Może zacisk, może wypadło jarzmo mocowania klocków?
Ustalające czy nie, klocki się tłuką czy nie -znowu gʻburza. Każde klocki mają luz w jarzmie bo muszą go mieć żeby się swobodnie przesuwać w miarę zużywania i zluzować scisk tarczy po zwolnieniu hamulca. Z powodu tego luzu, niewielkiego, gdyby były bez sprężynek to dzwoniłyby jak pieron podczas jazdy po np bruku a i często pojawiałby się stuk na początku...
Dziękuję za odpowiedź, zmierzę ciśnienie. Napisałem rok, więc wiadomo, że to tarcze. A niby skąd wiadomo? W dalszym ciągu można sobie zażyczyć hamulce bębnowe... Co to znaczy dużo słabsza? Oprócz tego co koledzy napisali sprawdziłbym jeszcze dwie rzeczy: 1. Czy nie zblokowało klocków w jarzmach? 2. Czy zacisk na prowadnicach chodzi swobodnie
prowadniki to nie wszystko, sprawdź czy linka wraca (odczep od dźwigienki przy zacisku i skontroluj łatwość przesuwania), następnie naciśnij dźwigienkę i zobacz czy jak ją puścisz to wróci do położenie wyjściowego (ma opierać się o kołek) jeżeli ok to trzeba przesmarować specjalnym smarem tłoczek a w ostateczności rozmontować cały zacisk i sprawdzić...
Prawe tylne zaciski do regeneracji sprawdz stan tłoczków,prowadnic, pracę klocków w jarzmach,wężyki
jarzmo hamulec jarzmo stojan jarzmo stojana
lodówki bosch opinie toster obudowa generowanie pradu
nadajnik odbiornik 315mhz nadajnik odbiornik 315mhz
Jak połączyć przewody zasilające Philishave 241? Schemat połączenia przewodów Philishave 241