Wczoraj było ciepło na podwórku to zamiast sprzątać w domu stwierdziłem, że zabiorę się za rozkręcanie hamulców. Generalnie już wiem dlaczego fachmani nie chciały się za to brać - hamulec postojowy w tym samochodzie jest dosyć nietypowy, aczkolwiek widziałem już takie rozwiązanie w mercedesach z lat 80. Tarcza hamulca tylnego jest jednocześnie bębnem...
Dziś krótko na temat. Chcesz wymienić tarczę hamulca i dochodzisz do momentu odkręcenia śrub mocujących jarzmo. Jeśli zbagatelizujesz ten fragment to zafundujesz sobie ciąg niepotrzebnych strat materialnych i pracochłonnych zajęć . Zdjęcia omawiają proces na przykładzie citroen berlingo . https://obrazki.elektroda.pl/8474855900_...
Ech zdjęcia traktora daj. Skrzynia biegów na luzie wcale nie musi dać luz na pełnych obrotach wału. Ściągnij wał napędu i wtedy sprawdzaj blokowanie przycieranie. Do tego hamulec jarzmo też ściągnij. Ma być samo koło półosie. Wtedy masz lepszą ocenę. A jeszcze lepiej jak oba koła będą w powietrzu. Kręcąc wałem zobaczyć czy oba koła równo idą. Bo ten...
Czy hamulec od roweru da radę w gokarcie? Raczej nie bardzo :/ . Raczej bym polecał ci swap z jakiegoś skutera. Tarcza podobna średnicą, dużo grubsza i klocek porządniejszy. Do tego często masz osobne jarzmo więc wystarczy tylko kawał grubej blachy dospawanej do ramy aby zamocować zacisk. Przewodami hamulcowymi możesz sobie żonglować, bo są krótkie,...
Tarcze zawsze są ciepłe i gorące, bo przecież działa na nie duża siła nacisku gdy hamujemy. Jeżeli masz bardzo gorące felgi lub tarcze to do sprawdzenia są jarzma hamulca i tłoczek, czasem potrafi zardzewieć i nie wraca do poprzedniego położenia.
ojciec ma tokarnie i 20 lat praktyki , myślę że da radę, jutro będziemy działać, jarzmo zostało stare suwaki w jarzmie chodzą wzorowo. Zrobiłem próbe, wyjąłem zacisk i włożyłem w niego kawał grubej płaskiej sztaby, wcisnąłem hamulec , pusciłem i sztabe mogłem wyjąć bez problemu, więc zacisk pracuje prawidłowo, "nie trzyma" Tarcza najbardziej mi podpada,...
Masz za długie linki albo za krótkie pancerze linek, zgrzyta bo nakrętka zeskakuje ze śruby w EPB. Zaciąg ręczny i zobaczysz, że linka dalej ma luz. Procedura jest, ale nic na to nie pomoże. Zwal linki z obu stron, pod pancerz, jak wchodzi w jarzmo podłóż nakrętkę, zaczep linkę i zobaczysz, ze przestanie zgrzytać i ręczny zaciągnie. Poza tym tester...
Qrcze. Mam nadzieję że nie jeździsz po mazowszu :) Jedź do mechanika zapłać te 40 zeta i on Ci to zrobi tak jak ma być. A jak nie to polecam zajrzeć tu http://megane.ruzam.pl/printview.php?t=3... Mam nadzieje że nie dostanę po uszach za link. Zanim zdejmiesz klocki to odkręć tarcze z tej śrubki co ją tam...
Wszystko zrobione. Zmieniony zacisk. Wyczyszczone i nasmarowane jarzmo. Wyczyszczone i nasmarowane prowadnice zacisku. Po prostu przy samym kole nie ma do czego się przyczepić. Zresztą jak by prowadnice lub jarzmo nawalało to po zaciągnięciu ręcznego także hamulec by trzymał a jest odwrotnie.
Zacisk nie był rozbierany, a tloczek wciskałem przyrządem do wpychania tłoczków, chciałem sprawdzić czy przypadkiem tłoczek nie jest zapieczony, póżniej wciskając obracał się ale dość ciężko to szło aż musiałem zaprzeć sciągacz o jarzmo ( bez podpórki nie szło tego zrobić). Co do oporu podczas obrotu koło, to kolego sprawdzałem na drugim kole z lewej...
Wyczyść porządnie prowadnice i jarzmo i powinno być ok. Klocek powinien chodzić luźno pod naciskiem małego palca.
Sprawdź też prowadnice zacisku hamulcowego zamontowane w jażmie powinny w palcach chodzić jeżeli którąś masz zatartą to będzie podobny objaw lub może też być klocek zatarty w jażmie tylko takie opcję są jak tłoczek, linka chodzi jak twierdzisz. No i oczywiście ten przewód rozwarstwienie to ostateczność choć zdarza się ;). Linka chodzi, jest lużna po...
jestem wdzięczny za udzielenie się w temacie jednakże w żaden sposób nie rozwiązuje to problemu gdyż ręczny mam żyletę a klocki jak widać brały tak od samego początku zaruwno te poprzednie jak i nowe raczej stawiam na jarzmo tylko niebardzo wie m co z nim nie tak dziwi mnie fakt występowania wady po obu stronach.
Witam, Zblokowało hamulec prawy tył tarcza robiła się czerwona przy jeżdżeniu. Został wymieniony zacisk i kpl. klocków. Zaczęło blokować lewy tył i wypadł prawy zacisk wraz z klockami i tłokiem podczas jazdy. Postanowiłem zmienić całość na nowe. Kupiłem kompletne zaciski od wersji po lifcie, zaciski aluminiowe nie żeliwne podobno. Jarzmo nowych zacisków...
Napewno wchodzi w grę większe jarzmo, a może i zacisk. Pytanie po co Ci większe hamulce?
Wyczyść raz jeszcze jarzmo hamulca i w miejscu gdzie styka się klocek z jarzmem posmaruj delikatnie smarem miedziowym.
Zapowietrzony zacisk, albo klocki nie siedza prawidlowo w jarzmie.
Witam proszę o pomoc w ustaleniu usterki niedziałającego licznika mianowicie chodzi o wyświetlanie prędkości (licznik jak i czujnik jest nowy ) reszta parametrów licznik wyświetla poprawnie. Z wtyczki od licznika wychodzą trzy kable czarny masa środkowy niebieski sygnał i żółty plus na początku myślałem ze uszkodzony mi przyszedł licznik wiec chciałem...
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Mam Scenic'a z najmocniejszymi hamulcami (średnica tarczy 300mm). Samochód domagał się wymiany łożysk. Niestety, podczas wyciągania zwrotnicy zerwała się śruba mocująca zwrotnicę do McPershona i zwrotnice trzeba było rozciąć. Teraz muszę kupić zamiennik (używany). Pytanie, czy rozstaw śrub pod jarzmo hamulca jest taki sam, czy po prostu wydłubać zwrotnicę...
Zapowietrzone, zatarte jarzmo prowadnice tłok, przewód gumowy.
W ręcznym to chyba nie masz co szukać skoro przód Ci się grzeje, hamulce do kontroli pod względem zużycia i prawidłowej pracy ruchomych elementów oraz swobodnego przesuwania się klocków w jarzmie. Proporcji nie ma, robi się to na wyczucie, oraz koloru wypompowanego płynu, litr powinien wystarczyć. Wiesz chociaż jak wymienić ten płyn? Czy za tydzień...
Sprawdź czy dźwignie przy zaciskach, tam gdzie jest włożona linka opierają się o ograniczniki. Może masz zbyt mocno ręczny naciągnięty i przez to się grzeje. Możesz ściągnąć zaciski i zobaczyć jak kręci się tarcza z piastą, jak bez oporów to wkładasz klocki. Mają się swobodnie poruszać w jarzmach. Potem zacisk. Po przykręceniu też ma się swobodnie je...
zobacz wydech, skrzynie(tryb awaryjny nie wlacza wszystkich biegów),umyj przeplywke i oczysc hamulce(jarzma)
Klocki hamulcowe w miarę swobodnie przesuwały się w jarzmie ? Jeśli klocek będzie się zacinał lub przesuwał bardzo opornie - nie będzie odsuwał się od tarczy w chwili zwolnienia pedału hamulca tym samym będzie powodował nagrzewanie tarczy
Zdemontować koło, zacisk hamulca, klocki. Wszystko dokładnie wyczyścić, z jarzmem klocków włącznie. Dobrze jest również go odkręcić, wtedy jest idealny dostęp do każdego zakamarka. Sprawdzić, czy tłoczek pracuje bez oporów, uważając by nie wypchnąć go z zacisku. Potem będzie potrzebny przyrząd do cofania tłoczków. Pod osłonę kurzową zaaplikować pastę...
Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
Witam! Jak w temacie posiadam motorower od Husqvarny. Silnik minarelli AM6 50 ccm. Motor nie posiada akumulatora, światła przednie, tylne jak i kierunki działają po odpaleniu motoru. Fabrycznie założony jest licznik sigmy zasilany poprzez baterię jak to bywa w rowerowych licznikach. Od licznika idzie kabelek z czujnikiem który zamocowany jest na jarzmie...
Prędkościomierz oszukuje bo zapewne bierze sygnał z czujników ABS i w ten sposób określa prędkość. Żeby nie generować kosztów sam możesz sprawdzić zasilanie pompy ABS, stan czujników ABS, przewód serwo-kolektor ssący, sprawdź klocki czy któryś nie blokuje się w jarzmie, któryś tłoczek/cylinderek hamulcowy może być przyblokowany. Tak w ciemno kilka pomysłów...
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
Po wymianie łożyska i po dokręceniu nakrętki proponowałbym zrobić próbę. Zakładam, że jarzmo i zacisk hamulca będzie ściągnięty. Należy założyć tarczę hamulca, koło i je pchnąć dosyć energicznie ręką. Powinno zrobić kilka obrotów przed całkowitym zatrzymaniem. Wtedy mamy pewność, że nie ma zbyt dużych oporów na łożysku.
W hamulcach nie ma drogi na skróty i wszystkie elementy mają być sprawne. Cylinderki tył szczelne, działająca samoregulacja, poprawnie pracujące tłoczki z przodu, wyczyszczone prowadnice, jarzma klocków, dobre odpowietrzenie,świeży płyn, klocki , tarcze, ręczny itd... Na miękki pedał może wpływać suma wszystkich drobnych niedociągnięć. Chcesz mieć pewne...
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Tylko problem polega na tym ze nie wiem jakie były w oryginale bo juz były wymieniane dwa lata temu i muszę znów wymienić bo nowe klocki zrobiły rysę w koło tarcz i chce wymienić wszystko na nowe klocki i tarcze A stąd, że jest coś takiego jak jarzmo hamulca, dok torebki się przykręca zacisk. Jarzmo trzeba zdemontować przy wymianie tarcz, same klocki...
Smar silikonowy jest to inaczej smar syntetyczny! Skończ się wymadrzac i wprowadzać ludzi w błąd jeżeli nie masz o tym pojęcia a najlepiej każdemu to udowodnić podczas regeneracji tłoka hamulca Dostajesz 2 saszetki smaru jak wspomniałem 1sza jest czerwona do tłoków hamulcowych czemu czerwona bo rozpuszcza się w płynie hamulcowym i podczas odpowietrzania...
klocki w jarzmach muszą się przesówać lekko, bez żadnych zacięć. prowadnice zacisku /te w jarzmie/ również przesówać powinny się swobodnie. tłoczek zacisku przesówa sie płynnie, bez zacięć /opór przetałaczanego płynu/. do 'wykasowania" luzu klocków służy sprężyna, która w twoim przypadku znajduje się na zewnętrznej krawędzi klocka /motylek/. podczas...
Ja używam pasty montażowej (ceramiczna lub alu). Elementy hamulca mające kontakt z płynem hamulcowym wspomnianym już ATE bremszylinder. Niektórzy używają pasty miedzianej.
Zakładam że płyn zaciski jarzma są wporzadku , bo nawet nie chce myślę że ktoś pomija takie podstawy . W tych czasach "nowe" na roczne hamulce to już też raczej mocno umownie . Najlepiej jechać na stację i sprawdzić skuteczność , bo "słabe" hamulce mogą być bardzo subiektywnie odbierane
To że pedal wpada to jest ok ale tylko wtedy gdy mamy odpalony silnik bo wtedy jest podciśnienie. Sprawdź czy na zgaszonym wpada po trzech czterech wciśnięciach powinien być twardy i u samej góry. A to że chamulec jest miększy to ok bo klocki muszą się dopasować do tarczy. Czy przy wymianie klocków wyczyściłeś prowadzenia zacisków jak i również pilnikiem...
Gdzie na tym zdjęciu są jarzma nowe? Kup jarzmo nowe, ze sklepu koszt 80-90 zł a problem powinien ustąpić. U mnie też trzymały hamulce, a wyglądały o niebo lepiej niż u Ciebie. Kupiłem nowe całe zaciski i problem już nie występuje.
Żeby mieć pewność to nowe zaciski, tarcze, klocki , linki hamulca ręcznego plus odrdzewianie jarzma i malowanie. Po doświadczeniach i opiniach z Astrą G polecam założyć wszystko oryginalne.
Mechanik mówił, że potrzebny komputer. Akurat problem jest, bo odkręciłem jarzmo i mam bregi na tarczach.
Ustalające czy nie, klocki się tłuką czy nie -znowu gʻburza. Każde klocki mają luz w jarzmie bo muszą go mieć żeby się swobodnie przesuwać w miarę zużywania i zluzować scisk tarczy po zwolnieniu hamulca. Z powodu tego luzu, niewielkiego, gdyby były bez sprężynek to dzwoniłyby jak pieron podczas jazdy po np bruku a i często pojawiałby się stuk na początku...
Witajcie, Tym razem problem z blokowaniem się hamulca tylnego lewego koła. Jakiś czas temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa wspomnianego koła jest przyrdzewiała - prawa błyszcząca. Rozebrałem z kumplem hamulec, wyjęliśmy jarzmo, klocki cylinderki - było zapieczone - ciężko cylinder się poruszał. Klocki w dobrym stanie. Wszystko zostało wyczyszczone,...
Dziękuję za odpowiedź, zmierzę ciśnienie. Napisałem rok, więc wiadomo, że to tarcze. A niby skąd wiadomo? W dalszym ciągu można sobie zażyczyć hamulce bębnowe... Co to znaczy dużo słabsza? Oprócz tego co koledzy napisali sprawdziłbym jeszcze dwie rzeczy: 1. Czy nie zblokowało klocków w jarzmach? 2. Czy zacisk na prowadnicach chodzi swobodnie
Jak to odkręciłes zacisk? Od przewodu hamulcowego? Tam wyjmuje się tylko zawleczkę i wyjmuje kołek, a zacisk odchyla się do góry i wyjmuje klocki. Odkręca się dwie śruby i zdejmuje jarzmo razem z zaciskiem (no chyba że go zsunąłeś z jarzma).
prowadniki to nie wszystko, sprawdź czy linka wraca (odczep od dźwigienki przy zacisku i skontroluj łatwość przesuwania), następnie naciśnij dźwigienkę i zobacz czy jak ją puścisz to wróci do położenie wyjściowego (ma opierać się o kołek) jeżeli ok to trzeba przesmarować specjalnym smarem tłoczek a w ostateczności rozmontować cały zacisk i sprawdzić...
Prawe tylne zaciski do regeneracji sprawdz stan tłoczków,prowadnic, pracę klocków w jarzmach,wężyki
Koło chociaż zdjąłeś aby sprawdzić jak klocki wyglądają? Czy klocki dęba nie stoją w jarzmach? Czy linki się ruszają? Czy zaciski nie stoją? Tak, jest regulacja.
Należałoby jeszcze dodać, że w niektórych rozwiązaniach( np. Bestera) jest także hamulec mechaniczny- regulowany- jest umiejscowiony na jarzmie szpuli drutu. pzdr Nix
jarzmo hamulca jarzmo stojan jarzmo stojana
pilot subwoofer amica usterka oświetlenie wnętrza samochód
konfiguracja mikrofonu konfiguracja mikrofonu
Amica piekarnik – brak grzania góra-dół po wymianie grzałek i przełącznika Beko – znaczenie dodatkowych przycisków programowania w pralkach BWFT, B5WF, SteamCure, AutoDose