Dziś krótko na temat. Chcesz wymienić tarczę hamulca i dochodzisz do momentu odkręcenia śrub mocujących jarzmo. Jeśli zbagatelizujesz ten fragment to zafundujesz sobie ciąg niepotrzebnych strat materialnych i pracochłonnych zajęć . Zdjęcia omawiają proces na przykładzie citroen berlingo . https://obrazki.elektroda.pl/8474855900_...
Tarcze zawsze są ciepłe i gorące, bo przecież działa na nie duża siła nacisku gdy hamujemy. Jeżeli masz bardzo gorące felgi lub tarcze to do sprawdzenia są jarzma hamulca i tłoczek, czasem potrafi zardzewieć i nie wraca do poprzedniego położenia.
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
Wyczyść raz jeszcze jarzmo hamulca i w miejscu gdzie styka się klocek z jarzmem posmaruj delikatnie smarem miedziowym.
Hamulce, hamulce hamulce. Te z tylu. Stukały, pukały. Czyściłem klocki i jarzma hamulca zasadniczego. Czyściłem szczęki hamulca parkingowego. A ten swoje i swoje. Wczoraj żona przegoniła auto do swojego miejsca pracy, bo przygotowują na otwarcie, i zagrzała - dosyć poważnie - prawe tylne koło. Trzeba coś z tym zrobić. Nie mam kryształowej kuli, ale...
Zapowietrzony zacisk, albo klocki nie siedza prawidlowo w jarzmie.
Witam proszę o pomoc w ustaleniu usterki niedziałającego licznika mianowicie chodzi o wyświetlanie prędkości (licznik jak i czujnik jest nowy ) reszta parametrów licznik wyświetla poprawnie. Z wtyczki od licznika wychodzą trzy kable czarny masa środkowy niebieski sygnał i żółty plus na początku myślałem ze uszkodzony mi przyszedł licznik wiec chciałem...
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Mam Scenic'a z najmocniejszymi hamulcami (średnica tarczy 300mm). Samochód domagał się wymiany łożysk. Niestety, podczas wyciągania zwrotnicy zerwała się śruba mocująca zwrotnicę do McPershona i zwrotnice trzeba było rozciąć. Teraz muszę kupić zamiennik (używany). Pytanie, czy rozstaw śrub pod jarzmo hamulca jest taki sam, czy po prostu wydłubać zwrotnicę...
Witam! Jak w temacie posiadam motorower od Husqvarny. Silnik minarelli AM6 50 ccm. Motor nie posiada akumulatora, światła przednie, tylne jak i kierunki działają po odpaleniu motoru. Fabrycznie założony jest licznik sigmy zasilany poprzez baterię jak to bywa w rowerowych licznikach. Od licznika idzie kabelek z czujnikiem który zamocowany jest na jarzmie...
Zdemontować koło, zacisk hamulca, klocki. Wszystko dokładnie wyczyścić, z jarzmem klocków włącznie. Dobrze jest również go odkręcić, wtedy jest idealny dostęp do każdego zakamarka. Sprawdzić, czy tłoczek pracuje bez oporów, uważając by nie wypchnąć go z zacisku. Potem będzie potrzebny przyrząd do cofania tłoczków. Pod osłonę kurzową zaaplikować pastę...
Smar silikonowy jest to inaczej smar syntetyczny! Skończ się wymadrzac i wprowadzać ludzi w błąd jeżeli nie masz o tym pojęcia a najlepiej każdemu to udowodnić podczas regeneracji tłoka hamulca Dostajesz 2 saszetki smaru jak wspomniałem 1sza jest czerwona do tłoków hamulcowych czemu czerwona bo rozpuszcza się w płynie hamulcowym i podczas odpowietrzania...
Sprawdź czy dźwignie przy zaciskach, tam gdzie jest włożona linka opierają się o ograniczniki. Może masz zbyt mocno ręczny naciągnięty i przez to się grzeje. Możesz ściągnąć zaciski i zobaczyć jak kręci się tarcza z piastą, jak bez oporów to wkładasz klocki. Mają się swobodnie poruszać w jarzmach. Potem zacisk. Po przykręceniu też ma się swobodnie je...
Klocki hamulcowe w miarę swobodnie przesuwały się w jarzmie ? Jeśli klocek będzie się zacinał lub przesuwał bardzo opornie - nie będzie odsuwał się od tarczy w chwili zwolnienia pedału hamulca tym samym będzie powodował nagrzewanie tarczy
Po wymianie łożyska i po dokręceniu nakrętki proponowałbym zrobić próbę. Zakładam, że jarzmo i zacisk hamulca będzie ściągnięty. Należy założyć tarczę hamulca, koło i je pchnąć dosyć energicznie ręką. Powinno zrobić kilka obrotów przed całkowitym zatrzymaniem. Wtedy mamy pewność, że nie ma zbyt dużych oporów na łożysku.
Tylko problem polega na tym ze nie wiem jakie były w oryginale bo juz były wymieniane dwa lata temu i muszę znów wymienić bo nowe klocki zrobiły rysę w koło tarcz i chce wymienić wszystko na nowe klocki i tarcze A stąd, że jest coś takiego jak jarzmo hamulca, dok torebki się przykręca zacisk. Jarzmo trzeba zdemontować przy wymianie tarcz, same klocki...
Witam. Mam problem w Audi Q7 4M z hamulcami. Mechanik, wymieniając klocki hamulcowe, odkręcił zacisk od jarzma zamiast z całym jarzmem od piasty. Teraz podczas jazdy wydobywają się dziwne dźwięki z hamulców. Czy wie ktoś, jak ustawić te jarzma do zacisków? Numer tel. Przyspieszy kontakt, jeśli ktoś coś wie: 504206027 AI: Czy możesz opisać, jakie dokładnie...
Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
To że pedal wpada to jest ok ale tylko wtedy gdy mamy odpalony silnik bo wtedy jest podciśnienie. Sprawdź czy na zgaszonym wpada po trzech czterech wciśnięciach powinien być twardy i u samej góry. A to że chamulec jest miększy to ok bo klocki muszą się dopasować do tarczy. Czy przy wymianie klocków wyczyściłeś prowadzenia zacisków jak i również pilnikiem...
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
W ręcznym to chyba nie masz co szukać skoro przód Ci się grzeje, hamulce do kontroli pod względem zużycia i prawidłowej pracy ruchomych elementów oraz swobodnego przesuwania się klocków w jarzmie. Proporcji nie ma, robi się to na wyczucie, oraz koloru wypompowanego płynu, litr powinien wystarczyć. Wiesz chociaż jak wymienić ten płyn? Czy za tydzień...
prowadniki to nie wszystko, sprawdź czy linka wraca (odczep od dźwigienki przy zacisku i skontroluj łatwość przesuwania), następnie naciśnij dźwigienkę i zobacz czy jak ją puścisz to wróci do położenie wyjściowego (ma opierać się o kołek) jeżeli ok to trzeba przesmarować specjalnym smarem tłoczek a w ostateczności rozmontować cały zacisk i sprawdzić...
Żeby mieć pewność to nowe zaciski, tarcze, klocki , linki hamulca ręcznego plus odrdzewianie jarzma i malowanie. Po doświadczeniach i opiniach z Astrą G polecam założyć wszystko oryginalne.
A4 B5 jeszcze można jeździć. Dobrze, że to przód i nie trzeba ściągać jarzma. Ktoś wymieniał śruby, bo w oryginale siedzą na imbus.
Nie, klocek ma przyleić się do tłoka i jarzma zacisku, ma to zapobiegać ocieraniu, piszczeniu hamulców
Mechanik mówił, że potrzebny komputer. Akurat problem jest, bo odkręciłem jarzmo i mam bregi na tarczach.
Należałoby jeszcze dodać, że w niektórych rozwiązaniach( np. Bestera) jest także hamulec mechaniczny- regulowany- jest umiejscowiony na jarzmie szpuli drutu. pzdr Nix
Wszystko zrobione. Zmieniony zacisk. Wyczyszczone i nasmarowane jarzmo. Wyczyszczone i nasmarowane prowadnice zacisku. Po prostu przy samym kole nie ma do czego się przyczepić. Zresztą jak by prowadnice lub jarzmo nawalało to po zaciągnięciu ręcznego także hamulec by trzymał a jest odwrotnie.
Nie trzeba odkręcać dwóch śrub, nie trzeba tej śruby wyciągać - tak jak napisali koledzy. Skoro masz tarcze do wymiany to na 90% będziesz odkręcał jarzmo by zdjąć tarcze hamulcową więc możesz zacisku nie ściągać a zsunąć go razem z jarzmem. Wtedy masz dostęp do całości i ściągasz jarzmo z zacisku. Ta "śruba" która ma łeb na klucz 15 o której wspominał...
Jak to odkręciłes zacisk? Od przewodu hamulcowego? Tam wyjmuje się tylko zawleczkę i wyjmuje kołek, a zacisk odchyla się do góry i wyjmuje klocki. Odkręca się dwie śruby i zdejmuje jarzmo razem z zaciskiem (no chyba że go zsunąłeś z jarzma).
W hamulcach nie ma drogi na skróty i wszystkie elementy mają być sprawne. Cylinderki tył szczelne, działająca samoregulacja, poprawnie pracujące tłoczki z przodu, wyczyszczone prowadnice, jarzma klocków, dobre odpowietrzenie,świeży płyn, klocki , tarcze, ręczny itd... Na miękki pedał może wpływać suma wszystkich drobnych niedociągnięć. Chcesz mieć pewne...
Witajcie, Tym razem problem z blokowaniem się hamulca tylnego lewego koła. Jakiś czas temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa wspomnianego koła jest przyrdzewiała - prawa błyszcząca. Rozebrałem z kumplem hamulec, wyjęliśmy jarzmo, klocki cylinderki - było zapieczone - ciężko cylinder się poruszał. Klocki w dobrym stanie. Wszystko zostało wyczyszczone,...
Klocki, tarcze do wymiany. Jarzma i prowadnice do sprawdzenia.
balonika, coś trze, i jak trze to będzie sie błyszczało, więc musisz poszukac. Może zacisk, może wypadło jarzmo mocowania klocków?
Koło chociaż zdjąłeś aby sprawdzić jak klocki wyglądają? Czy klocki dęba nie stoją w jarzmach? Czy linki się ruszają? Czy zaciski nie stoją? Tak, jest regulacja.
Spawanie króćca chłodnicy dało mizerne efekty. Płyn sączył się poniżej spawu. Nie było rady-wymieniłem chłodnicę na nową firmy Nissens. Przy okazji uziemienia samochodu, wymieniłem zaciski tylne typu Bosch o średnicy tłoczka 34mm na system typu Lucas firmy TRW - tłoczek 38mm. Wymieniłem oba zaciski razem z jarzmami. klockami i tarczami i linką hamulca...
Z jakim momentem powinno się dokręcać zacisk i jarzmo hamulcowe w Corsie D.
Ech zdjęcia traktora daj. Skrzynia biegów na luzie wcale nie musi dać luz na pełnych obrotach wału. Ściągnij wał napędu i wtedy sprawdzaj blokowanie przycieranie. Do tego hamulec jarzmo też ściągnij. Ma być samo koło półosie. Wtedy masz lepszą ocenę. A jeszcze lepiej jak oba koła będą w powietrzu. Kręcąc wałem zobaczyć czy oba koła równo idą. Bo ten...
Ustalające czy nie, klocki się tłuką czy nie -znowu gʻburza. Każde klocki mają luz w jarzmie bo muszą go mieć żeby się swobodnie przesuwać w miarę zużywania i zluzować scisk tarczy po zwolnieniu hamulca. Z powodu tego luzu, niewielkiego, gdyby były bez sprężynek to dzwoniłyby jak pieron podczas jazdy po np bruku a i często pojawiałby się stuk na początku...
Jak nie kręci Cię wymiana klocków, to zrób im ostrą kurację. Pewnie się zeszkliły i gorzej hamują, wyciągasz klocki i dajesz im czadu po betonie/grubym papierze ściernym. Tylko musisz dopilnować żeby równo zetrzeć, wytrzyj jakieś 2-3mm. Zobacz jak tam się mają gumki na tłoczku i jarzmie, czy czasem ich nie pokręciło od temperatury.
wszystko masz ok klocki ocierają sie o tarczę ale bez siły jak nie są zatarte lub za ciasne do jarzma ,często tak bywa że ze mocowania sa nieprecyzyjne za duze troszke ,kolem jak podnosisz auto możesz pokrecic bez wydatnej siły jak tak to masz w porzadku wszystko
Witam. Czy uszkodzone łożysko koła mogło uszkodzić tarczy hamulcową? Klient przyjechał i możliwe że z takim łożyskiem jeździł dłuższy czas bo szum był okropny na prostej drodze. Niestety nie pamietam, nie dostrzegłem bicia przy hamowaniu. Po wymianie łożysk, spręzyn amortyzatorów jest delikatne bicie przy hamowaniu. Czy możliwe że właśnie tarcza siię...
Po wymianie tarcz i klocków na nowe dźwignie od ręcznego na zaciskach się wyrównały, a siła hamowania jest teraz wręcz identyczna. Rozbierając po zimie klocki już było ciężko ruszyć w jarzmie, co raczej wymaga czyszczenia co jakiś czas, bo smary ceramiczne, miedziane itp. nie pomogą, co już sprawdzałem na innych samochodach z tymi samymi hamulcami...
Wątpię aby ten przewód był naprawiany taśmą bo gdyby tak było to przy pierwszym wciśnięciu hamulca taśma by puściła. Musisz wyczyścić jarzmo (oraz blaszki pomiędzy klockami a jarzmem - o ile są) - klocki mają się przesuwać bez problemu w jarzmie. Należało by też sprawdzić czy zacisk przesuwa się w jarzmie oraz czy działa mechanizm od ręcznego w zacisku....
Sprawdź też prowadnice zacisku hamulcowego zamontowane w jażmie powinny w palcach chodzić jeżeli którąś masz zatartą to będzie podobny objaw lub może też być klocek zatarty w jażmie tylko takie opcję są jak tłoczek, linka chodzi jak twierdzisz. No i oczywiście ten przewód rozwarstwienie to ostateczność choć zdarza się ;). Linka chodzi, jest lużna po...
zobacz jak przesuwa się klocek hamulcowy w jarzmie. Po zdjęciu widać, że zacisk gdzieś długo leżał więc może klocek przyrdzewiał do jarzma i na zdjętym blokuje cały zacisk
Nikt za Ciebie nie sprawdzi Tłoczek w zacisku nie zapieczony? Prowadnice nie zatarte? Klocek przesuwa się lekko w jarzmie? Wyczyść nasmaruj tylko to co trzeba
Zasada jest prosta jak napisał kolega. Hamulec najazdowe trzeba przerobić tak żeby pchal tloczek pompy paliwa. Oryginalnie jest wahadło do ciuagniecia linek. Tłok hamulca pcha wahadło na swozniu A pod spodem ciągnie linek. Ja na odpowiedniej wysokości uzależnionej od skoku hamulca I pompy hamulcowe wywiercilem w wahadła otwór I polaczylem z pompa hamulca...
widocznie jarzmo do wymiany
Tak, jak napisałem - porad na temat samego zacisku, jarzma, prowadnic i tłoczka jest sporo, więc po co je powielać.
Na szkoleniach z hamulców mówili że w hamulcach to największy błąd.
A po co tyle klepania klawiatury. Rdza jest śliska i się nie ściera i nie hamuje , czyli prędzej ci to odpadnie niż się zetrze. Tarcze i klockie do wymiany definitywnie. Prowadnice smarować TYLKO wazeliną inaczej ci guma spuchnie i po hamulcach. Oczywiście jarzma wyczyścić pilnikiem z rdzy i brudu w miejscu pracy klocka. Odkręcić srubę 13 zacisku tylnego,...
że przy zapieczonych jarzmach, tłoczkach zacisków itp, czyli zblokowanych hamulcach, płyn zaczyna wrzeć :) Troszkę się pogubiłeś w tej teorii. Przy zapieczonych prowadnicach pojawia się nurkowanie i poprawia się skuteczność przy drugim naciśnięciu pedału hamulca, a przy zapieczonym cylinderku /tłoczku/ efektu hamowania brak, bądź jest znikomy i do...
Witam, Problem z tylnymi hamulcami. Co 50kkm klocki stają dęba w jarzmach, palą się tarcze i klocki, 3 raz taka sama sytuacja. Nowe zaciski, nowe jarzma, nowe tarcze i klocki, za każdym razem gdy są montowane blaszki/sprężynki w jarzmach klocki po jakimś czasie się blokują. Bez blaszek klocki stukają, o co tu chodzi? https://obrazki.elektroda.pl/3593063600_...
zobacz wydech, skrzynie(tryb awaryjny nie wlacza wszystkich biegów),umyj przeplywke i oczysc hamulce(jarzma)
Co jeszcze wymyślicie? Pytanie podstawowe, klocki w jarzmie pracują luźno?
Witam po długiej przerwie Większe spalanie to wina tylnych hamulców, a konkretnie jarzma, które można kupić oddzielnie. U mnie się wyrobiły i klocki nie wracały na swoje miejsce lub dzwoniły, zwłaszcza przy większych prędkościach. Efekt: ciągle nieznacznie ocierały o tarcze. Przy małych prędkościach jest to praktycznie niewidoczne, dopiero ponad 120...
Napewno wchodzi w grę większe jarzmo, a może i zacisk. Pytanie po co Ci większe hamulce?
ma znaczenie bo w serwie rośnie ciśnienie jak silnik nie pracuje i nie ma wspomagania. Serwo to mechanizm nadążny ,idzie za butem pomagając pchać pompę. Czyli mała odchyłka może powodować że pedał robi się miekki ? Dokładnie tak jest.Skoro jesteś pewien że dobrze odpowietrzyłeś to miękki może być z tego tytułu że tłokiem operujesz w powietrzu nie dociskając...
Zapowietrzone, zatarte jarzmo prowadnice tłok, przewód gumowy.
Masz tam tarczobęben,krecisz kołem na zaciągniętym ręcznym i powodujesz obrót szczęk po tarczy kotwicznej, w pewnym momencie szczęki stukają o stopki na których się opierają końcami, naciskasz hamulec, stabilizujesz w ten sposób tarczobęben i stukanie ustępuje Może coś w tym jest. Wczoraj sprawdzałem zaciski. W obu klocki "staly" w jarzmie (prowadnica...
Temat palenia się klocków i tarcz jest dosyć często spotykanym scenariuszem po ich wymianie.Widziałem ich w życiu dziesiątki. Kluczowym jest właściwa regulacja przy zakładaniu nowych klocków lub klocków+ tarcz. Aby nie doszło do scenariusza jak w temacie, ważne jest aby luz pomiędzy tłoczkami a klockiem wynosił 1mm. Odpowiada to trzem kliknięciom zacisku...
A może winę ponoszą hamulce ? Dziś zrobiłem parę kilometrów na trasie i okazało się że felgi są potwornie gorące ( prawie parzyły ) przód tak jak pisałem wymienione uszczelnienia , tłoczki , przewody jarzma klocki wyczyszczone . Tył nowe zaciski Gorące felgi to zły objaw. Jeżeli na prawdę wszystko było zmienione, to pytanie, czy pedał hamulca ma prawidłowy...
Kiedyś w golfie 2 u kumpla było to samo co sugerujesz u siebie. Jarzmo nie odbijało , był z jednej strony tak rant zjechny , aż palił .Jarzmo ze szrotu , klocki i tarcze i jak ręką odjął.
Jak się wymienia czujnik stopu pod pedałem hamulca Samochód peugeot 307 rok 2007 Wyciagamy wtyk przelacznika stopu. Wykrecamy stary z miejsca mocowania ,mozna go wyciagnac tylko w jednej pozycji (ogladnij i przyjrzyj sie budowie nowego wylacznika) wstawiamy nowy.Podpinamy wtyk. I teraz za glowke przelacznika wyciagasz popychacz do pedalu na odleglosc...
Wspomnieć by trzeba jeszcze, że same klocki hamulcowe też muszą przesuwać się lużno w jarzmie. Oczyścić prowadnice (miejsce stykania się klocka z jarzmem) z rdzy i nasmarować specjalną pastą/smarem.
Qrcze. Mam nadzieję że nie jeździsz po mazowszu :) Jedź do mechanika zapłać te 40 zeta i on Ci to zrobi tak jak ma być. A jak nie to polecam zajrzeć tu http://megane.ruzam.pl/printview.php?t=3... Mam nadzieje że nie dostanę po uszach za link. Zanim zdejmiesz klocki to odkręć tarcze z tej śrubki co ją tam...
Ferrodo zakładane w tym samym serwisie i zero pisku..i co nagle przy Boschu trzeba tydzień czyścić smarować itd..? wątpie.. To trzeba robić przy każdej obsłudze hamulców, a jak się robi na sztukę, pod gumki nie zagląda, to są tego efekty. Klocek powinien mieć 0.3 mm luzu w jarzmie, jeśli wchodzi na cianso, to nie ma opcji że będzie dobrze.
Masz za długie linki albo za krótkie pancerze linek, zgrzyta bo nakrętka zeskakuje ze śruby w EPB. Zaciąg ręczny i zobaczysz, że linka dalej ma luz. Procedura jest, ale nic na to nie pomoże. Zwal linki z obu stron, pod pancerz, jak wchodzi w jarzmo podłóż nakrętkę, zaczep linkę i zobaczysz, ze przestanie zgrzytać i ręczny zaciągnie. Poza tym tester...
Stary , popularny pojazd do ogarnięcia w każdym uczciwym warsztacie. W ASO Cię oskubią a z tą ich wiedzą bywa różnie, ciągła rotacja mechaników, a ci bystrzejsi to nowsze fury naprawiają. Dobry mechanik + jazda próbna+ łapka i bedzie wiadomo co mu dolega. Oględziny na podnośniku, wymiana elementów zawieszenia, usunięcie wycieków, stan układu kierowniczego,...
Na prowadnice zacisków smar do tłoczków hamulcowych albo zwykła wazelina techniczna(nie reaguje z gumą z której są wykonane osłony prowadnic). Oczyścić wszystko porządnie(prowadnice mają się poruszać na sucho bez problemu) i nałożyć cienką warstwę smaru. Klocki montować na smar miedziany lub aluminiowy, też dobrze oczyścić miejsce usadowienia klocka...
kolego a przypadkiem po długim hamowaniu, po zjeździe z góry (że tarcze się rozgrzały) nie trzymałeś nogi na hamulcu mocno naciskająć na pedał, np na światłach. Dalej przyczyny szukał bym że zaciski na jarzmach ciężko, nierówno chodzą ale ale to już bardziej domysły
Witam jak w temacie posiadam vw golfa II z silnikiem GTI 140 KM i wyrobiła mi sie dzwignia hamulca ręcznego w lewym tylnim zacisku. postanowiłem znalesc inne ale nie było i zapewniono mnie ze z golfa III bedzie zacisk pasował do golfa II. przypominam ze moje zaciski maja srednice tłoczka 36mm a te z golfa III 38mm. Kupiłem używane i założyłem na lewa...
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami, tarczowe z ręcznym na klocku. Jak regulować ustawienie tłoczka aby zarówno ręczny jak i zasadniczy działał prawidłowo. Zaciski nowe, odpowietrzane na pracującym silniku jak i na zgaszonym, przetłaczaliśmy też płyn maszyną,płyn na 100% bez powietrza a hamulca brak. Jarzma wypiaskowane,wszystko ok. Regululuje się...
ojciec ma tokarnie i 20 lat praktyki , myślę że da radę, jutro będziemy działać, jarzmo zostało stare suwaki w jarzmie chodzą wzorowo. Zrobiłem próbe, wyjąłem zacisk i włożyłem w niego kawał grubej płaskiej sztaby, wcisnąłem hamulec , pusciłem i sztabe mogłem wyjąć bez problemu, więc zacisk pracuje prawidłowo, "nie trzyma" Tarcza najbardziej mi podpada,...
A może ma krzywe prowadniki zacisków i blokują. Jak sprawdzić? Zdejmij zacisk, wciśnij tłoczki, przykręć zacisk normalnie do jarzma i zobacz czy swobodnie da sie go ręką przesówać.
Zaczęły po jakimś czasie. Na początku było cicho później zaczęło piszczeć dlatego robiłem przegląd tłoczków i prowadnic jarzm. Niby wszystko było ok więc skończyło się na przesmarowaniu. Teraz znów zaczyna piszczeć Dodano po 36 Zastanawiam się co tak na prawdę odpowiada za cofanie się klocków po opuszczeniu hamulca.
Jak koła prosto a kierownica lekko skręcona to ustawiający zbieżność nie ogarnia tematu... A jakieś inne współistniejące rzeczy występują przy ściąganiu? Jakieś piski, trzaski, huczenie, były może jakieś uderzenia w krawężnik, dziura, może autem jeździ ktoś inny? Może być i nawet taka sytuacja, że prawy hamulec będzie lekko zablokowany na tłoczku albo...
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
"Różnica sił hamowania" wygląda tragicznie :| Na początek: -wymiana płynu hamulcowego -odpowietrzenie hamulców -kontrola pracy zacisków hamulcowych - szczególnie lewego t.j. czy tłoczek oraz jarzmo swobodnie pracują -sprawdzenie cylinderków hamulcowych oraz samoregulatorów w bębnach z tyłu. Przynajmniej ja bym od tego zaczął :)
Prowadnice zacisków i same jarzma powinny chodzić suwliwie ale bez luzów. Poczyść wszystko dokładnie, przesmaruj gdzie trzeba. Ew wymień zużyte elementy, powinno pomóc.
Jeśli jesteś absolutnie pewny tego zacisku, to szukaj przyczyny w zatkanych przewodach. Np. zagniecionym sztywnym przewodem hamulcowym. Pompa hamulcowa swoimi 100bar wepchnie płyn, który bardzo niechętnie będzie wracał. Klocki hamulcowe w jarzmie (albo szczęki) na pewno chodzą lekko i nie zahaczają się o nic? Jak tam masz rozwiązany hamulec ręczny (bębny,...
Klocki nie mają prawa ocierać o tarcze podczas gdy hamulec zasadniczy i postojowy nie jest aktywny. W innym razie należy zdemontować zacisk oraz jarzmo, sprawdzić komponenty w razie potrzeby naprawić, tak aby zapewnić poprawną prace aparatu hamulcowego. Jeżeli koło wcześniej się grzało, wskazuje to na nie prawidłową prace w\w aparatów hamulcowych. W...
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Witam! Potrzebuję pomocy, wymieniłem tarcze i klocki z przodu, po pewnym czasie zauważyłem iż przy ruszaniu po puszczeniu hamulca w jednym z kół nie odbiją klocki słychać było tarcie - ocieranie się. Rozebrałem cały układ, wymieniłem gumki uszczelniające tłoczki, gumki na których poruszają się trzpienie jarzma, przewody elastyczne i płyn hamulcowy +...
ciekawym jest to, że przy zużytych klockach i tarczach płynu masz na max. mogą blokować koła przy zużytych tarczach i klockach. mogą blokować się klocki w jarzmach. może być uszkodzona osłona przeciwpyłowa tłoczka i blokuje sam tłoczek. wybierz coś z tego, albo weź wszystko i sprawdź.
Witam. Jeżeli piszesz że linki do wymiany. To je podmień. Ale jak zrzucisz linki z jarzma zacisku to zobacz czy mechanizm lekko chodzi. Tam często psuje się sam mechanizm ręcznego. Po prostu się zaciera. Często naprawa tego to tylko na krótki czas. A części swoje kosztują. W tym wypadku warto rozważyć koszt części i czas pracy oraz efekt - długo to...
Witam ponownie,oto ciąg dalszy prac nad autem... Zakupione zostały oryginalne nakładki na progi \\\M3 oraz poczynione zostały pierwsze przymiarki zacisków od e36 m3 z tarczą Zimermann 315mm. Kwestie zacisków wyjaśniam iż plug&play do zwykłego e36 nie pasują nie zależnie czy zawieszenie od 4 kotłów czy 6. Trzeba poczynić pewną przeróbkę i dać dystans...
Zacisk nie był rozbierany, a tloczek wciskałem przyrządem do wpychania tłoczków, chciałem sprawdzić czy przypadkiem tłoczek nie jest zapieczony, póżniej wciskając obracał się ale dość ciężko to szło aż musiałem zaprzeć sciągacz o jarzmo ( bez podpórki nie szło tego zrobić). Co do oporu podczas obrotu koło, to kolego sprawdzałem na drugim kole z lewej...
Witam. Mam Meganke z roku 96 i od pewnego czasu mam dziwny problem z hamulcami. Otóż gdy hamuje i gdy samochód zaczyna zatrzymywać się dzieje się to w dziwny sposób odczuwam takie wrażenie jak by coś przepuszczało, gdyż nie hamuje równomiernie tak jak powinien. Efekt jest dość wkurzający przy znacznych prędkościach bo auto całe się trzęsie w momencie...
Czy hamulec od roweru da radę w gokarcie? Raczej nie bardzo :/ . Raczej bym polecał ci swap z jakiegoś skutera. Tarcza podobna średnicą, dużo grubsza i klocek porządniejszy. Do tego często masz osobne jarzmo więc wystarczy tylko kawał grubej blachy dospawanej do ramy aby zamocować zacisk. Przewodami hamulcowymi możesz sobie żonglować, bo są krótkie,...
http://obrazki.elektroda.pl/3609207900_1... Reparaturki + zaznaczone i analogicznie na dole, te elementy po których 'pływa' zacisk, czyste, bez wżerów, nasmarowane= zero problemów ze strony zacisku. Oprócz tego miejsce gdzie 'pływa' klocek po jarzmie oczyszczone z syfu i cieszysz się normalnymi hamulcami. dyszel85: Co prawda tył, ale...
Pewnie chodzi o śrubę trzymająca jarzmo do zwrotnicy. Rozwiercić łeb śruby. Zdjąć jarzmo i złapać kluczem za resztę śruby. Powinna być tam śruba 12mm więc użyć wiertła 12 lub większego. Po rozwierceniu łba i zdjęciu jazma powinno wystawać ok 10-15mm śruby co w zupełności wystarczy do dobrego chwycenia.
Tak w ogóle, który to rocznik? Pierwsza generacja miała zaciski hamulcowe na klocki montowane dwoma sworzniami, popularne w wielu innych motocyklach. Druga generacja miała zaciski gdzie klocek stroną reakcyjną wchodzi w gniazdo w jarzmie. Taka sama różnica była w CBR600F1 i F2. W przypadku tych drugich zacisków należy zwrócić uwagę na to gniazdo w jarzmie....
W czym może być problem? Dlaczego zaciski po nagrzaniu się podczas jazdy nie odbijają? Jak to w czym? W spapranej robocie. Co do regeneracji to wyjąłem stary tłoczek, przełożyłem wnętrzności ze starego do nowego tłoczka, wyczyściłem tę gładź cylindryczną, po której chodzi tłoczek, nasmarowałem tłoczka i wkręciłem razem z gumką. Po założeniu na auto...
Finalnie kupiłem ATE Bremszylinder do tłoczków i prowadnic jarzma, do przesmarowania prowadzenia klocków i blaszek w jarzmie smar ceramiczny w sprayu a do posmarowania klocka z tyłu celem wyeliminowania ewentualnych pisków ATE Plastilube. Teraz czekam na lepszą pogodę by przystąpić do działania :-)
Witam. Blokuje go wyrobiona tulejka prowadząca trzpień mechanizmu od hamulca ręcznego. Problem przerabiany nie raz. Nowa tuleja droga w zestawie i mało który zestaw ja ma. Poskładać to tez trzeba to umieć bo łatwo można zniszczyć. Proponuje kupić nowy nawet nie markowy zacisk. Będzie o wiele lepiej. A najlepiej oba. Wyczyścić dokładnie jarzma klocków...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
mi też w uno tak się tak spęczył w środku wężyk do zacisku, też nie mogłem dojść co to... --- na 100% wężyk ale swoją drogą zaciski hamulcowe w Uno to tragedia, zresztą rodem z Dużego Fiata ja w swoim uno założyłem zaciski (wraz z jarzmami i klockami) i tarcze z Cinquecento/Seicento, one się nigdy nie zacinają, a tarcze też, bo są ciut większe niż w...
jarzmo hamulca jarzmo stojan jarzmo zacisku
odpływ zlewozmywaka otwieraniem linków firefox kalafonia izopropanol
7018b kamera regulacja ramion lampy
Renault CAN Clip v230 Win10 64-bit – brak ISODRV.DLL, naprawa, instalacja, kompatybilność Pojemnik na proszek do prania – szuflada Bosch, Miele, pojemniki Rotho, JoyJolt – czyszczenie, usterki, dobór