Chyba właśnie takie rozwiązanie, jakie podał Kolega Andrzej20001 teraz Koledze rysowałem: http://obrazki.elektroda.pl/3744921700_1... Jest bardziej poprawne, prąd dziennych nie obciąża stacyjki - a spełnia wszystkie wymogi. Dioda dowolna, prostownicza - konieczna w razie włączenia pozycyjnych BEZ ZAPŁONU (wówczas przekaźnik także by...
Wejdź w menu i sprawdź czy są włączone.
A ja pytam, czy jak są podłączone poza lampą czy działają? Czyli silnik odpalony, a przewody od paska wprost do akumulatora.
Coś o światłach do jazdy w dzień możesz dowiedzieć się z tego artykułu: [url=http://szkolenia.policja.waw.pl/wdz...
https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy...
To nad akumulatorem to nie wiem co to ale reszta jak na obrazku: http://obrazki.elektroda.net/25_12732438...
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
Światła mają świecić po przekręceniu stacyjki i zgasnąć przy włączeniu świateł postojowych.
Masz kogoś na diagnostyce to podjedź. Ja swoje zakładałem zaraz po poprawce Zarządzenia Ministerstwa Infrastruktury dopuszczającej stosowanie DRL bez tylnych świateł pozycyjnych. Woziłem ze sobą wydruk zarządzenia bo trzeba było nieraz uświadamiać drogówkę, że przepisy się zmieniły. Lepsze to, niż zabranie dowodu rejestracyjnego i wycieczka na diagnostykę....
Ten sam problem spotkałem już kilkakrotnie w Mercedesach Vario - właśnie po zmianie tacho z oryginalnego VDO 1381 na Stoneridge 5000. Próbowałem zmieniać ustawienia tachografu, dzwoniłem nawet na Hotline do Stoneridge’a w Szkocji - jak na razie efekt żaden. Albo potrzebuję jakiś specyficzny model, albo coś nie tak z programowaniem. Jak do tej...
Zapnij woltomierz na przednią postojówkę, nie włączaj świateł i wciśnij hamulec. To wiele wyjaśni...
Czy w takim razie można zastosować tu diody 3-6V? Jak najbardziej. Proponuję jednak wymianę całego kompletu diod. Chodzi o możliwą rozbieżność parametrów między fabrycznymi i dokładanymi LED-ami.
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Jak mają automat to po chwili zgasną po minucie góra 2 jak są to takie najprostsze to niestety ale musisz znaleźć sobie plusa po stacyjce i wtedy będą gasnąć od razu po zgaszeniu silnika. Czerwony właśnie to ten plus biały to plus przy postojówce ( tak zakładam ty masz schemat żebyś ich czasami nie zamienił) czarny wiadomo. Jest coś jeszcze na kablach...
Mam taki przekaźnik ale nie bardzo rozumiem jego zasadę działania. Wg schematu to są dwa przekaźniki w jednej obudowie. Chciałbym podłączyć światła do jazdy dziennej tak aby zgasły po zapaleniu pozycyjnych ale żeby świeciły razem z długimi. Czy na tym przekaźniku mogę to zrobić? Możesz o ile to zwykły przekaźnik podwójny. Jeśli nie to proszę o opis...
Witaj! Po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie 12v tu należy wstawić wyłącznik i bezpiecznik. Musisz wstawić przekaźnik gdzie do jednego ze styków podłączasz zasilanie przychodzące od wyłącznika a do drugiego lampy świateł dziennych. Cewka przekaźnika- jeden styk do świateł postojowych drugi do mijania. Po załączeniu dodatkowego wyłącznika i...
Śmiało można tam podłączać. Tylko tak wpiąć ten adapter żeby obwód świateł dziennych też był zabezpieczony, czyli żeby nie działały po wyjęciu bezpiecznika.
Prosze bardzo o narysowanie schematu jak to podłaczyc. Chodzi tez o to zeby światła jazdy dziennej gasły po właczeniu świateł postojowych. Po włączeniu świateł przeciwmgłowych tez paliły sie światła jazdy dziennej Dioda D1 nie wiem czy jest potrzebna, ale na pewno nie zaszkodzi. Nie wiem jak mocne te światła, diodę dobierz z zapasem i to dużym. Przekaźnik...
Napiecie po zapłonie masz w w UEC'u, przecież to dziecinnie proste. Ja zawsze z tego miejsca biorę, czy to w zafirze b czy w astrze h. Ten co pisze o stacyjce to jest ciekawy gość, chłopie, to zafira b i nie ma tam dostępu do stacyjki bo ta jest w CIM! Na czarnym kablu wtyczki CIM jest plus po przekręceniu klucza.
Gotowe moduły sterujące do DRL bez problemu rozpoznają uruchomienie silnika i włączają światła. Zamontuj DRL Philipsa - są bezawaryjne.
Może coś takiego: http://sklep.wesem.pl/7/6663/lampy_jazdy...
mi chodzi tylko o to że brakuje mi te 6-7 cm co na jedna stronę daje 3 cm więc myślę że to nie jest aż tak dużo by samochód w dzień stał się nagle niewidzialny dla innych uczestników ruchu... Wygląda, że sam przed sobą próbujesz usprawiedliwić naginanie przepisów, a to nie o to chodzi. Jeździj i się nie przejmuj, bo prawdopodobieństwo, że ktoś się...
3A
Jest to skrzynka w której znajduje się sterownik silnika, a bezpieczniki które się tam znajdują są tylko do zabezpieczenia układu napędowego. Jak napisałem wcześniej w E70 nie ma bezpiczników od oświetlenia zewnętrznego, zarządza tym moduł świateł (FRM). Rozumiem że żarówkę sprawdziłeś i jest OK, jeżeli tak to zostaje ci tylko diagnostyka komputerowa....
Żarówkę sprawdzałeś?
sprawdź w menu przede wszystkim .....
Plus po stacyjce daj z jakiegoś grubszgo kabla,przypuszczam źe i nie gaśnięcie po włączeniu pozycyjnego ma z tym związek. Sprawdż bezpiecznik F 48 kabel czerwony. Były dwie skrzynki bezpieczników w tych autach . W jednej był nornalny plus po stacyjcea w drugiej gasnące po paru sekundach.
do jazdy dziennej nie sa wymagane pozycje z tylu pozdraiwam
Masz dwie lampy rozetnij umiejętnie drugą to się dowiesz :)
Najprościej + z włącznika świateł cofania.
W ofercie brakuje magicznego słowa "homologacja" ktora powinien mieć klosz lampy i a nie żarówka, montaż tego badziewia jest niezgodny z Polskimi przepisami, to taki sam przypadek jak montaż palników ksenonowych w zwykle lampy.
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
Z lampami nie było instrukcji ? Z opisu wnioskuję że : 1. Czarny - masa 2. Czerwony i żółty 50/50 % jeden do kierunku drugi do świateł ;-)
wew wlacznika beda oznaczenia
Jeśli podajesz napięcie na przewód off i nie reagują to coś jest uszkodzone w lampach. Rozwiązaniem jest zastosowanie przerywacza rozwiernego.
Jak masz możliwość to spróbuj tak. W szereg z przewodem od postojowego włącz diodę prostowniczą, anodą do postojowego. Do katody podłącz plus kondensatora 47uF/25V, minus kondensatora do minusa instalacji. Powinno pomóc.
Sprawdzała napięcia? Zacznij od tego, o ile to nie problem, następnie dołącz radio i sprawdź jeszcze raz i porównaj wyniki, przyjrzyj się dokładnie czy wszystkie ledy świecą, może to problem z lampami, masa może słaba...
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Podłącz go do zasilania cewki zapłonowej. Sprawdź miernikiem na którym masz + po zapłonie. Zgodnie z przepisami powinny one gasnąć automatycznie po załączeniu świateł mijania. Chyba ten biały do plusa świateł mijania podłączasz. Lub zasilasz je przez przekaźnik.
Gdyby w pozycyjnych była żarówka 55W światła by działały. Ale nie jest... Dodano po 1 Wstaw na przewód żółty zwykłą diodę, powinno być ok.
Witam. Mam te same zdjęcia, które już widziałeś na forum Insigni ;)
Adolf popełniłeś błąd kupując ten zestaw, możesz to naprawić podłącząjąc bezpośrednio pod alternator. W masterach zawsze montuje dzienne załączane napięciem stacyjki w lewym nadkolu jest skrzynka bezpiecznikowa tam wystarczy się podpiąć i bez problemu wszystko działa , a gratis masz odprowadzane do domu światłąmi dziennymi w nocy bo przekaźnik systemowy...
Szkoda, że się nie wzięli za tych, którzy mają pomontowane te śmieszne ledy w zderzakach jako dzienne.
Wystarczy, 12V x 5 A w uproszczeniu daje około 60W.
Prosta rada - wstaw WŁAŚCIWE źródło światła w postojówki, to problem zniknie.
Na oszczędności paliwa nie ma co liczyć bo na pewno będą nieznaczne o ile w ogóle będą... Można jednak próbować to policzyć. Dane nie są precyzyjne ale chodzi tylko o rząd wielkości. Zakładam: - średnią prędkość całego rocznego przebiegu - 50 km/h - średnią moc silnika,potrzebną do jazdy dla całego rocznego przebiegu 25 kW - moc żarówek (minus moc...
Tam światła do jazdy dziennej są realizowane przez styk TFL we włączniku świateł.
Poszukaj takich Fristom FT-300 LED cenowo dobre mają 3 kable i nie zakłócają radia
Co do tego które,to Philipsy zakładam i nie narzekam. Jeżeli założysz zgodnie z wymiarami ,oraz schematem, to nie powinni się o to czepiać.
Nie będę Ci tutaj pisał o regulaminie, zakazie przerabiania oświetlenia, itp. Ja jednak proponowałbym doprowadzenie instalacji oświetlenia w tym samochodzie do stanu 100% fabrycznego. Wtedy sprawdź, czy pojawiają się jakieś błędy, itp. Kolejnym krokiem niech jest montaż świateł do jazdy dziennej LED i eliminacja ewentualnych błędów z tym związanych....
Dodam że niektóre modele R posiadają światła do jazdy dziennej zamiast p.mgielnych i też nie opisałeś tej informacji. Przewód od świateł dolnych drogowych to właśnie filoletowy w wiązce lewej strony kabiny biegnący bezpośrednio z Visa to nim zasterujesz przekaźnik.
Żaden filtr zasilania nie pomoże na zakłócenia które łapie antena. Zmień te lampki do jazdy dziennej i będzie ok. Sieją słabej jakości pretwornice w tych DRL.
Jak ma homologację i da sie zamontować zgodnie z przepisami, to nie ma problemu, montuj. Do sprawdzenia zostaje wysokość zamontowania, minimum 25cm od podłoża, ale diagnostów bardziej interesuje papier, policję też, więc woź xsero homologacji ze sobą. Jak świecą pmgielne z pozycyjnymi, to masz raczej przytopione krzywki we włączniku świateł.
Masz w nim ksenony lub światła do jazdy dziennej, oraz dokładny miesiąc produkcji i jaki silnik bo schematy się różnią.
Możesz bo to będzie traktowane jak Swiatło do jazdy dziennej bo takie wolno montować .
O co ci chodzi? Auto musisz mieć oświetlone z przodu i tyłu i musisz mieć oświetloną tablicę rejestracyjną, tak? To załatwiają ci ŚWIATŁA POZYCYJNE. Więc MUSZĄ one być włączone. Wtedy też możesz włączyć swiatła do jazdy dziennej. Jednak mają one gasnąć w momencie włączenia świateł głównych (mijania), bo przejmują one rolę świateł do jazdy dziennej....
Dziś opisu w kolejnych zakładkach menu nie pamiętam ale trudno tam przejść bo nazwa nie odnosi się do świateł drogowych a jakby oświetlenia radia lub szoferki. Łatwiej wyłączyć niż włączyć to może być nawet przypadkowe nawet nie wiadomo kiedy kontrolka na tablicy zgaśnie.
Sprawdź na początek czy ta nowa żarówka jest na 12V czy 24V
http://obrazki.elektroda.pl/8753646100_1... Witam, Przedstawiam moją ostatnią konstrukcje - Światła LED do jazdy dziennej w Fordzie Scorpio MKII. Projekt zrobiłem w formie tunningu (ciekawy efekt wizualny), a także aby zaoszczędzić nieco paliwa i żarówek podczas jazdy w dzień. Wykorzystałem "super jasne białe diody" kupione na allegro...
Tak potrzebuje taka płytkę albo inna ale żeby robią to co ta tej konkretnej nie mogę znaleźć.
Nie do końca prawda. Ostatnio pojawiają się żarówki LED które można montować do starszych aut i posiadają homologację. Doczytaj, to że żarówka ma homologacje nie znaczy że możesz ja montowac w swoim starym Oplu od razu..... Twoj klosz nie ma homologoacji do innego typu zarowki niz H4 halogen, i to ze pasuje tam ledowa, HID czy inny wymysl tego nie...
Proponuję przeczytać wątek pod tym adresem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... Okazuje się jednak że takie światła są legalne.Poniżej cytat: Pozwólcie, że dorzucę garść konkretów, bo z lektury wątku przebija totalny chaos. Polska jest członkiem porozumienia UN, w którym określa się cały zestaw norm dla wyposażenia pojazdów. Światła do...
Dzień dobry! Chciałbym zamontować światła do jazdy dziennej w VW Polo 9N rok 2004 z włączonego plusa na światła mijania. Niestety VW nie udostępnia żadnych schematów. Więc: zapłon włączony i tym samym światła mijania włączone, nic więcej. Kto może pomóc?
vcds i kodowanie prawdopodobnie dlugie
Kia Rio 2014r.Niezapalaja się światła do jazdy dziennej CV o może być?
Niestety nie wiem, czy oryginał, czy dokładane – były w samochodzie, kiedy go kupiłem z drugiej (w zasadzie z trzeciej) ręki. Nie znalazłem podobnych nigdzie na zdjęciach w Internecie, ale to o niczym nie świadczy. Do samych świateł wchodzą dwa przewody, biały i czarny – potem idą peszlem do większej wiązki, a dalej nie udało mi się już prześledzić....
Oto łopatologiczny (ale zawsze) schemat krążący po sieci: 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od DRL 30 - plus po stacyjne/alternator Dodano po 1 Jak chcesz to podaj adres na PW, mogę Ci przysłać pocztą ten przekaźnik za darmo... Ty jedynie opłacisz przesyłkę!
Za to od razu zabierają dowód rejestracyjny Pierw poczytaj GDZIE JEST DOZWOLONY MONTAŻ. http://szkolenia.policja.waw.pl/wdz/praw... Może je zamontować zamiast halogenów przednich. NIE SĄ ONE WYMAGANE. Natomiast tylne światło przeciwmgielne tak. Dodano po 1 Światła do jazdy...
Ta 21W to światło jazdy dziennej ,podejrzewam że lampy nie pasują do instalacji,a zarazem nie sa od tego auta,skoro na długich włącza się 21W.
Masz 4 żarówki -mijania na H7 -drogowe na H1 -kierunkowskaz na H21W -postojowe na W5W W czym tu problem ? Doświetlanie zakrętów realizowane jest na żarówkach 55 watowych (H1, H7 lub podobnych). Do jazdy dziennej stosowane są żarówki 21W.
Witam prosze o pomoc w podlaczeniu swiatel do jazdy dziennej. Schemat w zalaczniku. Samochod renault trafic 2004 Renault Trafic - Światła do jazdy dziennej Czego nie rozumiesz na tym rysunku ? Prościej być nie może :)
Witam mam ten sam problem , czy go rozwiązałes ?
Możesz zamontować extra lampy do jazdy dziennej. Ale dowiedz się co na to przepisy. Można się popytać jakiegoś policjanta. Te światła nie biorą tyle prądu co mijania - czyli będzie akumulator miał lepiej.
W drzwiach kierowcy jest zamek z przekaźnikiem. Podłączyłem drugi siłownik i centrale.
Witam Zamontowałem oryginalne światła do jazdy dziennej w moim ford s-max włącznie z dedykowaną wiązką ,teraz nie mam pojęcia jak je uruchomić czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za to lub przekażnik?
Gdzie tego szukać. Najbliżej masz UPC
z hamulcem ręcznym ŻADNE światła nie mają prawa świecić, jedyne co to kontrolka. I jak się w zatrzymasz przed światłami na spadku. cykl długi, ręczny sobie zaciągniesz to światła się wygaszą? Bzdura jakaś... Nie czytałem w KD, by były takie wymogi. Takich nie ma, wręcz odwrotne, kluczyk w zapłonie to światła mają świecić. To nie o to chodzi że jak...
Może masz nie tę opcję sterowania, np TOYOTA ma sterowanie od strony masy.
Za zasilanie obd odpowiada bezpiecznik nr 15 . a bezpiecznik 29 Wielofunkcyjna jednostka sterująca – funkcje: system antykradzieżowy, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, elektryczne szyby, światła awaryjne, reflektory, podgrzewana szyba tylna, podgrzewana szyba przednia, oświetlenie wnętrza, monitorowanie pasów bezpieczeństwa, przekaźnik...
A po co te całe kombinacje z montażem tych świateł, czy nie wystarczy fabryczne wyposażenie?
Witam ja mam podłączone światła jazdy dziennej do przewodu z alternatora, światła z automatem, czerwony przewód z bezpiecznikiem wpięty w przewód do ładowania akumulatora, a czarny do minusa akumulatora ,z chwilą uruchomienia silnika światła się palą , jak włączę postojowe albo drogowe światła jazdy dziennej gasną,nie ma żadnych problemów na przeglądzie...
Dobrze, że pojawiły się modele z homologacją.... :) , ale ta barwa świecenia, zbliżona do światła dziennego, jest podyktowana chyba tylko i wyłącznie modą. W słoneczny dzień światła o takiej barwie są mniej kontrastowe w przeciwieństwie do tradycyjnych, jakie emitują żarówki. Niech ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens, poza modą oczywiście, montowania...
Nic nie powinno się stać. Znajdujesz "światła jazdy dziennej" zmieniasz z NIE na TAK i po sprawie. Nie chciałbym strzelać podając konkretne formatki ale nic nie powinno się stać. Nie kojarzę w tym momencie czy jest to programowanie czy funkcje dodatkowe w BCM.
Przyjmuje sie wzrost zuzycia o ok. 0.3L/100km.Stosowanie oswietlenia do jazdy dziennej znaczaco nie zmniejszy zuzycia paliwa, ew. koszt wymiany spalonej zarowki bedzie nizszy(21W zamiast H4).
Mam problem z załączeniem się świateł do jazdy dziennej przód. Czy wie ktoś może co jest przyczyną ? Powinny automatycznie się załączyć jednak tak nie jest.
u mnie zaklcenia znikly calkowicie po wmontowaniu w obwod zaroweczki, poczatkowo wlozylem zarowke 24v myslalem ze nie spali sie zaszybko ale diody minimalnie swiecily i to tylko 2 pewnie zaduzo to obciazalo, po wlozeniu 5w 12v bylo ok ale nie wiem czy stracily ledy na jasnosci ale jezeli nawet tak to minimalnie.
Cewki tam nie ma. Stabilizator, parę tranzystorów, parę rezystorów, diod, jakiś układ scalony, zobacz co jest napisane na nim, podejrzewam mikrokontroler
Ja w instrukcji mam zaznaczoną A na górze a C na dole. B nie widzę. Oczywiście obie sekcje znajdują się po lewej stronie od kierownicy pod małym schowkiem.
Witam, posiadam Citroena Berlingo z 2008 roku i zastanawiam się jak założyć LED-y. Wiem, że biały kabel musi być podłączony do normalnych świateł a czarny do masy. Nie wiem gdzie podłączyć czerwony. Zdjęcia w załączniku.
Tak pokrótce to stabilizator napięcia też będzie oddawał jakieś ciepło, możesz próbować, możesz też skierować swe zainteresowanie na przetwornice impulsowe, ale trudno mi tu coś doradzić. Szczególnie, że chcesz to montować w lampie samochodowej (światła do jazdy dziennej?).
Philips DRL,Magneti Marelli DRL.
Witam. Taki temat: Fiat Doblo - brak podświetlenia deski rozdzielczej podczas jazdy na światłach do jazdy dziennej. Na światłach do jazdy normalnej podświetlenie jest, brak go tylko wtedy, kiedy włączę światła do jazdy. Czyli na światłach do jazdy dziennej podświetlenie nie ma, jak włączę światła drogowe, to podświetlenie jest. I działa wtedy jego przyciemnianie...
Witam posiadam Skodę Superb rocznik 2012. Auto w zderzaku ma dzielone światła do jazdy dziennej oraz przeciwmgielne. Mam problem ze światłami do jazdy dziennej ponieważ nie świecą. Jako światła do jazdy dziennej działają tylko przeciwmgielne. Na kierownicy przywracałem ustawienia fabryczne jednak bez skutku. W vcds próbowałem odznaczyć drl z przeciwmgielnych...
Witam .Alternator już naprawiony napięcie jest na zapalonym 14.4V bez obciążenia? Światła do jazdy dziennej masz na Ledach dodatkowe? To najprawdopodobniej przepalone ,może być uszkodzony sterownik centralnego zamka. I tak jak kolega (at)mihal2002 napisał sprawdzić sterownik klimatyzacji .
Masz przyrząd diagnostyczny, to go wepnij i w zależności od wersji albo będziesz miał elektronikę kierowcy albo wszystkie systemy, lub inne to będziesz miał wysterowanie po podzespołów ! i możesz włączać każde światło wycieraczkę itd.
Musisz zastosować dodatkowy przekaźnik, tak aby światła postojowe sterowały tym przekaźnikiem.
Lampy nawet zasilane z zewnętrznego akumulatora i nie przykręcone do auta (w pudełku) są nadajnikami zakłóceń. Radia i CB nie dało się używać. Pomogłoby może jakieś pełne ekranowanie. Rozwiązanie : Wyrzuciłem ten szmelc i zamontowałem 2x28 LED bez żadnych przetwornic....
A co radzisz w pierwszej kolejnosci sprawdzic? Od czego jest ten bezpiecznik w/g opisu w skrzynce lub instrukcji i jaką ma mieć wartosć, byc może jest od wszystkich świateł postojowych również, a ktoś tam na szewski sposób podłączył jeszcze światła jazdy dziennej...
Zasilanie kabla czerwonego pod bezpiecznik F23 kabel biały pod światła pozycyjne .Czarny pod masę.Światła działają .Temat uważam za zamknięty .
Napięcie do LED'ów dochodzi ?
dziennej jazdy układ jazdy dziennej automat jazdy dziennej
piła krajzegi milion wierszy zapieczony hamulec
yamaha wyłacza mikrokomputer cobra1
Jak założyć sprężynę w zwijaczu kabla Bosch? Programowanie kluczyka Mitsubishi ASX 2014 - instrukcje