Sprawdź przekaźnik w aluminiowej obudowie znajdujący się za akumulatorem, taki z bezpiecznikiem. Często jest skorodowany. Ten przekaźnik podaje napięcie na wtryskiwacz rozruchowy i ABS. Jeśli masz ABS i lampka nie gaśnie, to na stówę tu tkwi problem. Powodzenia.
Tam jest K czy KE Jetronic ?, tak czy inaczej do sprawdzenia srebrny przekaźnik pompy paliwa koło akumulatora (zimne luty w środku)
Za młody jestem, żeby znać to auto, ale tam jest jetronic czy autorski system mercedesa ? Jeżeli jetronic (lub k jetronic) to coś poradzimy. Jaki to problem dokładnie ?
"Już dawno bym "unowocześnił" na elektroniczny wtrysk i pozbył się tego szmelcu." no teraz po tych wszystkich naprawach/ingerencjach zapewne masz rację... ale nie zmienia to faktu, że sam układ wtrysku mechanicznego na tamte czasy, co by nie mówić, był bardzo, bardzo dobry... a przy odpowiednim podejściu/serwisowaniu, także bardzo trwały jak i bezawaryjny......
Ke. jetronic na pokładzie?
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Narzekałeś także na małą moc tego silnika.....7 cylindrowego :D. Jaki tam jest układ wtryskowy ? K czy KE Jetronic ?
Bosch KE3.1 - Jetronic (bo pewnie taki masz u siebie) - schemat sterowania silnika: http://obrazki.elektroda.pl/2231585400_1... A z ciekawości, to sprawdziłeś coś już?
Szukam schematu elektryki do samochodu lub silnika. Samochód: mercedes w114 lub w115 lub w116 lub z roczników 1972-1976 w wersji 280CE lub 280E. Silnik: wtrysk Bosch D jetronic – wtrysk elektroniczny, moc 185KM Lub konkretnie schemat Bosch lub Mercedesowski do silnika: M110.981 lub M110.982 – lata produkcji 1972-1981 Pozdrawiam i z góry...
Kolego , wpisz w wyszukiwarkę forum ; KE Jetronic . Znajdziesz kilkanaście tematów , poczytaj jak to działa i co się z czym "je" , a później zadaj pytanie określając fachowo poszczególne podzespoły. Sprawdź też jaki masz system wtrysku!
Sorry że dopiero teraz odpisuje ale znalazłem problem (chyba) jeden wąż podciśnieniowy był przerwany wymieniłem i chodzi jak narazie ;d Stanley KE jetronic ;] bynajmniej tak mi sie wydaje...
Zagłębiłem się w temat troszeczkę. www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?i... Obadałem błędy diodą. Co prawda nie ma tu mojego modelu bo jest ten po lifcie ale złącze 38-pinowe jest i w moim. Wyszło mi: Nie jestem pewien czy mam HFM czy LH4.1 Jetronic ale: PIN4 błąd 22 nie wiem na którą rozpiskę patrzeć PIN 17 - układ zapłonu błąd 6 - czujnik...
W sumie to nie podciśnienie, tylko atmo, idzie do tego metalowego "bączka", regulatora ciśnienia paliwa obok klapy spiętrzającej KE-jetronic
Witam wiem że to stary temat ale mam podobny problem u mnie jest silnik 1.8 wielopunktowy z wtryskiem mechanicznym Jetronic nie chce zapalać nawet latem a o zimie nie wspomnę :cry: (Latem na gazie zapala bez problemu.) Jak się uda zapalić to ma ok.400-500 obrotów. Wymieniłem czujnik temp. płynów żadnej reakcji zaliczyłem kilka warsztatów nikt nie pomógł....
System JETRONIC jeśli ktoś zna odpowiedż na moje pytanie to prosze o pomoc. Pozdrawiam
zapewne jest to mercedes 126 z silnikiem V8 KE- jetronic powinen pracoweać cały czas na wszystkie cylindry, sprwdz moze najpierw wysokie napiecie czyli kable, swiece, kopułka, palec, nastepnie sonde lambd powinna chodzić w zakresie od 0,2 do 0,8 volta, jesli stoi wjakies pozycji to juz nalezy sprawdzić analize spalin, ułorzenie oraz czy jest prosta...
Jaki Monowtrysk , KII jetronic , wtrysk mechaniczny . Trzeba czujnik temperatury silnika sprawdzić , jest z przodu na głowicy. Jest tam również wtrysk rozruchowy sterowane przez sterownik i zawsze uruchamia się po po włączeniu zapłonu w zależności od temp. sinilka. Jeszcze przed sprawdzaniem czujnika , odpalaj na lekko uchylonej przepustnicy , zassane...
powodem może byc sonda bo to ona jest głównym elementem regulującym skład mieszanki
Bilcza ul Czeremchy :) koło kielc tam zawsze jeździłem i chłopaki wiedzą po co tam siedzą :) akurat do wtrysku mechanicznego trzeba coś lepszego założyć aby nie walnęło i nie uszkodziło wtryskiwacza :)
Jak długo musisz kręcić rozrusznikiem na zimnym?
To może być przekaźnik od tzw. "komfortu" - wyłączy się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i zamknięciu drzwi.
Ustawienie rozrządu znaki. http://obrazki.elektroda.pl/5503299100_1...
To masz 2 przewody ze styków wyzwalających wtrysk i sygnał zapłonu.Zrobię ci fotkę i wkleje. http://imageshack.us/scaled/thumb/198/ru... http://imageshack.us/scaled/thumb/43/bim...
No właśnie nikt mnie nie podziękował.Takie samochody naprawiać na odległość nie masz nawet za dziękuję.
Michu ma rację ,jeżeli to system KE Jetronic. Po strzale "w gażnik" , wygięta klapa.
Przekaźniki tego typu występowały w każdym układzie K-jetronic. Np. audi, mercedes vw. Jak nie znajdziesz,, to jutro podam Ci symbole z mercedesa. Masz do przekaźnika doprowadzone 30, 31, 15, 87 i 1. W chwili pojawienia się kluczowania na jedynce, przekaźnik zwiera 30 i 87, wystawiając zasilanie na pompę paliwa i nastawnik biegu jałowego, czasami też...
Za duża dawka paliwa trzeba zmniejszyć. Jak? to już inny temat ;)
jeszcze nie wziąłem ale dzięki za słowa otuchy hehehe trochę luż poznałem bolączki k-jetronic (dzisiaj wyjechał passat a wcześniej była też taka sama mercawka tyle że problem był czysto elektryczny) back-fire mógł być bo jest LPG więc może coś w tym jest ale po nastąpieniu awarii został podobno wymieniony rozdzielacz z pracującego silnika i dalej to...
Witam kolego ja miałem takie same kłopoty z mercedesam ale sam wkońcu wziołem się do roboty i zrobiłem.Po pierwsze wymień świece,przewody wysokiego napięcia,obsady gumowe wtryskiwaczy,sprawdzić musizs dokładnie tą gumę /kalosz/ pod przepłuwomierzem najlepiej go zdjąć bo tak nie zobaczsz czy jest cała,oraz odmę jest to rurka gumowa wzdłuż pokrywy zaworowej...
Pewnie nie włącza się ssanie. Najczęściej winę ponosi za to srebrny przekaźnik znajdujący się w sąsiedztwie akumulatora. Może być spalony znajdujący się na nim bezpiecznik, częstym uszkodzeniem są również popękane luty na płytce drukowanej w jego wnętrzu.
System zasilania K-Jetronic
Tak szczerze ci powiem że z lepszego gó... jakim jest ke-jetronic ładujesz się w gorsze bo głębokie z tym gaźnikiem.
Witam. Mam podobnie, choć lekko inaczej. U mnie wolne obroty są ok, dopiero po włączeniu biegu (na automacie) zaczyna się falowanie i przydychanie, jak już raz zdechnie, to zrobi to jeszcze ewentualnie raz, potem pobuja się 200 - 1000 obrotów i jakoś potem już jadę... cyrki trwają do 3 min jazdy... masakra - mb 124 300 et z gazem, ale objawy te są również...
To układ D-Jetronic?
Ciekawe rzeczy można się tu dowiedzieć. Silnik krokowy w KE Jetronic...
Ja do Mercedesa kupowałem w ASO.
Dostałeś wiadomość na PW
Kichnął, zablokowało klapę spiętrzającą...
Witam. Mercedes W124 2,3E KE-jetronic . Jest instalacja gazowa zwykła i mam pytanie co mogli zrobić insalatorzy brc aby odłączyć benzyne? Pompa paliwa chodzi cały czas więc pewnie coś z elektrohydrauliczym regulatorem - ale co? Pytam bo nie dostaje paliwa. Pozdr.
Jeżeli tego nie znasz nawet nie zaczynaj.Książka Jurgen Kasedorf,do przeczytania.
System identyczny jak w moim Porsche, czyli system K -Jetronic - mechaniczny układ wtryskowy. Tutaj masz link o zasadzie dzialania : https://pl.wikipedia.org/wiki/Bosch_K-Je... Silnik może być zatarty, na co wskazuje brak ciśnienia oleju. O ile pamietam, tam jeszcze jest bezposredni manometr, a nie uklad elektryczny. Po kilku próbach ani drgnie....
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem. Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli Mercedes W124 230E ma wielopunktowy , mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic....
na gazie jest ok właśnie
Potencjometr klapy sprawdzony?
Kolego, 2.6 jest na mechanicznym wtrysku KE jetronic, gaźniki były tylko w 2.0 i to rzadko. O kalosz, chodzi mi o tę wielką gumę pod wtryskiem, jest ona często mocno sfatygowana po tylu latach eksploatacji ;) O jaką rurę chodzi? Masz zdjęcie? Chodzi o dolot do filtra?
[quote="szymon_V8"]Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich serdecznie. znalazlem taka charakterystyke w necie: Ze względu na spore zużycie paliwa Mercedes W126 często przerobiony jest na gaz. Jeśli instalacja była założona niedawno, nie będzie problemów z eksploatacją. Jednak jeśli mamy pod maską instalację starszą niż pięć-sześć...
http://mb201-124.eu/topic/8207-w201w124-...
O ile mi wiadomo 190 nie ma potencjometru przepustnicy,a przełącznik biegu jałowego i pelnego otwarcia.Potencjometr jest na ramieniu klapy spiętrzającej. Mówimy o systemie KE-Jetronic?
witam !Tak jak w tytule pisałem obroty mają tendencję do przycinania się na 2000tyś. obr po czym spadają do 1600 i falują .Jest to model z 1991 roku z wtyskiem ke-jetronik. Dzieje się to tylko na benzynie. Proszę o pomoc jeśli wie ktoś co może być przyczyną.
jetronic mercedes jetronic ciśnienie mercedes jetronic ciśnienie
lodówki bosch opinie ścian sufitów kanaly zakodowane
pasta termoprzewodzaca pasta termoprzewodzaca
Wybór klimatyzatora do mieszkania w bloku Napięcia zasilające układ S3C825AC73 w wieży Welltech