a na jakim paliwie moze jezdzic diesel? i jeszcze pytanko jak zczytac ten blad komputera
Ten VW to był tylko przykład. A ja osobiscie wole jezdzic dieslem niz benzyna o wiele inna jazda. I jako pierwsze auto nie bede kupywał duzego samochodu po 1. Sa dla mnie za duze a po 2. Nie podobaja mi się. Myślałem teżo golfie V tez w SDI. Albo jakieś Audi :)
Cytat z pewnego forum samochodowego: "Jazda z obrotami silnika poniżej 2000 nie służy skrzyni biegów"
T5 masz racje.Ja też sie zastanawiam co oni wszyscy sie na te diesle uparli.Przecierz że dieslem jezdzic było taniej to już dawno nie prawda.
jezeli mialbys silnik benzynowy przerabiac na gaz to koszty bylyby nizsze niz utrzymanie diesla, a jezeli mialbys jezdzic na benzynie to diesel bedzie bardziej oszczedny niz benzyniak, bo mniej pali a pozatym olej napedowy jest tanszy niz benzyna. To chyba logiczne
Również bym powiedział, że to brak wyczucia pedału sprzęgła i brak synchronizacji gaz-sprzęgło. Nie jeździłeś wcześniej dieslem?
Ten InPost nie przeszedłby, serio. Poszukam filmu, może znajdę jeszcze to zamieszcze. W życiu nie widziałem takiej chmury, a sam od lat jeżdżę dieslami w różnym stanie były.
To powiedzcie mi jeszcze jak ze spalaniem w takim silniku 2,0 raczej staram się jezdzic oszczędnie.(wiadomo ze diesle nie lubią zamulania;D)
Cały czas coś co pali tak mało jest ekologiczne A mnie wpienia ograniczenie wolności ludzi i narzucanie określonych zachowań przez UE. Ktoś chce jeździć rowerem z silnikiem to niech jeździ, ktoś chce jeździć dieslem (ktory pali bardzo mało więc można uznać go za eko) to niech jeździ. To co teraz sie dzieje nie ma nic wspolnego z wolnością, che sobie...
Jeśli boisz się ciśnień 100bar i więcej to nie jeździj dieslami tam ciśnienia zaczynają się od 130bar (stare diesle wolnossące) do 1800bar ( nowe CDI itp..) Obecnie ciśnienie spokojnie jest na poziomie 2500Bar
Ja polecam Fabię 1 1,9SDI, moja przejechała 430 tyś, pali od strzała, w tym roku była w Chorwacji, bo auto córki się zepsuło, lać ropę, zmieniać olej i jeździć.
Musze przyznac racje MUSIEJowi co do mixolu.Ja zrobilem na oo ponad 100 tys.km i wcale nie zarznalem ani pompy ani wtryskow a w zimie palil duzo lepiej niz na ON.Ale wybor nalezy do Ciebie i zastanowilbym sie czy jezdzic na oo przy dieslu z turbina.Oszczednosci prawie z nikome a straty moga byc bardzo duze. Dodano po 26 Musze przyznac racje MUSIEJowi...
Kolego może się mylę (jeżdżę dieslami), ale z tego co pamiętam serwo-wspomaganie hamulców łączy się zwykle z czwartym cylindrem i ja tam bym szukał ewentualnej usterki. Twierdzisz, że iskra i ciśnienie ok. - więc pytam, czy masz sprawny hamulec nożny tj. czy działa Ci poprawnie, czy musisz mocno naciskać na pedał aby się zatrzymać. Sprawdź przewód-rurkę...
Oscar dla Renault za dci (1.9 i 2.2) każdy z nas ma znajomych klientów i etc. Którym padł silnik lub turbina..... Jak się umie jeździć dieslem to turbina żyje długo Sam jeżdżę 1,9 DCI i wole go od starego kopcącego tdi 2,2 zgodzę się -brak pytań
Dolej do oleju (ropy) trochę niskooktanowej benzyny (max 5%) i nie zamarznie. Benzyna skutecznie rozpuszcza parafinę. Na takiej mieszance jeździłem dieslem.
Wiem, bo do tej pory jeździłem dieslem i dlatego mocno mi się to nie podoba. Byłem u fachowca od modów , chłopak naprawdę robi fajne rzeczy, niestety na razie tego mojego japońskiego aisina nie może zrobić, bo nie ma do niego programu czy czegoś tam. Nie wiem ,czy może być taki urok auta, świta mi myśl o przegubie wewnętrznym, ale auto nie trzęsie i...
99% ma kombinowane. Jak jedziesz z niemiec to masz bliżej granicy punkty gdzie zmieniają przebieg :) Jak ktoś kupuje nowe auto i do tego diesla to nie będzie nim jezdził do koscioła.
No tak. dzis niestety nie mam za bardzo jak, ale w poniedziałek podjade do jakiegos mistrza i sie dowiem. a Tak z ciekawosci, to pomijając dyskomfort jazdy z powodu mulenia, to ten problem sie pogłebi jesli to pompa, i padnie na amen, czy da sie tak przez jakis czas jezdzic?
Nic nie zasugeruję bez jakiejkolwiek diagnozy. Może być wszystko, dosłownie. A brachola będzie jeszcze bardziej szkoda jak będzie dalej się z tym bujał po kolejnych "specjalistach", straci czas i resztę pieniędzy. Na złomie może z 7 stówej jeszcze odzyska, w innym wypadku będzie tylko tracił zamiast jeździć
Jeżdżę takim dieslem i średnie zużycie paliwa wychodzi niższe niż poprzednim, który był bez DPF. Dokładnie takim samym autem, z takim samym silnikiem tylko z dołożonym DPF-em? Czy zupełnie innym autem?
Zalezy od koncepcji dwupaliwowosci Albo mamy silnik przelaczany albo dwupaliwowygdzie gaz zapala sie od najczesciej stalej ilosci ON wtrysnietego do cylindra w zasadzie w ten sposob mozna rozne gazy spala jednak wymagana jest przerobka pompy wtryskowej i na samym on tez nie bedzi jezdzic
udało sie komuś rozwiązac problem ? mam taki sam. mazda 2 2004 1.4 benyzna polautomat. nie kreci rozrusznik . pali sie czerowne kolo zebate i nie kreci rozrusznik. jezdziło bez problemu i nie bylo zadnych objaw wczesniej.
Pewnie zależy to od samochodu. Im starsza konstrukcja to zapewne zniesie to lepiej. Pamiętam, jak raz z ojcem mieliśmy taką sytuację w skodzie Favorit - tatuś z rozpędu zaczął lać ropę (na codzień jeździł dieslem), zorientował się, gdy wypełnił bak w 1/4 pojemności. No to zalaliśmy resztę baku pod sam korek benzyną. No i auto jeździło, choć miało sporego...
Dokladnie maczek zgadzam się z tobą w 100%! Ja też dużo jezdziłem na dieslu i nie żałuje ..ostatnio również zaopatrzyłem sie w gazik do mojego drugiego wozu no ale to juz nie to samo nie wspominając o pseudomechanikach-gazownikach których jest zdecydowanie więcej od tych dobrych. Na szczescie fury robie sam i po warsztatch nie jezdzę..a diesel to podstawa...
zalewaj olej zalecany przez producenta, do starego silnika mineralny, do nowego - synt, wymieniaj co 8 tys, jak jezdzisz czesto ok 300 km dziennie to po 12 tys polecam lotos, a to ze sa rozne odmiany oleju nie ma znaczenia niektore diesle moga jezdzic nawet na oleju ktory sie leje do benzyowych, to tylko rozszezony marketing a to jedno i to samo roznica...
Zadziałało by, z tym że tarczke też byś musiał mieć od diesla i wtedy byś miał wezszy zakres obotów. Ja poczatkowo jezdziłem benzyna przekodowana na diesla i po prostu był "mniej czytelny" ze wzgledu na mniejsze wychylenia wskazówki. Jeśli chcesz mieć tarczke od benzyny i przekodowany na diesla to bedzie pszukiwał (można sprawdzić wskazania obrotów...
nie znalazłem takiego Bo taki by Ci powiedział że Hondy w ogóle nie da się "zagazować" a sam jeździ dieslem.
witajcie na pewno niejede ma lub miał kadeta 1,6d i co, zima trzyma a on pali... odpukac... na maxymalnym mrozie zauwazyłem ze tzw ssanie jest zbyteczne a skutkuje gaz do dechy,jak kręce rozr to silnik zwieksza obroty i jak juz czuje ze juz sam kreci to odpuszczam i wtedy wyciągam to ssanie i działa,pod warunkiem ze aku jest naładowany.Nie mam pojecia...
czyli oprócz kluczyka powinnien być jeszcze pilot a czy mogło być tak ze on pół roku jezdził bez tego???
Jak zwykle problemem jest łącznik między kierownicym i silnikiem czyli kierowca. Zmiana biegów przy 4k obrotów i opinie że słabo jedzie? :-D silnik który rozwija skrzydła powyżej 4k? Na rozgrzanym silniku, zaciągnij ręczny, włóż 1 bieg, zwiększ obroty do 3 i wtedy ostro ruszaj i zmieniaj biegi przy 6k obrotach i wtedy oceniaj czy jedzie ok czy nie....
Cytując klasyka: "życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem" na Twoje przebiegi? Bnezyna a co do marki? Ja osobiście rozejrzałbym się za KIA, Hyundai...
Ja tam C-330 wyciszyłem tłumikiem od bodaj Seata TDI - kilka lat jeździł.
Jezdzic to spokojnie mozna. Ale wg mnie przerobka jest nieoplacalna. Juz lepiej jezdzic na opale. Takie same konsekwencje przy zlapaniu.
ja jeżdżę dieslem a chwalę BINGO bo wiem że jest dobre:D
...to trwa od ok. 1300 obr/min. do ok. 2000 obr/min. Powyżej auto zaczyna pracować normalnie. Jeśli zmiana przełożenia nastąpiła później, i zaczynam go kręcić od ok 1700 obr/min, lub kiedy dodaję gazu BARDZO delikatnie problem nie występuje. Dziś byłem na podpięciu pod komputer i nie wykazał żadnych błędów. Wszystkie wskazania w normie.... Powtarzam...
Jak będziesz miał pełny zestaw taki jak w twoim to wymienisz i jeździsz...
(at)Xantix Dzięki za kubły z zimną wodą. Czasami trzeba. Trochę mnie poniosło bo temat jest taki jaki jest. Problem na dziś nie jest dobry kocioł z dobrym węglem w którym się starannie pali, czyści go regularnie i dba o to co z niego wylatuje. Problem to to, że w zasypowym pali się wszystkim czym się da. Więc kierunek powinien być taki, żeby ludzi przestali...
powiedzial mi mechanik z serwisu diesla,ze zostawiam na 3dni auto i regeneruja mi pompe a nie sterownik jak pisalem,koszt 600zl.mam jeszcze jedno pytanie,czy z tym mozna jezdzic czy trzeba natychmiast problem usunac?
Dzieki za podpowiedzi, ale do gazu nie jestem przekonany. Zaczalem zastanawiac sie tez nad jakims koreanczykiem typu Huyandai albo Kia, oczywiscie mysle o SUVach. Moze wtedy byloby nawet lepiej wziasc benzyne? Bardzo zalezy mi na niezawdnsci, bo nie mam czasu jezdzic po warsztatach.
Jeździłeś wcześniej dieslem? Nie, nigdy nie miałem diesla. Czyli to jest poprawne działanie? Bo podjeżdżanie w korku jest trochę uciążliwe z >1500 obrotów i na tzn. pół sprzęgle.
Z volvo to szukaj bardzo dobrego( jesli dużo jeździsz) diesla D5- rewelacja stosunek mocy do spalania- 2,4 163 KM !!! VW, czy audi 2,5TDI przy tym to szmelc, jak kupisz oryginalny przebieg ponizej 300tys. to jeszcze długo pojeździsz....
Nie wiem jak w tym focusie ale mogę się mylić ,w vw czy oplu jak turbo jest przeładowane to ecu wchodzi w tryb awaryjny i do 3tyś.obr tylko pojedziesz. Na Twoim miejscu wykręciłbym wtryskiwacze i zawiózł do sprawdzenia. Podobna sytuacje miałem w 2.0hdi niby jedzie normalnie,spalanie tez w normie ale przy wyprzedzaniu 4500/obr. w górę chmura za plecami.Pomogła...
Twój styl jazdy to głównie to ile musisz tankować. Większość nowoczesnych diesli ma informacje o tym kiedy zmienić bieg na niższy a kiedy na wyższy. Najważniejsza sprawa to przy starcie pozwolić aby olej dotarł wszędzie i przy gaszeniu poczekać aż turbo wyhamuje. Co do reszty to dzisiejsza motoryzacja jest tak konstruowana że prędzej czy później czeka...
Jak ma jezdzic spokojnie 10 lat to najlepiej auto mlodsze o 10 lat, a remont skrzyni bedzie kosztował więcej niż to auto.
Dwusuwowe silniki diesla jeździły kiedyś w amerykańskich ciężarówkach. Proste, niezawodne, trwałe ale nawet w stanach uznano je za nieekologiczne i odeszły do lamusa historii.
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
Nie rozumiem Twojej odpowiedzi. Spalony byl przekaznik, wymienilem i grzeje i zapala i pali od reki. Problem byl nastepny ze grzac nie przestawal, znalazlem tez wine tego - czujnik zielony ktory wymienilem na brazowy. Odlaczylem go i rozlacza grzanie ale grzeje za dlugo. Wiec musze wymienic czujnik temp. Pytalem sie czy narazie tak moge jezdzic. Rafal
Witam.Mam taki problem posiadam opla vektre b 2.0 diesel która jezdziła na wschód po paliwo.Poprzedni własciciel wstawił zbiornik od astry I benzyniaka i pływak także.Pokazuje odwrotnie paliwo jak jest pełny to pokazuje rezerwe. Co jest przerobione?Czy cała wada jest w tym że pływak od benzyniaka?Prosze o pomoc :cry:
Mały dieselek daje radę w mieście -szybko się nagrzewa a koszty mniejsze od benzyny z LPG Nigdy nie jeździłem dieslem stąd moje obawy :|
chcesz jezdzic szybko, dynamicznie, energicznie i w "miare" oszczednie" ?? -kup diesla tdi A4, vW, alfa, itd.. chcesz miec buta ?! -WYBIJ sobie diesla z głowy i oszaczedności ! diesel to nie silnik do butowania, a do ewentualnej dynamiczno/ekonomicznejk jazdy, spróbuj diesla przecheblowac ostro przed zakretem :) ps. zaraz sie zacznie jakie to diesle...
Zależy jakie trasy robisz, jak w większości miasto i ogólnie krótkie trasy to tylko benzyna. Jest taka obiegowa opinia. Ja jednak dużo bardziej lubię diesel-a ze względu na charakterystykę silnika. Jeździłem kiedyś diesel-em po mieście i świetnie się spisywał na krótkich trasach, choć nie są to dla niego najlepsze warunki pracy.
a jakie mogą być konsekwencje jak będę tak dalej jezdzil oprócz utraty paliwa
Po opisanych czynnościach odpalił od pierwszego 'strzału' . Dodam że dieslami jeżdżę od 30 lat i zawsze odpowietrzałem starsze diesle z większymi lub mniejszymi trudnościami metodami tradycyjnymi . Tutaj ukłony do inżynierów za takie rozwiązanie . Na pewno wielu użytkowników volvo nie zna tej innowacji dlatego postanowiłem się podzielić tymi informacjami-...
coś za coś..ja nigdy na gazie auta nie miałem i nie chcę na razie mieć..jeżdżę dieslem,do mkII nawet bio wlewałem i latałem w okresie letnim,,
Od kilku miesięcy jestem właścicielem 9-3 II SPORTKOMBI 1.8 122KM. Wiem, że to najsłabszy silnik, ale od czegoś trzeba zacząć ;) Już słyszałem, że mam go sprzedać itp.. Dla mnie na razie jest ok. 1. Na kierownicy mam przyciski do odbierania telefonu ale za cholerę nie mogę znaleźć bluetootha tak by móc się połączyć. Czy to możliwe? Jeśli tak to czy...
Tylko tak na marginesie, jeździsz dieslem, więc chyba wiesz, że takie silniki powinny mieć właściwe obroty podczas jazdy. Zwykle 2000 obr. na minutę, to jest takie minimum dla diesli i wówczas elementy auta nie "wchodzą" w wibrację. Ponadto zbyt niskie obroty raczej szkodzą silnikowi, szczególnie współczesnym.
A żeś kolego odgrzał kotleta - dostałem odpowiedz po 6 latach ;) P.S. Już dawno nie mam auta z LPG bo teraz jeżdżę dieslem ale można uznać temat za rozwiązany z zaznaczeniem że schematu nie sprawdzałem.
Jak mówię, że jeżdżę dieslem, to i ja wiem i mój rozmówca, że samochodem z silnikiem wysokoprężnym, choć nie muszę znać jego budowy ani zasady działania, a nie Rudolfem Dieslem Ale w salonie samochodowym będzie miał pan do czynienia z silnikiem wysokoprężnym. I to jest ta subtelna różnica.
Proponuję VW Polo najlepiej diesel.Jest tego pełno nawet na allegro od 900 do 1600zł.Części tanie .Sam jeżdżę passatami ponad dwadzieścia lat.Silniki diesla potraią przejechać ponad 500000km.
anaba255 chyba nigdy nie jeździłaś dieslem zimą. Parafina właśnie wytrąca się w filtrze w czasie przepływu przez niego, a nie w czasie postoju. Taka podstawka podgrzewa paliwo wpływające do filtra, a nie to znajdujące się w nim.
Nie ma problemów z odpalaniem. Filtry i olej wymienione dwa tygodnie temu. Mogę zrobić wykres, ale nic to nie da, bo wartości się pokrywają do momentu, gdy nie przekroczę przez 3 sekundy 3300 RPM, wszystko ładnie się pokrywa, wczoraj to sprawdzałem. Przewody raczej szczelne, nie widziałem tam powietrza, a przyglądałem się wczoraj. Zresztą kłopoty z...
witam wszystkich! może moja prośba jest dziwna ale: nigdy nie miałem i nie jeździłem dieslem. teraz kupiłem astreII 2.0DL 16V i pytanie: o co chodzi z ta czerwoną kreską na prędkościomierzu i jaka jest ogólna zasada jazdy dieslem, bo nie jeździ sie tak jak bęzyniakiem, prawda? za wszelkie sugestie---> wielkie dzięki pozdrawiam
Od kiedy w typowych dużych lodówkach czy ladach masz R600a ??? http://www.liebherr.aged.com.pl/produkty... Jest? Jest. A w innych? R290 czyli propan (tak samo palny, wybuchowy, cięższy od powietrza) albo R601 (pentan - j/w). Dalej argument z czapy? bo przy TZRze przeznaczonym dla R134a Zacznijmy...
Citroen C4 też jest też ciekawym autem, szczególnie w wersji 2.0 VTS lub 2.0HDI. Kiedyś montaż gazu utrudniały plastikowe kolektory cytryn, nie wiem jak jest teraz, bo sam jeżdżę Dieslami.
Dzisiaj skończył mi się gaz i zatankowałem i wyszło na to, że już pali mi 11,6l/100km :) to już znacznie lepszy wynik. Zawsze to mniej niżeli jeździć dieslem:) Zobaczymy, może samo się unormuje bo niby wszystko jest dobrze wyregulowane.
Dajcie spokój z tym niszczeniem środowiska - sadza z diesli nie rozwali ekosystemu na planecie choćby tych diesli było tryliardy - ona truje ludzi - bo stanowi pył który jest wdychany - tak samo jak pył w stolarniach, pył w piekarniach, pył miejski, kurz domowy i setki innych odmian pyłu, w tym naturalnego podnoszonego wiatrem, wyrzucanego przez wulkany,...
a ile potrzeba powietrza aby spalić 1 g paliwa ??? i zauważ na jakiej mieszance zazwyczaj jeżdżą niemodyfikowane diesle ...
Co w tym jest śmiesznego? Popatrz ile jeździ się dieslami i wyciągnij z tego wnioski. 30tys to normalny roczny przebieg a i 60 się zdarza, szczególnie w Holandii gdzie są duże podatki od diesla i ie opłaca się go kupować żeby jeździć krótkie dystanse. Tylko u nas dieslem jeździ się po bułki, do lekarza i raz w tygodniu do kościoła.
....obecnie LPG wychodzi porównywalnie do ON.. Własnie o to chodzi że nie. Przykładowo u mnie niedawno ceny były takie LPG - 1,6zł, ON - 3,6zł. Obecnie LPG 1,9zł, ON 3,9zł. To równe 2zł różnicy! Obecnie dieslem przestaje sie juz opłacać jezdzic :( Nawet biorąc pod uwage opał, którego w ostatnim czasie coraz ciężej kupić, bo boją sie sprzedawać na lewo,...
witam bardzo fajny temacik jestem posiadaczem golfa 4 sdi od ponad roku sledze forum vw golf i naprawde niema nawet co porównywac tdi do sdi .dlamnie jest to auto jakie potrzebowałem niskie spalanie ,jak narazie bezawaryjnosc silnika i podzespołów ,bardzo słaba mieszanka paliwowa .miesiecznie robie około 2 tyś km i dieslem naprawde trzeba umiec jezdzic...
Bo to jest fajne. Jak 17lat temu zrobiłem pierwszy wzmacniacz z przetwornicą i miał na wyjściu 120W RMS / 4 om. Kto wtedy miał tyle mocy niech sie pochwali- czekam. Jezdziłem R21 z 85r dieslem -sedan i w bagażniku był niezły łomot. W USA byle dzieciaka stac na dobry sprzęt a u nas, jakieś badziewne Blaupunkty z wyśrubowanymi mocami na naklejkach.
Pewnie ze dziala Zalozylem w zeszlym tygodniu Po jednym dniu testu odczulem znaczny wzrost mocy!!!!!! Teraz szukam pasow czteropunktowych i kasku..... buhahahah Ludzie zacznijcie jezdzic ekonomicznie to i spalanie spadnie
Witam kolegów. Nie jestem doświadczonym kierowcą i w swoim życiu tylko raz miałem krótką przyjemność jazdy dieslem, niestety nie zastanawiałem się nad charakterystyką tej jazdy! Teraz od około 2 miesięcy sam jestem posiadaczem "ropniaka" 1.9 TDI i chciałbym raz na zawsze rozwiać swoje a może i innych wątpliwości: jak się jeździ dieslem? Lubi wysokie...
Kup nowy przeciez majatku nie kosztuje bo uzywany moze bedziesz jezdzil na nim dlugo a moze nie. Pozdrawiam.
Przepraszam, ale podłączę się pod temat - syn ostatnio zakupił VW Polo 1991 r., na jednopunktowym wtrysku, silnik o poj. 1050 ccm. Od wielu lat jeżdżę dieslami i moim zdaniem silnik w aucie syna słychać jak diesla tj. nawet wewnątrz auta, po nagrzaniu się silnika. Podobno jest to taka przypadłość silników benzynowych stosowanych w VW Polo.. Proszę o...
Witam. Ja polecił bym forda mondeo mkII. W wersji ghia były bardzo bogato wyposażone (klima, skóra, drewniane wykończenia, komputer pokładowy). Co prawda nie jeździłem dieslem więc na jego temat się nie wypowiem. Jeśli chodzi o wersje combi to jest bardzo przestronna w zupełności wystarczy na rodzinne wyjazdy.
Wiem ze igly nie znajde bo za samochodami juz w zyciu sporo jezdzilem i wiem ze nie ma auta bez wkladu finansowego... tylko zalezy jak duzy bedzie ;) a co do tych bmw to wiem ze kupie jakies palowane bo prawie 100% z nich bylo takie ale ja tez oszczedzac go nie bede ;) mam tez na oku w202 1.8 z gazem lub 2.2d, co sadzicie o tym? Dodano po 1 Co do japoncow...
Jeszcze troszkę informacji na temat tego silnika http://www.hilfsmotoren.de/mediapool/12/... http://lohmann-motoren-werke.de/ http://fahrradzukunft.de/9/hilfsmotor-ge... https://www.youtube.com/watch?v=aq5TMhBz... Tu po angielsku http://www.oldbike.eu/wordpress/?page_id... Z tego co napisaliście...
Moim zdaniem jak chcesz tanio jezdzic to najlepiej sprzedac, kupić diesla zrobic go na 220-230KM i cieszyc sie porownywalnymi osiagami. W polsce gaz jest maksymalnie zasyfiały od tego zapychają sie reduktory i padają wtryski a to wiadomo do czego prowadzi Zastanow sie jakie beda koszty jak zabijesz turbinę popalisz zawory albo stopisz tłoki. Jeżeli...
Temat jest stary, ale jezeli ktos waha sie sie pomiedzy 2.5tdi (V6) a 2.8 30v właśnie w C5, to podam dwa argumenty: 1. Pierwszy wlasciciel nie kupil tego diesla by jeździć nim po bulki. Podobnie kolejny decydowal sie na TDI, by trzaskac nim kilometry skoro ekonomiczny. 2. Koszty przejazdu 100km dwu i pół litrowym turbodieslem beda bardzo podobne jak...
Obecnie jeżdżę dieslem (vw passat b5) i nie jest dramatycznie ale rozumiem opinię. Co do mazdy obawiam się ze względu na to że zaczynają dość szybko gnić, byłoby to dla mnie dość niewygodne podczas sprzedaży auta za powiedzmy około 5 lat. Na miejscu nie zależy mi w dużym stopniu- przeważnie jeżdżę sama lub z jednym pasażerem i walizką w bagażniku. ;)
Witam wsystkich!!!Kupiłem A6 1.8t bo była TANIO :D . Zawsze jezdziłem autami z silnikami diesla(było nieżle) ale okazja skusiła mnie do tego żeby nabyć bęzynę.Po przemyśleniu i ochłonięciu w domu stwierdziłem że bez gazu nie da rady.Jeżeli mam założyć gaz to chciałbym dowiedzieć się JAKI i za ile ,jakie jest spalanie i czy często zdarzają się usterki.Rocznie...
To już wszystko zależy głównie od tego jak kto lubi jeździć. Miałem diesla przez jakiś czas i mimo, że był bezawaryjny to musiałem go zmienić na coś mocniejszego z silnikiem benzynowym bo nie było za bardzo czym jechać. Jeśli ktoś jeździ spokojnie to diesel jest jak najbardziej dla niego i może jeździć oszczędnie, ale jeśli ktoś ma zamiar poruszać się...
No to pojedź na test sprawności akumulatora (nie powinien być zbyt drogi), jak parametry będą dostateczne to nie ma co panikować. A jak bardzo się obawiasz, zawsze możesz kupić zestaw do awaryjnego rozruchu. Jak będziesz musiał chociaż raz z niego skorzystać, to będzie sygnał do zmiany akumulatora na nowy. A zestaw zostanie na przyszłość :) Jako ciekawostkę...
Co do odmy to chyba wydaje się być okej, nie jestem specjalistą, trochę była zasyfiona ale nie specjalnie jakoś. Co do akumulatora to tu jest ciekawostka. U mnie sprawdzałem i jest tak: -bez zapłonu napięcie 12.5V -z zaplonem 12v -podczas odpalania 9.5v Co do akumulatora brata to ma Warte nową i mu pali od strzała a jeździ dieslem więc akus mocniejszy...
Nie wiem gdzie się urwał, bo jest u mechanika, który robił pompę z wtryskami i on stwierdził, że jest urwany walek rozrządu "bo tak się zdarza". Czy ma to coś wspólnego z pompą, z którą wcześniej robił. Jeżdżę Dieslami już prawie 20 lat i wcześniej też nie spotkałem się z niczym podobnym.
Elektrozawór znajduje się pod czarnym zalanym żelem pudełkiem. To pudełko ma w sobie elektronikę immo. Śruby rozwierciłem ale immobilaiser uszkodziłem przy okazji. Odwiercenie śrób wymaga trochę wprawy i cierpliwości - mi jej zabrakło :) Bez immo też działa. Problem ze zgaszeniem auta zniknął jednak dalej słabo palił na ciepłym. Rozwiązaniem tymczsowym...
Diesel jeździ na biedronce z innych względów. Tu jest chyba oczywiste ze zapłon mieszanki (samo zapłon) zależy od ciśnienia i jakości rozpylonej mieszanki. Pisząc olej rośliny nie mam na myśli czystego kujawskiego, i niestety taka jest prawda, w moim przypadku poniżej 100st nie nastąpi poprawny zapłon i automat wywala.
Wg mnie nabywajac auto z silnikiem diesla nie patrzy sie na przebieg a na wartosci cisnien na poszczegolnych cylindrach, na wtryski wraz z pompa i w twoim przypadku na turbine bo sa to kosztowne zabawki. Nie wierz w toi ze ktos kup[il diesla po to by jezdzic nim do kosciola bo niecale 200 tys na 12 letnim samochodzie to troche przesada. Nie twierdze...
Kolega pewnie nie lubi często tankować :D W-126, nawet 110 litrów. W140 Chyba podobnie, bo kilka ich po Elblągu jeździ.
Kolego od 1986r ten podgrzewacz jezdził pod samochodem, więc wyobraź sobie jakim jest stanie.
To podajcie źródła. Czyli osoba mająca 50-70lat i nie mająca nigdy prawka ani karty rowerowej.motorowerowej może jezdzić tym małych samochodzikiem na dowód?
Generalnie jeżeli chcesz autem długo jeżdzić to obecne diesle nie są najlepszym wyborem. Nie wiadomo jak będą się spisywały silniki 1.6 TDI przy wyższych przebiegach, 2.0 TDI PD sprawowały się marnie... W pierwszej opcji diesel się też raczej nie opłaci. W drugiej mógłby sie opłacic, ale LPG i tak by raczej wyszło taniej, no ale masz butle w aucie,...
Miałem posiadalem ale nie mam z powodu że z przeciwka ktoś pojechał we mnie na czołowe. Ogólnie u mnie się nie psuło poza czujnikiem wstecznego światła. Sprytne auto do miasta weszło w każdą dziurę. W dłuższe trasy jak dla mnie odpada. U nas mówiliśmy na aveo "bzyczek" Było na LPG paliło bardzo mało tylko często wypadało biegi zmieniać. To głównie było...
...może po prostu próbujesz włączyć ten bieg przy zbyt wysokiej prędkości. Jeździłeś wcześniej dieslem?
:arrow: prez8s Widocznie źle trafiłeś na partaczy gazowników. Współczuję. Ja "od zawsze" jeździłem dieslami, dopiero od 4lat benzyna + gaz. Nie wiem skąd to wyliczenie, ale ja płacę około 25pln za 100km na gazie, a za diesla płaciłbym ponad 30pln. Dla mnie nie ma o czym mówić. Osiągi - OK. Nowym TD jeździ się o wiele przyjemniej, masz rację, wielki...
ok rozumeim z katem :) a może szukasz dziury w całym. auto ma swoje lata więc te 3800 to chyba mu w zupełności wystarczy. też jeżdżę dieslami i tak na oko żeby sprawnie tira wyprzedzić to chyba te 3000 starczą nie wiem dokłądnie bo wtedy tona obrotomierz nie patrzę. jak mówisz że było u sprawdzonego mechanika z dobrą marką na dobrym serwisie to powinno...
Witam Znając życie to znowu nasze wspaniałe władze zagraja na zwłoke i wprowadzą ustawe , która skończy w Strasburgu,a swoją droga tak myślę,że gdyby mozna było dolac coś do OR ,tak żeby pozbyc sie tego zapachu frytek.Wtedy mozna by było jezdzic bez obaw
Andrzej20001-szczerze mówiąc nie rozglądałem się za takim autem bo z góry założyłem,że jest drogi w utrzymaniu(może niesłusznie)na dodatek nie wiem czy lepszy byłby diesel czy benzyna z ewentualnym gazem? Dopiero zaczynam swoją przygodę z motoryzacją,do tej pory jeździłem samochodem rodziców benzyna z gazem i nie narzekałem,natomiast wielu kolegów z...
Jestem posiadaczem 307 1.4HDI,mam pytanie czy jest wskazane z takim silnikiem jezdzic powyzej np.120km/g,zeby go nie zapadaczyc,jak np. w starej generacji diesla mozna bylo go szybko zajezdzic
jazda dieslem ekonomiczna jazda dieslem
serwis pozna wzmacniacz schemat prostownika elektronika uzwojenie robocze
momenty dokrecania peugot momenty dokrecania
Odświeżenie baterii 18650: wartości ładowania i rozładowania Prawidłowy cykl pracy agregatu chłodniczego w lodówce