Podczas ładowania dużym prądem sprawdź czy nie grzeje się za mocno kabel do akumulatora. Ja kupiłem na jakiejś wyprzedaży kable rozruchowe. Do rozruchu to one się średnio nadawały, ale jako kable do akumulatora są ok.
rozrusznik nie daje rady przekręcić. na odpręzniku kręci choć tez słabo ale po chwili już lepiej gdy tylko włącze odpręznik to staje i tyle.kable się grzeją a tu nic tylko tak jak by próbował ale nie daje rady. akumulatory sprawne. ładowane i na prostowniku próbowane i lipa.co to może być??gdy go wykręcę to na co zwrócić uwagę??
No właśnie nie mogę zmierzyć A bo zakres na mierniku jest 10A i grzeją się kable na mierniku próbując zmierzyć napięcie. Może sprecyzujesz co i jak mierzysz ? NIE mają prawa grzać się kable miernika przy pomiarze napięcia akumulatora - tak jak piszesz ! Oczywiście miernik ustawiony na (at)andrzej20001 może mieć rację. Jaki posiadasz multimetr ? (model,...
Tak się zmienia i Fronius ma już nowe rozwiązanie na lepsze magazyny energii. https://www.gramwzielone.pl/energia-slon... I zamiast grzać kable i akumulatory lepiej wodę.
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Gdyby to było proste zwarcie na kablu to klema iskrzyłaby na akumulatorze i akumulator szybko rozładowałby się. A zwarcie musi występować tylko podczas pracy, by tylko wtedy grzeje się kabel.
Witam. Problem wygląda tak: nie świeci kontrolka alternatora i świec żarowych. Alternator wydaje się być sprawny ponieważ bus robi kilometry z włączonymi światłami i osprzętem, ale nie ładuje akumulatora. Na kablach pali bez problemu, świece grzeją. Dziękuję za pomoc, Tomek
Przepalony okazał się bezpiecznik na klemie akumulatora.
Więc teraz sama nie wiem, jaką kupić. Teraz, gdy ładuję akumulatory na ładowarce do telefonów, bardzo się grzeje kabel i wtyczka.
Racja. Instalacja w tym miejscu może nie wytrzymać "ciągłego" grzania kabli. Od biedy można by było wykorzystać kilka źródeł zasilania aby nie palić bezpieczników ale to druciarstwo. Przewody od akumulatora trzeba pociągnąć tak około 10mm grubości powinny chyba wytrzymać.
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Tak to jest wersja z trzema żółtymi kablami. Przewód grzeje sie tylko na tej kostce. Akumulator jest nowy i bezpieczniki wszystkie dobre.
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
użyj do lutowania grubych kabli ponieważ mogą się grzać.
Artek -zrobisz jak setki innych: albo wymiana akumulatorów albo praca na dorobionym zasilaczu. Ciesz się że wyłącznik jeszcze sprawny :) Osobiście rozwiązałem to darmowym zewnętrznym "dziadkiem" 12V/7Ah otrzymanym od sąsiada. W twoim przypadku lepszy byłby zestaw 3 szt 6V np. http://www.aphelektra.com/p/pl/122/akumu... na kablu
Dobrze kombinuję po Twoich wyliczeniach że non stop aku byłby obciążony prądem rzędu ok.20A przy ewentualnym zwarciu? Tak, to jest poprawne rozumowanie. Znaleźliśmy się więc w błędnym kole z którego pozornie nie ma wyjścia ponieważ: Jeśli wzmacniacz robiłby zwarcie a sprawny byłby akumulator i kable zasilające, to akumulator ulegałby szybkiemu rozładowaniu...
podejme temat gdzie w koncu jest sterownik świec i przekaźnik bo piszecie madrości ale nic z teo nie wynika, każdy wie cos ale nie wie do konca a mi właśnie padły świece i musze kablem z akumulatora grzac
Panele nie wyrobią. 200W max w słońcu. Akumulator 12V 115Ah to 1,4kWh. Taka ilość energii pozwala zagrzać 1100L wody o 1 stopień. Powiedzmy że masz wodę 20 stopni i grzejesz do 45, tj 25 stopni wzrostu temperatury, więc akumulator wystarczy na 45 litrów wody nagrzanej z 20 do 45 stopni. Kwestia mocy grzałki i ile tej wody chcesz grzać na raz. Generalnie...
Po prostu mogły się załamać, a jak wiadomo, mniejszy przekrój przewodu = większa temperatura przy dużym prądzie. Możesz na próbę dołożyć inny kabel pod klemę i drugą stroną gdzieś do przewodu + za klemą. Tylko pamiętaj o odpowiednim przekroju przewodu.
Cyborg nie strasz. Jakie zwarcie? Każdy prostownik ma swój bezpiecznik. Ponadto jak całkiem siedzi akumulator to kablami a supermaketu nie odpali bo miedzi w nich okrutnie mało i grzeją się. Naładuj akumulator zanim posłuchasz rad wpędzających cię w koszty.
łączenie równolegle wyłącznika z silnikiem wentylatora nie jest najlepszym pomysłem. Po prostu robisz zwarcie wyłącznikiem. Tak przynajmniej wynika z twojego rysunku. Wyłącznik musi być połączony szeregowo z silnikiem, czyli tłumacząc na nasz, jeden przewód od zacisku akumulatora prowadzisz do wyłącznika, od wyłącznika do silnika wentylatora i dopiero...
Świece sprawdzisz na żarówkę. Kabel do + akumulatora, drugi do świecy. Żarówka ma świecić. Lecz dokładniej jest zbadać poprzez pomiar natężenia prądu płynący przez świecę. grzeją nawet podczas gdy silnik chodzi Tak, lecz tuż po rozruchu, do max. minuty, zależy od silnika.
Witam. Mam problem z prądem w R1 , po wymianie stator , akumulatora I regulatora napiecia ,ladowanie na wolnych 12.6V ,na obrotach 5tysiecy 14,2V , po przejechaniu paru kilometrów nie chce palić ze startera ,w sensie tak jakby akumulator był rozładowany. Do tego grzeje się kabel który idzie od akumulatora do regulatora I regulator jest strasznie gorący...
Kable gniazdo, wtyk, bezpiecznik jest nowy i wszędzie lutowane bez zbędnych kostek. Oczka również lutowane przy akumulatorze, to jest osobny akumulator mam 2 w samochodzie.
Witam! Mam taki problem z tym modelem gdyż podczas włączenia go wieczorem to w połowie nocy rozładowuje się cały akumulator i rano musi na kable odpalać i wiem że to jest związane z webasto ale nikt nie wie czemu. Wszystko w nim działa, grzeje itd ale pada po kilku godz akumulator prosze o szybka odp
chodzi oczywiscie o wyłącznik z reg. obrotów jak podlanczam do zasilania to przewód zasilania grzeje sie bardzo mocno uzylem innego akumulatora dlatego przez kabel podlanczam) a wkretaraka wogole nie rusza a po podlaczeniu bezposrednio do silnika omijajac wylacznik to silnik dziala prawidlowo tranzystor wymianilem i nic to nie dalo
nawet jak pomylisz kable to tylko kable bendą sie grzały a ako niewystrzeli A mogło się zdarzyć, że akumulator z jakiegoś powodu gazował(może był przed chwilą na prostowniku) i pomyłkowe podłączenie kabli => iskra i wybuch.
Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji... samochodu Z tekstu autora nie wynika to jednoznacznie, mógł być podpięty drugi akumulator po odłączeniu plusa alternatora od instalacji samochodowej a mógł być wpięty równolegle bez odłączania altka od instalacji. Dodano po 3 Akumulator w bagażniku, zatem obciążenie...
Sprawdz połączenie masy akumulatora, to dość częsta przyczyna takiego zachowania I czy, albo gdzie się grzeją kable bo pewnie tak będzie. No i klemy na akumulatorze.
Jak widzisz jest tu pewna dama z technicznie manualnymi zdolnościami do pozazdroszczenia, Jakoś mnie to minęło. Jak tylko kupię stal na konstrukcję i postawię panele to zapnę grzałkę na kable i będę grzał basen ogrodowy. jednocześnie budując swój mega prosty sterownik MPPT
120Ah powinien sobie poradzić ze 3kw rozrusznikiem. O ile sprawny akumulator i rozrusznik. Ogólenie dosyć łatwo to sprawdzić co jest nie ok, po prostu kręć rozrusznikiem ok 8 sekund i potem ręką sprawdz co się grzeje klemy, słupki, kable , styki rozrusznika...... jak będziesz miał szczęście to samo się okaże bo dym poleci.
Uszkodzone (przebite) diody, pod warunkiem, że nic nie ,,narozrabiałeś" w instalacji tego ciągnika, jak na przykład podłączenie akumulatora odwrotnie. :D
Myślę że te 2,5mm to można urwać i lipy być raczej nie powinno. Tylko jak ci się ostro grzeją przewody to nie dziwota że rozrusznik świruje. Możesz zrobić jeszcze jeden gruby temat. Od akumulatora przewód minusowy (z kabla rozruchowego) walisz na obudowę rozrusznika, przewód plusowy tam gdzie przychodzi ci przewód od przekaźnika. Tu uwaga, bo rozrusznik...
Jeden mechanik powiedział ze kabel plusowy od alternatora co idzie do akumulatora ze się grzeje. Wymienił ten przewód, wyczyścił połączenia?
Z tymi silnikami jeszcze jeden problem się pojawił. Oryginalnie siedział bezpiecznik termiczny 10A, którego nawet mała przeszkoda wyłączała, dlatego podmienilem go na samochodowy 15A i co się okazało nie pochodził o wiele dłużej. Dopiero na 20A auto jeździło aż musiałem za nim biec, ale grzeje kable i sterownik okropnie.
Czyli są 2 akumelatory 6V (tak właściwie to dwie baterie szeregowe trzech akumulatorów kwasowo ołowiowych, ale to dużo pisania i dużo do zapamiętania, to nazwijmy to prosto - dwa akumulatory 6V). Grzeje się połączenie pomiędzy akumulatorami. NIe wiadomo czy grzeją się inne kable. Grzanie przewodu jest spowodowane wydzielaniem się w nim dużej mocy. Moc...
Taka jest jego rola - ze sprawnością 92% będzie się starał przepchnąć moc dostępną z PV do akumulatora, nie przekraczając ustawionego napięcia (14-14.5V ustawisz). I już. Zapewne nie będzie to pełne 20W, bo nie posiada MPPT, ale to najtańsza racjonalna próba wykonania zadania. Proponowałbym ten boost z LM2577, bardzo blisko panelu PV żeby spadki napięcia...
Proponuję pociągnąć na krótko kabel od (akumulatora +) bezpośrednio do szyby i zobacz czy grzeje. Następnie od wyłącznika, wtedy eliminujesz grzałkę. wyłącznik i pozostaje przewód który możesz naprawić lub zastąpić innym, Powodzenia.
Na warsztatach często widzę te bezpieczniki gdzieś pod plastikami bo jest wygodniej montujacemu i tylko on o nim wie brawo on że w ogóle montuje ów bezpiecznik na kabel bo chroni to przed pójściem z dymem auta ale głupio że ukryty. Miernik w Castorama żeby taką mate grzejącą sprawdzić kupisz za ok 15 PLN tania china ale wystarczy leć na Symbol diody,...
Podłączyłeś z zacisków akumulatora 4m (plusowy 4m i masowy 4m?) przewodu 1,5mm2 do oryginalnej wiązki webasto? Miernik w którym miejscu mierzy to napięcie? Bezpośrednio na zaciskach akumulatora, w punkcie połączenia twoich kabli z wiązką od webasto czy na płytce w webasto? Auto odpala? Na oryginalnej wiązce chińskich ogrzewań podczas startu może być...
jak jest dobry akumulator to wystarczy nieduży prąd zasilacza, bo przecież świece żarowe czy wentylatory nie włączają się na stałe, tylko na chwilę. Zasilacz STABILIZOWANY (nie prostownik!) o wydajności z 10A i napięciu 14-15V (najlepiej 14.4 (lub 14.5) V) powinien w zupełności wystarczyć. Ostatecznie można też po prostu używać drugiego dużego akumulatora...
Może nie ma dobrego kontaktu przy klemach na akumulatorze? sprawdź czy po odpaleniu nie grzeją się klemy. Warto sprawdzić punkty masowe a w szczególności ten gdzie ujemny kabel od akumulatora łączy się z "budą"
spoko dzięki za pomoc zrobie tak jak mówicie doprasuje, zalutuje bo ciężko jest dostać takie oczko orginalne bo ono ma wypusty żeby idealnie wpasowało w obudowę a mam jeszcze pytanie zalutować tak samo drugi konieć kabla przy alternatorze czy tylko ten przy akumulatorze co się grzeje wystarczy?
A jak to wygląda jeśli chodzi o grzanie sie? Bo kolega ma MPX 2000 i napędza Kenwooda kfc w2512 i wogóle mu sie nie grzeje. Dodam, że grube kable z akumulatora mam podciągnięte do schowka ( teraz mam tam magnata ).
Problem rozwiązany ! Dowiedziałem się że ogniwa mają zabezpieczenie PTC które zwiększa oporność przy plusie do 50 omów kiedy ogniwo sie nagrzewa co znacznie ogranicza moc . Kiedy temperatura spadnie ogniwo znów działa normalnie . Tylko teraz rodzi się kolejne pytanie .Nie wiem czy istnieje takie coś żeby temperatura nie odkładała się na wszystkich elementach...
Witam, kupiłem zestaw uniwersalnych elektrycznych szyb i grzeją mi się kable. Prowadnice posmarowane i na korbce chodzi leciutko, zresztą także na mechanizmach elektrycznych. Zasilanie pociągnąłem kablem 1.5mm^2 bezpośrednio z aku i cały kabel (+) począwszy od akumulatora grzeje się aż do samych przełączników, w pewnym momencie zaczęło nawet się lekko...
Pewnie za mała powierzchnia badż utleniony styk w miejscu podłączenia kabla do akumulatora
Nic się nie stanie, zasilacz ma diody w sobie które zadziałają zaporowo dla akumulatora, przy różnicy potencjałów góra 3V mogą lekko grzać się kable zasilacza i cewki. Wzmacniacz będzie pobierał prąd ze źródła o wyższym potencjale, akumulator będzie stale podładowywany. Swoją drogą łatwo taki zasilacz przerobić na prostownik podnosząc napięcie linii...
Tak sądziłem że kolega używa TRX-a "reczniaka" i taki sprzęt będzie się zawsze "grzał"gdy nadaje się z mocy maksymalnej tj.5W. Taki urok tych sprzętów ! Nie radzę używać większego napięcia jakie jest napięcie akumulatora ponieważ wtedy się bedzie bardzo "grzało" . Myśle że wszystko jest OK ! Antena jest w porządku. Życzę dalekich łączności. Vy73! Tadeusz...
Jedyne rozsądne rozwiązanie to kupno jak kolega wyżej napisał krokodylki i podłącz bezpośrednio do akumulatora. Nic nie będzie Ci się grzało. Nie zapomnij założyć na kablu bezpiecznika. O ile gniazdo zapalniczki w aucie jest chronione bezpiecznikiem to podłączenie bezpośrednie do akumulatora już nie więc go załóż za krokodylkiem plusowym
Na pewno nie podłączaj jej do wzmaka. Na kablu + zastosuj bezpiecznik w oprawie o mocy 10% większej od dopuszczalnej dla wzmaka jak najbliżej akumulatora. Co do grzania każdy wzmacniacz się grzeje także jakiś rodzaj wentylacji mile widziany.
ale pomiar przez chwilę bo mam miernik do 10A i się kable grzeją w mierniku. Chyba że coś źle robię w pomiarach. Tak robisz pomiar zwarcia prostownika, jak przypuszczałem słaby. Źle mierzysz prąd, powinieneś wpiąć w szerg miernik nie równolegle.
Jak podłączam na krótko kablami to ostatni kabel podłączeniu, jakby robił zwarcie i cię grzeje klama aż robi się czerwona . Dmuchawa ma 2 piny na baterie .
odłączenie klemy grozi ogromnymi konsekwencjami tragicznymi w skutkach. Raz mnie podkusiło i odłączyłem akumulator, aby naładować do pełna bez żadnego poboru z auta - nigdy więcej tego nie zrobię Poprostu miałeś pecha, nie raz nie dwa w takim aucie odłączałem akumulator i nic się nie działo. Sprawdź czy czasami nie grzeje Ci się śruba w bagażniku obok...
Jak mamy czas na zabawę to zawsze można zastosować taką akcję że przekładamy akumulator odpalamy auto grzejemy go przekładamy z powrotem i dopiero odpalamy na kable.
Skuter Branson 50 2t pali moduł co może być przyczyną? Wymieniłem impulsator kupiłem nowy moduł założyłem go i mi go spalilo i w dodatku grzeje mi sie kabel który prowadzi do bezpiecznika przy akumulatorze.
Witam posiadam wzmacniacz jak w temacie i jest problem z tym że grzeje sie bez podpiętych glośników, do tego stopnia ze zaczyna śmierdzieć. Oczywiście odłączylem, aby sie nie spalił. Po wylutowaniu końcówek nic sie nie grzeje. Końcówki są na 100% sprawne. Dostarczane do nich napięcie to 30V do środkowej nóżki i 28,4 do nóżki bocznej ( przy wylutowanych...
Traktorek chodzi, miałem zerwane zęby na wieńcu, zmieniłem koło zamachowe no i zaczął się nowy problem, po wymianie traktorek odpalił i chodził około 30 min, po tym czasie zaczęło dymić się spod pokrywy silnika i traktorek zaczął strzelać, po rozebraniu okazał się ścięty klin i stopiony alternator, dlaczego tak się stało? Dodam że przy odpalaniu kable...
Panowie i Panie wszystko było ok do pewnego pięknego dnia kiedy podłaczyłem przetwornicę i ... nic , nie działała, objawy takie jak na filmie, dodatkowo prócz tego że nie daje 230v to grzeją się dość mocno kable + i - które idą od akumulatora (wcześniej przy uzytkowaniu przetwornicy nie było problemu grzejących kabli (+ był minimalnie ciepły) Użytkowana...
no to on był poprostu głupi bo ładować aku 60 A to trzeba być pojeb...m :] tak jak móiłem jak sie za szybko ładuje akumulator to sie grzeje elektrolit i zaczyna się wydzielać worór (jak pamietamy z chemi w połaczeniu z powietrzem tworzy łatopalną mieszankę) i moze wszytsko pierdyknąć wiec uważajcie przy ładowaniu pozdrawiam
Witam, pewnego dnia chcę odpalić auto i się nie da, akumulator zdechł (ma dwa lata). Zacząłem szukać przyczyny i myślę, że to wzmacniacz. Na odłączonym REMOTE podłączam - do GROUND i + od akumulatora do SUPPLY i iskrzy, a chyba nie powinno. Wzmacniacz działa i gra, kable się nie grzeją, na mierniku pokazuje takie coś jak na zdjęciu: 792642
Tak! Gruby kabel. Ale akumulator jest zbędny: akumulator 24V/100Ah podtrzyma zasilanie grzałki przez najwyżej 2 godziny, ale przechowanie w akumulatorach tej "darmowej" energii (4,8kWh) kosztuje ok. 10,- złotych, podczas gdy jej zakup z sieci energetycznej to ok. 1,20 złotego. Ale któż bogatemu zabroni ... a jak grzać wodę po zachodzie słońca?
Jak przeczyszcze dam znać ale mam problem jak napisałem wcześniej że kabel który idzie z alternator przez rozrusznik do rozdzielacza grzeje mi się strasznie i na Akumulatorze ładowanie jest 13.2 do 13.3 a na alternatorze 13.9. I czy ładowanie 13.9 jest w porządku Dodano po 1 Podczas tej drogi traci 0.5 v
Mocno rozgrzewa się przewód (+) od akumulatora do przekaźnika świec żarowych . (Świece nie mają zasilania - nie grzeją - brak styku .) Oprócz wtyczki z kablami sterującymi mam tam połączenie 2 przewodów zasilających. Jeden to plus z akumulatora kolejny to wyjście po przekaźniku na świece . Wypaliło nieco podstawkę na złączu śrubowym . Pytanie o trzeci...
Witam , mam problem z rozladowujacym się aku w kilka godzin. Akumulator nowy. Przy sprawdzeniu na mierniku przy wyłączonym i zamkniętym samochodzie pobór to 15.10 ah. Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i po wyjęciu każdego z osobna taki sam pobór. Alternator ładuje akumlator a auto normalnie odpala. Jedyne co zauważyłem to kable od miernika po podłączeniu...
Zastanawiam się, czy byłoby możliwe zrobienie wspomagania odszraniania przedniej szyby na zasadzie ułożenia kabla grzejnego wzdłuż kratek nawiewu przedniej szyby zasilanego przez kilka/kilkanaście minut z akumulatora umieszczonego w bagażniku. Akumulator byłby doładowywany w pozostałym czasie, w którym kabel nie byłby zasilany. Kilka pytań: 1. Czy to...
Powiem Ci tak: kolega kiedyś kupił wspomniane E36 i od samego początku miał problemy: z kopceniem, z zapalaniem, z szarpaniem itp. Wyłożyło się na tym aucie 3 "mechaników". Dopiero czwarty auto wziął (grzecznościowo, po znajomości bo na co dzień zajmuje się poważniejszymi silnikami i pojazdami) i naprawił. Kazał kupić parę części i skrzynkę wódki i...
Jeśli szczotki wytarte to kontrolki by nie przygasały ( mały pobór prądu ). Miałem tak kiedyś w VW. Jeśli odpalałeś na sprawnym aku. i kontrolki gasły to może być zwarcie na uzwojeniach. Zobacz czy kable się nie grzeją.
Wszystko można zrobić. Ale do grzania wody lepiej zrób sobie panel słoneczny ze starego kaloryfera blaszaka.Na działkę jedziesz pewnie gdy jest ciepełko, i swieci słońce.Do grzania wody wiatrakiem akumulatorów nie potrzeba, tylko wiatrak- kabel do grzałki, i wszystko.No może przełącznik do grzałek.
Takie zabiegi są nieopłacalne. Do zabrania jest napięcie 4V. Przy prądach 10-20A daje to 40-80W mocy strat. Odpadają więc wynalazki w stylu iluś tam diod połączonych szeregowo. No, chyba że koledze nie będzie przeszkadzać wielgachny, gorący radiator uczepiony pomiędzy baterią akumulatorów a wkrętarką, albo bateria i radiator połączone z wkrętarką kablami....
WItam, ja zakupiłem sobie 6 metrów kabla o średnicy ok. 5 mm (grubość miedzi w środku) i w porównaniu z kablami z marketu których używałem za 15 zł ten nowy kabel pali jak głupi i wogóle się nie grzeje!! Także nie przesadzałbym z tymi kablami 16mm grubymi-chyba że koś odpala kombajn albo ciężarówki:)) Skoro kabel z marketu za 15 zeta miał przekrój 1,5...
Słychać szum, przyjmuje 8,11 V nie więcej , aż mi się prostownik gotuje i kable od prostownika się grzeją. Czyli końcówki mocy ?
Czyli rozumiem ze alternator laduje stalym napieciem, prad w zaleznosci od obrotow. Akumulator pobiera pradu tyle, ile potrzebuje i w takim wypadku tylko uszkodzony akumulator uszkodzony moze pobierac go znacznie wiecej i grzeja sie kable?
Fajnie się takie kable lutuje opalarką, zakładasz kabeloczko i grzejesz, aż cyna się zacznie rozpływać
Witam. Popełniłem instalację off grid do grzania wody w bojlerze, 6 paneli 400 W przez przetwornicę Volt Green Boost. Instalacja działa świetnie, obecnie bojler 100 l zagrzewa się w 2-3 godziny. Jak łatwo się domyślić potem instalacja stoi niewykorzystana i aż prosi się żeby tą energię w jakiś sposób zagospodarować do zasilania sprzętów w domu. W związku...
Witam. Chcę zrobić monitor napięcia na ogniwa akumulatora li-ion. Co zamierzam zrobić? Zamierzam użyć ESP8266 i multipleksera CD74HC4067, aby za pomocą ESP i biblioteki Blink wyświetlać napięcie na poszczególnych sekcjach akumulatora 7S li-ion. Jednak nie wiem, jak podłączyć ten multiplekser analogowy. Podłączyłem go tak, że podłączyłem wspólny minus...
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
Najtaniej najprościej właśnie PV. Tylko moim zdaniem trzeba z 5-6 paneli 410 Wp. Ale aktualnie można je wyrwać nówki za 200 zł sztuka. Do tego sterownik za 800 -1200 zł. Grzałka raczej 3 kW potrzebna, czyli wymiana twojej. Do tego skrzynka z zabezpieczeniami jakieś 800 zł. Kable złącza no i konstrukcja pod panele. Warto byłoby się zastanowić na falownikiem...
Witam mam ZNOWU problem z odpaleniem mojego Peugeota 206 2.0HDI 2004r. Kręci nie odpala: Świece wszystkie grzeją tak jak powinny (sprawdzalem) i włożony nowy akumulator. Co należałoby sprawdzić? Dodam jeszcze ze na kablach i na popych odpala. Pozdrawiam
Nie ma różnych pojemności 24V 100Ah i 2x12V 100Ah ( 24V 100Ah ), to jego wybór że tak chciał łączyć. Ja tylko testuję u siebie teraz i dopiero wyszło że wariują pomiary po spięciu razem. Po naładowywaniu do 100% i odpięciu 2x12V wszystko potem działa poprawnie. Sprawdziłem napięcia na akumulatorach, mają różnicę nie większą niż 0,2 V Jedyny problem...
W nim jest ładowarka, która ogranicza prąd i napięcie ładowania akumulatora. Ale chyba musi tez czasem podwyższać prąd przy ograniczeniu napięcia, żeby zachować moc. Różne napięcia i prądy w ZASILACZU są dlatego, że przy napięciu 5 V i prądzie ponad 3 A robią się kłopoty z przesyłem prądu, bo potrzeba dość grubych kabli, żeby się nie grzały. Podniesienie...
Sprawdź dokładnie, czy któreś kable nie są uszkodzone, sprawdź kostki czy nie są zaśniedziałe. Sprawdź połączenie klem akumulatora.
To nic że idą iskry, zawsze ila jak są inne układy które są w stanie czuwania, jak chcesz możesz zrobić pomiar upływu prądu, podłączysz między kleme aku. a kabel amperomierz, ustaw na największy zakres i sprawdź ile leci... ale jeśli jest faktycznie zwarcie spalisz bezpiecznik w mierniku. Jak podłączysz grzeją się kable?
Odkurzacz zaczął bardzo szybko rozładowywać akumulator - starczyło może na 2 min odkurzania po po pełnym naładowaniu. Stwierdziłem, że po 3 latach eksploatacji spadła pojemność akumulatora i na popularnym portalu zakupiłem zamiennik do akumulatorów 828BPV252 24,2V. Odkurzacz rozebrałem, przełożyłem akumulator i przelutowałem kable. Niestety po podłączeniu...
Wraz z mechanikiem samochodowym próbowaliśmy usprawnić rozrusznik bez obciążenia, z mocnego prostownika nie rusza natomias z akumulatora kręci ale jest słaby a kable się grzeją (duży pobór prądu). Układ czteroszczotkowy czyściutki na monolicie prawie jak na stronie http://www.fmgparts.pl/index.php?p919,sz...
https://obrazki.elektroda.pl/5174037700_... https://obrazki.elektroda.pl/9455054700_... https://obrazki.elektroda.pl/8312514300_... https://obrazki.elektroda.pl/8409053800_... Na sterowniku od samochodu elektrycznego dla dziecka na spodzie płytki wygląda, jakby przypaliła się ścieżka....
Panowie, kabel wymieniony, akumulator też. Samochód pali, jeździ. Czasami sprawdzam czy ten kabel znowu się nie grzeje. Jednak mam jeszcze jedną rzecz która była nie sprawdzona jeszcze dawno przed usterką. Przy pierwszym odpaleniu silnika rano po paru sekundach coś blisko silnik zaczyna cykać co 2 sekundy, jakby jakiś przekaźnik, coś się nie może załączyć...
witam panowie.mam pytanie.kupiłem nowy alternator do c -360 firmy Korurs(zamiennik wg katalogu cześći zamiennych N-9515281) 14V/45A.jakich zmian należy dokonac by prawidłowo go podłączyc?sprzedawca w Agromie kazał wyjąć standardowy regulator napiecia (wcześniej ładowanie było z prądnicy).podłączyłem + od akumulatora do zasilenia i brązowy kabel do odbioru...
Witam Mam problem z rozrusznikiem Zetor 5211. Rozrusznik nie kręcił a zegary wariowały, został wyciągnięty w celu wymiany tulejek a po założeniu go z powrotem objawy były te same (nie zakręci silnikiem). Ma sprawdzone uzwojenie dodatkowo zauważyłem ze pod deska grzeją się kable po naciśnięciu startera. Proszę o jakąś pomoc. Akumulator sprawny podłączany...
sam sobie odpowiedziałeś - kostki też mają wypalone piny. to, że wymienisz przełącznik nic nie da bo masz wypalony konektor w kostce którą wpinasz w nowy przełącznik a ten wypalony konektor słabo znów przewodzi więc się grzeje i topi kolejny przełącznik - musisz wymienić też kostki lub najlepiej dorób sobie przekaźniki do tych lamp i nigdy więcej już...
Już chyba wszystko rozumiem. Z tego wątku wyłaniają się co najmniej cztery rozwiązania mojego problemu. Jeśli Pan Wojtek zrobiłby dla mnie automat to byłoby jeszcze piąte :-) Panowie (i Panie?), bardzo dziękuję za pomoc i sugestie. Myślę, że jak położę kabel ziemny YKY 5x6 to załatwi on potencjalnie wszystkie opcje niezależnie którą ostatecznie wybiorę....
Nie chodzi mi o grzanie akumulatora tylko wtyka od mini usb w nawigacji. Mam kilka kabli samochodowych do ładowania nawi na mini usb, jedne działają a inne nie, natomiast jeden ładuje tylko podczas wygaszenia nawi (wcześniej działał dobrze
Właśnie kable są ułożone dobrze, sprawdzałem według tego: http://obrazki.elektroda.pl/6462320900_1... Tylko że wcześniej nie miał akumulatora, jak go podłączyłem to kierunkowskazy, światło stop, wszystko było oprócz ładowania. Grzały się kable i paliło bezpieczniki.
Jeżeli chodzi o kable to możesz wymienić je na nieco grubsze.Jeżeli chodzi o silniczki to grzać się będą i nic na to nie poradzisz.
Duży kondensator na AC działa dla prądu zmiennego jak rezystor o małym oporze czyli praktycznie zrobisz zwarcie i efekty specjalne. Możesz testować kondensator równolegle z akumulatorem. Jeżeli masz spadki napięcia, to sprawdź połączenia i grubość kabli. Przy instalacji 12V włączenie odbiornika 2kW to 170A. Jesteś pewien że masz wystarczająco grube...
Bezpiecznik na przewodzie ma być jak najbliżej akumulatora. Nie zabezpiecza on wzmacniacza, bo ten ma własne wkładki, ale auto przed pożarem w przypadku zwarcia przewodu zasilającego do masy. Tak gruby przewód nie przepali się, a zadziała jak grzałka. Wartość tego bezpiecznika może być w zasadzie dowolnie wielka, nie przekraczająca prądu rozruchowego...
Hmm kable są PV 6mm2 a wytrzymują do 65A a jak na razie zarejestrowałem u siebie największych ruch na tych przewodach 34A i to co grzeje grzałka w pralce i podobne... nawet nie ma godziny. Jak zauważę ze sytuacja się zmienia dam coś grubszego. Sprawdzałem dziś napięcie na dwóch akumulatorach podczas ładowania identyczne te same a jak u Ciebie?
A chcesz aby auto spłonęło gdy uszkodzi się izolacja na takim przewodzie? 80A to przy poborze 1000W przy Twojej lodówce będzie mniej, jednak na tyle dużo by przewód 2,5 był za cienki. A jakie to ma konsekwencje? A no takie, że każdy przewód ma swoją rezystancje i przy przepływie dużego prądu wzrasta spadek napięcia na przewodzie a ten zaczyna się grzać....
To włącz grzanie foteli i wtedy porównaj. O tym nie pomyślałem, sądziłem nawet, że kable do zasilania elektroniki kabiny to inne kable od tych do zapalniczki :)
spawanie akumulatorem klimy akumulatorem deszczu akumulatorem
piekarnik elektryczny termostat motogodzina zetor taśma touchpad naprawa
moduł odkurzacza electrolux moduł odkurzacza electrolux
Wieża Sony FH-B70CD - Problemy z magnetofonami i konserwacja Odpowiednik wieży Sony FHB70CD - nowoczesne alternatywy