Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora sprawdzona na zwarcie do masy ,rezystancje i napięcie...
Panowie mam ten sam problem z moim Phaetonem 4,2. odkąd go kupiłem czyli prawie rok. Problem z rozładowanym akumulatorem od elektroniki (dużym) podczas trasy zawsze się rozładowywał i auto wariowało kręcący się zegar gasnący panel, nie można było sterować klimatyzacją nawet jak się zaświecił szanowny wyświetlacz. Kilka dni temu akumulator się rozładował...
Nie, to oznacza jedynie, że taka grzałka będzie optymalna, gdy postawisz sobie za zadanie pobranie maksymalnej mocy ze źródła o rezystancji wewnętrznej 12Ω. Taka grzałka nie będzie optymalna. Przy takiej grzałce po prostu pobierzemy maksimum energii ze źródła. Ale czy zawsze chodzi o pobranie maksimum energii? Zwykle właśnie chodzi o coś zupełnie...
Jak pisałem na próbę pociągnąłem dodatkowy kabel bezpośrednio do akumulatora i do niego podłaczyłem obydwa plusy z kostki . A czy pomyślałeś o zmierzeniu napięcia na samym akumulatorze /nie na klemach, bo też mogą nie kotaktować jak trzeba/ tylko na tym co jest wewnątrz - na słupkach? Mówimy tutaj o prądzie rzędu 100-150A :!: Nie chciałbym wejść w...
Podczas ładowania dużym prądem sprawdź czy nie grzeje się za mocno kabel do akumulatora. Ja kupiłem na jakiejś wyprzedaży kable rozruchowe. Do rozruchu to one się średnio nadawały, ale jako kable do akumulatora są ok.
No właśnie nie mogę zmierzyć A bo zakres na mierniku jest 10A i grzeją się kable na mierniku próbując zmierzyć napięcie. Może sprecyzujesz co i jak mierzysz ? NIE mają prawa grzać się kable miernika przy pomiarze napięcia akumulatora - tak jak piszesz ! Oczywiście miernik ustawiony na (at)andrzej20001 może mieć rację. Jaki posiadasz multimetr ? (model,...
Witam kolegów Mam zamiar zrobić sobie modyfikację w postaci poprowadzenia bieguna dodatniego ("siły") i ujemnego ("masy") z przodu auta do tyłu za pomocą grubego, kilkumetrowego kabla spawalniczego 50mm^2. Wyjście kabla w bagażniku z tyłu będzie używane do następujących rzeczy (raczej przy odpalonym silniku): - Podłączanie przetwornicy 1500/3000W z...
Witam,szybkie pytanko czy kabel ziemny polozony do domu jednorodzinnego 5x10mm2 (miedz) o dlugosci 90mb uciagnie moc przylaczeniowa 24kW? moc z 16kW chcialbym zwiekszyc do 24kW gdyz chcialbym zalozyc w kotlowni tzw akumulator ciepla ktory bedzie mial 2 grzalki po ok10kW w celu ogrzania calego domu. Dziekuje
rozrusznik nie daje rady przekręcić. na odpręzniku kręci choć tez słabo ale po chwili już lepiej gdy tylko włącze odpręznik to staje i tyle.kable się grzeją a tu nic tylko tak jak by próbował ale nie daje rady. akumulatory sprawne. ładowane i na prostowniku próbowane i lipa.co to może być??gdy go wykręcę to na co zwrócić uwagę??
Pewnie za mała powierzchnia badż utleniony styk w miejscu podłączenia kabla do akumulatora
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Racja. Instalacja w tym miejscu może nie wytrzymać "ciągłego" grzania kabli. Od biedy można by było wykorzystać kilka źródeł zasilania aby nie palić bezpieczników ale to druciarstwo. Przewody od akumulatora trzeba pociągnąć tak około 10mm grubości powinny chyba wytrzymać.
Tak się zmienia i Fronius ma już nowe rozwiązanie na lepsze magazyny energii. https://www.gramwzielone.pl/energia-slon... I zamiast grzać kable i akumulatory lepiej wodę.
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
podejme temat gdzie w koncu jest sterownik świec i przekaźnik bo piszecie madrości ale nic z teo nie wynika, każdy wie cos ale nie wie do konca a mi właśnie padły świece i musze kablem z akumulatora grzac
Panele nie wyrobią. 200W max w słońcu. Akumulator 12V 115Ah to 1,4kWh. Taka ilość energii pozwala zagrzać 1100L wody o 1 stopień. Powiedzmy że masz wodę 20 stopni i grzejesz do 45, tj 25 stopni wzrostu temperatury, więc akumulator wystarczy na 45 litrów wody nagrzanej z 20 do 45 stopni. Kwestia mocy grzałki i ile tej wody chcesz grzać na raz. Generalnie...
łączenie równolegle wyłącznika z silnikiem wentylatora nie jest najlepszym pomysłem. Po prostu robisz zwarcie wyłącznikiem. Tak przynajmniej wynika z twojego rysunku. Wyłącznik musi być połączony szeregowo z silnikiem, czyli tłumacząc na nasz, jeden przewód od zacisku akumulatora prowadzisz do wyłącznika, od wyłącznika do silnika wentylatora i dopiero...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Artek -zrobisz jak setki innych: albo wymiana akumulatorów albo praca na dorobionym zasilaczu. Ciesz się że wyłącznik jeszcze sprawny :) Osobiście rozwiązałem to darmowym zewnętrznym "dziadkiem" 12V/7Ah otrzymanym od sąsiada. W twoim przypadku lepszy byłby zestaw 3 szt 6V np. http://www.aphelektra.com/p/pl/122/akumu... na kablu
Gdyby to było proste zwarcie na kablu to klema iskrzyłaby na akumulatorze i akumulator szybko rozładowałby się. A zwarcie musi występować tylko podczas pracy, by tylko wtedy grzeje się kabel.
Po prostu mogły się załamać, a jak wiadomo, mniejszy przekrój przewodu = większa temperatura przy dużym prądzie. Możesz na próbę dołożyć inny kabel pod klemę i drugą stroną gdzieś do przewodu + za klemą. Tylko pamiętaj o odpowiednim przekroju przewodu.
Więc teraz sama nie wiem, jaką kupić. Teraz, gdy ładuję akumulatory na ładowarce do telefonów, bardzo się grzeje kabel i wtyczka.
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Przepalony okazał się bezpiecznik na klemie akumulatora.
Witam. Problem wygląda tak: nie świeci kontrolka alternatora i świec żarowych. Alternator wydaje się być sprawny ponieważ bus robi kilometry z włączonymi światłami i osprzętem, ale nie ładuje akumulatora. Na kablach pali bez problemu, świece grzeją. Dziękuję za pomoc, Tomek
Świece sprawdzisz na żarówkę. Kabel do + akumulatora, drugi do świecy. Żarówka ma świecić. Lecz dokładniej jest zbadać poprzez pomiar natężenia prądu płynący przez świecę. grzeją nawet podczas gdy silnik chodzi Tak, lecz tuż po rozruchu, do max. minuty, zależy od silnika.
Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji... samochodu Z tekstu autora nie wynika to jednoznacznie, mógł być podpięty drugi akumulator po odłączeniu plusa alternatora od instalacji samochodowej a mógł być wpięty równolegle bez odłączania altka od instalacji. Dodano po 3 Akumulator w bagażniku, zatem obciążenie...
Na warsztatach często widzę te bezpieczniki gdzieś pod plastikami bo jest wygodniej montujacemu i tylko on o nim wie brawo on że w ogóle montuje ów bezpiecznik na kabel bo chroni to przed pójściem z dymem auta ale głupio że ukryty. Miernik w Castorama żeby taką mate grzejącą sprawdzić kupisz za ok 15 PLN tania china ale wystarczy leć na Symbol diody,...
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
jak jest dobry akumulator to wystarczy nieduży prąd zasilacza, bo przecież świece żarowe czy wentylatory nie włączają się na stałe, tylko na chwilę. Zasilacz STABILIZOWANY (nie prostownik!) o wydajności z 10A i napięciu 14-15V (najlepiej 14.4 (lub 14.5) V) powinien w zupełności wystarczyć. Ostatecznie można też po prostu używać drugiego dużego akumulatora...
Tak to jest wersja z trzema żółtymi kablami. Przewód grzeje sie tylko na tej kostce. Akumulator jest nowy i bezpieczniki wszystkie dobre.
Myślę że te 2,5mm to można urwać i lipy być raczej nie powinno. Tylko jak ci się ostro grzeją przewody to nie dziwota że rozrusznik świruje. Możesz zrobić jeszcze jeden gruby temat. Od akumulatora przewód minusowy (z kabla rozruchowego) walisz na obudowę rozrusznika, przewód plusowy tam gdzie przychodzi ci przewód od przekaźnika. Tu uwaga, bo rozrusznik...
Tak sądziłem że kolega używa TRX-a "reczniaka" i taki sprzęt będzie się zawsze "grzał"gdy nadaje się z mocy maksymalnej tj.5W. Taki urok tych sprzętów ! Nie radzę używać większego napięcia jakie jest napięcie akumulatora ponieważ wtedy się bedzie bardzo "grzało" . Myśle że wszystko jest OK ! Antena jest w porządku. Życzę dalekich łączności. Vy73! Tadeusz...
ale pomiar przez chwilę bo mam miernik do 10A i się kable grzeją w mierniku. Chyba że coś źle robię w pomiarach. Tak robisz pomiar zwarcia prostownika, jak przypuszczałem słaby. Źle mierzysz prąd, powinieneś wpiąć w szerg miernik nie równolegle.
użyj do lutowania grubych kabli ponieważ mogą się grzać.
Daj sobie spokój z kablami, nic to nie da. Zapotrzebowanie energetyczne będzie duże, szkoda prądu. Prościej zasłonić na noc przednią szybę choćby tekturą a jeśli zamarza od środka dbać o suche wnętrze, lub kupić coś z Forda one miały często grzaną szybę przednią ;)
Dobrze kombinuję po Twoich wyliczeniach że non stop aku byłby obciążony prądem rzędu ok.20A przy ewentualnym zwarciu? Tak, to jest poprawne rozumowanie. Znaleźliśmy się więc w błędnym kole z którego pozornie nie ma wyjścia ponieważ: Jeśli wzmacniacz robiłby zwarcie a sprawny byłby akumulator i kable zasilające, to akumulator ulegałby szybkiemu rozładowaniu...
chodzi oczywiscie o wyłącznik z reg. obrotów jak podlanczam do zasilania to przewód zasilania grzeje sie bardzo mocno uzylem innego akumulatora dlatego przez kabel podlanczam) a wkretaraka wogole nie rusza a po podlaczeniu bezposrednio do silnika omijajac wylacznik to silnik dziala prawidlowo tranzystor wymianilem i nic to nie dalo
Cyborg nie strasz. Jakie zwarcie? Każdy prostownik ma swój bezpiecznik. Ponadto jak całkiem siedzi akumulator to kablami a supermaketu nie odpali bo miedzi w nich okrutnie mało i grzeją się. Naładuj akumulator zanim posłuchasz rad wpędzających cię w koszty.
Witam! Mam taki problem z tym modelem gdyż podczas włączenia go wieczorem to w połowie nocy rozładowuje się cały akumulator i rano musi na kable odpalać i wiem że to jest związane z webasto ale nikt nie wie czemu. Wszystko w nim działa, grzeje itd ale pada po kilku godz akumulator prosze o szybka odp
nawet jak pomylisz kable to tylko kable bendą sie grzały a ako niewystrzeli A mogło się zdarzyć, że akumulator z jakiegoś powodu gazował(może był przed chwilą na prostowniku) i pomyłkowe podłączenie kabli => iskra i wybuch.
Jak widzisz jest tu pewna dama z technicznie manualnymi zdolnościami do pozazdroszczenia, Jakoś mnie to minęło. Jak tylko kupię stal na konstrukcję i postawię panele to zapnę grzałkę na kable i będę grzał basen ogrodowy. jednocześnie budując swój mega prosty sterownik MPPT
Taka jest jego rola - ze sprawnością 92% będzie się starał przepchnąć moc dostępną z PV do akumulatora, nie przekraczając ustawionego napięcia (14-14.5V ustawisz). I już. Zapewne nie będzie to pełne 20W, bo nie posiada MPPT, ale to najtańsza racjonalna próba wykonania zadania. Proponowałbym ten boost z LM2577, bardzo blisko panelu PV żeby spadki napięcia...
no to on był poprostu głupi bo ładować aku 60 A to trzeba być pojeb...m :] tak jak móiłem jak sie za szybko ładuje akumulator to sie grzeje elektrolit i zaczyna się wydzielać worór (jak pamietamy z chemi w połaczeniu z powietrzem tworzy łatopalną mieszankę) i moze wszytsko pierdyknąć wiec uważajcie przy ładowaniu pozdrawiam
120Ah powinien sobie poradzić ze 3kw rozrusznikiem. O ile sprawny akumulator i rozrusznik. Ogólenie dosyć łatwo to sprawdzić co jest nie ok, po prostu kręć rozrusznikiem ok 8 sekund i potem ręką sprawdz co się grzeje klemy, słupki, kable , styki rozrusznika...... jak będziesz miał szczęście to samo się okaże bo dym poleci.
Kable gniazdo, wtyk, bezpiecznik jest nowy i wszędzie lutowane bez zbędnych kostek. Oczka również lutowane przy akumulatorze, to jest osobny akumulator mam 2 w samochodzie.
Podłączyłeś z zacisków akumulatora 4m (plusowy 4m i masowy 4m?) przewodu 1,5mm2 do oryginalnej wiązki webasto? Miernik w którym miejscu mierzy to napięcie? Bezpośrednio na zaciskach akumulatora, w punkcie połączenia twoich kabli z wiązką od webasto czy na płytce w webasto? Auto odpala? Na oryginalnej wiązce chińskich ogrzewań podczas startu może być...
Powiem Ci tak: kolega kiedyś kupił wspomniane E36 i od samego początku miał problemy: z kopceniem, z zapalaniem, z szarpaniem itp. Wyłożyło się na tym aucie 3 "mechaników". Dopiero czwarty auto wziął (grzecznościowo, po znajomości bo na co dzień zajmuje się poważniejszymi silnikami i pojazdami) i naprawił. Kazał kupić parę części i skrzynkę wódki i...
Takie zabiegi są nieopłacalne. Do zabrania jest napięcie 4V. Przy prądach 10-20A daje to 40-80W mocy strat. Odpadają więc wynalazki w stylu iluś tam diod połączonych szeregowo. No, chyba że koledze nie będzie przeszkadzać wielgachny, gorący radiator uczepiony pomiędzy baterią akumulatorów a wkrętarką, albo bateria i radiator połączone z wkrętarką kablami....
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
Witam. Mam problem z prądem w R1 , po wymianie stator , akumulatora I regulatora napiecia ,ladowanie na wolnych 12.6V ,na obrotach 5tysiecy 14,2V , po przejechaniu paru kilometrów nie chce palić ze startera ,w sensie tak jakby akumulator był rozładowany. Do tego grzeje się kabel który idzie od akumulatora do regulatora I regulator jest strasznie gorący...
Tak! Gruby kabel. Ale akumulator jest zbędny: akumulator 24V/100Ah podtrzyma zasilanie grzałki przez najwyżej 2 godziny, ale przechowanie w akumulatorach tej "darmowej" energii (4,8kWh) kosztuje ok. 10,- złotych, podczas gdy jej zakup z sieci energetycznej to ok. 1,20 złotego. Ale któż bogatemu zabroni ... a jak grzać wodę po zachodzie słońca?
spawanie akumulatorem klimy akumulatorem deszczu akumulatorem
punto filtr paliwa naprawa formatera ferrytowy toroidalny
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi MHEV – wysokie spalanie 10–15 l/100 km po starcie, przyczyny Volvo S80 2002 – dmuchawa kabiny działa po wyłączeniu zapłonu, rozładowuje akumulator