Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji... samochodu Z tekstu autora nie wynika to jednoznacznie, mógł być podpięty drugi akumulator po odłączeniu plusa alternatora od instalacji samochodowej a mógł być wpięty równolegle bez odłączania altka od instalacji. Dodano po 3 Akumulator w bagażniku, zatem obciążenie...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Proponuję dodać drugą masę między alternatorem , a nadwoziem , a nawet na (- ) akumulatora . Kabel zamocowany do korpusu alternatora i klemy (-) .Pozdrawiam P.S. Dobrze byłoby też ruszyć nakrętki na kablu (+)na alternatorze , oraz na bezpieczniku bodajże 110A na akumulatorze .
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Przedewszystkim sprawdz mase silnika i akumulatora i kabel który idzie z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika na akumulator i jestem pewny że tam znajdziesz przyczyne swoich problemów POZDRAWIAM gumiś_rzesz
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Podaj kolor kabla.
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
"+" to plus, wiadomo, "-" także a to co zostanie to kontrolka: http://obrazki.elektroda.pl/6220665100_1... Tu muszę się jeszcze uściślić, bo umknęło mi to "de" :D D+ To wzbudzenie, inaczej kontrolka, jak na powyższym rysunku. Kabel prądowy na "+" lub B+" - w zależności jak tam pisze to kabel prądowy do akumulatora (może być przez rozrusznik...
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
Zacytuję Samego Siebie z Forum Xantii : "Uwaga To jest moja opinia , ale jeśli ktoś myśli inaczej proszę aby to wyjaśnił a nie tylko negował moją wypowiedź w stylu "nie bo nie". Minusa nie ciągnąć z akumulatora tylko z dobrej masy , gdyż: 1) Podczas pracy silnika prąd do urządzeń płynie z alternatora a nie z akumulatora który z akumulatorem jest połączony...
Musisz zobaczyc czy kuca ci napiecie przy wzmacniaczach czy w calym aucie ogolnie. Jak w aucie to sprawdz polaczenia akumulatora do silnika, zarowno masa jak i + alternatora (czasem jeszcze idzie przez rozrusznik lub jakies bezpieczniki, to tez sprawdz gdzie wystepuja spadki). Jesli okaze sie ze wina lezy tam to oczysc wszystkie polaczenia, najlepiej...
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
15 (D+) leci do + po stacyjce. Drugi kabel podłączony do alternatora jest na śrubkę. Podłączony jest do + po stacyjce Zaden z zaciskow alternatore nie powinien byc polaczony z + po stacyjce. To polaczenie powoduje, ze nie mozesz zatrzymac silnika. Dwa cienkie kable ida do regulatora, gruby ze sruby do akumulatora (w praktyce do stacyjki, ale do jej...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Witam Chce zmontować nowy kabel od alternatora do akumulatora tylko nie moge znaleźć jaki ma być,większość jakie znajduje są do 70c, a pod maską bywa z jest ponad 100c. Na kablu będą zamontowane wentylatory 3x40a Alternator 220a lub 250a Są kable awg do 200c tylko 50mm to już dość duży koszt Co kupić i jakie kupić proszę o pomoc??
To co mierzysz na kablu "-" z akumulatora to prąd ładowania/pobierany z akumulatora. To co mierzysz na przewodzie "+" to prąd pobierany z alternatora. Różnica między jednym kablem "+" a drugim "+" będzie równa temu co mierzysz na "-". Odbiorniki i alternator mają swoją masę - nadwozie. Przez kabel "-" akumulatora płynie tylko to co idzie do/z akumulatora....
Witam. Niech kolega sprawdzi go na stole pobierczym lub u kogoś w ciągniku pod obciążeniem i będzie wiadomo czy ładuje dobrze. Jeśli będzie sprawny no to przyczyną jest instalacja ciągnika. Może kabel prądowy jest uszkodzony lub skorodowany i przez to powstają takie spadki napięcia. Można spróbować dać inny kabel od alternatora do akumulatora i wtedy...
Witam. Postanowiłem wymienić instalację elektryczną w Ursusie C330. Mój alternator posiada osobny regulator napięcia, przez co nie jestem pewien, jak to wszystko powinienem ze sobą połączyć, ponieważ instalacja, którą zakupiłem, zakłada regulator wbudowany już w alternator. https://obrazki.elektroda.pl/6200113200_... https://obrazki.elektroda.pl/9990578700_...
Witam, poszukuję schematu, jak podłączyć alternator SEV Marchal A14/30 71220802. Alternator jest z regulatorem mechanicznym firmy DUCELLIER. Z tego, co udało mi się ustalić po zdjęciach z internetu, to wychodzą z niego zaciski B, B, D-, D-, DF; niestety na moim nie ma żadnych oznaczeń na obudowie. Mam podłączony tylko do niego kabel plusowy z akumulatora...
Prozę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam problem z ładowaniem polegający na tym, że czasami po odpaleniu samochód ładuje, a po kilku minutach przestaje ładować. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu znowu ładuje, żeby za moment znowu przestać ładować. Innym razem zimny w ogóle nie ładuje, a po kilku minutach wyłączam zapłon, odpalam ponownie i...
Też próbowałem super dokładnie wyczyścić papierem ściernym te oczka wcześniej wymieniając skrzynkę na nówkę sztukę, ale ten przewód od alternatora pozostał stary - niestety znów się sfajczyła skrzynka. Zastanawiam skąd się to wzięło - u mnie to podejrzewam, że po wymianie akumulatora na mocniejszy niż był wcześniej - może ciągnie większy prąd do lądowania...
Witam, mam małe doświadczenie z elektryką, tym bardziej samochodową ale problem nie wydaje się być dość skomplikowany. Ostatnimi czasy mam problemy przy podłączaniu akumulatora. Podczas podłączania (oczywiście prawidłowo + i -) zaczyna się dymić gdzieś głębiej pod silnikiem. Dokładnie w momencie mocowania minusa. Ciekawe jest to, że nie zawsze i kilka...
Mam taki co kolega podesłał Dodano po 3 Tylko zauważyłem że ten kabel od alternatora idzie pierw do akumulatora jakby i wtedy dopiero na drugą stronę motocykla do reduktora i znowu do akumulatora. Wiem że to jest nie możliwe bo to prąd przemienny.
Witam. Udało się znaleść przyczynę tak jak pisał szwagier81 zwarcie na kablach. Przegrzał się kabel idący do alternatora i spowodował stopienie się izolacji na wszyskich kablach co były w okół niego. Wymiana kabla od alternatora do akumulatora załatwiła sprawę no i oczywiście wymiana przepalonych kabli. https://obrazki.elektroda.pl/2753661400_...
Uszkodzony kabel od alternatora ten cienki fioletowy. Trzeba szarpać za niego. Waże także, aby regulator napięcia był z orginału - jest to wkońcu sterowanie LIN.
Witam. Jakiś czas temu naprawiłem alternator dwa miesiące było ok dziś znów brak ładowania alternator do elektryka spalony mostek i przegrzania uzwojenie. Doradzał abym kupił alternator od astry F silnik 1.7 isuzu. Zamówiłem nowy dziś zamontowany i przy włączonych światłach ładuję 13.7 v . Dodam iż wymieniłem kabel od alternatora do akumulatora na nowy....
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
Właśnie - zanim zdecyduję się na wyjęcie alternatora chciałbym sprawdzić czy faktycznie zdechł. No i mam parę pytań: 1. Na których stykach wtyczki alternator powinien podawać napięcie? 2. Jak w ogóle tę wtyczkę zdjąć? Próbowałem, ale nie za bardzo wiem co gdzie nacisnąć a nie chcę urwać. 3. Czy kabel w tym grubym peszlu obok wtyczki to masa? 4. Dlaczego...
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
brak słów... B+ battery + B- battery - człowieku narysowałem Ci najprostszy schemat jaki się dało, czego tam nie rozumiesz? ze śruby gruby kabel do + akumulatora z obudowy gruby kabel do - akumulatora brązowy kabel do żaróweczki, drugi kabel żaróweczki do brązowego kabla alternatora i te dwa kable razem do plusa akumulatora przez włącznik I TYLE wyłącznik...
Witam wszystkich :D Jako iż nie raz rozwiązałem problem na tym forum, to postanowiłem kolejny raz się poradzić :D Auto Audi A3 8l 1.6 99' Sytuacja miała miejsce dzisiaj. Wróciłem autem z pracy (był deszczowy dzień). Po +/- 3h musiałem gdzieś pojechać(auto stało w suchym garażu) i po wejściu do auta zauważyłem , że świeci się kontrolka akumulatora co...
Załozyłem nowa elektryke do T25 ale nie odpala ze stacyjki kontrolka sie swieci ale nie odpala. Na krótko odpala. Zrobilem schemat jak dla dziecka na podsawie orignalnego zeby sie upewnic... co do kabli to sprawdzałem + ze stacyjki i styk jest, kabel + od akumulatora i rozrusznika też w porządku bo jak złączyłem to rozrusznik odrazu załapuje, masa od...
Czarne masz stała masa pin1 zielona kostka, pin 1 szara kostka. Dwa grube czerowne w kostce na środku dwa główne prądy z bezpieczników 60a obok, LIN z alternatora biały kabel / czarna kostka / pin12.
Panowie Elektrycy wytłumaczcie mi jak w podstawówce. Mam Ursusa C360. W nim akumulatory 165Ah, alternator nieoryginalny 70A. Potrzebuję teraz wymienić kabel ładowania od alternatora do rozrusznika. Ten obecny ma zniszczoną izolację. Mam leżący odłogiem metrowy odcinek przewodu ale przekrój spory bo 25 mm2. W pierwszej chwili od razu pomyślałem, że w...
Panowie, kamera odłączona, kabel w schowku i auto odpala. Co prawda po nocy troche gada zanim odpala ale póżniej ładnie łapie przy odpalaniu. Więc prawdopodobnie to wina kamerki. Nie wiem, czy zła czy nie do tego auta.. teraz nie wiadomo jaką kupić aby nie żarła prądu. Narazie nie przekręcamy zamka centralnego, ale wkrótce trzeba będzie tą próbę wykonać..
Daj nowy kabel bokiem z alternatora do upc ten cienki. ten lin łapie jakies zakocenia w wiazce silnikowej.
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
Witam! Jaki powinien być przekrój kabla z alternatora do akumulatora w c-385 w alternatorze 6-diodowym?
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Masz urwany ten kabel od alternatora chyba cienki fioletowy. To jest właśnie komunikacja lin. Bez niego alternator ładuje w trybie awaryjnym czyli tu u ciebie ok 15v
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Takie ładowanie akumulatora występuje gdy uszkodzony jest kabel lin do alternatora lub regulator, ale wyrzuca wtedy błąd w ECU lub bsi.
Gruby kabel od alternatora do akumulatora jest po to że przy mocno rozładowanym akumulatorze na początku płynie prąd ok.50-150A w zależności od mocy alternatora tzw.ładowanie sztywnym napięciem 14,4V a prąd ile alternator wydoli.
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
W 700 ce to nawet nie zdejmuje żadnego filtra 2 śruby od alternatora opinam klemę na plusie akumulatora odkręcasz nakrętkę przewodu bezpośredniego do akumulatora kluczem 10 i odpinasz kabel od kontrolki od ładowania i po temacie wychodzi do góry .A rozrusznik to najlepiej i najwygodniej z kanału bez odkręcania koła .Pozdrawiam . Dodano po 5 Najlepsza...
W starym aucie kabelek cienki z alternatora był połączony z kontrolką ładowania. W W-906 cienki kabel jest kabelkiem komunikacyjnym. Jest to tzw. sieć LIN (coś jak CAN tylko inaczej) Problem jest taki, że regulatory napięcia pasujące do tego auta (stary i nowy) mają bardzo podobne gniazda. Podejrzewam, że został zamontowany stary typ regulatora zamiast...
alternator jest taki sam odkad mam ten ciagnik...wybaczcie te głupie pytania...wiec odłaczam mase od obudowy,znalazlem plus wychodzacy ze stacyjki niebieski grubszy kabel zakonczony oczkiem ,na nim jest ponad 12v napiecia..łacze go z jedna nozka kontrolki a druga nozka podłaczyc do alternatora...tak to rozumiem..ale z alternatora tam gdzie jest wolny...
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
Teraz po odpaleniu iskry nie idą z żadnych kabli ale kabel idący od alternatora do akumulatora jest gorący czy to coś oznacza?
Więc tak, B+ podłączyłem do rozrusznika i od niego idzie kabel 50 mm^2 na + akumulatora, obudowę alternatora podłączyłem do obudowy (bloku silnika). Zacisk akumulatora "-" jest podłączony do bloku silnika, a D+ do stacyjki z kontrolką ładowania (jak wyłączam silnik to się zaświeca). Niepokoi mnie jeden fakt, jak mierzę napięcie na akumulatorze gdy silnik...
Wytopiony na aku pierwszy bezpiecznik metalowa blaszka z czarnym grubym kablem. Bądź jak na wyłączonym silniku a włączonym zapłonie nie świeci kontrolka ładowania to kable w okolicy rozrusznika 2 cienkie we wtyczce 2 pinowej zgnily. Masz na myśli ten bezpiecznik, który nad akumulatorem? Sprawdzone i jest OK, przeczyściłem, nic nie jest stopione. Jak...
Dziękuję bardzo za podpowiedz ,mam zagadkę dlatego gdyż obecnie do alternatora podłączony jest gruby kabel bezpośrednio z Plusa akumulatora w tym samym miejscu jest też podłączony kabel gruby rozrusznika . Cienki Kabelek wiem z nim sobie poradzę tylko po co jest tak że akumulator + alternator i alternator +rozrusznik CHYBA coś tego za duzo
Więc teraz sprawa jest prosta, S to wyjście na ,,+" czyli kabel idący od akumulatora do rozrusznika, L to kontrolka ładowania.
Tak musisz nieco zmienić połączenia. Prądnica jest odłączana od akumulatora poprzez regulator napięcia, alternator, jego zacisk B+ podłączasz bezpośrednio do + akumulatora, natomiast lampka ładowania, podłączona zwykle cienkim kablem do zacisku 51 regulatora (tego, z którego gruby kabel idzie do prądnicy) ma być podłączona do zacisku D+ alternatora
Witam doprowadź masę do alternatora, sprawdź kabel plusowy od akumulatora do alternatora czy nie robi gdzieś zwarcia.
Prąd i alternator więc ok, Nie zawsze, dzisiaj miałem (z ciekawości sprawdziłem...) corsę 1.4 16V i z alternatora kabel bezpośrednio do akumulatora szedł, a na rozruszniku tylko jego zasilanie było.... Myślę, że chłopak ma strasznie małą wiedzę w tym zakresie, że nasze porady o "kant.."...
Dokładnie o tę masę chodzi , powiem ci też tak , miałem podobny przypadek{w innym samochodzie} i również napięcie mierzone na alternatorze było w granicach 15-17V , lampka ładowania też się świeciła raz mocniej raz słabiej czasami gasła , powód : luźne mocowanie przewodu B+ od alternatora do akumulatora . U ciebie może być także uszkodzony ten przewód...
Proszę o pomoc, w jaki sposób podpiąć alternator, chodzi mi o kabel do akumulatora i "fajke"
Po tylu latach ze szczotek została połowa, do tego mogą być końcówki kabla ładowania zaśniedziałe co po włączeniu urządzeń powoduje duże straty spadek napięcia nawet ponad 0.6 V a powinno wynosić około 0.1 V bez obciążenia. Ja mam trochę młodsze auto o dwa lata, kupiłem drugi alternator miałem napięcie ładowania niecałe 14 V, po włączeniu świateł dmuchawy...
Problem przysiadania napięcia w instalacji zawsze będzie występował, w mniejszym lub większym stopniu. W pierwszej kolejności sprawdź jaki masz spadek na plecionce pod silnikiem, tzn między blokiem silnika a karoserią samochodu. Dalej zobacz jaki masz spadek na przewodzie alternator-akumulator. Następnie spadek na przewodach od masy akumulatora do karoserii...
Witam serdecznie. To znowu ja z kolejnym problemem dotyczącym tego poczciwego starego lecz chodzącego clio. Mianowicie problem dotyczy zbyd duzego spadku napiecia na przewodzie prądowym idącym od alternatora do amumulatora. Ale od poczatku... Walczę z piszczacym paskiem osprzetu i dzis majsterkujac troszke postanowilem pomierzyc napiecia ładowania alternatora...
Ja miałem coś podobnego...pociągnąłem dodatkowy kabel z alternatora do akumulatora i po problemie.
Prawidłowo będzie jak zamotujesz go do samochodu podepniesz kostkę do regulatora i zakręcisz kabel od akumulatora i rozrusznika i sprawdzisz napięcie ładowania. Podepniesz miernik na klemy akumlatora i sprawdzasz jakie jest napięcie ładowania powinno by 14.4V /14.2 V a przy załączonych wszystkich żarówkach ma być max 13.8V .wtedy wiadomo że jest regulator...
https://obrazki.elektroda.pl/9313296100_... Prowadząc odbudowę samochodu taka książka na pewno się przyda .Poza tym fachowców od stara już mało zostało ,a pozostali z komputerem mają na bakier. Dodano po 21 Zapewne czerwony kabel gruby od alternatora idzie do rozrusznika a potem idzie do akumulatorów w twojej zabudowie, tylko po drodze...
niestety nie wiem jakie było obciąszenie, gdy mechanik dał bardzo duże obciążenie (tak mówił) to alternator prawie całkowicie sie zatrzymywał Dodano po 1 Mam takie pytanie, czy mogę podłączyć bezpośrednio kabel plusowy od akumulatora do alternatora ? Dodano po 4 Mam takie pytanie, czy mogę podłączyć bezpośrednio kabel plusowy od akumulatora do alternatora...
W jaki sposób mierzysz prąd alternatora i czym? W rzeczywistości powinno się wpinać amperomierz aby mierzyć prąd na baterii nie amperomierzu. Od akumulatora idzie gruby kabel do rozrusznika, od tego samego zacisku sporo cieńszy na instalację - to właśnie tu się powinno prąd mierzyć. Sprawny alternator powinien podawać duży prąd zaraz po rozruchu i zmniejszać...
Oryginalne przewody były odpięte. A kabel był prawie dwa razy grubszy niż oryginalny idący z alternatora do masy. Tyle, że dużo dłuższy. Alternator był w oryginalny sposób przykręcony do silnika, więc masa powinna być dobra. Dziwiło mnie tylko,że gdy dotykałem grubym przewodem rozruchowym biegnącym od minusa akumulatora do tej śrubki masowej na alternatorze...
Ok, będę dzisiaj wykręcał alternator i sprawdzał go dokładnie Dzięki za odpowiedź Pozdrawiam Dodano po 5 Witam ponownie Odłączyłem od alternatora kable i sprawdziłem prąd multimetrem na akumulatorze i na alternatorze - akumulator waha się w okolicach 12.5 natomiast na odłączonym alternatorze przy włączonym silniku oscyluje od 0.2 do 0.3 przy dobrym...
sr 120 kablami silowymi podlacze . to plus od akumulatora do alternatora a nastepnie od alternatora do rozrusznika tak ? Dodano po 1 zrobic tak jak pawelwawa mowi tak?
Witam. Problem mam taki, że traktorek nie ładuje akumulatora. Wymieniłem alternator (gdyż był upalony) i regulator napięcia. Miernik przed i po wymianie pokazuje napięcie 10-11V na akumulatorze. Jednak jeśli odepnę od miernika czerwony wtyk i w tym miejscu sprawdzę napięcie to w zależności od obrotów - wynosi od 12V na wolnych obrotach do 30V na dużych....
Jest ok, czyścić nie ma sensu, ja puściłem dodatkowy kabel łączący alternator bezpośrednio z klemą akumulatora (tej samej grubości co oryginalny, z zalutowanymi końcówkami, włożony w peszel jak oryginał i spięty z nim opaskami). Oryginalnie to są 2 kable: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator. Problemem jest styk obsadki z przewodem, także czyszczenie...
Witam bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc . Ta megane/scenik jest autem kolegi , bardziej nadaje się na złom niż na inwestycje typu nowy alternator , kupiłem używany dostępny , z tym samym układem mocowania mechanicznego ..tylko że jest od Laguny. Rozumiem że sugestia kolegi sprowadza się do podania napięcia 12V z + na akumulatorze na zacisk...
Masz pewnie taki alternator: http://obrazki.elektroda.pl/4756249200_1... Napiszę Ci jakbym ja to podłączył ale nie wiem na pewno czy nie będzie jakiegoś błędu. Z plusa na alternatorze krubszym kablem podłączyłbym do rozrusznika (do tego kabla co idzie z akumulatora) tylko nie omotaj tego przypadkiem o tamten kabel tylko kup zacisk i...
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
Jeśli jest tylko jeden kabel to kontrolka to zwykła żarówka musi wzbudzić alternator. Dziwne to objawy koło pasowe wału i kółko alternatora sprawne równo napędzają?
Witam Troche sie rozpisalem jesli nie chce ci sie tego czytac to w zasadzie chodzi tylko o to co w temacie :P (ładowanie oczywiscie za pomocą alternatora ) Mam opla omege z 1990 r. Jest problem z akumulatorem albo z jego ładowaniem ... Dzisiaj - pierwszy raz tego dnia odpalilem bez problemu , chociaz mialem wrazenie ze rozrusznik nie zakrecil pełną...
Witam.Jutro mam zamiar się zabrać za przeczyszczenie wszystkich styków w przewodzie od alternatora do akumulatora gdyż gubi ok 0,10V Myślałem również o założeniu dodatkowego kabla łączącego bezpośrednio alternator i akumulator.Kupiłem dziś kabel trochę cieńszy niż oryginalny bo o średnicy 6mm.Oryginał ma chyba 10mm.Proszę mi powiedzieć czy jeśli chcę...
Dziękuję a odpowiedź. Udało się. Podłączyłem.':D' Alternator z Tico, regulator napięcia ma wbudowany więc odpada kilka kabli. Tak jak pisałem wcześniej, główny prądowy podłączyłem pod akumulator. Poszukałem dobrze i na alternatorze znalazłem naklejkę z oznaczeniem wyjść kostki alternatora, które zgadzało się ze schematem ściągniętym z www.elektroda.pl....
Tak jak napisał Crazy_88 może coś z ładowaniem (alternatorem) albo masz akumulator już stary i słaby. Drugą sprawą jest fakt iż od akumulatora do wzmacniacza masz kabel 35 mm ² i zakładam, że od alternatora do akumulatora masz kabelek oryginalny na oko 6 mm ². Przy takiej instalacji warto dodać kable takiego samego przekroju od alternatora...
zaczyna się: Zapaliłem samochód, i odpiąłem kabel plusowy od alternatora ja już nie wiem co pisać bo się nie oriętuję już zbardzo w mechanice. w alternatorach chyba też nie Zapamiętaj: NIE ODŁĄCZAJ ALTERNATORA PODCZAS PRACY SILNIKA Po odpaleniu samochodu i wyłączonych wszystkich odbiornikach za zaciskach akumulatora jest 13,8V Na wolnych obrotach ten...
Miałem podobnie po zmierzeniu okazało się, że między alternatorem a akumulatorem jest ponad 1V spadku napięcia. Typowy problem jest właśnie z końcówkami tego kabla - poprowadziłem kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (normalnie idzie z alternatora do rozrusznika i dopiero z rozrusznika do akumulatora) i miałem spokój z ładowaniem. Kupiłem...
Jeden mechanik powiedział ze kabel plusowy od alternatora co idzie do akumulatora ze się grzeje. Wymienił ten przewód, wyczyścił połączenia?
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
50 mm ² powinien wystarczyć ale pamiętaj żeby dodać też kabel od alternatora do akumulatora oraz jak masę do wzmacniacza ciągniesz z budy to dodaj też kabel od aku do budy. Tu masz numer aukcji 874421974.
Witam, a możesz napisać jaką pojemność akumulatora masz, jak długo w samochodzie jest i jaki rozrusznik (moc)? Bo z moim doświadczeniem z akumulatorem i urządzeniami podłączanymi do akumulatora i według książki jakie bym nie miał o samochodzie, to im większy prąd rozruchu popłynie to tym mniejsze napięcie będzie na akumulatorze, jednocześnie mierzone...
U mnie jest to zrobione tak, że kabel z + z akumulatora dochodzi do 30 na stacyjce, tak samo kabel z zacisku 30 z alternatora idzie do drugiego zacisku 30 w stacyjce. Rozumiem, że trzeba ten wskaźnik wpiąć w kabel alternator-stacyjka.
witam panowie w moim pasaciku nie mam ladowania kontrolka z ladowania nie swieci sie jak mierze akumulator na zalaczonym silniku mam okolo 12.7v jak wylacze silnik mam juz okolo 12.4 i tak za kazdym odpaleniem silnika spada mierzylem + z alternatora do masy alternatora mam okolo 14v a jak mierze od - alternatora do + akumulatora mam 12.4v sprawdzilem...
Dzieki za pomysly i uwagi... a wiec ciag dalszy... z pewnym poslizgiem czasowym zdolalem sprawdzic co i jak... i.... nadal nie wiem.. chco wiem juz znaczbie wiecej. A wiec wszystko jest niby oki - za wyjatkiem malych rowkow w alt.. ale one tu nie graja roli (o tym pozniej). Zrobilem taki test - wlaczylem R pomiedzy alternator a akumulator. Gdy R bylo...
Kolego, woltomierz powinien być włączony przed lampką ładowania. Wiem, drobne przeoczenie. Już poprawiłem. Druga sprawa, jak rozwiązałeś problem doładowania akumulatora z UPS? Bo uruchamiając urządzenie z mocno rozładowanym akumulatorem, możesz przegrzać alternator pozbawiony chłodzenia. Przemyślałbym dołożenie z innego alternatora, choćby małego chłodzenia....
Każdy choć trochę ogarnięty stwierdzi, że tym kablem musi płynąć koński prąd Każdy choć trochę ogarnięty stwierdzi także, że kabel może mieć po prostu zbyt mały przekrój i nawet nie "koński" prąd może powodować duży spadek napięcia. i płynąć najprawdopodobniej do rozładowanego akumulatora A wiesz, że dopiero na akumulatorze ten "koński prąd" popłynie...
kabel alternatora dobór alternatora akumulatora praca alternatora akumulatora
bezpiecznik osiowy montaż junkers junkers odbieranie danych bluetooth
kartki okolicznościowe regulator napięcia
Schemat instalacji spryskiwacza szyby przedniej - szczegóły i diagnostyka Ogniskowa anteny offsetowej 135x120cm, głębokość 12,5cm – jak obliczyć?