Wygląda na nie oryginalny a dokładany. Możliwe, że zasila on widoczną na zdjęciu syrenę alarmu.
Sprawdź ładowanie i napisz ile ma lat akumulator. Jeżeli masz amperomierz to zmierz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Oczywiście sprawdziłeś na początku czy nie masz przełamanego kabla przy klemach szczególnie przy plusowej.
kolega ci podsunal bardzo dobry pomysl poprostu zrob w tulejce wytnij otwor na srube i przegwintuj go i w tulejke wkladasz kabelke i dokrecasz srube i masz zacisniety kabelek:D
Witam! Udziabany, albo slaby kontakt pomiedzy silnikiem a kasta auta. Kabel miedzy klema a kasta powinien byc dobry. Pozdrawiam!
Co to za brednie? :D Miedzy akumulatorem a masa samochodu ma być 0Ω. Oczywiście mówimy o masie. Sprawdź kabel "-"akumulatora ale tam gdzie jest dokręcony do nadwozia
Jeśli nie jest to bezpiecznik (konkretnie - 21) to będą duże spadki napięcia przy rozruchu. Można podmienić akumulator - naładowanie go może nie być miarodajne, bo już może dokonuje żywota. Mogą być też opory na przewodach i połączenia: znane sprawy - klemy, mocowanie kabla w klemie, masy, kostki zasilania itd.
Są dwie opcje. Podłączyć tester albo oddać do mechanika. NIe resetować klemami ,kablami chyba że chcesz go spalić.
Widzę że nie dopisałem jak kable podłączyć.Szeregowo czyli odpinasz klemę np dodatnią i miernik jeden koniec klema a drugi kabel który zakładasz na klemę.Wyłącz tylko wszystko drzwi zamknij aby lampka nie świeciła i nie rób tego na odpalonym silniku tylko.Odczekaj do minuty gdyby prąd był za duzy i skakał
Mase sprawdź jeszcze, czy wszystkie grube kable co dochodzą do klem nie są poluzowane?
Pomiędzy skrzynią a rozrusznikiem zaśniedziało- masy brakowało? Klemy oraz słupki akumulatora wyczyszczone A kabel zaprasowany w klemie łączył?
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Przecież na kablu na klemie plusowej ,w czarnej skrzyneczce ,są "blaszkowe" bezpieczniki i tam jest problem.
Wymień tą klemę na początek,grzeje sie w środku na styku kabel/klema .
Własnie patrzałem po długości kabla myślałem że gdzieś przy przekaźnik rozrusznika bo z nim jest taki problem ze trzeba kabel dodatni przyłożyć do niego żeby odpalił i od tego czasu nie odpala ale nie widać tam żeby jakiś kabel się urwal Pozatym kabel sięga na długość właśnie kabli do klem
Kilka razy miałem przypadek, że winą był kabel plusowy z akumulatora do rozrusznika/alternatora. Po wymianie problem ustawał. Ten kabel przeważnie jest sprawny, problem występuje na klemie która jest zaciśnięta na tym kablu, a dokładnie na zaprasowaniu.
Na zdjęciu (lewa strona) nie widać jak jest podłączony kabel do klem i dlatego nie można całkowicie przeanalizować jaką rolę spełnia ten rezystor. Ta naklejka (TESTED) też przykrywa ścieżkę.
Jeżeli na kable zawsze zapala to przyczyny szukałbym w akumulatorze bo na pewno kable przykładasz do klem.
Do klemy minusowej masz przykręcony jakiś przewód. On też idzie do centralki LPG? Nie odkręcałeś czasem tych cienkich przewodów od klem? Czemu na parowniku, który swoją drogą wygląda już na zmęczony, masz dwa czujniki temperatury? Czyszcziłem te cienkie przewody przy klemy te Czarne kabelki i kabel przy klema - i nic to nie dało. Jak sprawdzić czy...
Gdzie mierzone było napięcie ze wyszło 14,5 V na kablach klemach od akumulatora czy na samym akumulatorze ? . Kolega mierzł mi napięcie i pokazywało na samym akumulatorze 14,0 V , a na kablach klem 14,3 V , Po oczyszczeniu słupków akumulatora sie poprawiło i było 14,3 V na słupkach akumulatora . Na uruchomionym silniku
Dobra zrobiłem tak jak polecił mi "nikusert" i rzeczywiscie po odpaleniu auta i włączeniu wszystkiego co możliwe miałem 0.8V na mierniku i potem po dotknięciu tak jak napisał " frankrom" rzeczywiscie plus gorący a w miejscu zakucia kabla od alternatora przy klemie + to aż parzy. Czyli 14,5V - 0,8V = 13,7V wychodzi na to czyli Lipton. To co myślicie...
Na mój stan wiedzy zdobytej dawno N to przewód prądowy o potencjale 0 względem ziemi a jest wszędzie tam gdzie nie ma PEN. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Polecam wstrzymać się z doradzaniem w temacie, bo zarobi kolego kolejne ostrzeżenie....
Wszystkie kable masowe i łączenia przy klemach są czyste ?
Po prostu mogły się załamać, a jak wiadomo, mniejszy przekrój przewodu = większa temperatura przy dużym prądzie. Możesz na próbę dołożyć inny kabel pod klemę i drugą stroną gdzieś do przewodu + za klemą. Tylko pamiętaj o odpowiednim przekroju przewodu.
Zignorować. Ja zawsze łączę do klem padniętego aku.
Obroty biegu jałowego powinne wynosić w przedziale 750-800 obr/min . A dla pewności kontrola stanu paska wielorowkowego, napinacza rolek powrotnych, poziom ładowania alternatora , straty na kablach , stan klem ich zakucie i cyi się nie grzeją.
Proszę o pomoc w identyfikacji kabli które odchodzą od klem- jest kilka przykręcanych osobno małymi śrubkami do czego one idą? Przy podłączaniu klem jest lekkie iskrzenie i słychać jakieś terkotanie.
Dzień dobry, ostatnio zakupiłem sobie kompresor do pompowania kół rowerowych, samochodowych i piłek, zasilany akumulatorem 12 V poprzez kabel na klemy. Pytanie, czy jest jakiś adapter (wiem, że jest z 230 V na 12 V z wyjściem na gniazdo z zapalniczki) z 230 V na 12 V, żeby podpiąć kabel z klemami, aby ładować z gniazdka w garażu? https://obrazki.elektroda.pl/6037171200_...
no i kable plusowy i masa do sprawdzenia, może też klema któraś słabo łączy
Witam, kupiłem nowy akumulator do Tico, niestety końcówki + i - są odwrotnie ustawione niż w poprzednim akumulatorze i po przekręceniu akumulatora odwrotnie klema - sięga bez problemu, natomiast kabel, który idzie do + jest za krótki i nie dosięga. Czy można jakoś domowymi sposobami ten kabel przedłużyć? A może jest on gdzieś zahaczony i można go jeszcze...
Wzmacniacz 950W pobiera z 12V prąd co najmniej 950/12 = 80A (tyle, co rozrusznik), a może więcej, bo trzeba uwzględnić sprawność. Jeśli chcesz wyrównać taki pobór w czasie 1 sekundy, aby napięcie nie siadło o więcej, niż 1V, to potrzebujesz kondensatora o pojemności 80F. Kondensator 3F zapewni Ci podtrzymanie przez 0,037 sekundy. Na "siadanie" napięcia...
Sprewdź kabel klema "+" do rozrusznika, szczegolnie łączenie kabla w oczku przy cewce rozrusznika, podobnie z cewki do rozrusznika. Dalej szczotki czy nie starły się skośnie no i tylejki (luzy). Jeśli tu wszystko OK to wymień cewkę rozrusznika.
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Na początek sprawdź masy na silnik i kable przy klemie -. Na podszybiu jest skrzynka bezpiecznikowa dość głęboko i tam szukaj przyczyny.
Gdyby to było proste zwarcie na kablu to klema iskrzyłaby na akumulatorze i akumulator szybko rozładowałby się. A zwarcie musi występować tylko podczas pracy, by tylko wtedy grzeje się kabel.
Kable z klemami akumulatora, kabel masy karoserii, kable dochodzące do alternatora, gruby kabel na rozruszniku - całe, nie ma "zielonego nalotu" ? W takim razie wykluczyłeś wszystkie usterki "widoczne gołym okiem". Teraz pozostaje zrobić diagnostykę.
Kable na klemach oczywiście ale pierwsze słyszę żeby podczas odpalania silnik miał być zgaszony.
Witam Najlepiej tam gdzie idzie wiązka przewodów dostać sie do środka ,albo można wywiercić dziure w scianie grodziowej tylko wtedy trzeba by było zabezpieczyć kabel przed przetarciem najlepiej kable puścić w peszlu .I niezapomni o bezpieczniku przy akumulatorze i dobrym konektorze przy klemie chyba że kupisz klemy przystosowane do car audio to tam...
Czyli znasz sprawę z opli gdzie jest strata na zakuciu kabla na klemie? :)
Nie znam tego produktu . Jego specyfikacja jest dość lakoniczna . Robilem na 7107 i działa bez problemu . Mierzy napiecie i prad . Co do pomiaru na klemach to musisz się wpinac miernikiem przewodami pomiarowymi w klemy , to z kolei wymaga ciagniecia dod kabli od klem do wejścia pomiarowego miernika . Na str 10 masz zdjęcia.
Załóż na próbę ponownie stary akumulator. Jeśli dobrze wykonałeś pomiar przy kręceniu rozrusznikiem, problem wydaje się być poza akumulatorem. Naprawił się, bo poruszałeś kablami, klemami, może nawet coś oczyściłeś. Nie ma takiej możliwości, by uszkodzony akumulator pod obciążeniem rozrusznika pokazywał 10.80V. Byłoby sporo niżej.
A może jeszcze w tym kierunku, że któraś z klem jest luźna kabel mocowany przy klemach luźny zaśniedziały i przewód masy ślinka przerwany częściowo, – bo z tego, co zrozumiałem to autko jak stoi to jest dobrze jak ruszysz to bezpiecznik się pali sprawdź akumulator poziom płynu. pozdrawiam...:|
Nowy akumulator, a nie kręci? Dziwne. Osobiście uważam, że masz problem z kablami i klemami. W C330 masz plus na masę, czy minus?
Rączka ma dlatego kształt rączki, bo obok akumulatora jest mało miejsca. Jeżeli mocowanie by było w kształcie blaszki (tak jak w innych akumulatorach) to po odkręceniu ręką byś go nie wyjął. Z założeniem też był problem. A tak komfortowo wyciągasz uchwyt za rączkę. Swoją drogą na środkowym zdjęciu widać przy uchwycie jedną ze śrubek mocującą go do podłogi...
Dziekuje wszystkim za pomoc. To jednak byl kabel przy klemie. Obcialem przy samej klemie rozwiercilem ja I od nowa zlutowalem. wszystko jest tiptop. Dzieki Andrzej I reszta.
Jest sprawdzony sposób: 1 Odłączyć klemy akumulatora 2 Zewrzeć kable z klemami 3 Jeżeli miejsce spawania znajduje się bliżej niż 0,5m od np.sterownika silnika,należy go całkowicie wymontować Przestrzegając tych prostych reguł niczego nie uszkodzisz(sprawdzone w praktyce warsztatowej) Pozdrawiam
Masa. Szarpnij za kabel przy klemie, duża szansa że zostanie tobie w dłoni.
Witam Mam pytanie jakiego przekroju jest kabel biegnący do rozrusznika od akumulatora?Mój samochód to polo classic czy 25mm2 starczy bo zamieżam wymienić go na miedź beztlenową?Wymieniam klemy a nie chce obcinać kabli od klem starych.
Miałem identyczne objawy. Pomogło wyczyszczenie styków na kablach zasilających centralkę (a dokładniej na ich mocowaniu do klem akumulatora).
Te ołowiane byś musiał stopić, ze względu na szkodliwość ołowiu nie polecałbym tego. Proponowałbym obcięcie kabli przy klemach i ich obrobienie.
popieram kolege od siebie dokładam jeszcze połączenia kabli z klemami ogolnie zasilanie zegarow
Zazwyczaj nie łączą kable z klemach, łatwo to poznac bo klema się grzeje. To uroda opla i zaciskanych klem.
Jeśli nie są to wadliwe połączenia - zobacz jak z kablami na klemach, to bardzo możliwe, że akumulator już jest wykończony. Długo go używasz?
Pokaż ten manual, który pisze o rozdzielaniu kabli na klemach w celu odpięcia akumulatora. Odkręca się całe klemy i po temacie, pierwsza minusowa.
jak jest dobry akumulator to wystarczy nieduży prąd zasilacza, bo przecież świece żarowe czy wentylatory nie włączają się na stałe, tylko na chwilę. Zasilacz STABILIZOWANY (nie prostownik!) o wydajności z 10A i napięciu 14-15V (najlepiej 14.4 (lub 14.5) V) powinien w zupełności wystarczyć. Ostatecznie można też po prostu używać drugiego dużego akumulatora...
Problem chyba rozwiązany ... skręciłem bezpiecznik ( miał lekkie luzy ) , poruszałem kablem przy klemie i od rana wszystko gra. Z góry dzięki za podpowiedzi Pozdro
Gorąca klema świadczy o słabym styku między kablem a klemą , co się często w Oplach zdarza , najlepiej obciąć kabel i zarobić nową klemę .
Jeżeli nie słychać nawet cykania automatu, a jesteś pewien że akumulator dobry to możliwe, że plus idący po stacyjce na automat nie dochodzi. W każdym bądź razie zacznij od sprawdzenia klem, kabli idących od akumulatora aż po rozruszniki czy styk jest dobry, a kable nie nadają się czasem do wymiany. Przy rozruszniku, a właściwie na samym automacie sprawdź...
Kolego markslew w tym aucie zwarcie na uzwojeniach jest wykluczone,stojany rozrusznika mają magnesy.Sprawdzić można główne masy i plusy oraz kable przy klemach.
Posłuchaj czy w momencie kiedy rozrusznik "cyka" to słychać tylko przesuw elektromagnesu, czy może rozrusznik obraca się a nie kręci kołem zamachowym. Jeśli by tak było, to trzeba wymienić sprzęgiełko /bendix/. Dodano po 11 Aha, zapomniałem. Powodem złej pracy może też być złe połączenie pomiędzy klemami a kablem doprowadzającym zasilanie do rozrusznika....
Akumulator złom, jeśli odpala z innego auta a kable odłączasz do klem swojego akumulatora. Natomiast, jeśli podłączasz kabel masowy w inne miejsce niż do klem swojego aku, to zobacz czy odpali na Twoim akumulatorze, łącząc jego minus z masą silnika za pomocą takiego kabla do odpalania.
Po przekręceniu kluczyka rozrusznik sie blokuje, przygasają kontrolki. Nie jest w stanie wykonać jednego obrotu silnika. Po kilku próbach zazwyczaj udaje sie uruchomić auto, ale w bolach. Akumulator Kable/klemy/ Masa na silniku Plus na rozruszniku Rozrusznik Stary olej
Przecież może zobaczyć czy coś nie stawia oporów mechanicznych, jak zdjął pasek i zapaliło to może zatarty alternator? Albo to co częste w oplach-nie łączą kable z klemach.
Oryginał wyglądał raczej na 12mm2 ale mniejsza o to - co jest w/g Ciebie głupiego w mojej poradzie? W/g mnie lepiej dać kabel w jednym kawałku między alternatorem, a akumulatorem, niż składany z 2 odcinków. Przełączkę między rozrusznikiem, a alternatorem można usunąć jeśli komuś bardzo przeszkadza. Kabel rozrusznik-klema jest nie do ruszenia, bo jest...
Daj plus na automat rozrusznika kablem. Klemy czyste?
No akumulatory są zasłonięte i widać tylko kleme dodatnia No to w takim wypadku trzeba odszukać nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Nie osłonięty, ale z dostępem do czystego metalu. Tak, aby było połączenie galwaniczne. I to właśnie może zastąpić klemę "minus" owego akumulatora. Klema minus jest po prostu podłączona...
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
zasilanie z klem a sterowanie kabelkami bezpośrednio z alarmu do centralki centralnego... a jaka różnica jest czy z klem, czy z gróbych kabli które są do klem podpięte?
Witaj! Z tego co opisujesz to mi wygląda na utlenienie się kabla w ołowianej klemie/złącze+/ Odpada, kabel główny ładowania tak jak mówiłem jest nowy. Klemy też są nowe. Wziąłem nawet "na grubasa" zrobiłem masę drugim kablem 8mm i dalej żadnej zmiany. Spadek na kablu głównym ładowania w przedziale 0,2-0,4 V, więc to nie to.
Akumulator padł, kable cienkie i duże straty na nich były... No i całe szczęście, bo inaczej to w ten sposób: Przyjechał znajomy z kablami, podłączyliśmy plus do plusa minus do minusa, przy jego włączonym aucie. On dawał gazu ja próbowałem odpalić To na porządnych kablach znajomy miałby alternator do naprawy. Tak się nie robi, "dawca" najlepiej żeby...
Na początek proponowałbym kontrole mas i ich styków oraz kabla plusowego i klem zanim zaczniesz coś rozkręcać.
Problem rozwiązany Okazało się że problemem była luźna nakrętka przy klemie na dodatkowych kablach "plus". Grzała się aż do czerwoności , przez to nadtopiła się izolacja i kabel dotykał masy. Dziękuję za pomoc i sugestię Dodano po 35 Problem rozwiązany Okazało się że problemem była luźna nakrętka przy klemie na dodatkowych kablach "plus". Grzała się...
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Diagnoza u elektryka będzie kosztować 20 zł? 30 zł? I zajmie to 5 minut. Uważam,że przed kupieniem akumulatora za kilkaset złotych warto podjechać i sprawdzić, czy instalacja jest OK. Elektryk samochodowy sprawdzi testerem akumulator, alternator i obejrzy mocowanie kabli do klem, karoserii i alternatora..
Bo alu nie lubi partaczy Zapomniałeś o V-klemach :D
Odłącz akumulator od klem i podepnij go do drugiego samochodu. Na cienkich kablach nie odpalisz samochodu ale możesz poczekać 20-30 min i powinien podładować sie wystarczająco do rozruchu. Odpalaj go razem z kablami
Pewnie wtedy masz napięcie poniżej 10 V na module ABS . Spróbuj odpalić na kablach z innego auta. Bo pewnie albo na klemach albo kablach głównej wiązki jest słaby styk albo Aku słabe.
Przy grubościach kabli rzędu 10mm^2 i więcej lutowanie staje się syzyfową pracą i to pomimo użycia bardzo mocnej "kolby". Pozostaje, tak jak napisał greg-si, zaklepywanie. Oczywiście musisz dobrać konektor do przekroju kabla! Przy klemie zwykle są dodatkowe śrubki, do których możesz zamocować konektor oczkowy... Jeżeli połączenie nie będzie wyglądać...
No właśnie jest plik kabli który nie był podpięty po tym remoncie przy klemie tylko nikt nie wie czy miał być do plusa czy do minusa klemy.
Jest zlokalizowałem jeden z trzech kabli plusowych w klemie się upalił ale w taki sposób że nie było tego widać dosłownie w klemie w ołowiu.
kolego dziekuje juz doszedlem o co chodzi wystarczylo żę dokrecilem kable przy klemie i juz mi normalnie smiga abs dziex za dobre rady a ci mechanicy to moga tylko garaz zamiatac... Pozdrawiam
Zrób sobie próbnik z żarówki od mijania i 2 przewody, podłączasz pod akumulator ma świecić jak w lampie, później zostawiasz 1 kabel na plusie klema a 2 przewód pod masę silnika ma świecić jak nie to masz urwaną masę od akumulatora (- ) do silnika lub karoserii. Prostownik piszczy bo to automat masz wykrył za niskie napięcie i nie będzie ładował. A jak...
Zacisk V-klema z płaskownikiem dobranym pod element do którego chcesz podłączyć kabel (rozmiar śruby), albo specjalna praska z matrycami do przeformowowania kabla na okrągły, ewentualnie na płasko i wybicie odpowiedniego otworu pod śrubę 😏 Są jeszcze domowe sposoby typu młotek itp. ale nie polecam 😃 A ten kabel nosi nazwę "sektorowy"...
w instrukcjach od klem wpisali ,że otwory na kable mają odpowiednio - nr 1 - 50mm kwadrat itd... - kabel wszedł ,ale osłona od niego zatrzymała się na specjalnym frezie w klemie ,więc wnioskuję ,że kabel tyle ma
Witam Was Serdecznie Mam problem z Renault Laguna 2 1800 benzyna po włożeniu karty nie chce odpalać,a mianowicie tak to wygląda wkładam kartę przyciskam start coś pstryknie i na nowo zapalają sie kontrolki,wymieniłem już akumulator,kable od klem,i przeglądnełem jeszcze u mechanika rozrusznik,byłem na komputerze i wszystko ok,proszę pomuszcie co to może...
gdyby byl zle nastawiony pasek rozrzadu to silnik zupelnie inaczej by chodzil. Nie mialby mocy, i odglos pracy silnika bylby zupelnie inny. Ja obstawiam zjechana kopulke + kable + swiece. Zresetuj tez komputer (klema na 5 min i pozniej nagrzanie silnika na wolnych obrotach do wlaczernia wentylatora) Termostat wymieniaj wtedu jesli silnik nie łapie wlasciwej...
a zobacz czy nie masz jeszcze dodatkowych bezpieczników (blaszek ) przy lub na grubym kablu przy samej klemie aku
Nie wiem jak wyglądają twoje klemy, ale zazwyczaj na klemach są takie śrubki i do nich są mocowane inne cienkie przewody. Do takiej śrubki możesz przykręcić ten kabel, bo jest on zakończony takim konektorkiem :
Przepalony okazał się bezpiecznik na klemie akumulatora.
Trzeba : Sprawdzić akumulatory, Klemy i kable od zasilania ( lubią zaśniedzieć pod izolacją ) Przy upalonych popuszczonych zasiarczonych klemach efekt jest taki sam. Może być też przetarty przewód idący do EDC.
A zmierz napięcie między B+ a obudową alternatora. Jeśli wyniesie 14V ale na klemach aku jest 12 V to winowajcą jest masa silnika/kable/styki.
To jest np zacisk dla kabli. http://stan-met.pl/oferta/zaciski-srubow...
sorry, teraz czytam że rozrusznik klaska. Więc pierwsze co patrzysz to czy nie jest skorodowane złącze kabla łączące śrube elektromagnesu z kablem akumulatora ( czasami puszczało na zagnieceniu. Koroduje często na zagnieceniu kabla z końcówką oczkową, jak i zaciśnięcie kabla w klemie. Jeszcze jedno-słychać wyraźne klaskanie elektromagnesu?
Niedawno robiłem podobny przypadek gdzie główny kabel zalewany w klemie tracił kontakt a klema była tak gorąca że nie można było dotknąć ,po ostygnięciu wszystko w porządku.P
Kable też mogą być przyczyną, jeśli stwierdzasz że się grzeją. Ważne są przekroje kabli i mocowanie klem, powinny być zakute. Zakładałeś nowe klemy, pewnie skręcane na śrubki. Jeśli kabel się grzeje, to pewnie wiązka już zaoksydowała i pogarsza się przewodnictwo i powierzchnia styku klemy skręcanej z kablem jest za mała do przewodzenia takich prądów....
bezpiecznik niestety jest kolo wzmacniacza Powinien być za akumulatorem, oceniając sposób podłączenia kabli przy klemach to wolę nie myśleć jak dalej masz to zrobione. Koniecznie przenieś bezpiecznik zaraz za akumulator bo kiedyś możesz w nocy zobaczyć pod oknem zamiast auta - świecącą pochodnie. To nie są żarty.
Czy w tym wypadku będzie winna słaba masa akumulatora bądź przewód dodatni. Jestem tez w stanie dołożyć Mase i kabel dodatni osobno do akumulatora jeśli coś to da. Na początek oczyść i po dokręcaj istniejące połączenia. Właśnie kabel przy klemie jest zaizolowany oryginalnie i nie wiem czy jest chwycony śruba czy zaciśnięty.
Podłączyłem kabel od silnika do klemy aku i ładowanie wróciło, jest takie samo jak na silniku. Wina plecionki? O jakim kablu mówisz dokładnie?
Sugestia dla obydwu panów jak jest centralny wyłącznik prądu to zaczął bym od spięcia go na krótko tj dla testu dwa kable na jedną śrubę. Lub w ogóle nim się pobawił on off i patrzył na efekty. Do tego obowiązkowo sprawdzenie masy i czyszczenie klem i bolców i kontrola kabli przy klemach. Tak jak pisałem wcześniej tam ffr steruje PWM i jak coś jest...
klema pirotechniczny klema inteligentna uszkodzona klema
polaryzacja anteny zrobić cennik czyszczenie lasera samsung
automation license manager automation license manager
Regulacja gaźnika w pilarce NAC CTS 45-40-01 Wybór materiału na ramę gokarta: profile stalowe czy rurki?