Połącz kablem rozruchowym (tylko porządnym, nie za 9,90 z tesco) klemę - akumulatora z silnikiem, zobaczysz, że zacznie normalnie kręcić i przestanie się smażyć masa do cewki
Przewód 6mm2 - im grubszy tym lepszy, ale bez przesady, a bezpiecznik 25-30A, im mniejszy tym lepszy. :)
Normalnie na silniku wyciagarki jest stuba m8. Znajduje sie pod silnikiem. W sensie od dolu z tego co pamietam. Glowna masa wyciagarki i kabel masowy cewek sterujacych powinny byc razem przykrecone. Jezeli sie myle, niech mnie ktos poprawi. Pozdrawiam.
Do kompletu wymień kabel plusowy (akumulator>rozrusznik) i sprawdź dokładnie kabel masowy silnika.
Wygląda na to,że silnik wchodzi w tryb awaryjny,ale wtedy powinna zapalić się ikonka z silniczkiem. A gdy auto stoi, silnik na wolnych obrotach i wtedy co się dzieje po włączeniu świateł lub kierunkowskazu?
Ten kabel masowy przy cewce rozrusznika jest zbędny. Cały rozrusznik jest masą.
sprawdz dokładnie czy mase przykreciłes do silnika o ile sie nie myle jest cienki kabel masowy przykrecany do głowicy
C 330 masę lamp bierze poprzez śruby do uchylania (mocowania) maski na dole i to może być powód (trzeba pociągnąć kabel masowy od lamp do silnika). Druga sprawa odbłyśniki w lampach jak wyglądają?
Co do lokalizacji przelotki to są dwa przeważnie miejsca . Koło bezpieczników na ścianie grodziowej od strony kierowcy i okolice nóg pasażera. Ew będą jakieś gumowe zaślepki w ścianie grodziowej. Ostatecznie poszukac orginalnej wiązki elektrycznej i tam próbować przejśćz kablem plusowym. Poruszę tu jeszcze kwestię kabla masowego czyli minusa. Są dwie...
Witam. Proponuje sprawdzić kabel masowy na silniku. Połącz grubym kablem minus akumulatora z blokiem silnika,myślę że to jest to, ale mogę się mylić. Pozdrawiam.
brakuje jeszcze kabelka sterujacego (jesli masz odzielny bo czasem ejst wtopiony w kabelek rca )poprowadz droga taka sama jak kabel rca na rysunku:D a kabel masowy zwyczajnie w bagazniku i tak jak wspomnialem wczesniej do blachy:)
Jesli chcesz prowadzic kabel masowy to powinien byc tej samej grubosci co plusowy, przeciez w obu płynie napięcie. Jesli dobrze ulokujesz masowy (np. do mocowania pasów bezpiecz.) to nie bedzie zadnego problemu. Przed przykręceniem zdrap lakier aby bylo jaknajlepsze przewodzenie.
Powierzchnia karoserii do której podłączysz mase musi być wyczyszczona do gołej blachy, tak samo możesz puścić kabel od - aku do karoserii (50cm wystarczy). I kable masowy ma być takiej średnicy jak plusowy.
Ja tam bym jeszcze zobaczył czy pojawia się prąd pomiędzy kablem plus (żółty\czerwony) z karoserią,bo moze być walniety kabel masowy (brązowy),często się do niego nie przykłada uwagi,a usterki się zdarzają.
Kable zasilające wzmacniacz nie mają nic do rzeczy jesli chodzi o przygasanie świateł. W pierwszej kolejnosci wymien na grubszy kabel masowy od akumulatora do karoserii. Jeśli to nie pomoże to znaczy ze pobory prądu sa zbyt duze wzgledem układu ładującego
Prawdopodobnie część prądu spawania płynie przez przewód ochronny. Jeżeli spawarka ma kontakt elektryczny z elementem spawanym przez metalową podłogę, wtedy, jeżeli kabel masowy jest za cienki, ma słaby kontakt , lub jest za daleko od miejsca spawania, to część prądu płynie przez kabel zasilający do rozdzielki a tam PEN jest pewnie połączony z uziemieniem...
Po pierwsze to po co ci ten wzmacniacz skoro kazde radio ma taka sama moc? Po drugie problem jest w tym ze tak podlaczajac wzmacniacz robisz petle masy i zawsze bedziesz mial ten problem. Petla masy to kabel masowy zasilajacy wzmacniacz i masa radia ktora laczy sie cinczami. W zasadzie nie ma na to zadnego rozwiazania. Mozesz sprubowac podlaczyc zasilanie...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Witam, próbowałem odszukać dokładnego miejsca jak i zdjęcia tego punktu. Znalazłem tylko samo złącze masowe, nic po za tym, jest bardzo krótkiej długości, rozejrzyj się może gdzieś w okolicach tego jednego punktu który masz. Jakie oznaczenie silnika, jaka skrzynia? Nie wiem czy dobrze celuję, ale z tego co widzę, sprawdź okolice punktu masy akumulator-nadwozie-masa...
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Według mnie w tym aucie był podpięty inny wzmacniacz niż oryginalny ponieważ wiele tych kabli masz dorabianych. Więc jak jest tam sub to raczej trzeba dokupić zewnętrzny wzmacniacz. Napiszę te których jestem pewien: 2. Antena FM 3/4 - 7/8 - to są kable RCA do podpięcia wzmacniacza zewnętrznego. Czarny to lewy kanał, czerwony to prawy. Łączysz radio...
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
W maluszku od akumulatora przewód "minus" idzie takim krótkim kablem do złącza śrubowego, które lubiło korodować. Drugi element, to kabel idący od dodatniej klemy do rozrusznika. Trzeci to przewód masowy idący do rozrusznika (gruba, płaska plecionka miedziana). Te trzy przewody i stan ich połączeń były przeważnie winowajcami odpowiedzialnymi za konieczność...
Problem rozwiązany. Kabel masowy był przerwany, ale nie w drzwiach, tylko dalej pod dywanikami.
Czy po tym kłopotliwym odpaleniu nie podśmierduje delikatnie benzyną? Pisałeś, że kable masz z rurkami, ale czy przy samej głowicy są rurki osłaniające końcówki kabli(te orurkowane). Często kable mają przebicie, które jest niewidoczne właśnie poprzez rurki osłonowe wystające z głowicy. Gdy miałem głowicę(od 16N) właśnie z rurkami(świece na klucz 16mm...
Obejrzałem płytkę i zastrzeżeń nie mam. Ścieżki przełączania bramek poprowadziłeś prawidłowo. Nie powinieneś podłączać na płytce masy gniazda zasilania ze źródłami mosfetów - stracisz symetrię kluczy. Możesz prowadzić masowy kabel zasilający bezpośrednio do mosfetów, tam gdzie teraz wchodzi zwora-gigant. Oczywiście wszystkie ściezki prądowe musisz pogrubić,...
Dodatkowo założyć kabel masowy silnik-karoseria gdyż Ople mają z tym problem.
Podłącz osobno dobry i pewny kabel masowy do cewki, tam nie powinno być żadnego napięcia.
O przewodach było na tym forum strasznie dużo już pisane, użyj opcji szukaj a dowiesz się wszystkiego. Tu masz tabelkę doboru przekroju kabli zasilających do wzmacniaczy w zależności od pobieranego prądu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/lc2p... W twoim przypadku dałbym kabel jakieś 30 mm2, chyba, że oddzielnie będziesz je zasilał to...
O właśnie też zauważyłem tą długość sondy. Kabel masowy ma standardowe 10cm co przy przy kilkucentymetrowych kablach od Arduino i samych ścieżkach dramatu nie robi. Ale ta długość kabla sondy, jakiś metr... przecież to pojemność i indukcja. Właśnie się zastanawiałem czy nie powinno się kupować jakichś specjalnych sond na krótkim kablu.
Jaka to karta muzyczna w komputerze? Czy gniazdo jack masz plastikowe czy metalowe? Czy przejściówka ma jacki metalowe czy plastik? Przejściówka jest rozbieralna? Jeśli tak to sprawdź czy będzie różnica jeśli masę (ekran) kabla zewrzesz z jakimś metalowym elementem obudowy komputera. Jeśli przydźwięk zniknie albo zmniejszy się znacząco to znaczy, że...
Czyli w skrócie zrobić po januszowskiemu, przeciąć kabel masowy i dodać jakiś inny z masy?
Jakieś pomysły co to może być? Urwany kabel masowy od akumulatora.
Kabel masowy nie jest cienki.
Witam LemuRR 11, popełniasz błąd myślowy, każdy kabel podłączony do masy jest kablem masowym, nie musi się różnić od innych kabli. Na dodatek każdy kabel masowy powinien być z odpowiedniej pary, długo by trzeba tłumaczyć teorię, ale przyjmij że tak jest. Kapitanogor, nie jest prawdą co piszesz, weź sobie kabelek, odizoluj i zmierz średnicę, potem weź...
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Rozwiązanie przerwany kabel masowy między klapą a budą
Sprawdź kabel masowy od aku. Sprawdź spadki napięć na przewodach. Ogólnie wszystkie "grube " połączenia. podczas jazdy ładowanie nagle spada na około 8 Volt Jak już to napięcie ,choć ciekaw jestem jak to ustaliłeś? Tak jak pisałem szukałbym problemu w przewodach głównych masa,plus itd. Może i sam aku się kończy.
Dziękuję bardzo, mega pomocny materiał, dopiero jak spojrzałem na Pańskie zdjęcia zobaczyłem że kabel masowy które idzie do regulatora jest przykręcony do jednej ze śrub alternatora, co z lekka zbiło mnie z tropu ponieważ, co prawda nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi się że w starej instalacji kabel masowy był pod regulatorem ale jego drugi koniec...
Ludziom ciężko pojąć, że gniazdo USB jest gniazdem sygnałowym z zasilaniem. W celu zsilenia czegokolwiek podłączasz tylko kabel masowy i kabel 5V, tutaj VCC. Jeżeli zasilacz i urządzenie obsługują standard zasilania Power delivery, to napięcie może wzrosnąć do 20 V. Jeżeli odbiornik obsługuje inne metody zasilania przez USB, to trzeba też podłączyć...
Witam, Proponuję sprawdzić kable pod kabiną. W Actrosie miałem błąd czujnika blokady dyfra po nacisnieciu hamulca, okazało się że kabel masowy miał pękniętą izolację a dodatkowo jakieś 4kable były przetarte do tego mokre błoto w peszlu i działy się cuda.
Sprawdź czy na kablu podłączonym jest plus czy masa. Podłączony kabel jest masowy I aby szyba grzała pin musi być podpięty, podłączony Problem jest taki, ze po drugiej stronie nie ma żadnego kabelka do podpięcia, o czym zapomnialem wspomnieć.
Do którego punktu na płycie głównej jest podłączony ten kabel masowy z zasilacza?
Bardzo często podobne objawy w fordzie daje zaśniedziały kabel masowy -ten główny przykręcony do kielicha. Zaczyna się od zaników wspomagania bo tam jest bardzo duży pobór prądu. Warto to sprawdzić i przeczyscić bo czesto zdarza się akurat w fordzie że wszystko można tym w 5 minut wyeliminować.
Niedawno kupiłem taką lutownicę i jestem z niej bardzo zadowolony w moich sporadycznych pracach przy elektronice. Jest to OSS T-12 X Plus, wersja z zasilaczem oznaczonym na płytce drukowanej V5. Niestety lutownica ma wadę fabryczną - przy pełnym obciążeniu po 30 sekundach się pali. Już mam trzecią sztukę, bo każdą spaloną odsyłałem i w kilka minut...
a co za różnica masa to masa
Rozwiązano Problemem okazał się kabel masowy w miejscu wejścia do wtyczki w tylnej prawej lampie.
Włóż drut fi 8 lub 10 w wąż gumowy . Drut wkładasz do pochwy mostu , trafiasz w urwaną półoś podłączasz uchwyt spawarki . Oczywiście kabel masowy zapięty do mostu . Włączasz spawarkę . Wcześniej musisz odpiąć akumulator. Jak drut przyspawa się do urwanej półosi , wyciągasz razem z drutem.
Już podaję napięcia mierzone na TP8. Dodam, że to są napięcia przy odłączonym kablu i tego nie rozumiem, dlaczego on był w tym miejscu podłączony, skoro to masowy kabel i wtedy nie ma w ogóle napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/4592074600_...
Panowie dziękuję za odpowiedzi. Wymieniłem oba zaciski na spawalnicze, tu może trochę przesadziłem bo są na 400a i gabarytowo potężne, ale kosztowały jakieś grosze. Kabel nadal lekko się grzał, otworzyłem prostownik i wyjście z bezpiecznika na kabel masowy było w tragicznym stanie, zarobiłem oczko na nowe, zmieniłem podkładki i jest chyba ok. Kable...
masowy kabel kabel masowy spawarki kabel masowy silnika
vista audio samsung plazmowy driwer diody
partition wizard schemat peugeot boxer
Volvo XC90 2.5 Turbo B5254T2 – moment dokręcenia śrub głowicy, sekwencja, śruby TTY Mercedes kod 0589162208 – czujnik temperatury spalin Y77/1, OM651/OM654/OM642, diagnostyka