Witam! Udziabany, albo slaby kontakt pomiedzy silnikiem a kasta auta. Kabel miedzy klema a kasta powinien byc dobry. Pozdrawiam!
Ten kabel masowy przy cewce rozrusznika jest zbędny. Cały rozrusznik jest masą.
Do kompletu wymień kabel plusowy (akumulator>rozrusznik) i sprawdź dokładnie kabel masowy silnika.
Normalnie na silniku wyciagarki jest stuba m8. Znajduje sie pod silnikiem. W sensie od dolu z tego co pamietam. Glowna masa wyciagarki i kabel masowy cewek sterujacych powinny byc razem przykrecone. Jezeli sie myle, niech mnie ktos poprawi. Pozdrawiam.
sprawdz dokładnie czy mase przykreciłes do silnika o ile sie nie myle jest cienki kabel masowy przykrecany do głowicy
Podczas odpalania na kable dostał większy opór i jakaś masa się upaliła, nie pamiętam jak jest w tym aucie, ale możliwe, że masz więcej niż jeden kabel masowy. Może być jeszcze na silniku, Na pewno wyjmij stery, odepnij kable masowe, przeczyść papierem ściernym albo szczotką drucianą kabel i miejsce podłączenia.
Takie objawy też daje uszkodzony/sprawciały gruby kabel masowy/plecionka. Sprawdź masę na budzie.
Witam. Proponuje sprawdzić kabel masowy na silniku. Połącz grubym kablem minus akumulatora z blokiem silnika,myślę że to jest to, ale mogę się mylić. Pozdrawiam.
Regulator made in czajnik robi takie akcje . Ostatnio założyłem nówkę razem z mostkiem (padły diody),i nie świeciła kontrolka na desce. Po zmianie starego reg. oryginał ożyła. Sprawdź jeszcze na spadek napięcia kable, masowy silnik , i plusowy główny.
C 330 masę lamp bierze poprzez śruby do uchylania (mocowania) maski na dole i to może być powód (trzeba pociągnąć kabel masowy od lamp do silnika). Druga sprawa odbłyśniki w lampach jak wyglądają?
brakuje jeszcze kabelka sterujacego (jesli masz odzielny bo czasem ejst wtopiony w kabelek rca )poprowadz droga taka sama jak kabel rca na rysunku:D a kabel masowy zwyczajnie w bagazniku i tak jak wspomnialem wczesniej do blachy:)
Co do lokalizacji przelotki to są dwa przeważnie miejsca . Koło bezpieczników na ścianie grodziowej od strony kierowcy i okolice nóg pasażera. Ew będą jakieś gumowe zaślepki w ścianie grodziowej. Ostatecznie poszukac orginalnej wiązki elektrycznej i tam próbować przejśćz kablem plusowym. Poruszę tu jeszcze kwestię kabla masowego czyli minusa. Są dwie...
Ja tam bym jeszcze zobaczył czy pojawia się prąd pomiędzy kablem plus (żółty\czerwony) z karoserią,bo moze być walniety kabel masowy (brązowy),często się do niego nie przykłada uwagi,a usterki się zdarzają.
Jesli chcesz prowadzic kabel masowy to powinien byc tej samej grubosci co plusowy, przeciez w obu płynie napięcie. Jesli dobrze ulokujesz masowy (np. do mocowania pasów bezpiecz.) to nie bedzie zadnego problemu. Przed przykręceniem zdrap lakier aby bylo jaknajlepsze przewodzenie.
Powierzchnia karoserii do której podłączysz mase musi być wyczyszczona do gołej blachy, tak samo możesz puścić kabel od - aku do karoserii (50cm wystarczy). I kable masowy ma być takiej średnicy jak plusowy.
Wygląda na to,że silnik wchodzi w tryb awaryjny,ale wtedy powinna zapalić się ikonka z silniczkiem. A gdy auto stoi, silnik na wolnych obrotach i wtedy co się dzieje po włączeniu świateł lub kierunkowskazu?
Kable zasilające wzmacniacz nie mają nic do rzeczy jesli chodzi o przygasanie świateł. W pierwszej kolejnosci wymien na grubszy kabel masowy od akumulatora do karoserii. Jeśli to nie pomoże to znaczy ze pobory prądu sa zbyt duze wzgledem układu ładującego
guard10 A gdzie tu twoje myślenie argumentacja??? Cytować to ja też potrafię. Napisz coś od siebie, uzasadnij pogląd, a nie wspieraj się robokopem.... Z mojego linku. Z resztą miał on chyba wtedy "zły okres w życiu", więc nie odpowiadałem na jego ostrzeżenie, które z resztą mogło by być zwykłym postem. Nie wypieram się swoich poglądów. Zmieniłem tylko...
Prawdopodobnie część prądu spawania płynie przez przewód ochronny. Jeżeli spawarka ma kontakt elektryczny z elementem spawanym przez metalową podłogę, wtedy, jeżeli kabel masowy jest za cienki, ma słaby kontakt , lub jest za daleko od miejsca spawania, to część prądu płynie przez kabel zasilający do rozdzielki a tam PEN jest pewnie połączony z uziemieniem...
Dodatkowo założyć kabel masowy silnik-karoseria gdyż Ople mają z tym problem.
Podłącz osobno dobry i pewny kabel masowy do cewki, tam nie powinno być żadnego napięcia.
Kabel masowy nie jest cienki.
Czyli w skrócie zrobić po januszowskiemu, przeciąć kabel masowy i dodać jakiś inny z masy?
Po pierwsze to po co ci ten wzmacniacz skoro kazde radio ma taka sama moc? Po drugie problem jest w tym ze tak podlaczajac wzmacniacz robisz petle masy i zawsze bedziesz mial ten problem. Petla masy to kabel masowy zasilajacy wzmacniacz i masa radia ktora laczy sie cinczami. W zasadzie nie ma na to zadnego rozwiazania. Mozesz sprubowac podlaczyc zasilanie...
Witam, próbowałem odszukać dokładnego miejsca jak i zdjęcia tego punktu. Znalazłem tylko samo złącze masowe, nic po za tym, jest bardzo krótkiej długości, rozejrzyj się może gdzieś w okolicach tego jednego punktu który masz. Jakie oznaczenie silnika, jaka skrzynia? Nie wiem czy dobrze celuję, ale z tego co widzę, sprawdź okolice punktu masy akumulator-nadwozie-masa...
Rozwiązanie przerwany kabel masowy między klapą a budą
Ok. Przy wtyczce do kontrolera powinno być ok, przedzwoniłem kable. Usunę ten jeden kabel zasilający, tylko ten 1 kabel masowy, tak powinno być ? Na necie widziałem, że od razu zaczynają się zasilające a u mnie jest masowy.
Witam Okazuje się, że problem tkwi w zielonożółtym kablu masowym. Podanie masy bezpośrednio na przekaźnik pompy wszystko ok. Pytanie gdzie ten kabel idzie i jak to naprawić. Pozdrawiam
+12V bron boze z tych bezpiecznikow...kabel musi byc odpowiedniej grubosci....kup jakis zestaw kabli na allegro....w zestawie powinno byc iles metrow kabla zasilajacego wraz z bezpiecznikiem i oprawka...kabel masowy no tam jakies konektory i kable do glosnikow ale to juz zalezy od zestawow..... Co do masy to mozesz z bagaznika przykrec do karoseri do...
Jakieś pomysły co to może być? Urwany kabel masowy od akumulatora.
Wystarczy odkrecic sama elektronike 4 srubki na torx tylko uwazaj bo moga wyleciec tam jakies tloczki nie wiem dokladnie jakie ale lepij podlozyc cos i przykleic zeby nie powypadaly (np kawalek kartonika ) zebys nie musial demontowac calego abs mialem podopbny problem tylko z kablem masowym naszczescie sie nie rozlaczyl ale splonela cala ftyczka ktora...
Witam, po odpaleniu silnika odłaczeniu masy i ocieraniu nia o pokrywę silnika idą minimalne iskierki . czy to jest normalne? jakieś przebicie z cewki, zwarcie? maszynka pali ładnie wchodzi na obroty idealnie wiec raczej z cewką zapłonowa wszystko ok... któraś cewka od świateł ma przebicie??? jedyny problem to brak ładowania aku napiecie na aku bez swiateł...
W maluchu czarny. masa jest przykrecana w komorze silnika po lewej stronie nakretka 10. Rozkrec, przeczysc i zloz. Jak bedzie swiecila to zanczy ze to to a ja nie to wyjmij lampe odepnij wsuwke z przewodami i popodginaj styki oraz przeczysc styki w lampie. Jak tez nie bedzie to to znaczy ze problem z elektryka i jak nie masz podstawowego pojecia o pradzie...
Do którego punktu na płycie głównej jest podłączony ten kabel masowy z zasilacza?
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
O właśnie też zauważyłem tą długość sondy. Kabel masowy ma standardowe 10cm co przy przy kilkucentymetrowych kablach od Arduino i samych ścieżkach dramatu nie robi. Ale ta długość kabla sondy, jakiś metr... przecież to pojemność i indukcja. Właśnie się zastanawiałem czy nie powinno się kupować jakichś specjalnych sond na krótkim kablu.
W takiej kolejnosci sprawdzaj miernikiem : plus zasilania na płycie tam gdzie wchodzi kabel zasilający, potem sprawdź, czy jest przejście na kablu masowym (w "grubych" Onwach minus zasilania jest odizolowany od obudowy) potem sprawdź diodę zabezpieczającą (jeżeli masz zasilacz z zabezpieczeniem nadprądowym, zwarcie tej diody spowoduje, że owo zabezpieczenie...
Jeśli uda Ci się podłączyć telefon przez kabel jako pamięć masowa to jesteś w domu.
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Jeśli lampka CODE miga to nie ma komunikacji z silnikiem ,sprawdzić wszystkie połączenia , pewnie gdzieś nie ma kontaktu lub zapomnieliście o jakimś kablu pewnie masowym.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Przewód 6mm2 - im grubszy tym lepszy, ale bez przesady, a bezpiecznik 25-30A, im mniejszy tym lepszy. :)
a co za różnica masa to masa
Ok, znaleziony problem: obcięte miałem dwa kabelki masowe, ale nie tam, gdzie Mc51, tylko wcześniej, bliżej lewarka skrzyni biegów jest punkt z kablami masowymi. Oczywiście trzeba zdemontować tunel środkowy. Dziękuję serdecznie wszystkim, Peugeot wrócił do życia bez żadnych zworek już 🙂🙂🙂🙂
Rozwiązano Problemem okazał się kabel masowy w miejscu wejścia do wtyczki w tylnej prawej lampie.
Winny okazał sie przełącznik świateł,oraz urwany kabel masowy z świateł drogowych
przecież mase do wzmacniacza bierze się z samochodu a nie z akumulatora? Masę można podpiąć i w bagażniku ale lepiej jest pociągnąć ją z akumulatora tylko wtedy wydasz 2 X więcej na kable bo masowy musi być o tym samym przekroju co zasilający ;)
Ten temat śmierdzi od początku. W takim łałdi do sprawdzenia kabel masowy od aku do budy,skrzynka pod maską czy nie pływa, ładowanie i pobór na kablach. To wystarczy na początek .
W okolicy akumulatora jest punkt zbiorczy mas - kabli masowych. Zacznij od wyczyszczenia wszystkich.
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Witam, Proponuję sprawdzić kable pod kabiną. W Actrosie miałem błąd czujnika blokady dyfra po nacisnieciu hamulca, okazało się że kabel masowy miał pękniętą izolację a dodatkowo jakieś 4kable były przetarte do tego mokre błoto w peszlu i działy się cuda.
Zacząć trzeba od kontroli klem na aku. czystość i styk na czopach, zakucie na kablu, i teraz wszystkie kable domasowania do karoserii i karosera-silnik ewentualnie dołożyć kabel masowy. Kontrola i czyszczenie styków w skrzynce bezpiecznikowej.
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
Bardzo często podobne objawy w fordzie daje zaśniedziały kabel masowy -ten główny przykręcony do kielicha. Zaczyna się od zaników wspomagania bo tam jest bardzo duży pobór prądu. Warto to sprawdzić i przeczyscić bo czesto zdarza się akurat w fordzie że wszystko można tym w 5 minut wyeliminować.
Sprawdź kabel masowy od aku. Sprawdź spadki napięć na przewodach. Ogólnie wszystkie "grube " połączenia. podczas jazdy ładowanie nagle spada na około 8 Volt Jak już to napięcie ,choć ciekaw jestem jak to ustaliłeś? Tak jak pisałem szukałbym problemu w przewodach głównych masa,plus itd. Może i sam aku się kończy.
Kolego! Czy ma Kolega schemacik do tego wozu? Coś dziwnie się do tego Kolega bierze... Tam jest raczej normany układ, gdzie to wskaźnik na desce jest zasilany (a właśnie: jak zachowuje się reszta wskaźników: paliwo, obrotomierz?) a do czujnika idzie tylko kabel masowy. Próba polega na dotknięciu - ale tylko na moment - do masy przewodem odpiętym z czujnika...
No faktycznie jest to dziwne. Tam jest napięcie -1,6 V przy odłączonym kablu masowym. Z diod prostowniczych wychodzi -0,6 V. Co ciekawe, gdy zmierzę napięcie w miejscu połączenia kablem linii napięcia 8,6 V, to zaczęło odbierać jakąś stację. Hmm... https://obrazki.elektroda.pl/5140834500_... https://obrazki.elektroda.pl/8139855200_...
3-driver rysunek narysowałeś w miarę dobrze, tylko mylisz pojęcia Do wzmacniacza podłączamy 3 kable zasilające a mianowicie: Grubymi przewodami którymi płyną największe prądy na zasilanie końcówki podłączamy + prosto od akumulatora, oraz - czyli tak zwana masę, która również może iść od akumulatora, bądź dobrego punktu zaczepienia w karoserii (najczęściej...
To nie są kolego auta które się diagnozuje na zasadzie "co koledzy o tym sądzicie?" Test komputerowy to podstawa. Jeżeli rzeczywiście dochodzi do przerw w zasilaniu to najprawdopodobniej są ślady w pamięci poszczególnych sterowników. Elektryk podczas naprawy sprawdzał kabel masowy, zacisnął końcówkę kabla masowego przy alternatorze. Był problem z kablem...
Włóż drut fi 8 lub 10 w wąż gumowy . Drut wkładasz do pochwy mostu , trafiasz w urwaną półoś podłączasz uchwyt spawarki . Oczywiście kabel masowy zapięty do mostu . Włączasz spawarkę . Wcześniej musisz odpiąć akumulator. Jak drut przyspawa się do urwanej półosi , wyciągasz razem z drutem.
Urwany kabel masowy pomiedzy silnikiem a nadwoziem.
Ludziom ciężko pojąć, że gniazdo USB jest gniazdem sygnałowym z zasilaniem. W celu zsilenia czegokolwiek podłączasz tylko kabel masowy i kabel 5V, tutaj VCC. Jeżeli zasilacz i urządzenie obsługują standard zasilania Power delivery, to napięcie może wzrosnąć do 20 V. Jeżeli odbiornik obsługuje inne metody zasilania przez USB, to trzeba też podłączyć...
Kręci rozrusznik? Odepnij kabel masowy od cewki i spróbuj zaharatać
Na zdjęciu kabel masowy do sterownika BSM. Wygląda kiepsko
Na próbę podłłącz oryginalny aku ale tylko częściowo tzn podłącz kabel masowy i ten do żółtego. Plusa w żadnym wypadku nigdzie nie podłączaj. Jak odpali to niestety musi być ory BMS i tylko przekładka ogniw pojedynczo a nie podmiana całej baterii.
a może ma ktoś schemat podłączenia alternatora można kabel masowy podłączyć na krutko
Możliwe że: luźne klemy na akumulatorze, lużny kabel masowy lub akumulator do wymiany.
Po demontażu i ponownym montażu rozrusznika nie kręci, jak przyłożę kabel od aku do silnika jest ok. Nie wiem gdzie szukać masy. Przy rozruszniku nie było żadnego kabla.Póki co pojadę do motoryzacyjnego i kupię kabel masowy i podłączę do silnika ale chcę znaleźć przyczynę. Kabel masowy od silnika do przedniej lewej podluznicy poprzez przelotke do zacisku...
a wiec tak na samym poczatku musisz sie zaopatrzyc w kable do zasilania czyli plusowy zakonczony od strony akumulatora w odleglosci okolo 30 cm oprawka z bezpiecznikiem i kablem masowym tego samego przekroju mysle ze 20 kwadrat spokojnie ci wystarczy do tego zakup czterokanalowe chinche rca z zyla sterujaca. zacznijmy od zasilania znajdz sobie mase...
TEMAT ZAMKNIĘTY .... PRZETARŁ SIĘ KABEL MASOWY OD PRZEKAZNIKA GŁÓWNEGO I RAZ LĄCZYŁO A RAZ NIE .
Panowie dziękuję za odpowiedzi. Wymieniłem oba zaciski na spawalnicze, tu może trochę przesadziłem bo są na 400a i gabarytowo potężne, ale kosztowały jakieś grosze. Kabel nadal lekko się grzał, otworzyłem prostownik i wyjście z bezpiecznika na kabel masowy było w tragicznym stanie, zarobiłem oczko na nowe, zmieniłem podkładki i jest chyba ok. Kable...
Sprawdź masę w lampach i kabel masowy w przelotce.
Sprawdź kabel masowy gruby przy akumulatorze. Jego przejście do karoserii i do silnika. Ewidentnie znikło Ci zasilanie. Bezpieczniki na akumulatorze też do przejrzenia.
a jak nie klemy to sprawdz kabel masowy(-)noi plusowy przy rozruszniku (+)
Daj dodatkowy kabel masowy lub wyczyść ten i będzie ok.
Dobra, już chyba wiem co zrobię. Kupiłem zaślepkę plastikową do profilu 40x40. Przewiercę na środku otwór przez który przeciągnę kabel a przy ściankach zaślepki dam blaszkę niklową. Do blaszki niklowej przyczepię kabel masowy a blaszkę wsadzę tak, aby zaślepka docisnęła ją do profilu. Wydaje mi się że to w zupełności wystarczy.
Według mnie w tym aucie był podpięty inny wzmacniacz niż oryginalny ponieważ wiele tych kabli masz dorabianych. Więc jak jest tam sub to raczej trzeba dokupić zewnętrzny wzmacniacz. Napiszę te których jestem pewien: 2. Antena FM 3/4 - 7/8 - to są kable RCA do podpięcia wzmacniacza zewnętrznego. Czarny to lewy kanał, czerwony to prawy. Łączysz radio...
Temat zamykam Dzięki za pomoc. Kabel masowy na obudowie i jest wszystko ok. Stroi sie calkiem dobrze i całkiem ladnie odbiera na kawałku przewodu.
Według tego schematu, po prostu bocznik wpinasz w kabel masowy, gdzieś pomiędzy klemą a nadwoziem. Nie wiem tylko czy bocznik udźwignie prąd rozrusznika.
Jeśli filierek nie poskutkuje, wyciągnę cała instalacje i podłącze od nowa. Czy kabel masowy powinien być jak najkrótszy do wzmacniacza?? Mam metrowy kabel masowy, lecz podłączyłem krótszy, grubszy i żadnej różnicy również nie było.
Witam. Kabel masowy spróbuj podłączyć do ramy/metalowy element konstrukcji, jakaś śruba, jeżeli to z tej strony jest przerwany,
Masz problemy albo: a) z masą . Prawdopodobnie kabel masowy jest zaśniedziały. Sprawdź połączenie masy (kabla "-" z akumulatora) z karoserią oraz upewnij się, że minusowa klema na akumulatorze jest dobrze (mocno) dokręcona. b) z rozrusznikiem. Brak przejścia przez elektromagnes powoduje, że prąd idzie do rozrusznika, ale już z niego nie wychodzi.
Dla zainteresowanych problemem był brak zasilania sterownika- urwany ze starości kabel masowy, oraz uwalona przepustnica.
Kurna - ciekawa sprawa. Zacznij sprawdzanie od podstaw: - kabel plusowy od aku do rozrusznika lub jakiejś rozdzielni - czy się nie przetarł i zwiera lub jakieś gryzonie go naderszyły - kabel masowy z silnika na budę - kabel masowy z aku na budę - zwarcie wewnętrzne a w akumulatorze - spróbuj podmienić na inny i pomierz czy nadal występują opisane przez...
Witam Jesli mogę coś zasugerować, to sprawdź kabel masowy i dodatni i miejsca ich połączeń. Szczególnie kabel masowy i jego połączenie z karoserią. Często to miejsce koroduje lub zachodzi np. zabezpieczeniem antykorozyjnym. Pozdrawiam Krystian Tokarski
Po wyłączeniu silnika włączają się kontrolki temperatury i paliwa i wycieraczki a było tak że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik dalej pracował został dołożone dodatkowy kabel masowy po dwóch tygodniach od nowa to samo co to może być :( :(
informacji więcej kolego. Marka wzmacniacza,model jakieś zdjęcie ujścia kabli z wzmacniacza. Faktycznie czarny kabel to kabel masowy zazwyczaj. Ale poza tym nic tu nie wiadomo.
problem z zasilaniem sprawdź gniazdo bezpiecznika czy dochodzi prąd zobaczy czy kabel masowy nie został urwany przy akumulatorze
Dodatkowy kabel masowy na silnik daj.
Sprawdź czy na kablu podłączonym jest plus czy masa. Podłączony kabel jest masowy I aby szyba grzała pin musi być podpięty, podłączony Problem jest taki, ze po drugiej stronie nie ma żadnego kabelka do podpięcia, o czym zapomnialem wspomnieć.
Jaktogdzie, kabel masowy idzie na masę. Skoro to przewód winny to utnij i zarób nowy.
Kabel masowy nie kontaktuje.
Kabel masowy zrobiłem nowy jakis rok temu jest poprowadzony od silnika i ramy do klemy minusowej. Ładowanie jest w porzadku. A cewke sprawdze, bo mam zapasową.
Czyli muszę zdobyć ten kabel sam, bo na nowy nie ma szans. Ok, a czy ktoś ma pojęcie, gdzie mają kabel wielożyłowy z dwiema otulinami masowymi? (7 żył, dwie masy)
Czyli mogę na mase ; alternator puścić inny kabel i na silnik ? gdzie dokładnie wychodzi kabel masowy od alternatora? bo u mnie wchodzi w wiązkę ( kabel do kontrolki , kabel do rozrusznika)
Witam, spróbuj odkręcić i przeczyścić kabel masowy w lampie.
Rozumiem, no nic spróbuję poprawić masę na komputerze. Zobaczymy czy jakiś efekt to przyniesie. Będę informował Dodano po 4 Niestety. Wyczyściłem komputer w każdym miejscu gdzie się styka z autem, dałem dodatkowy kabel masowych zmieniłem śrubki na nówki. Kierunek dalej wariuje. Co do wycieraczek zauważyłem że sygnał jest zbyt krótki i one nie są w stanie...
Co to jest kabel masowy? Jaka jest moc lamp?
Wyłącz wszystko w aucie (lampki, radio, etc.) odłącz kabel masowy z aku. i włącz szeregowo amperomierz na zakresie 10A (między kabel masowy a zacisk - aku.) - przy wyłączonym zapłonie i wszystkich odbiornikach nie powinien wskazać więcej jak 100mA (0,1A).
łączenia przy klemach są czyste, ale co masz na myśli kable masowe? Nie wiem gdzie są wszystkie punkty przyłączeń masowych te które widac nie noszą śladów korozji itp..
kabel masowy spawarki kabel masowy silnika kabel masowy silnik
huawei gniazdo naprawa drżenie wskazówki obrotomierza projekt packet
nadajnik iskrowy zasilacz urmet
Access Point Ubiquiti - biała dioda świeci Ford Transit 2007 nie wchodzi na obroty - przyczyny