Witam autora tematu. Silniczek ten nie pochodzi od żadnej kosiarki a jedynie od agregatu prądotwórczego hondy lub innego podobnego. Widać to między innymi po sposobie mocowania oraz sposobie ułożenia wału a także jego zakończeniu. Tak jak widać w silniku tym oprócz podłączenia stacyjki zalecane jest jeszcze podłączenie kontrolki niskiego poziomu oleju...
Witam Sprawdź przewody do czujników olelu,jeden przy fitrze oleju drugi na z boku głowicy silnika od strony skrzyni biegów.
To tak jak wyżej napisałem.
Tak jak w temacie próbuje wymontować rozrusznik, ale nie mogę poradzić się z plastikową osłoną przy rozruszniku żeby odłączyć od niego kable, jak się do tego zabrać? Osłona podobna jak na zdjęciu pierwsze z lewej ze stronki: 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o...
Najczęściej cienki kabel do rozrusznika. Obluzowana końcówka lub ułamany kabel koło niej.
https://obrazki.elektroda.pl/9302529200_... Bezpiecznika nie ma, są 2 przekaźniki, jeden powiązany z czujnikiem pedału sprzęgła (nie we wszystkich samochodach), drugi sterowany z modułu komfortu, ale imo poległa kostka stacyjki
Radzę kupić oryginalny z zaprasowanymi końcówkami w odpowiedniej izolacji.Przekrój kabla to ok. 16mm2,jeżeli masz 25 to może być :D
który to przekaźnik w BSM Prawdopodobnie żaden na wierzchu tylko któryś wlutowany w płytę w środku BSM. Nie napięcie na tum kablu ma być w chwili trzymania stacyjki na rozruch, po puszczeniu napięcie zanika. Lepiej poszukaj BSM po numerach bo grzebanie w nim w poszukiwaniu przekaźnika to słaby pomysł.
Mam naładowany akumulator ale po przekręceniu kluczyka zero reakcji na rozrusznik bo pradu a on jest wzbudny na rozrusznik by był na druciku to bym zwarke zrobil na rozruszniku by zoaczyc czy zakreci ale jest wtyczka i nie mam jak chyba że na krótko z plusa mu puścić prąd na ten kabelek
Do alternatora , on winien jest , Mości Pikolini!
Nad pedałami masz przekaźniki, dwa z nich są odpowiedzialne za sterowanie rozrusznikiem
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
Mógłbyś to zrobić sam, ale boje się tłumaczyć żebyś sprawdził czy plus na grubym kablu jest na rozruszniku i żebyś go podał na elektrowłącznik.. Mechanik czasem zrobi zwarcie a jak ty nie masz kontaktu z tym to lepiej zaprowadź do serwisu. Ale jak wspomniałem problem z kablami, rozrusznikiem ewentualnie kostka w stacyjce.
Dziękuje jak połącze te dwa kabelki i dodam pzycisk to rozrusznik zakręci Dodano po 1 Nie jestem szaryn ludzikiem
Podłączasz przekaźnik cewka pod kabel od automatu rozrusznika lub pod kabel od stacyjki podczas rozruchu minus cewki na masę czyli 86-85. Czujnik pod styki przekaźnika 30-87a.
Dostań się pod samochód i podepnij się akumulatorem pod rozrusznik.Masa do budy,plus do grubego czerwonego kabla przy rozruszniku.
Przewód oznaczony numerem 50.Wyłącznik powinien przenieść prąd pobierany przez wyłącznik elektromagnetyczny rzędu 10A.A nielepiej za pomocą przekażnika odciąć zasilanie pompy paliwa?
Witam, posiadam diabolini 250 xb31 i mam do was pytanie, dlaczego rozrusznik nie kręci. Przekaźnik podłączony jest dobrze, na początku przekaźnik robił cyk, a później już żadnych odgłosów nie ma. Przyciskam guzik na kierownicy i nic się nie dzieje. Pytanie, dlaczego? Przekaźnik jest nowy, tak samo jak i cała elektryka, i jak sprawdzałem, czy idzie prąd...
Sprzęgło mogło mieć za mały docisk i je upaliłeś. Elektryka to podstawy. Jak paliło kable w silniku, to wyciągnąć magneto i wymienić kable. Rozrusznik sprawdź na krótko na stole, jak nie działa to wymiana/naprawa. Żarówki ci pali zapewne z winy słabej instalacji i styku. Szarpie napięciem i żarówki zbierają po dupie.
Odpinałeś kabel przy rozruszniku biegnący od stacyjki? Jest na nim napięcie?
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Urwana końcówka głównego kabla na rozruszniku od akumulatora.P
Dobrze masz podłączone kable przy rozruszniku? Nie zamieniałeś? Albo zamieniłeś, albo padł bendix.
Do kompletu wymień kabel plusowy (akumulator>rozrusznik) i sprawdź dokładnie kabel masowy silnika.
A do rozrusznika może pan dostać się? Dodano po 3 Postaram się "iść" po kablu od rozrusznika w stronę kabiny.
Sprawdz czy nie wypadl ci taki cienki kabel od rozrusznika . Jest to plus pd stacyjce, czasami sie zdarza. Pozdrawiam.
Bardzo dobrze że podałeś VIN - to ja nie sprawdziłem konfiguracji auta. Układ jest dosyć głupi, bo sygnał immo jest posyłany tym samym kablem który uruchamia rozrusznik. „50” to właśnie cienki kabel idący do rozrusznika. Dlatego trzeba najpierw załączyć zapłon, wtedy po tym drucie przelatuje sygnał immobilizera, odblokowuje sterownik FR...
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem.
Sprawdziłeś rozrusznik,jest ok? W momencie próby odpalenia na cienkim kablu rozrusznika jest 12V?
W słabym połączeniu kabli ,rozrusznik, akumulator.
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Jak podłączam innymi kablami rozrusznik i stycznik to działa a jak jest normalnie podpięte to nie działa
Do sprawdzenia masa od akumulatora, kabel plusowy z rozrusznika na alternator.
Sprawdziłeś czy na cienkim kablu rozrusznika pojawia się 12V po naciśnięciu przycisku?
Czerwony kabelek to nic innego jak sygnał ze stacyjki do rozrusznika. Musi być do niego podłączony w okolicach grubszego kabla przykręconego do automatu rozrusznika. Z góry prawdopodobnie nic nie zobaczysz.Potrzebny będzie do tego kanał.
Witam, jeżeli jest taka możliwość to przy mrozie wtedy kiedy rozrusznik nie kręci proszę sprawdzić czy jest prąd na kablach od rozrusznika. Prawdopodobnie jeżeli prąd będzie to rozrusznik domaga się regeneracji lub wymiany. Pozdrawiam.
Wystarczy odkręcić dwie śruby i odpiąć kabel.
Rozrusznik uruchamia + w tym właśnie cieńkim kablu nr50
Kolego do stacyjki nie idą kable od rozrusznika tylko sterowanie do elektromagnesu rozrusznika. Masz stacyjkę z układem połączeń https://www.google.com/shopping/product/...
Tak. Jeśli zakręci to oznacza że rozrusznik ok, masa na silniku ok główny kabel do rozrusznika ok. Jeśli nie zakręci to do sprawdzenia gruby kabel +12 do rozrusznika, masa na silnik, rozrusznik.
Jak już bardzo chcesz zmierzyć, to jako bocznik amperomierza możesz użyć kabla, co idzie od akumulatora do rozrusznika. Najpierw trzeba zmierzyć opór tego kabla, puszczając przez niego prąd około 5A (trzeba znać dokładną wartość tego prądu) np swiatła i zmierzyć napięcie na końcach kabla. Gdy mamy zmierzone napiecie i natężenie, obliczamy opór kabla...
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Pisałem Ci ja i kolega powyżej żebyś sprawdził mase, no i ewentualnie + idący grubym kablem do rozrusznika. Jak juz tego nie chcesz robić, to było wyjąć rozrusznik i od akumulatora go kablami sprawdzić jak kręci. Przecież nikt tu Ci nie podpowiedział, żebyś drugiego rozrusznika szukał. Chodzi o to, żeby posłuchać a nie w ciemno kupować. Dodano po 54...
Obok akumulatora masz moduł zwany UPC, on załącza rozrusznik, na zdjęciu zaznaczone jest gniazdo z którego wychodzi kabel sterujący rozrusznikiem, sprawdź kontrolką czy w momencie naciśnięcia przycisku pojawia się na nim napięcie. https://obrazki.elektroda.pl/4410061300_...
Dlatego tez doradzam oddanie sprzętu do kogoś, kto zrobi pełny przegląd i uruchomi pojazd. Jeszcze raz - skąd jesteś?
Podłącz rozrusznik kablem "na krótko" (zasilanie elektromagnesu) będziesz wiedział czy wina leży w rozruszniku czy w instalacji.
Jeśli po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą i po dalszym przekręceniu w celu rozruchu przygasają lub gasną całkiem a rozrusznik nie kręci to moim zdaniem jedno z trzech: albo akumulator nie daje rady, albo uszkodzony rozrusznik, albo silnik stawia za duży opór. Dla mnie ostatnia możliwość jest mało realna bo nie grzebałeś nic przy silniku. Jak...
Zacznij od wykluczenia samego rozrusznika czyli podaj na krótko + na rozrusznik ,a dokładniej na wzbudzenie rozrusznika (cieńszy kabel przy rozruszniku)
Kabel do rozrusznika jest przerobiony na krótki. Po odpięciu kabla zasilającego od cewki (po odłączeniu zapłonu) rozrusznik kręci bezproblemowo. Akumulator 77 Ah.
w większości przypadków problemy występują na "zimnym" silniku... gęsty olej = większe opory... a z tym musi sobie poradzić akumulator - kable - rozrusznik...
Witam Usterka w passacie B3 Wczoraj zadymiło mi spod maski. Okazało się, że urwał się (ułamał przy rozruszniku) gruby kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Nie bardzo mogłem zidentyfikować skąd był ten dym. Bez tego kabla w zasadzie wszystko działało - bo silnik nie zgasł, światła i inne elementy też działały - oczywiście oprócz rozrusznika. Wymieniłem...
Zerknij jeszcze na kable przy rozruszniku mogą być luźne ewentualnie zaśniedziałe i na klemy j/w napisał Irekt. Tak jak napisałeś rozrusznik 'rzeźi' czyli masz za mało prądu, jeśli tu masz wszystko ok to rozrusznik masz najprawdopodobniej do wymiany.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia.
opór na kablu do rozrusznika? :lol: przy poborze rzędu 100Ax6V=600W to trochę dużo... parę(!) lat temu miałem trampka z instalacją 12V, ale rozrusznik był nie wymieniany. nie wiem czy od wartburga 353 nie byłby odpowiedni - ale są to tylko moje gdybania..
zgodnie ze schematem który mam właśnie przed sobą to jeden pin 30 to kabel z rozrusznika na stacyjke a drugi do regulatora prądnicy, ja halogeny w c-360 podłączyłem prosto z bezpieczników i działa bez zarzutów.
zdalo by sie sprawdzic ten rozrusznik i kable od niego
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Powtórzę jak mantrę , demontaż rozrusznika i do sprawdzenia - naprawy w jtd sprawny rozrusznik to podstawa dobrego odpalenia (odpowiednia liczba obrotów itd) ...
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Witam prosze o pomoc jak odłączyć kable od rozrusznika w volvo v50 1,6d nie chce czegos uszkodzić odkręciłem 2 śruby poluzowałem kable i nie mogę dalej nic zadziałać dalej
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
pod cienki kabelek od rozrusznika przykręć dodatkowy kabel i dotknij do plusa akumulatora, jak zacznie kręcić no to rozrusznik dobry a problem w instalacji, jak nie kręci to rozrusznik do naprawy/wymiany, ewentualnie akumulator można podmienić jeszcze na próbę
Idź po grubym kablu od + akumulatora, znajdziesz elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika, ma 2 śruby prądowe i małą wtyczkę do sterowania, odłącz ją, jak dalej rozrusznik będzie kręcił to sam stycznik się "zespawał". Jak nie będzie kręcił, to szukaj gdzie jest zwarcie na kablu sterującym
Witam. Sygnału na rozrusznik nie podaje. Kabel od rozrusznika cały na krótko kręci, ale nie odpala. Co mogło zablokować? Przekaźniki i bezpieczniki dobre.
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
Ten kabel masowy przy cewce rozrusznika jest zbędny. Cały rozrusznik jest masą.
Sproboj zewrzec czyms plus ( taki gruby kabel czerwony na rozruszniku ) z wsuwka powinien zakrecic jak nie to winny jest rozrusznik.
Jakieś zdjęcie kolor kabla.?
Chciałbym się zapytać jak odpiąc kabel od rozrusznika prowadzący do magneta cross 125
w zasadzie to można rozdzielić część elektryki dla rozrusznika i dla reszty, tzn podłączyć normalnie jeden akumulator, a drugi aku szeregowo i tylko do kabla rozrusznika, ale nigdy na szczęście nie miałem aż takiej potrzeby :) opalarka w dolot lepiej się sprawdza stare rozruszniki potrafią wiele wytrzymać, nie tak łatwo spalić :) ale nowoczesne z przekładnią...
W tym modelu mercedesa nie mam bezpośredniego dojścia do kabli rozrusznika, muszę go zdemontować by sprawdzić ale bez kanału czy podnośnika nie ma opcji. Może to być przyczyna bezpiecznika blokady zapłonu ?
Jakie silniki sprawdzasz? Podaj chociaż pojemności, rodzaj paliwa. Jakie kable łączące rozrusznik z akumulatorem teraz używasz? - chodzi mi o średnicę miedzi w nich i jakiej są długości. Jaki akumulator teraz używasz: firma i model, a może jest na nim określony prąd rozruchowy?
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
Witam Dziękuję za odpowiedź. Podałeś 35 mm2, czyli szybko licząc prąd znamionowy dla tego kabla wyjdzie nam 350A. Teraz tak, rozrusznik ma 3500 W przy 12 V znamionowo, czyli prąd znamionowych w idealnych warunkach wyjdzie 300 amperów. Ale przy rozruchu napięcie akumulatora potrafi spaść do 9,6 wolta, zwłaszcza zimą. I teraz przy znamionowej mocy rozrusznika...
To mogą być świece żarowe. Jeśli chcesz mieć taki bajer to znajdź cienki niebieski kabel koło rozrusznika, to będzie kontrolka ładownia, gdy odpalisz i alternator zacznie ładować pojawi się tam + aż do zgaszenia silnika. Będzie zgodnie z przepisami, że DRL zapalają się po odpaleniu silnika.
Ze styku S stacyjki kabel do przekaźnika, załóżmy, że to ten czerwony na zdjęciu, czarne kable przekaźnika to masa. Śruby przekaźnika, jedna do + akumulatora, druga do rozrusznika (grube kable)
Rozumiem, że ISN wpisałeś do EWSa. Jeżeli nie ma sterowniku silnika błędów od EWS to przypuszczam, że gaśnięcie nie ma związku z immo. Nie mam akurat doświadczenia z tym ECU BMS46, ale ogólnie te auta nie gasną po chwili gdy immo odcina. Jeśli rozrusznik kręci to pastylka również jest OK (no chyba, że ktoś zwarł kable od rozrusznika przy EWSie). Możesz...
Rozrusznik też na niebieskim.W dieselu nigdy nie ciąłem pompy,tylko rozrusznik,plusa po stacyjce albo uderzeniowy w komorze silnika.
Elektrit ma rację znaki są na 1000% na zamachowym, tylko że pokrywka jest plastikowa czarna i znajduje się pod wiązką kabli idących do rozrusznika.
To odepnij cienki od cewki elektromagnesu i sprawdź wtedy. Jeśli jeszcze rozrusznik rusza to jest sklejony elektromagnes. Jeśli nie, to źle podłączony przewód wzbudzający rozrusznik przy stacyjce.
Tak czy siak alternator jest 30cm od rozrusznika i widać wszystko. Plusi masa to kable "po byku" także pomijam to
Jak ma 3 kable to ma dochodzić plus masa a kręcąc rozrusznikiem na trzecim kablu ma mrugać żaróweczka, impulsy masy.
Może być uszkodzony licznik lub wiązka kabli.
Sprawdź kable przy rozruszniku ,czy przypadkiem nie są popuszczone,zardzewiałe kabeloczka. Sprawdź również ,czy jakieś urządzenie nie pobiera ci prądu po wyłączeniu silnika.Najprościej odłącz przewód + akumulatora i sprawdź ,czy przypadkiem nie iskrzy przy odłączaniu. Oczywiście zdarza się ,że akumulator jest wadliwy. Sprawdź poziom płynu w akumulatorze.Powodzenia.
Zacząłbym od stacyjki (bezpieczniki pewnie sprawdziłeś), czy przepuszcza sterujący prąd na cewkę rozrusznika, później sprawdź sam kabel, bo z Twojego opisu wynika, że rozrusznik jest sprawny
Z drugiego zlacza gwintowego na,,styczniku,,wychodzi plecionka,jakies 2cm.dlugosci i wchodzi w obudowe rozrusznika do szczotek plusowych.Ta plecionke stycznik laczy z kablem z aku.i rozrusznik kreci.dodaj do tego przewod sterowania ze stacyjki i masz 3kable
Sprawdź kable do rozrusznika,a w szczególności do automatu.Może być wiele różnych przyczyn powstania tego defektu,od szczotek,poprzez tulejki,aż do śmierci elektromagnesu.
Łatwo sprawdzić bo wyjście rozrusznika w BSM jest w najmniejszej kostce z grubymi kablami 4 lub 5 pinowej
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
Podstawa jedna osoba załącza kluczyk w pozycje rozrusznika druga pod autem sprawdza czy dochodzi + do automatu rozrusznika (cienki kabel), jeśli prąd jest to pozostaje jeszcze sprawdzić czy jest + na grubym i czy jest dobrze dokręcony jeśli to jest wszystko to rozrusznik do regeneracji, jeśli prądu nie ma to trzeba szukać.
Słychać przekaźnik rozrusznika, ale rozrusznik nie kręci. Proszę o pomoc w identyfikacji problemu. Sprawdziłem na krótko kablami rozrusznik chodzi. Kupiłem nowy przekaźnik rozrusznika i nic jak pstryka tak pstryka
W czerwcu lub lipcu 2023 r. Generowałem rozrusznik Normalnie aż ci zazdroszczę, jak ja bym chciał coś generować. Z Twojego opisu wynika że masz uszkodzony automat i dlatego przepala ten bezpiecznik, jednak koliduje to z postem nr 5. W takim razie wychodzi na to że masz zwarcie do masy kabel który steruje rozrusznikiem. Łatwo to sprawdzisz - odpinasz...
Luzny kabel od włącznika maski dla alarmu.Zobacz co się dzieje z prądami przy samym rozruszniku....
Stycznik rozrusznika, pasuje większość chińskich od skuterów. Brzęczenie/terkotanie może być spowodowane niskim napięciem akumulatora, lub słabym połączeniem kabli
Klemy nie łączą, brak masy na silniku, brak jakiegoś głównego zasilania, sprawdź czy jest na grubym kablu plus przy rozruszniku, czy masa jest i pomyślimy dalej.
Skoro zanika Ci prąd na czerwonym przewodzie w centrali P2 sprawdź jak pisze saron22 kable przy rozruszniku, druga opcja instalacja w trąbie słonia lub przegnił ten przewód w miejscu "bocznika" .... rzadko złącze pod nogami pasażera (C55). [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... bocznika
(at)dbtech Sprawdzic kabel masy od akumularora i silnika, oraz kabel pomiedzy (+) akumulatora i rozrusznika.
Mechanik mówił też że to może być jakiś cieki kabel od rozrusznika jest taka możliwość?
gruby kabel rozrusznika kabel rozrusznika gorący rozrusznika terkotanie
naprawa pioneer fujitsu siemens reset baterii diody wnioski
hydraulika siłowa kyocera km1635
Przeróbka klapy elektrycznej na manualną w Oplu Vectra C kombi Naprawa ekspresu DeLonghi EN355 - porady i wskazówki