Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
Przewód oznaczony numerem 50.Wyłącznik powinien przenieść prąd pobierany przez wyłącznik elektromagnetyczny rzędu 10A.A nielepiej za pomocą przekażnika odciąć zasilanie pompy paliwa?
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Podłączasz przekaźnik cewka pod kabel od automatu rozrusznika lub pod kabel od stacyjki podczas rozruchu minus cewki na masę czyli 86-85. Czujnik pod styki przekaźnika 30-87a.
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
Do sprawdzenia masa od akumulatora, kabel plusowy z rozrusznika na alternator.
pod cienki kabelek od rozrusznika przykręć dodatkowy kabel i dotknij do plusa akumulatora, jak zacznie kręcić no to rozrusznik dobry a problem w instalacji, jak nie kręci to rozrusznik do naprawy/wymiany, ewentualnie akumulator można podmienić jeszcze na próbę
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
wg schematu od kol. sisko biały kabel z tych niepodłączonych powinien być podłączony do plusa akumulatora czyli pod śrubę rozrusznika (gruby czerwony kabel) i powinno działać jeśli wszystko jest ok https://obrazki.elektroda.pl/9279814000_...
Jeśli po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą i po dalszym przekręceniu w celu rozruchu przygasają lub gasną całkiem a rozrusznik nie kręci to moim zdaniem jedno z trzech: albo akumulator nie daje rady, albo uszkodzony rozrusznik, albo silnik stawia za duży opór. Dla mnie ostatnia możliwość jest mało realna bo nie grzebałeś nic przy silniku. Jak...
Jeśli wyeliminujesz prawdopodobieństwo zwarcia to możesz. Pamiętaj, że rozrusznik bierze duży prąd, nawet 200A. Bendix ma 3 podłączenia. 1 obudowa - masa 2 gruby kabel - zasilanie rozrusznika 3 cienki kabel - zasilanie bendixa. Gdy odłączysz gruby kabel, to będziesz słyszał tylko klikanie. Daj przez bezpiecznik 20A.
Sprawdz czy nie wypadl ci taki cienki kabel od rozrusznika . Jest to plus pd stacyjce, czasami sie zdarza. Pozdrawiam.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Ze styku S stacyjki kabel do przekaźnika, załóżmy, że to ten czerwony na zdjęciu, czarne kable przekaźnika to masa. Śruby przekaźnika, jedna do + akumulatora, druga do rozrusznika (grube kable)
Ten kabel masowy przy cewce rozrusznika jest zbędny. Cały rozrusznik jest masą.
pewnie umarł rozrusznik, albo kostka stacyjki, trzeba zaciągnąć ręczny (lub podłożyć cegły pod koła jak ręczny nie trzyma) wrzucić luz w aucie, podpiąć dodatkowy kabelek do tego cienkiego kabelka w rozruszniku i drugi jego koniec przytknąć do plusa akumulatora, jeśli będzie też tylko pykać to rozrusznik do wymiany, jeśli będzie normalnie kręcić silnikiem...
zgodnie ze schematem który mam właśnie przed sobą to jeden pin 30 to kabel z rozrusznika na stacyjke a drugi do regulatora prądnicy, ja halogeny w c-360 podłączyłem prosto z bezpieczników i działa bez zarzutów.
Nie trzeba wyciągać półosi. Najlepiej jest z kanału, ale z podnośnika też można. Wyciągałem rozrusznik osobiście 2 razy, mając tylko podnośnik + kobyłkę do dyspozycji i 2 wykładziny ze środka aby się na nich położyć ;) 1. Odpinamy klemę minus z akumulatora 2. Zdejmujemy dolot powietrza. Można bez ściągania, ale będzie łatwiej. 3. Luzujemy śruby rozrusznika...
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
Sprawdź włącznik elektromagnetyczny, odkręcasz kabel między włącznikiem a rozrusznikiem bierzesz próbówkę i sprawdzasz. Zdarza sie czasem że nowe automaty zwierają i przez to będziesz maił taki cyrk.
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
może komuś się przyda: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Jeżeli już chcesz iść w tą stronę, to lepszy będzie rozmiarowo większy MEGA-fuse z tego samego sklepu: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Da on mniejszy spadek napięcia co przy 6 woltach ma niebagatelne znaczenie. Osobną sprawą jest prawidłowy...
W maluszku od akumulatora przewód "minus" idzie takim krótkim kablem do złącza śrubowego, które lubiło korodować. Drugi element, to kabel idący od dodatniej klemy do rozrusznika. Trzeci to przewód masowy idący do rozrusznika (gruba, płaska plecionka miedziana). Te trzy przewody i stan ich połączeń były przeważnie winowajcami odpowiedzialnymi za konieczność...
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
A przy wkręconej świecy (normalnie), możesz pokręcić magneto ręką więcej niż 1 obrót ? Czy czuć ,że coś blokuje ? Akumulator ,akumulatorem a może kable zaśniedziałe.Sprawdzałeś ten gruby kabel co idzie do rozrusznika ? Jak mechanicznie nie blokuje a nie ma siły obrócić ,to prąd gdzieś może ginąć.
Miałem kiedyś teź problem z rozładowującym się akumulatorem. Okazało się że kabel PLUS od akumulatora do rozrusznika był tak zmęczony że potrafił wyssać akumulator przez 24 godziny do prawie zera - wymiana kabla pomogła.
W zasadzie to sam sobie odpowiedziałeś na 3/4 pytań które zadałeś :/ . Po prostu, czeka cię krecia robota. Kabel po kabelku sprawdzać. Po nitce do kłębka. Nikt ci nie powie "o tu jest taki kabelek i on nawalił". To tak nie działa :/ Pierwsze co, sprawdź czy aby na pewno, włącznik rozrusznika zwiera 2 przewody. Tu nie ma rady, rozebrać cały zespół przełączników,...
francuska elektryka to najgorsze co może być ;) napewno przegniła jakaś złączka albo nawet jakieś kable - w berlingo kable zamieniają się w środku w zielony proszek i przestają przewodzić, mimo że izolacja wygląda ok - to po prostu tragedia jest jak masz tam zwykły 1.9D czyli DW8 to żeby on odpalił wystarczy wymienić zaworek w pompie wtryskowej z tego...
Wszystko. Masz zwarcie gdzieś i tyle. Jak problem z wydobyciem rozrusznika to chociaż odkręć od niego kabel zasilający i zobacz czy to coś zmieniło.
Sprawdz połaczenie przewodu + na prawej podłużnicy pod spodem auta Miałem te same objawy co Ty i tam pod plastikową osłonką kabel + skorodował Pozdrawiam
Ludzie już nawet z maluchem nie potrafią sobie poradzić. . . :) Skoro kontrolki przygasają to albo masz akumulator złom, albo połączenia rozrusznika z zasilaniem są uszkodzone. Sprawdź to biorąc (dobry!) kabel rozruchowy i łącząc masę akumulatora z silnikiem, drugim plus akumulatora z rozrusznikiem.
Przedewszystkim sprawdz mase silnika i akumulatora i kabel który idzie z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika na akumulator i jestem pewny że tam znajdziesz przyczyne swoich problemów POZDRAWIAM gumiś_rzesz
Heheh dzięki dokładnie przed 30 minutami znalazłem to w internecie. Odpiąlem kostkę i auto pali od strzała. Wymienić muszę ten czujnik. Elektryk mi kazał wymienić komputer programować go rozwalił kostkę od rozrusznika i poprowadził kabel żeby zrobić sobie pstryczek od rozrusznika. Hahahah takich mamy fachowców.
Serio, sprawdź te bezpieczniki a nie kombinujesz na około. Naprawy przeprowadza się w kolejności. Jak ci zgaśnie światło w pokoju to chyba najpierw sprawdzasz bezpieczniki, potem żarówkę a dopiero potem dzwonisz do elektrowni XD. Od czego który bezpiecznik? Masz na schemacie. Są oznaczone jako F1, F2, F3 i F4. W dolnej części schematu miałeś rozpiskę....
Kabel od wyjścia do zapłonu i rozrusznika podpinasz tylko wtedy gdy chcesz robić zdalny rozruch z pilota. Jeżeli masz fabryczny immobilaizer to nie ma to najmniejszego sensu. Chyba że go zdezaktywujesz.
Moja sugestia: ściągnij sobie schemat jakiegoś starszego autka (z elektrody oczywiście), tam masz rozrysowane wszystkie obwody oddzielnie. Dodatkowo możesz "zaglądnąć" do jakiegos samochodu tak aby podpatrzeć ułożenie i grubość przewodów (np, akumulator "blisko" rozrusznika i konkretny kabel je łączący). Nie łącz wszystkiego od razu: zrób jeden obwód...
Lepiej dać plus z aku na rozrusznik prosto. Na alternator możesz dać z rozrusznika lub akumulatora, to już nie ma większego znaczenia.
Wygląda na przewód który ktoś samemu sobie dorobił, w jakim celu - tego się nie dowiesz. Oryginalnie masę silnika powinieneś mieć przykręconą do rozrusznika lub do pokrywy przekładni, gruby przewód prądowy.
żle zrozumiałeś kabel podłaczony do cewki elektromagnesu pojawienie sie napięcia na tym przewodzie powoduje zadziałanie elektromagnesu i rozrusznika
Bo diesel nie ma cewki tylko zawór magnetyczny Tu masz schemat świec żarowych http://obrazki.elektroda.pl/8478671200_1... Od stacyjki ciągniesz + na zawór magnetyczny i kabel gruby ze stacyjki do rozrusznika i już Ci klekot odpali Co jeszcze chcesz mieć w tym traktorku?
Bez podpinania tego przewodu masz ładowanie? Do rozrusznika powinieneś mieć ogólnie masę (z silnika), gruby plus i cienki kabel do tego plusa ze stacyjki i tyle.
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
Witam przyczyn opisanego zachowania może być kilka: 1. Należało by sprawdzić połączenia elektryczne pomiędzy rozrusznikiem i akumulatorem mam tu na myśli gruby kabel prądowy, jeżeli jest on zaśniedziały lub jego połączenia są luźne wtedy rozrusznik będzie "prztykał"; 2. Drugą przyczyna w/w problemy może być wadliwa praca elektromagnesu rozrusznika tzn....
Problem może być w automacie rozrusznika czyli w włączniku elektromagnetycznym który ma za zadanie podać napięcie na uzwojenia rozrusznika o dużym prądzie (A) Najczęściej styki tego automatu się wypalają i nie za każdym razem następuje prawidłowy kontakt. Drugi problem jaki może występować to zły kontakt na końcówce kablowej przy automacie rozrusznika...
1. Czy kabel 50mm2 będzie dobry? Na allegro są takie właśnie kable spawarkowe z żyłami z czystej miedzi i są o wiele tańsze niż przewody car audio OFC o porównywalnej grubości. Powinno być dobrze. 2. Jaki bezpiecznik dla zabezpieczenia kabla? Napięcie wzbudzenia rozrusznika to 1,1 kW. Czy 300A będzie dobrą wartością? Akumulator 60Ah, 600A. W autach...
Mercedes W211 2,7 diesel, automat, 2003 rok. Mam problem. Jak podłączyć rozrusznik? Bo są tam dwa grube kable, które skręcały się razem do miedzianej śruby na 13? Rozkręciłem i nie pamiętam. Jeden jest na 10, więc tego nie da się pomylić. Proszę o pomoc. AI: Czy możesz opisać lub wrzucić zdjęcie, skąd dokładnie wychodzą te dwa grube kable (np. z akumulatora,...
gruby kabel rozrusznika kabel rozrusznika gorący rozrusznika terkotanie
volvo silnika astra elektryczne sprężarka wyłącza
stacja zasilania sterownik salus 091flv2
Chiński pendrive 4 TB – filmy działają, zdjęcia nie – fałszywa pojemność, testy H2testw, reklamacja Richtek RT6921 48-pin Equivalent? RT6929GQW, RT6908GQW, T-CON IC Identification