O matko zwykle kable.skad ja znam tą instalacje he he przerabialem już ten problem u siebie tylko w e39 lift. Cewki masz nowe czy kupiłeś używane bo oczywiście świece na pewno masz nowe :-) Zobacz piny we wtyczkach od cewek, oczyścić i lekko po doginac.mozesz zrobić druga instalacje że zwykłych kabli tyko takiego samego przekroju.
to sa cewki i powinno byc na nich opisane gdzie podłączyć ktory kabel.
http://obrazki.elektroda.pl/3774864100_1... Oczywista oczywistość ale.....
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa.
To są 2 cewki, jedna na dole dla cylindrów 1 i 4, druga na górze dla 2 i 3. Między 1 i 2 możesz sobie zamieniać dowolnie, tak samo między między 2 i 3, i nic to nie zmieni.
Wystarczy. Podstawa pisana w tym dziale to jakaś mała znajomość budowy silników i ich systemów sterowania. Tu tej podstawy nie widać.
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Przewody WN firmy ZEM - Ełk: http://www.zem.elk.pl/produkcja.htm# Przewody WN firmy Sentech - Pabianice: http://www.sentech.pl/pobierz-katalog/#1 Przewody WN firmy NGK: http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produk... Forum FSO: http://www.forum.fsoautoklub.pl/
Wymień paliwo w zbiorniku na świeże, i sprawdź jakie ciśnienie paliwa wytwarza pompa paliwa, dobrze by było sprawdzić ciśnienie sprężania.
Jak zamienisz miejscami 3 z 2 i dalej nie będzie 3 pracować to sprawdź luz na zaworach jeżeli tam jest 1.3 OHV, a jak będzie ok to ciśnienie sprężania. Zdejmij jeszcze przewód z 3 cylindra włóż świecę i zobacz czy jest iskra, tylko gwint świecy zmasuj z silnikiem.
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=...
KABLE ZAPŁONOWE w TDI !!! Szacun koledzy..
Witam Czy cewka zapłonowa jest nowa oraz jakiej firmy? To samo z kablami i świecami - podaj firmę. Możliwe przyczyny to: - Źle dociśnięta wtyczka do cewki zapłonowej - Niedociśnięte kable zapłonowe od cewki oraz do świec - Wadliwa cewka, kable zapłonowe (w szczególności najtańsze zamienniki) Jakieś objawy podczas jazdy np. szarpanie, niepokojące dźwięki...
Świece i kable zapłonowe powinno wymieniać się regularnie. Kable zapłonowe nieraz co dwa lata...- ale kto to w Polsce robi :-( W ciemnym garażu, lub wieczorem, mnożna zastosować spryskiwanie góry silnika mgiełką(!) wody z atomizera lub spryskiwacza. Widać wtedy gdzie przeskakuje iskra.
Owiń izolacją kabel zapłonowy albo załóż koszulkę termokurczliwą.
Poprawiłem.P
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
wymień kable zapłonowe i po kłopocie
Jakie kable zapłonowe zamontowałeś?
polecam www.bmanual.com
Odsuń miernik od kabli zapłonowych i wtedy mierz.
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
w takim razie do których cylindrów jest pierwsza cewka od góry?
Kolejność zapłonu to 1 3 4 2. Zdejmujesz kopułkę palec ustawiasz na znak, masz tam pierwszy cylinder, dalej podłączasz według kolejności jaką podałem. Aparat kręci się w prawo. A najlepiej po prostu poszukaj zdjęcia silnika i podłącz według tego.
Czarny plus za stacyjką,brązowy masa,zielony do cewki (zacisk pierwotny) cienki czerwony plus zasilania hallotronu,cienki brązowy masa hallotronu,cienki zielony sygnał wyjściowy hallotronu.
Co ma błąd wtryskiwacza do kabli zapłonowych? A nie masz może gazowni? może ECM gazu miesza? Jak nie, to nie widzę nic innego jak dalej uszkodzony ECM silnika albo wiązka. Pod warunkiem że masy i zasilanie jest ok.
Pierwsza rzecz - kable zapłonowe do wymiany. Jak jest zimny, kable się pokrywają rosą i dopóki nie odparuje, możesz mieć przebicia i gubi iskrę.
Jeżeli pasują przyłącza i długość... nie widzę przeciwwskazań. W kablach zapłonowych znacznie ma ich jakość = grubość/średnica samego rdzenia przewodu. Jeżeli te co masz to jakaś tandeta firmy no-name - szkoda roboty. Kup markowy kpl przeznaczony do konkretnego silnika.
Świece bym wymienił. NGK BUR6ET dedykowane do Twojego auta to około 15zł sztuka czyli znacznie mniej niż kable zapłonowe.
Romek, to jakaś podpucha? Zobacz, czy nie są zamienione kable zapłonowe obu cewek, albo kostki idące na uzwojenia pierwotne.
Mierniczek w ręke,powyciągać kable zapłonowe,wziąć je na stół i pomierzyć.Jeżeli rezystancja któregos wynosi ponad 15 kilo-do kosza z nim.
Jak podpiąć kable zapłonowe? Nie zrobiłem zdjęcia Passata B5 1.8 bez turbo ADR.
Jaki rok i moc? Dodano po 1 Motor REBA to firing order 1 4 2 5 3 6 cylinder MEBA to samo kolejność zaplonow
Podłączasz tak: 1-4-2-5-3-6 (dla pewności zarzucam foto): http://obrazki.elektroda.pl/4223449200_1...
przede wszystkim to trzeba przejrzeć CAŁĄ WIĄZKĘ w której szedł ten kabel, bo on topiąc swoją izolację zapewne potopił też izolacje przewodów sąsiednich, więc jak nie chcesz mieć pożaru auta, to trzeba tą wiązkę rozplątać i przejrzeć dokładnie pozostałe kable czy gdzieś nie jest przepalona izolacja do gołego kabla i te przypalone kable wymienić również...
tak jak pisze kolega wyżej liczone od strony koła zamachowego, ale jaki rozdzielacz? tam są 2 cewki o ile się nie myle (bezrozdzielaczowy)
Zdejm kable zapłonowe ze świec na których nie pali,przybliż do metalowych części karoserii lub silnika,i sprawdź czy będzie niebieściutka iskra. Pewnie nastąpiła pradoksalna sprawa-zamienione kable pomiędzy oboma cylindrami,widziałem takie kwiatki
Palnik trzeba dobrze oczyścić od środka w inżektorach. Armatura gazowa ma regulację ciśnienia startowego (mały otworek na mały płaski śrubokręt) do tego potrzebny mikromanometr. Dalej wymiana kabli zapłonowych na czerwone silikonowe o lepszej izolacji. W ostateczności płyta główna... Jeżeli chodzi o c.w. warto wymienić wkręcany/zanurzeniowy czujnik...
w swoim aucie miałem przebicie n astarych kablach, łatwo jest się przekonać o nim wystarczy przesunąć rękę nad kablem albo wziąć kabelek od miernika jeden koniec przeswać nad kablem a drugi trzymać na masie iskra jest tak silna że w biały dzień ją widać a jak przebicie jest przy bloku silnika to je słuchać i widać. Po wymianie kabli przez jeden dzień...
Witam -po kruszały pancerze- to nie wiem o co?- chodzi chyba o to że pokruszyła się izolacja. Po tej "twórczości" którą widać na zdjęciach proponuje zadzwoń po jakiegoś dobrego elektryka żeby zrobił z tym porządek. Taka instalacja ( w tym wykonaniu) grozi sporymi uszkodzeniami auta lub nawet pożarem.
dzięki
Zdjąć magneto, wyczyścić układ zapłonowy (platynki) i ustawić przerwę oraz wyprzedzenie zapłonu, wymienić kondensator, sprawdzić świecę zapłonową oraz jej przerwę, skontrolować kabel wysokiego napięcia pod kątem przebicia no i próba.
Zorientuj się czy ten serwisant który był u Ciebie, dobrze zna ten model kotła. Czy jest na liście serwisowej www.junkers.pl.... Dalej, zanim wymieni się płytę należy wyregulować ciśnienie startowe na palniku i ciśnienie maksymalne. Dalej wyczyścić i poprawnie ustawić elektrody, ewentualnie wymienić ale kable zapłonowe o grubsze izolacji. Sprawdzić...
Wszystko na nowe wymieniłeś?
A ktoś może mi podać jak podłączyć na kopułce kabelki bo u mnie nie ma żadnego oznakowania co do 1 cylindra, a że wymieniałem czujnik halla to zapomniał zaznaczyć kolejność . Motor to 1,6 8v AEE golf 3
A o czym ja piszę ?, w uno jest 4 pinowa kostka na cewce wn połączenia w niej tak U U do niej przychodzi z samochodu +12V i ew obrotomierz, a wychodzą dwa kable do modułu, na obu (o ile silnik nie pracuje) będzie dokładnie po 12V, możesz sprawdzać nawet żarówką 21W i nie zauważysz różnicy, bo rezystancja uzw pierwotnego cewki jest za mała
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 A gdzie jest pierwszy to nie wiadomo.Wykręć świecę z cylindra 1 tłok u samej góry i zobacz na którym jest palec.I od tego 1.3.4.2.Jak nie zadziała obrót o 180 kabli.
1.4 KFX to silnik identyczny w 306, a w 306 bardzo często siadały SL96. Jak mnie pamieć nie myli oficjalna informacja była taka że to kable zapłonowe do świec uszkadzały komputery Sagema. Zmiana komputera na Magneti Marelli z 1.4 KFX (plug&play), zdjęte immo i wszystko działało jak należy.
Okazało się, że to wypadanie zapłonu, wymienili mi świece, kable zapłonowe i jest ok.
Tak, zwykły spray silikonowy będzie dobry. Koszt opakowania to dosłownie kilka złotych. To praktycznie jest to samo, co drogie dedykowane "specjalne" środki do zabezpieczania kabli zapłonowych. Po oczyszczeniu miejsc montażu trzeba obficie spryskać same kable, "fajki", kopułkę i wszystkie widoczne elementy. Środek, który dostanie się do wnętrza fajki,...
Kolego jakby kable były pomylone to by nie palił na 2 cylindry. Raczej szukaj cewki bo może przebijać.
Sprawdź czy masz prawidłowo dobrane świece i ustaw przerwy na świecach.
Witam, poszukuje schematu podłączenia kabli zapłonowych do mercedesa W140 500SE, bardzo proszę o pomoc
Aha i jeszcze czujnik temperatury nie działa czy to może mieć coś wspólnego? Który? Ten od wskaźnika - nie.
Może zapłon za wczesny i go blokuje? Kręciłeś dla sprawdzenia bez podpiętych kabli zapłonowych czy jest różnica?
Na początek sprawdź, czy wał się obraca, na 2 bieg na ten przykład i BEZ WŁĄCZONEGO ZAPŁONU popchnąć i zobaczysz czy wał się obraca, sprawdzić masę na silniku, choć przy jej braku za zwyczaj palą się linki gazu i ssania. Poza tym nie napisałeś czy odpalany ze stacyjki czy na linkę, rocznik coś by wyjaśnił. ...Gdy wlacze zaplon to z tylu jeden kabel...
Co ty chłopie bredzisz? Po co te nerwy. Świece dają iskrę ale na powietrzu, wewnątrz cylindra może być za słaba lub nie być wcale. Masz podwójną cewkę zapłonową i iskra przeskakuje jednocześnie w cylindrze 2 i 3. Skoro cylinder 3 działa to znaczy że obwód się zamyka i iskra z cylindra 2 przepływa gdzieś indziej niż na świecy. Spróbuj zamienić wtyczki...
Złącza, złacza , złacza.... Koło komputera, czujników, pośrednie kostki na instalacji. Cewka zapłonowa/ cewki (nie pamietam tego silnika) sprawdzane pod katem pęknięć obudowy. Na poczatek trzeba zostawić sprzęt za 70 tysiecy a pobawić się spryskiwaczem do wody za 2 zł. Opryskać pracujacy silnik dokładnie i wychwycić gdziew woda powoduje nierówną pracę....
Na cewce masz oznaczenia cylindrów wg kolejności zapłonu. http://obrazki.elektroda.pl/5844059900_1...
Witam. Są to kabelki do samochodów Vw, skoda, audi, seat do cewki beru z modułem o numerze 040 402 001. Pasują np. do silnika vw 1.6 aft 101KM. Dodam tylko, że w mojej ocenie należą do kabelków z "górnej półki" ze względu na miedziane rdzenie zatopione w silikonie co czyni je raczej bezawaryjnymi.
Jak prawidłowo podłączyć kable w aparacie zapłonowym Widlak Nissan h20?
Witam, mam mały problem związany z tematem postu, Chciałbym zebrać sygnał z kabli zapłonowych, znalazłem schemat podłączenia ale nie mogę go do końca rozszyfrować: http://www.drivewerks.com/techarticles/s... chodzi o część z cewką - ujemne wyjście z cewki podłączam pod układ, i mam takie pytanie: czy dodatnie wyjście gdzieś podłączam...
Orientuje sie ktoś od czego ten kabel Kabel może być tylko do układu zapłonowego.
jest to częsty problem tych silników, najczęściej winna jest cewka zapłonowa, niestety nie będzie jej błedu na diagnostyce. Kup sobie isol do konserwacji styków, spryskaj cewke i kable zapłonowe, jesli pomoże na dzien to pewnie masz ewke do wymiany i odradzam jazdę z tą przypadłością, może dojśc faktycznie do uszkodzenia sądy lub zapchania katalizatora....
rzazik jest na krawędzi aparatu , jak palec na niego wskazuje to pali 1 gar.
Jeśli działa to dobrze ale kable zapłonowe Bosch to tragedia.
Proste auto , iskra jest ? paliwo jest ? ciśnienie na cylindrze jest ? Sprawdz i napisz.
Dla rozwinięcia chodzi o: Seat Toledo 92 rok 2.0 85KW (115/116KM) Opel Astra F 92 rok (modelowo 93r.) 2.0 85KW (115/116KM).
To jest ewidentne wypadanie zapłonu. Sprawdź świece zapłonowe, kable WN. A jak to nie pomoże podmień moduł zapłonowy.
Spróbuj podłączyć kabel zasilający cewkę zapłonową.
Kolejnośc zapłonu w cylindrach 1, 3, 4, 2
Pytanie jakie masz oznaczenie silnika. Występowały 1.6 16V na osobnych cewkach na przykładzie BCB. https://obrazki.elektroda.pl/5161912700_...
Piszę ostatni post. Moze któraś osoba też bedzie miała podobny problem. Jeśli wymianiłeś te rzeczy co ja: kable zaplonowe, swiece, modul zaplonowy, komputer sterujacy, czujnik halla, czujnik polozenia wału, czujnik temperatury, filtry paliwa oleju, olej. i twoje auto nie chce jechać. Zobacz czy ktoś nie dorobił ręcznie jakiegoś przekaźnika tak jak w...
no popatrz ty nawet i ciebie to zdziwiło
Komputer pokazał stare błędy, typu uszkodzony kabel zapłonowy. Sonda do gazu, i inne pierdoły, co wymieniałem na nieodłączonym akumulatorze. Komputerowo nic autu nie dolega.
Mam takie samo auto i przewody tesla. Służą prawie 8 lat. Swiece zakładam ngk. Moja dwulitrówka ma lpg.
jest pewna mozliwosc tzn lekko przestawiony zaplon jezeli to akurat jest możliwe w mondeo z tego roku bo jest mi wiadomo że te auta mają elektroniczny zaplon ustwiany komputerem inna opcja po prostu nie przepala takiej dawki paliwa na zimnym silniku jakie daje pompa na ssaniu pozdrawiam Dodano po 3 PS. na zimnym silniku niekiedy kable zapłonowe są lekko...
Witam. Mam problem z odpaleniem auta i do końca nie wiem jaka może być przyczyna. Rozrusznik był padnięty więc wymieniłem i teraz kręci bez problemu jednak nie zapala a gdy kończe kręcić to jakby już miał zapalić (dostaje takie uderzenie). Do modułu zapłonowego idą 2 wtyczki gdzie jest miejsce na 3. Natomiast z prawej strony są 2 kable, czerwony i fioletowy,...
Na cewce zaplonowej powinno pisac 1,2,3,4.
co mogło się przypalić Pewnie bezpiecznik. zy może jest gdzieś od tego bespocznik? Tak, F63, 20 lub 30A w zależności od rocznika.
Podmieniłem dziś jeszcze cewkę zapłonową i kabel, ponieważ udało mi się załatwić taki komplet 100% sprawny oryg forda po zamontowaniu auto ładnie od strzała odpaliła przejechałem do sklepu ok. 10km bez problemu zero wypadania zapłonu auto zbierania się jak powinno jednak niedługo się nacieszyłem, ponieważ miałem później jeszcze jeden wyjazd ok. 8km...
Wez platyny/irydy Bosch-a,NGK . Spokój na >100000km Przewody raczej Bosch,NGK za długi lepszy jak za krótki,na prace silnika bez znaczenia.
a to gaśnięcie silnika może brać przyczynę w kablach??niedawno go troszke przegoniłem to obroty na luzie poniżej 2500 nie chciały zejść, a później jak się zatrzymałem to na 1500 stały, podgazowałem i spadły na 1000.do tego escort mógłby pracować w wojsku jako maszyna produkująca zasłony dymne. obojętnie czy zimny czy ciepły, jak przygazuje to biało...
Witam, mam problem z moimi kablami zapłonowymi w lagunie 2 2.0 t z 2003 roku. Mianowicie poszukuje nowych kabli ale nie mogę nigdzie znaleźć, jedynie co znalazłem to do innego typu silnika i nie wiem czy można było by ich użyć? Czy w ogóle istnieją kable zapłonowe do tego typu silnika? Chodzi mi o te kable co wpina się do cewek. Ktoś pomoże?
Inne wprowadzone zmiany: Przewód izolowany – poprawna nazwa: kabel izolowany Przewód giętki – poprawna nazwa: kabel giętki Sznur – poprawna nazwa: kabel elastyczny Przewód napowietrzny izolowany – poprawna nazwa: kabel napowietrzny Przewód grzejny – poprawna nazwa: kabel grzejny Przewód pomiarowy – poprawna nazwa: kabel pomiarowy Przewód zapłonowy...
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
Mój problem polega na ty że chciałem poprawić instalacje kabi przewodów zaplonowych Mondeo Mk1 1.8 16 v dohc lpg zwykły po wyciągnieciu i załozeniu okazało sie ze nie ma iskry prosze o pomoccccccccccccc jeśli też moża by było schematy do podłaczenia tej kostki
A R134a to co, nie groźny? A jego charakterystyce jak byk jest napisane: "...opary są cięższe od powietrza i mogą powodować uduszenie..." !!! Właśnie mnie przekonałeś do zaprzestania naprawiania klimy nad kanałem :D ociz napisał: To trzeba LPG nabijać. Czyli jednak to prawda? :D Osobiście się nie spotkałem z takim patentem, ale słyszałem że to robią....
Witam Mam pytanko do fachowców -gazowników. Kabel zapłonowy dostał przebicie i owinąłem go taśmą -narazie. chce je wymienić i moze warto tez świeczki wywalic bo ja zrobiłem z 5000 a koleś od którego go kupiłem jeździł rok i nic nie wymieniał czyli pewnie mają ponad 10000 lekko licząc. Iteraz moje pytanie jakie kable kupić i jakie świece ? Słyszałem...
witam. miałem też problemy z kontrolką poduszek powietrza. zwiedziłem kilkunastu mechaników włącznie z serwisem w KOMORNIKACH pod poznaniem i nie poradzili sobie z tym problemem,gdyż jak się okazało wszystko jest ok a kontrolka świeci. trafiłem wkońcu na pewnego magika, po opowiedzeniu mu o tej przypadłości i zabiegach specjalistów doszedł do wniosku...
kable dobrze podpięte, sprawdziłem, przemieniałem , trudno mu było nawet odpalić , na tym ułożeniu pali od razu
niekoniecznie. Kolega nie napisał dokładnych obiawów, czy po szybkim nacisnieciu pedału silnik wogolenie reaguje czy np muli sie i nie wchodzi na obroty. Bo jesli sie az tak muli i nie wchodzi na obroty to sugerowałbym sprawdzic dawke paliwa. Jesli wogole nie reaguje na gaz, to faktycznie moze byc cos z czujnikiem w pedale (jesli to jest nowy model,...
Cinek, sprawdź czy sterownik gazu jest przykręcony solidnie do karoserii, czy przewody z komputera do elektrozaworów są poskracane do długości wystarczającej do podłączenia. Ja też będę walczył z wyciem z alternatora, i chyba wymienię kable zapłonowe i kopułkę z palcem.
i te nowe kable zasilające staraj sie ciągnąc jak najdalej od cewki zapłonowej i kabli WN to one czesto powoduja duze zakłócenia
jaki opór powiny mieć kable zapłonowe Dodano po 11 zrana niechce odpalić niewiem co to jest wmieniłem kable i świece i nic to samo akumulator jest dobry i ładowanie 14.2v niewiem co mam robić
witam, musze wymienic kable w swoim polo i mam problem tego typu iz obecnie mam takie ze na swiece nachodza proste kapturki a przy aparcie zaplonowym mam koncowki katowe. Chcac kupic nowe oferowano mi tylko a prostymi koncowkami po obu stronach. problem w tym ze takie kable - proste - sa za krotkie i nie mieszcza sie (przy aparacie jest malo miejsca),...
Poeksperymentować z ustawieniem składu mieszanki, ale obu śrubkami: także wkrętem pod plombą - nie tylko ustawienie przepustnicy - o tym już pisałem. Nie zaszkodzi wymiana kabli zapłonowych. Sprawdzić można czy nie poluzował się czujniczek Halla Od strony alternatora, na kole pasowym silnika. No i to wszystko co mi przychodzi na myśl. Może jeszcze źle...
Kable zapłonowe od zawsze narażone są na przebicie. A czasy gdy kupowałeś je z metra już minęły. W środku plecionka miedziana i gruba izolacja. Coś jak na chińskich super grubych przewodach rozruchowych. ;) Dziś przewodu same w sobie mają sporą rezystancję. Bo głównym elementem przewodzącym rzadko jest miedź.
kabel zapłonowy przebicie kabel zapłonowy astra kabel zapłonowy aster
zamiennik rozrusznika przepływomierz odpowiada studzienki kanalizacyjne
zestaw głośno mówiący bluetooth laptop
Chevrolet Cruze 1.6 F16D4 – ustawienie rozrządu, parametry, kod 5636119, czujnik CMP Renault Laguna II – tanie sprężyny tylne i podkładki dolne: Motostacja, ELIT, Deler, Inter Cars