To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Witam więc po kolei: 1. silnik dwusuwowy układ zapłonowy elektroniczny 2. schemat układu zapłonowego http://obrazki.elektroda.pl/9036505000_1... początek jest prawdopodobnie taki sam jak w linku ze schematem z pierwszego postu(nie rozbierałem dalej więc nie wiem - ale wyglądają identycznie więc dlatego tak sądzę) przewód biały został...
Ja zjeździłem już 5 Poldków z czego 3 gaźnikowe ale w żadnym gaźnikowcu z modułem nie miałem problemów. Czasami pada cewka w aparacie zapłonowym i przy niskim napięciu nie będzie iskry . Dodano po 4 Jak cewka w aparacie ma przebicie między zwojowe to zmniejsza się jej rezystancja ja bym przejrzał aparat zapłonowy
Stary aparat miał w sobie wbudowana cewkę,padł na amen jakieś przebicie dostał.Antyk jakiś brak dostępnych na rynku.Chce zamontować zwykły aparat z cewka zamontowaną na obudowie wentylatora,czy zastosować wyłącznie aparat od 1,2 .Chce a żeby porostu odpalił i było ok czyli nie da rady ten od 1,6. Krok po kroku powiedz co porobić dzieki.
Auto czasem "złapie" na cztery garnki, ale tylko na chwile. Wyglądało by ze przerywa coś w układzie. Cewkę zakupie w poniedziałek. Co do umieszczenia sterownika to rozumiem ze dostać się można tylko od strony kabiny. Ps. robokop, kliknij w tym programie na Lokalizacje Komponentu i załącz tu. Dodano po 3 Wypnij wtyczkę z cewki, ma trzy wejścia. Przygotuj...
Nie dałeś schematu. :cry: Nie piszesz co to za skuter. Jaki jest ten moduł (regulator czy CDI)? Zbyt wiele niewiadomych. Jak mamy ci pomóc??? Pisałem, że wszystkie masy mają być podłączone i silnik ma pracować prawidłowo! Jak nie pracuje tzn. że coś jest uszkodzone! Z resztą nie wiadomu czy się dusi z powodu zapłonu/uszkodzenia instalacji czy też może...
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
Witam wszystkich serdecznie.Przejrzałem już chyba wszystkie posty i nie znalazłem opisującego mój problem, choć bardzo podobne się trafiały, ale może po kolei.Mam Tico '98 (80tys) benzyna Jeżdżę po mieście, a wyjazdy po 300-500km 1-2 w roku.Mój problem objawia się tym, że po przejechaniu paru -parunastu km autem zaczyna szarpać podczas jazdy jakby nie...
Witam! Weź mocną lupę i sprawdź dokładnie cewki czy gdzieś nie przebiło izolacji wysokonapięciowej
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to. Dużo rzeczy może być. Najpierw sprawdź takie które nic nie kosztują. Najpierw wyczyść przepływomierz. Sprawdź silniczek krokowy, sondę lambda. Może być też zapchany katalizator. Czasami jak jest przebicie na kablach, to z cewkami zapłonowymi może być problem.
No to może ten cylinder zalany olejem ma zakłócenia zapłonu, bo jest przebicie i prąd z cewki zapłonowej idzie w masę zamiast na elektrody świecy. A propos, świece w dobrym stanie i odstępy elektrod w normie, czy nie sprawdzałeś?
I tak oporności mu nic nie dadzą, między 4 a 15 może być przebicie cewka niby miernikiem sprawna a iskry brak.
Może.
Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
witam miałem identyczny problem cewka zapłonowa miała przebicie i niemiałem na 4 garze
Diesel czy benzyna? Wygląda trochę jak w silniku iskrowym(benzyna) przebicie na cewkach zapłonowych.
U mnie takie objawy dawała uszkodzona cewka zapłonowa. Miała przebicie na drugim cylindrze.
Do sprawdzenia czy pali na wszystkie cylindry. Przewody zapłonowe, świece, połączenia, może gdzieś dostała się woda i powoduje przebicie. Do sprawdzenia także aparat zapłonowy. Gdzie w AUDI A4 B5 jest aparat zapłonowy ? Są dwie cewki zapłonowe sterowane z elektroniki silnika. Cześć.
Na początek sprawdź masę silnika (przewód masowy rozrusznika), a następnie masę układu zapłonowego z instalacją (masa modułu, cewki WN).
Przyczyn może być kilka : Cewka zapłonowa, przebicie na palcu itd. ale z dośiadczenia wiem iż bardzo częstą przyczyną takiego stanu w silniku C16NZ (E16NZ) jest moduł w aparacie zapłonowym). I według mnie jest to najbardziej prawdopodobny element.
Cewka zapłonowa miała przebicie i za to nie palił pozdrawiam
Tym bardziej że to nie elektronika musi być winna. Równie dobrze może być zwarcie/przebicie w uzwojeniach.
Znam taki przypadek gdzie simson gasł ponieważ na cewce zapłonowej było przebicie, jak zimny to jeździł a jak sie nagrzał to gasł.
Panowie jak zmierzyć (stwierdzić) czy kable zapłonowe maja przebicie??? Nie chodzi mi tu o obserwacje w ciemnym miejscu czy tez w nocy ale jak to ZMIERZYĆ np. oscyloskopem??? Czy uzyc jakiejś sondy czy tez bezpośrednio na przewodzie zapłonowym??? Dodtakowo jak stwierdzic czy cewka zapłonowa nie jest uszkodzona???
Sprawdzi cewkę zapłonową bardzo lubi pękać i mieć przebicie do masy :) o ile się nie mylę najczęściej psuje się 3 i 4 gar najlepiej wyciągnij ją odkręcając 4 śruby bodajże na torksa 20 i postaw ją na czymś co ją odizoluje od masy silnika i patrz czy nie latają woku niej iskierki .
jak można sprawdzić cewkę ? Podobno na gazie do przeskoku iskry potrzebne jest większe napięcie niż na benzynie, więc jeżeli na benzynie chodzi, to zmniejsz odległość między elektrodami świecy. Jak zacznie chodzić na gazie, to znaczy, że masz osłabioną cewkę zapłonową (przebicie i nie daje pełnego napiecia) lub coś z jej zasilaniem po stronie NN (nie...
cewkę zapłonową na przebicie można sprawdzić spryskując ją delikatnie wodą (butelka ze spryskiwaczem do mycia szyb) przy pracującym silniku.Jak zwolni obroty lub przerwie to ma na 100% przebicie i trzeba ją wymienić
To mój pierwszy post, więc witam wszystkich. Jakiś czas temu miałem podobne objawy w golfie 1.4 98r. Okazało się, że cewka zapłonowa miała przebicie. Po wymianie zaczął pracować normalnie.
A czy gdy silnik jest ciepły i nie chce odpalić iskra na przewodzie WN (bez fajki) jest podobna jak na zimnym? Jeśli jest mniejsza lub zanika to moze byc wewnętrzne przebicie uzwojeń cewki zapłonowej (cewka do wymiany)
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Zostaw ten sterownik w spokoju. IAW6 z tego co pamiętam jak wykryje cykliczne wypadanie zapłonu to odcina wtryskiwacz w jednym cylindrze. Ty musisz się zainteresować cewką zapłonową. Cewka jest zintegrowana, jak ma przebicie wewnątrz to jest możliwość że odcina dwa cylindry. Jest to układ z traconą iskrą, więc jedna cewka strzela na dwu świecach jednocześnie.Kup...
Do wymiany był Dme i Cas. powód przebicie w cewkach zapłonowych
Albo po prostu jak się zagrzeje cewka zapłonowa to ma przebicie.
walczę z nierówną pracą silnika ,powiem tak na obrotomierzu tego nie widać za to czuć że silnik trzęsie. Jak na obrotomierzu nie widać to problem zapewne nie jest z obrotami, a z wypadającymi zapłonami - przyczyna zwykle jest w przewodach zapłonowych, fajkach lub cewkach zapłonowych (przebicie). Zwykle takie zjawisko nasila się w wilgotne dni, ustępuje...
Znajdę sondę to podstawie bo ona mi się nie podoba. A pytanie czy cewka zapłonowa może mieć przebicie a błędu nie pokaże
Pierwsze to nowe kable zapłonowe i świece to jest podstawa. Jeśli nie pomoże podłóż na próbę drugi czujnik wału , ja raz miałem taki przypadek a jak nie to cewka zapłonowa ma przebicie czego nie będzie widać.
U mnie w VW Golf 3 1,8 było identycznie okazało się ,że cewka zapłonowa miała przebicie do karoserii po zakupie nowej wszystko wróciło do normy .
Witam. Ja tak miałem, gdy cewka zapłonowa miała przebicie. Kable też były nienajlepsze. Mam Nexię 1.5 DOHC rocznik 1996. P.S. Acha, to jest diesel. Nie znam sie na nich, tam jest chyba trochę inaczej?
Tak wymiana cewki bo jest przebita.
Czasem lubią pękać cewki zapłonowe i jest przebicie. Domowy sposób sprawdzenia przebicia: W nocy zapalić samochód,podnieść pokrywę silnika i zaobserwować w którym miejscu przebija iskra(najlepiej żeby było wilgotno,lub lekko rozpylaczem zrób symulacje wilgoci) W czasie przebicia widać miejsce i słychać Pozdrawiam Janusz.
To w jaki najprostszy sposób można sprawdzić czy cewki mają przebicie czy nie oczywiście bez różczki,czy tylko przez obserwacię w nocy?
jak wyżej, wysiadła cewka zapłonowa, miała przebicie i sygnał szedł bezpośrednio do komputera, objawiało się to rozbłyskiem wszystkich kontrolek i przerwą w pracy silnika, na innym forum ta usterka skończyła się uszkodzeniem ecu już za 3 rozbłyśnięciem wiec sprawy nie bagatelizować!
W przypadku cewek zapłonowych nowszej konstrukcji nie powinno się odłączać świecy zapłonowej od cewki w czasie pracy silnika, może to spowodowac przebicie izolatora w cewce zapłonowej i będziesz w plecy ~75 zeta. Ja zawsze podłączałem inna świece dołączoną do masy tak aby kabel nie wisiał w powietrzu. Pablo
zmieniałeś przewód WN
Jak jest przebicie na wysokim napięciu z cewki zapłonowej, to taśma izolacyjna nie pomoże...
Witam mam problem z matizem błąd 0105 - map sensor.Wymieniłem na nowy map sensor silnik chodzi nieco lepiej niż przed wymianą ale dalej nierówno na biegu jałowym delikatnie kichając do wydechu czarnym dymem( wygląda na bogatą mieszankę). Nadmienię że przed wymianą map sensora wymieniłem w ukł. zapłonowym palec rozdzielacza,kopułkę, świece,kable zapłonowe...
Możesz mieć przebicie na cewce zapłonowej.
przebicie cewka zapłonowy cewka przebicie przebicie cewka
kostki lutować rezystancja czujnik indesit mentor graphic
watomierz analogowy orange własny router zamiast funbox
Wiwa HD-50 – kody pilotów uniwersalnych, kompatybilność z HD-55/80/90, zamienniki Toyota Yaris 1.3 2003 – lokalizacja czujnika obrotów silnika CKP 2NZ-FE