S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Najczęściej cienki kabel do rozrusznika. Obluzowana końcówka lub ułamany kabel koło niej.
Do kompletu wymień kabel plusowy (akumulator>rozrusznik) i sprawdź dokładnie kabel masowy silnika.
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Do sprawdzenia masa od akumulatora, kabel plusowy z rozrusznika na alternator.
Miałem kiedyś teź problem z rozładowującym się akumulatorem. Okazało się że kabel PLUS od akumulatora do rozrusznika był tak zmęczony że potrafił wyssać akumulator przez 24 godziny do prawie zera - wymiana kabla pomogła.
Mając sprawny rozrusznik oraz naładowany akumulator, musisz mieć jeszcze sprawną instalację elektryczną tj. kable zasilające o odpowiednim przekroju, "czyste" styki w akumulatorze, styczniku oraz rozruszniku. Sprawdź, czy silnik ma należytą "masę" tj. pewne połączenie kablem pomiędzy minusem akumulatora a karterem silnika. Posłuchaj, czy podczas próby...
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
A czy ma znaczenie którą klemę zdejmiesz żeby wszystko przestało działać? poprostu chodzi o przerwanie obwodu akumulatorów. Najprościej będzie zamontować wyłącznik na kablu prowadzącym od akumulatora do rozrusznika, gdzieś w okolicy stopnia do wsiadania, lub nad pedałem sprzęgła.
Kilka razy miałem przypadek, że winą był kabel plusowy z akumulatora do rozrusznika/alternatora. Po wymianie problem ustawał.
Pozostałe przewody podłączone powinny być pod ten zacisk, do którego podłączałeś prostownik czyli do grubego kabla łączącego akumulator z rozrusznikiem. Domysły Jaśka są słuszne z jednym wyjątkiem - w tym ciągniku świece żarowe montują użytkownicy. Jeśli biały przewód masz połączony z włącznikiem rozrusznika, to wszystko będzie działać.
Odpalany jest na krótko. Żadnen pych nie jest, tylko podłączamy kabel akumulatora pod rozrusznik i wtedy dajemy plaka i kręci.
Ze styku S stacyjki kabel do przekaźnika, załóżmy, że to ten czerwony na zdjęciu, czarne kable przekaźnika to masa. Śruby przekaźnika, jedna do + akumulatora, druga do rozrusznika (grube kable)
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
W słabym połączeniu kabli ,rozrusznik, akumulator.
Potrzebujesz tak naprawdę 1 kabel, z + akumulatora do cewki, a rozrusznik sobie zewrzesz śrubokrętem
pod cienki kabelek od rozrusznika przykręć dodatkowy kabel i dotknij do plusa akumulatora, jak zacznie kręcić no to rozrusznik dobry a problem w instalacji, jak nie kręci to rozrusznik do naprawy/wymiany, ewentualnie akumulator można podmienić jeszcze na próbę
Musisz poszukać miejsca, gdzie można podpiąć napięcie z innego akumulatora. Najlepiej, do przekaźnika załączającego rozrusznik, do niego idzie kabel, bezpośrednio z akumulatora. Plus do śruby przekaźnika, minus do masy. Schemat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Jak już bardzo chcesz zmierzyć, to jako bocznik amperomierza możesz użyć kabla, co idzie od akumulatora do rozrusznika. Najpierw trzeba zmierzyć opór tego kabla, puszczając przez niego prąd około 5A (trzeba znać dokładną wartość tego prądu) np swiatła i zmierzyć napięcie na końcach kabla. Gdy mamy zmierzone napiecie i natężenie, obliczamy opór kabla...
Jeżeli nie słychać nawet cykania automatu, a jesteś pewien że akumulator dobry to możliwe, że plus idący po stacyjce na automat nie dochodzi. W każdym bądź razie zacznij od sprawdzenia klem, kabli idących od akumulatora aż po rozruszniki czy styk jest dobry, a kable nie nadają się czasem do wymiany. Przy rozruszniku, a właściwie na samym automacie sprawdź...
Na krótko działa - z kabli akumulatora.
Czekaj bo nie wiem czy mi jakąś zła wiązka przyszła czy co, bo mam 2 grube kable + i - i ten + ma iść do akumulatora i do przekaźnika, ten - ma iść do przekaźnika i do rozrusznika, a cienki czerwony przy + idzie chyba do stacyjki i przy - mam cienki zielony który nie wiem gdzie idzie, ale mi brakuje jakby kabla - do akumulatora i kabla + do rozrusznika....
Pisałem Ci ja i kolega powyżej żebyś sprawdził mase, no i ewentualnie + idący grubym kablem do rozrusznika. Jak juz tego nie chcesz robić, to było wyjąć rozrusznik i od akumulatora go kablami sprawdzić jak kręci. Przecież nikt tu Ci nie podpowiedział, żebyś drugiego rozrusznika szukał. Chodzi o to, żeby posłuchać a nie w ciemno kupować. Dodano po 54...
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
Stycznik rozrusznika, pasuje większość chińskich od skuterów. Brzęczenie/terkotanie może być spowodowane niskim napięciem akumulatora, lub słabym połączeniem kabli
Przedewszystkim sprawdz mase silnika i akumulatora i kabel który idzie z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika na akumulator i jestem pewny że tam znajdziesz przyczyne swoich problemów POZDRAWIAM gumiś_rzesz
tak chodzi o gruby zasilający kabel między rozrusznikiem a akumulatorem
Jakie silniki sprawdzasz? Podaj chociaż pojemności, rodzaj paliwa. Jakie kable łączące rozrusznik z akumulatorem teraz używasz? - chodzi mi o średnicę miedzi w nich i jakiej są długości. Jaki akumulator teraz używasz: firma i model, a może jest na nim określony prąd rozruchowy?
Ludzie już nawet z maluchem nie potrafią sobie poradzić. . . :) Skoro kontrolki przygasają to albo masz akumulator złom, albo połączenia rozrusznika z zasilaniem są uszkodzone. Sprawdź to biorąc (dobry!) kabel rozruchowy i łącząc masę akumulatora z silnikiem, drugim plus akumulatora z rozrusznikiem.
Idź po grubym kablu od + akumulatora, znajdziesz elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika, ma 2 śruby prądowe i małą wtyczkę do sterowania, odłącz ją, jak dalej rozrusznik będzie kręcił to sam stycznik się "zespawał". Jak nie będzie kręcił, to szukaj gdzie jest zwarcie na kablu sterującym
rozrusznik
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem.
Sprawdź porządnie akumulator i rozrusznik. Przy okazji kabel od masy.
Zewrzyj na próbę te śruby na styczniku, jak jest dobrze podłączone, dobry akumulator i rozrusznik to musi zadziałać. Kabel plusowy z akumulatora do śruby na styczniku, z drugiej śruby kabel do rozrusznika. Kabel minusowy akumulatora do konstrukcji traktorka
wg schematu od kol. sisko biały kabel z tych niepodłączonych powinien być podłączony do plusa akumulatora czyli pod śrubę rozrusznika (gruby czerwony kabel) i powinno działać jeśli wszystko jest ok https://obrazki.elektroda.pl/9279814000_...
Ten jeden gruby kabel idzie do akumulatora a nie na stacyjkę chociaż ktoś mógł zrobić usprawnienia. Drugim przewodem jest masa (obudowa rozrusznika). Do sprawdzenia czy nie połączone na krótko styki rozrusznika.
Taki temat już był - nawet na Elektrodzie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... ten już widziałeś https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... tego nie widziałeś A tak nawiasem mówiąc, to wypadałoby może napisać jakie tam masz kolory kabli? My się będziemy eksploatować, a ty będziesz tylko pisał: - "to nie pasuje', "to...
w większości przypadków problemy występują na "zimnym" silniku... gęsty olej = większe opory... a z tym musi sobie poradzić akumulator - kable - rozrusznik...
Pożera aku to raz. Na pierwszym zdjęciu dziwnie ciemne uzwojenie z jednej strony, to dwa. Słabo kręci, ale startuje z każdej pozycji więc wirnik raczej dobry. Objawy pasują na stojan. Nie mam tego w ręku, ale stojan bym zweryfikował, czyli na części pierwsze.
Kolega sprawdził akumulator i rozrusznik?. Z akumulatorem bardzo prosta sprawa- spiąć kablami z akumulatorem od samochodu. Z rozrusznikiem trochę więcej roboty. Kolega zaczął od rozebrania silnika- dlaczego jak z tego może być więcej szkody jak pożytku. Jak wygląda praca na dużym akumulatorze?.
gdy próbuje odpalić samochód spada ono nawet do 2V Jak sprawdziłeś akumulator i jest ok to stawiam na rozrusznik lub luźne zaśniedziałe łączenia kabli
Pamiętaj tylko przy odtwarzaniu instalacji, że kable akumulator > rozrusznik i akumulator > masa, powinne mieć odpowiedni przekrój, min. 25 mm2, ale 35 i więcej też nie zaszkodzi. Zapewni to przepływ większych prądów i na pewno nie zaszkodzi.
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
Tak. Nowy olej, Nowe kable rozruchowe, akumulator, rozrusznik po przeglądzie oraz pompy wtryskowe.
(at)dbtech Sprawdzic kabel masy od akumularora i silnika, oraz kabel pomiedzy (+) akumulatora i rozrusznika.
Może jakaś masa silnika się urwała bądź kończy się rozrusznik który pobiera tyle prądu że inne elementy elektroniczne odpowiedzialne za uruchomienie zdrowego silnika zostają na tyle zakłócone że silnik nie odpala. Sprawdzić kable akumulator - rozrusznik, połączenie masy itd - tropić dalej...
Witam, po złym podłączeniu kabli akumulatora rozrusznik kręci bez kluczyków w stacyjce i do tego palą się światła postojowe. Po odłączeniu stacyjki na kostce dzieje się to samo. Bendix dostaję prąd w każdym przypadku. Proszę o szybką pomoc. Co może być zepsute?
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
Po zwarciu tych śrub do których sa przykręcone kable od akumulatora i rozrusznika nie było zwarcia, i okazało się że kabel od akumulatora gdzieś nie łączył i to była przyczyna. Kabel wymieniłem i wszystko działa :)
Uszkodzone były kable z akumulatora do rozrusznika :)
już tłumaczę co wymieniłem : -kabel akumulator-rozrusznik -rozrusznik po regeneracji (jak brzytwa) -łozyska na alternatorze -szczotkotrzymacz na nowy -podmienialem stojan, wirnik regulator napięcia (wszystko na sprawne 100%) Powiedz jeszcze czy wymieniłeś wirnik czy nie, bo to nie wynika jednoznacznie z tego co napisałeś .
Jeżeli przy próbie odpalania kontrolki świecą się cały czas i nie przygasają może to być wina kabla (akumulator - rozrusznik), samego rozrusznika lub przewodu załączającego automat rozrusznika (chyba, że jest torozrusznik na linkę). Wyjmij rozrusznik, podłącz bezpośrednio do akumulatora i spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Ja osobiście sprawdziłbym automat,...
Ciśnienie masz dobre (160-165 bar), a jak pompa nie daje rady to do naprawy. Jak ci ciężko kręci, to przyczyna jest gdzie indziej - akumulatory, kable i rozrusznik.
Obwód rozruchu jest najprostszą częścią instalacji skutera, z akumulatora (+) czerwonym kablem zapitala do stycznika, do dużej śruby i dalej również czerwonym do rozrusznika. - zielonym kablem z akumulatora do ramy/silnika. Rozrusznik, to zwykły silnik DC... czego nie rozumiesz?
Albo problem z kablem + od akumulatora do rozrusznika (jak słychać włączenie elektromagnesu/ wyrzucenie bendixa)
Do dolnej śruby ma być podłączony tylko przewód od szczotek, czyli ten który wchodzi do rozrusznika. Do górnej śruby przewód do akumulatora do plusa i zwieraj śrubokrętem górną śrubę z tym małym konektorem z boku. Minus akumulatora do obudowy rozrusznika albo do masy traktora.
Sprawdź czy na zacisku D+ na alternatorze masz 12v przy zgaszonym silniku bo to mi wygląda na przerwane połączenie rozrusznik-alternator. Przeważnie kabel łączący na końcówkach tracił styk.
Kabel do rozrusznika jest przerobiony na krótki. Po odpięciu kabla zasilającego od cewki (po odłączeniu zapłonu) rozrusznik kręci bezproblemowo. Akumulator 77 Ah.
Dlatego tez doradzam oddanie sprzętu do kogoś, kto zrobi pełny przegląd i uruchomi pojazd. Jeszcze raz - skąd jesteś?
Zgaduję, że końcówka oczkowa ma być na kablu prądowym z akumulatorów do rozrusznika, z drugiej strony wsuwka do stacyjki i powrót do alternatora. Może tak, może nie. Nikt z Nas nie widzi Twojej instalacji w ciągniku.
Silnik ma pewnie cewkomoduł zapłonowy CDI, gaszenie odbywa się przez zwarcie kabla do masy, zgaduję, że to kable M + i- B, to + Akumulatora, St, rozrusznik, tu podłączasz przycisk L, wyjście na lampy ? Ale nie ma 100% pewności, więc najpierw sprawdź moje przypuszczenia miernikiem
Traktorek odpalam poprzez zetknięcie kabla, który idzie od rozrusznika z akumulatorem (coś jest chyba nie tak ze stacyjką). Po takim zetknięciu wszystkie kontrolki gasną. Jedna kontrolka pokazuje też, że jest słaby akumulator, ale jest to raczej niemożliwe bo jest to całkiem nowy akumulator. Wydaje mi się, że nie jest to wina rozrusznika ani niczego...
Dostań się pod samochód i podepnij się akumulatorem pod rozrusznik.Masa do budy,plus do grubego czerwonego kabla przy rozruszniku.
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Po prostu wymień akumulator albo masz rozrusznik do naprawy masa kable do sprawdzenia. Ile lat ma akumulator, nie pobiera za dużo prądu na postoju?
kolego weź jakiś pewny akumulator np z samochodu, weź 2 grube kable jeden do masy (śruby mocującej rozrusznik do silnika) a drugi do tej śruby co idzie gruby kabel plusowy do rozrusznika i bezpośrednio do akumulatora i ma kręcić (jak masz DOBRE kable rozruchowe to też mogą być, ale nie takie z supermarketu gdzie gruba to jest tylko izolacja) jak napięcie...
Czy jest taka możliwość ze przez złączenie kabli z multiblok na sztywno, zaczęło to rozładowywać akumulator ? Bo zastanawiam sie czy to jest przyczyna. Bardzo prawdopodobne, niemal pewne. Druga rzecz to nie mam pojęcia czemu nie odpala rozruchowo poprzez podłączenie kabli z innego auta. Bo rozładowany akumulator jest niemalże zwarciem, i prąd ze sprawnego...
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Witam, Kolego, kawałek przewodu i połączyć na rozruszniku zacisk przycisku z zaciskiem tym od akumulatora. Jeżeli zakręci rozrusznik, to trzeba sprawdzić kabel do przycisku i czy jest napięcie na tym przycisku, może przycisk? Pozdrawiam
to wychodzi żę chyba silnik stoi dęba albo ta masa się wysrała Sprawdź plecionkę (lewa podłużnica -> skrzynia biegów. Podaj masę na rozrusznik (lub okolicę) bezpośrednio z akumulatora np. kablem rozruchowym. Weź klucz i zakręć wałem, albo spróbuj przepchnąć samochód na wysokim biegu.
Zmień akumulator, bo pewnie zdycha. Względnie popraw przewody przy rozruszniku :P . Bo z takiej przesiadki rozrusznik powinien to dźwignąć. Na próbę podłącz akumulator np od samochodu na kablach rozruchowych, jak zakręci jak głupi to ci akumulator zdycha.
Witam Stały + (30) na brązowym Rozrusznik (50) na czerwonym Po włączeniu zapłonu napięcie jest na wszystkich kablach oprócz czerwonego Można tez po włączeniu zapłonu podać napięcie do pojedynczej złączki na kablu idącym ze stacyjki do rozrusznika w pobliżu akumulatora Pozdrawiam
Dzień dobry ostatnio wymieniałem przekaźnik rozrusznika w skuterze 50cc 4t i zapomniałem zobaczyć jak są podłączone kable od akumulatora i rozrusznika i czy ktoś może wie jak mają być podłączone albo czy ktoś może w swoim sprawdzić https://obrazki.elektroda.pl/5163569000_...
Rozrusznik, lub nadal akumulator - jest za słaby aby nawet z kabli odpalić.
Po przekręceniu kluczyka rozrusznik sie blokuje, przygasają kontrolki. Nie jest w stanie wykonać jednego obrotu silnika. Po kilku próbach zazwyczaj udaje sie uruchomić auto, ale w bolach. Akumulator Kable/klemy/ Masa na silniku Plus na rozruszniku Rozrusznik Stary olej
czasem padają czujniki wciśnięcia sprzęgła, można go po prostu pominąć (zewrzeć te 2 kable) ale najpierw trzeba sprawdzić czy na krótko odpala, czyli zwierając śrubokrętem/kablem w rozruszniku między głównym plusem -> najgrubszy kabel co dochodzi od + akumulatora, do sterowania rozrusznika czyli cienkiego kabelka rozrusznika. jeśli wtedy kręci to...
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
Podmień bezpiecznik od rozrusznik i gdy nie będzie odpalał daj akumulator na kable.
Prozę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam problem z ładowaniem polegający na tym, że czasami po odpaleniu samochód ładuje, a po kilku minutach przestaje ładować. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu znowu ładuje, żeby za moment znowu przestać ładować. Innym razem zimny w ogóle nie ładuje, a po kilku minutach wyłączam zapłon, odpalam ponownie i...
jest już 2012r. a mój problem wraca jak bumerang . czy jest możliwe żeby komputer odcinał iskrę przy kręceniu rozrusznikiem ? np spadek napięcia czy co ... świece nowe , kable , akumulator . rozrusznik kręci a silnik nie gada .wystarczy pchnąć samochód i odpala w każde mrozy Dodano po 1 doczytałem początek :) problem tylko z odpalaniem w zimę
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Witam! Chciałem zasięgnąć waszej opini na temat kabli rozruchowych, a więc temat na czasie ;) Czy kupując je powinienem dobrać je do pojemnosci akumulatora czy jest jakieś inne kryterium? Dzięki za odpowiedzi, pozdr. Przekrój dobiera się do mocy rozrusznika. Rozrusznik ma moc 1kW=1000W, a więc I=P:U 1000:12=83A. Przyjmując, że 1mm2 wystarcza na 8A...
Pierwsze pytanie to jakich użyłeś kabli do rozruchu? Były to oryginalne kable rozruchowe czy jakieś z tanie z supermarketu. Mogłeś chwilkę poczekać z podpiętymi kablami. Jesli akumulator jest dobry to powinien się w niedługim czasie podładować i autko powinno zapalić. jeśli jednak akumulator jest padnięty musisz mieć grube kable żeby odpalić samochód
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Teraz pomiary. Sprawdzić jeszcze masę na karoserię, tą co idzie z ujemnej klemy akumulatora. Bez pomiarów to właśnie takie szukanie po omacku. Jak masz kable rozruchowe, takie porządne, nie supermarket, to podłącz masę z akumulatora, bezpośrednio do silnika. Zobacz czy zapali. Jak nie, to tym kablem, daj zasilanie na śrubę rozrusznika. Znowu spróbuj.
Jak masz kable rozruchowe to spróbuj na dwa akumulatorki Jak napięcie podczas rozruchu spada do 10 V to raczej akumulator jest coś nie tak. Spróbuj podładować akumulator i potem kable podłącz i odpalaj na dwa akumulatory. Będziesz miał jasne czy to wina akumulatora.
Sprawdź klemy i stan kabli przy akumulatorze i na rozruszniku. Sprawdź bezpieczniki czy któryś się nie spalił. Sprawdź przejścia po stacyjce, może kostka stacyjki nawala. Skoro nawet nie słychać tykania automatu rozrusznika, to jak masz możliwość dostania się do rozrusznika to podaj mu plusa sterującego na automat ze szpilki zasilającej sam rozrusznik...
Nawet po naładowaniu rozrusznik nie kręci. To sprawdź gruby kabel od akumulatora do rozrusznika.
Inaczej jeszcze - jak masz jak to zrób prosty test i podłącz kablami rozruchowymi drugi akumulator albo samochód (tak jak się typowo odpala na kable) i zobacz co się stanie. Jak będzie kręciło ładnie to masz po prostu padnięty akumulator a jak dalej będzie źle to albo rozrusznik albo gdzieś kable po drodze (najczęściej masa). Zasadnicze pytanie jeszcze...
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
20A to juz wystarczy przekrój 2.5mm2 / żyłę, pytanie ile ich musisz mieć, w jakiej izolacji i jakie warunki. To, że akumulator ma 50Ah nie znaczy że nie poleci z niego 150-200A - patrz prąd rozrusznika samochodowego i pojemność akumulatora. Prąd kabla ograniczysz sobie bezpiecznikiem przy akumulatorze dobranym do urządzenia znajdującego się po drugiej...
to była wina starego rozrusznika i zbyt wielkiego oporu kabla rozrusznik akumulator. koniec postu, pozdrawiam
Akumulator do sprawdzenia ( wiesz może jaką masz pojemność akumulatora?) Po akumulatorze do sprawdzenia kable(czy pod izolacją nie są "zielone") - o ile rozrusznik dobrze zregenerowany.
Can, ECU, masa, kable, przekaźnik rozrusznika, rozrusznik, akumulator sprawdzone. Sprawdzę jeszcze ten czujnik ckp i przekaźnik pompy paliwa, ale to raczej musi mieć jakiś związek z niedziałającym obd2. Auto było sprawne, jeździło i wszystko było co jakiś czas sprawdzane i kontrolowane. Do obd2 dość często się podłączałem i jak zostawiłem samochód na...
Podłącz rozrusznik kablem "na krótko" (zasilanie elektromagnesu) będziesz wiedział czy wina leży w rozruszniku czy w instalacji.
Czy po wymianie rozrusznik był sprawdzany na stole (przed zamontowaniem w ciągniku)? Nie miał problemów, że cos się ocierało w elektromagnesie i może sprężyna nie dała rady powrócić. Czy przy podłączeniu klemy rozrusznik się kręci czy także zasprzęgla i próbuje uruchomić silnik? Czy po zamontowaniu wszystkie przewody są podłączone tak jak były? Odłącz...
Temat rozwiązany, przegryziony kabel " - " z akumulatora do rozrusznika. Dzięki za pomoc :)
Witam. Problem rozwiązany. Okazało się , że masa dochodzi za słaba do rozrusznika. Podpiąłem kabel do śruby gdzie jest rozrusznik i pociągnąłem go do (-) akumulatora. Wszystko śmiga. Dziękuję wszystkim za pomoc:)
kable rozrusznika zasilanie kable rozrusznika podpiac kable akumulatora
kompaktowanie outlook laguna zaprogramować uszkodzi czujnik spaliny
Ustawienie gaźnika w pilarce Faworyt RG 5300 18 Tryb serwisowy telewizora Majestic SM22 - jak wejść?