przez głupotę zjarałem sterownik wtrysku bo przy rozbieraniu z obudowy nie odłączyłem klemy bo tak naprawdę to mi od jakiegoś czasu szwankował wtrysk (brak iskry).Sprawdzałem czujnik hala i wzmacniacz zapłonu pod cewką oraz cewkę niby ok,więc chciałem sprawdzić sterownik a mianowicie wtyczkę.zaiskrzyło sie tylko i po tym już nawet kontrolka od silnika...
Kontrolka powinna nie powinna się świecić w czasie jazdy !!! Jeśli się świeci to sterownik silnika (komputer) rejestruje błąd i silnik pracuje "w trybie awaryjnym" i ma mniejszą moc. spróbuj go sobie sam odczytać na "kodzie migowym". W złączu diagnostycznym zwierasz A i B i liczysz mignięcia kontrolki na desce. Ja bym sprawdził też potencjometr przepustnicy,...
Proszę, masz na pw. sterownik tego silnika, reszty szukaj sam.
Mnie to wygląda na usterkę sterownika , spróbuj podmienić sterownik.
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
poszukuje schematu elektrycznego silnika 20SEH z Opla Kadeta E z sterownikiem ECU motronic 4.1 z góry bardzo dziękuje i proszę o informacje na PW
silnik C16NZ ma najbardziej wadliwy sterownik silnika(komputer) na swiecie.Kadet 16i jest jedynym samochodem ,w ktorym najpierw podejrzewa się sterownik a potem inne sprawy. Jesli chodzi o sondę to odepnij wtyczkę od niej i zmierz napięcie w stronę sterownika -powinno wynosić ok 0,45V,jeśli jest ok 1V to sterownik(jedno z wielu uszkodzeń sterownika)....
potencjometr przepustnicy też był sprawdzony i jest ok musi to być inna usterka a może to być sterownik???
A gdzie znajduje się ten sterownik w kadecie jak i w astrze?
witaj nie odpowiem ci na twoje pytanie ale ci zadam sam gdzie kupiles sterownik i ile zaplaciles?bo mojemu bratu wlasnie padl.
witam prawdopodobnie mogl pasc silnik krokowy lub przeplywomierz, lub jedno i drugie Taaaaaaaaaa........ ciekawa teoria z przepływomierzem w kadecie 1,6. Być może czujnik temperatury padł, odczytaj kody błyskowe błedów sterownika silnika (jeśli takowe występują). http://asterka.2max.pl/aldl.html
Miałem to samo przy kadecie z takim silnikiem walczyłem z tym 2 tygodnie a wystarczyło tylko wymienić sterownik. Jednak radze na początek podmienić :)
Odkręć klemę poczekaj parę min mojemu to pomagało miałem sterownik epgazu vola
podmieniłem od kadeta razem z immo numerki nawet były inne i wszystko gra. PS nie zdejmowałem całej blokady podmieniłem tylko moduł immo a stacyjkę przełamałem dużym płaskim srubokretem żeby odpalać nowym kluczykiem. dzięki za pomoc.
poszukuje używany nie uszkodzony sterownik silnika do Opla Kadeta rok 1992 1,4l C14NZ Podaje to co na sterowniku pisze: Delco Multec XL 16139679 asha Made in U.K pod kodem kreskowym ciąg cyfr:*869679L020015952* :| :| :| :|
Termostat znajduje się na głowicy od strony paska rozrządu. W oplach najczęściej się otwiera i tak już pozostaje. Działa cały czas duży obieg płyn odrazu trafia do chłodnicy i przy niskiej temperaturze zewnętrznej (wieczór, noc poranek itp) ni cholery nie uzyska prawidłowej temperatury. Termostat nie jest dla widzimisie i wygody tylko stabilizuje temperature...
Ta różnica wynika z tego, że sterownik świec kontrolką informuje o możliwości odpalenia silnika po zgaśnięciu kontrolki, ale świece są jeszcze grzane w celu spokojnej pracy silnika. Po prostu polepsza to spalanie na zimnym silniku. Takie rozwiązanie jest stosowane w wielu modelach samochodów, m.in. w VW.
Denaturat jest takim sobie, jeśli nie żadnym rozpuszczalnikiem związków węgla, powstałych ze spalania - z równym skutkiem mógłbyś ten zawór w serwatce namoczyć. Nalanie czegokolwiek do środka, powoduje nie tyle uszkodzenie ścieżki potencjometru, co jej zafajdanie rozpuszczonym brudem, o czym jako elektronik powinieneś wiedzieć. W starych Kadetach ten...
Według TIS-a to jest sterownik do silnika C13NZ. Pozdrawiam
nie zrozumiałeś moich sugestii 1 czujnik może być dobry ale steronik widzi nietylko opór czujnika ale całe połączenie do sterownika 2 zobacz jak podaje wtyskiwcz ,czy jest widocznie mniej paliwa po zagrzaniu silnika , czy zalewa swiece a kompa da sie naprawic ale to wyższa szloła jazdy dlla amatora nie polecana ,potrzebne doświadczenie
Zapłon 10stopni przez zwrotem tłoka, TPS (czujnik położenia przepustnicy) informuje sterownik silnika o kącie otwarcia przepustnicy. A kontrolka z obrysem silnika się nie świeci na desce rozdzielczej ?
Mam kadeta i u mnie jest podobnie .Po wywolaniu usterek kompa okazalo sie ze to wysokie napiecie miedzy rozdzielaczem a sterownikiem .no i to byly kable wysokiego ,zasniedziale a jeden mial inna opornosc .
Było by łatwiej gdybyś podał oznaczenie silnika, a co do problemu to nie masz (+) zasilania czy impulsu sterującego?, plus jest podawany po zał. stacyjki (ten sam idzie na zasilanie cewki), impuls -pin D16 sterownika (silnik C13N) sprawdź czy masz impuls z aparatu zapł. (jest iskra?), bez tego wtrysk nie drgnie, no i oczywiście ciągłość przewodów. Powodzenia.
kierowca twierdzi że gorący gaśnie,a po zgaśnięciu można po chwili ponownie uruchomić silnik.po użyciu wyszukiwarki podejrzewałbym w pierwszej kolejności moduł zapłonowy ale w trakcie pracy silnika świeci check błąd-45.po pomiarze napięcia na na pinie d7 sterownika ciągle napięcie 1,1V przy podłączonej i odłączonej sondzie ,może ktoś miał już podobny...
To jest może nieszczelność przewodów ,a może jak opisujesz aparat z modułem w srodku to jest aparat z kadeta(C16 NZ) w środku jest czujnik Halla.Może masz tylko tak jak układali w kadetach sterownik ułożony wtyczką do góry ,rozszczelnona przednia szyba i masz gotowe.
z drugiej strony sterowniki w tych opach nie sa takie trudne..sam mam kadeta z silniekm c14nz, a jest taki program autodata, ktory ma rozpiske idealna calego komutera
To jest rok 95 więc wtrysk jednopunktowy Abimex, zwykła sonda jednoprzewodowa i ekran=masa, sterownik Delco prawie ten sam co w opel kadet/vectra/astra z silnikami C14, C16. Sonda działa dopiero jak silnik się nagrzeje do ok 60stopni. Do tego momentu sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Zbyt wysoki sygnał MAp(czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)...
Auto domyślam się masz na wtrysku benzyny. W tym przypadku steruje też on, a raczej daje sygnał do sterownika wtrysku benzyny. Dlatego też czasem jest iskra, a nie ma wtrysu. Ostatnio miałem taki przypadek, tylko, że gość miał też auto na gaz i na gazie chodził, za to nie uruchamiał się na benzynie. Wiadomo mrozy i gość musiał kupić moduł. Moduł na...
Przed zakupem zapytaj o rozstaw bo są różne!!! Czy dobrze zdjagnozowałeś uszkodzenie w swoim silniczku??Sprawdż dwie cewki rezystencja ok 60omów,przebicie uzwojeń do masy?Odkręć z gniazda i zobacz czy wysuwa się część środkowa z silnika-uwaga może wyjechać całkiem przytrzymaj ręką lub zrób blokadę z płaskownika w kształcie litery " U " daj na wysunięcie...
Na pin "9" wchodzi sygnał prędkości .Jeżeli go nie ma to z Opla Kadeta GSI można założyć Halla na lince prędkościomierza.Zasilanie z komputera silnika. A którą kostkę masz na myśli?czy chodzi Ci o kostkę ISO do zasilania radia?bo jeśli tak to tam nie ma "9" pinu. z tego co się orientowałem to w Oplu tak samo jak w większości aut sygnał ten jest podawany...
Przepraszam za odgrzebanie tamatu, ale żadną sensowną wypowiedzią on się nie zakończył. Mam Sierrę 1.8 TD i też się zastanawiam nad tymi świecami, ale w aukcji jest opis: "Większość producentów samochodów korzysta w swoich samochodach z zalet technologii Duraterm. Czas na wymianę Również starsze samochody z silnikami Diesla mogą wykorzystać nową technologię...
Witam wszystkich.Zeby nie bylo na przyszlosc zadnych niejasnosci,podsumowuje wszystkie te posty: W Polonezach Caro i Atu do roku 1997 w Polonezach jest wtrysk jednopunktowy holenderskiej firmy Abimex,a urzadzenie wtryskowe nazywa sie Multec TBI 700.Komputer(a raczej mikroprocesor) umieszczony jest za schowkiem od strony pasazera i jest przykrecony do...
Dzięki za zainteresowanie,ale najpierw chcę zlokalizować sterownik bo wtedy sprawdzę czy wina jest po stronie sterownika czy reszty,co do miejsca w którym się znajduje to po stronie pasażera po prawej stronie jest sterownik silnika a nie widzę innego sterownika(na dole po prawej stronie pod plastikiem)wyglada że jest to fabryczny zamek.
skoro kupiłeś czujnik to go wymień i zobacz co będzie jak nic nie pomoże to wymień pompę, chyba że delikatnie przełożysz sobie sam sterownik, roboty mniej ale trzeba to delikatnie robić, najpierw wykręcaj ten zepsuty, bo go mniej szkoda :) w razie jak coś urwiesz to zawsze możesz całą pompę wymienić nadal Za jakaś godzinkę jade do elektromechanika...
Kolego np. w moim Oplu Kadecie kontrolka od grzania świec żarowych świeciła się ok. 7-8 sek. Faktycznie dogrzewanie świec trwało ok. 28-30 sek. (wg fachowców dla poprawienia kultury pracy silnika). Sprawdzałem "dogrzewanie" na bieżąco za pomocą dodatkowej kontrolki (diody), podłączonej do "szyny", do której podłączone były świece. Koniec dogrzewania...
Witam W moim przypadku poluzowana była górna osłona katalizatora (Kadet 1.6i) dwa spawy załatwiły sprawe. W poprzednim samochodzie (ten sam model 180 tyś przebiegu) wywaliłem katalizator efekt był taki że moc odczuwalnie wzrosła, zużycie paliwa pozostało praktycznie na tym samym poziomie komputer niczego nie zauważył a analiza spalin była OK. Sonda...
Możesz postąpić inaczej, wyprowadź z aparatu zapłonowego przewody połączone z cewką impulsatora i zamontuj gdzieś koło cewki moduł z poloneza, pod warunkiem, że połączysz go porządnie z masą, masz rozwiązanie bezawaryjne Mam pytanie czy miełeś z czymś takim do czynienia, czyli co jak dokładnie połączyć? Dodam że w układzie znajduje się jeszcze komputer...
Witaj. Wolne obroty na ciepłym silniku możesz sam podregulować pokrętłem przy reduktorze delikatnie obracając (w prawą lub w lewą) Przełanczanie na gaz odbywa się po przekroczeniu pewnych obrotów i temperatury silnika.Musisz podjechać do gazownika żeby ci zmienił w sterowniku temp. na niższą.
Z tego co wiem to sterownik jest dopasowany do konkretnego typu świec,jeszcze masz czujnik temperatury bloku silnika.W nowych silnikach jest krócej ,w starych nieco dłużej.Jeżeli po tym czasie zimny silnik pali na "rys" to moim zdaniem jest OK. hej
Wczoraj miałem Golfa z identycznym przypadkiem. Gość wymienił prawie wszystko, kopali w sterowniku tylko po co. Przyczyną były przewody WN. Sprawdź rezystancję , przy fabrycznie podanej rezystancji 5 kΩ, miałem rozbieżność do 60 kΩ. Jak to miało równo pracować?. Wymieniłem i silnik pracuje równo.
Zwieraj do masy środkowy pin wtyczki idącej do halla, cyka wtryskiwacz i jest też w tym czasie iskra? A jak chcesz uwalić sterownik silnika to podpinaj żarówkę 5W do wtyczki zasilającej hall.
kod 14 napięcie zbyt niskie może być zwarcie przewodu do masy.Srawdż przewody od czujnika do sterownika.
Ilo pinowe to złącze? Motronic 1.5 czy ML4.1 bo są różnice w schematach? Jak nie wiesz to podaj numer ze sterownika. Czujnik w misce jest od poziomu oleju, w młodszych Oplach podłączony do MID-a a Kadetty nie wiem co tam mają.
mi padl w takim komputer - u mnie byl silnik e16nz i prawdopodobnie przez przebicia na kablach padl procek w komputerze (pokusilem sie o sprawdzenie oscyloskopem przebiegow na procku) lampka awarii silnika palila sie caly czas , mimo zalozenia zwory nie wyswietlala kodow "migowych" .Silnik dzialal , ale nie bylo niskich obrotow - a mialem wowczas automat...
Witam!! Mam pytanko: od czego zacząć poszukiwania usterki. Przy zimnym silniku trzeba strasznie długo kręcić rozrusznikiem żeby silnik odpalił. Zachowuje sie tak samo zarówno na benzynie jak i na gazie, ale jak popracuje nawet kilka sekund to ponowne uruchomienie nie sprawia już żadnego problemu; odpala na "dotyk". Muszę coś z tym zrobić bo poranki...
Witam, Posiadam Opla Astrę II D Kombi, 1999 r. i szukam pomocy, ponieważ dotychczasowi mechanicy, którzy się nim zajmowali wymienili mi pół silnika, nie wiedzą co mu dolega. Od początku gdy go kupiłem wydawało mi się, że jest bardzo słaby. Jak na 2.0 silnik był strasznie mułowaty i jego moc była porównywalna z mocą mojego wcześniejszego samochodu czyli...
Nie masz tam za wiele do sprawdzania na silniczku tylko cztery piny tzn dwa obwody sprawdź ciągłość obwodów do sterownika silnika ,a po za tym powinny być jakieś błędy .
Witam, obawiam sie że kolega joker1612 ma racje - membrana w parowniku sztywna, nie daje jednoznacznej mieszanki, silnik krokowy szaleje i obroty falują. Ale zacząłbym od odpięcia elektroniki, wstawienia w miejsce silnika krokowego zwykłej śruby do regulacji przepływu i próbie ustwawienia na tym. Odpadnie wtedy szalejący sterownik, skład mieszani z...
już lepiej sobie odkręć rurę wydechu od kolektora wydechowego, bo sondę prędzej zniszczysz niż wykręcisz, a pewnie jest dobra, no ale rurę też trzeba odkręcać delikatnie, żeby nie urwać śrub miałem zapchany katalizator w Astrze F 1.6 16v i to tak, że się obkruszył wkład i przekręcił więc praktycznie całkiem zatał wylot, i samochód normalnie odpalał,...
Zobacz przekaźnik pompy : -Sklejone styki. -Zwarty do masy przewód od sterownika silnika do przekaźnika. -Uszkodzony sterownik silnika (podaje cały czas masę na przekaźnik).
moj brat mial podobny problem dodatkowo losowo zapalala sie kontrolka awarii silnika - okazalo sie ze podczas mycia silnika myjka woda przedostala sie przez przepust w nadwoziu i po kablach splynela d o sterownika zaplonu i wtrysku
Sprawdź przede wszystkim oznaczenie silnika ( początek numeru) oraz numer sterownika (komputera) jest to 10cyfrowy numer Boscha w formacie 0 xxx xxx xxx na nalepce na komputerze, ktory znajduje się koło nóg pasażera. Wtedy będzie dokładnie wiadomo co to za silnik. Co do sondy to z tego co wiem to ten silnik jej nie ma. Ale podaj przede wszystkim te...
Nie zawsze działa w zależności od sterownika silnika,zmieniałem kiedyś sterownik silnika w astrze i obrotomierz nie działał na pierwszych dwóch,dopiero na trzecim zadziałał.
dokłanie z prawej strony poniżej nóg pasażera za plastikową osłoną jest sterownik silnika a poniżej sterownik centralnego zamka
Po kolei: -moduł -sterownik silnika Nic innego
No faktycznie zero pojęcia masz :-) ale bez urazy. Wszyscy kiedyś mieli swój początek. Akumulator ma prawo Ci kolego siadać bo - zauważ - że nie bardzo jest "chętnych" do ładowania, prawda? Jeśli auto stoi więcej jak jeździ - to - logiczne że akumulator nie jest ładowany. Pytanie jaki ten akumulator jest? Ile ma aH? Jeśli pow. 65 to alternator z "złomciu"...
Podmień sterownik silnika i już, moduły( te pod cewką) też padały, ale dały się naprawiać.
to już lepiej odłącz TPS albo czujnik temperatury silnika ,szybciej powinien zapisać się błąd.Praktycznie odrazu.Na błąd sondy będziesz musiał trochę poczekać aż sterownik uzna żę jest uszkodzona
witam.mam problem dotyczący mojego auta mianowicie pali sie kontrolka silnika symbolizujaca awarię elktryki.po podłączeniu pod komputer okazało sie ze to błąd nr 65 czyli Potencjometr Co Za Słaby Sygnał.układ wtryskowy to Bosch Motronic 4.1wymieniłem potencjometr,wyregulowałem i nic.posprawdzałem połączenia,kostki,przemierzyłem przewody od potencjometru...
steruje nim sterownik silnika. Przecież to oczywiste jak to, że jutro wstanie nowy dzień.
Jeżeli masz klasyczną linkę to nie masz impulsatora, sterownik silnika ( bo to chyba nazywasz komputerem) bierze różne informacje z różnych miejsc silnika i skrzyni, ale nie sądzę by w tym ( dośc starym ) modelu pobierał informacje oszybkości pojazdu. Na pewno bierze informacje o obrotach z aparatu zapłonowego który może mieć podobnaknstrukcje jak impulsator...
Diagnostyka, odczyt błędów i parametrów życiowych silnika, dopiero można coś mysleć. Jak nie chce jechać na gazie to prawdopodobnie sonda zdechła, na benzynie sterownik przechodzi w tryb awaryjny i jakoś się turla.
Są dwa czujniki temperatury silnika. Jeden połaczony ze wskaźnikiem (zegarem) temp.siln., a drugi podaje informację na sterownik (komputer) silnika, i na niego wchodzi dwuprzewodowa wtyczka z kolorami: niebieskim i brązowym.
a może czujnik temperatury się uwalił i przelewa silnik, wystarczy że nie będzie widział ciepłego silnika i już kłopot, albo sonda padła i podaje do sterownika niski sygnał, może też reduktor ciśnienia padł, jak widzisz możliwości jest dużo
pompa jest ok, walcze juz z tym od dłuższego czasu i narazie na jakiś tydzień potrzebne mi auto -to czy na ten czas mogę zrobić sobie włączanie pompy na pstryczek w kabinie ?? W sensie że przed odpaleniem włączę na chwilkę żeby nabiła ciśnienie no i będzie włączona w czasie jazdy (czy pompa na 100% w czasie pracy silnika pracuje bez przerwy- czy może...
Panowie wymiekam juz przy tym centralu. Central (oryginał GM) na pewno sterowany jest poprzez podanie impulsu masy na zamykanie i otwieranie. Sterownik, który kupiłem ma cztery przewody: dwa zasilające i dwa które podają impuls masy. Wydaje się że nie ma w tym filozofii. Jednak podłączając się do sterownika centralnego uzyskuje ten sam efekt. Jeżeli...
a jak odłączę alternator to lampka od check engine powinna zgasnąć?? czy to może być sterownik który steruje pracą silnika?? Dodano po 1 kodów nie mogę odczytać bo lampka od check engine się świeci ciągle czy gniazdo jest odłączone czy nie. Dodano po 1 a silnik E16NZ Dodano po 2 a jak sprawdzić komputer (sterownik) silnika czy jest sprawny??
Najlepiej sprawdź połączenia ze wszystkich czujników (prędkości obrotowej, przepływomierza itp.). Jeśli będzie pewność, że sterownik dostaje nieprzekłamane informacje, a elementy wykonawcze są sprawne (w końcu najważniejszy wymieniłeś :D) to można sprawdzić ECU silnika (czyli jak to chyba niezbyt poprawnie nazwałeś komputer ;) ). Najlepiej byłoby wgrać...
u mnie było tak samo jak coś nie łączyło w sterowniku od silnika tym który znajduje sie po prawej stronie nóg pasażera. działało mi to na nerwy aż w końcu uderzyłem w niego dość porządnie i o dziwo pomogło od razu. ten sterownik odpowiada również za działanie silniczka krokowego i nawet jego zmiana nic nie pomoże jak ma nieodpowiednie sterowanie lub...
W zasadzie tak ,ale czasami się lubi wysypać program epromie.Miałem podobny przypadek w astrze,winą był sterownik,a dokładnie błąd epromu.Przekopiowałem zwartość ze sprawnego sterownika i ok.Sprawa przekopiowania jest ciężka gdyż pamięc siedzi w module memcal (rodzaj podstawki) i jest dodatkowo "zlapana cyną".Ale na usterkę wpadłem właśnie przez obserwację...
to poprzednich watkow to wydaje mi sie ze czujnik polozenia walu obiawy sa podobne czasami pali czasami nie a co w ostatnim przypadku to mialem podobna sytuacje tylko mi kontrolka pracy silnika migala i duzo palil ogolnie pamiec(kostka niebieska) w sterowniku sie posypala, kupilem nowy i git pozdrawiam Dodano po 47 zapomnialem popatrzec na date troche...
Ludzie!Przecież wyraźnie napisał-1,8 na gażniku! No więc Ecotronic,pracą układu zapłonowego steruje ECU,ten sam do steruje gaźnikiem! Jakiego modułu się tam doszukujecie? Możliwe że nawaliła końcówka mocy sterująca cewką,taki tranzystorek. Ale sprawdź czy sterownik coś wie o obrotach silnika!
Odczyt blinkkodów tylko na zgaszonym silniku. Wskazanie ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu pojawia się gdy: -jest uszkodzny moduł zapłonowy -uszkodzenie okablowania (4-pinowa wtyczka) -uszkodzony sterownik silnika -obluzowany reluktor w aparacie,względnie drży cewka nadajnika impusów (baaardzo częste!) -złej jakości przewody zapłonowe. Co się...
Swiece i kable oraz kopulka i palec nie powoduja duzego spalania ( jezeli chodzi na 4 cyl) Odczytac pamiec usterek za pomoca komputera albo tzw blink kod czyli kod blyskowy i porownac z tabelami. Nie sprawdzac sondy lambda w ten sposob jak opisal kolega bo to spowoduje wpisanie usterki do sterownika i pozniej beda niepotrzebne przeklamania i zmylki....
fizycznie pasuje 1.4 zamiast 1,3 ale żeby dobrze pracował musisz wymienić sterownik wtrysku z instalacją, moduł zapłonu (w 1,4 jest chyba cewka z modułem a w 1,3 moduł jest w aparacie zapłonowym a cewka z boku) i oczywiście wtryskiwacz musi być również właściwy do silnika czyli jak 1,4 to wtrysk 1,4 a pozatym troszkę pracy elektryka bo instalacja od...
W tyn silniku i w każdym sonda jest tylko czujnkiem i nigdy nie deczyduje o mocy silnika to że zapala czy nie ma mocy chociarz na gorocym silniku jej sygnał daje dużą korektę przez proesor Ale sonda musi uzyskać tęperaturę 300*C i wtedy przekazuje jaka zawartość tlenu jest w spalinach i tylko do tego służy. W tym układzie mpsensor ma bardzo duże znaczenie...
Kończą mi się nerwy, zdrowie, pieniądze i pomysły... Kupiłem auto. Zadbane bardzo. I jeździło fajnie. Uruchamiało się z lekką zwłoką (2-3 sek), ale to mało ważne było. I kilka razy rozgrzane zgasło mi podczas jazdy na wolnych obrotach. Oczywiście mechanik wskazał na silniczek krokowy. Ale po sprawdzeniu wykluczył silniczek jako przyczynę. Razu pewnego...
Jeśli byłby nieco zmniejszony dopływ powietrza do silnika (zmniejszone obroty, ale silnik nie dławi się), to elektronika może dodać nieco paliwa do mieszanki, by podnieść obroty i zwiększyć podciśnienie w układzie dolotowym (silnik z wtryskiem). Jakie tam jest ssanie ? Ręczne czy automatyczne ? Jaki to dokładnie silnik (wtrysk/gaźnik) ? Instalacja elektryczna...
Ciekawa metoda na problem z z silnikiem - wymiana go na inny. Idąc Twoim tokiem myślenia teraz swap np. na x25xe. Pojęcie masz o samochodach - sam robiłeś swapa? czy może ktoś zrobił go za Ciebie? Wymiana stacyjki i zegarów > po co ? C18NZ a C20NE to dwie różne konstrukcje silnika - Przepływomierz kontra czujnik podciśnienia w kolektorze - inne sondy...
astra 1,6 NZ + LPG autotronic co do obrotów - moje obserwacje: jak jedziesz na paliwie to przy wybiegu z większej prędkości auto potrafi zgasnąć - ten typ tak ma - przy zakładaniu gazu - przez mikser- zmniejsza sie prześwit układu dolotowego pod wtryskiwaczem i paliwo wlatuje "inaczej" -auto gaśnie - te osoby co mają te silniki raczej mają podobne problemy...
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
ja bym się zajął czujnikiem temp. silnika (ECT) tym co podaje sygnał do sterownika.Jak go znajdziesz to zmierz opornośc : 0st. - 4800-6600om 20st. - 2200-2800 40st. - 1000-1400 80st. - 300-400 i zbadał pracę sondy lambda.
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny nie załączania się pompki paliwa. Zdarza się, że samochód odpala bez problemu, ale to prawdziwa loteria. Obecnie jazda tym autem to niepewna sprawa. Dzisiaj próbowałem coś zdziałać i ustaliłem że: 1. pompka podłączona na krótko z akumulatora załącza się i działa prawidłowo. W wtyczce kabla napięcia brak. W skrzynce...
tu jest stary aparat zapłonowy jak w Kadecie - także nie wiem czy ten moduł będzie ok, ale chyba powinien być ok :) ... w sumie nie rozbierałem aparatu, mam kilka wykręconych na złomie to w razie czego cały przekładam :) Chyba bingo...moduł... Wielkie dzięki... 🤔 Mam nadzieję bo póki co kręci i odpala... Pozdrawiam i bardzo dziękuję Dodano...
Witam! Chciałbym się z Wami podzielić następującą refleksją: 3 miesiące temu jako początkujący, niewiele wiedzący, kupiłem taką zabawkę jak autoboss V30... od miesiąca jest dla mnie mało użytecznym "sprzętem", który zawodzi mnie praktycznie ZAWSZE gdy go naprawdę poptrzebuję... Jest to mocno nadmuchana przez tą firmę bańka mydlana, która dosyć szybko...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
Witam, Chcialbym odgrzac kotleta. Autko w moim przypadku to kadett 1,6 z 87 rok. Z vinu wynika ze silnik to c16nz. Komputer i instalacja faktycznie wskazuje na ten silnik ale na bloku sa oznaczenia c14nz. Stawialem na to ze ktos z bloku 1,4 zrobil rozwiert na 1,6 bo np stary blok klekl, ale chyba jest wieksza kombinacja. Kody bledow 15 czyli wysokie...
Objętość wtryskiwanego paliwa zależy od ciśnienia na listwie, czasu wtrysku, temperatury i ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym i jeszcze kilku innych parametrów . Jeśli więc myślisz że jakakolwiek kalibracja lepsza niż 10-20% jest możliwa pomiarem jednego parametru to szczerze zapomnij . W zasadzie więcej parametrów można odczytać diagnostycznie...
Witam! Mam kilka pytań głównie do Kol. Zbyszka ale również innych obeznanych z tematem... - czy pozostawianie skrzyni biegów w samochodach przednio-napędowych to tylko zabieg praktyczny (pozostaje dobra baza do zamocowania silnika elektr. i mechanizm przeniesienia napędu) czy też również pozostawia się ją z konieczności skorzystania z biegów - ale wtedy...
sprawdź mase sterownika gazu na akumulatorze najprawdopodobniej czarny kabel z oczkiem na ujemnym biegunie.
Chodziło mi bardziej o skrzynie biegów itp. bo wiązka i sterowniki są napewno inne. Rozmiarem tez powinien wejść :)
W 99% przypadkow potrzebna jest albo tzw. "swinka" oszukujaca oryginalny komp na wszystkich sygnalach albo calkiem nowy sterownik przeznaczony do takich zabaw z silnikiem. Poczytajcie forum streetracing, ludziska rozne wydumki robili.
W polonezie tez miałem taki przypadek na sterowniku Oplowskim. Okazało się że padł regulator napięcia alternatora, na zaciskach było 18V i obroty zwiększaały się do 3000.Objaw był ten sam, co opisujesz. Po wymianie regulatora silnik pracował normalnie. Wiec może sprawdz jakie masz ładowanie.
Jak wynika ze zdjęcia jest to sterownik kąta wyprzedzenia zapłonu. Normalnie znajduje się on na ścianie za silnikiem. Połączony jest z aparatem zapłonowym bodajże dwoma przewodami. Można zrezygnować z jego usług zmieniając typ aparatu załonowego na sterowany przez układ mechaniczno - podciśnieniowy. W Oplach stosowano kilka typów aparatów zapłonowych.
Witam. Jak w temacie. Mam instalacje I generacji, ale ze sterownikiem, który przełącza na gaz po przegazowaniu. Teraz będe robić instalacje na nowo(auto kupiłem niedawno, a w instalacji jest nieźle namieszane, bo poprzedni właściciel zmieniał silnik). Czy jest możliwość zrobienia tak, żeby na gazie, napięcie, które pojawia się na ecu po przekręceniu...
Wiatm, miatam miałem podobne problemy z obrotami i po jakims czasie zdechł całkowicie. Możliwości są dwie: - uszkodzony komputer - sterownie pompy paliwoej i temp. silnika - uszkodzone zasialnie lub zatarta pompa paliwowa. Proponuje rozebrać tylne siedzenie i zobaczyć przewody zasilania pompy i filt paliwa. Czy w samochodzie jest GAS ? Bartosz
Sprawdz energie iskry przed kopółką i po.Najleoiej podłącz świece zaraz za cewką niech ktoś pokręci rozr.a potem po kopółce i porównaj.Jak będzie różnica trzeba sprawdzić palec i kopółke. Dodano po 6 Uszkodzenie nadajnika impulsów w aparacie sterownik wykrywa o ile pamiętam KOD 42 wtedy silnik tempieje przechodzi w tryb awaryjny i pali sie kontrolka.
Witam, mój problem polega na tym, że mam zamontowaną w oplu kadettcie instalację lpg II gen na sterowniku bingo s4. Wszystko było ok do pewnego czasu odkąd podczas jazdy na gazie silnik automatycznie przełączał się na benzynę, co objawiało się się mruganiem czerwonej diody. Wczoraj silnik się zbuntował i zgasł. Odpaliłem go bez kłopotu(oczywiście na...
45 jak się nie byle to zła mieszanka i fakt jest to spotykane.Na gazie sona oscyluje inaczej niż by tego chciał sterownik i stąd pojawia się komunikat.Co do tego odpalania na benzynie to faktycznie przyczepił bym się ciśnienia paliwa.Weź z ciekawości zobacz rano jak rozpyla paliwo.Czy przez przypadek nie leje.I jak wyglądają świece po tym kręceniu.Bo...
Mam taki problem Opel Kadett 1.6 silnik c16nz i nieszczęsna centralka lpg firmy Voila którą trzeba ustawiać po każdym rozłączeniu akumulatora (voila plus już nie miała tego efektu ale do rzeczy). Ma ktoś sposób na zaprogramowanie jej po odłączeniu akumulatora? wiem że trzeba wyjąć na chwile bezpiecznik potem włożyć i odpalić auto na bence potem trzymając...
sterownik silnika kadet kadet sterownik romet kadet
diody liter schemat połączenie gwiazda bateria laptop pojemność
rower elektryczny rower elektryczny
Dostęp warsztatów do serwerów Mercedesa: aktualne informacje i regulacje Schemat zasilacza do darta Merkury Zarobkowy