Zatkal się kanał olejowy silnik zostal wymieniony na inny temat jest skończony
Witam mam pytanie w jaki sposób został zaślepiony kanał olejowy ?
Na szczęście nie będziesz musiał się interesować tym korkiem. To jest zaślepka kanału olejowego silnika i jeszcze nigdy nawet nie słyszałem żeby zaistniała wogóle potrzeba jej odkręcania.
Patrząc na silnik z lewej strony masz kanał olejowy uszczelka ze starości olej ci będzie puszczało do zbiorniczka i może na zewnątrz też lać. Koszty nie są duże tylko jak chcesz uszczelkę, masz rozebrane możesz zawory docierać uszczelniacze wymienić.
albo zatkany kanał olejowy..albo uszczelka zle zalozona albo zatkany smok .. olej w silniku jest? kontrolka oleju gasnie ? pozdro:)
Masz wkładki panewek z kanałem ale panewki już ich nie mają 😁 Zakładaj.
Dokładnie, zatarł się na dwóch głównych i dwóch korbowodowych, zapchał się kanał olejowy najprawdopodobniej, częste w tych silnikach. Texa usunie błąd, ale na razie nie kasuje, jest nieaktywny i jeździ normalnie.
Jak już będziesz odpalał, to proponuję odpalić bez pokrywy zaworów (na chwilkę) i sprawdzić wizualnie czy faktycznie olej jest podawany na cały wałek. Może być ciśnienie oleju ok, ale jeśli będzie przytkany kanał olejowy to wiadomo, znów się zatrze i urwie. Silnik Ci zachlapie trochę, ale lepsze to, niż niepewność, czy smarowanie jest ok. Silnik da...
Sprawdź czy koła tylne się nie chylą i czy się tył ugina na belce. Jak koła się kładą, to będzie belka do robienia. Samochód od 1998 roku i był produkowany dość długo więc z częściami nie będziesz miał problemu. Nic nie wspominasz o silniku. 1.4 75KM czy 1.6 90KM to znane i proste silniki z pewną wadą konstrukcyjną, po pewnym czasie uszczelka pod głowicą...
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Witam Podmień czujnik ,może masz po naprawie silnika przypchany kanał olejowy do czujnika(bardzo wolno spada ciśnienie po zgaszeniu silnika).
W Polsce znajdują się zakłady dorabiające panewki. Przypomniałem sobie że Pan Marek Olachowski ma sposób na rozbieranie takich odchudzonych wałów korbowych. Zajmuje się także dorabianiem czopów do motocykli zabytkowych. Koszt naprawy wału nie byłby tani, ale chociażby sekcja zwłok i znalezienie przyczyny uszkodzenia panewki byłaby przydatna. Nie zatkał...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Ciśnienia u góry nie było, bo tak jak pisałem urwało się sitko w osłonie walków, które to zapchało kanał olejowy jak to często się w tych silnikach dzieje. Z tym że, Sitko nie poszło w kanał tylko było urwane i zostało przy tej osłonię więc w sumie mogło się urwać ale nie nabroic. I możliwe jest.,ze jednak coś z pompa oleju jest nie tak. Jutro będę...
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek Tam jest kanał olejowy z pompy oleju. ( w pokrywie ) Sprawdź czy nie został spiłowany przez łańcuszek i otwarty, bo będzie to skutkowało brakiem smarowania silnika.
Może jakiś kanał olejowy tamtędy wiercony.
Witam, Przy wymianie filtra oleju urwała mi się plastikowa końcówka z oringiem i wpadła w kanał olejowy podstawy filtra oleju. Czy da się to jakoś wyciągnąć bez rozbierania połowy silnika? Gdzie mogła się zatrzymać ?Zdjęta miska- nie ma w niej tego elementu. Auto to volvo v40 1.6 D2 2015 rok.
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
Jeśli to Cursor to hamulec Jackobsa. Z przodu silnika na głowicy jest elektrozawór czy coś (nigdy nie rozbierałem) otwiera to kanał olejowy którym olej silnikowy wypycha takie tłoczki w głowicy, tłoczki z kolei podpychają takie dźwigienki które z kolei podpierają zawory wydechowe czyli zmniejszają ich luz. Jak cała ta orkiestra działa jak trzeba to...
Tłoki gonią zawory, stąd cały kabaret. Albo brak luzów, albo przesunięte fazy. Raz w życiu widziałem zatarte koniki na osiach, kanał olejowy był zabetonowany żużlem. Silnik na zimno jechał względnie normalnie, a słabł w miarę rozgrzewania.
Jak nie naruszony, skoro wlazła jedna pod drugą, to zrobił się owal i jeszcze działanie temperatury, bo przecież kanał olejowy został przytkany i brak smarowania=tarcie=temperatura. Stało się to w trakcie obrotów silnika i może dużych.
Za kołem zamachowym sprawdż zaślepkę wałka rozrządu i korek zaślepiający kanał olejowy.
Witam wszystkich, Ja także walczę z wg. Mnie niskim ciśnieniem oleju t5 cfca 2.0 tdi Pompa przerobiona na ta na pasek z caac(zaślepiony kanał olejowy smarujący wałki balansujące) silnik jest po kompletnym remoncie: nowe panewki, walki rozrządu, samoregulatory, tłoki z pierścieniami, wal zmierzony luzy na panewkach wszystkie w normie. Na zimnym silniku...
Więc dlatego, że kanał olejowy znajduję się najbliżej ściany zewnętrznej silnika, uszczelka puściła blisko tego miejsca dlatego leje się olej a wszystko inne jest w porządku?
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
Witam, przerabiam taki silnik na sprężarkę... zaślepiłem już kanał olejowy co idzie do głowicy, otwory po popychaczach. Kolej przyszła na zaślepienie otworów po pompce paliwa. Jak to zaślepić??? wystarczy jak przykręce kawałek blachy z uszczelką???, czy może trzeba coś włożyć do środka żeby zatkać jakiś kanał olejowy. Poprostu pytam, żebym czasem nie...
Kolego czy przypadkiem w tym silniku smarowanie zaworów nie odbywa się poprzez laskę popychaczy?Sprawdź czy w lasce nie ma przypadkiem kanału olejowego.
Witam Zdjęcia nie widać na forum ale z opisu wychodzi że poluzowała się śruba Banjo w kanale olejowym odpowiedzialnym za smarowanie rolek popychaczy zaworowych,następstwem jest pękający wałek scalający rolki popychaczy.Jak to rozbierzesz to sprawdź wałek rozrządu czy nie ma zarysowań.Sprawdź także kanał olejowy w bloku silnika w który wkręca się ową...
Ja bym podłączył się w kanał olejowy i zewnętrzną pompą pompował olej. Bo albo kanał jest zatkany albo jest dziura którą ucieka olej. Smok sprawdzony?
Można dostać sam popychacz tani zamiennik wg. InterCars 53zł/szt lepszej jakości ok.150zł/szt. Po zdjęciu dźwigienek można sprawdzić drożność kanałów olejowych np. sprężonym powietrzem.
to po prostu kolejne wersje z drobnymi modyfikacjami bez wpływu na całość - np dali trochę większy kanał olejowy, dodatkowe otwory do montażu wsporników itp. Wszystkie są zamienne.
autosuper podałci dużo trafnych informacji jest jednak jeszcze jedna typowa usterka tych silników .Zapycha sie kanał olejowy w głowicy, lawałeczkiem elementu uszczelki głowicy i olej do samoregulatorów dostaje sie dopiero po rozgrzaniu co wycisza prace silnika. Na zimnym bedzie wiec podklepywał .mechanik z praktyką by to jednak sprawdził .Pozdrawiam
Załozyłeś uszczelkę odwrotnie W tym silniku sie da. Nie pasuje tylko kanał olejowy .
Problem rozwiązany i pisze do wszystkich co mają podobny problem.Poszla uszczelka pod głowicą i to bylo przyczyna dymienia i spalania oleju.W silnikach 2.3D i TD kanał olejowy jest bardzo blisko komory spalania na 1 cylindrze wystarczy czasami lekko przegrzać silnik i po pewnym czasie ... A co do tracenia mocy to zupelnie inna sprawa poprostu te dwie...
Moim zdaniem powodem jest uszkodzenie zaworu w pokrywie filtra oleju i zatkanie przez to kanałów olejowych
Powiem tak . Pierścienie z takim wycięciem stosuje się w silnikach dwusuwowych. W kanałku tłoka jest obsadzony kołek i on zapobiega obracaniu pierścienia podczas pracy , tak żeby jego zamek nie trafił na kanał w tulei cylindrowej . :|
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą nie zawsze oznacza przeciek płynu chłodniczego do komory olejowej lub na zewnątrz głowicy bądź do cylindrów. Są tam kanały olejowe, które odprowadzają olej spod wałków rozrządu, wzdłuż głowicy przez uszczelkę do bloku silnika, prawdopodobnie winna jest uszczelka pod głowicą w miejscach gdzie jest kanał olejowy - będzie...
Witam. Po wymianie oleju wraz z filtrem świeciła się kontrolka oleju tylko na wolnych obrotach po wciśnięciu gazu gasła. W poszukiwaniu usterki odkręciłem jeszcze raz filtr oleju i gdy go zobaczyłem była urwana końcówka plastikowa na samym końcu (taki trzpień z oringiem ) . Filtr wyrzuciłem i założyłem z powrotem stary i już się kontrolka nie świeci...
Sprężarka nie nadaje się bo będzie ssała olej ze skrzyni korbowej ewentualnie wykombinować jakiś odolejacz albo zmnienic głowice na saf23 i zatkać kanał olejowy.Silnik 2,2kw.
Bo ją ktoś odwrotnie założył i kanał olejowy jest zatkany. Nie ty pierwszy i nie ostatni zapewne.
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Magnes na przedłużce elastycznej. http://pokaz.im/dt-32QQ.jpg
Jest ok. Kanał olejowy w podstawie filtra oleju byl przytkany... wyczysciłem i śmiga prawidłowo. Podsumowując... ten zatkany kanał i zapchany katalizator dawał efekt przytartego silnika. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za sugestie :)
uszczelka pod głowicą raczej odpada bo płynu ci nie ubywa olej raczej nie ma jak się dostać do komory spalania przez uszczelkę, jest tylko jeden kanał olejowy pod ciśnieniem reszta to spływy oleju, jaka musiałaby być tam dziura aby go zasysało, a przy takiej dziurze to silnik nie będzie równo pracował, może zrób mały test niech jedna osoba dodaje gazu...
W tym silniku jest kanał olejowy do głowicy w miejscu którym zaznaczyłeś na zdjęciu. Uszczelka może się uszkodzić w ten sposób że będzie tylko leciał olej a przedmuchów z tłoków nie będzie. Opamp - przepłacasz za te głowice albo strasznie mało ich robisz. 16V, wymiana wszystkich zaworów wydechowych i prowadnic od nich, planowanie, frezowanie gniazd...
Wie pan o co mi chodzi, z tego auta Mercedesa nie zrobi. Sąsiad miał Golfa 4 kupił od gościa, który jeździł na mineralnym, chciał zrobić silnikowi dobrze i wlał syntetyka, nowy olej zaczął płukać silnik i zatkało kanał olejowy idący do głowicy, zatarło wałek rozrządu. Wolę pozostać przy 15w40 i nie robić jednak płukanki. Cerateca już zakupiłem i zastanawiam...
W jakimś kanale olejowym może być w deklu zaworowym śrubka i tam jest kanał olejowy, kolejne miejsce to zaslepiony otwór koło dźwigni sprzegła w deklu ale musiał byś wrzucić zdjecia silnika bo mimo modelu motocykla silniki mogą mieć różny osprzęt
Ciekawy pomysł z tym gazem. Mnie interesuje jak jest rozwiązany mixer, na czym polegała przeróbka[ jakiś rysunek].Natomiast ogrzewanie reduktora można zrobić olejem z silnika, jak ktoś napisał wcześniej, a dla pewności podłączyć n.p brzęczyk który zadziała przy zaniku ciśnienia. Na zdjęciu 5 widać zaślepki, korki kanałów olejowych silnika czy ktoś wie...
Zrób zdjęcie i pokaż skąd leci. Dla Ciebie lewa strona silnika może być dla nas prawa stroną. Po stronie rozrządu jest kanał olejowy i jeżeli cieknie z tej strony, w okolicach kolektora wydechowego to może być do wymiany uszczelka pod głowicą.
Widzę że podobnych problemów z rozrządem ma kilka osób. U mnie jest dokładnie to samo, wymieniony kompletny oryginalny rozrząd i kilka górnych napinaczy, wymienione szklanki, nic to nie daje. Na zimnym słychać przez 10 sek i się uspokaja, na ciepłym już nie. Mam jeszcze pomysł aby sprawdzić drożność kanałów olejowych, może góra silnika pracuje z za...
Silnik 1hc102 - Andoria S15 Czy układ smarowania musi być szczelny aby w tym silniku pompa zębata tłoczyła olej? Mam zdjętą obudowę rozrządu,koło zamachowe plus ten dekiel za kołem i jak kręce korbą to koła zębate pompy wyglądają tak jak na poniższym obrazku czyli wygląda jakby pompa wogole nie tłoczyła oleju. Nie pojawia się wogole olej w kanale olejowym...
Dwa łożyska od strony koła magnesowego, oddzielone podkładką na wale korbowym, ponieważ kanał olejowy dostarcza mieszankę pomiędzy tymi dwoma łożyskami. Jedyny sposób na dobranie podkładki to pomiary... Ja to widzę tak. Wał z zamontowanym łożyskami po jednym z każdej strony i pomierzona szerokość. W lewym karterze łożysko zamontowane do końca. Następnie...
A jesteś pewny ze to kanał wodny a nie olejowy?? bo mi to wygląda na olejowy tak wygląda jakby kanał szedł po jednej śrubie w głowicy co jest często stosowane... W kanałach olejowych stosuje się zawory między dołem a głowica zapobiega to spływaniem oleju do miski jak i często zawory towarzyszą jak magistralia oleju silnika jest dwu ciśnieniowa..
A smarowanie idzie blokiem silnika, czy jest osobna rurka z bloku do głowicy? Nie wiem jak on zrobiony jest, ale są silniki, w których smarowanie klawiatury idzie wzdłuż jednej ze śrub głowicy. Zamiana śrub powoduje brak smarowania. Może uszczelka pod głowicę wadliwa, nie ma otworu na kanał olejowy. Zdarzało się.
Rozebrałem silnik. Tak jak przypuszczałem z pospiechu pomyliłem połówki panewek na środkowym czopie.Zła połówka panewki zatkała kanał olejowy i uniemożliwiła przepływ oleju na dalsze czopy.Na pierwszym czopie głównym ikorbowym smarowanie było ,dlatego manometr wskazywał 4 atm. ,o mały wlos nie zatarłem świeżo co po remoncie silnika
To mógł by pęknąć jedynie nad wałkiem rozrządu tak idzie kanał olejowy ale i to ciężko uwierzyć do płaszcza wodnego jest mega daleko.
podlaczając kanał olejowy pod zbiornik uzyskasz nadciśnienie w przewodzie ale po pierwsze to bedzie teoretycznie takie samo jak w cylindrze, po drugie silnik przestanie działac prawidlowo o ile wogole bedzie działac
Myślę ze powinienem wymienić olej na gęstszy co o tym sadzicie Kolego bez jaj , powiedz tylko jedno jak dobrałes panewki do wału i czym to mierzyłeś -pasowanie. Po trzecie możesz sciągnąć mise i pompować olej w kanał olejowy i patrzeć gdzie jest strumień. Jak silnik po dzwonie to wszystko możliwe.
Te syfy już dawno zatkały kanał olejowy na 4 cylindrze i wygoliło krzywki. ALE o dziwo sprężanie jest, bo gorsza jest wydechowa i silnik chodzi.
Dodam tylko, że ten zestaw ze zdjęcia jest przeznaczony do montażu z silnikiem VW T2. Podłączenie następuje tylko przez przewody olejowe i podstawka filtra nie ma połączenia z kanałami olejowymi w bloku silnika. Można zatem na jakiejś blasze zamontować do ramy motorka i podłączyć przewodami z chłodnicy oleju. https://obrazki.elektroda.pl/1641426400_...
Drugi czujnik cisnienia oleju wykręciłem z silnika w ciągniku gdzie pokazywał cisnienie dobrze jerzeli bym miał wskażnik cisnienia oleju na przewodzie to bym zapewne wkręcił a ja mam zegar złączony z gwintem.Zrobie tak wjade wózkiem na kanał wtedy od spodu z łatwością odkręce miskę olejową i obejrzę panewki a co do oleju to zalany jest mineralnym 15W/40.
Moim zdaniem to trzeba sprawdzić smog olejowy później chłodnice oleju ,a jak to nic nie da to jakis kanał w silniku jest mało drożny.Warto też spróbować jakieś płukanki do silników.
To jest silnik 1,6 ośmio zaworowy. Uszczelka oryginalna vw (przynajmniej ta druga). Jak sprawdzić czy kanał olejowy nie jest zapchany?
mam taki który musi stać w pionie a chciałbym go założyć do traktora kosiarki w poziomie, O ile silnik w takowym położeniu odpali o tyle długo w nim nie podziała(zatrze się) z względu na smarowanie rozbryzgowe oraz kanały olejowe. Zazwyczaj w takim silniku nie występują pompy olejowe zębate smarujące silnik. Proponowałbym ci jedynie zamontować silnik...
Ale olej nie pokazuje się już w laskach popychaczy...A wszystko było oczyszczone i dmuchane...czy możliwe żeby był uszkodzony jakiś kanał olejowy? Przed remontem było smarowanie a teraz na jednym nie ma...
Odpuść sobie sprawdzania i zacznij szukać drugiego silnika. Pęknięta głowica w tym silniku to coś nieprawdopodobnego. Jedna ze śrub od głowicy jest wkręcana w kanał olejowy, jak ktoś przed skręcaniem nie poczyścił śruby i nie oczyścił gwintu w bloku z oleju i innych zanieczyszczeń to wkręcając tę śrubę mógł doprowadzić do pęknięcia bloku i wtedy dzieje...
Rozrząd w maluchu też się wymienia mimo że jest na łańcuchu to interwał wymiany to 45-50 tyś km bo nie ma napinacza. Przestań takie rzeczy wypisywać! Krótszego łańcucha rozrządu niż w maluchu nie widziałem Jak to nie ma napinacza? Jest ich pełno - te ciężarki na każdym ogniwie, to napinacze odśrodkowe. Uwaga za luźny łańcuch przecina obudowę a w niej...
Kanał zrzutowy/nadmiarowy nie jest zapeklowany? Nie widziałem tego silnika na żywo, ale może problem jest gdzieś dalej? Gdzie jest zrzucany olej, bezpośrednio do pompy czy kanałem do miski olejowej?
Witam, pewnie że wiedza to nie olej i się nie przeciśnie :D , kol SEED przyczyn zatarcia jest dużo jak jorguś pisze brak lub mało oleju, zerwanie zamka panewki i obróci ją zatka kanał olejowy i zonk, teraz znowu zaczyna się dyskurs jak naprawić by nie naprawić :D , wywalić silnik, rozebrać ,zweryfikować części, wał do szlifu , podpory wału do sprawdzenia...
Witaj, to sprężarka chłodnicza, najprawdopodbniej 4-ro cylindrowa. Pod te elementy przyłączony był presostat, to nie są smarownice. Jako sprężarka powietrza trudna do użycia. Nie posiada pierścieni olejowych i dodatkowo ma kanał łączący skrzynię korbową z wylotem, przez co powietrze jest bardzo zanieczyszczone olejem, ubywa go na tyle szybko, że można...
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
Ile ono ma przejechane? pytam bo usterka może być głębiej, brak ciśnienia oleju bo pompa nie daje, zatkany kanał olejowy, to tak na przykład. Mierzyłeś ciśnienie ? czy nie taniej by było poszukać drugiego silnika. W jakim stanie są tłoki? Sama wymiana pierścieni moze nie pomóc na zużycie oleju. Proszę momenty:
Zatkany kanał olejowy?Niedrożna odma?Najprościej wymienić popychacze.Klient zapłaci.A potem pretensje do sprzedawcy,że sprzedał.Mechanior zadowolny,zarobiony.A stuka nadal...
"Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ." To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie....
Insignia 2.0 131 km cdti wyciek oleju. Orientuje się ktoś, czy pod blachą od strony skrzyni jest jakaś zaślepka kanału olejowego? Mam delikatny wyciek z przodu silnika przy misce olejowej.
NIE zrobisz tego w samochodzie !. Jest tu na forum temat jak człowiek wymieniał 4x silnik w Mercedesie, zacierały się przy próbie odpalenia, bo firma regenerująca nie wyczyściła m.in chłodnicy oleju. U Ciebie, po takiej awarii trzeba rozebrać silnik na śrubki, wyczyścić wszystkie kanały olejowe (karcher +kompresor) i składać wszystko od nowa, czyste,...
Wytarte krzywki - brak smarowania silnika / brudne kanały olejowe/. Właściwie smarowany silnik /600/ może przejechać bez remontu 300 tys km i jeszcze jeździ. Co prawda jeden pierwszych - włoskich /rocznik 1976/.
Wiem kolego ale głównym pytaniem jest czy zatkany (przytkany) kanał olejowy nie powodował by ciągłego stukania gdyż olej przecież cały czas miałby problem ze smarowaniem góry silnika (w tym przypadku popychaczy). A tu nie stuka cały czas.Teraz jak wspomniałem zaczęło stukać tylko na gorącym silniku.
Przy takim rozwiązaniu z łożyskiem, możesz mieć problem ze smarowaniem panewki korbowodu. Łożysko wciśnięte do otworu zamknęło kanał olejowy, którym jest pompowany olej do górnej panewki walu, skąd splywa on po wale i smaruje korbowód. W tych silnikach nie ma smarowania rozbryzgowego tylko ciśnieniowe. W niektórych jest wiercony w wale kanał smarujący...
Tak są jeszcze inne miejsca gdzie mógłby gubić ciśnienie. Miałem niedawno do czynienia z silnikiem gdzie nie było zaślepki kanału od strony rozrządu . Równie dobrze może być pęknięty blok [ czysto teoretycznie ] . Jak zdejmiesz miskę , to w kanał olejowy od pompy olejowej wdmuchnij powietrze a nóż może coś pokaże . Pozdrawiam Zbigniew
DPF usunięty, a katalizator został? Co masz w miejsce DPFa pustą puszkę? Tam może świstać. Możesz się wpiąć w miejsce czujnika, ale jak chcesz mieć miarodajny pomiar, to wepnij się przed turbiną. Jak będziesz miał zapchany kanał olejowy, to przy czujniku będzie dobrze, a turbina szybko odejdzie do krainy szczęśliwych turbin.
Silnik rozebrany, okazało się że zatarło jedną panewkę na wale korbowym, przyczyną był zatkany kanał olejowy. Reszta wszystko w porządku. Jutro wał jedzie do szlifowania bo delikatnie jest porysowany.
Witam! Miałem identyczną sytuację tylko że w Polonezie , zależy w którym miejscu uszkodzona jest uszczelka , jeżeli puści tak że połączy kanał wodny z komorą spalania (tak jak prawdopodobnie u Ciebie) to dymi na biało i ubywa płynu a w Poldku jeszcze było słychac metaliczne stuki pod pokrywą zaworów natomiast jeżeli uszkodzenie uszczelki połączy kanał...
Świst turbiny również nie świadczy o jej nieprawidłowej pracy bądź też jej uszkodzeniu... Wymiana turbiny czy tam jej regeneracja nie za duży ma wpływ na ten błąd. No chyba że po wymianie wessało Ci cały olej z miski... Maska do góry sprawdź poziom oleju. Jeśli jest w porządku skasuj błędy w PCM. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany trzeba będzie szukać...
przepraszam że w tym samym temacie ale mam jeszcze jedno pytanie jak dobrze wypłukać wszystkie kanały olejowe bo po rozebraniu silnika do gołego bloku na ścianach bloku jak i w kanałach olejowych zalega taka maź z oleju jak najlepiej wyczyścić kanały olejowe bo z reszta sobie poradzę,
Rozszczelnienia silnika się nie boje bo to głupie jak ma cieknąć to i tak będzie. Wiekszego poboru oleju też sie nie boję niech se bierze. Czego się boję to że nagle ten olej zacznie sprzątać szlam i przytka jakiś kanał olejowy
Dziękuje za odpowiedzi , już coś chociaż się dowiedziałem. Sprzęgło to jedna sprawa ,jak miałem rozebrany dekiel to wydaje mi się że coś tam brakuje dlatego jest taki duży luz na tej śrubie i kapie olej a już głębiej nie idzie jej wkręcic . Jeszcze jedno w deklu przez tą śrubę idzie jakiś kanał olejowy. Zdjęcia chwilowo nie mam ale postaram się wkleic....
Pisząc uszczelniacz, miałem na myśli element zwany simeringiem. W niektórych konstrukcjach silników zdarza się, że wbicie go za głęboko może zamknąć kanał olejowy. W niektórych demoludach w ogóle skopali system smarowania łożysk. PS. Zalecane przez wielu producentów szczeliwo Loctite kosztuje 10x więcej niż silikon, ale różnica w jakości jest ogromna.
Stawiałbym na problem z pompą oleju o ile poziom oleju na zimnym silniku jest w normie, a olej masz odpowiedni dla twojego silnika - nie za rzadki, to przyczyną może być kończąca się pompa lub pozapychane lub w pół niedrożne kanały olejowe w silniku. Kiedy ostatnio wymieniałeś olej i jaki masz obecnie? Chodzi o klasę lepkości. Pozdrawiam!
Jak w temacie , Silnik x16szr , kanał prawdopodobnie olejowy, wpadła tam podkładka prowadząca krzywkę , filtrem oleju na pewno nie wyjdzie gdyż jest wieksza niż jego otwor , magnesem teleskopowym też probowałem , odkurzaczem też i nic. Wpadła do wiekszego oczka po prawej stronie ( do okrągłego pod tym kwadratowym wodnym od strony miarki oleju ) podczas...
Nie wiem jak przebiegają kanały olejowe w tym silniku ale może głowica jest pęknięta i olej dostaje się do cylindra albo któregoś kolektora.
Myślę że czysty zbieg okoliczności,wymiana paska rozrządu niewiele ma wspólnego z ciśnieniem oleju Jak koledzy wspomieli można szukać naderwanych kabelków,niepodpiętych wtyczek,uszkodzonego czujnika oleju..dochodzą błędy pracy samych mechaników:wgięta miska olejowa,może ekstremalnie mocne uderzenia w wałek rozrządu lub wał główny przy zakładaniu/zdejmowaniu...
Wymieniają usczelkę pod głowicą, a nie silnik. To typowa przypadłość tych silników. Myślisz kolego o uszczelce że padła koło kanału olejowego i tak pije olej. Tam są same kanały olejowe, w końcu silnik tradycyjnie dla Deutz-a chłodzony olejem.
Ewidentnie wygląda na pękniecie kanału olejowego w silniku, możliwe że w głowicy choć samo z siebie nie jest częstym zjawiskiem. Wypadek do tego nieprawidłowe dokręcenie głowicy mogło to spowodować. Niestety, raczej nic już z niego nie będzie, choć można zdjąć głowice, i zobaczyć czy czasem nie jest to wina tylko uszczelki.
Silnik rozebrany. Pompa oleju nie wygląda najlepiej. Widać sporo wgnieceń od większych opiłków, jest lekko przytarta. Zapocenie na zewnątrz silnika, na łączeniu karterów w miejscu w którym przechodzi kanał olejowy. Od wewnątrz przy tym kanale naruszony sylikon. Podejrzewam, że na tym łączeniu mógł uciekać olej od wewnątrz z tond problem z ciśnieniem...
A czy aby 722.6 nie ma już konwertera bez korka? niektore mialy, niektore nie Już wiele razy w przeszłości producenci topowych marek samochodów odradzali wymiany oleju w ASB, zazwyczaj do pewnego czasu... dokladnie Wjechałem autem na kanał i odkręciłem tą pokrywę która osłania skrzynie i silnik , kręciłem sprzęgłem ale korka nie ma , co teraz jak spuścić...
Mechanik mógł położyć dobrze uszczelkę ale źle oczyścił powierzchnię bloku silnika i problem gotowy czasami pośpiech i niedbałość o szczegóły jest przyczyną.Po wymianie uszczelki może lecz nie powinno być trochę płynu w oleju mógł wlecieć do kanałów olejowych podczas podnoszenia głowicy.Spaliny w zbiorniczku to już niepokojące powinno zapowietrzać arterię...
Jestem ciekawy czy te koła które są teraz ,(wyglądają na nowe) ina china :D nie robią problemu. A w sklepach mają podobne. Nie ma gdzie w głowicy zmierzyć ciśnienia oleju. A jak z tym kanałem olejowym ? Dwa są czy nie ? Bo wygląda na to że na KZF jest oddzielny kanał. Ale jedno mnie dziwi. Żeby różnica 10 -15 stopni w górę i olej aż tak się rozrzedza?...
Tak panewki są idealnie dopasowane( z coraz większą siłą dokręcania wał obracał się z większym oporem). Wałek rozrządu był przesunięty delikatnie żeby udrożnić kanał olejowy a potem było wszystko wyczyszczone i przedmuchane. Przed zgaśnięciem nie chodził jak by był obciążony. To się robi nagle. Odpowiedź masz źle złożony silnik 90% że łapie na panewkach...
kanał olejowy zapchać kanał olejowy kanał olejowy skrzynia
honda civic termostat kamera zoneminder lenovo tablet gwarancja
generuje przepięcia modernizacja instalacji elektrycznej
Jak odblokować drzwi pralki po siłowym otwarciu? Samodzielna naprawa skorodowanego nadkola samochodu