Łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika. Łączymy się ponownie z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu licznika w formie 0XXXX. Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i...
TO TEST CAŁEGO UKŁADU ODPOWIEDZIALNEGO ZA SPALANIE OBD ŁĄCZNIE Z KATALIZATOREM I NIE MUSISZ SIE ZASTANAWIAC CZY SADA MA WYKRESY OK CZY NIE JEST PO PROSTU TEST I WYNIKI ALBO OK ALBO N OK Dodano po 6 OK WYKASOWAC BLEDY ZE STEROWNIKA SILNIKA . 1 ZAPŁON WLACZONY WCHODZISZ W SILNIK PODSTAWOWE NASTAWY I KANAL 60 .ADAPTACJA PRZEPUSTNICY JAK PISZE ADAPT OK...
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
witam, podepne sie pod temat bo mam problem z odpaleniem auta po wymianie sterownika, mam nowy sterownik, te same numery sterownika, czyli 106 C , czy po włożeniu nowego sterownika z tymi samymi numerami musze go adaptować do ecu ? jesli tak podpowiedzcie jak to zrobic, mam vag comm ale nigdy tego nie robilem, komputer nie pokazuje błędów Odczytujesz...
o1 silnik 10 adaptacja kanał 071 -1cylinder/072-2cylinder/073-3cylinder/0... -4 cylinder . W vcds po otwarciu okna adaptacji pokaże sie lista dostępnych możliwości.
Odczytałem programem vag can, pin z ecu 00837 pin z licznika 19424. Gdy wchodzę w program vcds w silnik i loguję się pinem 19424, nie przyjmuje go. Ale gdy wchodzę w licznik i loguję się kodem 00837, sterownik go przyjmuje, wchodzę w kanał 50, wpisuję nową wartość 00837, klikam testuj i po chwili w górnym lewym rogu pojawia się komunikat status nieaktywny....
Witam, mam ten sam silnik w skodzie Octavi, i ten sam sterownik simons, żeby działały inne funkcje w vag-u trzeba zmienić ustawienia w opcjach programu: start baud 9600 blk25 char0 Po tych zmianach na pewno będzie dostęp do wszystkich funkcji programu,:) SPRAWDZONE. Ale ja osobiście używam vag4.9pl(nie trzeba nic zmieniać w opcjach) i aby zrobić adaptację...
KNZ Ustawienie sprzęgła, w wysprzęgliku jest czujnik położenia sprzęgła trzeba ustawić wartość na 1.9V VAG Wchodzimy w skrzynię biegów Bloki pomiarowe Kanał 002 Na 2 pozycji mamy wartośc sprzęgła ??????, ustawiamy na lince sprzęgła 1.8 - 2.0 najlepiej 1.9V Kontrujemy linke sprzęgła FINITO!!!! Teraz Adaptacja. VAG Wchodzimy w skrzynię biegów NASTAWY...
A po co ci stary pin? Jedynie co potrzebujesz to kodowanie jakie posiadał stary licznik. Łączymy się z licznikiem [17 - Instruments] i wprowadzamy spisane ze starego licznika kodowanie. Ponownie łączysz się z licznikiem [17 - Instruments] i wybierasz adaptację [10 - Adaptation]. Wpisujemy numer kanału 00, następnie [Read], [Save], [Done, go back], [Close...
Witam. Postaram opisać się mój przypadek, który udało mi się samodzielnie rozwiązać. Na wstępie przepraszam za brak zdjęć, ale nerwy dawały się we znaki podczas naprawy i jakoś nie było na to ochoty :) Pojazd to VW Passat B6 z 2006 roku. A w nim ogrzewanie postojowe "standheizung" firmy Webasto, model Thermo Top V bez telestartu, tylko programowane...
Nie masz dostępu do kanału 50 ponieważ posiadasz immo 2 -procedura adaptacji :Łączymy sie z licznikiem [17] i wprowadzamy ze starego licznika kodowanie. Ponownie łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie...
potem adaptacja kluczyka i auto odpala zero błędów ale jak wyjmę kluczyk to jest taka od początku to samo bo nie chciało Save-a zrobić dodam że na starych zegarach wszystko ok IMMO ON i zegary VDO 12 1. Sprawdz lub pokaz zrzuty ze sterownika silnika i sterownik licznika czy nr vin sie zgadzaja tz. czy w obu sterownikach sa takie same? Jesli Vin jest...
Witam,mam od niedawna golfa4 1,4 16v,auto chodziło nie równa na wolnych obrotach. Na zimnym silniku po uruchomieniu trzeba było trzymać na gazie żeby nie zgasł. Postanowiłem przeczyścić mu przepustnice, po wymontowaniu okazało się że w gardzieli jest mnóstwo jakiegoś syfu typu olej jakiś nagar lekki. Po oczyszczeniu i poprawnym montażu podpiąłem go...
są za niskie i po nagrzaniu silnika sporadycznie (60-80km) po spuszczeniu gazu zaświeca czujnik oleju, który był wymieniany na kilka egzemplarzy sprawdzana pompa, uszczelnienia , rozrząd , napinacz, silnik ma moc, odczyty stukowe są równe, a kontrolka se mignie czasem. na oscyloskopie zauwazyłem dziwne załączenia właśnie w chwili spadania poniżej 800...
01 silnik pozniej 10 adaptacja kanał 10
Witam, mam ten sam problem co kolega wyżej. Tylko, że dodatkowo vag nie widzi napięcia w blokach 1 i 2 w trzecim polu jest 0.72 czwarte pole jest puste. Podpinalem już 3 zawory egr że szrotu i vag pokazuje to samo. Mierzylem napięcie na kostce i napięcia są na każdym pinie tj. 12,5 v ' 5,4' 5,4' masa. Cały czas na sterowniku ECU jest błąd o niprawidlowej...
Witam wszystkich, mam problem z autem jak w temacie. Mianowicie gdy silnik jest zimny zarówno na bęzynie jak i na gazie obroty skaczą od ok 1000 do ok 600 a czasami po prostu gaśnie, gdy silnik ma ok 80 do 90 stopni już nie gaśnie ale obroty miarowo skaczą od 920 do 1060. Sprawdzone vagiem, żadnych błędów. Adaptacja przepustnicy po oczyszczeniu nie...
Jak zrobić zerowanie nastaw w programie polski vag, wchodze zakładkę silnik potem adaptacja kanał 00 wartość 000 i komunikat "Ta operacja w tym kanale jest nieprawidłowa" Próbowałem też kanał 0 i wartość 000 to samo. Kiedy ostatnio robiłem tą nastawę w seacie w immobilaizaerze to wszystko się wyzerowało. Co robie źle,albo czy to wina programu. Chce...
Witam Swap zakończony powodzeniem Powodem błędu czujnika g40 był przestawiony rozrząd w głowicy na łańcuszku o jeden ząbek. Komputer czyta czujnik w danym momencie poprzez przestawienie rozrządu w tej chwili miał zawsze zasłonięta czujne blaszka zamiast zmieniać sygnał I dlatego informował że jest zwarty. Silnik 2.4 i 2.8 zawsze miał tan sam dwumas...
chciałem zapytac fachowców w tym temacie jak w sterownikach Diesli z układem CR zapisuje sie rozdział dawki paliwa na kilka części, czyli np. wtrysk pilotujacy, dawka główna, powtrysk, albo podział na jeszcze wiecej małych dawek. Nie zajmuje się chiptiuningiem pytam z czystej ciekawości - jak taka infomacja jest zapisywana? Każda część ma swoją mape...
Jesteś bardzo tajemniczy. Dawałem 01-silnik 08 kanał 001 i przechodziłem na 04-nastawy powinno z tego co wiem wyskoczyć adaptacja trwa, bądź cokolwiek powinno się dziać w przepustnicy, u mnie nic takiego nie było. Nie znalazłem odpowiedzi na forum i chyba nie znajdę jej również tutaj. Dziękuje i pozdrawiam
Witam. Po wymianie licznika na taki sam (8E920930T) nie mogę adaptować nowego w kanale 50 pin licznika znam i loguje się bez problemu , ale jak w kanale 50 podaję Pin do sterownika to niestety nie idzie Pin posiadam i za każdym razem w polu gdzie powinien pokazać się VIN wyświetla się DISABLED. Oczywiście Vag eepromer i Ustawiam w tryb 4 na wyświetlaczu...
Dobry, Jak w temacie, czy tak (video) powinna wyglądać adaptacja EGRu? Mogę zrobić logi jak trzeba. Kanał 74 przy normalnej jeździe przez większość czasu pokazuje 0.92V zadanej coś mi tu się nie podoba. Czasem pokazuje się błąd EGR 16787 p0403 zawór EGR-N18 Wadliwe działanie. Pojawia się raz na miesiąc. Proszę o porównanie kogoś kto ma taki sam silnik...
na początek rozgrzej silnik ponad 80 stopni ,podłacz vaga ,zapłon włączony silnik nie pracuje,skasuj pamięc błędów,następnie wchodzisz adaptacja ,odczyt kanał 000,następnie zapisz wychodzisz,potem bloki pomiarowe,numer kanału 098 idz,następnie klikasz przełącz na nastawy czekasz 10 sekund,klikasz przełącz na pomiary ,gotowe powrót Dodano po 5 jeśli...
Po prostu sobie leżała przywieszka :) w książce a nigdy się do niej nie zaglądało. silnik Dodano po 4 rocznik 2001 silnik 1.4 MPI Jest to skoda Fabia sterownik EDC to Simos 3PB
Spróbuj jeszcze kanał 98 albo 1. W adaptacjach kanał 0,kasowanie adaptacji. I sprawdź jaką temperaturę widzi silnik,czy pokrywa sie z rzeczywistością.
Obroty chcę podnieść bo silnik obecnie ma 814-840obr i troszkę go trzęsie na jałowym.Co ma do tego nowsza wersja vaga w passacie 130KM wszystko przebiegało bez problemów była opcja logowanie której obecnie nie ma a w której miejscu jest teraz opcja coding II.Coś nie tak ze sterownikiem?.Jest natomiast adaptacja jednak po wejściu kanały 1-11 zablokowane...
wydaje mi się ze to jest pełna wersja i robię to tak: najpierw 01 silnik potem logowanie wpisuje kod ,potem robię adaptacja kanał 50 testuj i wtedy mam opcje 7-cyfrowy pin/skc wchodzę w ta opcje wpisuje ten pin który wcześniej zamieniam takim małym programikiem z pinu 4-cyfrowego potem biorę zapisz jednak w górnym oknie tam są chyba takie 4 okna wyskakuje...
witajcie mam już pompę lecz auto nie chce mi odpalić.ropa tryska .regenerowana była pompa i jest nowy sterownik,mój się już nie nadawał.czy do uruchomienia auta potrzebna jest adaptacja ??? silnik brak błędów,skrzynia tiptronic brak błędów .proszę o poradę Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/2583494600_1... Dodano po 47 http://obrazki.elektroda.pl/5660285400_1...
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Witam : 01 sterownik silnika, 11-login (12233) 10-adaptacja, kanał 02 - prędkość obrotowa biegu jałowego, i wsio.
Ja tez mam simos i adaptacja jest na kanale 098...jaki masz kod silnika-zapewne AKL....czym robisz adaptację?
Witam kolegów, to mój pierwszy post na tym dziale - proszę o wyrozumiałość. Stałem się posiadaczem Fabii 1.2 HTP z 2005 r. - model znany z najgorszego silnika. Owy silnik często na światłach łapie zadyszkę w postaci 730 obr/min. i wypadania zapłonu. Wymienione świece, zamienione miejscami cewki zapłonowe, ale bez rezultatu - nie bierze oleju, nie kopci....
Zaworu EGR w tym silniku się nie programuje..
Nie, połączyć się z silnikiem, wejść w adaptacje, kanał 00, testuj, zapisz. Pojeździć na benzynie.
kanały 13 18 i 21 do weryfikacji - pompki Dawka rozruchowa w na pompkach to mapa a nie zmiana w adaptacjach
Rączej nie ten kanał adaptacji.
zaloguj się najpierw w ecu silnika starym pinem i wyjdż dopiero potem sprawdż procedure w liczniku
nie potrzeba pinu!!!! robisz tak: 25-immo 02-odczyt błędów 05-kasowanie błędów 10-adaptacja 000-kanał potwierdzasz i już
Po co usuwać klucze. Spróbuj to zrobić tak vag lub vcds 17 ( licznik) ,potem dopasowanie 10 kanał 00 i ok. Sterownik dopasowany.Jeśli nie pójdzie przez licznik 17 to 25 immo i dalej tak samo
Kanał 001 wodzu, nastawnik zrobi "bzzzzz" i już. Silnik ma byc zgaszony. Na zapalonym w kanale 001 robisz ustawienie KWZ
25- immo » 10-adaptacja » 00 (kanał) » jeśli pyta o wartość to wpisujesz 0 i zatwierdzasz Przy stacyjce jest antenka do immo z wtyczką sprawdź połączenie jak dopasowananie nie pomoże.
Robisz tak: 25-immo 02-odczyt błędów 05-kasowanie błędów 10-adaptacja 000-kanał potwierdzasz i już Powinno pomóc. Dodano po 32 Vagiem oczywiście
Silnik ALM ma sterownik Marelli Robisz tak 01 - Silnik > Bloki pomiarowe - 08 Wybierz grupę "001" > Idź! > Przełącz na Nastawy - 04 System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie przełączyć na > Bloki pomiarowe - 08
Dlaczego chcesz zmieniać adaptacje w tym kanale przecież jest ostrzeżenie "Zdecydowanie odradzamy modyfikowanie tego kanału! Zanotuj oryginalne wartości przed modyfikacją." ?
Immo wyłączyłem w sterowniku silnika. Adaptacja pinem na kanale 50 powinna zakodowac nowa pompe. Tylko że wyłączając immobilisera, same kable się nie połączą, dlatego pojawia się błąd adaptacji, bo nie widzi połączenia, które immobiliser rozłącza, a Ty jeszcze go wyłączyłeś. W tym przypadku, musiałbyś przerobić instalację tak, jak byś chciał pominął...
Spalanie jest podawane ze sterownika silnika. Licznik masz od tego silnika, kodowanie poprawne. Jaka wartość masz w liczniku w adaptacjach w kanale 3?
Zmierzyłem wartości oporu wtrysku sterującego. Na zimnym silniku mój miał 90 Ohmów, na ciepłym 112 Ohmów. Sprawdzałem w drugim passacie na ciepłym silniku miał 116 Ohmów więc raczej wtrysk sterujący odpada... Co do N108 to jest następny w kolejce tylko ta pompa na gwarancji jest znaczona w tym miejscu i może już gwarancji nie być... :/ Co do wartości...
Sharan 98rok TDI. Sprzęt - X-431 Diagun, podczas próby wejścia w kanały w adaptacjach wychodzi komunikat, że pojazd nie posiada tej funkcji. Łączy się w adaptacjach jedynie z obrotami silnika kanał 02. Z resztą nie chce. VCDS wchodzi normalnie we wszystkie.
Silnik, login, adaptacje kanał 12, zmiana wartości 32768 na np 32680 wydłuży czas grzania świec żarowch.
kanał adaptacja adaptacja przepustnicy kanał adaptacja przepustnica kanał
czujnik upadek łopatka turbina night breaker osram
nagrzewnica szeregowo równolegle chińska latarka
Sterowanie 3 źródłami światła z 5 miejsc – przekaźniki bistabilne, Hager, Finder, F&F, KNX, DALI Growatt 6000 hybrydowy – błąd 300, wyłączanie przy napięciu poniżej 253 V, histereza załączania