Sądze, że będzie to coś z układem wydechowym. Najprawdopodobniej zabity katalizator spalin lub tłumik końcowy. Miałem to samo w passacie TDI.
To proste,katalizator przytrzymuje spaliny,powodując ich zagęszczenie wokół sondy,jak i powoduje to,że sonda ma odpowiednią temperaturę pracy-nie ulega przechłodzeniu.
zgadza się wszystkie sondy są w kolektorze wydechowym ale one nie mają za zadanie sprawdzania stanu ani obecności katalizatora tylko badają zawartość tlenu w spalinach!!! jak nie ma katalizatora to spaliny swobodniej i szybciej przelatują do tłumików więc sonda może wskazywać troszkę inne wskazania ...
Miałem dokładnie taki sam objaw - winny był zapchany katalizator; spaliny przeciskały się szczeliną na jednym z połączeń. :wink:
Inna sonda jest przed katalizatorem, a inna za. Przed katalizatorem sonda sprawdza spaliny - regulując skład mieszanki. Sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa nam katalizator.
https://obrazki.elektroda.pl/4741985500_... 1. Czujnik NOx - rząd 1, czujnik 1 przed katalizatorem 2. Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem b97 3. Dysza adblue
Zapchany katalizator będzie dławił turbo (spaliny słabo będą ją napędzać) plus jeszcze zwiększy EGT na turbinie co nie jest dla nie zdrowe.
Po mojemu jest tak : ponieważ został wycięty katalizator spaliny dostały większej prędkości, ponieważ sonda nie jest w stanie wyłapać z szybko opływających ją spalin prawidłowej ilości tlenu sterownik wtrysku zaczyna wzbogacać mieszankę , sonda zaczyna pracować i wszystko w porządku tylko że silnik pracuje na wzbogaconej mieszance a myśli że wszystko...
Wypala się takie tłumiki czasem. Te cudeńka potrafią mieć coś takiego w środku jak katalizator spalin. Zapycha się. Czasem taka siateczka w środku, chwytak iskier zabije się nagarem. Sposoby wypalania są różne. Dobre efekty daje wypalenie na grilu. W żarzący brykiet po grilowaniu i pięknie się wyczyści. O innych nie będę pisał bo bardzo niestandardowe....
Mam 2.0 HDI DW10TD 2004r, trzeba szykować się do wymiany wydechu. Widzę że ktoś przede mną rzeźbił i wyciął katalizator (1731FF). Jako że straszą coraz bardziej sprawdzaniem emisji spalin zastanawiam się nad wstawieniem z powrotem kata. To niecałe 500zł, do przeskoczenia. Teraz pytanka: 1. Auto trochę kopci jak dostanie w gaz, czy to zbyt szybko...
A ja dalej bym ci proponował sprawdzić czy katalizator nie jest czasami zapchany, odkręć sondę przed katalizatorem i się przejedź , jak katalizator jest zapchany to spaliny będą uciekać przez tą dziurę po sondzie i wróci moc tak sprawdzisz kat. Albo masz nieszczelności w dolocie
Z mojego doświadczenia - katalizator ; analiza spalin to potwierdzi
Witam. EDC-3785-02- kontrolka filtra cząsteczkowego/katalizatora PM. różnica ciśnienia spalin zbyt niska, oznacza to brak filtra cząsteczkowego/ katalizatora PM lub jego przepalenie.EDC-0081-2; dotyczy tej samej usterki ;różnica ciśnienia spalin lub ciśnienie względne spalin zbyt niska.
Ja mialem padla sonde w Safrane 3.0 24V, lambda 0,85, CO 9,81%, HC 400 ppm, CO2 w normie. Po wymianie wrocilo do normy katalogowej.
Usprawnić system recyrkulacji spalin, jeśli po tym zabiegu błędy kata będą sie powtarzać to trzeba sprawdzić skład spalin Sprawność katalizatora poza zakresem, do sprawdzenia skład spalin, czy jest w normie(stacja diagnostyczna). Jeśli spaliny ok, prawdopodobnie uszkodzona druga sonda, lub jej złącze.
Jakie urządzenie jest uzywane zarówno przy spalaniu benzynki , jak i gazu ? Jest nim m.in. katalizator spalin. Przecież gaz nie używa innego układu wydechowego, ale ten sam co i benzyna. Wyobraź sobie że to też udało mi się zrozumieć , ale w głowie mi sie nie mieści jak przy pomocy laptopa obejrzeć działanie katalizatora? Oczywiście może być przyczyną...
Nie aż tak stary ten Mercedes, z tego co sprawdziłem to co najmniej 93 rok. Tylko dziwi mnie że nie ma sondy i katalizatora, jakaś "usportowiona" wersja?
Zawór dodmuchu powietrza sterowany pneumatycznie. Auto bez niego jeździ normalnie. Na zimnym gdy odpalisz pompa powietrza tzw. odkurzacz dodmuchuje powietrze w wydech przyspieszając nagrzewanie katalizatora i oczyszczanie spalin. Wymysł ekoterrorystów
Nie baw sie w żadne strumienice bo tylko popsujesz przebieg momentu i mocy, a strumienica w obudowie kata to chyba też jakieś nieporozumienie. Skoro już nie chcesz tego katalizatora, bo tłumi przelot spalin to załóż sobie katalizator sportowy - metalowy. Szybciej sie rozgrzewa i przez to zaczyna szybciej prawidłowo działać, a poza tym ma troszke luźniejszy...
Część producentów nie zaleca nawet pracować przy zbyt małej ilości paliwa w baku gdyż jeśli gaźnik zacznie ciągną "opary" to obroty drastycznie rosną i w bardzo krótkim czasie można w ten sposób uszkodzić silnik. Święta prawda. Ci co nie wypalają paliwa do przysłowiowego zera użytkują maszyny dłużej, np. w nadleśnictwach . Jeszcze tak ciężko niektórym...
mogą też być ostre, nierówne krawędzie łopatek przez kontakt z drobinami zanieczyszczeń. Generalnie turbina nie powinna gwizdać ale naturalnie jej pracę zawsze słychać w jakimś stopniu. Ewentualny brak katalizatora powoduje że spaliny przemierzają wydech z ruchem turbulentnym i to też słychać dość mocno.
Bardzo podobne objawy miał kolega w B4 2.0 - przyczyną był zniszczony katalizator który utrudniał wylot spalin. Auto się dusiło, nie miało mocy oraz nierówno pracowało. Naprawa polegała na przedziurawieniu niedrożnej części katalizatora.
Nie to miałem na myśli. Czysta rurka w przypadku benzyniaka mówi nam dwie rzeczy: silnik nie pracuje na zbyt bogatej mieszance, oraz silnik nie bierze oleju. Katalizator nie ma tu wiele do rzeczy, jednak dopóki będzie sprawnie dopalał resztki spalonego oleju to rurka też będzie czysta, a auto nie będzie dymić (słynne "panie bierze pół litra na tysiąc...
Nie ma dwu katalizatorów. Jest albo jeden, albo drugi. Zużycie - analiza spalin, połączona z wykresem działania obydwu sond.
Sprawdż zawór recyrkulacji spalin EGR oraz katalizator czy jest drożny.
Wszystkie trzy błędy dotyczą czujnika temperatury spalin za katalizatorem który wskazuje nieprawidłowe wartości. Najpewniej trzeba będzie wymienić moduł czujnika lub przedtem sprawdzić kabelki do czujnika bo błędy wykazują przerwę w obwodzie czujnika.
Na blaszanej nakładce powinna być strzałka, jeżeli niema to szerszą stroną do silnika.
Mam również AUDI 80 ale 1.9 benzyna z ke-jetronic. Problem z gazem wynika z tego że sonda lambda zamontowana w katalizatorze analizuje spaliny, a spaliny z gazu są suche i sonda daje informację do wtrysku że jest za mało mieszanki lub ze jest za bogata i wtrysk wariuje tzn albo ładuje więcej paliwa lub zmiejsza jego ilosc tak krytycznie ze obroty spadają...
Za kilogram kondensatorów ceramicznych można dostać nawet 3500/kg, tylko, że muszą być palladowe, najlepiej stare produkcji radzieckiej bo oni nie żałowali palladu. W układach scalonych oprócz złota jest no i w samochodowych katalizatorach spalin. Cena za 1 gram w dolarach: złota 59, pallad 45, platyna 31, na dzień dzisiejszy.
Fotka nr.1; nieprawidłowe dane z pierwszego czujnika temperatury spalin (przed katalizatorem). Fotka nr.2/3; przerwanie dawkowania (chodzi o mocznik).Fotka 4; zawór ogrzewania mocznika SCR - zwarcie do wysokiego napięcia. Fotka 5; zawór ogrzewania mocznika - nieprawidłowa reakcja układu mechanicznego.
Bodek, nie rozumiem dlaczego nie pyroliza? To jest bezpieczne rozwiązanie. Ja mam kilka już ładnych lat i na nic innego bym nie zamienił. Lubie miecho z pieca i to mnie skłoniło. Mity o gorącym froncie to bzdury, a każdy kto chociaż raz szorował piekarnik z przypalonego tłuszczu doceni samoczyszczenie. Trzeba tylko pamiętać, żeby piekarnik miał katalizator...
Zakazywanie samochodów nie ma sensu, wystarczy ograniczyć potrzebę przemieszczania się. Samochód spala benzynę ew. olej napędowy, ma katalizatory i filtry spalin. Samolot spala naftę lotniczą (kerozynę) i ze względu na zasadę działania silnika turboodrzutowego o żadnych filtrach ani katalizatorach gazów wylotowych nie może być mowy. ...a ile ptaków...
Jak masz stopiony/zatkany katalizator to spaliny nie mają jak "uciec" z silnika i wracają z powrotem do komory spalania, a to powoduje błąd podciśnienia w kolektorze ssącym
Widzi temperaturę spalin w katalizatorze NOx i ciśnienie spalin więc zakładam, że sonda funkcjonuje
Witam. Miałem podobny problem w mojej megance że silnik nie miał mocy. Okazało się że zatkał się katalizator spalin który zapychał wydech spalin i silnik nie miał kopa. Wymieniłem katalizator i wszystko wróciło do normy. Sprawdź katalizator postukaj po nim jak się okaże że coś w nim dzwoni to oznacza że oberwała się jakaś blacha i zapycha wydech spalin....
po usunięcu katalizatora spaliny nie mają już takiego oporu a przy delikatnym przestawieniu zapłonu silnik będzie chodził płynniej mam to już sprawdzone w wielu przypadkach.
Kolego (at)buzon1990, sprawdź katalizator spalin, bo prawdopodobnie się zatkał. Na postoju można odłączyć rurę wydechową i szybko ocenić czy praca silnika się poprawi. Ponadto należy zrobić przegląd parametrów pracy silnika, sprawdzić układ dolotowy i EGR.
Miałem kiedyś taka zagadkę. Brak błędów i brak mocy. Winny był zatkany katalizator i brak swobodnego przepływu spalin przez turbo.
W dodatku obroty rosną bardzo wolno i słychać jakby coś go blokowało dławiło. Myślałem jeszcze nad sondą lambda. Miałem podobną sytuację w innym aucie, winowajcą okazał się nadtopiony katalizator który zdławił przepływ spalin.
Gwarantuje ci że sonda dostanie spaliny z pominięciem katalizatora i nawet czyste powietrze nie pomoże.
Katalizator tlenków azotu w układzie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) jest używany dodatkowo do filtra cząstek stałych. Jego zadaniem jest konwersja tlenków azotu (NOx) w azot (N) i wodę (H₂O), przy użyciu płynu redukcji emisji spalin. Katalizator tlenków azotu jest pokryty powłoką miedziowo zeolitową, która przyspiesza proces redukcji...
Zna ktoś skład różnych olejów? Trudno spamiętać czy było tu o katalizatorach by dopalały całkowicie spaliny . Do tego dobry olej , palnik i byłoby ok.
Mam ten sam problem Megane 2000r 1.6 Pali się kontrolka OBD i jest błąd DF106. Błędu nie można skasować. Pomoże ktoś gdzie szukać? Co sprawdzać? Wymieniłem Sondę Lambda przed katalizatorem i dalej to samo Dodano po 1 Czy TrzyEr poradziłeś sobie z tym problemem? Opiszesz jak?
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
Druga sonda ma za zadanie sprawdzić w jakim stopniu katalizator dopala spaliny. Jest niejako czujnikiem sprawności katalizatora i sondy pierwszej znajdującej się przed katalizatorem.
Kwarantanna trochę przeszkodziła mi w naprawie auta, ale udało mi się w końcu powtórzyć testy i prosiłbym jeszcze o konsultację. Błędów na sterowniku brak. Wizualnie i słuchowo nigdzie nie znalazłem nieszczelności, silnik pracuje równo. Brak wypadania zapłonu, kompresja ok, świece wizualnie wyglądają podobnie. Na wolnych obrotach (670-680rpm i rozgrzanym...
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Poza filtrem DPF są jeszcze katalizatory jakie jest przeciwcisnienie spalin na tłumiku i jakie kody błędów masz w aucie.
Nie piszcie głupot. Jak jest źle LPG ustawione to się nie ma co dziwić ale jeżeli chodzi o sondę przed katalizatorem. Spaliny na LPG są czystsze niż na PB więc niby czemu ma być niska sprawność katalizatora - katalizator nie wyrabia bo już się skończył jego żywot.
Witam Nie czytałem wszystkich postów więc może się powtarzam ale nie polecam przerywania układu zapłonowego w samochodach z katalizatorem spalin (niech Was ręka Boska broni) :D może to doprowadzić nawet do zniszczenia katalizatora!!! Najbezpieczniej będzie odłączyć pompę paliwową. Pozdrawiam
czy może być inny powód? Świece zapłonowe, kable, filtr powietrza. co konkretnie muszę kupić Może to być uniwersalny katalizator spalin spełniający normę EURO 2, kośżt około 200, 180 zł plus montaż.
Tego typu błąd w tym aucie nie objawia się w ten sposób. Kontrolka o której pisze autor odpowiada za kontrolę spalin. A skład mieszanki ma wpływ na odpalanie. Chociaż moim zdaniem odpalanie jest związane z czymś zupełnie innym. Warto zwrócić uwagę, że oprócz checka jest inna kontrolka, hmm. A zupełnie inną rzeczą jest to, że zdarzyło się to podczas...
Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu. Coś niezrozumiałe?
błąd 4116 Czujnik temperatury spalin za katalizatorem
Miałem podobny przypadek na tapecie. Z bardzo podobnymi uszkodzeniami turbiny z tym, że kolor łopatek geometri i płytki był brązowo-beżowy. Przyczyna tkwiła w zbyt dużej temperaturze spalin spowodowanej przypchanym DPF. Poszedł do wycięcia. Turbina jeździ do dziś bez problemów. Proponuje jazde próbna z testerem na kolanach i obserwacje temp. spalin...
Wykręć całkiem sondę lambda i zapal tego Unochoda. Coś mi sie widzi ze masz zatkany wydech (lub katalizator) Spaliny bedą uchodzić otworem po sondzie-ta próba wykluczy tą ewentualność.
Wyglada na to ze masz problem z czujnikiem nox za katalizatorem.
Zajmij się wpierw tym aktywnym . Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem; zwarcie do masy. Poza tym za niskie ciśnienie zasilania (układ paliwowy). Ubytek paliwa w okolicach szyny CR. Temperatura spalin przed katalizatorem ;niezgodny sygnał (00173-03).
Witam. Na wyjściu katalizatora(pdf).
Sprawdzić skład spalin analizatorem. To wcale nie musi oznaczać awarii katalizatora czy DPF. Problemem może być nawet nie domknięty egr czy uszkodzona lambda.
Na wyświetlaczu radia co najwyżej może zaświecić się kontrolka "check" (lampka kontrolna układu oczyszczania spalin ) taki silnik na pomarańczowo W książce "Naprawiam Sam" są chyba pomylone opisy tych sond! ta przy katalizatorze to sonda za a nie przed !!! a to to taki opis: Sonda lambda W zależności od wersji samochodu występuje jedna sonda lambda...
a może sprawdzić katalizator - odprowadzenie spalin , miałem juz takie przypadki , że nawet zapalić nie chciał przy zatkanym katalizatorze
Ten błąd nie dotyczy zapchania katalizatora tylko braku jego działania. Sterownik silnika widzi identyczny skład spalin przed katalizatorem jak i za nim. Jakbyś miał zapchany katalizator to by tego błędu nie było a auto by ledwo jechało. Kolega "Bieda z nędzą" napisał co można zrobić. Innych sensownych możliwości nie ma.
Witam, Czy można zamontować np. Do Golfa 2 benzyna katalizator uniwersalny by emisja spalin była na poziomie euro1/ euro2 i czy sostanie się wtedy naklejkę? Pozdrawiam
Do przetwornika 0,8. Odpiąłem rurę za katalizatorem, czyli spaliny szły tylko przez katalizator omijały DPF. Różnica ciśnień na wolnych obrotach 3 mbar.Egr wyjęty zamyka się bez problemu.
Witwat , których ; spalania stukowego , sondy lambda przed czy za katalizatorem , ciśnienia spalin , otwarcia przepustnicy czy ciśnienia w zapasie?
Miałem przypadek z peugeotem 208 1,2. Błąd identyczny, praca sondy za katalizatorem niemal identyczna jak tej przed, czyli albo druga świruje albo katalizator jest uszkodzony. Po zdjęciu osłony okazało się że obudowa katalizatora pękła od temperatury i do spalin dostawało się świeże powietrze(a sonda lambada jest odpowiedzialna za pomiar tlenu w spalinach)...
Powinieneś jeszcze napisać do czego będziesz go tak często używał. Jeśli głównie do mięs, co ciągnie za sobą duże zabrudzenia piekarnika warto pomyśleć o czyszczeniu pyrolitycznym. W tym przypadku jest tez ważne, żeby piekarnik miał koniecznie katalizator spalin. Jeśli jednak raczej będziesz pichcił ciasta to wystaczy Ci zwykła emalia ceramiczna.
Rozleciał się wkład ceramiczny w katalizatorze i zatkał przepływ spalin. Co z tym zrobić ?, wymienić katalizator, albo zrobić coś innego, a co to już nie napiszę
Mam wielką prośbę czy może ktoś zna numer katalogowy mostka prostowniczego bo bez tego ani rusz podaję dane silnika pojemność 1.2dm o mocy 43KW typu E7F-D7 jednopunktowym tryskiem paliwa z katalizatorem spalin z góry dziękuję
Witaj Sprawdz zawór EGR - odpowiedzialny za recerkulizacje spalin i jak to nie to to sprawdz katalizator.
Sprawdz katalizator może go zatkało i dlatego przestał kopcić i spaliny mulą silnik czego efektem jest brak mocy.
Jeśli masz tyle przejechane, to może katalizator jest już zapchany i wciska ci większą ilość spalin z powrotem przez EGR.
Olej do komory spalania może się przedostawać przez zużyte tłoki-pierścienie, uszczelniacze zaworowe, odmę lub wypracowaną turbosprężarkę. Może masz wydłubany katalizator, wtedy spaliny też dziwnie śmierdzą.
Często odkręca się połączenie kolektor- katalizator, wtedy czuć spaliny po włączeniu nawiewu.
FFR 03011- 05 ; czujnik ciśnienia EVB, zwarcie do masy.EDC 03821-03; monitoring na CAN 3 , sygnał niezgodny. Błąd może dotyczyć temperatury wydechu,poziomu AdBlue, temperatury AdBlue.Diag 03404-02; niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym .FFR 00647-10 ; sprzęgło wentylatora . FMI 10 nie określa rodzaju usterki więc musisz sam sprawdzić...
Rozwalony katalizator blokował wrzut spalin. Co ciekawe nie było słychać że coś brzęczy. https://obrazki.elektroda.pl/2283141600_...
W październiku wymieniałem ten za katalizatorem więc teraz wymienię ten przed i tyle EDC 3792-10 oznacza przerwę w obwodzie czujnika temp. spalin ZA katalizatorem więc bez sensu wymieniać ten przed katalizatorem. To że wymieniałeś go w październiku nie oznacza że teraz jest sprawny. Sprawdź czujnik i wiązkę czujnika za katalizatorem
odczytac błedy silnika, sprawdzic sonde(y), zrobic analize spalin
dudekm... wszystko zależy od tego do czego używasz piekarnika i co w nim robisz - to po pierwsze. Po drugie to nie słyszałem o niczym takim jak wkłady pochłaniające zapachy w piekarniku. Jak chcesz żeby Ci nie waliło w kuchni potrawą to musisz kupić piekarnik z katalizatorem spalin. Jeśli często brudzisz piekarnik tłuszczem to zdecydowanie polecam piekarniki...
Ale zrobił badanie składu spalin?
Witam.Mierzysz napięcie na wyjściowych zaciskach sondy lambda, średnia powinna być ok 0.5V i na rozgrzanym silniku oczywiście. A katalizator analizator spalin ale to polecam do warsztatu samochodowego.
Witam Mogą być problemy z wolnymi obrotami i brak dołu przy przyśpieszaniu,ale zależy od auta.Mam RS-a 180 km i po wywaleniu kata auto zdechło po ponownym montazu odżyło.Raczej zmień na kat sportowy metalowy ,robią takie w Kaliszu.Na pewno są problemy j.w. z bmw 1.6 i 1.8 (sprawdzone) Pozdrawiam przy zdemontowaniu katalizatora spaliny za szybko omijaja...
Witam. Mam niestandardowe pytanie. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat mojego pytania. Czy jest możliwe żeby w aucie np. z emisją spalin Euro 2 zamontować katalizator z normą Euro 3 lub Euro 4 ? Pomijam fakt "opłacalności" oraz obecności sond lambda. Czy zastosowanie "lepszego" katalizatora poprawiłoby normy spalin w aucie? Ktoś może spotkał...
mialem ten sam problem okazalo sie że katalizator nie czyscil spalin tak jak powinien po wymianie wszystko wruciło do normy
A jesteś pewien, że katalizator oczyszcza spaliny? Co rejestruje druga sonda? Jaki był błąd?
... piekarnik - jeśli dużo używa zwłaszcza do mięs i przez to często brudzi, to też ideał, bo ma czyszczenie pyrolityczne (emalia również na drabinkach) i co najważniejsze katalizator spalin, więc nie wali w całej chacie... Dzięki , co do płyty to miałem takie przeczucie ;) Jeśli dobrze rozumiem to piszesz o piekarniku Mastercooka ? Trochę słaby odzew...
Problem będzie, bo właśnie sonda sprawdza skład spalin i w przypadku gdy nie będzie katalizatora będzie wysyłała informacje o nie własciwym składzie i w efekcie końcowym komputer bedzie źle dozował paliwo.
Z tym katalizatorem to przesada w chińskim skuterze. Czyste powietrze ma spowodować że spaliny będą sumarycznie czystsze. Podobny pomysł stosował Fiat w amerykańskich wersjach swoich samochodów, tylko tam była pompa łopatkowa napędzana paskiem.
Witam Jak w temacie szukam wartości podciśnienia jakie powinno być na sztandze turbiny aby do końca ją wciągnęło. U mnie pokazuje w granicach -0,4 bar i nie dociąga do końca. Przed zaworem sterującym -0,88 bar tyle co na pompie vacum. elektryka i szczelności sprawdzone.Na nowym zaworze te same wartości pokazuje. samochód mułowaty do 2500 obrotów. Czy...
Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem, FMI-10 ; przerwanie, sprawdź kabelki i wtyczkę.
Może dałbym radę ale czy poprawia się te spaliny?
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Jeśli poduszka jest wymienna, to nie ma znaczenia czy wymienisz samą poduszkę czy cały kokpit. Montaż używanych poduszek powietrznych w istocie jest nielegalny. Nie wiem co ustawodawca miał na myśli, ale tak jest, tylko nikt tego nie egzekwuje, bo nie ma jak tego sprawdzić. Teoretycznie, można sobie wyobrazić, że taka poduszka z demontażu mogła być...
Nie wiem jakie Euro, mój poldek bez katalizatora, by spełniał, bo na przeglądach rejestracyjnych, przy kontroli spalin zawsze padało pytanie, czy poldek ma katalizator, bo zawartość CO w spalinach, na beznynie wynosiła 0.2%, a na gazie 0.16%, a rura wydechowa nie pozostawiała żadnego śladu na palcu. Co do mniejszej lub wiekszej przyjazności elektryków...
Trochę późno ale znalazłem przyczynę. Przyczyną był zapchany katalizator i spaliny nie nadarzaly wydobywać się z silnika i się dlawił przy dodaniu gazu bo na wolnych obrotach dużo tych spalin nie było i spaliny powoli się przedostawaly przez katalizator. Mam nadzieję że komuś to w pezyszlosci pomoże. Pozdrawiam ;-)
Błąd EMS 4168, pojawił się po zatankowaniu na stacji Może być zanieczyszczony mocznik, ale to tylko jedna z przyczyn. Jeśli masz jeszcze jakieś kody to je podaj bo może być jeszcze sonda, katalizator itd.
Czujnik temperatury spalin w Carisma zamontowany w katalizatorze.
Witam chce wymienić na nowe złącze elastyczne razem z uniwersalnym katalizatorem auto ma 18 lat ,więc stary katalizator i swoje przeszedł i raczej jest zapchany .Nie mam możliwości sprawdzenia katalizatora na spaliny bo złącze jest urwane ,może się da jakoś załatać złącze elastyczne na czas sprawdzenia katalizatora ?. Czy lepiej nie kombinować i kupić...
W funkcji pomiaru prądu grzałki sterownik sprawdza sobie temperaturę katalizatora lub spalin, dlatego do nowszych samochodów zakładamy dedykowane mu sondy.
spaliny katalizator temperatura spaliny katalizator spaliny katalizator analiza
turbo diesla benzyny zmywarka whirlpool wirnik pompa zasilacz golarki
skrzynia schemat skrzynia schemat
DPS-130PP+2950298203 Circuit Diagram Inquiry Jak odłączyć alarm pasa w Citroenie Nemo?