https://obrazki.elektroda.pl/4741985500_... 1. Czujnik NOx - rząd 1, czujnik 1 przed katalizatorem 2. Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem b97 3. Dysza adblue
Wszystkie trzy błędy dotyczą czujnika temperatury spalin za katalizatorem który wskazuje nieprawidłowe wartości. Najpewniej trzeba będzie wymienić moduł czujnika lub przedtem sprawdzić kabelki do czujnika bo błędy wykazują przerwę w obwodzie czujnika.
Fotka nr.1; nieprawidłowe dane z pierwszego czujnika temperatury spalin (przed katalizatorem). Fotka nr.2/3; przerwanie dawkowania (chodzi o mocznik).Fotka 4; zawór ogrzewania mocznika SCR - zwarcie do wysokiego napięcia. Fotka 5; zawór ogrzewania mocznika - nieprawidłowa reakcja układu mechanicznego.
błąd 4116 Czujnik temperatury spalin za katalizatorem
FFR 03011- 05 ; czujnik ciśnienia EVB, zwarcie do masy.EDC 03821-03; monitoring na CAN 3 , sygnał niezgodny. Błąd może dotyczyć temperatury wydechu,poziomu AdBlue, temperatury AdBlue.Diag 03404-02; niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym .FFR 00647-10 ; sprzęgło wentylatora . FMI 10 nie określa rodzaju usterki więc musisz sam sprawdzić...
Zajmij się wpierw tym aktywnym . Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem; zwarcie do masy. Poza tym za niskie ciśnienie zasilania (układ paliwowy). Ubytek paliwa w okolicach szyny CR. Temperatura spalin przed katalizatorem ;niezgodny sygnał (00173-03).
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem, FMI-10 ; przerwanie, sprawdź kabelki i wtyczkę.
edc 03792-05 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem; zwarcie do masy.
Widzi temperaturę spalin w katalizatorze NOx i ciśnienie spalin więc zakładam, że sonda funkcjonuje
Kolego bogus 2000, odrozniasz HPi od HDi? Kod 1416 to defekt czujnika temperatury spalin za katalizatorem (dwupinowa brazowa wtyczka, z tego co pamietam). Nalezy sprawdzic oba czujniki: rezystancja przy 25°C ok. 220 ohm, rezystancja przy 800°C ok. 740 ohm. Uszkodzenie najczesciej ujawnia sie w wyzszych temperaturach co widac najlepiej przy sledzeniu...
Problem rozwiązany. Auto było z 2013 r. I wybrałem wersję 2013-2019 . A powinienem 2011-2013. Przez to wskoczyło e6 po zmianie modelu weszło e5 i okazał się czujnik temperatury spalin za katalizatorem.
Ja to widzę tak. Silniczek bangla lajtowo - temperatura spalin- niższa katalizator niedogrzany- sprawność mniejsza = p0420
Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem znajduje się na "rurze" za turbiną. :)
Gdy podłączę komputer to dane H2OS 1.1 pokazują 0 i mam pytanie, bo patrzyłem i przy całym wydechu mam tylko czujnik temperatury spalin przy katalizatorze i jedną sondę za katalizatorem i pytanie, który to może chodzić czujnik? https://obrazki.elektroda.pl/3322493500_...
Wydaje mi się że problem był w poniższym błędzie. 26 - Temperatura spalin przed katalizatorem - za nisko - Stale
MID 128 PPID 386 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem SCR.
Niezbedna jest diagnostyka komputerowa adblue. Wszystkie parametry. Cisnienie pompy test dozowania. Temperatura spalin przed i za katalizatorem.
Witam. Na wyjściu katalizatora(pdf).
co oznaczają te kody? gdk/pdf 05520 Wartość NOx za wysoka Dozowanie odczynnika przerwane.5002 Temperatura za katalizatorem, błąd elektryczny. 05502-8 Czujnik temperatury spalin za katalizatorem Kontrola temperatury za katalizatorem Sygnał zbyt wysoki, zwarcie do masy, przerwanie przewodu. 03792-10 Czujnik temperatury spalin po dodatkowym oczyszczeniu....
Udało się naprawić, zwarcie powodował czujnik przed katalizatorem. Dzieki za pomoc Dodano po 2 Błąd generował czujnik temperatury spalin przed katalizatorem
To proste,katalizator przytrzymuje spaliny,powodując ich zagęszczenie wokół sondy,jak i powoduje to,że sonda ma odpowiednią temperaturę pracy-nie ulega przechłodzeniu.
Dłuższy skok to więcej czasu na odebranie energii z gazów w cylindrze, bo powoduje zmniejszenie maksymalnych obrotów. Chyba nie bardzo. Wprowadza raczej więcej strat ciepła do cylindra. Druga sprawa wydłuża się wykorbienia czyli zwiększa się moment obrotowy przy tym samym średnim ciśnieniu w cylindrze lub ten sam moment przy mniejszym ciśnieniu w cylindrze....
Do analizy spalin silnik musi być nagrzany do temperatury roboczej. Co więcej, nagrzany musi być katalizator, bo taka jego natura, że dopala poprawnie jak osiągnie odpowiednią temperaturę. Wygląda na to, że pomiar został wykonany niepoprawnie, ale czy będziesz miał dobre wyniki po nagrzaniu to nie gwarantuję, choć po pracy tylnej sondy można wnosić,...
Po zresetowaniu adaptacji czujnika temperatury spalin wentylator przestał się włączać, ale spalanie pozostało wysokie. Ostatecznie cały bałagan robił czujnik temperatury spalin przed katalizatorem. Najpierw nie dochodził powyżej ok. 450 stopni ale zignorowałem to, bo wzrost był płynny i myślałem że naprawdę spaliny nie osiągają takiej temperatury. Dopiero...
pomysł chyba chybiony, bo w funkcji pomiaru prądu grzałki ECU oblicza sobie temperaturę spalin lub katalizatora... A rezystancja grzałek mieści się w zakresie 12 do 39 om, lae zależy od temperatury.
1. Sprawdź czujniki temperatury spalin przed i za katalizatorem. 2. Zobacz wiązka pomiędzy lewym błotnikiem a tłumikiem nie jest uszkodzona. 3. Zobacz czy w pamięci diagnostycznej nie ma błędów EDC jeśli są napisz jakie. Pzdr!
Witam! Mieliśmy w firmie i Euro 4 jak i Euro 5 (tych drugich jeszcze trochę zostało). Problemy z nimi były podobne. Jeśli nie ma dodatkowej masy na tylny most bardzo często awarii ulegają modulatory tylnej osi. Szwankują również czujniki temperatury spalin przed i za katalizatorem. Czujnik niedomknięcia kabiny i czujnik poziomu płynu chłodniczego to...
Działa na podobnej zasadzie jak katalizator w samochodzie. Gaz spalając się oddaje ciepło oraz dwutlenek węgla i wodę, największą sprawność ma, kiedy spalanie zachodzi całkowicie, a to niestety nie dzieje się samoistne. W tym celu stosuje się katalizatory. Działanie takiego katalizatora w uproszczeniu polega na tym, że rozgrzewa się do odpowiednio wysokiej...
Miałem przypadek z peugeotem 208 1,2. Błąd identyczny, praca sondy za katalizatorem niemal identyczna jak tej przed, czyli albo druga świruje albo katalizator jest uszkodzony. Po zdjęciu osłony okazało się że obudowa katalizatora pękła od temperatury i do spalin dostawało się świeże powietrze(a sonda lambada jest odpowiedzialna za pomiar tlenu w spalinach)...
Stary nie wiem czy ci to pomoże ale 50% błędów z sądy lambda jest związanych z zapchanym katalizatorem tzn. konkretnie to masz śmieci na wlocie , rośnie temperatura spalin i dławi mieszankę czyli uszczupla ilośc paliwa auto szarpie bo ma za dużo powietrza radze wyjąc tłumik konkretnie katalizator i go przedmuchać w drugą stronę.
Mówiąc w sporym uproszczeniu - sonda lambda to czujnik temperatury spalin, wkręcony w kolektor wylotowy zwykle przed katalizatorem. Wysyła on sygnały dot. temperatury spalin w katalizatorze do komputera wtrysku, a ten na podstawie danych z sondy reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku. Rozruch powinieneś mieć na benzynie (nie na gazie), a brak sondy...
Czujnik temperatury spalin w Carisma zamontowany w katalizatorze.
Jaki błąd, niewystraczająca wydajność układu oczyszczania spalin, czy przekroczona graniczna temperatura katalizatora?
Witam kolego : P 0490 „Niski obwód sterujący recyrkulacją spalin” P 1162 Ten kod może być wygenerowany automatycznie i może oznaczać różne rzeczy a więc np sumę wszystkich błędów P 1351 Tak iak powyżej lecz sugeruje utratę monitorowania diagnostyki załonu wraz z odcięciem pompy paliwa P 0409 Obwód czujnika recylkulacji spalin P 0438 Wysoki sygnał wejściowy...
No i się doczytałem do czeka ta pompka służy :). Fragment z " Sam Naprawiam " : ..."Wdmuchiwanie powietrza wtórnego zmniejsza zawartość szkodliwych składników w spalinach podczas fazy nagrzewania silnika. W tym celu elektryczna dmuchawa tłoczy świeże powietrze w przewody wylotowe silnika. Wdmuchiwane powietrze służy do dopalania nie spalonych składników...
Sprawdź parametry EDC, konkretnie czujniki temperatury spalin przed i za katalizatorem. Bywa, że im się nie chce prawidłowych wartości pokazywać ;)
Nie musi być. Sprawdź jakie temperatury spalin przed i za katalizatorem widzi komputer silnika. Miałem takie przypadki, że to właśnie któryś z tych czujników "robi krecią robotę".
Najprawdopodobniej masz zapchany katalizator. Regeneracja którą zrobiłeś nie zawsze wystarcza. Wykręć czujnik temperatury spalin, ten przed katalizatorem, dorób króciec pod zegar manometryczny i sprawdź jakie jest ciśnienie wsteczne. W nowszych FH jest już czujnik ciśnienia wydechu, w starszych niestety trzeba kombinować. Powodzenia.
W funkcji pomiaru prądu grzałki sterownik sprawdza sobie temperaturę katalizatora lub spalin, dlatego do nowszych samochodów zakładamy dedykowane mu sondy.
Pomogła wymiana katalizatora. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Prawdopodobnie masz kolego nieszczelny zawór BPV , zawór ten ma wpływ na temperaturę początkową ( około 295 stopni C) przy której dopiero zostanie rozpoczęte dawkowanie paliwa ( i od tego momentu zacznie rosnąć temperatura do około 475 stopni C ) do wypalania DPF. Krótko mówiąc układ wydechowy nie może osiągnąć temperatury przy której zaczyna się podawanie...
Chcesz powiedzieć, że jazda na LPG może być powodem "padania" katalizatora i sond? Przyznam szczerze, że jesteś pierwszą osobą od której to słyszę - nie żebym nie wierzył(?). Tak, w wielu przypadkach jazda na LPG może być powodem padania kata i sond. Inne temperatury zapłonu, spalania, inne temperatury i skład spalin.
Jeździj dynamicznie i niczego nie wlewaj. Przyjdzie czas że zakitujesz ten filtr jakimś dziadostwem i potem już niczego nie wypalisz. Płyn we francuzach podnosi temperaturę spalin przy wypalaniu,nie jest to dodatek do paliwa wlewany do zbiornika razem z nim. DPF to nie katalizator z którego wydmuchasz śmieci i będzie jak nowy.To "zwyczajne" sito,jego...
Za katalizatorem czy za filtrem? Jakie odczyty temperatur?
Sorry, że odgrzewam temat, być może powinienem założyć nowy. Tym razem jest problem z czujnikiem temperatury spalin. Gdzie to draństwo siedzi? Przed katalizatorem czy za katalizatorem?
Witam W moim testerze można wykonać regulacje w EAS 2 teoretycznie Gdy klikam na rubrykę regulacje to jest Kasowanie błędów dla ERO 5 Ale gdy chce wykonać regulacje to wyskakuje mi komunikat użytkownik nie jest upoważniony do wykonania tej procedury. Podejrzewam że tak jest z braku aktualizacji oprogramowania na nowsze Pozatym też nie mogę wykonać żadnej...
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
Hamulec górski był wyłączony od 3 lat.Ale problem pojawił się dopiero teraz.Co ma wspólnego hamulec górski z temperaturą przed katalizatorem? Temperatura nie wzrasta po 4 godzinach jazdy.
Właśnie też tak myślałem lecz gdyby pracował w trybie serwisowym to układ wtryskowy nie powinien pracować w pętli otwartej ?? Według wskazań testera układ pracuje w pętli zamkniętej czyli wykorzystuje sygnały z czujników tlenu a w parametrach jasno widać, że sonda nie jest gotowa do pracy. Ja myślałem, że może to wynikać z podwyższonej temperatury spalin...
Katalizator nowy, dedykowany do tego golfa, kupiony jako jeden kawałek z rura idącą do kolektora i w drugą do tłumika środkowego. Może być opisany jako pasujący kształtem uniwersalny do czwórki, ale jest to zamiennik. Być może podczas montażu za blisko rura przylega do podłogi i nagrzewa. Do weryfikacji przez warsztat co montował. Ewentualnie katalizator...
Niekoniecznie. Czujnik może mieć inny zakres i temperatura otoczenia to dla niego właśnie 270st. Odłącz na próbę i zobacz jaka wtedy widzi sterownik silnika temperaturę spalin. Rozgrzej silnik i też sprawdź jak się zachowuje
Miałem podobny przypadek na tapecie. Z bardzo podobnymi uszkodzeniami turbiny z tym, że kolor łopatek geometri i płytki był brązowo-beżowy. Przyczyna tkwiła w zbyt dużej temperaturze spalin spowodowanej przypchanym DPF. Poszedł do wycięcia. Turbina jeździ do dziś bez problemów. Proponuje jazde próbna z testerem na kolanach i obserwacje temp. spalin...
EBS 4601-00 -- zbyt wielka różnica zużycia klocków hamulców pomiędzy sygnałami lewej a prawej strony na osi. witam zrób poprawę błędów Reszty to ja też nie wiem co to za kody podałeś.....poniżej tylko mój domysł. GDK/PDF jest to regulowany katalizator dla silników wysokoprężnych, kod 5002-12 -- temperatura przed katalizatorem. 5019-13 ogrzewanie mocznika....
Fiat Ducato 3.0 2015r Szarpie, brak mocy Auto po kilku warsztatach, wymienione praktycznie wszystko, Turbo, wtryski. egr, czujniki itp.. Przy przyspieszaniu brak mocy szarpie przy prędkościach 40-80 km\h Jak sie rozpędzi jakoś leci. Po skasowaniu błędów pojawia się bład P0481-13 Wentylator chłodnicy obwód 2 otwarty Po jeździe próbnej dochodzi P2081-15...
Witam Mam problem z q7 które weszło w tryb awaryjny i na desce miga spiralka. Dokładnie mam problem z wymuszeniem dopalania serwisowego. W komputerze zapisany jest tylko jeden błąd którego nie da się skasować ani na zgaszonym silniku (tak jakby był to problem elektryczny), ani na odpalonym. Wszystkie parametry są w normie oprócz jednego: temperatury...
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
Nie opowiadam głupot, dokształć się zbyt dużo tlenu powoduje wzrost temperatury spalin i to na Pb! wystarczy że poczytasz sobie o NOx i jego nadmiaru.
byłem pod autkiem patrząc od kolektora jest tak sonda 5 przewodowa czujnik temperatury spalin 2 przewody katalizator i sonda 6cio przewodowa z napisem NOx czyli czujnik tlenków azotu sprawdziłem tak; rezystancje grzałki pierwszej sondy około 4omy zasilanie ( po przekazniku +12v ) ok sterowanie grzałki ze sterownika ok pytanko ? jaki powinienen być nadawany...
Jakieś błędy na DENOXie? Sprawdź czujniki temperatury spalin przed i za katalizatorem. Co do EDC sprawdź wiązkę od kompa do wtrysków czy nie ma w niej oleju. To samo z samym komputerem EDC. O ile dobrze pamiętam na końcu szyny paliwowej jest mechaniczny zaworek odpowiedzialny za upuszczanie nadmiaru paliwa. Jemu też się przyjrzyj. Powodzenia i czekamy...
Witam, auto wyświetla błąd: Układ wydechowy ostrzeżenie (świeci się również kontrolka spalin), po czym ogranicza moc silnika. W autocomie bez problemu odczytuje temperaturę spalin przed oraz za katalizatorem, natomiast czujniki stężenia NOX (przed i za) wyświetlają komunikat: Niegotowy lub nieaktywny. Zastanawia mnie jeszcze jeden parametr, którego...
Witam podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat tego błędu w silniku AZQ. Na liczniku co jakiś czas zapalał się "chek engine". Przy aucie było czuć mocne spaliny. Próbowałem zaślepić EGR ale to nic nie dało. Dochodził jeszcze jego błąd :( Wymieniona została druga sonda za katalizatorem. W końcu udało mi się upolować w dobrej cenie 200 PLN katalizator...
Na kąt zapłonu ma wpływ wiele czynników także temperatura, położenie przepustnicy, podciśnienie w kolektorze no i oczywiście obroty, na biegu jałowym dochodzą procedury zmiany kąta w celu stabilizacji obrotów i wpływania na tempetaturę temperatury spalin w celu dogrzania katalizatora podczes długiej pracy silnika na wolnych obrotach, jakość paliwa (czyjnik...
Witam. Doszedłes końca z tym manem? U mnie jest ten sam problem tyle że pod obciążeniem ucina mi moc i gdy tak się stanie zapala mi się kontrolka MIL albo zacznie mrugać i razem z nią czerwona kontrolka silnika wyświetla usterka sterownika silnika w komputerze pokazuje się błąd 03776-01 do puki nie zgasze samochodu jest on jako aktywny po zgaszeniu...
Panowie, Mercedes W203 rocznik 2004/5, podczas pracy silnika temperatura spalin ma ok. 220-280 stopni. Włączę procedurę dopalania, zaczyna podbijać obroty i temperatura ma ok. 320 stopni. Jak zacznie dopalanie, to temperatura spada do ok. 120 stopni i przerywa dopalanie. DPF cały czysty, po praniu i sprawdzony kamerką - pęknięć czy uszkodzeń brak. Nowy...
Witam wszystkich, borykam się z problemem braku mocy na rozgrzanym silniku w Wyżej wymienionym aucie. To co wiem o samochodzie to to, że został niedawno zakupiony i klient od początku miał taki problem. Po zaprowadzeniu auta do mechanika stwierdzono, że DPF jest problemem. Wyrzucony usunięty z komputera (nie wiem jak). Stwierdzono również, że to problem...
Zależy co uznajesz za priorytet. Moc ;) oszczędność czy dobrą pracę katalizatora :). Zacznij od 14,7 : 1 ale pewnie trzeba będzie bogaciej. Dzięki temu będzie stabilniej pracować a i temperatura spalin będzie nisza.
sprawdź przeciwciśnienie w układzie wydechowym.Potrzebujesz manometr w zakresie do 1 bar, rurkę plastikową wystarczająco długą aby sięgnąć z kabiny pod auto w okolice wydechu i adapter umożliwiający podłączenie rurki do rury wejściowej do katalizatora (np. po wykręceniu czujnika temperatury spalin lub dyszy adblue). Zrób test w trakcie jazdy na pełnym...
Trzeba uważnie przyglądnąć się parametrom podczas pracy: Weź pod uwagę czujnik ciśnienia spalin oraz parametry NOX (PPM) temperatury katalizatora w czasie rzeczywistym. W oknie które przedstawiłeś nr:IMG_20210127_125436.jpg jest parametr ciśnienia spalin które wynosi powyżej jednego bara. Z pozostałych parametrów można wywnioskować że ramka zapisała...
Druga sonda lambda za katalizatorem pracuje cały czas czy aktywuje się dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury spalin ?
Silnik z katalizatorem, czy silnik bez niego ma taki sam kąt wyprzedzenia zapłonu, kolega słyszał że dzwonią, ale nie wie w którym kościele. Silniki z katalizatorami maja mieszankę bogatszą niz stechiometryczna, nadmiar paliwa wykorzystywany jest w uproszczeniu mówiąc na zasilanie katalizatora, znaczy to że do poprawnego zachodzenia procesu katalitycznego...
Sonda lambda pracuje niezależnie czy jest katalizator czy nie ale bez niego może niedokładnie mierzyć zawartość tlenu w spalinach (szybszy przepływ spalin i mniejsza temperatura sondy w CC nie ma grzałki) katalizator bez sondy też dopala resztki paliwa ale bez sondy moze nie być na tyle wydajny ( zbyt bogata mieszanka) a do kontroli wydajności katalizatora...
4377 błąd CAN, 4377 błąd CAN, 3830 komunikat magistrali CAN, czujnik NOx II OBD, 4559 czujnik temp spalin, 4562 komunikat magistrali CAN - informacje czujnika temperatury spalin. Napisz nr pompy i czy były aktywne z przytkanym wtryskiem błędy 5038, 5039, 5556? Możliwe, że pompa wymaga wymiany, gdy jest przytkany wtrysk lub powrót z pompy zmieniamy przewód...
Witam Panowie mam problem z Dafem 2011 wyświetlił mi na pulpicie ostrzeżenie wydechowego. Komunikat wyswietla przewaznie na jałowych obrotach, gdy auto ruszy komunikat gasnie. Bledow nie mozna usunac ;/ Prosze o pomoc pozdrawiam Diagnostyka komputerowa wyświetliła następujące błędy: (System AdBlue - EAS/EAS2) Opis 127 - Detekcja emisji (długookresowa)...
Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden...
Nie ma sond uniwersalnych wide. Nie bez znaczenia jak sterownik widzi temperatury tudzież sprawdz dzialanie i szczelność zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa
Gdy osiągnie odpowiednią temperaturę , czy to od grzałki czy też od spalin. Ona kontroluje sprawność katalizatora. Różne patenty są robione z tą sondą. Wpisz do naszej wyszukiwarki / sonda diagnostyczna/ , miłej lektury.
Witam ponownie! Katalizator można w skrócie określić, pod wpływem zachodzących reakcji chemicznych oczyszcza spaliny ze szkodliwych substancji. Katalizator pracuje w temperaturze od 180 do 300 st. C. , jednak istnieja również katalizatory bardziej nowoczesne, o małej objętości, montowane w kolektorach wydechowych, które mogą rozgrzewać się nawet do...
Podłączyć pod diagnoskop na zimnym silniku. Temp. przed i za katalizatorem może się różnić max. 50 stopni C. Dalej, odłączyć czujnik, zapłon włączony i między pinem 1 i 2 powinno być 4,8-5.2V. Jeżeli nadal wsio jest ok, to pozostają niełączące piny we wtyku, lub: uszkodzony czujnik/ uszkodzony sterownik silnika. Najprościej podmienić czujnik - ale wiem,...
Witam. Przyczyną braku mocy silnika mojej renówki był pęknięty katalizator ,który pod wpływem wysokiej temperatury topił się ,co spowodowało brak swobodnego przepływu spalin i braku mocy.
Witam, A więc Man sypie błędami jak wyżej, pali się check. Na forum wyczytałem, że jest to czujnik temperatury spalin, i to wiem. Jednak pytanie który? bo 2 dwóch tematach raz ktoś piszę, że za katalizatorem, a raz ktoś piszę, że przed? Moim zdaniem przed, bo ostatnio w innym Manie miałem GDK/PDF 05002-12 i EDC 03821-03 i po wymianie czujnika ZA wszystko...
Głupia dyskusja, ale jak już jest to nie mogłem sie powstrzymać. Wkurzające jest to jak brak wiedzy o pewnych prawach fizyki i chemii odbija sie boleśnie echem po całej społeczności. Na przykład porównywanie spalin OP ze spalinami z silnika diesla. W silnikach spalinowych panują bardzo niedoskonałe warunki spalania. Sam proces nastawiony jest na wytworzenie...
Najpewniej ci go zwyczajnie nie wypala podczas normalnej jazdy, stąd zapchanie. A nie wypali jak nie są spełnione odpowiednie warunki, lub czujnik temperatury na wejściu filtra kłamie. Temperatura spalin na wejściu filtra powinna być jak kojarzę przynajmniej 270-300st po powiedzmy 10minutowej, równej jeździe. Inaczej ECU nawet nie będzie próbować robić...
auto było na komputerze w serwisie powiedzieli ze bardzo dużo błędów ogólnie czujnika temperatury spalin nie pamiętam którego czy za czy przed katalizatorem. pokasowali i jak sie zapali to kazali przyjechać jeszcze raz wtedy będą wiedzieć na 100%. Kierowca mówił mi że już trasie zapalił mu się komunikat. Daf po pierwszym tankowaniu wyszedł 36,17l/1ookm...
Nie rozumiem o co Ci chodzi .... czujniki przed i za katalizatorem (prosty i kątowy) to czujniki temperatury spalin, czujnik NOx to inny komponent. Przekroczenie emisji spalin to wcale nie musi być uszkodzony czujnik NOx, on wykonuje pomiary a czy są one wiarygodne to kwestia innych czynników. Kolega (at)kakibara słusznie zauważył że nawet nie wiadomo...
Przecież wyżej masz odpowiedź więc?. P0546 – Obwód czujnika temperatury gazów wydechowych, czujnik 1. rzędu 1 Chyba skończył ci się katalizator lub czujnik na katalizatorze zaraz za turbo ciężki dostęp. Można wymienić katalizator lub wycofać czujnik z biegu spalin przez emulator tak robiliśmy w zafirach A (Emulator).
Witam. 1. Ustawienie zapłonu i ogólnie kondycja układu zapłonowego, 2. Niedrożny układ wydechowy (katalizator), 3. Czujnik temperatury, 4. Przestawiony rozrząd, 5. Ciśnienie w listwie wtryskowej (regulator), 6. Cieknące wtryski, 7. Przepływomierz (analiza spalin ew. odczyt sygnału lambda.), 8. Zestyk fazy hamowania silnikiem, 9. Zły stan silnika, 10....
Miom skromnym zdaniem , właśnie temperatura spalin spowodowała tę usterkę. Jaką bajure lejesz , była wymieniana rura od kolektora wydechu do katalizatora , jak wygląda spalanie?
Mam 2.0 HDI DW10TD 2004r, trzeba szykować się do wymiany wydechu. Widzę że ktoś przede mną rzeźbił i wyciął katalizator (1731FF). Jako że straszą coraz bardziej sprawdzaniem emisji spalin zastanawiam się nad wstawieniem z powrotem kata. To niecałe 500zł, do przeskoczenia. Teraz pytanka: 1. Auto trochę kopci jak dostanie w gaz, czy to zbyt szybko...
Witam Błąd 11176 Kod informacyjny dla układu kontroli emisji tlenków azotu – nie można usunąć Ten kod nie wskazuje usterki. Jest podawany wyłącznie w celach informacyjnych i nie powinien być uwzględniany w diagnostyce. Kod usterki wskazuje, że w pojeździe zostały zarejestrowane kody usterek, które wpływają na emisję tlenków azotu (NOx). Informacja...
Witam serdecznie Problem polega na: Jak autko jest jeszcze nie rozgrzane jedzie jak rakieta, czuć pracę turbiny w granicach 1800 2000 obr/min, ale jak złapie temperaturę to jedzie jak wół, i efekt doładowania jakby nie istniał. Autko nie kopci, wymiana filtru powietrza nie pomogła, pzrepływomierz jest OK i w ASO nie zdjagnozowali problemu. Osiołek ma...
Znaczne schłodzenie kolektora przez zbiornik z wodą może mieć negatywny wpływ na prace sondy lambda. Chyba że sonda jest podgrzewana elektrycznie. Dla jej poprawnej pracy musi mieć temp.> 350 st C, ponadto katalizator też wymaga stosunkowo wysokiej temperatury pracy. dlatego patent z podgrzewaniem wody należałoby zainstalować po katalizatorze. Efektem...
Jeżeli chcesz koniecznie "usprawnić" instalacje to raczej proponowałbym oszukiwać ten czujnik na reduktorze. Ale proponowałbym to zrobić "z głową". Najczęściej są to czujniki oparte na zmianie rezystancji - więc należy zmierzyć rezystancje w różnych temperaturach i wstawić odpowiedni opornik który oszuka. Działać to będzie na podobnej zasadzie jak "tuning"...
Pozwolę sobie wyjaśnić pewne kwestie, gdyż zaczęły się tu wkradać herezje. Co do tlenków azotu: reakcja utleniania azotu jest silnie endotermiczna i posiada wysoką energię aktywacji. Znaczy to, że do jej zainicjowania wymagana jest znaczne ciśnienie i temperatura. Problem emisji tlenków azotu tyczy się wszystkich silników spalinowych spalających, szczególnie...
W samochodach z gaźnikami był montowany (dodatkowo poza fabryką) układ elektoniczny z sondą Lambda. To po to by zmniejszyć podatek od auta bez katalizatora. Układy te produkowała firma HJS. Czujnik ten to zwykły czujnik temperatury silnika, współpracujący z dodatkowo zamontowanym komputerkiem, którego zadaniem było sterowanie gażnikiem w ten sposób...
W przypadku transportera którego opisałem powyżej, przyczyną była ewidentnie zatarta turbina, natomiast podczas rozbierania auta doszedł do tego jeszcze katalizator, którego spory kawałek opierając się o czujnik ciśnienia blokował wydech. Być może był to zbieg okoliczności, obie usterki w tym samym czasie ale to mi właśnie nasunęło pomysł z wydechem....
kolega kwantor ma rację iż jakość rozpylania adblue przez dyszę ma istotne znaczenie dla funkcjonowania katalizatora.Z tym, że jeżeli nie ma oczywistej usterki w samej dyszy i rurce, oraz nie ma błędów dotyczących obwodu sprężonego powietrza, to trudno tenże obwód podejrzewać o misfunkcjonowanie. W przypadku pomiaru temperatury to fakt, iż system przelicza...
Daj koniecznie znać czego się dowiedziałeś. Ja też byłem na analizie spalin i też wyszło, że wszystko w normie. Człowiek powiedział, że to możliwe. Skutecność pracy katalizatora spadła powiedzmy poniżej 80% i komputer wykazuje już błąd ale katalizator pracuje powiedzmy to "normalnie. Póki autka nie muli można jeszcze chwilkę pojeździć. Trzeba natomiast...
możliwe że dławi tb silnik spalinami a katalizator kiedy robiony wymieniamy może to wina czujnika spalania stukowego jak takowy się znajduje
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
spaliny katalizator katalizator spaliny spaliny katalizator analiza
przycisk stabilny deska rozdzielczy iveco blokada klawiatury panasonic
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Instalacja AutoMapy na Navia NV35 - Windows CE Problemy z pobieraniem AutoHotkey przy wyłączonym antywirusie