Ja mialem padla sonde w Safrane 3.0 24V, lambda 0,85, CO 9,81%, HC 400 ppm, CO2 w normie. Po wymianie wrocilo do normy katalogowej.
https://obrazki.elektroda.pl/4741985500_... 1. Czujnik NOx - rząd 1, czujnik 1 przed katalizatorem 2. Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem b97 3. Dysza adblue
Kwarantanna trochę przeszkodziła mi w naprawie auta, ale udało mi się w końcu powtórzyć testy i prosiłbym jeszcze o konsultację. Błędów na sterowniku brak. Wizualnie i słuchowo nigdzie nie znalazłem nieszczelności, silnik pracuje równo. Brak wypadania zapłonu, kompresja ok, świece wizualnie wyglądają podobnie. Na wolnych obrotach (670-680rpm i rozgrzanym...
zgadza się wszystkie sondy są w kolektorze wydechowym ale one nie mają za zadanie sprawdzania stanu ani obecności katalizatora tylko badają zawartość tlenu w spalinach!!! jak nie ma katalizatora to spaliny swobodniej i szybciej przelatują do tłumików więc sonda może wskazywać troszkę inne wskazania ...
Inna sonda jest przed katalizatorem, a inna za. Przed katalizatorem sonda sprawdza spaliny - regulując skład mieszanki. Sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa nam katalizator.
Katalizator tlenków azotu w układzie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) jest używany dodatkowo do filtra cząstek stałych. Jego zadaniem jest konwersja tlenków azotu (NOx) w azot (N) i wodę (H₂O), przy użyciu płynu redukcji emisji spalin. Katalizator tlenków azotu jest pokryty powłoką miedziowo zeolitową, która przyspiesza proces redukcji...
Usprawnić system recyrkulacji spalin, jeśli po tym zabiegu błędy kata będą sie powtarzać to trzeba sprawdzić skład spalin Sprawność katalizatora poza zakresem, do sprawdzenia skład spalin, czy jest w normie(stacja diagnostyczna). Jeśli spaliny ok, prawdopodobnie uszkodzona druga sonda, lub jej złącze.
Wszystkie trzy błędy dotyczą czujnika temperatury spalin za katalizatorem który wskazuje nieprawidłowe wartości. Najpewniej trzeba będzie wymienić moduł czujnika lub przedtem sprawdzić kabelki do czujnika bo błędy wykazują przerwę w obwodzie czujnika.
Zapchany katalizator będzie dławił turbo (spaliny słabo będą ją napędzać) plus jeszcze zwiększy EGT na turbinie co nie jest dla nie zdrowe.
Fotka nr.1; nieprawidłowe dane z pierwszego czujnika temperatury spalin (przed katalizatorem). Fotka nr.2/3; przerwanie dawkowania (chodzi o mocznik).Fotka 4; zawór ogrzewania mocznika SCR - zwarcie do wysokiego napięcia. Fotka 5; zawór ogrzewania mocznika - nieprawidłowa reakcja układu mechanicznego.
To proste,katalizator przytrzymuje spaliny,powodując ich zagęszczenie wokół sondy,jak i powoduje to,że sonda ma odpowiednią temperaturę pracy-nie ulega przechłodzeniu.
Sprawdż zawór recyrkulacji spalin EGR oraz katalizator czy jest drożny.
Jeśli poduszka jest wymienna, to nie ma znaczenia czy wymienisz samą poduszkę czy cały kokpit. Montaż używanych poduszek powietrznych w istocie jest nielegalny. Nie wiem co ustawodawca miał na myśli, ale tak jest, tylko nikt tego nie egzekwuje, bo nie ma jak tego sprawdzić. Teoretycznie, można sobie wyobrazić, że taka poduszka z demontażu mogła być...
Witam. EDC-3785-02- kontrolka filtra cząsteczkowego/katalizatora PM. różnica ciśnienia spalin zbyt niska, oznacza to brak filtra cząsteczkowego/ katalizatora PM lub jego przepalenie.EDC-0081-2; dotyczy tej samej usterki ;różnica ciśnienia spalin lub ciśnienie względne spalin zbyt niska.
Sądze, że będzie to coś z układem wydechowym. Najprawdopodobniej zabity katalizator spalin lub tłumik końcowy. Miałem to samo w passacie TDI.
Miałem podobny przypadek na tapecie. Z bardzo podobnymi uszkodzeniami turbiny z tym, że kolor łopatek geometri i płytki był brązowo-beżowy. Przyczyna tkwiła w zbyt dużej temperaturze spalin spowodowanej przypchanym DPF. Poszedł do wycięcia. Turbina jeździ do dziś bez problemów. Proponuje jazde próbna z testerem na kolanach i obserwacje temp. spalin...
błąd 4116 Czujnik temperatury spalin za katalizatorem
A ja dalej bym ci proponował sprawdzić czy katalizator nie jest czasami zapchany, odkręć sondę przed katalizatorem i się przejedź , jak katalizator jest zapchany to spaliny będą uciekać przez tą dziurę po sondzie i wróci moc tak sprawdzisz kat. Albo masz nieszczelności w dolocie
Nie baw sie w żadne strumienice bo tylko popsujesz przebieg momentu i mocy, a strumienica w obudowie kata to chyba też jakieś nieporozumienie. Skoro już nie chcesz tego katalizatora, bo tłumi przelot spalin to załóż sobie katalizator sportowy - metalowy. Szybciej sie rozgrzewa i przez to zaczyna szybciej prawidłowo działać, a poza tym ma troszke luźniejszy...
FFR 03011- 05 ; czujnik ciśnienia EVB, zwarcie do masy.EDC 03821-03; monitoring na CAN 3 , sygnał niezgodny. Błąd może dotyczyć temperatury wydechu,poziomu AdBlue, temperatury AdBlue.Diag 03404-02; niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym .FFR 00647-10 ; sprzęgło wentylatora . FMI 10 nie określa rodzaju usterki więc musisz sam sprawdzić...
Nie aż tak stary ten Mercedes, z tego co sprawdziłem to co najmniej 93 rok. Tylko dziwi mnie że nie ma sondy i katalizatora, jakaś "usportowiona" wersja?
Gwarantuje ci że sonda dostanie spaliny z pominięciem katalizatora i nawet czyste powietrze nie pomoże.
Widzi temperaturę spalin w katalizatorze NOx i ciśnienie spalin więc zakładam, że sonda funkcjonuje
Zajmij się wpierw tym aktywnym . Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem; zwarcie do masy. Poza tym za niskie ciśnienie zasilania (układ paliwowy). Ubytek paliwa w okolicach szyny CR. Temperatura spalin przed katalizatorem ;niezgodny sygnał (00173-03).
Nie to miałem na myśli. Czysta rurka w przypadku benzyniaka mówi nam dwie rzeczy: silnik nie pracuje na zbyt bogatej mieszance, oraz silnik nie bierze oleju. Katalizator nie ma tu wiele do rzeczy, jednak dopóki będzie sprawnie dopalał resztki spalonego oleju to rurka też będzie czysta, a auto nie będzie dymić (słynne "panie bierze pół litra na tysiąc...
Miałem dokładnie taki sam objaw - winny był zapchany katalizator; spaliny przeciskały się szczeliną na jednym z połączeń. :wink:
Nie ma dwu katalizatorów. Jest albo jeden, albo drugi. Zużycie - analiza spalin, połączona z wykresem działania obydwu sond.
Po mojemu jest tak : ponieważ został wycięty katalizator spaliny dostały większej prędkości, ponieważ sonda nie jest w stanie wyłapać z szybko opływających ją spalin prawidłowej ilości tlenu sterownik wtrysku zaczyna wzbogacać mieszankę , sonda zaczyna pracować i wszystko w porządku tylko że silnik pracuje na wzbogaconej mieszance a myśli że wszystko...
W październiku wymieniałem ten za katalizatorem więc teraz wymienię ten przed i tyle EDC 3792-10 oznacza przerwę w obwodzie czujnika temp. spalin ZA katalizatorem więc bez sensu wymieniać ten przed katalizatorem. To że wymieniałeś go w październiku nie oznacza że teraz jest sprawny. Sprawdź czujnik i wiązkę czujnika za katalizatorem
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Ten błąd nie dotyczy zapchania katalizatora tylko braku jego działania. Sterownik silnika widzi identyczny skład spalin przed katalizatorem jak i za nim. Jakbyś miał zapchany katalizator to by tego błędu nie było a auto by ledwo jechało. Kolega "Bieda z nędzą" napisał co można zrobić. Innych sensownych możliwości nie ma.
Usterka sondy drugiej,kat zapchany,lub do wymiany oraz zly sklad mieszanki paliwowo powietrznej.Jedz na analize spalin.
Z mojego doświadczenia - katalizator ; analiza spalin to potwierdzi
Dalej nie będziesz miał czym jeździć -jak dorwie cie niemiecka kontrola to dopiero poczujesz skutki. (spaliny, katalizator itp) Tak?? A co mu zrobią? Tylko konkrety proszę.
Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem, FMI-10 ; przerwanie, sprawdź kabelki i wtyczkę.
Myślisz że firmy z branży nie znały zalet napędu elektrycznego oni dobrze wiedzieli że ta zmiana to dla nich to pogrom a przynajmniej spore przetasowania w zyskach. Zobacz co branża straci skrzynia biegów - 80% oleje - 90% filtry -95% układ wydechowy - 100% a to duża kasa recykling spalin katalizatory DPFy układ hamulcowy -60% Oznacza to znaczna redukcję...
edc 03792-05 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem; zwarcie do masy.
Sprawdzić skład spalin analizatorem. To wcale nie musi oznaczać awarii katalizatora czy DPF. Problemem może być nawet nie domknięty egr czy uszkodzona lambda.
Witam mam taki problem iż na przeglądzie wyszło że być wysoka emisja spalin katalizator mam nowy i gdzie szukać usterki? Byłem na diagnostyce i takie błędy wyszły czy to ma jakiś wpływ? Ktoś pomoże podpowie? Wdzięczny bym był. https://obrazki.elektroda.pl/6902863700_...
Bardzo podobne objawy miał kolega w B4 2.0 - przyczyną był zniszczony katalizator który utrudniał wylot spalin. Auto się dusiło, nie miało mocy oraz nierówno pracowało. Naprawa polegała na przedziurawieniu niedrożnej części katalizatora.
Na blaszanej nakładce powinna być strzałka, jeżeli niema to szerszą stroną do silnika.
Ale zrobił badanie składu spalin?
Według analizy spalin katalizator jest sprawny a mieszanka jest troszkę za bogata na LPG czyli za dużo gazu.
sondy za katalizatorem przede wszystkim kontrolują pracę katalizatora(jak i pełnią funkcję diagnostyczną dla poprawności pracy sondy przed katalizatorem. wykresy sond za katalizatorempowinny być jak najbardziej liniowe. To prawda, ale nigdy nie jest idealnie. samochód ma przejechanie 250000 więc może kat powoli się kończy Katalizator ma za zadanie utleniać...
Zawór dodmuchu powietrza sterowany pneumatycznie. Auto bez niego jeździ normalnie. Na zimnym gdy odpalisz pompa powietrza tzw. odkurzacz dodmuchuje powietrze w wydech przyspieszając nagrzewanie katalizatora i oczyszczanie spalin. Wymysł ekoterrorystów
Ja miałem podobnie kiedyś i to był zapchany/zepsuty katalizator z tym że jeszcze śmierdziało zbukiem z tych spalin, katalizator znikł i problem też :) z tym że ja się nie znam na samochodach jedynie podobne objawy. pozdrawiam
Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem znajduje się na "rurze" za turbiną. :)
Wypala się takie tłumiki czasem. Te cudeńka potrafią mieć coś takiego w środku jak katalizator spalin. Zapycha się. Czasem taka siateczka w środku, chwytak iskier zabije się nagarem. Sposoby wypalania są różne. Dobre efekty daje wypalenie na grilu. W żarzący brykiet po grilowaniu i pięknie się wyczyści. O innych nie będę pisał bo bardzo niestandardowe....
Problem rozwiązany. Auto było z 2013 r. I wybrałem wersję 2013-2019 . A powinienem 2011-2013. Przez to wskoczyło e6 po zmianie modelu weszło e5 i okazał się czujnik temperatury spalin za katalizatorem.
Ja to widzę tak. Silniczek bangla lajtowo - temperatura spalin- niższa katalizator niedogrzany- sprawność mniejsza = p0420
Kolego bogus 2000, odrozniasz HPi od HDi? Kod 1416 to defekt czujnika temperatury spalin za katalizatorem (dwupinowa brazowa wtyczka, z tego co pamietam). Nalezy sprawdzic oba czujniki: rezystancja przy 25°C ok. 220 ohm, rezystancja przy 800°C ok. 740 ohm. Uszkodzenie najczesciej ujawnia sie w wyzszych temperaturach co widac najlepiej przy sledzeniu...
mogą też być ostre, nierówne krawędzie łopatek przez kontakt z drobinami zanieczyszczeń. Generalnie turbina nie powinna gwizdać ale naturalnie jej pracę zawsze słychać w jakimś stopniu. Ewentualny brak katalizatora powoduje że spaliny przemierzają wydech z ruchem turbulentnym i to też słychać dość mocno.
Zastanawiam się nad kupnem całego silnika i wymiany w całości ponoć robocizna to tylko 1750 zł + silnik oko 3,5 tys. i koniec szukania problemów. Nie do konca prawda dostaniesz nowy silnik a okaze sie ze pompa paliwa szwankuje i wydatek nie trafiony :-( Musi byc zdiagnozowane przez kogos kto zna sie na tym dziadoskim silniku BMW. Jaka jest temperatora...
Witaj Sprawdz zawór EGR - odpowiedzialny za recerkulizacje spalin i jak to nie to to sprawdz katalizator.
Gdy podłączę komputer to dane H2OS 1.1 pokazują 0 i mam pytanie, bo patrzyłem i przy całym wydechu mam tylko czujnik temperatury spalin przy katalizatorze i jedną sondę za katalizatorem i pytanie, który to może chodzić czujnik? https://obrazki.elektroda.pl/3322493500_...
Teoretycznie sonda potrzebuje określonego czasu na sprawdzenie składu spalin. Katalizator tłumi wylot spalin i pozwala sondzie na [zbadanie] spalin. Jeśli poprzez szybki przelot spalin sonda ma złe dane to układ wtryskowy może zle dawkować paliwo. Tak samo zbyt [lużny] wydech nie sprzyja dobrej pracy silnika.
No już myślałem.Dzięki pablo że temat odnowiłeś. Można było dodać że mistrzowie patelni otwierają sobie własne forum. Za jakieś 10 dni powinienem być już w Polsce i zaczynam temat praktycznie. Dodano po 7 Do Mcgaywera.Ja z twoich stron pogadał bym o źródłach bo jesteś na pewno w temacie Dodano po 7 Co myślicie o sądzie lambda do monitorowania spalin...
ANTIPOLLUTION FAULT to coś ze spalinami. Katalizator może zapchany i sonda pokazuje niewłaściwy skład spalin? Jedź na analizator spalin, to kosztuje parę groszy a będziesz miał pewność. P0606 to coś o ECU lub BSI, nie pamiętam dokładnie ale skoro sam się kasuje to na razie zostaw. Analizator spalin najpierw.
Mam 2.0 HDI DW10TD 2004r, trzeba szykować się do wymiany wydechu. Widzę że ktoś przede mną rzeźbił i wyciął katalizator (1731FF). Jako że straszą coraz bardziej sprawdzaniem emisji spalin zastanawiam się nad wstawieniem z powrotem kata. To niecałe 500zł, do przeskoczenia. Teraz pytanka: 1. Auto trochę kopci jak dostanie w gaz, czy to zbyt szybko...
odczytac błedy silnika, sprawdzic sonde(y), zrobic analize spalin
Druga sonda ma za zadanie sprawdzić w jakim stopniu katalizator dopala spaliny. Jest niejako czujnikiem sprawności katalizatora i sondy pierwszej znajdującej się przed katalizatorem.
Witam Czy ktoś by mógł po numerze nadwozia WDB9630051L890050 podać numer części czujnika ciśnienia spalin za katalizatorem
Problem będzie, bo właśnie sonda sprawdza skład spalin i w przypadku gdy nie będzie katalizatora będzie wysyłała informacje o nie własciwym składzie i w efekcie końcowym komputer bedzie źle dozował paliwo.
Miałem kiedyś taka zagadkę. Brak błędów i brak mocy. Winny był zatkany katalizator i brak swobodnego przepływu spalin przez turbo.
Chcesz powiedzieć, że jazda na LPG może być powodem "padania" katalizatora i sond? Przyznam szczerze, że jesteś pierwszą osobą od której to słyszę - nie żebym nie wierzył(?). Tak, w wielu przypadkach jazda na LPG może być powodem padania kata i sond. Inne temperatury zapłonu, spalania, inne temperatury i skład spalin.
Wydaje mi się że problem był w poniższym błędzie. 26 - Temperatura spalin przed katalizatorem - za nisko - Stale
MID 128 PPID 386 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem SCR.
Nie wycinaj katalizatora - jeśli go wytniesz, a utko będzie odrobinę źle wyregulowane nie przejdzie badań technicznych na analizatorze spalin.
możliwe że dławi tb silnik spalinami a katalizator kiedy robiony wymieniamy może to wina czujnika spalania stukowego jak takowy się znajduje
W dodatku obroty rosną bardzo wolno i słychać jakby coś go blokowało dławiło. Myślałem jeszcze nad sondą lambda. Miałem podobną sytuację w innym aucie, winowajcą okazał się nadtopiony katalizator który zdławił przepływ spalin.
Niezbedna jest diagnostyka komputerowa adblue. Wszystkie parametry. Cisnienie pompy test dozowania. Temperatura spalin przed i za katalizatorem.
co oznaczają te kody? gdk/pdf 05520 Wartość NOx za wysoka Dozowanie odczynnika przerwane.5002 Temperatura za katalizatorem, błąd elektryczny. 05502-8 Czujnik temperatury spalin za katalizatorem Kontrola temperatury za katalizatorem Sygnał zbyt wysoki, zwarcie do masy, przerwanie przewodu. 03792-10 Czujnik temperatury spalin po dodatkowym oczyszczeniu....
tak, te błędy wskazują na usterkę która ma wpływ na skład mieszanki i co za tym idzie skład spalin. Przecież pisze że defekt sondy i katalizatora, samochód pewnie pali troszkę więcej paliwa.
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Witam. Na wyjściu katalizatora(pdf).
Rzuuf zamontuj sobie analizator spalin przed katalizatorem i porównaj z podanymi wynikami .
Katalizatory ulegaja stopieniu w wyniku jazdy z uszkodzonym ukladem wtryskowym.Nastepuje zatkanie wylotu spalin.Powinienas zmierzyc cisnienie spalin przed katalizatorem.
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
Witam. Robiłem taką akcję dwa razy: na zawieszenie przód (wyłapanie luzów) i na spaliny (sprawdzenie czy katalizator działa). W obu przypadkach płatność była za określoną diagnostykę, informacja od diagnosty i sugestie i nic poza tym. Dziękuję i do widzenia i zapraszam w przyszłości. Tak, że nie ma się co martwić. Pozdrawiam. Krystian
https://obrazki.elektroda.pl/8104405600_... Jeżeli Twój silnik to EW12J4 to (założenie ogólne, bo podstawiłem parametry, których nie znam jak np emisja spalin): 1350 sonda przed katalizatorem 4VE: gniazdo 4 pinowe koloru zielonego 1351B - zasilanie ogrzewania sond lambda 122 - sterowanie ogrzewaniem sondy lambda A przed katalizatorem...
Udało się naprawić, zwarcie powodował czujnik przed katalizatorem. Dzieki za pomoc Dodano po 2 Błąd generował czujnik temperatury spalin przed katalizatorem
Podjedź na stację diagnostyczną czy wyjdzie coś na analizie spalin (np. brak katalizatora) oraz czy po rozgrzaniu i depnięciu nie zostawia chmury dymu z przepalonego oleju.
Rozleciał się wkład ceramiczny w katalizatorze i zatkał przepływ spalin. Co z tym zrobić ?, wymienić katalizator, albo zrobić coś innego, a co to już nie napiszę
Czujnik temperatury spalin w Carisma zamontowany w katalizatorze.
Poza filtrem DPF są jeszcze katalizatory jakie jest przeciwcisnienie spalin na tłumiku i jakie kody błędów masz w aucie.
Chodzi mi o określenie współczynnika lambda w spalinach za katalizatorem Jak to wyliczyć z samego CO? Żeby tylko zdiagnozować sondę, nie trzeba analizatora.
Co do wydechu to wykręć tylko sondę, spaliny tam ujdą. W te mrozy ogólnie był problem z zamarzniętymi katalizatorami, zwłaszcza w pojazdach które większość tras robią na krótkich odcinkach i katalizator nie rozgrzał się na tyle aby skroplona woda odparowała.
Mam również AUDI 80 ale 1.9 benzyna z ke-jetronic. Problem z gazem wynika z tego że sonda lambda zamontowana w katalizatorze analizuje spaliny, a spaliny z gazu są suche i sonda daje informację do wtrysku że jest za mało mieszanki lub ze jest za bogata i wtrysk wariuje tzn albo ładuje więcej paliwa lub zmiejsza jego ilosc tak krytycznie ze obroty spadają...
Tego typu błąd w tym aucie nie objawia się w ten sposób. Kontrolka o której pisze autor odpowiada za kontrolę spalin. A skład mieszanki ma wpływ na odpalanie. Chociaż moim zdaniem odpalanie jest związane z czymś zupełnie innym. Warto zwrócić uwagę, że oprócz checka jest inna kontrolka, hmm. A zupełnie inną rzeczą jest to, że zdarzyło się to podczas...
Mam takie pytanie jak radzicie sobie z tym problemem ciągle pojawiający się błąd katalizatora. Rok temu jak się zaczynało wymieniłem 1 sondę przed katem problem ustąpił na rok, teraz założyłem emulator na drugiej sondzie z dziurką 4mm nic nie pomogło, Na analizatorze spalin katalizator niby działa a ja nadal nie mogę się tego pozbyć co skasuje to po...
Witam. Mam niestandardowe pytanie. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat mojego pytania. Czy jest możliwe żeby w aucie np. z emisją spalin Euro 2 zamontować katalizator z normą Euro 3 lub Euro 4 ? Pomijam fakt "opłacalności" oraz obecności sond lambda. Czy zastosowanie "lepszego" katalizatora poprawiłoby normy spalin w aucie? Ktoś może spotkał...
Sorry ale ponad 20 letniego opla nie obejrzeć od spodu z kanału. Przecierz wjazd na kanał i ścieżka diagnostyczna to wydatek kilkudziesięciu złotych (przy benzynie badanie spalin czy katalizator nie zniknął) to podstawa. I też nie wierzyć diagnoście tylko samemu wleźć pod auto i zobaczyć na własne oczy.
Miałem przypadek z peugeotem 208 1,2. Błąd identyczny, praca sondy za katalizatorem niemal identyczna jak tej przed, czyli albo druga świruje albo katalizator jest uszkodzony. Po zdjęciu osłony okazało się że obudowa katalizatora pękła od temperatury i do spalin dostawało się świeże powietrze(a sonda lambada jest odpowiedzialna za pomiar tlenu w spalinach)...
Czyli nic nie zrobiłeś. Są procedury na wymuszenie stanu wysokiego i niskiego sondy. Do tego dochodzi analiza spalin przed katalizatorem i za. Czas wtrysku, tps, map, w real time. Czyli live data!!!
Sprawdz katalizator może go zatkało i dlatego przestał kopcić i spaliny mulą silnik czego efektem jest brak mocy.
Ja bym podjechał na stację diagnostyczna i obejrzał od spodu ,wiadomo ruda lubi Ople. Druga sprawa to analiza spalin czy katalizator sprawny i sonda lambda tak by bez problemu przeszedł przegląd. Trzecia to 300 tys na opla 1.8 to dużo jak silnik nie był dbany to będzie brał olej.
Brawo postepu, a wpadlo komu do glowy zrobic analize spalin i sprawdzic czy sie pokrywa z odczytem z sond.
Jak masz stopiony/zatkany katalizator to spaliny nie mają jak "uciec" z silnika i wracają z powrotem do komory spalania, a to powoduje błąd podciśnienia w kolektorze ssącym
Teraz sprawa wygląda o wiele bardziej przejrzyściej. Wygląda mi na to, że nie zachodzi prawidłowo reakcja redukcji NOX w katalizatorze. Może to być z wielu przyczyn: AdBlue nie spełnia normy ISO - np. rozcieńczone wodą, lub Katalizator jest już zużyty- tzn, w autach o większym przebiegu następuje destrukcja metali szlachetnych którymi pokryty jest matrix...
Jeśli masz tyle przejechane, to może katalizator jest już zapchany i wciska ci większą ilość spalin z powrotem przez EGR.
katalizator spaliny temperatura spaliny katalizator spaliny katalizator analiza
airlive reset iveco daily problemy klimatyzacja interfejs obrotów
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Wymiana sprzęgła WOM w Massey Ferguson 6180 Duże akwaria – dlaczego dno klei się z dwóch szyb? Wytrzymałość, bezpieczeństwo, technologia