( Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów ) Przerywacz kierunkowskazów nic nie ma do spalających się żarówek . Swoim układem musiał by zakłócać pracę regulatora alternatora , a to jest nie możliwe .! Lepiej pomierz napięcie ładowania jeszcze raz , bo tylko w tym wypadku mogły spalić się żarówki przy zbyt dużym napięciu .! :|
5V zmiennego. Po odpięciu modułu 100V CDI ma zwarcie i to główny winowajca.
W Kawasaki Versys 650 (2007-2022+) nie świecą światła mijania – sprawdziłem żarówkę H7/LED, bezpiecznik HEAD-LO, przekaźnik i przełącznik, ale nadal brak napięcia na reflektorze.
Zwarcie w jednej z cel akumulatora
Próbowałeś odłączyć/podmienić regulator napięcia? Może on robi jakieś zwarcie po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Jeśli moduł pewny to coś musi robić zwarcie.
gdzieś masz zwarcie w instalacji . musisz posprawdzac
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Na przekaźnik musi dochodzić napięcie akumulatora czyli ≈12V ,tyle samo musi być na wyjściu przekaźnika ,do którego podłączony jest rozrusznik.Sprawdź czy na ODŁACZONYM przewodzie do rozrusznika jest napięcie .Napięcia jak piszesz nie ma więc albo przekaźnik uszkodzony (jego styki),lub mniej prawdopodobnie rozrusznik robi zwarcie.Zrób jak pisałem,...
Trzeba ostrożnie krok po kroczku - masz jakby dwie podstawowe sprawy do rozważenia: R1 spalił się z winy bardzo dużego napięcia zasilania W zasilaniu pojawiło się co najmniej kilka woltów poniżej zera Miernik w trybie dioda, przyłóżyć do ZD1 końcówki miernika napięcie przewodzenia = sprawna zwarcie = uszkodzona
Na biegu oczywiście, że nie odpalę i stoi na centralnej stopce (nie bocznej). Ale to dziwne, bo jak próbuję odpalić na jedynce, to jest tak, jakby zwarcie? Dodano po 1 Trochę tu nie rozumiem, o co chodzi z „pyknięciem”. To tak, jakby zwarcie się w środku robiło dosłownie na milisekundę.
Kabel brązowy, który podaje 12V od stacyjki - zwarcie do masy. Chciałbym wiedzieć, czy rozcinać wiązkę.
Wymieniłem tę całą skrzynkę i to samo - na krótko kręci, ale wtedy nie ma iskry, a jak zrobię zwarcie na tej płytce i guzik od palenia jest wciśnięty, wtedy kręci i ma iskrę.
Sprawa wyglada tak ze cewka została zniszczona bo się wpieprzyła śrubka pomiędzy magneto a stator i ciężko było obliczyć zwoje niestety a oporność tez nie mogłem sprawdzić bo zwarcie i w tym mam problem.
Mała oporność w punktach B - C wskazuje na zwarcie w uzwojeniu wtórnym.
Witam, wracam do tematu bo nie wiem co może być nie tak że na jeden świecy nie ma iskry ,cewka sprawna bo prąd wychodzi a jak połacze kabelki między cewka a przerywaczem do gubi napięcie i ,nie wiem może być zwarcie jakieś,czy wina czegoś innego gdzie szukać przyczyny ?
Witam, mam mały problem, pomyliłem bieguny na akumulatorze, było zwarcie. Gdzie znajdę główny bezpiecznik, bo w puszce z bezpiecznikami nad akumulatorem wszystkie 3 są ok, co mogło się stać, przekręcam kluczyk i nic nie świeci.
ten cienki to gaszenie, jak go nigdzie nie podłączysz to wtedy daje iskrę, zwarcie do masy wyłącza iskrę - do testów nie podłączaj go nigdzie gruby to wiadomo że do świecy :)
Witam. Niedawno kupiłem Kawasaki KLE 500. Zauważyłem, że nie załącza się wentylator. Zwarłem kostkę przy czujniku i nadal nie odpala. Czy ktoś może mi pomóc, jak rozwiązać problem?
Mam dwa tropy Jak wyjmę z podstawki przekaźnik i na krótko podłączę do lampy i masy to przekaźnik przeskakuje i nie wywala bezpiecznika. Czyli albo dioda z podstawki powoduje spięcie (sprawdzałem połączenia w obie strony w podstawce i jest zwarcie) Albo sam przekaźnik jest uszkodzony Dzisiaj potwierdzę i zamkniemy temat. Ostatnie pytanie, czy jeśli...
Właśnie sprawdzam.. wiązka nie ma takiego orginalnego czarnego pancerzyka tylko na calej dlugosci jest zaizolowana izolacją.. ktos maczał łapki zanim mi to sprzedał. sprawdze wszystkie kable które są ruchome (bo to w koncu od przyspieszenia sie zwarcie robi), jak nic nie znajde to dam znać. Przy lampie to nawet prawie na pewno nic nie ma, na odpalonym...
W Yamaha Virago były takie same objawy, Powodem było zwarcie statora do masy. Zrób więc koniecznie pomiar, o którym pisze BANANvanDYK Odłącz wtyczkę od alternatora (trzy białe lub trzy żółte przewody) i sprawdź miernikiem czy między dowolnym przewodem a masą jest zwarcie. Jeśli jest - to źle, jeśli nie ma - to OK.
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
Witam, mam problem z kierunkowskazami w motocyklu Kawasaki zx636r z 2003r. Lewa strona działa poprawnie, jednak w momencie jak włączam prawe kierunki widoczne jest delikatne przygaśnięcie podświetlenia licznika i kierunkowskazy się nie włączają i nie włącza się też ich kontrolka w liczniku. Po próbie włączenia prawego kierunku nie działa też już lewy....
Cewka którą zdemontowałeś, dostarcza prądu dla odbiorników. Ta czarna która została, odpowiada za wn. Przerwę sprawdziłeś? Zwarcia podstawy przerywacza? Kondensator? Danych dla tego silnika nie mam, ale ustaw przerwę na 0,3-0,4 mm. Kondensator 0,22-0,25 µF. Zdemontuj resztę, zsuń koszulkę z przewodu wn. zobacz czy tam nie ma przebicia, przewód...
Sprawa okazała się banalna, chociaż dojście do rozwiązania zajęło mi chwilę. Na odpalonym silniku odłączyłem wpierw alarm (jest podpięty pod kierunki), następnie odłączałem po kolei same kierunkowskazy. Okazało się że tylny prawy przy 8 tyś robił jakieś zwarcie lub gdzieś był zimny lut i podczas wibracji nie było połączenia. Przelutowałem każdy styk...
No pewnie ze daje. Tam jest przecież magnes stały. To takie większe "dynamoko". Bez obciążenia to magneto potrafi dać nawet i ponad 100 V na wysokich obrotach (przynajmniej w japoniach tak bywało). Kilkadziesiąt jest na pewno. Kurcze , wiem że daje , to było pytanie do autora , jeździłem Kawasaki GPZ500 , a teraz jeżdzę Hondą VFR800FI , i wiem na jakiej...
Kable od podświetlenia tablicy zaizoluj, nie będą potrzebne. Potem sprawdzamy różne kombinacje trzech kabli z lampy i z motocykla. Kiedy lampa będzie świeciła jaśniej przy naciśnięciu hamulca i ciemniej na postojowych to wtedy polaczenia będą poprawne. Nic się nie uszkodzi ani w lampie, ani w motocyklu gdy podczas prób kable będą podłączone w inny sposób...
Dokładnie, jeżeli silnik chodzi na wysokich obrotach i odpala na ciepłym to kondensator jest OK , przeważnie silnik albo wogóle nie pali {zwarcie w kondensatorze}, albo przerywa na wysokich {towarzyszy temu zresztą silne iskrzenie na przerywaczu}, ja bym obstawiał wyregulowanie gażnika {sprawdzenie poziomu paliwa w komorze pływakowej , oraz iglicy przepustnicy...
Witam motocykl to Kawasaki kxf 250 4t z 2013 roku model na podwójnym wtrysku. Po wymianie tłoka i łańcucha rozrządu motocykl odpalamy parę razy i jeżdżony w sumie ok godziny. Wszystko było ok gdy pewnego razu po zgaszeniu nie chciał odpalić. Po sprawdzeniu różnych elementów wyszło na to, że uszkodzony został moduł zapłonowy. Moduł kupiony używany i...
Patrzyłem za tymi modelami ale nigdzie nie znalazłem 2 garowy z napędem na pas. Jedyne co zdołałem ściągnąć to podobną instalacje i już ją ładnie zmontowałem. Nie mam pojęcia co on robił. Być może zrobił jakieś zwarcie. Co trzeba by było w pierwszej kolejność sprawdzić i jak to można zrobić miernikiem?. Dzięki wielkie za zainteresowanie. PS. mam jeszcze...
Trochę niedomówień w opisie. Czy ten układ świateł awaryjnych dobudowałeś? Brakuje nawiązania do instalacji kierunkowskazów. Mnie nie wydaje się aby układ z rysunku funkcjonował poprawnie. Przecież po włączeniu wykonujesz zwykłe zwarcie. Obciążenie linii lampki kontrolnej światłami kierunkowskazu też marny pomysł. Zastosowanie oporników mało logiczne,...
Witam. Jakie kable zwarłeś? Co znaczy "na krótko" ?
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora sprawdzona na zwarcie do masy ,rezystancje i napięcie...
A może dał byś jakąś totkę dla podglądu bo wymiary coś mi mówią . Oprawka żarówki BA7s wygląda mniej więcej tak: https://obrazki.elektroda.pl/3799886500_... Żarówka w oprawce lata jak chce, ciężko ją nawet włożyć i wyjąć gdyż żarówki które są dostępne mają lutowane wyprowadzenie do metalowej obudowy cokołu. Żarówki nie mają oznaczeń,...
Witam. Mam do czynienia z nietypowym problemem z instalacją elektryczną mojego Kawasaki ER 5, rocznik 99 (motocykl). Otóż, problemy zaczeły się zaraz po zakupie, w lutym od wyładowującego się z czasem akumulatora. Stopniowo tracił prąd, co miesiac trzeba go bylo podpinac pod prostownik, ale zwalilem wine na to ze akumulator byl stary i nieodpowiedniej...
Witam No i nic nie wymyslilem.Zmienilem wszystkie kondensatory i diody - nadal bez zmian. Opisze ktore przewody gdzie ida bo na schemacie tego nie ma. Czarno-biale zasilanie , gaszenie po przez zwarcie do masy Balo-zielony , czarno-żółty masa Pomaranczowy-do cewki WN Bialo-czerwony z impulsatora Najdziwniejsze jest to ze motor nie reaguje na opoznianie...
Instalacje układu ładowania przeleciałem miernikiem w celu wykrycia jakichkolwiek przerw na kablach bądź kostkach. Wszystko jest ok. Następnie przeszedłem do sprawdzenia regulatora napięcia (Electrex RR14 1003TR3) Użyłem do tego tak jak w serwisówce było: 3 akumulatory 12V i żaróweczke 12V i 5W. Są trzy kroki sprawdzenia. Pierwsze dwa kroki przeszedł...
W zimę jeździłem nim gdy nagle zaczął przerywać i w końcu zgasł i nie dało się go już odpalić, okazało się że świeca się "zgniotła", szpara była zbyt mała i nie było dlatego iskry Może jednak nie została zgnieciona :idea: Może tylko między elektrodami świecy odłożył się nagar, czyli mówiąc popularnie "świeca została zaspawana" Skoro pojazd poruszał...
Dioda prostownicza jeśli jest na zwarciu jest do wymiany inaczej dalej będzie palić rezystor R1.
Stary motocykl, instalacja do przeglądu... Wszystkie punkty masy, złączki, oczka na grubych kablach. Weź śrubokręt i zewrzyj 2 duże śruby na styczniku, sprawdź czy wtedy kręci.
Sprawdź czy nie ma zwarcia do masy stojana na każdym kablu z niego wychodzącym!
Chciałem dodać że po zwarciu przewodów od pływaka trzeba poczekać kilkadziesiąt sekund na reakcję. Wskaźnik działa z dużym opóźnieniem
Czy robiłeś jakieś pomiary? Na wskazanej stronie jest sporo informacji ma temat prawidłowych parametrów. Np. napięcie szczytowe czujnika położenia wału - 3V. Nie wiadomo tylko na ile te informacje są adekwatne do twojego motocykla. Czy podłączałeś jakieś krańcówki wpływające na układ zapłonowy? Np. tą od stopki bocznej. Może trzeba coś zewrzeć aby była...
Witam serdecznie... Mam motocykl GK53C jako GSX400E padł moduł zapłonu przez regulator napięcia wraz z stabilizatorem napięcia. Przez niego poszło wszystko co było włączone w tym czasie. lampy, postojowe... nie wiem jak cewka i czujnik impulsowy w jakim stanie są... Ale cewka zapłonowa orygilnał wywaliłem i nie wracam już do niego bo się pogubiłem i...
sprawdziłem do tej pory instalację czy gdzieś nie zrobiło zwarcia i nie przetopiło kabli ale wszystko jest ok , nie wiem czy to może być cewka zapłonowa nie mam pojęcia .
Witam, na stole w/w deska z uszkodzonymi tranzystorami, 2xHN75N09AP. Po wymianie brak ładowania, napięcie na bateriach 36V, po podładowaniu sztucznie do 40V przy próbie włączenia spaliło ponownie w/w tranzystory, dodatkowo padły 2x TIP127B. Nic nie znalazłem więcej zwartego. Może ktoś ma większe doświadczenie z tą deską i orientuje się co jeszcze może...
okej zrobię to jutro ale nie mam możliwości podłączenia tej całej instalacji bo jej nie mam :( A zewrzeć te przewody mam na kostce od bezpieczników? bo zarówno do regulatora, modułu i bezpieczników mam kostki z 15 ccm przewodami oczywiście kolorystyka się zgadza tylko nie wiem który z którym mam zewrzeć Dodano po 3 i czy mam je zewrzeć przy module bezpiecznikach...
Zrobiony prze zemnie regulator popsuł się, uszkodzony okazał się mostek. Zdiagnozowałem sam układ z tyrystorami, który zwiera do masy nadmiar napięcia ( przez podpięcie do każdego "modułu" osobno przewodów zasilacza regulowanego, plus do przewodu twornika, minus do masy, i zwiększanie napięcia aż do zwarcia tyrystora do masy) wartości napięcia wynosiły:...
bezpiecznik kawasaki kawasaki obrót kosiarka kawasaki
plastik przekładnia zasilać lampa solarny lodówka whirlpool niska temperatura
Hyundai i30 - Wszystkie kontrolki świecą podczas jazdy Lokalizacja wyłącznika wstrząsowego w Volvo S60 2001