Trochę niedomówień w opisie. Czy ten układ świateł awaryjnych dobudowałeś? Brakuje nawiązania do instalacji kierunkowskazów. Mnie nie wydaje się aby układ z rysunku funkcjonował poprawnie. Przecież po włączeniu wykonujesz zwykłe zwarcie. Obciążenie linii lampki kontrolnej światłami kierunkowskazu też marny pomysł. Zastosowanie oporników mało logiczne,...
Witam. Mam do czynienia z nietypowym problemem z instalacją elektryczną mojego Kawasaki ER 5, rocznik 99 (motocykl). Otóż, problemy zaczeły się zaraz po zakupie, w lutym od wyładowującego się z czasem akumulatora. Stopniowo tracił prąd, co miesiac trzeba go bylo podpinac pod prostownik, ale zwalilem wine na to ze akumulator byl stary i nieodpowiedniej...
Witam No i nic nie wymyslilem.Zmienilem wszystkie kondensatory i diody - nadal bez zmian. Opisze ktore przewody gdzie ida bo na schemacie tego nie ma. Czarno-biale zasilanie , gaszenie po przez zwarcie do masy Balo-zielony , czarno-żółty masa Pomaranczowy-do cewki WN Bialo-czerwony z impulsatora Najdziwniejsze jest to ze motor nie reaguje na opoznianie...
Patrzyłem za tymi modelami ale nigdzie nie znalazłem 2 garowy z napędem na pas. Jedyne co zdołałem ściągnąć to podobną instalacje i już ją ładnie zmontowałem. Nie mam pojęcia co on robił. Być może zrobił jakieś zwarcie. Co trzeba by było w pierwszej kolejność sprawdzić i jak to można zrobić miernikiem?. Dzięki wielkie za zainteresowanie. PS. mam jeszcze...
Witam, mam mały problem, pomyliłem bieguny na akumulatorze, było zwarcie. Gdzie znajdę główny bezpiecznik, bo w puszce z bezpiecznikami nad akumulatorem wszystkie 3 są ok, co mogło się stać, przekręcam kluczyk i nic nie świeci.
W Yamaha Virago były takie same objawy, Powodem było zwarcie statora do masy. Zrób więc koniecznie pomiar, o którym pisze BANANvanDYK Odłącz wtyczkę od alternatora (trzy białe lub trzy żółte przewody) i sprawdź miernikiem czy między dowolnym przewodem a masą jest zwarcie. Jeśli jest - to źle, jeśli nie ma - to OK.
Dioda prostownicza jeśli jest na zwarciu jest do wymiany inaczej dalej będzie palić rezystor R1.
W moim motorku najpierw spaliły się wszystkie żarówki potem regulator napięcia , na biegu jałowym woltomierz pokazywał 15v przy 3500obr/min 38v !!!!! czy to możliwe? po wymianie regulatora usłyszałem że przerywacz kierunkowskazów dziwnie zawodzi więc odłączyłem z kostki celem poszukiwania zamiennika. Ale to nie koniec stwierdziłem że przy włączonym...
Witam. Problem polega na cykaniu przekaźników podczas próby rozruch u a są tam aż 3. Jak nie jeden to drugi jak nie drugi to trzeci. Kiedyś zdawało mi się, że uporałem się z tym a tu znów. Mam na podmiany z innego moto ale to nic nie daje. Rozrusznik jest ok i same przekaźniki też raczej. Problem tkwi raczej gdzieś w kablach. Sprawdzałem pikaczem na...
Mam dwa tropy Jak wyjmę z podstawki przekaźnik i na krótko podłączę do lampy i masy to przekaźnik przeskakuje i nie wywala bezpiecznika. Czyli albo dioda z podstawki powoduje spięcie (sprawdzałem połączenia w obie strony w podstawce i jest zwarcie) Albo sam przekaźnik jest uszkodzony Dzisiaj potwierdzę i zamkniemy temat. Ostatnie pytanie, czy jeśli...
A chcesz taki altek od vfry? :D Napięcia równe, bo równo pozwierane uzwojenia... Ale to akurat charakterystyczne dla tego modelu. A często w motocyklach z alternatorami w oleju dochodzi do przegrzań i zwarć.
Oczywiście że normalne, po drugie jeżeli akumulator stał kilka miesięcy i nie był doładowywany a po trzecie wystarczy podpiąć inny akumulator.P Akumulator stał w zimie w domu i był doładowywany od czasu do czasu, tylko prostownikiem samoróbką. Innego motocyklowego nie mam, a jeśli jest zwarcie na rozruszniku to niszczyłbym samochodowy. Viper powiem...
Witam! W maju ubiegłego roku ojciec kupił motocykl jak w temacie wszystko było ładnie ale w sierpniu jak się okazało padł regulator napięcia dawał ok 17-18 Volt i wygotowywał elektrolit. Jak się okazało ktoś zabudował nieoryginalny regulator bodajże od YAMAHY ( regulator 42-81960 ) jako, że był to nieoryginalny uznaliśmy to za przyczyne usterki i kupiliśmy...
Posiadam miernik ale nie wiem jak mam sprawdzić kondensator, gdzie, co jak podłączyć, prosiłbym o wskazówki. Najpierw zewrzyj końcówki kondensatora, a potem sprawdź omomierzem, jeśli jest dobry to wskazania omów powinny Ci powoli rosnąć do ∞. Przy zwieraniu kondensatora może Ci przeskoczyć iskra, także uważaj. Pozdrawiam.
Witam, mam problem z kierunkowskazami w motocyklu Kawasaki zx636r z 2003r. Lewa strona działa poprawnie, jednak w momencie jak włączam prawe kierunki widoczne jest delikatne przygaśnięcie podświetlenia licznika i kierunkowskazy się nie włączają i nie włącza się też ich kontrolka w liczniku. Po próbie włączenia prawego kierunku nie działa też już lewy....
Bardzo możliwe że odłączenie się akumulatora miało wpływ na uszkodzenie regulatora napięcia. Uzwojenie statora mogło ulec uszkodzeniu po awarii koła magnesowego, mimo to uszkodzenie nie jest widoczne gołym okiem. Należy sprawdzić dokładnie stator pod względem przebicia do masy i zwarć międzyzwojowych, także regulator podejrzewam że jest już uszkodzony....
Właśnie sprawdzam.. wiązka nie ma takiego orginalnego czarnego pancerzyka tylko na calej dlugosci jest zaizolowana izolacją.. ktos maczał łapki zanim mi to sprzedał. sprawdze wszystkie kable które są ruchome (bo to w koncu od przyspieszenia sie zwarcie robi), jak nic nie znajde to dam znać. Przy lampie to nawet prawie na pewno nic nie ma, na odpalonym...
Sprawdź czy nie ma zwarcia do masy stojana na każdym kablu z niego wychodzącym!
Mała oporność w punktach B - C wskazuje na zwarcie w uzwojeniu wtórnym.
Instalacje układu ładowania przeleciałem miernikiem w celu wykrycia jakichkolwiek przerw na kablach bądź kostkach. Wszystko jest ok. Następnie przeszedłem do sprawdzenia regulatora napięcia (Electrex RR14 1003TR3) Użyłem do tego tak jak w serwisówce było: 3 akumulatory 12V i żaróweczke 12V i 5W. Są trzy kroki sprawdzenia. Pierwsze dwa kroki przeszedł...
Czy robiłeś jakieś pomiary? Na wskazanej stronie jest sporo informacji ma temat prawidłowych parametrów. Np. napięcie szczytowe czujnika położenia wału - 3V. Nie wiadomo tylko na ile te informacje są adekwatne do twojego motocykla. Czy podłączałeś jakieś krańcówki wpływające na układ zapłonowy? Np. tą od stopki bocznej. Może trzeba coś zewrzeć aby była...
Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj posprawdzałem co mi napisaliście. Bardzo oględnie opisałeś objawy usterki. Nie podałeś wartości napięć na aku przy różnych obciążeniach i RPM. A więc tak wszystko off - 12,4V wyłączony z chodzącym wentylatorem chłodnicy - 12,2V i powoli spada tylko włączony silnik 1400rpm -13,3V tylko włączony silnik 2000rpm - 13,87V silnik...
sprawdziłem do tej pory instalację czy gdzieś nie zrobiło zwarcia i nie przetopiło kabli ale wszystko jest ok , nie wiem czy to może być cewka zapłonowa nie mam pojęcia .
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Grube kable czarne 2 od rozrusznika idą zwarłem je kolo przekaźnika pod siedzeniem skręcane są imbusem Dodano po 1 zwarłem tzn śrubokrętem dotknąłem jeden z drugim i zaczął kręcić
Trzeba ostrożnie krok po kroczku - masz jakby dwie podstawowe sprawy do rozważenia: R1 spalił się z winy bardzo dużego napięcia zasilania W zasilaniu pojawiło się co najmniej kilka woltów poniżej zera Miernik w trybie dioda, przyłóżyć do ZD1 końcówki miernika napięcie przewodzenia = sprawna zwarcie = uszkodzona
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
okej zrobię to jutro ale nie mam możliwości podłączenia tej całej instalacji bo jej nie mam :( A zewrzeć te przewody mam na kostce od bezpieczników? bo zarówno do regulatora, modułu i bezpieczników mam kostki z 15 ccm przewodami oczywiście kolorystyka się zgadza tylko nie wiem który z którym mam zewrzeć Dodano po 3 i czy mam je zewrzeć przy module bezpiecznikach...
Witam. Mam taki nietypowy temat. Zakupiłem jakiś czas temu Power commandera 5 do motocykla. Kiedy niedawno go zamontowałem okazało się że mam wersję EX wypuszczoną na rynek kalifornijski która ze względu na restrykcje środowiskowe nie ma dostępu do całej mapy paliwa. Pisałem zapytanie do producenta czyli firmy dynojet czym się różni wersja EX od normalnej...
B i M to oznaczenie zacisków prądowych - Battery (akumulator) i Motor (silnik). Nie mam pojęcie po co idą tam 3 przewody. Ok... schemat wyjaśnił: w obudowie przekaźnika jest też główny bezpiecznik zasilania. Przewody żółto-czarny i żółto-czerwony to sterownie cewki przekaźnika. Biały to wyjście zasilania za bezpiecznikiem. Z tego co widzę na zdjęciu...
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora sprawdzona na zwarcie do masy ,rezystancje i napięcie...
Witam. Walczę z ww motocyklem. Aktualnie nie mam iskry. Zasilanie do modułu przychodzi z czerwonego, białego oraz czarnego kabelka z osobnej cewki zasilania AC CDI więc występuje tylko podczas kręcenia rozrusznikiem. Wartość napięcia ( oczywiście zmiennego ) na odpiętym module: czerwony-czarny 100V ( 350ohm ) biały- czarny 100V (350ohm) czerwony biały...
Próbowałeś odłączyć/podmienić regulator napięcia? Może on robi jakieś zwarcie po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Jeśli moduł pewny to coś musi robić zwarcie.
Sprawa okazała się banalna, chociaż dojście do rozwiązania zajęło mi chwilę. Na odpalonym silniku odłączyłem wpierw alarm (jest podpięty pod kierunki), następnie odłączałem po kolei same kierunkowskazy. Okazało się że tylny prawy przy 8 tyś robił jakieś zwarcie lub gdzieś był zimny lut i podczas wibracji nie było połączenia. Przelutowałem każdy styk...
Pomiedzy poszczegolnymi fazami alternatora a masą nie ma zwarcia. Mierzyłem opór między 3 żółtymi kablami alternatora. W serwisowce jest napisane że powinno być 0,34 - 0,52 ohm . U mnie jest 0,9 ohm pomiedzy wszystkimi 3. Ide sprawdzic prąd rozladowania i dam znac co wyszlo. Pozdrawiam
Napięcie 3 cewek statora przy 4000rpm - 58V AC. Wg. serwisówki ma być nie mniej niż 31V. Ładowanie akumulatora: 1) bez świateł, obroty jałowe - 14,3V DC 2) bez świateł, obroty 5000 - 12V DC 3) włączone światła, obroty jałowe - 12V DC 4) włączone swiatła, obroty 5000 - spada stopniowo wraz z obrotami do 4V DC Kabel wychodzący do kostki od statora, przejście...
Na przekaźnik musi dochodzić napięcie akumulatora czyli ≈12V ,tyle samo musi być na wyjściu przekaźnika ,do którego podłączony jest rozrusznik.Sprawdź czy na ODŁACZONYM przewodzie do rozrusznika jest napięcie .Napięcia jak piszesz nie ma więc albo przekaźnik uszkodzony (jego styki),lub mniej prawdopodobnie rozrusznik robi zwarcie.Zrób jak pisałem,...
W/g w/w serwisówki jest to czujnik poziomu elektrolitu i zapewne działa tylko z dedykowanym akumulatorem. Jest przy akumulatorze przewód różowy, który jeśli jest na nim mniej niż 6 V, to kontrolka BATT miga. Można to olać albo podpiąć go pod 12 V po stacyjce to kontrolka nie będzie migać. Odnośnie wskaźnika paliwa - zewrzyj przewód z czujnika od strony...
Kable od podświetlenia tablicy zaizoluj, nie będą potrzebne. Potem sprawdzamy różne kombinacje trzech kabli z lampy i z motocykla. Kiedy lampa będzie świeciła jaśniej przy naciśnięciu hamulca i ciemniej na postojowych to wtedy polaczenia będą poprawne. Nic się nie uszkodzi ani w lampie, ani w motocyklu gdy podczas prób kable będą podłączone w inny sposób...
Witam, wracam do tematu bo nie wiem co może być nie tak że na jeden świecy nie ma iskry ,cewka sprawna bo prąd wychodzi a jak połacze kabelki między cewka a przerywaczem do gubi napięcie i ,nie wiem może być zwarcie jakieś,czy wina czegoś innego gdzie szukać przyczyny ?
no to nic dziwnego że nie odpala... w starym typie wg schematu masz zapłon na zwykłych przerywaczach i cewkach a w nowym typie masz elektroniczny zapłon z czujnikami i modułem zapłonowym - tego nie da się podłączyć do przerywaczy, także musisz przerywacze podłączyć bez modułu bezpośrednio do cewek tak jak Ci narysowałem tutaj: ładowanie też nie będzie...
świece NGK to badziewie, potrafią właśnie dostawać zwarcia same z siebie najlepsze wg mnie są Championy - nawet stare dymiące kosiarki na championach duuuużo lepiej odpalają i pracują po 2 przejżeć kable/złączki od cewki, modułu CDI i czujnika położenia wału - wyczyścić wszelkie zaśniedziałe styki, w razie potrzeby ścisnąć luźne konektorki żeby pewnie...
Witam, na stole w/w deska z uszkodzonymi tranzystorami, 2xHN75N09AP. Po wymianie brak ładowania, napięcie na bateriach 36V, po podładowaniu sztucznie do 40V przy próbie włączenia spaliło ponownie w/w tranzystory, dodatkowo padły 2x TIP127B. Nic nie znalazłem więcej zwartego. Może ktoś ma większe doświadczenie z tą deską i orientuje się co jeszcze może...
W zimę jeździłem nim gdy nagle zaczął przerywać i w końcu zgasł i nie dało się go już odpalić, okazało się że świeca się "zgniotła", szpara była zbyt mała i nie było dlatego iskry Może jednak nie została zgnieciona :idea: Może tylko między elektrodami świecy odłożył się nagar, czyli mówiąc popularnie "świeca została zaspawana" Skoro pojazd poruszał...
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
gdzieś masz zwarcie w instalacji . musisz posprawdzac
Powtarzam. Gdyby to był problem z czujnikiem położenia wału (impulsatorem) to by nie było wcale iskry. Brak zapłonu na dwóch cylindrach to np. uszkodzona cewka WN (po nagrzaniu dostaje przerwy lub zwarcia międzyzwojowego), brak zasilania na cewkę WN (zapłon TCI) lub uszkodzenie modułu zapłonowego (jednego z wyjść). Ale jak masz problem z pompą paliwa,...
Sprawa wyglada tak ze cewka została zniszczona bo się wpieprzyła śrubka pomiędzy magneto a stator i ciężko było obliczyć zwoje niestety a oporność tez nie mogłem sprawdzić bo zwarcie i w tym mam problem.
Stary motocykl, instalacja do przeglądu... Wszystkie punkty masy, złączki, oczka na grubych kablach. Weź śrubokręt i zewrzyj 2 duże śruby na styczniku, sprawdź czy wtedy kręci.
Witam motocykl to Kawasaki kxf 250 4t z 2013 roku model na podwójnym wtrysku. Po wymianie tłoka i łańcucha rozrządu motocykl odpalamy parę razy i jeżdżony w sumie ok godziny. Wszystko było ok gdy pewnego razu po zgaszeniu nie chciał odpalić. Po sprawdzeniu różnych elementów wyszło na to, że uszkodzony został moduł zapłonowy. Moduł kupiony używany i...
Zrobiony prze zemnie regulator popsuł się, uszkodzony okazał się mostek. Zdiagnozowałem sam układ z tyrystorami, który zwiera do masy nadmiar napięcia ( przez podpięcie do każdego "modułu" osobno przewodów zasilacza regulowanego, plus do przewodu twornika, minus do masy, i zwiększanie napięcia aż do zwarcia tyrystora do masy) wartości napięcia wynosiły:...
No pewnie ze daje. Tam jest przecież magnes stały. To takie większe "dynamoko". Bez obciążenia to magneto potrafi dać nawet i ponad 100 V na wysokich obrotach (przynajmniej w japoniach tak bywało). Kilkadziesiąt jest na pewno. Kurcze , wiem że daje , to było pytanie do autora , jeździłem Kawasaki GPZ500 , a teraz jeżdzę Hondą VFR800FI , i wiem na jakiej...