Nawet strzalka na naklejce nic Ci nie mówi (widać ją na zdjęciu nawet bez powiększenia :cry: ) Alternator jest maszyną prądu zmiennego i będzie dzialać też w drugą stronę tyle że nie będzie dobrego chŁodzenia, musisz zmienić Łopatki wentylatora. No cóż ale post jest :D
Na rozruszniku powinna być złączka dwuprzewodowa do złączania z odcinkiem w kierunku alternatora. Przekaźnika nie ma.
Diodę montujesz po przewodzeniem w kierunku alternatora. Jest ona na przewodzie kontrolki. Zapobiega żarzeniu się lampki.
Numer cechowania (wybity na korbowodzie) nie ma technicznego znaczenia: jest to oznaczenie zmontowanego później zespołu tłok-korbowód w celu szybkiej identyfikacji tłoków przy szybkim demontażu/montażu tak, by każdy trafił w swój cylinder. Oś sworznia tłoka powinna być przesunięta o te 2 mm w kierunku alternatora - względem osi cylindra. http://obrazki.elektroda.pl/2503867200_1...
Dokładnie tak. Czyli tak patrząc to predzej bedzie kierunek alternator------klima.
Mam tylko i wyłączie tą właśnie prądnicę.Bardzo zależy mi na zwiększeniu mocy. Jak gonisz za mocą to szedłbym w kierunku alternatora. Z tej prądniczki coś tam może wyciśniesz, ale cudów bym sie nie spodziewał. Alternator 150W do urala za niecałe 500zł da sie kupić... Myślałem o zastosowaniu regulatora od fiata 126p dedykowanego do prądnicy DSV90 Masz...
Kolego u ciebie jest sprzegiełko.i widac nawet że wychodzi z niego rdza co moze swiadczyc o zatarciu wewnątrz sprzegiełka.sprzegiełko powinno blokowac sie w kierunku obroku alternatora a przepuszczac w przeciwna strone do obrotu.
Jego zamiennik Alanko ma kierunek obrotów zgodny z ruchem wskazówek zegara (clockwise) https://obrazki.elektroda.pl/2813345400_... V.
Kazdy alternator nie zaleznie w jaka strone sie kreci bedzie wytwarzal prad.Jedynym problemem jesli odwroci sie kierunek obrotow, to jest odkrecanie nakretki i zarazem kolka pasowego co bedzie przyczyna ze przestanie ladowac.Gwinty na walku sa wykonywane jako prawoskretne, lub lewoskretne i to decyduje w jaka strone kreci sie alternator.
.Kierunek obrotów jest uzalezniony od urządzenia wentylacyjnego.Co najwyżej zmień wentylator,bo przeginanie łopatek jest nonsensowne. Wielokrotnie robiłem takie przeróbki i dochodziło nawet do tego że zakładałem altka bez wentylatora,bo tak podobno-wg klienta- tak ładniej. Nie przegrzewał się,bo i pobór prądu niewielki. Załóż jaki masz i zapomnij o...
Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego.
Na zdjęciu oznaczyłem dwa wyjścia, cyframi 1 i 2. Ustaw miernik na test diod i zrób pomiary pomiędzy tymi wyjściami w obu kierunkach. Brak przewodzenia w obu kierunkach - alternator 9 diodowy; przewodzenie w jednym kierunku - alternator 6 diodowy. http://obrazki.elektroda.net/40_12754250...
uważaj na biegunowość podłączenia silnika (chodzi o kierunek obrotów) bo alternator zacznie wytwarzać przeciwne napięcie. Nie wkręcaj autora tematu... Alternator wytwarza prąd przemienny niezależnie od kierunku obrotów, a układ prostownikowy odpowiada za biegunowość.
Może coś takiego: http://www.tme.eu/pl/details/byp60a6/dio... Trzeba by porównać rozmiary i sprawdzić kierunek przewodzenia
Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki. Dodano po 14 Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
Pytanie brzmiało czy muszą być prawe obroty ?
Wszystko zależy od tego, czy w dobre miejsce (i w dobrym kierunku) włączysz tę diodę. Jeśli akumulator "hotelowy" i instalacja "hotelowa" będzie oddzielona diodą od alternatora i akumulatora rozruchowego, to prąd nie powinien przepływać od akumulatora "hotelowego" w kierunku do rozruchowego. Będzie mógł plynąć tylko od akumulatora rozruchowego i alternatora...
Na 100% jest to problem z zapętlaniem mas. Jest o tym dużo w temacie "CD-Rom i zakłócenia". Sprawdź to. Podpowiem że separator galwaniczny lub odpowiednia cewka na masę i musi być wporzo.
Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
czy alternator moze ladowac w obu kierunkach obrotu???
To ile Volt było przy 11A? Zwarcie? To coś nie tak, jak to nawinąłeś? Każda kolejna cewka powinna być nawinięta w odwrotnym kierunku.
Witam Mam pytanie mam sama silnik S-15 i chce podłączyć alternator od C-360 pytanie czy kierunek obrotów (napędu alternatora) ma znaczenie czy to obojętne?
Teraz się nie dziwię, że konkretne tematy zamierają jak takie byle co na elektrodzie kwitnie. Po prostu to forum zmierza w kierunku totalnej błazenady. Chłopie, czy alternator jest na 24V poznasz po tym: -rezystancja wirnika -regulator napięcia - ilość zwojów i grubość drutu na koronce
Na grube wsuwki daj przewód 6mm2 na śrubę prądową rozrusznika. Wtyk do alternatora dostanieszw hurtowni/alegro. Na cieńką wsuwkę daj kontrolkę (z regulatora prądnicy). W ten przewod diode 3A paskiem w kierunku alternatora. Pewne i bezpieczne. https://obrazki.elektroda.pl/1614764800_...
Cześć, a gdzie ja napisałem, że alternator winny? Poza tym dokładnie o tym mówię, że trzeba ograniczyć prąd ładowania. Bocznik to właśnie taki rezystor dużej mocy. Podpowiedziałem tylko kierunek, a nie gotowe rozwiązanie.
dioda ma jedną nóżkę wystającą a jej drugim końcem jest radiator (faktycznie to jest tak że te kosteczki są przylutowane do radiatora - coś jak gigantyczny element SMD) no i jak to dioda ma przewodzić w jednym kierunku
A czym sie rozni ladowanie od poboru pradu? Tym samym co wlewanie od wylewania. A tak fizycznie to zwrotem bo kierunek ten sam.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Witam Mam pytanie do osób które miały styczność z tym alternatorem z Omegi MV6. Bosch lub inny 14V/120A. Jaki jest kierunek wirowania wirnika tego alternatora patrzac na zdjęcie poniżej: http://img68.imageshack.us/img68/863/120...
Kierunek obrotów dla alternatora pod względem elektrycznym jest bez znaczenia, mechanicznie to tylko nakrętka mocowania koła pasowego na wirniku aby się nie odkręcała. W wersjach 12V były alternatory z "lewym" gwintem bodajże w Volvo, w wersjach 24V to nie kojarzę.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Wyrzuć regulator-alternator dotychczasowy jest dobry.Dlaczego sprawa posuwa się w niewłaściwym kierunku?
Panowie wielkie dzięki za pomoc lecz zapadła decyzja o zmianie prądnicy na alternator. Regulator na który czekałem okazał się badziewiem, a nowy kosztuje 60zł. Za 40zł będę miał sprawny alternator. Czy kierunek obrotu alternatora ma znaczenie? ( kłopot z mocowaniem) Edit: Doczytałem, może tylko kłopot jest z chłodzeniem jeśli kierunek nie okaże się...
Zacząłbym najpierw od włączania dmuchawy i zobaczenia w którą stronę się kręci wirnik. Zdaje się trzeba rozkręcić silniczek i zerknąć co jest w środku. Jeśli jest magnes stały to albo stojan albo górną obudowę należy obrócić o 180 stopni. W pierwszym wypadku zmienimy bieguny magnetyczne a w drugim kierunek przepływu prądu. Ale jeśli zamiast magnesu...
Jak sprawdzić diodę 7321-9372-90 1,1 A ze zdjęcia. Jest przy alternatorze i ma zaznaczony kierunek https://obrazki.elektroda.pl/3091834900_... . Jest w obudowie, ktoś próbował się do niej dostać na siłę, ale chyba zrezygnował, nie chcę jej psuć, jeśli nie będę pewny, że jest wadliwa.
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
Zatem może przyszła pora na sprawdzenie tych urządzeń? Rozumiem, że są nowe. Tak są nowe i nie działaj trochę poczytałem na ten temat i zastanawiam się nad obrotami może są za małe i czy kierunek obrotów alternatora ma znaczenie? Jakie powinny być minimalne obroty żeby alternator ładował?
Tak, możesz go wyrzucić. Zwróć jeszcze uwagę na kierunek obrotów. Dla alternatora nie ma to znaczenia, ale dla wentylatora go chłodzącego ma.
,a powodem jest korozja która rozpycha pakiet blach w kierunku wirnika alternatora i z stąd ten dźwięk Pierwszy objaw koronawirusa na elektrodzie. Gorączka ponadnormatywna a co za tym idzie bredzenie głupot.
Bo tak jak widać na zdjęciu niektóre cewki są zalane, tylko pytanie czym? Lakierem elektro-izolacyjnym. Do od-izolowania uzwojeń od rdzenia użyj cienkiego preszpanu. Zapisuj sobie sposób nawinięcia( kierunek, początek-koniec, i połączenia).
Dzieki za podpowiedż, faktycznie okazało sie że był uszkodzony mostek prostowniczy. Nie było żadnego przewodzenia w jednej z faz w obu kierunkach
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Pewnie skończyła się kostka w stacyjce albo przewody na alternatorze nie łączą. Pozdrawiam.
Cześć, Tematu celowo nie zamykałem do momentu rozwiązanie problemu. Kupiłem diody 1N4148. Wlutowałem zgodnie z opisem, czarny pasek na diodzie w kierunku alternatora. Niestety bez zmian. Po minucie na odpalonym silniku, kontrolka zaczyna się żarzyć. Nie wiem czy dioda jakaś walnięta czy może coś źle zrobiłem ale z drugiej strony co tu można skopać....
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Będzie działać. Nawet zapłonu nie trzeba przerabiać tylko go odpowiednio przestawić. Kierunek pracy alternatora też nie jest określony i nie będzie sprawiać problemów (to nie samochodowy alternator z wentylatorem). A do czego taki wynalazek?
Lewe obroty są wtedy, kiedy zastosuje się alternator innego producenta. W Twoim przypadku należy - jeśli to możliwe - zamontować go "tyłem do przodu", co odwróci kierunek obrotów osi alternatora. Jak to sobie wyobrażasz ? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu...
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
Witam, Mam alternator na 24 V angielskiej firmy CAV typ AC 5824-2, możliwością obrotu obu kierunkach; alternator ma wyjścia: + - A F W komplecie jest regulator Cav typ 440A z wyjściami: - A WL F HI+ MED+ LO+ http://obrazki.elektroda.net/1_124821224... Prawdopodobnie powyższy sprzęt był stosowany w Land Roverach. Czy jest potrzebny przekaźnik...
Witam. Kierunek obrotów alternatora absolutnie nie ma wpływu na jego pracę. Nie wiem jaki to ciągnik. Może w ciągniku biegunowość się nie zgadza, ale to Kolega by zauważył przy podłączaniu. Albo źle podłączony albo altek niesprawny, koniec, kropka. Pozdrawiam.
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Czy alternator ładuje akumulator jeśli się kreci w złą stronę??, czy jest jakaś różnica w tym czy się kreci w lewo , czy w prawo?? czy jest to bez różnicy. Pytam bo słyszałem już rożne wersje na ten temat, a nie jestem przekonany do tego w która naprawdę powinien się kręcić alternator. Będzie ladował bez względu na kierunek obrotów.
Ja jak wcześniej pisałem przerobiłem koparkę (oczywiście jeżeli fizycznie jest miejsce)na alternator sprawny ze szrotu z Matiza za 50-100zł .Problem z głowy ,gdyż można dołożyć więcej odbiorników prądu (halogeny,dmuchawa ),tak więc czy nie lepiej działać w tym kierunku.
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
>Jak piszę bzdury poprawić. piszesz bzdury :-) a co do samego montazu to postaraj sie zdobyc "wentylatorek" lewoobrotowy i jesli alternator jest uzywany zmien lozyska bo przy zmianie kierunku moga bardzo szybko pasc.
powinna wykazywać spadek napięcia rzędu 0,3-0,7 V w kierunku przewodzenia. zaporowo przerwa.
Przeglądnij wiązkę od alternatora w kierunku podłużnicy gniją/urywają się te przewody ,leć po niebieskim przewodzie.
100% żółty kabel na B+!! Co do zmiany kierunku obrotów alternatora, oczywiście będzie on pracował. Niestety mocno zmniejszy się wydajność wentylowania wnętrza alternatora, co przy dużym jego obciążeniu,może być problemem. Pozdrawiam!!
Cholera dziwne bo w samochodzie latał normalnie bez zarzutu. No cóż. A czy przez to może się później coś dziać?? A co z obrotami?? Chodzi mi o kierunek, obojętny??
Robię tak i nie działa. Kierunek w który chodzi alternator ma znaczenie?
To jest SAM . Wielkie dzięki za porady. Będe szukał alternatora. Czy w alternatorze kierunek wirowania jest określony bo ja nie mam miejsca na dowolne usytuowanie go.
Prąd przemienny to taki który zmienia kierunek przepływu, prąd zmienny to taki który zmienia swoją wartość w czasie. Prąd przemienny zawsze jest też zmienny, ale na odwrót już nie. W przypadku alternatora w zasadzie jest to pojęcie względne - zależy jakie napięcie obierzemy za punkt odniesienia (0V, masę), ale z konstrukcyjnego punktu widzenia (ze względu...
To wcale nie musi być wina alternatora -steruje nim sterownik i w tym kierunku szukać usterki.P
czy alternator może pracować ruchem wahadłowym? moze pracować o ile wprawisz w obroty 1500obr/min no i problem przy zmianie kierunku pasek stanie na kole.
Ale myślę że dioda musi być między stacyjką a żarówką bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? To źle myślisz, dioda tylko określi kierunek prądu i nie wazne czy bedzie przed czy za. bo masz połączyć szeregowo w obwód. Dioda wystarczy najzwyklejsza 1N4007 za parę groszy, nawet z wylutu coś podobnego. Taka dioda...
Najczesciej pada kolo alternatora jak sciagniesz pasek to w jednym kierunku w prawo ma sie krecic wraz z wirnikiem a w lewo ma sie krecic lekko i bez poruszenia wirnika. Jezeli kreci wirnikiem w dwie strony to kolo do wymiany. Nie potrzebujesz zadnych blokad do tego.
To raczej kierunek w lepsze ładowanie, wiekszy alternator i regulator. I moze dodatkowy aku.
A czy posiada ktoś schemat instalacji do renault megane I? Bo nie mogę znaleźć gdzie idą te przewody od wzbudzenia. Bezpieczniki wszystkie dobre. Gdzie mogą iść te przewody? Tak żebym obrał jakiś kierunek.
A spróbuj odłączyć wtyczkę od alternatora
Wątek zaczyna dążyć w nieciekawym kierunku. Od kiedy to alternator sprawdza się ręką?
Witam, Odpowiedź brzmi nie , dlatego że będzie zaburzony system wentylacji np. regulator napięcia będzie chłodzony na końcu przez co będzie się przegrzewał. Jedyna rada to zamiana łopatek na np. proste - chłodzenie takie samo w każdym kierunku obrotów.
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
nie sprawdzałem, a trzeba to sprawdzi wizualnie bo jest dużo rozbierania aby się tam dostać. To podstawowe sprawdzenie. Trudno mi sobie wyobrazić trudny dostęp do szczotek... Obwód między E- a E+ jaką ma rezystancję (regulator odłączony)? jakie powinno być na nim napięcie? Do 48V DC. Można się jeszcze zastanowić czy przyczyna nie leży w zaniku magnetyzmu...
Witam mam zamiar w obciązenie trenażera rowerowego zastosować alternator, mam takie pytanie jaki alternator wybrać ? ile Amper, wolno/szybko obrotowy ? Ma to być do celów badawczych/laboratoryjnych , nie oczekuje dużych prądów. Nakieruje mnie ktoś w jaki kierunek obrać ? jaki alternator aby był dość wydajny układ
W moim trzecim poście napisałem,że znajomy nie czekał na mnie tylko podpiął alternator z zaleceniami sprzedawcy. Ponad to, dlatego założyłem ten temat, aby być pewnym prawidłowego podpięcia. Plus widoczny jest po rozebraniu alternatora, jak na moim zdjęciu. Ja przed podpięciem sprawdzałem miernikiem ( test diody) kierunek przewodzenia diody.
Tester,kabelek, nie wiem .Coś musisz mieć by po prostu podłączyć pod kompa. Nie trzeba ściągać żadnej kierownicy. Trzeba sprawdzić czy prąd nie skacze na pompie wspomagania a jest to widoczne w parametrach. Przy tej usterce pompa szaleje, i świeci przeważnie kontrolka od wspomagania. Migają wtedy też światła i jest to widoczne. Jak u ciebie tego nie...
chodzi Ci o zmianę kierunku wirowania?
Szczotki mają ok 10mm. Wyjełem mostek bo nie widac diód wzbudzenia żeby sprawdzic wszystkie odczepy uzwojeń i tylko na pierwszym i ostatnim jest zwarcie reszta ma brak jakiej kolwiek przewodności z oczkiem wzbudzenia na regulator. Więc z tego wnioskuję że może coś słynni konstruktorzy w tym kierunku poszli.
To pewnie nie wyraziłem się zbyt jasno... Chcę filtrowac prąd idący z ogrzewania na alternator i w ogóle na cały samochód, tak, aby sygnał radiowy indukowany na linijce nie rozwalił elektryki... Według mnie, prąd jednak płynie w przeciwnym kierunku - od alternatora do ogrzewania. Tak szczerze, to cała instalacja samochodowa jest wielką anteną, zaś...
Tak to wygląda w Golfie (och, znów!) 2 w wersji D; wersja benzynowa różni się tylko brakiem przewodu czarno-czerwonego do pinu "W" http://obrazki.elektroda.pl/8603739100_1... Dwa duże konektory są wewnątrz zwarte razem i jest to B+, mały to D+ do niebieskiego. Pewnie i tam tak było. Foto z innego tematu z forum, zmodyfikowane przeze...
Kiedyś brat montował alternator z Fiata do Syreny (mającej wcześniej + na masie) po modernizacji (był już "-" na masie) rozrusznik działał normalnie - nic nie trzeba było kombinować.
Z uwagi na liczbe magnesów nie moge zrobić 12 pól magnesowych ale wydaje mi się że to nie tędy droga. idealnym rozwiązaniem byłoby dorwać identyczne koło i porobić pomiary. ale skąd wziąść ?????? MOŻESZ zrobić 12 biegunów na wirniku - masz nawet za dużo neodymów - odrzuć 4 i 12 sztuk rozmieść symetrycznie. Zbuduj wirnik z 12 biegunami N S N S N S N...
Podłącz do pinu L kontrolkę a drugi koniec do ( +) akumulatora . Możesz przez diodę kierunek przewodzenia do alternatora ja robiłem to bez diody , kontrolka powinna zaświecić . Pin S na nim masz ( + ) tak . Uruchom silnik i napisz co zauważyłeś .
Zważ tylko, bo z reguły nie uruchamia się alternatora beż obciążenia na wyjściu choćby żarówką bo jego regulator może nie wytrzymać.
Tam beda jakies konkretnie diody czy każde beda pasowac byle kierunek przewodzenia był odpowiedni
Wentylator wciągnie pewnie 10A albo lepiej, dmuchawa podobnie i kompresor do tego czyli razem pewnie 30A+. Ja bym poszedł w kierunku montażu drugiego alternatora na 12V, proste, cenowo pewnie porównywalne do przetwornicy 24-12V o mocy przynajmniej 500W. Nie ma nigdzie tabliczki znamionowej?
To teraz sprawdź tym sposobem cały alternator podłączając multimetr do plusa (tam gdzie podaje zasilanie) i do jego masy. jeśli w kierunku od plusa do masy nie popłynie prąd to znaczy że jest inna przyczyna rozładowywania akumulatora. Jeśli jednak popłynie to oznacza że jedna z 3 diod plusowych przewodzi w kierunku zaporowym.
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Chodzi mi o to iż nie chce się podpinać pod aku tylko pod elektrykę maluchowską, by prąd płynął po włączeniu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...chcesz pobierać prąd z samego alternatora(prądnicy)bez obecności akumulatora?powiedzmy odpalasz "buggy"na pych a światła/kierunki zasila sam alternator?
Sprawdzałeś jakie napięcie podaje alternator ? Czy w ogóle podaje? Nie kupuj nic na ślepo najpierw analiza potem kupuj części.
jak masz prądnice, to musisz koniecznie wymienić na alternator!!!!!!!!!! A kierunki w kaszlach to śa tragiczne wogóle ich nie widać u niektórych!!!!!!!!
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Rezystancja miedzy dwoma uzwojeniami 130 om (z odłaczonymi diodami) a miedzy trzecim 68k. Tak uszkodzone - przegrzane uzwojenia stojana. Poszedlem jednak w kierunku opcji regenerowanego alternatora (gwarancja na 1 rok). Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i rady. Pozdrawiam!!
Odp jest w temacie konkretna. Dziękuję. Zmierzamy w dobrym kierunku. Google mnie nie nakierowało na ww stronę producenta. Valeo: brak w ogóle konkretów, Bosch [url=https://www.bosch-motorsport.com/co... alternator 12V <- w tym speku jest opisany format jakiś ramek LIN. Na takim...
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
Witam Po wymianie akumulatora i alternatora wysiadły mi światła mijania i prawy kierunek nie działa właściwie. Otóż jak wpinam światła na włączonej pozycji na manetce to jeszcze zapalą na chwilę. Gdy wyłączę na manetce i załącze ponownie już nie świecą... Prawy kierunek jak dotykam lekko manetkę puszczam tak zwany ,krótki kierunek to mrugają cały czas....
Chce mieć tak: kierunkowskazy, światła przód i tył i z tyłu lampę roboczą. Cała elektrykę chce bazować na Fiacie cc bo stoi pod domem rozbity i w każdej chwili mogę coś wyciągnąć. Wiem jak już kierunki zrobić, alternatorem się narazie nie przejmuje bo go nie mam jeszcze. Akumulator mam z CC i wszystkie potrzebne "pierdułki" Brakuje mi tylko schematy...
panowie ale broker_investment wcale sie nie kluci ze tyle miał tylko sie pyta jak zapobiec spadkom napiecia :D rozmowa idzie w złym kierunku
ciekawe jaką wydajność ma twój alternator piszez ze wzmaki mają max 40A a alternator ? 90A ? poszukaj informacji w tym kierunku bo moze sie okazać ze alternator i bateria przy max obciązeniu pracują na "zwarciu"pozdrawiam
alternator kierunek obrotów alternator kierunek obrót wskaźnik kierunek wskaźnik kierunek
wskazania obrotomierza cewka zapłonowy lampa sprawozdanie prawa kirchhoffa
mikrokomputer cobra1 deawoo lanos
Pobór mocy falowników Sofar Solar KTLX w nocy Dudnienie i rezonans podłogi w bloku na parterze - przyczyny i rozwiązania