Witam szanownych forumowiczów. Mieszkam poza miastem, czyli na wsi. :) Utrapieniem jest dla mnie cotygodniowe koszenie trawy (a teren mam nierówny i nachylony), tak więc jak wielu innych konstruktorów postanowiłem ułatwić sobie życie i zbudować zdalnie sterowaną kosiarkę. Pierwotne założenia zakładały zwykłą ;) zdalnie sterowaną kosiarkę na większych...
Myślę, że na podstawie kształtu łopatek wentylatora można określić kierunek obrotu alternatora. W tym alternatorze na pierwszym zdjęciu, myślę, że się będzie obracał przeciwnie do wskazówek zegara. To zagięcie łopatki ma wpychać powietrze do wnętrza? https://allegro.pl/oferta/alternator-psh...
Nawet strzalka na naklejce nic Ci nie mówi (widać ją na zdjęciu nawet bez powiększenia :cry: ) Alternator jest maszyną prądu zmiennego i będzie dzialać też w drugą stronę tyle że nie będzie dobrego chŁodzenia, musisz zmienić Łopatki wentylatora. No cóż ale post jest :D
czy alternator moze ladowac w obu kierunkach obrotu???
Jeszcze pozostaje kwestia pogorszonego chłodzenia z racji dedykowanej konstrukcji wentylatora do kierunku obrotów.
chodzi Ci o zmianę kierunku wirowania?
Będzie alternator pracował bez problemu w obydwie strony, bez wymieniania czegokolwiek, z wentylatorem włącznie - to dmuchawa odśrodkowa która działa niezależnie (no, prawie, kwestia kształtu łopatek) od kierunku obrotów. A który inteligent widział kierunkowe łożyska w altku?
Witam Nawet nie wiem jak nazwać ów układ. Jak ktoś podpowie zmienię temat. Poszukuję kogoś kto potrafił by zrobic układ który były podłączony do alternatora wyjscie W - sygnał obrotomierza. I tak Układ miałby zadanie załączyć przekażnik po osiągnięciu przez alternator określonych obrotów, a po spadku obrotów poniżej określonego poziomu przekaznik miałby...
Witam,jak odwrócić kierunek obrotów w silniku elektrycznym 230V o mocy 1,5kW z kondesatorem.Na silniku żadnej tabliczki znamionowej nie ma,ale jest schemat wewnątrz puszki/dekla z wychodzących przewodach silnika.Na schemacie się nie znam ale widzę że jest mozliwosć obrotów w prawo/lewo.Ponizej załaczam zdjęcia silnika z obecnie przykręconymi przewodami,tylko...
Witam Proszę o schemat urządzenia, które po naciśnięciu przycisku będzie zmieniało biegunowość. Układ potrzebuję do silniczka 12V. PS Układ ma pracować tylko jak naciskam przycisk: raz naciskam przycisk silniczek kręci się w prawo - drugi raz naciskam przycisk silniczek kręci się w lewo Proszę o pomoc Filip
Ciekawiła mnie zasada działania alternatora, więc znalazłem sobie w garażu takowy i rozebrałem. Ogólnie rozumiem jak on działa, ale nie potrafię dojść do tego, w jaki sposób strumień magnetyczny wirnika pazurowego wychodzi prostopadle do cewki na stojanie. Znalazłem rysunek: http://obrazki.elektroda.net/66_12249526... który rozumiem tak, że...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Chciałbym uruchomić obrotomierz w aucie ale nie wiem gdzie wlutować pin pod styk W którego seryjnie brakuje w alternatorze. Alternator jest bosch'owski. Poniżej załączam fotkę. http://images28.fotosik.pl/179/f4f9b707a...
Witam wszystkich, mam mały problem związany z małym silnikiem dwu fazowym zasialnym z sieci 230V/50Hz o mocy 90W, podłączony tak żeby pracował jako silnik jedno fazowy, słabo znam się na elektryce i automatyce i wszystkim co nie ma w sobie półprzewodników :-) dlatego piszę i mam nadzieję że mnie nie wyśmiejecie, otórz potrzebuję jakieś prościutkie rozwiązanie,...
Witajcie, do mojego schematu muszę dodać jakiś prosty układ który powodował by zmianę polaryzacji napięcia. Mam z tego forum schemat układu, regulacji obrotów silnika, teraz musiał bym dołożyć do niego jakiś prosty układ który mógł bym za pomocą 2 przycisków zmieniać kierunek obrotu silniczka elektrycznego, tzn wciskam przycisk 1 (trzymam go) silniczek...
Prośba do znawców ( elektryków) jak zmienić podłączenie już istniejące aby silnik zmienił kierunek obrotów .Obecnie przy takim połączeniu jak na zamieszczonym rysunku kręci w lewo a chciałbym aby obracał się odwrotnie. https://obrazki.elektroda.pl/2313967200_... https://obrazki.elektroda.pl/9121102500_... https://obrazki.elektroda.pl/8918908500_...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witam , Panowie potrzebuję zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym 2,2kw 2800 obr/min , aktualne podłączenie na zdjęciu. Wszystko co udało mi się znaleźć tyczy się silników z jednym kondensatorem. Jestem zielony w tym temacie więc proszę wyrozumiałość i w miarę łopatologicznie instrukcje. https://obrazki.elektroda.pl/2072651100_...
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Witam potrzebuje Schemat podłączenia zmiany kierunków pracy silnika trójfazowego.
Witam wszystkich. Posiadam silnik od pompy basenowej i mam co do niego pewne plany. Ale niestety ma on lewe obroty. Wyprowadzenia kabli są dokładnie takie same jak w temacie. Pomierzyłem oporności na poszegolnych kablach które wychodzą z silnika i tak one się przedstawiają: Różowy żółty 69,8 ohm Różowy niebieski 43,5 ohm Żółto niebieski 26,3 ohm Rozważałem...
Witam buduje samochodzik elektryczny i chce aby jeździł on do przodu i do tyłu tylko że pojawił się problem. Mianowicie nie wiem jak zrobić aby silnik elektryczny kręcił się w prawo po przełączeniu przełącznikiem w lewo ?? Samochodzik nie jest zdalnie sterowany. Z góry dziękuje za pomoc
.Kierunek obrotów jest uzalezniony od urządzenia wentylacyjnego.Co najwyżej zmień wentylator,bo przeginanie łopatek jest nonsensowne. Wielokrotnie robiłem takie przeróbki i dochodziło nawet do tego że zakładałem altka bez wentylatora,bo tak podobno-wg klienta- tak ładniej. Nie przegrzewał się,bo i pobór prądu niewielki. Załóż jaki masz i zapomnij o...
Lewe obroty są wtedy, kiedy zastosuje się alternator innego producenta. W Twoim przypadku należy - jeśli to możliwe - zamontować go "tyłem do przodu", co odwróci kierunek obrotów osi alternatora. Jak to sobie wyobrażasz ? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu...
Pytanie brzmiało czy muszą być prawe obroty ?
uważaj na biegunowość podłączenia silnika (chodzi o kierunek obrotów) bo alternator zacznie wytwarzać przeciwne napięcie. Nie wkręcaj autora tematu... Alternator wytwarza prąd przemienny niezależnie od kierunku obrotów, a układ prostownikowy odpowiada za biegunowość.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Witam Mam pytanie mam sama silnik S-15 i chce podłączyć alternator od C-360 pytanie czy kierunek obrotów (napędu alternatora) ma znaczenie czy to obojętne?
Zatem może przyszła pora na sprawdzenie tych urządzeń? Rozumiem, że są nowe. Tak są nowe i nie działaj trochę poczytałem na ten temat i zastanawiam się nad obrotami może są za małe i czy kierunek obrotów alternatora ma znaczenie? Jakie powinny być minimalne obroty żeby alternator ładował?
Kierunek obrotów dla alternatora pod względem elektrycznym jest bez znaczenia, mechanicznie to tylko nakrętka mocowania koła pasowego na wirniku aby się nie odkręcała. W wersjach 12V były alternatory z "lewym" gwintem bodajże w Volvo, w wersjach 24V to nie kojarzę.
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy WARSZAWA miała dmuchawę?
Kolego u ciebie jest sprzegiełko.i widac nawet że wychodzi z niego rdza co moze swiadczyc o zatarciu wewnątrz sprzegiełka.sprzegiełko powinno blokowac sie w kierunku obroku alternatora a przepuszczac w przeciwna strone do obrotu.
100% żółty kabel na B+!! Co do zmiany kierunku obrotów alternatora, oczywiście będzie on pracował. Niestety mocno zmniejszy się wydajność wentylowania wnętrza alternatora, co przy dużym jego obciążeniu,może być problemem. Pozdrawiam!!
Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego. Ale ma znaczenie dla chłodzenia, wentylator jest przewidziany do obrotów w prawo.
Witam. Kierunek obrotów alternatora absolutnie nie ma wpływu na jego pracę. Nie wiem jaki to ciągnik. Może w ciągniku biegunowość się nie zgadza, ale to Kolega by zauważył przy podłączaniu. Albo źle podłączony albo altek niesprawny, koniec, kropka. Pozdrawiam.
Panowie wielkie dzięki za pomoc lecz zapadła decyzja o zmianie prądnicy na alternator. Regulator na który czekałem okazał się badziewiem, a nowy kosztuje 60zł. Za 40zł będę miał sprawny alternator. Czy kierunek obrotu alternatora ma znaczenie? ( kłopot z mocowaniem) Edit: Doczytałem, może tylko kłopot jest z chłodzeniem jeśli kierunek nie okaże się...
Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki. Dodano po 14 Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
Czy alternator ładuje akumulator jeśli się kreci w złą stronę??, czy jest jakaś różnica w tym czy się kreci w lewo , czy w prawo?? czy jest to bez różnicy. Pytam bo słyszałem już rożne wersje na ten temat, a nie jestem przekonany do tego w która naprawdę powinien się kręcić alternator. Będzie ladował bez względu na kierunek obrotów.
Tak, możesz go wyrzucić. Zwróć jeszcze uwagę na kierunek obrotów. Dla alternatora nie ma to znaczenia, ale dla wentylatora go chłodzącego ma.
Witam, Odpowiedź brzmi nie , dlatego że będzie zaburzony system wentylacji np. regulator napięcia będzie chłodzony na końcu przez co będzie się przegrzewał. Jedyna rada to zamiana łopatek na np. proste - chłodzenie takie samo w każdym kierunku obrotów.
Kiedyś brat montował alternator z Fiata do Syreny (mającej wcześniej + na masie) po modernizacji (był już "-" na masie) rozrusznik działał normalnie - nic nie trzeba było kombinować.
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
nie sprawdzałem, a trzeba to sprawdzi wizualnie bo jest dużo rozbierania aby się tam dostać. To podstawowe sprawdzenie. Trudno mi sobie wyobrazić trudny dostęp do szczotek... Obwód między E- a E+ jaką ma rezystancję (regulator odłączony)? jakie powinno być na nim napięcie? Do 48V DC. Można się jeszcze zastanowić czy przyczyna nie leży w zaniku magnetyzmu...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
co do mojego postu jw. posiadam tester do sprawdzania alternatorów IST jak i funkcje odwracalna jednak wychodzi ze cos jest z nim nie tak pisałem ze nie odpala auta szarpnie trzy razy ale w przeciwnym kierunku obrotu owe połączenie czy tez blaszki nie maja nic wspólnego możliwe ze jakiś czujnik hala uszkodzony kręcąc ręcznie kołem pasowym w prawo na...
czy alternator może pracować ruchem wahadłowym? moze pracować o ile wprawisz w obroty 1500obr/min no i problem przy zmianie kierunku pasek stanie na kole.
Albo błąd montażu. Kierunek biegu pasa powinien być zł wału korbowego na napinacz z obrotami czyli w prawo. PK pas się nie ślizga.
(at)ElektrodaBot jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Jak na razie to bot pokazuje zmianę kierunku obrotów. To w większości promnic ze względu na ułożenie szczotek ja już prawie niemożliwe znaczy da się ale dość szybko się rozsypie dlatego powinni większość prądnic ma strzałką zaznaczone kierunek wirowania.
Skoro miałeś prądnice to na pewno + prądnicy i akumulatora miałeś na ramie traktora. Zamieniając prądnice na alternator musisz odwrotnie podłączyć akumulator z tego względu że alternator ma - na obudowie a + na przewodzie. Podłączenie rozrusznika pozostaje bez zmian dlatego że to silnik szeregowy i zmiana polaryzacj zasilania na zaciskach przyłączeniowych...
Alternator trójfazowy nie ma znaczenia w którą stronę się obraca, w przypadku prądnicy - owszem. Krzywkę przerywacza należałoby wykonać nową, ze względu na łagodny kształt progu na którym rozwierać się będą styki przerywacza w kierunku przeciwnym. Zapłon elektroniczny to zupełnie inna dyskusja. Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać...
Witam . Rozpatrując zmiane biegunowości akumulatora koledzy brali pod uwagę zmianę kierunku pola magn . wirnika . Jednak rozrusznik posiada uzwojenie na biegunach stojana , a nie magnesy stałe i w związku ze zmianą biegunowości akumulatora , zmienia się automatycznie nie tylko biegunowość wirnika , ale jednocześnie także stojana i biedak niema wyjścia...
A jak napędzasz pompę olejową, z alternatora, czy wału? Jakie zastosowałeś koła pasowe?
Witam, Mam alternator na 24 V angielskiej firmy CAV typ AC 5824-2, możliwością obrotu obu kierunkach; alternator ma wyjścia: + - A F W komplecie jest regulator Cav typ 440A z wyjściami: - A WL F HI+ MED+ LO+ http://obrazki.elektroda.net/1_124821224... Prawdopodobnie powyższy sprzęt był stosowany w Land Roverach. Czy jest potrzebny przekaźnik...
Cholera dziwne bo w samochodzie latał normalnie bez zarzutu. No cóż. A czy przez to może się później coś dziać?? A co z obrotami?? Chodzi mi o kierunek, obojętny??
Z dymamo jest wszystko w porządku. Faktycznie drut jest na szpulce w której obraca się magnes i nic by się nie wyindukowało gdyby nie było pakietu blaszek, który obejmuje tę szpulkę z uzwojeniem. Kształt blaszek i ich ułożenie powoduje, że wraz z obrotem wirnika i zmienia się kierunek strumienia opływającego cewkę. Dynamo w środku wygląda trochę jak...
Wiele osób odradza mi prądnice z alternatora ,rozumiem to ale mam alternator i to są moje początki walki z wiatrakami ... Kolego osobiście uważam, że dobrze Tobie radzą. Też zaczynałem podobnie. Pierw przerobiłem stary silnik od nagrzewnicy na prądnice efekty były mizerne więc pojawił się pomysł przerobienia alternatora. Bez ruszania uzwojeń potrzebne...
No i co z tego skoro nie wiesz co do czego i jeszcze wprowadzaszw błąd innych. A to ciekawe,może rozwiniesz. EDIT: Podbijam-gdzie wprowadziłem w błąd tych "innych"? Jesteś w stanie zlokalizować moduł DRL? Masz od niego pomiar w obu kierunkach ,będzie łatwiej zawęzić obszar poszukiwań. Rezystor wpięty równolegle z kontrolką też ma znaczenie,ale wszystkiego...
Z tego co pamiętam Mistral nie ma transformatora ani mostka a silnik elektryczny napędza alternator ten który napędza równiez silnik spalinowy. Ale mogę się mylic. Racja odnosnie termika nalezy zwrócic uwage na styki pomocnicze aby połączyc odpowiednio z tego co pamiętam powinny byc podłączone styki NC. I oczywiscie dobrac zakres prądu do mocy silnika....
(at)grzegorzmadera owszem, przez kilka sekund. I jeszcze zależy, jaki prąd znamionowy ma alternator... Czy nie jest to lustrzana sytuacja do oddawania przez akumulator wielokrotnie większego prądu podczas rozruchu? Zwłaszcza w początkowej fazie? Od zerowych obrotów rozrusznika? I tak- jak potrzymasz (wszak niezalecane!) rozrusznik w zimie przez długi...
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
No i widzisz, wyższe obroty i alternator "daje radę" Jakiej pojemności jest akumulator i ile ma lat? Jeśli chcesz coś poprawić idź w kierunku nowy akumulator tudzież większej pojemności (bez przesady)
Rozumiem , że nawinąłeś drut miedziany na pierścień ślizgowy jak na szpulkę ? Wszystko to zalutowałeś ? Bez toczenia - likwidacji bicia ? Przy większych obrotach szczotki "fruwają " i lut lata we wszystkich możliwych kierunkach . Pozdrawiam .
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
alternator kierunek obrót kierunek alternator alternator kierunek obrotów
zmywarka plaszcz wodny otwieranie drzwiczek ładowarka indukcyjny szczoteczka
nastawnik turbo pilarka spalinowa
Karta Wi-Fi do IBM ThinkPad R60e: Wybór i Kompatybilność Uszczelniacz misy wypiekacza chleba - wymiana i konserwacja