Nawet strzalka na naklejce nic Ci nie mówi (widać ją na zdjęciu nawet bez powiększenia :cry: ) Alternator jest maszyną prądu zmiennego i będzie dzialać też w drugą stronę tyle że nie będzie dobrego chŁodzenia, musisz zmienić Łopatki wentylatora. No cóż ale post jest :D
Pytanie brzmiało czy muszą być prawe obroty ?
nie sprawdzałem, a trzeba to sprawdzi wizualnie bo jest dużo rozbierania aby się tam dostać. To podstawowe sprawdzenie. Trudno mi sobie wyobrazić trudny dostęp do szczotek... Obwód między E- a E+ jaką ma rezystancję (regulator odłączony)? jakie powinno być na nim napięcie? Do 48V DC. Można się jeszcze zastanowić czy przyczyna nie leży w zaniku magnetyzmu...
czy alternator moze ladowac w obu kierunkach obrotu???
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
To jest wentylator "odśrodkowy" i taka jest jego zasada działania - od środka na zewnątrz. wentylator odśrodkowy, ma łopatki proste, tak jak przewietrznik na silniku, działa zawsze tak samo niezależnie od kierunku obrotów. W tym alternatorze łopatki są pod kątem co narzuca kierunek obrotów.
Witam Mam pytanie mam sama silnik S-15 i chce podłączyć alternator od C-360 pytanie czy kierunek obrotów (napędu alternatora) ma znaczenie czy to obojętne?
uważaj na biegunowość podłączenia silnika (chodzi o kierunek obrotów) bo alternator zacznie wytwarzać przeciwne napięcie. Nie wkręcaj autora tematu... Alternator wytwarza prąd przemienny niezależnie od kierunku obrotów, a układ prostownikowy odpowiada za biegunowość.
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Jeszcze pozostaje kwestia pogorszonego chłodzenia z racji dedykowanej konstrukcji wentylatora do kierunku obrotów.
Panowie wielkie dzięki za pomoc lecz zapadła decyzja o zmianie prądnicy na alternator. Regulator na który czekałem okazał się badziewiem, a nowy kosztuje 60zł. Za 40zł będę miał sprawny alternator. Czy kierunek obrotu alternatora ma znaczenie? ( kłopot z mocowaniem) Edit: Doczytałem, może tylko kłopot jest z chłodzeniem jeśli kierunek nie okaże się...
.Kierunek obrotów jest uzalezniony od urządzenia wentylacyjnego.Co najwyżej zmień wentylator,bo przeginanie łopatek jest nonsensowne. Wielokrotnie robiłem takie przeróbki i dochodziło nawet do tego że zakładałem altka bez wentylatora,bo tak podobno-wg klienta- tak ładniej. Nie przegrzewał się,bo i pobór prądu niewielki. Załóż jaki masz i zapomnij o...
Kolego u ciebie jest sprzegiełko.i widac nawet że wychodzi z niego rdza co moze swiadczyc o zatarciu wewnątrz sprzegiełka.sprzegiełko powinno blokowac sie w kierunku obroku alternatora a przepuszczac w przeciwna strone do obrotu.
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
Zatem może przyszła pora na sprawdzenie tych urządzeń? Rozumiem, że są nowe. Tak są nowe i nie działaj trochę poczytałem na ten temat i zastanawiam się nad obrotami może są za małe i czy kierunek obrotów alternatora ma znaczenie? Jakie powinny być minimalne obroty żeby alternator ładował?
Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy WARSZAWA miała dmuchawę?
Kierunek obrotów dla alternatora pod względem elektrycznym jest bez znaczenia, mechanicznie to tylko nakrętka mocowania koła pasowego na wirniku aby się nie odkręcała. W wersjach 12V były alternatory z "lewym" gwintem bodajże w Volvo, w wersjach 24V to nie kojarzę.
Lewe obroty są wtedy, kiedy zastosuje się alternator innego producenta. W Twoim przypadku należy - jeśli to możliwe - zamontować go "tyłem do przodu", co odwróci kierunek obrotów osi alternatora. Jak to sobie wyobrażasz ? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu...
Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki. Dodano po 14 Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego. Ale ma znaczenie dla chłodzenia, wentylator jest przewidziany do obrotów w prawo.
chodzi Ci o zmianę kierunku wirowania?
Czy alternator ładuje akumulator jeśli się kreci w złą stronę??, czy jest jakaś różnica w tym czy się kreci w lewo , czy w prawo?? czy jest to bez różnicy. Pytam bo słyszałem już rożne wersje na ten temat, a nie jestem przekonany do tego w która naprawdę powinien się kręcić alternator. Będzie ladował bez względu na kierunek obrotów.
Kiedyś brat montował alternator z Fiata do Syreny (mającej wcześniej + na masie) po modernizacji (był już "-" na masie) rozrusznik działał normalnie - nic nie trzeba było kombinować.
Tak, możesz go wyrzucić. Zwróć jeszcze uwagę na kierunek obrotów. Dla alternatora nie ma to znaczenia, ale dla wentylatora go chłodzącego ma.
Witam, Odpowiedź brzmi nie , dlatego że będzie zaburzony system wentylacji np. regulator napięcia będzie chłodzony na końcu przez co będzie się przegrzewał. Jedyna rada to zamiana łopatek na np. proste - chłodzenie takie samo w każdym kierunku obrotów.
100% żółty kabel na B+!! Co do zmiany kierunku obrotów alternatora, oczywiście będzie on pracował. Niestety mocno zmniejszy się wydajność wentylowania wnętrza alternatora, co przy dużym jego obciążeniu,może być problemem. Pozdrawiam!!
(at)ElektrodaBot jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Jak na razie to bot pokazuje zmianę kierunku obrotów. To w większości promnic ze względu na ułożenie szczotek ja już prawie niemożliwe znaczy da się ale dość szybko się rozsypie dlatego powinni większość prądnic ma strzałką zaznaczone kierunek wirowania.
Witam. Kierunek obrotów alternatora absolutnie nie ma wpływu na jego pracę. Nie wiem jaki to ciągnik. Może w ciągniku biegunowość się nie zgadza, ale to Kolega by zauważył przy podłączaniu. Albo źle podłączony albo altek niesprawny, koniec, kropka. Pozdrawiam.
czy alternator może pracować ruchem wahadłowym? moze pracować o ile wprawisz w obroty 1500obr/min no i problem przy zmianie kierunku pasek stanie na kole.
A jak napędzasz pompę olejową, z alternatora, czy wału? Jakie zastosowałeś koła pasowe?
Będzie alternator pracował bez problemu w obydwie strony, bez wymieniania czegokolwiek, z wentylatorem włącznie - to dmuchawa odśrodkowa która działa niezależnie (no, prawie, kwestia kształtu łopatek) od kierunku obrotów. A który inteligent widział kierunkowe łożyska w altku?
co do mojego postu jw. posiadam tester do sprawdzania alternatorów IST jak i funkcje odwracalna jednak wychodzi ze cos jest z nim nie tak pisałem ze nie odpala auta szarpnie trzy razy ale w przeciwnym kierunku obrotu owe połączenie czy tez blaszki nie maja nic wspólnego możliwe ze jakiś czujnik hala uszkodzony kręcąc ręcznie kołem pasowym w prawo na...
Skoro miałeś prądnice to na pewno + prądnicy i akumulatora miałeś na ramie traktora. Zamieniając prądnice na alternator musisz odwrotnie podłączyć akumulator z tego względu że alternator ma - na obudowie a + na przewodzie. Podłączenie rozrusznika pozostaje bez zmian dlatego że to silnik szeregowy i zmiana polaryzacj zasilania na zaciskach przyłączeniowych...
Cholera dziwne bo w samochodzie latał normalnie bez zarzutu. No cóż. A czy przez to może się później coś dziać?? A co z obrotami?? Chodzi mi o kierunek, obojętny??
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Witam, Mam alternator na 24 V angielskiej firmy CAV typ AC 5824-2, możliwością obrotu obu kierunkach; alternator ma wyjścia: + - A F W komplecie jest regulator Cav typ 440A z wyjściami: - A WL F HI+ MED+ LO+ http://obrazki.elektroda.net/1_124821224... Prawdopodobnie powyższy sprzęt był stosowany w Land Roverach. Czy jest potrzebny przekaźnik...
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Witam . Rozpatrując zmiane biegunowości akumulatora koledzy brali pod uwagę zmianę kierunku pola magn . wirnika . Jednak rozrusznik posiada uzwojenie na biegunach stojana , a nie magnesy stałe i w związku ze zmianą biegunowości akumulatora , zmienia się automatycznie nie tylko biegunowość wirnika , ale jednocześnie także stojana i biedak niema wyjścia...
Z dymamo jest wszystko w porządku. Faktycznie drut jest na szpulce w której obraca się magnes i nic by się nie wyindukowało gdyby nie było pakietu blaszek, który obejmuje tę szpulkę z uzwojeniem. Kształt blaszek i ich ułożenie powoduje, że wraz z obrotem wirnika i zmienia się kierunek strumienia opływającego cewkę. Dynamo w środku wygląda trochę jak...
No i co z tego skoro nie wiesz co do czego i jeszcze wprowadzaszw błąd innych. A to ciekawe,może rozwiniesz. EDIT: Podbijam-gdzie wprowadziłem w błąd tych "innych"? Jesteś w stanie zlokalizować moduł DRL? Masz od niego pomiar w obu kierunkach ,będzie łatwiej zawęzić obszar poszukiwań. Rezystor wpięty równolegle z kontrolką też ma znaczenie,ale wszystkiego...
Alternator trójfazowy nie ma znaczenia w którą stronę się obraca, w przypadku prądnicy - owszem. Krzywkę przerywacza należałoby wykonać nową, ze względu na łagodny kształt progu na którym rozwierać się będą styki przerywacza w kierunku przeciwnym. Zapłon elektroniczny to zupełnie inna dyskusja. Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać...
Wiele osób odradza mi prądnice z alternatora ,rozumiem to ale mam alternator i to są moje początki walki z wiatrakami ... Kolego osobiście uważam, że dobrze Tobie radzą. Też zaczynałem podobnie. Pierw przerobiłem stary silnik od nagrzewnicy na prądnice efekty były mizerne więc pojawił się pomysł przerobienia alternatora. Bez ruszania uzwojeń potrzebne...
No i widzisz, wyższe obroty i alternator "daje radę" Jakiej pojemności jest akumulator i ile ma lat? Jeśli chcesz coś poprawić idź w kierunku nowy akumulator tudzież większej pojemności (bez przesady)
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Rozumiem , że nawinąłeś drut miedziany na pierścień ślizgowy jak na szpulkę ? Wszystko to zalutowałeś ? Bez toczenia - likwidacji bicia ? Przy większych obrotach szczotki "fruwają " i lut lata we wszystkich możliwych kierunkach . Pozdrawiam .
Z tego co pamiętam Mistral nie ma transformatora ani mostka a silnik elektryczny napędza alternator ten który napędza równiez silnik spalinowy. Ale mogę się mylic. Racja odnosnie termika nalezy zwrócic uwage na styki pomocnicze aby połączyc odpowiednio z tego co pamiętam powinny byc podłączone styki NC. I oczywiscie dobrac zakres prądu do mocy silnika....
Witam mam problem z Ducato 2.8Jtd 127KM 2004r. Mam problem z moim fiatem gdy wyjeżdżam z domu jak przejadę jakieś 300m delikatnie pod górkę powyżej 2.5tys obrotów zarza mi się kierunkowskazy i gdy włączę w lewo albo w prawo szarpanie samochodem i wyskakuje check i odcina moc a jak go zgasze silnik to już go nie odpalę kręci ale nie odpali ale jak usunę...
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
Części z Wilmatu. Tyle że tam można kupić oryginalny zapłon Langfang Kokusan (ze usuniętymi oznaczeniami) jak i typowo chińskie podróbki. Jedyna różnica w tym statorze jest odłączenie masy uzwojenia alternatora i wyprowadzenie drugim żółtym przewodem. Przy okazji jest usunięty biały przewód masowy, czyli to czego w S51 brakuje i w pewnych sytuacjach...
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Więc tak. Wszystko działa dopóki nie włączę lewego kierunku. Wtedy od razu wybija bezpiecznik. Jak włożyłem na ryzykowną próbę 25A to wybiło po jakichś dwóch sekundach i na zapalonym silniku dało się odczuć obciążenie na alternatorze bo obroty silnika aż zwolniły. Powyciągałem wszystkie żarówki od lewego kierunku i miernik pokazuje pełne przejście pomiędzy...
(at)grzegorzmadera owszem, przez kilka sekund. I jeszcze zależy, jaki prąd znamionowy ma alternator... Czy nie jest to lustrzana sytuacja do oddawania przez akumulator wielokrotnie większego prądu podczas rozruchu? Zwłaszcza w początkowej fazie? Od zerowych obrotów rozrusznika? I tak- jak potrzymasz (wszak niezalecane!) rozrusznik w zimie przez długi...
Podziekowanie za podpowiedź dla "Mariusz 1978". Faktycznie na wyższych obrotach i włączonych wszystkich urządzeń pobierających prąd (światła, 4 kierunki, radio na full, 2 wentylatory, wycieraczki) na alternatorze mam 14,4V a na akumulatorze 1V mniej. Po pracy sprawdzę w którym miejscu wystepuje ten spadek napięcia. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy 126p...
Alternator dawał około 30 A (przy tych 13 A na akumulator) ,ale włączone były światła czyli też 12-15 A na same światła. Alternator 70 A. Czyli pracował na połowie mocy. A jak ma się "moc" alternatora w funkcji obrotów jego wirnika? Da te deklarowane 70A na biegu jałowym silnika? Może dla tej prędkości obrotowej wirnika alternatora był to właśnie max...
Akumulator wytrzymał miesiąc po czym znowu zaczyna się rozładowywać, a raczej nie doładowywać. Dokonałem dokładnych pomiarów na wyjsciu z alternatora jak i bezpośrednio na akumulatorze. Spadek napięcia pomiędzy akumulatorem a alternatorem to około 0,03 V Pomiary: - bieg jałowy z włączonymi wszystkimi odbiornikami tj. światła drogowe, kierunki, dmuchawa,...
Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW Nie zgodzę się z tym zdaniem. Wszystko zależy od kierunku obrotów i od tego jak umiejscowione...
Mam problem z ładowaniem w motocyklu enduro. Sprawa wygląda następująco: Pewien czas borykam się z tym problemem, do tej pory zdiagnozowałem że wszystkie wtyczki, konektory, bezpiecznik, gniazda itp są OK, akumulator jest roczny, regulator jest sprawny, napięcia z alternatora dla każdej fazy wynosi 10v. I właśnie z tym alternatorem mam dylemat, wszystkie...
A nie chce mi się wierzyć dlatego ponieważ w takiej sytuacji jaką opisujesz powinna zapalić się kontrolka ładowania (w wyniku odwrócenia kierunku prądu na drodze alternator<->akumulator). Błąd kolejny. Lampka zapali się jeżeli alternator nie generuje prądu. Na wolnych obrotach też generuje tyle że mniej niż wynosi zapotrzebowanie samochodu, więc...
Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Takich bredni dawno nie czytałem. Nie wiem po co piszą ludzie, którzy nie próbowali rozwiązać problemu (oczywiście poza pytającym). A więc jeśli jest prawdą to co piszesz, że jest to urządzenie z regulatorem (wbudowanym), to do złącza na wsuwkę musisz podać przez żarówkę (np 3 - 5 W) 12 V. Oczywiście w stosunku do...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
O ile dobrze mi się wydaje to Jawa a Cz to są bliźniacze konstrukcje. Tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... w pierwszym poście jest schemat elektryczny motocykla i są dwa bezpieczniki - drugi 8A na kierunkowskazy. Ale o coś innego - dlaczego cały czas nikt nie kojarzy że przez bezpiecznik płynie tylko prąd z akumulatora przy rozładowywania...
Będzie działać. Nawet zapłonu nie trzeba przerabiać tylko go odpowiednio przestawić. Kierunek pracy alternatora też nie jest określony i nie będzie sprawiać problemów (to nie samochodowy alternator z wentylatorem). A do czego taki wynalazek?
Masz źle podłączony amperomierz. Należy go włączyć tak jak na schemacie - z rozrusznika do amperomierza na jeden zacisk, a drugi zacisk do stacyjki. Podłączenie alternatora to druga sprawa, ale niezależna od amperomierza. Amperomierz ma być po prostu szeregowo wpięty na kablu zasilającym pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem [akumulatorem]. Amperomierz...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
Po przelutowaniu diód, poprawieniu styków i założeniu go - zaczął ładować. Wszystko było by pieknie ale na niskich obrotach kontrolka się świeci - gaśnie dopiero ok 1400 obr. Żarówka założona w obw wzbudzenia to 4W. Da się coś z tym zrobić jeszcze, by to poprawić? Zmienić żarówkę na mocniejszą jakąś? Jest sens robić coś w tym kierunku jeszcze?
Witam panowie. Upieracie się na nieszczelny dolot i może macie racje ale czy aby na pewno wtedy strasznie trzęsło budą tak jak autor tematu mówił? Miałem podobny problem w innym samochodzie i u mnie objawem takiego zachowania były nadmiernie zużyte panewki dzięki czemu telpało wałem na wszystkie strony. U mojego kolegi zaś objawem falowania obrotów...
Witam Mam podobny problem, ale znacznie prostszy, a nie chcę zakładać nowego tematu więc podpinam się do istniejącego. Chciałbym zrobić sterowanie dwóch silników DC za pomocą joysticka. Silniki to silniki od wycieraczek malucha z przekładniami 12V. Nie wiem jaki mają pobór prądu ale pewnie około 2-5A. Chodzi mi o 1 stopniowe sterowanie tych silników...
Witam, auto jak w temacie. Dokopałem się już że wzbudzeniem steruje niestety BSI. Sprawa wygląda tak zaplam kontrolka się pali cały czas, obroty na 3-4tysiące alternator sam się wzbudzi łądowanie jest można jechać i 4h -14.4volta. Na przewodzie z wzbudzenia było 0volt, dokopałem się do zączki przy lewym nadkolu zaśniedziałe wyczyściłem. Teraz pokazuje...
R41 co masz na myśli pisząc " w złym kierunku?" możesz mi to objaśnic? W sumie to nie wiem co można z takiego alternatora wyciągnąc bo nie było tu tabliczki znamionowej. Trochę czytałem prawdopodobnie to 24v i 120A. Do bardziej doświadczonych: Co można z tego wyciągnąc? Jak to osiągnąć i czy w dobrym kierunku zmieżam? Chciałbym zastosować 3 łopaty po...
A czy to jest alternator, czy prądnica? W starszych 126 z prądnicą żarzenie się kontrolki na "luzie" było normą. Po pierwsze należy podłaczyć do akumulatora woltomierz i zobaczyć napięcie przy wolnych obrotach i po dodaniu gazu. Jeżeli po dodaniu gazu wzrasta do ok 14 V (przy alternatorze) to raczej akumulator do wymiany. O tym, czy do akumulatora dopływa,...
(at)ElektrodaBot silnik to Deutz a nie deluxe. popraw odpowiedz. Sprostowanie – wersja instalacji z silnikiem Deutz Przepraszam za poprzednie nawiązanie do „Deluxe Engine”. Poniżej poprawiam opis zgodnie ze schematem „Electrical Diagram – Deutz Engine (końcówka S/N 343191)” przesłanym w ostatnim poście. 1. Lokalizacja i rola diody #3 • Na schemacie...
Wygląda na to że nic się nie popsuje przy próbie jeżeli szczotki się nie klinują w przeciwną stronę.Natomiast przy pracy ciągłej należy sprawdzić czy wentylator /chłodzenie/ pracuje prawidłowo przy odwrotnym kierunku wirowania. Z podanego opisu wynika że ta prądnica przypomina budową alternator samochodowy więc powinna działać w każdym kierunku- pod...
Szczerze mowiac nie wiem co oznaczaja te wartosci, ale widac ze przewodza w jednym kierunku na mierniku, a w druga maja porownywalne wartosci , z wyjatkiem tej jednej. albo się pomyliłeś pisząc albo mierząc albo mostek padnięty chyba że mierzyłeś z podłaczonym uzwojeniem mają w jedną przewodzić a w drugą nie
Witam Wiec tak, po zmianie alternatora dzieje się : - gdy światła pozycyjny są wyłączone a włączy się prawy kierunek to kierunek mryga wraz z pozycyjnymi, - Gdy włączę światła pozycyjne włącza się też prawy kierunek i świeci światłem ciągłym, - po zlikwidowaniu połączenie tych 2 przewodów od podświetlenia nie przepala bezpiecznika od swiatel pozycyjnych,...
Kontrolka alternatora 126p otrzymuje z obu stron +14,2....14,4V od alternatora. Z jednej strony + od diod wzbudzenia, z drugiej od głównych diod dodatnich. Jeżeli te plusy nie są równe, to lampka nie gaśnie całkowicie. Co zrobić: - zmierzyć napięcie na akumulatorze przy różnych obrotach silnika (powinno być ok. 14 V, max 14,4V) - jeżeli napięcie jest...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Posłuchaj porady inżyniera. Nie prawdą jest, że słaby akumulator musi być przyczyną przygasania świateł kiedy silnik jest włączony. Alternator (na wolnych obrotach ) normalnie (tzn w nowszych samochodach) daje przynajmniej kilkadziesiąt amperów i cała energia pochodzi z alternatora, więc akumulator nie uczestniczy w "sponsorowaniu" odbiorników prądem....
1. Jak zachowuje się napięcie na na akumulatorze, czy przypadkiem nie przekracza 14,5V? 2. Jaki masz regulator napięcia przy alternatorze? Stare regulatory napięcia mogą wprowadzać do instalacji straszną sieczkę. Najlepiej jakbyś miał oscyloskop i sprawdził poziom zakłóceń w instalacji. 3. To stan kondensatorów odkłócających w instalacji, czy są sprawne...
Kontrolka alternatora otrzymuje z obu stron +14,2....14,4V od alternatora. Z jednej strony + od diod wzbudzenia, z drugiej od głównych diod dodatnich (akumulatora). Jeżeli te plusy nie są równe, to lampka nie gaśnie. Przyczyna świecenia lampki może być w złych stykach przewodów lub w diodach alternatora. Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną...
a może ktoś wie jaka jest możliwoś przewinięcia alternatora z 24v na 230v i na jak najmniejsze obroty bo mam problem z obrotami wiadomo że alternator musi mieć powyżej 1000 obrotow a nie mam przekładni zresztą budżet nie przewiduje przekładni bo są za drogie Przezwojenie to żaden problem a obroty no niestety aby miec 50 Hz no to musisz miec 3000 rpm...
Powiedz mi czy w tej maszynie masz plus czy minus na masie. Zwyczajowo wszystkie prądnicowce miały plus na masie. Co prawda nie ma to do pracy prądnicy oraz innych urządzeń żadnego znaczenia ( poza silnikami z magnesami trwałymi) ale sobie to ustalmy dzięki temu będziemy wiedzieć czy jest zbudzona plusem czy minusem. Chociaż jak pisałem dla jej pracy...
Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje prąd (jaki) po włączeniu odbiorników (ilu i których) Oj to chyba tylko w starym maluchu i to wyposażonym w prądnicę a nie alternator. :D...
Wyjąłem alternator, nie widać gołym okiem pęknięć czy uszkodzeń. Zrobiłem próbę regulatora napięcia, na wyjście ze szczotek podpiąłem żarówkę 21W i świeciła ona ciągle aż do podładowania prostownikiem akumulatora do 14,6V. Mostek prostowniczy z grubsza sprawdziłem, przepływ tylko w jednym kierunku na diodach, oporność ok 500 omów, sprawdziłem go miernikiem....
Ja tylko powrócę do tego kołą pasowego na alternatorze. Wymiana jego na mniejsze ma sens jak najbardziej ponieważ na jałowych obrotach przy włączonych światłach mijania ładowania kompletnie nie ma. Mało tego swiatła ciągną prąd z aku, pomimo że lampka alternatora pokazuję że jest ładowanie. Przyczyną jest to że po prostu pomimo że altek jest wzbudzony,...
Myśłałeś o silniku od starego odkurzacza? (Takiego bardzo starego...) Mają moc koło 500W (więc z okładem wystarczy) i są zasilane z 220V, co rozwiązuje problem zasilacza. Da się w nim zrobić zmianę kierunku obrotów. Niestety, wadą jest głośna praca... Drugi mój pomysł (też dość zły), to silnik od starej pralki Polar (indukcyjny, więc cichy, możliwość...
Witam. Mam taki problem. Mam lodówkę w przyczepie kempingowej, ale zwykłą na 230V. Potrzebuję ją zasilać z 12V zamiast 230.pomyślałem, żeby rozciąć sprężarkę na 230v, przewinąć silnik na 3 uzwojenia i połączyć w gwiazdę, a na wirnik nakleić magnesy neodymowe i zasilać z sterownika do silników modelarskich bezszczotkowych. Jedyne co mnie interesuje to...
Widzę że zupełnie nie wiesz o co chodzi. Napiszę tylko że alternator jest z PRAWEJ strony. A okopcona świeca świadczy o wielu objawach. W ETZ szanse na zaciągnięcie oleju przez simmering są prawie zerowe. Nawet miękki simmering dla tego kierunku przepływu zostanie zaciśnięty i nie dopuści oleju ze sprzęgła do karteru! Może tylko występować inne zjawisko....
Ależ może być dioda przyczyną gwizgu. Co prawda sama dioda nie wydaje żadnych dźwięków, ale będąc przebitą powoduje zmianę obciążenia w trakcie obrotu wirnika. Tak samo będzie gwizdać alternator gdy będzie przebicie w uzwojeniach. W alternatorach w Punto (i pewnie wielu innych też) występuje jeszcze jeden problem. Otuż jest zbyt ciasno osadzony stojan...
Witam. Posiadam quada z silnikiem 126p. Problem tkwi w za wysokim ładowaniu. Na wolnych obrotach ma 13.3-13.4v, czyli w miarę ok, natomiast po podniesieniu obrotów ma 14.7 8-O Jest możliwość obniżenia napięcia? W samym regulatorze wolałbym nie ruszać nic, póki jest hermetyczny. Lutowałem diodę w szereg z uzwojeniem wzbudzenia i nie ma wtedy w ogóle...
Uprzejmie donosze ze udalo mi sie uruchomic i wyprobowac alternator w charakterze silnika , wychylam sie z tym tematem poniewaz kiedys znalazlem posty podobnych prob ale chyba malo efektywnych . Poniewaz moment obrotowy jaki taki silnik daje jest chyba duzy przy 400w mocy pobieranej kola pasowego o srednicy 90mm reka w zaden sposob zatrzymac nie mozna...
W samochodzie wymieniono mi silnik dwa miesiące temu, zauważyłem przypadkowo sprawdzając kiedyś światła po podpięciu przyczepki, ze samochód gdy jest na wolnych obrotach i włączę światła awaryjne, silnik pracuje w rytm migających kierunkowskazów, zrobiłem taki test, czarna końcówka do MASY przy aku, a czerwona do + na aku lub do + na alternatorze, strasznie...
Witam, ostatnio wyrzucilem z motocykla akumulator poniewaz nie dalo sie zrobic ladowania, byly wieczne problemy. Ale przejde do rzeczy, potrzebowalbym elektroniczny przerywacz kierunkowskazow ktory by dzialal na od okolo od 7v do 20v i by mogl miec podloczone diody z racji zamiast zarowek ze to bedzie wszystko ciagniete z alterantora nie z akumulatora,...
Witam koledzy mam taki roblem na przy c-330 alternator typowy ze sklepu jak to sie zakłada do trzydziestek i szesdziesiatek a problem jest taki ze swieci mi zarówka od ładowania sprawdzałem miernikiem i nic pokazuje wartosc akumulatora nawet na wysokich obrotach. załozyłem nowe szczotki i nowy regulator i tez nic . rozkreciłem alternator aby pomierzyc...
Wersja z automatyczną klimatyzacją i dwoma wentylatorami: https://obrazki.elektroda.pl/3855978400_... A5 - konsola wskaźników A35 - sterownik silnika A57 - sterownik skrzyni biegów A63 - sterownik klimatyzacji A91 - sterownik ogrzewania A95 - sterownik wentylatora A123 - wzmacniacz czujnika prędkości A161 - wyświetlacz B24 - czujnik...
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
W przypadku prądnicy DC magnetyzm szczątkowy określa biegunowość - bez niego też by się wzbudziła przy prawidłowym kierunku obrotów i odpowiedniej szybkości, ale biegunowość byłaby przypadkowa - nie dałoby się przewidzieć, gdzie będzie '+', gdzie '-'. Uzwojenie wzbudzenia jest tam zasilane poprzez styki, które przy małym napięciu są zwarte (o ile regulator...
Witam! Prądnicę sprawdzałem na stole zgodnie z zaleceniami autora dokumentacji. Prądnica ma sześć cewek - po dwie w każdej fazie. Obracając wirnikiem z prędkością około 60 obr/min powinno się uzeskać napięcie zmienne o wartości około 2V z każdej fazy. I takie wyniki uzyskałem. Jeśli chodzi o rezystor obciążenia, to spełnia ważne zadanie. Regulator ładowania...
Osobiście słyszałem opinie, że wypada podnieść obroty silnika dawcy w momencie odpalania silnika biorcy, aby zwiększyć obroty alternatora, a co za tym idzie wydajność prądową. Mogę (z praktyki) napisać o konieczności podniesienia obrotów w silniku "dawcy" aby podnieść minimalnie napięcie w instalacji dawcy (aby było wyższe choć o "ułamek Volta" niż...
mowicie ze za male napiecie ale jezeli u mnie komp chodzi 24 h na dobe to czy oczywiscie po dlugim czasie nie uzyskam nawet niewielkim stopniu zamiezonego efektu tym bardziej ze akurat wiatraki w kompie mam delkikatnie mowiac nie fabryczne bo jeden 200mm i trzy 120mm i do z durzym rpm-em i ukierunkowane tak zeby powietrze szlo w jednym kierunku ! poza...
kierunek alternator alternator kierunek obrotów rozrusznik kierunek obrót
lodówka elektrozawór parametr maszynowy warsztat pomysły
manitou kontrolki silnik zaburtowy mercury
Pulsacyjne działanie płyty indukcyjnej - przyczyny i rozwiązania Wymiana silnika w pompie Aquasystem - czy to możliwe?