Witam szanownych forumowiczów. Mieszkam poza miastem, czyli na wsi. :) Utrapieniem jest dla mnie cotygodniowe koszenie trawy (a teren mam nierówny i nachylony), tak więc jak wielu innych konstruktorów postanowiłem ułatwić sobie życie i zbudować zdalnie sterowaną kosiarkę. Pierwotne założenia zakładały zwykłą ;) zdalnie sterowaną kosiarkę na większych...
czy alternator moze ladowac w obu kierunkach obrotu???
To jest wentylator "odśrodkowy" i taka jest jego zasada działania - od środka na zewnątrz. wentylator odśrodkowy, ma łopatki proste, tak jak przewietrznik na silniku, działa zawsze tak samo niezależnie od kierunku obrotów. W tym alternatorze łopatki są pod kątem co narzuca kierunek obrotów.
Jeszcze pozostaje kwestia pogorszonego chłodzenia z racji dedykowanej konstrukcji wentylatora do kierunku obrotów.
.Kierunek obrotów jest uzalezniony od urządzenia wentylacyjnego.Co najwyżej zmień wentylator,bo przeginanie łopatek jest nonsensowne. Wielokrotnie robiłem takie przeróbki i dochodziło nawet do tego że zakładałem altka bez wentylatora,bo tak podobno-wg klienta- tak ładniej. Nie przegrzewał się,bo i pobór prądu niewielki. Załóż jaki masz i zapomnij o...
Będzie alternator pracował bez problemu w obydwie strony, bez wymieniania czegokolwiek, z wentylatorem włącznie - to dmuchawa odśrodkowa która działa niezależnie (no, prawie, kwestia kształtu łopatek) od kierunku obrotów. A który inteligent widział kierunkowe łożyska w altku?
Nawet strzalka na naklejce nic Ci nie mówi (widać ją na zdjęciu nawet bez powiększenia :cry: ) Alternator jest maszyną prądu zmiennego i będzie dzialać też w drugą stronę tyle że nie będzie dobrego chŁodzenia, musisz zmienić Łopatki wentylatora. No cóż ale post jest :D
Pytanie brzmiało czy muszą być prawe obroty ?
nie sprawdzałem, a trzeba to sprawdzi wizualnie bo jest dużo rozbierania aby się tam dostać. To podstawowe sprawdzenie. Trudno mi sobie wyobrazić trudny dostęp do szczotek... Obwód między E- a E+ jaką ma rezystancję (regulator odłączony)? jakie powinno być na nim napięcie? Do 48V DC. Można się jeszcze zastanowić czy przyczyna nie leży w zaniku magnetyzmu...
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Witam Mam pytanie mam sama silnik S-15 i chce podłączyć alternator od C-360 pytanie czy kierunek obrotów (napędu alternatora) ma znaczenie czy to obojętne?
Lewe obroty są wtedy, kiedy zastosuje się alternator innego producenta. W Twoim przypadku należy - jeśli to możliwe - zamontować go "tyłem do przodu", co odwróci kierunek obrotów osi alternatora. Jak to sobie wyobrażasz ? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu...
uważaj na biegunowość podłączenia silnika (chodzi o kierunek obrotów) bo alternator zacznie wytwarzać przeciwne napięcie. Nie wkręcaj autora tematu... Alternator wytwarza prąd przemienny niezależnie od kierunku obrotów, a układ prostownikowy odpowiada za biegunowość.
Kolego u ciebie jest sprzegiełko.i widac nawet że wychodzi z niego rdza co moze swiadczyc o zatarciu wewnątrz sprzegiełka.sprzegiełko powinno blokowac sie w kierunku obroku alternatora a przepuszczac w przeciwna strone do obrotu.
Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy WARSZAWA miała dmuchawę?
Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego. Ale ma znaczenie dla chłodzenia, wentylator jest przewidziany do obrotów w prawo.
Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki. Dodano po 14 Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
Panowie wielkie dzięki za pomoc lecz zapadła decyzja o zmianie prądnicy na alternator. Regulator na który czekałem okazał się badziewiem, a nowy kosztuje 60zł. Za 40zł będę miał sprawny alternator. Czy kierunek obrotu alternatora ma znaczenie? ( kłopot z mocowaniem) Edit: Doczytałem, może tylko kłopot jest z chłodzeniem jeśli kierunek nie okaże się...
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
Kiedyś brat montował alternator z Fiata do Syreny (mającej wcześniej + na masie) po modernizacji (był już "-" na masie) rozrusznik działał normalnie - nic nie trzeba było kombinować.
Zatem może przyszła pora na sprawdzenie tych urządzeń? Rozumiem, że są nowe. Tak są nowe i nie działaj trochę poczytałem na ten temat i zastanawiam się nad obrotami może są za małe i czy kierunek obrotów alternatora ma znaczenie? Jakie powinny być minimalne obroty żeby alternator ładował?
Kierunek obrotów dla alternatora pod względem elektrycznym jest bez znaczenia, mechanicznie to tylko nakrętka mocowania koła pasowego na wirniku aby się nie odkręcała. W wersjach 12V były alternatory z "lewym" gwintem bodajże w Volvo, w wersjach 24V to nie kojarzę.
chodzi Ci o zmianę kierunku wirowania?
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
(at)ElektrodaBot jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Jak na razie to bot pokazuje zmianę kierunku obrotów. To w większości promnic ze względu na ułożenie szczotek ja już prawie niemożliwe znaczy da się ale dość szybko się rozsypie dlatego powinni większość prądnic ma strzałką zaznaczone kierunek wirowania.
Tak, możesz go wyrzucić. Zwróć jeszcze uwagę na kierunek obrotów. Dla alternatora nie ma to znaczenia, ale dla wentylatora go chłodzącego ma.
Czy alternator ładuje akumulator jeśli się kreci w złą stronę??, czy jest jakaś różnica w tym czy się kreci w lewo , czy w prawo?? czy jest to bez różnicy. Pytam bo słyszałem już rożne wersje na ten temat, a nie jestem przekonany do tego w która naprawdę powinien się kręcić alternator. Będzie ladował bez względu na kierunek obrotów.
co do mojego postu jw. posiadam tester do sprawdzania alternatorów IST jak i funkcje odwracalna jednak wychodzi ze cos jest z nim nie tak pisałem ze nie odpala auta szarpnie trzy razy ale w przeciwnym kierunku obrotu owe połączenie czy tez blaszki nie maja nic wspólnego możliwe ze jakiś czujnik hala uszkodzony kręcąc ręcznie kołem pasowym w prawo na...
100% żółty kabel na B+!! Co do zmiany kierunku obrotów alternatora, oczywiście będzie on pracował. Niestety mocno zmniejszy się wydajność wentylowania wnętrza alternatora, co przy dużym jego obciążeniu,może być problemem. Pozdrawiam!!
Witam, Odpowiedź brzmi nie , dlatego że będzie zaburzony system wentylacji np. regulator napięcia będzie chłodzony na końcu przez co będzie się przegrzewał. Jedyna rada to zamiana łopatek na np. proste - chłodzenie takie samo w każdym kierunku obrotów.
czy alternator może pracować ruchem wahadłowym? moze pracować o ile wprawisz w obroty 1500obr/min no i problem przy zmianie kierunku pasek stanie na kole.
Albo błąd montażu. Kierunek biegu pasa powinien być zł wału korbowego na napinacz z obrotami czyli w prawo. PK pas się nie ślizga.
Witam. Kierunek obrotów alternatora absolutnie nie ma wpływu na jego pracę. Nie wiem jaki to ciągnik. Może w ciągniku biegunowość się nie zgadza, ale to Kolega by zauważył przy podłączaniu. Albo źle podłączony albo altek niesprawny, koniec, kropka. Pozdrawiam.
A jak napędzasz pompę olejową, z alternatora, czy wału? Jakie zastosowałeś koła pasowe?
Alternator trójfazowy nie ma znaczenia w którą stronę się obraca, w przypadku prądnicy - owszem. Krzywkę przerywacza należałoby wykonać nową, ze względu na łagodny kształt progu na którym rozwierać się będą styki przerywacza w kierunku przeciwnym. Zapłon elektroniczny to zupełnie inna dyskusja. Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać...
Witam . Rozpatrując zmiane biegunowości akumulatora koledzy brali pod uwagę zmianę kierunku pola magn . wirnika . Jednak rozrusznik posiada uzwojenie na biegunach stojana , a nie magnesy stałe i w związku ze zmianą biegunowości akumulatora , zmienia się automatycznie nie tylko biegunowość wirnika , ale jednocześnie także stojana i biedak niema wyjścia...
Skoro miałeś prądnice to na pewno + prądnicy i akumulatora miałeś na ramie traktora. Zamieniając prądnice na alternator musisz odwrotnie podłączyć akumulator z tego względu że alternator ma - na obudowie a + na przewodzie. Podłączenie rozrusznika pozostaje bez zmian dlatego że to silnik szeregowy i zmiana polaryzacj zasilania na zaciskach przyłączeniowych...
Wiele osób odradza mi prądnice z alternatora ,rozumiem to ale mam alternator i to są moje początki walki z wiatrakami ... Kolego osobiście uważam, że dobrze Tobie radzą. Też zaczynałem podobnie. Pierw przerobiłem stary silnik od nagrzewnicy na prądnice efekty były mizerne więc pojawił się pomysł przerobienia alternatora. Bez ruszania uzwojeń potrzebne...
No i co z tego skoro nie wiesz co do czego i jeszcze wprowadzaszw błąd innych. A to ciekawe,może rozwiniesz. EDIT: Podbijam-gdzie wprowadziłem w błąd tych "innych"? Jesteś w stanie zlokalizować moduł DRL? Masz od niego pomiar w obu kierunkach ,będzie łatwiej zawęzić obszar poszukiwań. Rezystor wpięty równolegle z kontrolką też ma znaczenie,ale wszystkiego...
Witam, Mam alternator na 24 V angielskiej firmy CAV typ AC 5824-2, możliwością obrotu obu kierunkach; alternator ma wyjścia: + - A F W komplecie jest regulator Cav typ 440A z wyjściami: - A WL F HI+ MED+ LO+ http://obrazki.elektroda.net/1_124821224... Prawdopodobnie powyższy sprzęt był stosowany w Land Roverach. Czy jest potrzebny przekaźnik...
Z dymamo jest wszystko w porządku. Faktycznie drut jest na szpulce w której obraca się magnes i nic by się nie wyindukowało gdyby nie było pakietu blaszek, który obejmuje tę szpulkę z uzwojeniem. Kształt blaszek i ich ułożenie powoduje, że wraz z obrotem wirnika i zmienia się kierunek strumienia opływającego cewkę. Dynamo w środku wygląda trochę jak...
Cholera dziwne bo w samochodzie latał normalnie bez zarzutu. No cóż. A czy przez to może się później coś dziać?? A co z obrotami?? Chodzi mi o kierunek, obojętny??
Z tego co pamiętam Mistral nie ma transformatora ani mostka a silnik elektryczny napędza alternator ten który napędza równiez silnik spalinowy. Ale mogę się mylic. Racja odnosnie termika nalezy zwrócic uwage na styki pomocnicze aby połączyc odpowiednio z tego co pamiętam powinny byc podłączone styki NC. I oczywiscie dobrac zakres prądu do mocy silnika....
(at)grzegorzmadera owszem, przez kilka sekund. I jeszcze zależy, jaki prąd znamionowy ma alternator... Czy nie jest to lustrzana sytuacja do oddawania przez akumulator wielokrotnie większego prądu podczas rozruchu? Zwłaszcza w początkowej fazie? Od zerowych obrotów rozrusznika? I tak- jak potrzymasz (wszak niezalecane!) rozrusznik w zimie przez długi...
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
No i widzisz, wyższe obroty i alternator "daje radę" Jakiej pojemności jest akumulator i ile ma lat? Jeśli chcesz coś poprawić idź w kierunku nowy akumulator tudzież większej pojemności (bez przesady)
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Rozumiem , że nawinąłeś drut miedziany na pierścień ślizgowy jak na szpulkę ? Wszystko to zalutowałeś ? Bez toczenia - likwidacji bicia ? Przy większych obrotach szczotki "fruwają " i lut lata we wszystkich możliwych kierunkach . Pozdrawiam .
kierunek obrót alternator kierunek alternator alternator kierunek obrotów
pralka buczy pracy okres zostać odciąć zawór filtrze paliwa
nastawnik turbo pilarka spalinowa
Jak otworzyć tablet TB Touch Terra7 - instrukcja krok po kroku Dlaczego szarpak w pilarce nie obraca się przy wkręconej świecy?