Bez "skoków" będzie nawet estetyczniej. i lepiej ze względu na mniejsze (nie wiele ale zawsze) rozproszenie strumienia
Ważne by zgadzał się kierunek strumienia magnetycznego w całym stojanie.
Już samo to zdjęcie trochę pomogło, może i Tobie to trochę pomoże, zobacz tutaj podłączenie podobnego silnika: https://www.drive2.ru/b/5125807770708220... https://obrazki.elektroda.pl/4499197100_... Dalej już chyba dasz sobie radę z podłączeniem cewek 6 omów aby pola elektromagnetyczne się nie znosiły i aby uzyskać odpowiedni kierunek...
Tak. Początek i koniec jednego z nich wyznaczy kierunek wirowania.
Niestety mechanika też (at)ritterx w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne") To jest ten sam przypadek gdy silnik BLDC jest chłodzony umieszczonym na jego wale wentylatorem o niesymetrycznej...
Witam. Posiadam szlifierkę kątową Makita GA5030 Klient odesłał ją na naprawę po pół roku użytkowania. Podejrzewam, że po prostu zarżnął sprzęt przez niewłaściwe użytkowanie. Po włączeniu szlifierki mocno dymi, grzeje się i wolno obraca tarczą (bardzo wolno). Rozebrałem ją, przepalone jest uzwojenie wirnika pod izolacją, sam komutator w całkiem dobrej...
W linku z postu (at)wojtek9007 jest takie samo podłączenie jak na zdjęciach z postu #4, czerwone na zasilanie, niebieskie na kondensator. Taki układ wyprowadzeń silnika i rezystancje z postu #11 wskazują, że bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń nie powinien się zmienić kierunek wirowania silnika, chyba że nastąpiło zwarcie pomiędzy uzwojeniami,...
Kolego "Powerbass", odwrotny kierunek wirowania, po przewijaniu, może mieć związek jedynie z pomyłką początków i końców uzwojeń (kierunek nawijania). Zamiana połączeń początku z końcem, stojana lub wirnika załatwiłaby Twój problem. P.S. Grzech dalej pozostaje po stronie wykonawcy.
Jeźeli nie dasz rady rozpìąć uzwojeń to nie moźna zmienić kierunku obrotów.
Czasami zdarzają się pomyłki w tych silnikach w postaci błędnego podłączenia końców uzwojeń do tabliczki. Czy zamiana końców uzwojeń (U1 z U2, V1 z V2 i W1 z W3) coś zmienia? Wyłącznie kierunek obrotów.
Zawór ma trzy położenia i dla mnie jest istotne abym mógł zamienić sygnał dochodzący do silnika na napięcie sterujące np. 0-10V Co ma prezentować sygnał 0-10V? Kierunek obrotów i prędkość pracy silnika? np tak - silnik stoi = 5V, Napięcie < 5V - obroty w lewo, napięcie większe > 5V obroty w prawo. Im większa różnica od 5V tym większe obroty czyli...
Tam musi być kondensator sprawny żeby w takim silniku zmienić kierunek obrotów trzeba zmienić biegunowość na jednym z uzwojeń ( na roboczym lub na rozruchowym)zazwyczaj tak są konstruowane te silniki do tego rodzaju urządzeń , że bez ingerencji w połączenie uzwojeń , nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania ,wszystko wskazuje że masz uszkodzony kondensator...
Witam, W silnikach prądu przemiennego nie występuje pojęcie (+/-) . Kondensator rozruchowy montujemy o takich samych parametrach i wpinamy w złącza te same i nie ma znaczenia czy zamienimy miejscami przewody wychodzące z kondensatora. Po to żeby zmienić kierunek obrotów należy zamienić końce uzwojeń silnika. Regulacja obrotów jedynie na pomocą falownika.
Musisz zamienić połączenie uzwojeń poprzez przełożenie blaszek zgodnie z rysunkiem.
Witam Trafko sterujące można przewijać ale tu nie jest zbytnio istotna rezystancja tylko indukcyjność, i dlatego ważna jest liczba zwoi każdego z uzwojeń i kierunek nawijania. Odpisz czy policzyłeś ilość zwoi i czy dobrze ustawiłeś kierunek nawijania. Ja kiedyś zamieniałem trafo z innego TV i po zamienieniu miałem podobny objaw, ale po zamianie początku...
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Wygląda to na silnik 1F przezwojony na 3F 230/400V i skojarzony w gwiazdę Pomiar rezystancji uzwojeń powinien dać odpowiedź na to pytanie.
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
To silnik 2 biegowy połączenia tylko w gwiazdę. Te czarne przewody idą do kasety sterującej. 1 oraz 2 bieg góra, 1 oraz 2 bieg dół. Trzeba ustalić omomierzem pary uzwojenia. Te dwa czarne przewody z lewej strony służą do zmiany kierunku wirowania. Natomiast tamte cztery z prawej to dwa uzwojenia gwiazdy biegu pierwszego i drugiego. Dwa przewody z lewej...
Każda grupa składa się z trzech zezwojów, poskok taki sam w obu uzwojeniach, rezystancja uzwojeń taka sama, od białego przewodu odchodzi cztery druty, dwa do jednego uzwojenia i dwa do drugiego, wszystkie druty wyglądają na jednakową średnicę. To wszystko daje wniosek, że wystarczy zamienić przewody o których pisałem.
Jak na tą moc silnika to mocno za duże te rezystancje, jeżeli pomiary zrobiłeś dobrze to silnik jest uszkodzony. Rezystancję uzwojeń najlepiej jest mierzyć bezpośrednio na wyprowadzeniach z silnika pomijając zaciski. Czasami z powodu rdzy może występować rezystancja pomiędzy wyprowadzeniem a zaciskiem i wtedy pomiar nie będzie dokładny.
jest to możliwe ale .... wymaga dożo cierpliwości i precyzji trzeba zamienić miejscami końcówki uzwojeń , elektronika pozostaje bez zmian , przerabiałem tak typowe silniki z zasilaczy PC , tak jak napisałem wcześniej cierpliwość i szczeście aby nie urwały się końcówki cewek
1) Dlaczego w przypadku pierwszym dioda D1 spolaryzowana jest w kierunku zaporowym a dlaczego w przypadku drugim dioda D2? Jak przeanalizować obwód? No właśnie to te kropki (oznaczenia początków uzwojenia) decydują o tym która dioda kiedy przewodzi. 2) Czy mógłby ktoś wytłumaczyć mi jak oznaczenia początków uzwojeń wpływają na rozpływ prądu w części...
Witam Układ jest na tyle prosty że pomyłka mogła nastąpić jedynie na kolejności podłączeń uzwojeń pierwotnych. Sprawdź dokładnie czy końcówki oznaczone jako 3,4,5,6 są prawidłowo zamontowane na płytce (chodzi o kierunek nawijania). Pozdrawiam
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Sądząc po tym, że podany jest kierunek obrotów, wydawałoby się, że kondensator jest zbędny, bo w zależności od podłączenia silnik kręciłby się w inną stronę. Jak wyżej - zmierzyć oporności uzwojeń i ich konfigurację i z tego wykombinować gdzie podłączyć napięcie (wg mnie ;)) największa rezystancja).
Typowe transformatory są zwojowane w taki sposób, że na 1V napięcia przypada 2,5 zwoja. W Twoim przypadku dobrze byłoby dowinąć 3 zwoje na uzwojenie wtórne, które raczej jest na zewnątrz, zwracając uwagę na kierunek nawijania zwojów. Musisz zachować taki sam kierunek zwojowania jaki jest na uzwojeniu, które przedłużasz. Grubość drutu powinna być dobrana...
Silnik sterowany jest napięciowo - możesz używać napięcia stałego bądź jak w oryginale przemiennego (triak). Połączenie uzwojeń dla różnych prędkości jest jedno (szeregowe), chyba że chcesz zmienić kierunek obrotów, wtedy będziesz musiał użyć dwóch przekaźników. Pytanie stąd, że pralka nie działa, i zastanawiam się nad przerobieniem jej na PLC, ale...
Witam Jest to silnik jednofazowy bez wątpienia co jest napisane na tabliczce znamionowej. Zmanę kierunku obrotów można uzyskać zamieniąjąc początek z końcem uzwojęnia rozruchowego. Sądząc po tabliczce połączeń to silnik w którym faza rozruchowa nie jest odączana a uzwojenia są rozmieszczone jak w silniku trójfazowym. górne połączenie to końce uzwojeń...
Średnica przewodu powinna być taka sama. Teoretycznie powinna być co najmniej taka sama. W praktyce - ponieważ uzw. to będzie na wierzchu to będzie lepiej chłodzone i dlatego można użyć drutu o nieco mniejszej średnicy - rzędu 5%. Należy odizolować miejsce lutowania drutu nawojowego (koniec uzwojenia) do końcówki (linka), odlutować linkę, dolutować...
??? Nie rozumiem w czym problem. PLC Ci tego nie załatwi samo z siebie. Musisz mieć odpowiedni układ w zasilani silnika - jakiś przełącznik, albo np. trzy styczniki. Jeden włącza napięcie na początek uzwojeń, drugi zwiera końce uzwojeń ze sobą (gwiazda), albo rozłączasz drugi i włączasz trzeci, który końce uzwojeń też połącza do sieci tylko inaczej...
Musisz rozdzielić poszczególne uzwojenia 10V+10V na pojedyncze - odizolowane od siebie 10V i 10V. Są one połączone ze sobą w tej chwili tymi odczepami środkowymi. Zazwyczaj są tam dwa druty - koniec jednego 10V i początek drugiego 10V. Rozłącz to na dwa osobne końce, omomierzem dojdziesz który koniec z którym daje osobne 10V i 10V - i masz osobne 4...
Mam wrażenie, że współczynnik wypełnienia powinien się zmieniać - dla idealnego sterownika napięcie jest zawsze +- napięcie zasilania (tylko szybko na zmianę + i -), ale ze względu na oporność uzwojeń średnie musi być różne od 0, a więc czasy + i - muszą się różnić. Kłopot w tym, że ta różnica może być malutka - zasilasz sterownik z 50V, puszczasz przez...
D14 jest we właściwym kierunku i kierunek uzwojeń też jest właściwy. Nawinąłem transformatorek drutem 0,3 mm z kawałkiem czy to może być wina tego? Przebieg R37: http://obrazki.elektroda.pl/7418633700_1... Przebieg IRFD120 gate: http://obrazki.elektroda.pl/1325036100_1...
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
wątpię żeby wina leżała po stronie uzwojeń :| . Wątpiącym dobrze radzić ... znasz to ? ? ? Znajomy ma identyczny model, w którym sprawdzałem uzwojenie omomierzem i w obydwu silnikach jest tak samo, z tym że u niego wirnik kręci się jak należy a u mnie szaleje :( Sprawdzanie omomierzem uzwojeń - na przypadek przebijania pomiędzy zwojami przy zasilaniu...
Witam . Przezwajałem kiedyś kilka takich wirników , ale danych nawojowych już raczej nieznajdę . Dane nawojowe można ustalić bez najmniejszego problemu , w trakcie demontazu uszkodzonego uzwojenia . Drut nawojowy o ile pamiętam ma średnice ok . 0,7mm i zezwuj ma 6zwoi . Uzwojenie pętlicowe . Najprościej będzie zaznaczyć lamelkę komutatora do której...
KACZOREK trochę w tamtym temacie namieszał, podał błędne połączenie uzwojeń. Uzwojenie główne podczas "rozruchu" jest łączone w jeden obwód, a po przełączeniu na "pracę" jest łączone w dwa obwody równoległe. Stąd jego dwie połówki. Kondensator też powinien mieć większą pojemność niż 70µF. Według oryginalnej tabliczki znamionowej pojemność kondensatora...
Jeżeli to nie jest trafo toroidalne to bezpiecznik T 2A powinien być odpowiedni. Natomiast jeśli chodzi o podłączenie pierwotnego uzwojenia to kierunek (czarnych) przewodów nie ma znaczenia. Inna sprawa to uzwojenie wtórne. Zasilanie wynika z opisu jest 2x30V. Multimetr jak piszesz posiadasz. Należy złączyć po jednym kabelku z uzwojenia i pomierzyć...
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
Noooooo, to nie cewka a kondensator. Mostki na zdjęciu masz u góry. Na razie je zostaw, będzie pracował w układzie gwiazdy. W dolnej linii masz trzy zaciski, do których podłączałeś fazy L1, L2 i L3. A teraz: 1. Do pierwszego z lewej podłącz przewód Neutralny. 2. Do środkowego i tego z prawej podłącz końcówki kondensatora. 3. Do środkowego przewód Fazowy....
Hmmm, W zasadzie to najgorsza sprawa jest dla silników indukcyjnych - zanik jednej fazy przy włączaniu nie pozwoli na rozruch (brak momentu rozruchowego) i można spalić silnik a podczas pracy jeszcze nie jest tak źle, gdyż silnik ma już nadany kierunek wirowania, niemniej silnik jest osłabiony. Są proste układy wykrywające zanik fazy. Z kolei obniżenie...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
(at)2N3866 nie ma znaczenia że w linku który podałeś do symetryzatora na wejściu jest 300 Ω a na wyjściu 75 Ω? Czy kierunek podłączenia nie ma tu znaczenia? czy podłączając do tego, który kupiłem, mogę uszkodzić tuner w amplitunerze? Tak jak pisałem - symetryzator jest dwukierunkowy, to taki transformatorek o pewnym specyficznym układzie...
Nie wiem czy problem nadal aktualny. Identyfikacja samych par uzwojeń nie powinna stanowić problemu (omomierz). Kłopotem może okazać się rozszyfrowanie "początku cewek"(faza). I tu z pomocą przychodzi kolorystyka kabli. Zazwyczaj jedną parę stanowią przewody o tej samej barwie (jeden z nich jest dwukolorowy). Gdy brak jest kolorystyki, przydaje sie...
W helpie opisane jest ze nazwa Alias portc.2 a prwidlowo jest nazwa alias pinc.2 Właśnie. Nie zauważył kolega, że Portc i Pinc to są różne rejestry AVR'a. Znowu nie chodzi o kolorowe tylko o zrozumienie filozofii portów µC. Przypomnę: Portx - rejestr, do którego zapisujemy stan portu jeśli jest zdefiniowany jako wyjścia, lub podłączenie rezystorów...
Wydaje mi się ze przed napisaniem programu powinienes wiedziec jaki masz silnik, jaka jest jego zasada dzialania... i co dalej za tym idzie jakie stany powinny pojawic się na porcie lpt jezeli chcesz go do tego wykorzystac. Generalna zasada jest taka, że musisz wygenerować napięcie wielofazowe podając kolejne impulsy na poszczególne fazy i zapewniając...
No i tutaj jest właśnie problem, czy ten prąd musi ciągle płynąć nawet gdy nie ma zmiany pozycji? Trochę to bez sensu, akumulatory się rozładowują, a silnik się grzeje. Niby nie musi ciągle płynąć ale najprościej jest zrobić żeby płynął ciągle. Jeśli chodzi o niestosowanie enkoderów (lub innych czujników wyznaczających pozycję rotora względem statora)...
https://obrazki.elektroda.pl/1486855700_... Artykuł ten napisałem w 2020 roku, zdjęcia pochodzą zaś z roku 2018. Strona, gdzie był opublikowany już nie istnieje, ale myślę, iż warto, by sam tekst (po drobnych zmianach i dopiskach) przetrwał. Zapraszam do lektury szczerej recenzji frezarki CNC 3018. Mój ojciec często powtarzał "skąpy...
kierunek nawinięcia uzwojeń kierunek uzwojeń transformatora przetwornica kierunek nawijania uzwojeń
kostki lutować gotowanie płynu chłodniczego kingston partycja
hasło rejestratora vtvision hasło rejestratora vtvision
Telefunken OS-32H300 nie włącza się – diagnoza zasilacza Vestel 17IPS62, LED, mainboard Bezpieczniki lusterek w Peugeot 3008: lokalizacja i diagnostyka