w jaki sposób mogę sprawdzić czy w płynie nie ma zapachu spalin? lub czy uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona? pompa jest ok ponieważ sprawdzałem,termostat ok ponieważ też sprawdzałem otwiera i zamyka się bez problemu,jak sprawdzić drożność chłodnicy? jest ciepła od samej góry do samego dołu a jak inaczej to sprawdzić to nie mam pojęcia?
kupiłem nowy i nadal jest to samo Dodano po 6 może ten nowy też uszkodzony, spróbuje go wymienić na inny i wtedy zobacze
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
Jestem umówiony do mechanika w piątek. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zapowietrzenie układu chłodniczego ponieważ poziom płynu "skacze". Na zimnym silniku jest pomiędzy min a max natomiast na rozgrzanym jest go więcej. Natomiast po dłuższej jeździe nie ma go wcale. Po odkręceniu korka wraca do wysokiego poziomu i widać ślady na zewnętrznej...
Dzień dobry. Czy jest możliwe podgrzanie czynnika chlodzacego (glikol) w instalacji za pomocą zewnętrznej instalacji np przewodami grzejnymi? Problem dotyczy chłodziarki fluidyzacyjnej , która zasilana jest czynnikiem chłodzonym w agregacie bez mozliwości regulowania temperatury czynnika.
Potrzebuje chlodzic wode z temperatury ok35st c do ok. 15-20 albo niżej. Mowiac dokaldniej woda sobie płynie w obiegu zamknietym i załozmy ze wstawilbym w ten obieg jakis dodatkowy zbiornik a w nim cos ? co mogloby powodowac ze temperatura cieczy przy wyjsciu bylaby nizsza od tej na wejsciu. Nie oczekuje tutaj jakichs dokladnych parametrów urzadzen...
Witam posiadam samochód kia k2700 2,7 d z 99r. -Problem polega na wypychaniu lub wywalaniu płynu chłodniczego nadmiarem i to spore ilości ?? -częste gotowanie się samochodu Wymieniłem już 2 uszczelki pod głowica oraz zmieniłem 2 razy głowice zakupiona na allegro . Zakupiłem chłodnicze oleju także wymieniłem nie dało rezultatu niektórzy mówią ze to tuleje...
Koledzy, przed chwilą wróciłem od mojego kapryśnego opla i powiem szczerze, że coraz bardziej boję się o jego kondycję. Aby uniknąć wybuchy korka, odkręciłem go do połowy przed jazdą. Po przejechaniu 5 , po zgaszeniu silnika usłyszałem gotowanie się płynu (nie wlewałem wody więc nie wiem dlaczego się gotował). Spod maski wydobywał się dym, uciekający...
Witaj sytuacja jest taka ze gotuje plyn chlodniczy i gorny waz jest cieply a dolny zimny rozrzad byl wymieniany tydzien temu tak ze pompa wody odpada
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
Dać do zimnej wody i podgrzewać jednocześnie za pomocą termometru patrzeć czy i w jakiej temperatuże termostat się otworzy.
Witam. Mam ten sam problem z H1 2.5 z 2008r. Wyrzuca płyn przez zbiorniczek. Dolny przewód chłodnicy i chłodnicy są zimne. Auto nie grzeje się. Wymieniłam uszczelkę, termostat, pompę wody,głowica sprawdzona, blok silnika jest cały. Udało się ustalić przyczynę, bo ja nie wiem już gdzie szukać.
gotuje się po przejechaniu ok.20km ale jak raz się zagotuje to gotuje się potem co chwila korka nie wywala tylko wypycha wodę do góry.
Duża wskazuje na uszczelkę pod głowicą. A czasem nie wymianiałeś ostatnio płynu?
Jeśli ci się gotuje płyn to wylatuje zbiorniczkiem wyrównawczym przez korek. Albo siadł ci termostat albo coś odwalili mechanicy. Sprawdzałeś czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły po tym jak się zagotuje? i czy wogole chłodnica jest ciepła.
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
co to znaczy ze sie przegrzewa? Płyn sie gotuje? Sprawdz: 1. wentylator chłodnicy + drożność układu, 2. ilość płynu chłodniczego, 3. czujnik załączający wentylator 4. ew. czujnik wału, lub hall, + cewka (nie wiem co tam masz w tym wynalazku)
Pierwsze pytanie to czy odpowietrzyłeś i czy ogrzewanie działa? Płyn aby nie zamarzł? Jeśli zamarzło, mogłeś uszkodzić pompę wody, będzie do wymiany.
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje.
Wymiana pompy łaczy sie z wyjmowaniem silnika , odpinaniem dwururki ,itp . Jest przy tym troche zabawy , jesli problemy pojawiały sie gdy w obwodzie była woda to nie ma sensu wymieniać pompy , jeśli problem pojawiał sie przy płynie chłodniczym to nalezy zrobic jak Maszan radzi
Tak jak powyżej lub zapowiedź problemu z uszczelką pod głowicą.
gotuje mi płyn chłodniczy przy 90 stopniach i wyrzuca korkiem nie włącza się wentylator Obydwa węże od chłodnicy są wtedy gorące? Czy przy owym gotowaniu węże są twarde jak skała? Dodano po 48 objawów uszczelki pod głowicą nie ma A jednak : gotuje mi płyn chłodniczy przy
Zły odczyt powodował, że wentylator nie włączał się, a płyn się gotował, dlatego wybijało.
Na pewno nie tam gdzie go nie ma. Zmień wodę na płyn chłodniczy i nie rozszczelniaj gorącego układu.
w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko? Jaka wodą tam ma być czysty właściwy płyn chłodniczy.
Brązowa maź w układzie chłodzenia i ze stanem oleju ok? 8-O A może to nie olej tylko jakiś syf w układzie i jest przypchany dlatego się gotuje?
Tak, te zaworki dość często się zapychają, jednak obieg powinien być, niezależnie od wzrostu ciśnienia w układzie.
Powodem wyżerania termostatu był....nikt by nie zgadł....płyn chłodniczy a raczej chyba jakiś kwas o kolorze różowym który dostałem od znajomego.3 razy wymieniłem w ciagu ok.2 tygodni. W końcu spuściłem cały ten płyn,przepłukałem silnik wodą z węża ,nalałem nowy płyn i problem rozwiązany.
Witam Pacjent to golf 4 1.6 benzyna + lpg Od jakiegos czasu zaczal sie gotowac plyn chlodniczy w zbiorniczku, chociaz temperatura wyswietla sie ok (okolo 90 stopni) prez co plynu caly czas ubywa Na ten moment zostal wymienony termostat, krociec wody, test upg wykazal brak co2 w ukladzie, zawor nagrzewnicy tez wymieniony poniewaz przeciekal ale problem...
A jak temperatura oleju? Często to przegrzany olej (słabe działanie chłodnicy oleju) powoduje że po zatrzymaniu silnika gorący olej oddaje temperaturę do płynu i go gotuje w silniku.
Wymień korek zbiornika wyrównawczego. Zaworek w nim zamontowany nie trzyma ciśnienia w układzie chłodzenia silnika, dlatego płyn się gotuje i wypływa. Przypuszczam że niepotrzebnie zmieniałeś uszczelkę pod głowicą .
KApie z rury bo to woda z powietrza zasysanego, czyli para. Dymenie na biało to przdostawianie się płynu chłodniczego w przypadku uszkodzenia uszczelki. Ale wtedy ubywało by płynu i silnik by sie gotował. Raczej któryś gar nie pracuje i nie ma spalania, stąd dym, czy czuć benzyne.
Tak, ale skraplacz i chłodnica klimy to tylko elementy które rzutowałyby na klimę, jej wydajność itp. Czy także rzutowałyby na temperaturę silnika / układu chłodzenia ? Czy klima powoduje aż tak duże obciążenie silnika, że z klimą "gotuje" płyn chłodniczy a bez klimy nie ?
Witam po wymianie uszczelki pod głowicą po przejechaniu kilku kilometrów gotuje sie płyn chłodniczy i brak ogrzewania.Głowica po sprawdzeniu i planowaniu
Dużo może wynieść naprawa?
Sprawdzona szczelnosc głowicy ? Test na co2?
Witam mam nadal problem z odpowietrzeniem płyn chłodniczy w zbiorniczku gotuje się temperatura w kabinie wskaznik na połowie.
wentylator jest tylko jeden (od klimy i od płynu chłodniczego)
W sensie czy płyn gotuje ?Jeśli o to pytasz to nie chłodnicze sprawdzałem 1.2 bar nabiłem i nic nie puszcza
może pompa wodna uszkodzona i gotuje
Uszkodzona pompa a temperatura nie rośnie? Masz ciśnienie w wężach z płynem czy są flaki? Jak flaki to możliwe że korek nie trzyma ciśnienia i zaczyna się gotować płyn.
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Mam problem tego typu, że w BMW e39 z 1998roku 2,5 benzyna gotuję się płyn chłodniczy. Wskazówka od temperatury wchodzi na czerwone pole, a pod maską robi się kocioł. Wymieniony został termostat. Czego to może być przyczyna? Z góry dziękuję ;)
A ze zbiorniczka nie czuć gazu? W tej sytuacji wygląda na wyciek gazu do płynu chłodniczego.
Witam, mam taki sam problem, wymieniony termostat Mahle, napięcie jest na termostacie i dalej nie puszcza. Czy może jakoś się go adoptuje? Dodano po 4 Panowie mogę podzielić się z wami. Problem dotyczył gotującego płynu chłodniczego audi a3 8l 1,6 AVU z 2001 roku, oraz nie działających wentylatorów. Miałem taki problem, że nie otwierał się termostat,...
1. Czujnik(włącznik) wentylatora chłodnicy znajduję się w chłodnicy. 2. Uszkodzony termostat może nie puścić płynu na chłodnicę, przez co nie włączy się wentylator a silnik się zagotuje. 3. Gotujący się płyn chłodniczy mógł wymknąć się korkiem(zawór nadciśnieniowy). I panowie mechanicy trochę więcej myślenia. Co ma uszczelka pod głowicą do przegrzewania...
Wiesz ostatnio tez był taki co robił test ,ja zrobiłem i wyszły spaliny w układzie. Może być chłogniczka EGR też ,nie koniecznie zara uszczelka. Słaba wydajność pompy ,zapchany przelew do zbiorniczka,albo po prostu went nie chodzi i go gotuje.
Witam... Poniżej przedstawiam kolegom wymontowaną uszczelkę pod głowicą... Czy taki stan uszczelki mógł powodować, że CC-700 gotował płyn chłodniczy ???? http://obrazki.elektroda.pl/5891787600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2509476000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3861893900_1...
Witam Gotuje mi płyn chłodniczy. Na początku sprawdziłem czy chodzi pompa wody działa, gdy silnik osiągnie 95c(odczyt na zegarze) napinacz zaczyna przenosić napęd na pompę wody temperatura spada do 70c ale podnosi się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, dolny wąż od chłodnicy jest zimny i chłodnica też jest zimna. Czy może ktoś potwierdzić ze napinacz...
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
przybywa płynu chłodniczego kolor płynu chłodniczego termostat płynu chłodniczego
sumowanie napięcia gotowanie płynu chłodniczego dławik spawarka transformatorowy
dodatkowe ubezpieczenie pralki bluetooth przerywa
APC UPS – ładowanie całkowicie rozładowanego akumulatora VRLA, procedura i testy TP.SK713S.PC825 (N) Smart TV Board Issues and Solutions