Aby stabilizator 7805 dawał na wyjściu 5,6V wystarczy między jego pin masy (trzeba rozłączyć oryginalne połączenie) a masę wstawić diodę prostowniczą o spadku napięcia 0,6V - katodą w kierunku masy. ;)
możesz powiedzieć która ???? to spróbował bym coś zrobić :D
Jeżeli masz hak to właśnie tam bym zaczął poszukiwania.
Poczekaj, zmierz jeszcze raz przewodnictwo na ramce czerwonej. W sprawnej głowicy może być tak, że tylko w jednym kierunku jest 300-500 kΩ, a w drugim brak (mierzyłem na zakresie 2MΩ), dla kolorów było 125-300 kΩ, też tylko w jednym kierunku. Przewodnictwo w obu kierunkach - zwarcie. Zakres oporu poniżej 50-60 kΩ to też uszkodzenie....
Jeeli piszczy w obydwu kierunkach to jest napewno zwarcie. Może ta przetwornica była z jakiegoś zwrotu, ktoś uszkodził i oddał.
Sprawna dioda ma w jednym kierunku I ( czyli nieskończoność) - to zaporowy. W kierunku przewodzenia dioda krzemowa ma ok 600-800 Om. Jeżeli w obu kierunkach przerwa lub zwarcie to jest uszkodzona.
Nie mam termowizji.Na mosfetach 4936N pomiędzy drenem a zródłem ma 2.1 ohm.W teście diody w obu kierunkach zwarcie.
Zwarcie w tym kierunku nie jest "zwartym zwojem cewki".
Witam. Ten drugi element po prawej stronie wygląda mi na diodę. Gdyby to była dioda to pomiary wskazują, że jest przebita - ma zwarcie w obydwu kierunkach.
Sprawdź w katalogu (przynajmniej rozkład wyprowadzeń). Triaki mogą zachowywać się różnie podczas pomiaru omomierzem, czy miernikiem ustawionym na diodę. Jednak między anodami (A1-A2)może być pewna rezystancja (różna lub jednakowa w obydwu kierunkach-ale nie zwarcie), a po dotknięciu np. palcem do bramki powinna się zmieniać. Wtedy triak jest na pewno...
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Masz multimetr? Jak tak to na teście diody sprawdź diodę przy cewce. Jak będzie na niej zwarcie w obu kierunkach to możesz jà odlutować i sprawdzić czy na pinach Plus i minus masz zwarcie jak tak to sprawdź stabilizator napięcia czy tam przetwornicą zapewne step down DC/ DC. Jak się jednak nie znasz i nie masz odpowiedniego sprzętu narzędzi itp...
Wydaje mi się, że to podejrzenie zmierza w złym kierunku. Zwarcie międzyfazowe powoduje zadziałanie zabezpieczeń (oczywiście prawidłowo dobranych) na tych fazach, i zanik napięcia, a nie, jak kolega pisze zwarło 2 fazy, co spowodowało różnice napięć pomiędzy fazami oraz sumarycznie większe napięcie Ja doszukuję się innej przyczyny, tylko że mam inne...
Wg poniższego schematu załączenie obrotów w jednym kierunku to zwarcie styku przy P1 załączenie obrotów w drugim kierunku to zwarcie styku przy P2 wyłączenie obrotów nie zależnie od kierunku obrotów to rozwarcie styku przy CM https://obrazki.elektroda.pl/2742976000_... Jeśli potrzebujesz tylko jednego kierunku obrotów (np P1) to nie...
Myślę, że to jednak brak masy. Przy zwarciu plusa kierunku do masy wywali bezpiecznik, ewentualnie padnie przerywacz, a zwarcie z światłami drogowymi lub mijania powodowało by ich mruganie przy wyłączonych światłach. Szukałbym niepełnej masy przy prawym reflektorze, wspólnej z prawym kierunkiem. Po załączeniu świateł bierze masę przez żarówki z kierunku....
Wyśledziłem trase zasilania do tego scalaka co powinien zmieniać na 5V i jak odciąłem na płytce to mi się pojawiło 7,5 V w jego kierunku. Czyli mamy zwarcie albo w tym 1117 albo za nim. Porownaj z datasheet/nie moge go zaladowac ale uzupelnie. Sproboj ustalic co jest zasilane z tego stabilizatora .Bedzie to albo +5V albo 3,3V /800mA bo taka ma max...
Może być NE555 + przekaźnik odwracający zasilanie. Albo dwa NE555 (jeden wyzwalany przy załączeniu wentylatora, dugi przy wyłączeniu). Oczywiście układ trzeba tak zrealizować by istniała blokada załączenia naraz obrotu w obu kierunkach (bo to spowoduje zwarcie zasilacza).
Połowa napięcia na nogach 12 TBA810 potwierdza ich przydatność. Kondensator 805 ma wystarczająco dużą pojemność i po prawidłowym podłączeniu do niego omomierza ładowanie go zajmuje kilka sekund. Przy niewłaściwej polaryzacji napięcia rezystancja kondensatora elektrolitycznego jest znacznie mniejsza. Z grubsza można to porównać do sprawdzania diody w...
raczej nic z niego nie będzie? Dopóki nie wykonasz jakichkolwiek pomiarów to raczej tak. Jest jeszcze opcja, że przełącznik zmiany kierunku jest uszkodzony.
Czyli jakby Twoją usterkę zamodelować to wygląda to tak że kierunek zwarty jest diodą z przeciwmgielnym anodą do kierunku katodą do przeciwmgielnych. Jakby było pełne zwarcie to przeciwmgielne zapalałoby kierunek a tutaj działa to tylko w jedną stronę, kierunek zapala przeciwmgielne. Teraz pytanie czy ten diodowy mostek jest w samej lampie, czy to jakaś...
Sprawdziłem dzis D751 i ma w dwóch kierunkach zwarcie. Czyli chyba udało sie zdiagnozować usterke. Jak ją zdobede to zobaczymy:) narazie nie zamykam temetu :)
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Manetki zmienione, pojeździłem kilka godzin i dalej to samo. Wstawiłem na ten przewód bezpiecznik żebym nie musiał zmieniać kabla i manetek. Dodam że to jest pierwszy przewód od dołu na manetkach od kierunków
Z czego to wlutowałeś bo po obudowie trudno powiedzieć co to za element. Może całość urządzenia pomogłaby rozszyfrować. P.S. Ciekawą sprawą byłby przypadek zwarcia w jedną stronę; idealna dioda?
Lub na słabo dokreconym przewodzie jednym z kierunków? Tak. Jakieś iskrzenie czy krótkotrwałe zwarcie mogło być powodem. Miej nadzieję że tylko on zwarł...
Po jednej stronie są 3 piny w kolejności: A GND B. Na jeden cykl pracy przypada 1 zwarcie A do GND i 1 zwarcie B do GND. Kierunek rozpoznajemy po tym czy w momencie zwierania A, styk B już jest zwarty (rozróżnienie lewo/prawo). Z drugiej strony są 2 piny od przycisku S, zwierane gdy naciśnięty. Pzdr
Hej bartek_j :):) Otóż Sytuacja z tymi nie działającymi kierunkami jest następująca. Przyczyna tkwiła w (przełączniku Kierunków ) Zwarcie w prawej żarówce migacza spowodowało przegrzanie się styków w przełączniku i równoznaczne z uszkodzeniem go. Wymieniłem na nowy i teraz ślicznie wszystkie świecą :):) Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi :):)
No to szukaj dalej. Sprawdź napięcia przed i za mostkiem w kierunku stabilizatora. Może jakiś element ma zwarcie? Sorki ale zdalna naprwa może być ciężka, nie mam takiej centrali pod ręką ani schematu abym mógł "poprowadzić Cię za rączkę".
ta wiązka idzie pod wykłądzina czy jakos w blachach?? Tzn kabel + od kierunków robi zwarcie z kablem od czego??
ML500 powinien mieć 2 krańcówki - na otwieraniu i na zamykaniu - piszesz o jednej - w ogóle podłączyłeś drugą? Jeśli tak to może jest prosta przyczyna awarii - krańcówka na nie działającym kierunku ma zwarcie na kablu albo sklejony kontaktron? Prawdę mówiąc to wygląda na awarię układu amperometrycznego (ML500 ma automatyczne wykrywanie obciążenia i...
To Cię załatwili. Słuchaj wygląda to jakby manetka od kierunków Ci jakieś zwarcie robiła. Sprawdzałes bezpieczniki?
To nie jest żadne zwarcie, one tak mają że kierunki służą też jako powiedzmy obrysówki i niestety do kierunku dochodzą tylko dwa kable + i -
Zwarcie w obwodzie joya/klawiszy.
Dzięki! Spaliło jeden z dwóch bezpieczników. Na przewodach lewego kierunku było zwarcie. Podczas uzbrajania alaru mrugneły kierunki i po bezpieczniku. Wesołych Świąt :D
W zasadzie przy połączeniu badanych diod zarówno równolegle jak i szeregowo, pomiar będzie jednoznaczny przy pomiarze spadku napięcia Jeżeli mamy mierzyć spadek napięcia to dioda kontrolna niepotrzebna. Można też uprościć proponowany przez ciebie układ w sposób maksymalny - bateria 1,5V, dioda, język. :D Szczypie w język - dioda spolaryzowana w kierunku...
Jeśli zawór jest zamknięty to po prostu poruszaj dźwigienką w kierunku jakim pracuje, powinna lekko "tykać"
W takiej postaci -jeśli się nie mylę- rezystory R23,24(boczniki) będą powodowały zwarcie obydwu końcówek silnika do masy. Czyli po uruchomieniu jakiegokolwiek kierunku będzie zwarcie do minusa w mostku H.
Sterowanie jest plusem, przekaźniki typu MOSFET, płytka to Kincony A16. Chciałbym, włączając np. kanał 1, silnik kręcił się do przodu, kanał 2 do tyłu, tylko że to robi zwarcie, bo idzie plus na masę.
Jak w temacie. Kupiłem używany hak do A4 B6 i mam odcięte kostki od wiązki haka. Moduł ma 22 piny na jednej wtyczce. Potrzebuję opis pinów, żeby podłączyć poprawnie i niczego nie spalić. Moduł to Jaeger 52400507 Na chwilę obecną ustaliłem to: https://obrazki.elektroda.pl/7485896200_... Do ustalenia wtyczki lamp który pin za co odpowiada....
Mierząc rezystancję elementu pokazuje 3 ohmy w obydwu kierunkach. Na pomiarze diody jest zwarcie w obydwu kierunkach. Bez tego elementu piloty przełączają przekaźnik 2-3 razy, a później jedynie odłączenie zasilania resetuje urządzenie, które ponownie działa przez moment. Może przez ten element rozładowuje się jakiś kondensator, który blokuje urządzenie...
Fakt, mało zrozumiale napisane. Urządzenie miało problem uruchamianiem pompy podłączonej do wyjścia PD i N , właściciel, podmieniał pompę, prawdopodobnie nie odłączył zasilania urządzenia, wystąpiło zwarcie po którym na elementach zaznaczonych na zdjęciu w obu kierunkach miernik wykazuje zwarcie, pali się również bezpiecznik F3, którego gniazdo w momencie...
Jak by ci się załączyły dwa kierunki to byś miał piękne zwarcie
Ładowanie jest. Napięcie akumulatora właściwe. Dodam jeszcze że przy włączeniu prawego kierunku robi się zwarcie i migają światła.
druga daje zwarcie w obu kierunkach Pewnie ta dolna bo wygląda jakby nie była dokręcona albo przez jakąś podkładkę więc nie miała dostatecznego chłodzenia. 23FR (25FR) ten symbol jest mi znany, pewnie gdzieś w rupieciach coś takiego jest.
Jeżeli nie masz żadnego opisu do tego przełącznika, to początek ustal które przewody za co odpowiadają. Naciśnij klakson i zobacz na których przewodach jest zwarcie, następnie naciśnij kierunek i sprawdź to samo, gdzie jest zwarcie, itd. Jak już to ustalisz to wtedy będzie można dalej kombinować.
AVE... Element zwarty przepuszcza prąd w obie strony i nie stawia oporu. Element spalony albo jest zwarty, albo nie przepuszcza prądu niezależnie od kierunku...
Halo Dziękuję za szybką odpowiedź. Jakie dokładnie składniki należy mierzyć? Lub do poprzedniego postu, części wskazane strzałką na rysunku pokazują zwarcie (instrument wydaje dźwięk). Wiem, że rezystancja wynosi około 10 omów, ale na diodzie w obu kierunkach widać zwarcie. Kiedy usuwam diodę na PAD, instrument również wydaje sygnał dźwiękowy. Nie wiem,...
Jeżeli jest zwarcie, to zwarłeś przewody, żadnej filozofia, po prostu rozkręć to i poszukaj zwartych kabli, styków. Dziwne tylko że ci nie wywaliło bezpiecznika kierunków.
Na teście diody w multimetrze mam zwarcie w obu kierunkach na tym elemencie ?
Nie wiem ja jest w ciężarowych ale moduł który mam do gniazda 13-pin w osobowym ma taką funkcję, że jak wykryje problemy z kierunkiem przyczepy (pewno zwarcie albo brak obciążenia) to zaczyna migać pozycją z właściwej strony - na złączu przyczepy 7-pin i 13-pin są oddzielne pozycje prawe i lewe. Jak przyczepa ma je poprawnie przyłączone to nawet sensownie...
Wychodzi na logikę że 2 siłownik działa poprawnie a pierwszy w ogóle się nie zatrzymuje (tylko zmienia kierunek). Można by to było zwalić na zwarcie jego triaka, ale skoro działają spowolnienia ... Jedyne co przychodzi mi do głowy (bez dogłębnej analizy oscyloskopem toru wadliwego triaka) - to wymienić wszystkie elemelnty tego toru - czyli tranzystor,...
Sprawdzenie bez podłączenia do sieci. Sprawdź omomierzem oporności na elektrolitach w obu kierunkach polaryzacji. Jeżeli jest zwarcie po stronie wtórnej zasilacz to na elektrolicie będzie mierzona mała oporność w obu kierunkach (świadczy o tym cykanie przekaźnika) Niewykluczone,że padł procek (zwarcie).
Dzięki za szybką odpowiedź. Jutro wymienię procesor. Mam nadzieję, że to dobry kierunek. ;)
Prawda :) Sprawna dioda nie bedzie powodowala piszczenia miernika, ktory piskiem sygnalizuje zwarcie obojetnie w ktorym kierunku ja podlaczysz ;) A ten miernik pokazuje Ci 500 czy 50.0 ? bo cos mi tu nie pasuje... ;)
Wykorzystaj ten zasilacz i opornik ok. 5KΩ załączony szeregowo z dwiema diodami 1N4006 również włączonymi szeregowo w jednym kierunku "na zwarcie" do drugiego bieguna. Na rezystorze będziesz miał wtedy ok. 1,55V i odpowiedni prąd. Pozdrowienia.
Witam. Ktoś zwarł kierunek aby spalić bezbiecznik od alarmu. Uruchomienie alarmu włącza kierunki, przy zwartym zasilaniu pali się bezpiecznik.
Sprawdź diody na płytce mogły dostać przebicia i mają pełne zwarcie w obu kierunkach
Witam Sprawdziłem Transile (1.5KE150CA) są dwukierunkowe, sprawdziłem w obu kierunkach przewodzenia i wyglądają na sprawne (brak przewodzenia w obu kierunkach). Sprawdziłem również diody które były w okolicy MUR460 i jedna ma przebicie (w obu kierunkach zwarcie). Jutro wymienię uszkodzoną diodę i sprawdzę działanie. Na zdjęciach zaznaczę uszkodzoną...
Tak jak w tytule poszukuje informacji na temat elementu. Znajduje się on na płytce sterującej pompy ciepła. Zamontowany jest w szeregu z kondensatorem ceramicznym oraz elektrolitycznym, a jedna z nóg prowadzi do sterowania/zasilania wentylatora. Element w obu kierunkach posiada zwarcie także wnioskuje iż jest uszkodzony z uwagi na jego usadowienie w...
Można np. w taki sposób jak na schemacie. Jeżeli chodzi o źródło zasilania nie da się ustawić tak przekaźników aby było zwarcie. Gorzej z silnikiem. W momencie gdy oba przekaźniki są wyłączone (albo włączone) zaciski silnika są zwarte. Gdy silnik się obraca i odłączymy od niego źródło zasilania - zachowuje się jak prądnica. No a gdy zewrzemy jej zaciski...
głównie chodzi mi o ten kierunek przepływu, wtedy szybko będę mógł zlokalizować zwarcie w trudnych przypadkach
Tranzystory są źle połączone - będzie zwarcie.
czy inni odbiorcy z tej samej sekcji na której jest zwarcie również odczują asymetrie napięć? Odczują o ile prąd zwarcia doziemnego nie spowoduje wyłączenia w polu kierunek zwarcie i napięcie fazowe będzie przysiadać, natomiast w rzeczywistości np. w sieciach SN napowietrznych zdarzają się słabe doziemienia które mogą być długotrwałe i nie wpływać...
Wstaw na wyjściu stabilizatora diodę prostowniczą w kierunku przewodzenia i napięcie spadnie do 5V.
Często na wejściu przetwornicy jest dioda włączona w kierunku zaporowym. Przy odwrotnej polaryzacji stanowi zwarcie i uszkadza się (oraz bezpiecznik, który też powinien być).
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
Odłącz złącze przy progu na tył i sprawdzał. 1) I wtedy włącz lewy kierunek. ( z H4 zamiast bezpiecznika), gdy zaświeci przednia żarówka to zwarcie jest od złącza do tyłu. 2) Przełącznik kierunku na zero. Podłącz + przez H4 do przewodu kierunku w gnieździe żarówki lub haka i "macaj" wiązkę. Gdy H4 zgaśnie to zwarcie się rozłączyło. Odizolij wiązkę...
W linku z postu (at)wojtek9007 jest takie samo podłączenie jak na zdjęciach z postu #4, czerwone na zasilanie, niebieskie na kondensator. Taki układ wyprowadzeń silnika i rezystancje z postu #11 wskazują, że bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń nie powinien się zmienić kierunek wirowania silnika, chyba że nastąpiło zwarcie pomiędzy uzwojeniami,...
Czyli ktoś odwalił chałę bo tranzystory w żadne sposób nie są odizolowane od radiatora :evil: Różnica w oporności może wynikać z uszkodzenia izostatu ponieważ nie zawsze zaskakuje.. EDIT: Te tranzystory to dziwna sprawa.. sprawdzając przejściomierzem między kolektorem tranzystora a radiatorem zaobserwowałem rosnący spadek napięcia w jednym kierunku...
Witam, Jak już napisałem sukces już w częściowym współdziałaniu nadajnika z samochodem. Oznacza to, że zostało spełnionych już kilka istotnych warunków. Teraz najważniejsze, choć fotki niewiele wniosły, postaram się napisać jak przetestować nadajnik na okoliczność nieczynnego kanału. Przyjmuję założenie (na podstawie widoku nadajnika), że układem sterującym...
Jak są sprawne przewodzą tyko w jednym kierunku.
Pierwsze słyszę aby kierunki'' były sterowane - . to w jaki sposób Ci świeci ??? minusem morze ale to bardzo rzadko zał. być blokada św. awaryjnych .masz zwarcie do kierunku + /
A najczęściej co może robić zwarcie ?
Jezeli w obu kierunkach masz rezystancje rowna zeru to oznacza ze dioda jest po prostu zwarta ;) Czyli mozesz ja spokojnie wyrzucic do kosza. Sprawna dioda prostownicza przewodzi prad tylko w jednym kierunku ;)
Nie zostały przypadkiem odwrócone podłączenia końcówek uzwojeń ? J.w. lub został zmieniony kierunek nawinięcia uzwojenia. Na cewkach szeregowo połączonych powinna byc zgodność kierunku nawinięcia cewek.
Sprawdź omomierzem rezystancję między punktami przylutowania E-B tranzystora T510 - oczywiście wzmacniacz wyłączony z sieci!. Pomiar omomierzem w dwóch kierunkach. Może być zwarcie punktów lutowania lub przebicie złącza EB tranzystora T510.
Nie podpinałem napięcia pod piny na gnieździe, bo muszę zobaczyć które to są. To sprawdź i wtedy napisz o poborze prądu, bo jak wcześniej pisałem 4A są dla mnie niewiarygodne. Zmierzyłem diodę i porównałem bez wylutowania z podobną obok to ta przyciemniona ma w jednym kierunku kompletne zwarcie a druga ten sam model 0,167V na cyfrowym mierniku ???
Sposób na sprawdzenie jest i to bardzo prosty!!!! Każde przesunięcie joya w dowolnym kierunku powoduje "zwarcie" skrajnych pinów joya. Nie pamiętam tylko jak było "Zatwierdzenie" wciśnięcie joya. Ale czyba środkowy prawy zwierany jest do masy. http://obrazki.elektroda.net/96_11518367...
Cześć, Właśnie przechodziłem ten problem, okazało się że tylnia lewa lampa generowała taki problem. tzn, po włączeniu świateł było zwarcie na masie i dlatego wyskakiwał taki błąd, Pozdro
Jeżeli nie świeci kontralka kierunku w zegarach , to zwarcie poza przełacznikiem awaryjnych i zespolonym , prawdopodobnie na tylnej wiązce , gdyż bezp.21 , to tez oświetlenie bagażnika!
Witam Jeżeli są identyczne to można, warunek jest taki że kierunek nawijania musi być identyczny w obu dwóch. W przeciwnym wypadku nastąpi zwarcie na wtórnym. Przy szeregowym połączeniu wtórnego ta sama zasada, w przeciwnym przypadku uzyskasz zero napięcia. Pozdrawiam
Nawet sam nie wiesz co przerysowałeś bo trudno to nazwać samodzielnym projektem. Jak myślisz co się stanie z kondensatorem C12 po włączeniu urządzenia? Podpowiem, że eksploduje zasilany napięciem przemiennym! Również dioda D7 będzie stanowiła dosłownie zwarcie przy przepływie napięcia przemiennego, które przy odpowiednim kierunku przepływu zrobi zwarcie...
(at)Zbigniew 400 Kupiłem diody 1N5348B Zenera 11V, 5W. Podłączenie szeregowe nic specjalnego się nie dzieje, przy połączeniu w kierunku przewodzenia "żarówka" świeci i gaśnie jak poprzednio, przy połączeniu zaporowym nie świeci. Przy połączeniu równoległym w kierunku zaporowym "żarówka" mruga w jednostajnym tempie, dioda dość mocno się grzeje, przy...
Sprawdź skąd na VOUT po wylutowanym IC jest 10 V? Do tego punktu dołączone są trzy diody w kierunku zaporowym. Zwarcie w płycie z VIN? Pomyśl i poszukaj. Co jest za diodami itp. Dodano po 5 Główny transformator jest wyłączony czy włączony? Dodano po 2 I nie wylutowuj wszystkiego po kolei. Całą Yamahę chcesz przepuścić przez ten tester?
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Sprawa jest prosta;zwarcie jest w kierunku glowicy.
Może diodę wstawiłeś w złym kierunku i robi Ci zwarcie.
Witam. Ale ta przerwa była przy stacyjce czy przy przekaznikach pod maską? Mam podobny problem w Megane. Nagle padła pompa, Lpg i jest zwarcie na kierunkach z tylu po przekreceniu stacyjki na zapłon. Bez zapłonu kierunki działają dobrze.
Po wylutowaniu tranzystor jest ma zwarcie we wszystkich kierunkach. Zamówiłem już nowe tranzystory. Oznaczenie modułu sterowania. https://obrazki.elektroda.pl/4043783800_...
(at)Michal_elektryk_info * Nie można Elektryku ! :D Ta dioda kierunkiem przewodzenia robi zwarcie przy odwrotnej polaryzacji, chroniąc resztę elektroniki. Każde radio CB ci to powie :D . Usunąć resztki, wstawić nową. Bez diody reszta powinna działać, na próbę.
Jeśli masz czym dokonać pomiarów to powinieneś ustalić kierunek włączenia diody, ewentualnie może na obudowie diody jest zaznaczona polaryzacja (pasek).
To samo czyli co? Elba teraz nie może cykać bo jak, muszą się zapalić kierunki jak nie to zwarcie w instalacji.
Myślałam ,że to coś z przyciskiem power jest nie tak To prawdopodobnie wlasciwy kierunek. Moze byc zwarcie na wlaczniku przez co jest caly czas aktywny i wariuje. Nalezalo by odlaczyc tasme od wlacznika i sprawdzic jak sie wtedy bedzie zachowywal.
Witam wszystkich po długiej przerwie, nie odwiedzania elektrody. Mam ten sam watomierz i nie działał mi tak samo jak wam, czyli wyświetlał tylko 50 Hz a nic nie liczył. po sprawdzeniu plytki multimetrem stwierdziłem ze winna jest dioda zenera(zwarcie w obu kierunkach) oryginalna dioda ma oznaczenie 1n4742a może być kłopot z jej dostaniem , zamiennik...
Uszkodzony H20T120. Zwarcie we wszystkich kierunkach. Jak go kupie napisze czy tylko ten tranzystor był przyczyną usterki.
Rzeczywiście problem leżał w lampie. Dzięki za pomoc. Dodano po 3 Problem w lampie. Zwarcie.
Wątpię aby było zwarcie w przełączniku kierunkowskazów - w ten sposób ominąłeś włącznik a gdyby było w nim zawarcie to by kierunki paliły się nawet gdyby był przełącznik w pozycji 0 (nic w aucie nie zmieniając). Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy gdzie może być zwarcie to moduł komfortu. Masz go pod dywanikiem, pomiędzy fotelem kierowcy a pedałami....
W przypadku, gdy użyłem elektronikę z audi na silniku Co to za "elektronika"? Tobie i tak nie będzie potrzebna w zastosowaniu. Ale to znów czemu ten z audi podpięty tak samo nie robi zwarcia ? Dawno w temacie osobówek nie grzebię, ale być może jest w silniku dioda połączona równolegle i to ona robi zwarcie( silnik od wycieraczek nie zmienia kierunku...
wygląda mi to na diodę zabezpieczająca przed odwrotną polaryzacja zasilacza , wlutuj ją i sprawdź obok ciemny większy element - bezpiecznik czy ma przejście , sprawdź przejście tego bezpiecznika względem masy , jak będzie zwarcie dalej uszkodzony mosfet , jak nie będzie zwarcia załóż nową diodę wlutowując ją w kierunku przejście od masy w kierunku bezpiecznika...
przyczepka w innym samochodzie działa bez problemu, włączając prawy kierunek, przeciwmgielne, stop, pozycję lewą i prawą - wszystko działa, problem jest po włączeniu prawego kierunku lub awaryjnych - więc masa jest skoro nie ma modułu, to dlaczego dyskoteki nie ma na samochodzie? Dodano po 3 co więcej został mi kabel ze stałym plusem i drugi kabel,...
kierunki robią zwarcie chrysler kierunki świecą kierunki
makro przycisk access przekaźnik zakłócenia mapowanie portu drukarki
ciągnik przedni napęd ciągnik przedni napęd
Awaria ładowania Opel Corsa-e: problem z ładowarką pokładową Arcania Gothic 4, Realms of Arkania – błąd uruchamiania po zmianie rozdzielczości