w mascott uszkadzają sie najczesniej właczniki awaryjnych co jest powodem braku awaryjnych i kierunkowskazów
Jeśli tak: jeden przerywacz elektroniczny (3 pin) masa, zasilanie (sygnał) i wyjście na obwód - to włącznik świateł awaryjnych szwankuje, nie podaje napięcia na 49a gdy ma się łączyć z 15, coś jak w starszych Golfach (właśnie o nich bym poczytał, to jest ten układ).
brak masy tylnych lamp. Dokładnie tak. Prawdopodobnie masz zimne luty na płytce przekaźnika (w obudowie kolumny kierownicy), przelutuj i problem zniknie. Wcześniej rób masy tylnych lamp.
zastanawiam się czy jakiś przekaźniki nie padł, Przekaźnika również nie można wykluczyć, o ile takowy jest, który odpowiada za te obwody. Nie zaszkodzi jak wszystkie sprawdzisz.
Przekażnik kierunkowskazów jest tu. https://obrazki.elektroda.pl/4788548900_...
Gdzieś zwiera do masy zasilanie,przetarta wiązka. Co jeszcze wisi na bezpieczniku , tzn. sprawdź co brakuje w aucie jak go nie ma. Jak auto stoi tez bije? Wsadź najlepiej żarówkę 21W w miejsce bezpiecznika i jak ruszasz po kolei wiązkami i ona zaświeci to tam w tej okolicy szukaj. Zawsze w czasie naprawy klema luźna jak by coś poszło ostro. Nie wsadzaj...
też bym sie przyjrzał wł.awaryjnych.
Tam jest wszystko w puszce z bezpiecznikami, nie pamiętam dokładnie gdzie ale tam zabiera napięcie na bezpiecznik chyba od awaryjnych i centralny zamek. Sprawdź czy masz na nich zasilanie.
Zworka neutralizuje czujniki zużycia klocków - nie włącza się kontrolka zużycia.
witam. Trochę późno wpadłem na ten temat, ale może komuś innemu to się przyda: w niektórych Poldkach po lewej stronie obok kierownicy był przełącznik do włączania świateł przyczepki (po co nie wiem, mój nigdy nie miał haka ale ten przełącznik był) jego wciśnięcie powoduje szybsze miganie świateł kierunkowskazów.
Popatrz na zasilania po stacyjce, pewnie gdzieś siada.
Jeśli włączysz kierunkowskazy (gdy są sprawne) to nie jest tak że ten "stuk" informujacy o włączeniu kierunków wydobywa się z kokpitu w miejscu gdzie jest włącznik awaryjnych ? Czesto jest tak (w autach niemieckich) ze cała elektronika kierunków ukryta jest we włączniku świateł awaryjnych. Jeśli mówisz że awaryjne też nie działają to przyjrzałbym się...
Wymiana, to nie naprawa. A gdzie sprawdzenie instalacji? Problemem kierunkowskazów może być manetka. Do sprawdzenia główne punkty masowe i zasilania.
Bezpiecznik strzelił tylko sprawdz kontrolką
Sprawdzić stan instalacji w takim razie.
Przełącznik zespolony przy kierownicy, przełącznik awaryjnych, kable.
przerywacz się uszkodził.
nic się nie stanie zamien przekaznik R5 z kierunkiem prawym i jezdzić, w praniu wyjdzie czy to jest to
Czyli wyłącznik awaryjnych. Co jest na 15? Co jest na 30 na nim? Czym ty to mierzysz? Jakim cudem masz napięcie na przewodzie kontrolki?
Dzięki panowie, teraz wiem gdzie łapki wsadzić.
Podmień włącznik awaryjnych, w nim jest przekaźnik ( przerywacz ) awaryjnych i kierunkowskazów.
Przy lewej nodze kierowcy masz wtyczkę taką dużą. Tam szukaj przyczyny.
W blokach pomiarowych VCDS'em, można podejrzeć reakcję manetki. Jak masz taką możliwość sprawdzić u kogoś, to skorzystaj.
Tak ! To jest taka czarna plastikowa skrzynka na wysokości kolan. tam są dwie kostki : biała prostokątna i szara kwadratowa. Ja u siebie sprawdziłem te grube czerwone kable przy białej kostce. na wszystkich miałem stały plus więc lipa. Szukając dalej przelutowałem wszystkie luty w UCH i dalej było nic z tego. W końcu zdjąłem zbiornik wyrównawczy pod...
Zdejmij klemę i po minucie ponownie załóż, nie raz pomaga.
Bezpieczniki
Temat wyjaśniony. Po wymianie UCBIC wszystko działa jak trzeba. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Mam nadzieje ,ze sprawdzał bezpieczniki z obu stron i dlatego napisał ,iż świecą!
Jaki masz przerywacz, typ jest ważny bo od tego zależy podłączenie np kontrolki kierunkowskazów, czy na nim ma być także instalacja kierunkowskazów awaryjnych?
Szybkie cykanie przekaźnika wynika z braku obciążenia, sprawdź dokładnie czy wszystko dobrze podłączyłeś, może niechcący odwróciłeś jakąś kostkę.
Na awaryjne migacze jest jeden bezp. i na resztę drugi bezp. sprawdz.
mitsubishi l200 2006>[nowy model] 2.5DID 100kw 136KM ,,powodzenia"
Witam Zacznij od wyciagniecia przelacznika sw awaryjnych i zlaczenia przewodow 49 i 49a P
To jest schemat przewodów, bez styków roboczych urządzeń wykonawczych. To jest jedyny i wystarczający schemat instalacji. Golf IV, Audi A3, Toledo II/Leon, Octavia 1 to technicznie te same auta. A jak ktoś nie rozeznaje się w tej dziedzinie, to niestety - wypada się przyznać, a nie wymyślać nie wiadomo co. Zamykam i przenoszę do właściwego działu.
A co Ci się dzieje, jeśli nie działają kierunkowskazy to wyczyść styki przekaźnika we włączniku awaryjnych świateł lub go wymień, tam jest przerywacz od kierunkowskazów i awaryjnych, bardzo częsta usterka.
Witam przerywacz jest w wlaczniku awaryjnych sprawdź czy manetka działa tzn czy po wyjęciu kluczyka pozycja z jednej strony świeci
Wątpię aby było zwarcie w przełączniku kierunkowskazów - w ten sposób ominąłeś włącznik a gdyby było w nim zawarcie to by kierunki paliły się nawet gdyby był przełącznik w pozycji 0 (nic w aucie nie zmieniając). Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy gdzie może być zwarcie to moduł komfortu. Masz go pod dywanikiem, pomiędzy fotelem kierowcy a pedałami....
Samochód miałem niedawni na "serwisie" tj. rozrząd, olej, filtry ,i diagnostyka która nie pokazała żadnego błędu związanego z tą usterką ...jedynie co do świecącej kontrolki ESP która sie pali na desce cały czas ...bynajmniej tak usłyszałem od mechanika że niema ...
Albo przełącznik awaryjnych.
Najtaniej będzie kupić nowy przerywacz, zespolony z włącznikiem świateł awaryjnych.
W golfie 2 jest osobno i wygląda jak przekaźnik,
Lublin I ma dwa przerywacze,jeden może być uszkodzony.
Który bezpiecznik? Czy ty jesteś delikatnie mówiąc niepełnosprytny?!? Ściągasz ten plastikowy dekiel od bezpieczników i tam masz nawet rozrysowane, a nie napisane żeby łatwiej było, za co odpowiadają poszczególne bezpieczniki! Skoro nie działają awaryjne, to szukasz bezpiecznika z symbolem podwójnego trójkąta i wymieniasz. Bezpiecznik nr 8: zapalniczka,...
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Ja mam podobny problem tyko u mnie niby dzialają kierunkowskazy tylko co jakiś czas zawiesza się i zamiast migać to świeci. Czy to może być też wina przerywacza albo tego wyłącznika od awaryjnych??????????
Jesli otrzymałęs pomoc wypadało by kliknac pomógł ;-) jesli chodzi o sterowanie c.zamkiem z pilota to sprawdz czy zasilanie czy masz na sterownik c.zamka, i sprawna bateryjke w pilocie ;-)
Witam Możesz dać zdjęcie tego przełącznika ,lub oznaczenie jego zacisków.Powinno być na nim dwa zasilania; 30-stałe 15-po kluczyku PK-prawy kierunek LK-lewy kierunek 31-masa 49-zasilanie przerywacza 49a-wyjście z przerywacza Tak ogólnie wygląda zasilanie kierunków i awaryjnych. Lecz u Ciebie może być układ bardziej rozbudowany,wstępnie sprawdź zasilania...
W skrzynce bezpiecznikowej w kabinie po prawej stronie wpięty od dołu
W liczniku.
Sprawdź włącznik świateł awaryjnych na desce lub podmień żeby upewnić się na 100%.
Już naprawiłem :) wszystko nie działało z powodu jednego cienkiego kabelka czarno czerwonego przy masie akumulatora był załamany i zaśniedziały , dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
Wiatm, dzięki za odp, ale gdzie tego automatu kier. szukać? Po lewej stronie ( czyli po stronie kierowcy?) w kabinie samochodu? mam odkręcić plastyki przy kierownicy? czy w komorze silnika? bo w komorze silnika jest tylko skrzynka ( jest ona po stronie kierowcy) z kilkoma bezpiecznikami i przekaźnikami oraz ze 3 kostki z kablami umocowane na plastikowym...
Prawdopodobnie masz uszkodzony przełącznik albo awaryjnych albo kierunków bardziej stawiam na ten awaryjnych.
Tak jak napisał elektrit oraz dodatkowo - włączenie świateł awaryjnych uniemożliwia pracę kierunkowskazów. Pozdrawiam
Poszukaj tego raczej na grupie wyznawców marki Saab, tam powinni mieć wiedzę na temat takich zagwozdek.
Przy klemie + jest cienki czerwony przewód sprwdzić należy czy ma dobry styk, ja się pożądnie się namęczyłem zanim doszedłem do tej prostej przyczyny ojawy były jak wyżej /wizyta u mechanika pomogła na 5 kilometrów/ przy wyjęciu akumulatora u mechanika styk pojawił się na chwilę Myślisz, że od 18 Maj 2009 autor nie poradził sobie z tym problemem? Nie...
Zajrzyj do modułu komfortu czy nie jest tam mokro.
Jak masz możliwość od kogoś pożyczyć to podmień manetkę kierunkowskazu na sprawną. Manetka daje takie objawy i inne dziwne.
wszystkie kable sprawdzone , bezpieczniki i żarówki też , wymieniłem włącznik od swiateł awaryjnych i nic ,, i nie wiem co robic dalej czy może jest jakiś przekaźnik przerywacz ,bo awaryjne działają normalnie.
Witam. Nie tylko bezpiecznik może przerwać obwód - trzeba sprawdzić jak kontaktują złącza konektorowe - auto ma 15 lat - coś tam mogło skorodować , zaśniedzieć. A więc sprawdzić złącza przy skrzynce bezpieczników, przy przełączniku, itp.
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Winny może być przerywacz kierunkowskazów-awaryjnych, radio, zegar i inne urządzenia mające zasilanie ciągłe i po stacyjce. Jak to nie pomoże to rozepnij kostke wyłącznika...
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... N16 (post #44) tam nie znalazłeś? :)
Witam W Vivaro przerywacza samego nie znajdziesz poiewaz kierunkowskazy oraz swiatla awaryjne sa sterowane przez modul komfortu czyli BSI.
Ten przerywacz oprócz kierunkowskazów 2 × 21 W może obsługiwać również światła awaryjne, stąd 4 × 21 W, a dodatkowe 4 W to lampka kontrolna kierunkowskazów/awaryjnych.
http://tom5555.republika.pl/pliki/projek... http://www.elektroda.net/samochod/elekki... i wiele innych znajdziesz [url=http://www.google.com/search?q=Elek... tu .
Witam. Problem dotyczy Mazdy 6 z 2008 r., brak kierunków i awaryjnych. Został przyciśnięty brązowy przewód od prawego tylnego kierunkowskazu. Bezpieczniki ok. Do którego modułu zajrzeć?
Sprawdź bezpiecznik F2 w skrzynce bezp. z boku.pozdr.
Wymień przerywacz kierunkowskazów, sam fakt opóźnienia już eliminuje go ze względów bezpieczeństwa na drodze.
Dzień dobry. Mam problem z kierunkowskazami w Fiacie Ducato z rocznika 2007. Mianowice, kiedy włączone są światła pozycyjne lub mijania tylne kierunkowskazy (awaryjne również) przestają działać. Przy wyłączonych światłach pozycyjnych kierunkowskazy (światła awaryjne) działają prawidłowo. Problem dotyczy również podpiętej przyczepy - przy włączonych...
Zasilanie na przerywaczu jest? Zasilanie na awaryjnych jest? Co się dzieje, jak podasz zasilanie stałe na poszczególne strony kierunkowskazów za i przed wyłącznikiem awaryjnych i jak zewrzesz przerywacz? W zasadzie nawet miernika nie trzeba, tylko lecieć po kolorach przewodów z próbnikiem.
czy to manetka, czy przełącznik Manetka czyli przełącznik kierunkowskazów do wymiany pod warunkiem że awaryjne są bez zarzutu.
A czy przerywacz sprawny?
Dzień dobry. Nie działał klakson w Dacii Sandero. Przełamany był przewód. Podlutowałem na szybkości, ale po złożeniu wszystkiego nie mam kierunkowskazów. Awaryjne są. Myślę, że złożyłem wszystko ładnie, ale nie mam pomysłu co jeszcze mogło pójść źle. Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuję :)
Dawno temu podjąłem próbę lecz też miałem problem z lokalizacją tych elementów w końcu przerobiłem na standardowy przekaźnik przeznaczony do kierunkowskazów. Nie pamiętam tylko czy działały awaryjne.
Tak.
Tak,spotkałem. Był uszkodzony bezpiecznik kierunkowskazów. Inni pewnie tez mieli z tym do czynienia. Przeważnie po wymianie bezpiecznika problem znikał. Dziwne,nie?
Witam szacownych Forumowiczów. Temat już trochę stary, ale może ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami. Problem mam podobny do wyżej opisywanych, Honda FR-V 1,8B 2008 r. Po włączeniu prawego kierunkowskazu nie wyłączył się, tzn. świecił ciągłym światłem nawet po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od położenia manetki. Prawy działał normalnie. Po kilkunastu...
Bezpieczniki sprawdzone. Przełącznik awaryjnych wymieniony na inny. Nie wiem tylko gdzie przerywacz czy tam też przekaźnik bo nie mam schematu.
Moduł tego centralnego jest sterowany z pilota i ma wyjście na kierunki? Jeżeli tak, to na 99% któraś dioda separująca wewnątrz modułu zdechła.
Przerywacz kierunkowskazów jest w właczniku świateł awaryjnych,taki głupkowaty patent koncernu VW\Audi.Sypie sie to często,rozebrać trudno. Trzeba wymienić włącznik awaryjnych,chyba pasuje ze skody octawii.Będzie tańszy.Oryginał kosztuje 68zł.
To nie bezpiecznik, przekaźnik też nie bo to ten sam co włącza awaryjne. Wszystkim steruje BSI.
VW CADDY ''04-15 Caddy z rocznika 2004 - 2010 oraz 2010 - 2015 to zupełnie inna instalacja elektryczna - inny moduł Bordnetz (CECM). Wpięcie w kierunkowskazy W tych modelach samochodów wpinasz się impulsami masy w parametryczne sterowanie kierunkowskazami (awaryjnymi). Każda "dobra" centralka alarmu posiada taką możliwość. W rocznikach 2004-10: złącze...
Diagnoza i przegląd parametrow powie gdzie trzeba atakować.Najczesciej UCH.
Witam, nastał problem po tym jak przełożyłem kabelek z stacyjki o kolorze białym(kontrolka płynu hamulcowego) z pinu "P" na pin "16" , ponieważ ktoś źle go podłączył wcześniej. Nie świeci mi się kontrolka hamulca ręcznego oraz nie mam kierunkowskazów, przekaźnik sprawdzałem, jest sprawny, co proponujecie sprawdzić? Bezpiecznik również nie jest spalony....
Rozwiazalem problem , została uszkodzona dioda w zasileniu przkaźnika w BSI..
Golf 4 - nie działają światła awaryjne ale działają kierunkowskazy. Za to jak włączę przycisk świateł awaryjnych to także przestają działać kierunkowskazy. Pomysły? :(
od razu popsułeś. opel astra 1.7 td 68 KM. Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dane to piszcie.
https://obrazki.elektroda.pl/7767899600_... Spróbuj tego, lub tego https://www.google.com/search?client=fir...
Przerywacz kierunkowskazów znajduje sie w przełączniku awaryjnych, odpowiada za działanie awaryjnych i kierunków.
Chodzi o ten przełącznik którym włączam światła też i właśnie kierunkowskazy ?
To masz tradycyjny przerywacz bimetalowy. Zacisk P jest do kontrolki. Ten przerywacz nie nadaje się do podłączenia świateł awaryjnych.
Przekaźnika nie ma tylko przerywacz, który jest sprawny bo awaryjki działają. Do sprawdzenia zasilanie po zapłonie na przerywacz i manetka kierunków. To układ prosty jak budowa cepa i pieprzenie o kolumnach kierownicy, przekaźnikach i innych pierdołach można sobie wsadzić w.....
Sprawdź przekaźnik nr. 6. Pierwszy z prawej strony górny rząd przekaźników w skrzynce bezpieczników.
Witam, Na początek proszę sprawdzić czy wszystkie żarówki mają moc 21Watt w lampach głównych i czy świecą kierunkowskazy obok przednich drzwi w nadkolach.
Przełącznik zespolony, taki urok
Sprawdź połączenie, bo to jest tak, że idzie od akumulatora do przełącznika w manetce, następnie idzie do przerywacza, żarówki przedniej, tylniej i na końcu do masy, więc jak nie działa jedna żarówka to już nie masz obiegu prądu, a jak nie to wina przerywacza bo przerywacz kiedyś testowałem XD i sie nagrzał i pyk i nie działa, a przerywacz i do awaryjnych...
jak wyjaśnić że dwa kierunkowskazy podłączone z przodu działały, kiedy zostawiłem dwa tylne żarówkowe ? To proste, żarówki w lampach mają po 10W, kontrolka przypuszczam, że 2W, przy połączeniu szeregowym żarówka 2W zaświeci się, natomiast 10W nie, zbyt mały prąd. Natomiast kierunkowskaz led pobiera albo tyle co kontrolka, albo nawet mniej, dlatego...
Bezpieczniki Ok? Przekaźniki Ok? Czasami wystarczy styki w gniazdach żarówek podrapać i kontaktem przetrzeć bo nie stykają.
Może w przełączniku zespolonym pod kierownicą obluzowały się wtyczki , warto spojrzeć bo niestety golfy a szczególnie diesle strasznie drżą , jeżeli nie poruszać przerywaczem migaczy , albo podmienić na inny .:D
Przerywacz kierunkowskazów to jest to z włącznikiem awaryjnych. można to naprawić wymieniając przekaźnik. Jeżeli kupić nowy, to raczej polecał bym oryginał.
przerywacz kierunkowskazy awaryjne kierunkowskazy dzialaja awaryjne kierunkowskazy astra awaryjne
instrukcja scania prawego światła błędy candy
odkurzacz xiaomi odkurzacz xiaomi
Falownik Sofar 3.3-12KTLX-G3 – migająca zielona dioda i sporadyczny alarm, interpretacja sygnałów LED Volvo 850 – skuteczne czyszczenie nagrzewnicy, płukanie, preparaty, objawy zapchania