Tylko jak BSI wysyła sygnał do świateł kierunkowskazów do centrali pod maską skoro z pod maski z centrali świecą kierunkowskazy?
Można zwiększyć częstotliwość generowanego przez NE555 sygnału, a potem podać go na dzielnik częstotliwości, np. na układzie CMOS 4017 - błąd długości pierwszego impulsu się wtedy mocno zmniejszy.
W tym modelu samochodu montuje się alarmy CAN ze sterowaniem parametrycznym kierunkowskazami. Impuls "masy" włącza, kolejny impuls "masy" wyłącza w niebieskiej wtyczce - kabel brązowo/żółty. Jeżeli Ty chcesz to zrealizować "wysoko-prądowo" podając +12V, to pozostaje podłączanie "na piechotę".
Przerywacz kierunkowskazów podaje impuls z pin34 na kontrolkę kierunkowskazów oraz na kontrolkę awaryjnych z oddzielnego wyjścia pin35.
ale teraz mi przyszło na myśl, że układ od spalonej żarówki może też być w zegarach......dlaczego tak uważam? Ponieważ po włączeniu kierunkowskazu wszystko działa jak należy, lecz na zegarach strzałka kierunkowskazu zapala się tylko raz i w chwili pierwszego impulsu (mignięcia) kierunkowskazu, a potem już tylko zewnętrzne kierunkowskazy migają, a na...
Tam nie ma osobnego przerywacza kierunkowskazów, impulsy do lamp wychodzą z bsi
"Sprawdzanie kierunkowskazów Impulsy dla kierunkowskazów i świateł awaryjnych są wytwarzane przez przekaźnik nazywany przerywaczem. Światła awaryjne są podłączone do przerywacza bez bezpiecznika. Bezpiecznik kierunkowskazów znajduje się w skrzynce bezpieczników. • Jeśli częstotliwość kierunkowskazu jest większa po jednej stronie niż po drugiej,...
w instrukcji jest opisane ze mozna zmienić czas impulsu na 1 lub 3 sek
witam buduje układ do wydłużania impulsu kierunkowskazów w aucie. Chodzi o to by stare auto wyposażyć w taką funkcję jaka jest w nowych autach, czyli przy impulsie włącznikiem kierunkowskazy migają kilka (3) razy. przedstawiony układ działa tylko mam problem z drganiem styków gdy wylaczamy kierunkowskaz po czasie dluzszym niz czas impuslu monowibratora...
przewód szary i zielony (otwieranie, zamykanie) wychodzący z drzwi i idący do modułu przewody znajdziesz w kostce w słupku przednich drzwi zamykanie szyb uzyskuje się przez wydłużenie impulsu zamykania kierunkowskazy to czarno zielony i biało czarny -zobacz przy lampach jakie sa kolory bo takie same idą do manetki przy kierownicy klapy raczej nie zrobisz...
Moglby ktos to jakos dla laika mam przekaznik tylko mam oznaczenie troche inne i ciezko mi to przelozyc mam oznaczenie 30 na staly plus 85 masa 86 plus sterujacy 87a wyjscie bez impulsu 87 wyjscie po impulsie
hi Ok...dziekuje za te dane.. jesli mozesz to powiedz mi jeszcze prosze symbol, model i gdzie mozna kupic taki przekaznik mechaniczny o tej sprawnosci i o takim schemacie podlaczenia? Przerywacz rozwierajacy obwod nr 1 (swiatlo postojowe w lampie kierunkowskazu) za pomoca dostarczonego impulsu z innego zdrodla w tym przypadku pradu z zarowki kierunkowskazu....
Nie znam takiego typowego immobilisera, który pozwala "sekwencyjnie" sterować kierunkowskazami ? Jaki immobiliser podłączałeś do B6? kierunki na złączu G brązowo-czerwony Jakim sygnałem wysterowałeś kierunkowskazy (pin9) - oczywiście impulsy masy? Czy przy sterowaniu (+) rozdzieliłeś "piny" diodami D11 i C11 oraz A6 i A10
No jeden przekaznik to nie moze być, bo nie mozna zblokować lewej i prawej strony kierunkowskazów. O jakich diodach 5 A tu piszesz, o co tu chodzi i gdzie one mają niby być ? Bo piszecie ..........cyt. "zapomniałem tylko dodać, ze te diody.........."/ nie widzę wcześniej abyś coś pisał, a teraz coś dodawał, boś wcześniej zapomniał / - jakie diody, nikt...
Tak jak napisałem: po podaniu impulsu z przełącznika kierunkowskazów, układ generuje 3 błyski. PO załączeniu przełącznika w pozycję stabilną kierunkowskazy migają cały czas do momentu przestawienia dźwigni w położenie neutralne. Wtedy podtrzymania błysków nie ma. I do tego jest chyba potrzebny jakiś dodatkowy styk, który będzie informował moduł o pozycji...
Witam wszystkich Mam zamontowany uniwersalny sterownik centralnego zamka i chciałem zrobić sygnalizację kierunkowskazami . Wszystkie kierunkowskazy są sterowane oddzielnie z komputera i nie da się tego zrobić standardowo plusem z centralki. Dlatego wymyśliłem że podam masę i zastąpię włącznik awaryjnych ale to powstał problem bo włącznik jest impulsowy...
kierunki są sterowane z ECU poprzez tranzystor FET i obawiam się wpiąć Słuszne obawy. Do takiego samochodu nie podłącza się sterowania kierunkowskazami przez bezpośrednie "prądowe" wysterowanie żarówek. Można (chociaż nie zawsze) narobić sobie problemów. Jeżeli jednak chcesz ryzykować, to bezwzględnie odseparować każdy obwód diodami. W nowoczesnych...
Ja robię to ładując prostownikiem starego typu (taki z PRL-u bez żadnej inteligencji), ale przez przekaźnik uruchamiany cyklicznie przerywaczem do kierunkowskazów. Chcę w ten sposób uzyskać ładowanie pulsacyjne o małej częstości, za to długim czasie impulsu, co ma pozwolić, żeby ten prostownik miał czas wstać i się wyregulować. Oczywiście żarówka z...
to powyższego modułu zabierałem sie dwa razy i za każdym razem nie działało zaś moja uproszczona wersja ma tą wadę że jest zbyt czuła, jak wspomniałem wyżej przydało by si aby ne555 wyzwalał się pół sekundy po podaniu impulsu. Jakieś sugestie?
Witam Układ na NE555 wystarczy. Po włączeniu świateł uruchamiany byłby generator monoimpulsu na wspomnianym układzie. Włączenie kierunkowskazu podawałoby sygnał na wejście wyzwalające NE555. 555 wydłużałby ten impuls na np. na 4 sekundy czyli domyślnie zapalałby lampę. Kolejny impuls z kieunkowskazu powodowałby przedłużenie tego impulsu, itd. aż do...
Na wyjściu niema impulsu i właśnie to mnie martwi Niestety bezpieczników brak
Ja myślę zrobić to tak jak jest w samochodzie z tym, że zasilanie z prostownika do akumulatorów 12 V, który właściwie stoi tylko nieużywany a jako przerywacza po stronie pierwotnej cewki użyć przerywacza do kierunkowskazów - impuls co 1,5 sekundy. Pytam Was jako znawców jaki kondensator do tego zastosować. Cewka od malucha.
Potrzebuje prosty przekaźnik do sterowania światłami coś na wzór kierunkowskazów. Otóż po podaniu impulsu na wyjście przekaźnika załącza on żarówkę (ok 20W) w tryb migania ( czestotliwość migania około 60-90x na minutę) na czas około 10-15sekund. Zasilanie 12V (myślałem nad dwoma przekaźnikami - jeden z podtrzymaniem czasowym + drugi przekaźnik od kierunkowskazów-...
A jakby tak zapodać napięcie zasilające przekaźnik z wyjścia na kierunki już, a napięcie do impulsu podać przez styki przekaźnika z bezpiecznika kierunkowskazów, gdzie napięcie jest cały czas, gdy kierunkowskaz jest włączony. Na wyjściach przekaźnika dać dwa rezystory o różnej rezystancji, żeby pykania różniły się lekko od siebie i podłączyć do tego...
Calineczka kierunkowskazy - przewód czarny z zielonym paskiem i przewód czarny z białym paskiem znajdziesz za tabliczką bezpiecznikową w kabinie po stronie kierowcy. Przewód czarny 1,5 mm nr. 15 przekażnik pod kolumną kierownicy przeciąć to jest obwód.Przewód zielony z niebieskim paskiem to centralny zamek pneumatyczny przewód znajduje się w wiązce...
Witam mam pytanie takie jak w temacie jak podłączyć centralkę w Seacie Toledo 1995 rok. Chodzi mi głównie o kolory pod jakie mam się podłączyć (zamykanie, otwieranie, domykanie szyb oraz kierunkowskazy) i jaka to powinna być (czas impulsu). Proszę o konkretną odpowiedź ponieważ przeczytałem wszystkie posty związane z tym tematem i nie znalazłem konkretnej...
Musisz "dobrać" się do centralki alarmowej i sprawdzić, czy dochodzi zasilanie, napięcie "po stacyjce", zasilanie diody sygnalizacyjnej, czy wychodzą impulsy na kierunkowskazy, impulsy sterujące centralnym zamkiem , wyzwalanie syrenki. Jeżeli odłączysz zasilanie, to po przywróceniu napięcia alarm powinien się uzbroić, zablokować centralny zamek. Wtedy...
Bo to nie to. Jeśli to pełny alarm, to musisz szukać dalej. Jeśli wiesz, gdzie jest zasilanie i masa, to zapinasz alarm do zasilacza i szukasz sobie sygnałów kierunkowskazów (możliwe, że żółte), syreny, impulsów sterowania centralnym, zasilania i masy (najczęściej załączanej) czujników dodatkowych. Do zrobienia w kwadrans.
Musisz mieć dwa obwody kierunek prawy,lewy przecież muszą być rozdzielone i podłącz jaden +z centralki impuls pod prawy + kierunkowskaz a drugi + z centralki impuls pod lewy kierunkowskaz i będzie działać.
Czerwony +12V Czarny - masa Brązowe do kierunkowskazów. Sześć przewodów od prawej strony to sterowanie zamkiem. Przykładowe podłączenia na rysunku: https://obrazki.elektroda.pl/7960191500_... Pętla z czerwonego przewodu z prawej strony płytki służy do zmiany długości impulsu zamka. Zwarta to 0,5-0,8s, rozcięta 3,5-4,0s
Poszukuję pomocy po właczeniu kierunkowskazu silnik zaczyna falowac tak jak impuls kierunkowskazu co moze byc przyczyną.Bardzo proszę o pomoc nie mogę sobie z tym poradzic.
Tam nie ma przekaźnika. Steruje przez PWM moduł Body. W tym samochodzie sterowanie kierunkowskazami realizuje się przez podawanie impulsów masy na włącznik świateł awaryjnych. Zwykły, prosty analogowy alarm tego nie potrafi.
Witam. Mam taki problem w aucie z kierunkowskazami. Podczas powrotu załączonej manetki kierunkowskazu ten włącza kierunkowskaz po przeciwnej stronie. Dzieje się to tylko przy skręcie s prawo, ponieważ włącznik znajduje się u góry i swym ciężarem spada zahaczając o lewy kierunkowskaz. Moim pytaniem jest jak mogę opóźnić tę reakcję lub zniwelować te milisekundy...
Co Wy kombinujecie...... same niedopowiedzenia i domysły. Tak jest jak się nie przeczyta tego co pisze założyciel tematu. Są to DWA OSOBNE UKŁADY. Jedna lampa - nie żarówka, to układ całościowy jako swiatła dzienne, a drugi układ ODSEPAROWANY to swiatła kierunkowskazu - nie w tej samej żarówce. Z każdej lampy wychodzą dwa przewody, masy łączymy razem...
A zatem tak: Ad. 1. Kierunki migają bez względu na to, czy działanie wywołał pilot czy siłownik master. Zrobienie układu, który będzie blokował miganie dla przycisków jest możliwe, ale po prostu niewarte zachodu. Taka sytuacja zachodzi bardzo rzadko - więc odpuszczam. Ad. 2. Na razie zostaje tylko sygnalizacja kierunkowskazami. Impuls do siłowników...
Witam Może nie pokolei Dioda w centralce ultra świeci się na stałe tylko w przypadku złego podłączenia zaświecenie kontrolki sygnalizuje wysyłanie impulsu wzbudzenia alarmu Przewody do kierunkowskazów podłączasz na wyjściu czyli na czystym przewodzie który idzie bezpośrednio do kierunków A jeśli chodzi o problem z odpalaniem to jest możliwe że się żle...
skorzystalem z przewodow ktore byly po jakims urzadzeniu podlaczalem alarm ale wykorzystalem tylko sterowanie centralnym zamkiem bo takie bylo zalozenie podlaczylem sie tylko pod strowanie centralnym i kierunkowskazy impuls masy wychodzacy na drzwi zkrosowalem z z przewodem do ktorego podlacza sie mase z krancowek drzwi zeby uniknac samouzbrajania sie...
Można by to podłączyć przez przekażnik do kierunkowskazów ale impuls na syrenę jest krótki i będzie bardzo krótki błysk.Należałobny wydłużyć impuls - może nawet jakiś duży kondensator by wystarczył podłączony równolegle z cewką przekaźnika...
Wystarczy podłączyć Czerwony do plusa, czarny do masy a do jednego z brązowych żarówkę (z drugiej strony żarówkę też do masy). Żarówka będzie imitowała kierunkowskazy. Na płytce w okolicy miejsca lutowania przewodu LED i pętli przewodu do zmiany długości impulsu znajduje się przycisk do włączania trybu programowania pilotów. Naciskamy go i przytrzymujemy...
Witam, Temat jest stary ale jestem ciekawy czy poradził Pan sobie z tym tematem bo ja mam podobny problem. W Mazdzie 6 GH z 2009 roku chciałem dołożyć funkcję "inteligentnych kierunkowskazów" tak aby po dotknięciu dzwigni włączył się kierunkowskaz na 3-4 mignięcia. Kupiłem taki niby uniwersalny moduł z firmy Bartsoft, jego podłącza sie do przewodów...
Wyłącznik awaryjnych powodował problemy w samochodach "analogowych", w których kable do kierunkowskazów fizycznie przez niego przechodziły. W tym seacie wszystkimi światłami zarządza bordnetz (BCM) i to czy nie daje impulsów na wyjścia kierunkowskazów czy nie dostaje po can rozkazu ich włączenia sprawdza się komputerem diagnostycznym
te 0,04V to jest nic a impulsu cewki nie zmierzysz miernikiem zwykłym bo tam występują chwilowe impulsy tzw. szpili i tu tylko oscyloskop to wyłapie a nie mulaty miernik XD takie mierniki (tańsze) mają problem pokazać napięcie podczas włączonego kierunkowskazu a co dopiero takie krótkie impulsy Sprawdź przejście na cewce przewody dwa co z cewki wychodzą...
Czy otwieranie kluczem mechanicznie z zamka drzwi oraz wciśnięcie przycisku otwarcia drzwi jest sygnalizowane błyskami kierunkowskazów? Jeżeli tak, to musisz się odpowiednio podłączyć do obwodu blokowania otwarcia. Podłączenie przed i po lifcie są takie same. Dziękuje za szybką odpowiedz. Czyli jak dobrze rozumiem centralka alarmowa zlicza ilość impulsów...
Witam ! Posiadam Scenica II. Niestety gdy funkcja antyporwaniowa alarmu zaczyna działać, to podczas gdy kierunkowskazy mrugają, to na lampki i głośniczek na wyświetlaczu pozostają głuche. W dokumentacji doczytałem, że auto jest wyposażone w fabryczne złącze alarmu. Oczywiście mój alarm nie jest do niego podłączony, ale jeden z pinów tego złącza odpowiada...
VW CADDY ''04-15 Caddy z rocznika 2004 - 2010 oraz 2010 - 2015 to zupełnie inna instalacja elektryczna - inny moduł Bordnetz (CECM). Wpięcie w kierunkowskazy W tych modelach samochodów wpinasz się impulsami masy w parametryczne sterowanie kierunkowskazami (awaryjnymi). Każda "dobra" centralka alarmu posiada taką możliwość. W rocznikach 2004-10: złącze...
Poradziłem sobie z problemem troszkę w inny sposób ;) Przede wszystkim klapa otwiera się za pomocą mocniejszych siłowników i sprężynek (pełna elektryka odpada bo jest za mało miejsca na zamontowanie siłowników elektrycznych). Zastosowałem układ zwierny ustawiony na zadaną ilość impulsów. Z racji , że w klapie nie ma żadnego impulsu po podaniu sygnału...
No tak , tylko kolega ma problem nie z kierunkowskazami czy z CZ , a z zasilaniem pompy paliwa . Po dołożeniu przekaźnika , po włączeniu kierunkowskazu ponownie podaje impuls na pompę .
Ciężko powiedzieć co to za układ, ale łatwo byłoby coś takiego dorobić. Wystarczy przekaźnik, NE555 i dosłownie kilka elementów zewnętrznych. NE555 musi pracować w takiej konfiguracji żeby pojawienie się napięcia na żarówce kierunkowskazu wyzwalało układ np na 2 sekundy, a każdy następny impuls do kierunkowskazów resetował ten timer. Przekaźnik będzie...
Witam . Posiadam dokładnie taki sam uklad kierunkowskazów w Mercedesie Vito . Jest to nic innego jak przerywacz elektroniczny z czasówką . Miałem ochotę zastosować podobny patent w CC żony . Układ faktycznie wykrywa czas impulsu zadanego manetką kierunku. Jeśli ją szturchniesz lekko - dopuki nie zapali się kierunkowskaz - około 1 sekundy to kierunek...
Witam mam światła NOXON DRL-LED O3 LONGLIFE światła zapalają się po zapłonie gasną po włączeniu mijania, jak gaszę auto to palą się jeszcze 30sec ,chciałbym żeby zapalały się też jak otwieram auto, jest to kwestia podania na chwilę impulsu na kabelek który idzie pod stacyjkę, np z kierunkowskazu , ale temat elektryki jest dla mnie czarna magia , gdyby...
Witam! Prosze na pewno sie przyda. Natomiast jezeli chcesz podlaczyc tylko sterownik bez alarmu to swietnie ndaje sie do tego sterownik ZAMSTER PLUS z firmy AMT. Jest uniwersalny pod wzgledem zastosowania poniewaz mozna dowolnie go konfigurowac pod wzgledem impulsu ktory pojawia sie ( + lub -), jka rowniez czasu trwania tego impulsu (1 lub 3 sekundy)....
Układ jest bardzo prosty i pasuje do każdej instalacji :) Ground - masa Zas +12 - zasilanie układu(cyfrówki). To podłączamy po stacyjce . B +12V - zasilanie tranzystorów- żarówek kierunkowskazów. Tutaj płynie większy prąd dlatego użyłem osobnego wejścia na to napięcie. Ja u siebie połączyłem Zas +12V i B +12V i podłączyłem grubszym przewodem :) left...
Dziękuję bardzo za informację. Znalazłem właśnie wcześniej niebiesko/żółty ale on otwiera tylko kabinę, a ja chcę zamykać i otwierać wszystko razem z przestrzenią ładunkową. I mam pytanie dotyczące kierunkowskazów. Domyślam się która to wtyczka LN bo znalazłem ten przewód niebiesko/żółty, ale która to wtyczka AV? Na kierunkowskazy idzie impuls masy...
W pierwszy dzień ledy ładnie chodziły jako dzienne. Na drugi dzień przy włączeniu działają obydwie strony po czym lewa gasła po 5 s a parę godzin później lewa i prawa strona się tak zachowywała że włączam je i gasną po 5 sekundach. Dodam tylko że migały co jakieś 2 sekundy jak chodziły. jak zasilisz na krótko z aku to też gasną? może moduł nadwozia...
daje opis sterowników pin 1 czerwony+ 12v 2 czarny- masa 3 fioletowy impuls masy na otwarcie zamka 4 biały syrenka 5 zielony krańcówki drzwi 6 żółty kierunkowskaz 7 żółty kierunkowskaz 8 brązowy występowały również 4 przewodowe 1 czerwony +12v 2 masa 3 brązowy impuls masy 4 fioletowy impuls masy sprawdz na sucho czy pojawia się na pinie 6i7 impuls plusowy...
Witam Chciałbym dołożyć do rovera 75 moduł kierunkowskazów autostradowych - lekki dotkniecie manetki miało by wywołać 3 błyśnięcia kierunkami. Gotowe układy można kupić po 60 zl ale one sa do auto ze zwykłym przerywaczem, a w roverze 75 podobnie jak w BMW jest "komputerek" sterujący światłami LSM . Kazda żarówka jest zasilana oddzielnym przewodem z...
No i ostatnia wersja tego co robiłem, ponad miesiąc działa świetnie u mnie w aucie. Mam trochę problem z tym "komfortem" kolegi na Attiny 13. Testuję go na biurku. Mianowicie po przytrzymaniu "ręcznym" dźwigni migacza dłużej niż 3 mignięcia, układ ponownie generuje "podtrzymanie" kolejnych 3 mignięć. Czyli, gdy wyłączę ręcznie dźwignię w trakcie czwartego...
http://obrazki.elektroda.pl/3880906900_1... Moduł kierunkowskazów. Jest to prototyp modułu kierunkowskazów i świateł awaryjnych zbudowany jakiś czas temu z przeznaczeniem do samochodu osoby niepełnosprawnej (Fiat Seicento). Nie przedstawiam modułu docelowego, gdyż zamontowany jest w samochodzie. http://obrazki.elektroda.pl/2603208200_1...
Jak nie ma wyjścia na kierunkowskazy, to prosto: poprzez diody puszczasz sygnał z przewodów do siłowników na cewkę przekaźnika (druga strona cewki do masy), a z niego prąd także poprzez diody 5 amperowe na kierunkowskazy. Możesz też wykorzystać jakiś przekaźnik z parą styków. Wtedy nie trzeba diod, bo puszczasz kierunki stronami ma styk. I przy każdym...
No przecież ci dałm "całościowy" schemat! Patrzysz na samą dolną część tego dużego schematu. Tam masz obwód kierunkowskazów. Dioda LED po prawej to samomrug, który daje impulsy i równocześnie jest kontrolką kierunkowskazów. Tam gdzie jest zaznaczony klucz tranzystorowy dajesz ukłd z drugiego rysunku, tylko tranzystory dajesz dużo mniejsze, bo te wytrzymują...
tak jak w temacie, niema impulsu sterowania dozownikiem paliwa. domyslam sie ze padł tranzystor sterujący. z odpięta pompka dogrzewacz startuje, nie wykrywa jej braku. Mam plan zastosowac oddzielny impulsator na pompkę (moze jakis skuteczny sposób ktos ma?) tylko najwazniejsza kwestia, czy ilosc dostarczanego paliwa jest regulowana przez tą pompkę dozującą,...
Witam serdecznie wszystkich na forum. Może ktoś będzie mi wstanie doradzić jak ma rozwiązać mój problem. :) Posiadam samochód marki Audi A6 C5 1997 r. w nim zamontowany seryjnie centralny zamek z pilota „scyzoryk”, zamontowałem jakiś czas temu moduł automatycznych świateł MX-1 firmy AmerVox. W module jest możliwość podłączenia włącznika...
Witam, Moje auto to Yaris II (2011r.). Chciałbym dołożyć sterowanie centralnego zamka z pilota (teraz otwiera się tylko z kluczyka - instalacja fabryczna). Zamierzam kupić takie coś - CECHY STEROWNIKA: konfigurowalne wyjścia sterowania centralnym zamkiem (sterowanie + lub -) ustawiany czas długości impulsu dla obsługi zamka elektrycznego lub pneumatycznego...
Bo ile "zwłok" ma być? I skąd je wziąć? Z tym nie ma problemu. Dwa impulsy i zwlokę wyznacza kierunkowskaz. Całość czasu reakcji określa czas resetu.
Możesz spróbować z przekaźnikiem i kondensatorem. Albo tez z 555 jako generator monostabilny + przekaźnik.
Czesc, dzieki! mam jakis punkt zaczepienia. Glupie pytanie moze dotyczace migania kierunkami i domykania szyb: Zamykajac kluczykiem auto przekazuje "po masie" z wkladki sygnal ustrojstwu, ktore uzbraja alarm, pipnie, mignie czy co tam sobie ustawie vagcomem. Przytrzymujac dluzej kluczyk w pozycji zamykanie domykam szyby. Otwierajac kluczykiem auto podaje...
jak "ożywić" kierunki przy zamykaniu i otwieraniu? Włącz swiatła awaryjne i sprawdź probówką lub woltomierzem czy na którymś z pinów złącza centralki alarmowej pojawiają się impulsy "kierunkowskazów"? Powinieneś znaleźć dwa takie piny. Rozkręć obudowę centralki alarmu. Zrób dobrej jakości zdjęcia obu stron płytki drukowanej.
Wykorzystaj impuls zasilania na siłownik centralnego zamka.
Czy jest możliwość zrobienia prostego układu, który po zamknięciu centralnego włączy diodę led, a po otwarciu centralnego ją wyłączy? Oczywiście, możesz wykonać układ przerzutnika , który po podaniu impulsu na wejście "włączy diodę LED" a po kolejnym impulsie - wyłączy LED. Impulsy weźmiesz z układu sterowania centralnym zamkiem. Możesz też użyć gotowego...
co się stanie jeśli centrala nie dostanie feedback-a? Centralka "nie doliczy się" ilości impulsów masy do sterowania parametrycznego kierunkowskazem i może pozostawić "świecącą się lampę" kierunkowskazu zamiast ją "zgasić" kolejnym impulsem. Które podłączenie jest lepsze, częściej stosowane, parametryczne czy wysokoprądowe? Zależy od modelu samochodu....
CAN z tym nie ma nic wspólnego, wysyłanie impulsów kontrolnych to funkcja modułu, w tym przypadku chyba Bordnetza.
To pomyśl, co się dzieje, gdy kierunkowskazy są włączane i wyłączane - każde włączenie, to impuls prądu ładujący kondensator, i pole magnetyczne tego prądu działające na wszelkie przewody w pobliżu...
Witam, muszę zasterować dwa elektrozawory na około 5 sekund od podanego impulsu ale nie mogę dopuścić by przy szybkiej i wielokrotnej zmianie kierunku były załączone oba na raz. Również sterowanie musi być zrealizowane tak aby czas załączenia nie był sztywny bo zmiana kierunku musi nastąpić natychmiast lecz w tym samym czasie włączony może tylko jeden...
Kierunkowskazy do ich przewodow. Halogeny musisz odseparowac minimum jeden przekaźnikiem np. lewy . Impuls drogi z licznika. Z opisu to zleć to fachowcowi. Lepiej będzie - kierunkowskazy do ich przewodów - można od tych wskazanych przekaźników (czy z tych przekaźników przewody są wyprowadzane bezpośrednio na żarówki kierunkowskazów ? - "Halogeny" musisz...
W tej chwili ten układ nie ma prawa działać prawidłowo, ponieważ z braku rezystora polaryzującego, Q2 może się nie wyłączać, albo wyłącza się po dość długim czasie. Dodaj rezystor (22k-47k) między BAT a bazę Q2, aby wymusić jego zatkanie. Zmniejsz wartość rezystora bazowego Q2, aby dostarczył wystarczająco dużo prądu. R_B1 < (V_BATmin - V_CEsat)/(I_max/Beta1)...
Zastanawiam się co w tym samochodzie wytwarza przerywane impulsy do kierunkowskazów i świateł awaryjnych, ponieważ po wyjęciu przekaźników nie ma kierunkowskazów ale strzałka dalej mruga na włączonej dźwigni kierunkowskazów. Od tego jest zintegrowany regulator czasowy, który jest umieszczony przy bezpiecznikach (jest wsunięty od prawej strony, niejako...
Nie wiem jak długa jest ta przerwa między tymi impulsami, ale wydaje mi się, że w momentach gdy tego impulsu nie ma, to napięcie powinno minimalnie się podnosić. podczas pracy zimnego silnika świece grzeją z częstotliwością zbliżoną do mrugania kierunkowskazu - badałem żarówką zasilanie 1 świecy , może sterownik świec zasilanie włącza impulsowo na...
Podkreślam po raz kolejny, że w Golfie III przy sterowaniu plusem wystarczy krótki impuls. To prawda. Działa na krótkim impulsie. Natomiast co do podwójnego impulsu, ja chyba tego nie mam. Kluczykiem jedno przekręcenie zawsze wywołuje żądany efekt. Podobnie jednorazowe podanie 12V na zielony przewód lub szary powoduje zadziałanie zamka :| Załączam...
Może trochę zagmatfałem:) Jest tak, jak miałem Vectrę to centralny zamek otwierany był przyciskiem w kluczyku. Jak tylko pstryknąłem, włączało się oświetlenie wnętrza, wsiadałem sobie, a ono pomalutku gasło. Teraz chciałbym osiągnąć ten sam efekt. Wydaje mi się, że gdy podłączę jeden z kabelków do kierunkowskazu i plusa lamki to impuls załączy mechanizm...
Dzięki, tak też myślałem, że potrzebny będzie układ generujący okresowo impuls. Na ten moment budowa takiego układu chyba jest jednak dla mnie za trudna a gra nie warta świeczki. Zastanawiam się jeszcze czy jest jakiś prosty element, który mógłby działać jak przerywacz - co chwilę zamykać i otwierać obwód. Może diodę mrugającą by się dało do tego wykorzystać?...
coś w tym jest ,bo rozpięcie centralki nie ugasi kierunków,ale rozłączenie i ponowne podłaczenie tak, wygląda to tak jakby był tylko jeden impuls ,a potrzebne dwa impulsy.
Dzisiaj odpiąłem aku na chwile w Matizie. Siedzi tam autoalarm STER AS1 Po ponownym podłączeniu aku mam problem - bo syrena pika jak niedomknę drzwi, albo jak włączy się alarm, ale nie pika gdy zamykam lub otwieram drzwi z pilota. Przyzwyczaiłem się do tego pikania i fajnie jakby można było je przywrócić. Znalazłem Optyczne ( ciche ) - dźwiękowe ( głośne...
Napięcie cewki w moim wypadku wynosi 12V, tak? Czy natężenie 2A wystarczy? Ma to być tylko impuls do puszczenia 24V na kierunkowskazy w TIRze.
Witam serdecznie. Poszukuje osoby, która zrobi mi kompletny układ scalony (oczywiście nie za darmo) do sterowania silnikiem DC (max. napięcie 4V) z płynną regulacją obrotów na potencjometrze. Zasilanie układu 10-15V DC. Dwa sygnały wejściowe/sterujące. Cały układ ma działać w ten sposób, że na jednym albo drugim sygnale sterującym pojawia się przerywany...
Mam pytanie co do alarmu CAN w tym samochodzie, w jaki sposób odbywa się sterowanie kierunkowskazami przez alarm? Czy trzeba się wpinać plusami do obwodów kierunkowskazów czy można sterować sekwencyjnie impulsem masy na wyjściu centralki alarmowej?
Czy na 100% sterowanie kierunkowskazów w Twoim Yarisie odbywało się przez podanie impulsów masy na sterowanie awaryjnych? Schemat podłączenia Challangera do Yarisa zaleca sterowanie kierunkowskazami przez podanie (+) - czyli "normalnie". http://obrazki.elektroda.pl/1289759000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1791772900_1...
Witam wszystkich Jak w temacie.Po rozbrojeniu alarmu kierunkowskazy nie zgasły.Po otwarciu drzwi włączyła się syrena.Wyłączyłem ją kluczykiem,i papa,dalej wyje.Odłączyłem przewody zasilające samą syrenę i teraz jest tak,że centralny zamek działa,dioda LED pokazuje uzbrajanie i rozbrajanie systemu(i to działa,bo próba uruchomienia silnika przy migającej...
Witam, zakupiłem elementy do zbudowania tego układu, następnie go złożyłem według schematu: http://obrazki.elektroda.net/68_12653040... Z braku oporników o konkretnych wartościach zastąpiłem je opornikami 100 kΩ połączonymi równolegle. Postanowiłem, że przetestuję układ na zasilaczu 12V (500mA). Jako odbiornik sygnału, do nóżki 3 podłączyłem...
Zobacz najpierw który kabel jest masowy- to będzie wsólny dla wszystkich cewek przekazników. Przez styki przekaźnika będą podawane impulsy na kierunkowskazy, byc może jeden przekaźnik to odcięcie zapłonu. Trzeba spróbowac poszukać gdzie wchodzi +12V. Jak podasz napięcie to powinno sie wyjaśnic który kabel to wejście czujnka dzwi. powodzenia.
Witam dołączę i ja do tematu oraz wrzucam fotki podłączenie sterownika do modułu centralnego zamka w BMW E36 Compact z roku 1994r. Wszystko jest widoczne na fotkach ja podłączałem sterownik zdalnego sterowania centralnym zamkiem AG194. Opiszę przewody kolory co i jak podłączyć: 1. Przewody biały i biało czarny to wejście impulsu masy czyli idą na masę...
- czy jest możliwość zaprogramowania pilota/alarmu (tak aby pilotem od alarmu zamykać centralny zamek fabryczny auta, auto ma fabryczny zamek z pilotem nissana) -Chciał bym aby auto zamykało się pilotem od autoalarmu a nie pilotem od fabrycznego centralnego zamka. (w programowanie pilota od centralnego zamaka lub podłączenie przewodowe) pilota od alarmu...
Jeżeli urządzenie jest zasilane z instalacji samochodowej, to przekaźnik lub transoptor tylko zwiększy koszty i objętość, bo nic od niczego nie odizoluje. Coś przekombnowujecie z tymi interfejsami. Jeden lub dwa rezystory (dzielnik) - to praktycznie wszystko co jest potrzebne. ja dorzuciłbym jeszcze na wejściu uC kondensator np. 100 nF, który zgasi...
1 diagnoza to sprawdziłem kable miedzy drzwiami pasażera karoserią i są OK. Zostały kable kierowcy 2. Kable przy klapie też OK 3. wypiąłem bezpiecznik centralnego zamka i od razu sygnał dźwiękowy że światła włączone/kierunkowskaz włączony, musze kable przejrzeć od kierowcy, ale wszystko jakby wskazywało na zamek kierowcy, mimo że otwiera/zamyka prawidłowo,...
Witam. Musisz znaleźć sterownik centralnego zamka i znaleźć przewód który podaje impulsy na kierunkowskazy. Następnie musisz przeciąć ten przewód i wstawić w to miejsce diodę prostowniczą o odpowiedniej mocy. Anodę diody lutujesz po stronie sterownika, a katodę po stronie kierunkowskazów. Po stronie sterownika lutujesz + od syreny lub buzzera, masę...
Witam, Potrzebuje schematu wyłącznika czasowego. Chcę go wykorzystać do sterowania światłami DRL w samochodzie. Krótko mówiąc jak włączę lewy kierunkowskaz to musi wyłączyć się światło DRL z lewej strony. Potrzebowałbym takiego wyłącznika, na który podawane są przez krótkie lub długie czasy impulsy z kierunkowskazów. I w tym czasie przekaźnik rozłączy...
Witam Mam spore doświadczenie w elektronice, jednak mierne w budowaniu układów. Mam kilka NE555 w szufladzie i chciałbym wykorzystać je do zbudowania czegoś użytecznego. Mianowicie chciałbym zbudować układ załączający przekaźnik z opóźnieniem około 4 - 5s lub po 4 impulsach. Układ załączający ma być sterowany w tym wypadku impulsowo, a dokładnie kierunkowskazami....
Kierunkowskazy: kable czarny z zielonym paskiem i czarny z białym paskiem, wiązka idąca do tyłu samochodu, do przełącznika kierunkowskazów, do awaryjnych, gdzie Ci wygodniej Jeśli samochód ma moduł komfortu i centralka cz na to pozwala wystarczy wydłużyć impuls "zamknij" do 3 sek aby szyby się domknęły
Sprawdź najpierw co masz na czarno-niebieskim w momencie zamykania zamka z pilota. Powinny być dwa impulsy +12V.
Moja koncepcja: sygnałem ładować dwa kondensatory, jeden przez opornik (stała czasowa około 1/30 sekundy), drugi przez diodę (i równolegle do kondensatora dać opornik taki, by stała czasowa była około 1/30 sekundy). Przy 60Hz napięcie na pierwszym kondensatorze będzie od 40% do 60% napięcia zasilania, a na drugim ponad 75%; przy impulsach 1Hz pierwszy...
To nie żaden CAN tylko sekwencyjne ( impulsem masy) wł/wył. awaryjnych.
impulsu wtrysk szerokosc impulsu skrócić impulsu
toyota corolla akumulator tokarka frezarka laptop karta inteligentna
claas hydrostat białystok częstotliwości
Termet Silver Pro 20 kW - Ustawienia ciągłej pracy pompy Schemat ideowy UPS Fideltronik Ares 1600 - dostępność i diagnostyka