Wiązka do sprawdzenia, przekaźnik klaksonu, i sprawdź czy na kostce przy klaksonie jest masa. Airbag się nie świeci?
Nie trzeba trąbić, wystarczy sprawdzić co wisi stałego na klaksonie, plus czy masa.
Taki stan rzeczy mógł spowodować uszkodzony (zwierający do masy) klakson i bezpiecznik o zbyt dużym prądzie zadziałania.
Witam bezpieczniki wystarczą one są na żaróweczki kierunków przekażnik pobiera mało moc a przewód który podłancza do klaksonu z przekaznika to jest masa podawana z przekaznika wiec nie podłoncz na 12 v czasem bo klaksony są sterowane masą .Mocą pobieraną przez ten układ się nie martw się pobiera tylko przekażnik .I będzie działać montuje alarmy i centralne...
Witam ,dokladnie tak jak koledzy pisza zwarcie przewodu z masa.Mialem kiedys taki przypadek ,kabelek byl przytrzasniety i zwieral do masy.
Witam. Jeden pin od klaksonu do masy drugi pin klaksonu do przycisku. Drugi pin przycisku do +12v po stacyjce. Pozdrawiam
Do przejrzenia przewód od klaksonu, odpiąć kostkę od niego, sprawdzić czy w środku nie zaśniedziała, następnie spróbować włączyć klakson na odpientej kostce i zobaczyć czy wywala bezpiecznik, jak nie to znaczy że sam klakson robi zwarcie. Dodam jeszcze że przeważnie klakson jest sterowany masą, a + jest na stałe.
pomiedzy kierownica a wlacznikami, jest zabudowana w czarnej obudowie jak sciagniesz kierownice to ja zobaczysz. z przodu bedziesz mial wtyczki jedne do klaksonu a druga do jaska i z tylu to.samo
Witam wszystkich pomocnych! Problem polega na tym, że klakson który planuję teraz podłączyć ma masę w swojej obudowie a co za tym idzie w mocowaniu do ramy pojazdu a plusem się go włącza zaś klakson standardowy ma podany na stałe "+" po włączeniu zapłonu a włącza się go poprzez podłączenie go do masy gdyż w tym przypadku masa jest nie w obudowie a w...
Możliwe jest zwarcie przewodu ujemnego klaksonu z przewodem dodatnim żarówki. Drugi przewód żarówki połączony jest do masy ( do karoserii ). Jeśli światła są zgaszone i włączysz klakson to prąd płynie przez zwarte przewody następnie przez żarówki a następnie do masy i klakson działa. Natomiast jeśli włączysz światła to na klakson idzie 12V czyli pojawia...
Ok. Ale dlaczego nie działa klakson jak zepnę plus klaksonu z jego minusem tak jak 85 i 30, tylko działa po spięciu minus klaksonu z masą pojazdu? Ten plus który jest na stałe jakoś przechodzi poprzez obwód i dlatego jest na minusie również plus? Możesz mi wytłumaczyć bo nie rozumiem tego :| Przecież na klaksonie masz stały plus więc na 85 też masz...
Tak, brak masy z CIM na kółeczka na kierownicy. Klakson będzie jak przywalisz do śruby mocującej kierownicę. Standardowa usterka w Zafirze.
Chciałbym zamontować klakson, który posiada dwa męskie, prostokątne wtyki przyłączeniowe. Z wiązki auta wyprowadzony jest jeden przewód tak, że mogę połączyć tylko jeden wtyk z klaksonu. Czy przewód z wiązki mam połączyć z plusem, czy z minusem na klaksonie? Przeczytałem w jednym z tematów, że drugi wtyk na klaksonie powinienem połączyć z masą pojazdu....
Po pierwsze czy ci świeci i niegaśnie kontrolka airbag?
Sprawdź czy po przekręceniu stacyjki na jednym ze styków przy klaksonie pojawia się + 12v. Klakson jest sterowany masą
Czym sprawdzasz masę na klaksonie? Żarówką czy multimetrem? +12V po aktywacji przekaźnika wychodzi z modułu?
Sprawdz jeszcze pierścień klaksonu http://obrazki.elektroda.pl/7261206800_1...
w sprinterze na klakson jest stałe napięcie sterowany jest masą, najczęściej, a właściwie we wszytkich przypadkach które naprawiałem, winna była wiązka kabli pod atrapą za zderzakiem. Najlepsze rozwiązanie to puścić nowe kable do klaksonu, albo dla pewności rozbebeszyć wiązkę kabli kupić peszel i na nowo wszystko zaizolować Przycisk klaksonu powin ien...
najpierw sprawdzić czyli podpiąć bezpośrednio do akumulatora jeśli nic to znaczy że sygnały do niczego ( w niektórych jest regulacja taką śrubką z tyłu klaksonu można spróbować doregulować ) jeśli będą trąbiły pod akumulatorem to znaczy że jest za słabe napięcie czyli czeba sprawdzić masę i plusa pozdro
A podmieniałeś sam klakson, sprawdzałeś połączenie klaksonu (masa), podłączałeś go pod sam akumulator?
(at)klm787 Aleś Bracie elaborat tu wysmażył. Bot się może schować. Np. od kiedy to w instalacjach starych motocykli stosuje sie przekaźniki? Ale to wszystko, to tylko taka moja teoria Tu się stara pomóc Uczestnikom, o ile posiada się jakiś zasób wiedzy na dany temat a nie teoretyzuje teoriami prosto z Księżyca. (at)cren212 Masz do sprawdzenia tylko...
Mam pytanie odnośnie masy na kierownicy czy brak masy może powodować brak klaksonu i spryskiwaczy i czy klakson i spryskiwacz mają tam wspólną masę?
Problem rozwiązany. Sprawa okazała się prozaiczna, mianowicie nie łączyły styki w kierownicy. Przeczyściłem dwa styki po bokach plus styk przenoszący masę na obudowę poduszki powietrznej, w której umieszczony jest włącznik klaksonu. Dodatkowo podgiąłem styk masy, żeby mieć pewność, że dobrze łączy. Jak do tego doszedłem? Po kolei: 1. Podpiąłem plus...
W VW zawsze było tych starszych że klakson był załączany z przekaźnika, masą był przekaźnik załączany trzeba by rozeznać.
Po prawej stronie, do wewnętrznego boku podłużnicy (od strony silnika) jest przykręcony przewód masowy. To jest masa od klaksonu i m.in. przednich świateł. Zobacz, czy nie jest luźna.
Młody, leci to tak-czarnym kablem zasuwa plus z bezpiecznika oznaczonego jako Horn, Hupe lub Fanfare, nie pamiętam juz, leci na jeden styk trąbki i czarnym z żółtym paskiem jest zapinana masa. I teraz rozwiązania są dwa-jak masz dwa klaksony lub jeden i poduszke to masę zapina przekaźnik, jak masz jeden klakson to masę zapina sam styk koło kierownicy...
A sprawdziłeś zasilanie? Podmieniłeś klakson? Sprawdż połączenie z masą to częste uszkodzenie!
Żarówki kierunkowskazów świecą normalnie pełnym światłem? Nie żarzą się jeszcze jakieś inne żarówki? To samo z długimi i klaksonem. Zasilanie, to nie tylko plus, ale też masa. Do sprawdzenia.
Zależy czy włącznik steruje masą czy plusem Jak masą to nie zadziała, wtedy daj na 86 napięcie po stacyjce
Na zwijaku jest tylko powrót masy na klakson. Masa z kierownicy po wciśnięciu klaksonu przenosi się na blachę poduszki i z niej przez wsuwkę czarnym kablem na kostkę do zwijaka i dalej, zapewne przez przekaźnik, na klakson. Zwijak nie ma uszkodzeń, wszystkie styki wyczyszczone i sprawdzone. Jedyne co się gubi to masa na kierownicy. Miernik pokazuje...
W kierownicy masz włącznik on jest połączony z masą , ta masa po jego naciśnięciu wysyłana jest dalej przewodem 213 do przełącznika który masz na drugim foto, a ten przełącznik rozdziela tą masę albo na przewód 211 albo 212 (w zależności czy go włączysz czy nie), to są numery przy klaksonach (jeden elektryczny 212 - drugi pneumatyczny 211). Klaksony...
Mam taki problem że nie działa mi klakson, po przyłożeiu masy na jeden z pinów uruchamia się. Czy klakson w tym aucie jest na przekażniku, czy nie ma go ? Co proponujecie najpierw sprawdzić ?
Jeśli nie działa tylko jedna strona kierunkowskazów, to albo przełącznik zespolony, albo wyłącznik awaryjnych. Chyba, że ci na raz obie żarówki spaliło. Klakson - styk w kierownicy. Zwiera do masy. Sprawdź zwierając przewód od klaksonu na krótko. Podłącz też sam klakson na krótko, może on po prostu padł.
Wszystko (poza klaksonem) to problem masy w tylnych lampach. Klakson pod zderzakiem, po lewej stronie, zanieczyszczone złącze lub sygnał dostał wody
Mam problem z Władimircem t25a2, otóż włączam masę, ciągnik nie kręci i nie odpala. Nie działają światła ani klakson. Kontrolka się nie świeci a masa została wymieniona na nową. Akumulatory mają niecały rok. Co robić? Proszę o odpowiedź.
Krisxxl napisał odpowiedź, taśma po kierownicą do wymiany. Kierownicy nie musimy ruszać, na zapłonie klaksonu brak. Bez zapłonu klakson jest, więc raczej nie wina taśmy, ani przycisków w kierownicy. Nie wiem czym jest sterowane, czy + czy masą ale po zapłonie coś rozłącza i tyle, tak jak napisał kolega andrzej20001.
Panowie a może ktoś poratuje schematem klaksonu? U mnie też nie działa klakson, ale wpierw zanim zacznę rozbierać wszystko chciałbym przedzwonić żyły, a do tego jest potrzebny schemat. Schemat jaki mam z ksiązki Hayens nie pokrywa się, gdyż klakson jest sterowany masą spod poduszki. Może ktoś podpowie która z żył biegnąca spod kierownicy(od wtyczki...
Jest jeszcze taki myk, abyś przewinął cewki prądnicy, tj nawinął DOKŁADNIE tyle samo zwojów ale grubszym drutem (to da ci więcej mocy z cewek). W ten sposób uzyskasz moc do ładowania akumulatora (wtedy cała moc na ładowanie i wszystko zasilane z aku). W ten sposób uzyskasz stałą sprawność reflektora, klaksonu, migaczy i co on tam jeszcze ma XD... Co...
Kiedy mase zwarlem z elementem na karoserii klakson zaczął działać wydaje mi się że problem jest w masie auta.
widzę kolego kiepsko z elektryką:) po pierwsze. żeby klakson zadziałał potrzebujesz + i -. Masa jest cały czas, a plus dostajesz po przekaźniku, przewód który jest w kierownicy zostaje zwarty do masy co polaryzuje cewke przekaźnika i podaje plus do klaksonu. po drugie odpowiedz sprawdz czy jest masa:) pozdrawiam
Jak miał tylko jeden pin do zasilania, to drugi z nowego klaksonu trzeba połączyć do masy pojazdu.
chyba muszę rozebrać BSM To jest prawie że mission impossible. Wszystko jakąś masą zalane.
Jest kilka opcji, pierwsza pod kierownicą a druga pod siedzeniem kierowcy tylko który przekaźnik za co odpowiada? Jest jeszcze jedna opcja - brak takiego przekaźnika. Jakbyś choć ciut ciut rozumiał się na tym to dostałeś schemat od (at)camer , a tam masz wsio, nawet przekrój i kolory przewodów. Moim zdaniem oddaj we właściwe ręce zaczym spolisz budę....
Witam, W Opel Astra III 1.7CTDI mam problem z niedziałającym po włączeniu świateł klaksonem. Prawdopodobnie przyczyną jest znikająca masa. Po wyłączeniu świateł klakson działa poprawnie. Gdzie zlokalizować usterkę? Pozdrawiam
To masz masę na stacyjce a na wałku nie? Jeśli tak to jeszcze może być brak sprężyny pod kierownicą, bo wałek siedzi w plastikowych tulejach, a ta sprężyna masuje z łożyskiem.
Właśnie szybkie pytanie jak sprawdzić czy na tym kablu jest prąd podpinając kontrolkę pod jakiś przewód z napięciem i dotykając do tego wejścia we wtyczce czyli odwrotnie niż normalnie??Własnie też zastanawiałem się nad tą masą na klaksonie ale jak to sprawdzić chyba jedynie przeciągając przewód od masy akumulatora do masy klaksonu chyba że jest inna...
Nic nie mostkuj, jak stary działa to i nowy powinien. Przede wszystkim rozłącz je i sprawdź pojedynczo. Po drugie sprawdź je bez przykręcania bo może się okazać że mają fabrycznie połączony minus z obudową i w chwili złego podłączenia i jednoczesnym zetknięciu z masą karoserii występuje zwarcie. Jeśli stary jest w powietrzu tylko podłączony kablami...
Klakson na pewno jest zasilany 12 V., ale faktycznie tam może być masa. Ze stacyjki natomiast jest pewne tam masz,, czyściutkie" zasilanie, przed zapłonem i po zapłonie.
więc jeśli chodzi o przerywacz to nie wiem czy będzie ci działał z ledami jeśli jest na bimetalu to niema szans , musi być elektroniczny ciężko powiedzieć co z klaksonem bo czasem klakson jest załączany masą i tu musisz sobie sprawdzić czy przełącznik od klaksony nie podaje masy po wciśnięciu. Przydało by się wiedzieć coś więcej po przełączniku i fajnie...
Fakt, są całe zardzewiałe wewnątrz i na zewnątrz, ale przestały działać w trakcie trąbienia. Podłączyłem klakson Boscha 12v w miejsce tych dwóch śmiesznych plastikowometalowych i też nie zadziałał. Dopiero dodatkowa masa rozwiązała problem.
Klakson sterowany jest masą. Wepnij zamiast klaksonu żarówkę, co najmniej 21 W, w te dwa wystające przewody i sprawdź, czy się zapala przy naciskaniu klaksonu. jeśli nie, to sprawdź, czy żarówka się zapali po podłączeniu +12V z wiszącego przewodu i masa pojazdu. Jeśli tak, to usterki szukaj w kolumnie kierownicy. Zamiast żarówki możesz oczywiście użyć...
O to chodziło. po przekręceniu kluczyka również? Jeśli tak, to włóż przekaźnik z powrotem, weź przewód, jednym końcem dotknij do jakiejś pewnej masy, drugim do metalowej obudowy kolumny kierowniczej. Przekręć kluczyk i naciśnij klakson. daj znać jakie efekty.
Z żarówką będzie kłopot ... Natomiast "na krótko" klakson działa - pomarańczowy z zacisku a masa z ramy. Napięcie pomiędzy biało-niebieskim z zacisku klaksonu i masy (rama) około ~ 3.6 V po naciśnięciu przycisku klaksonu. Napięcie pomiędzy biało-czarnym przewodem masowym z przycisku a masą (rama) ~ 3.6V bez względu na to czy przycisk wciśnięty czy nie.
Lewy górny róg - konektor oczkowy, przykręcony do masy pojazdu. Lewy dolny róg - sygnał dźwiękowy (klakson). Prawa strona - konektory rurkowe z widocznym podziałem na męskie/żeńskie, typowe rozwiązanie w japońskich motocyklach, miejscami żeńskie wielostykowe.
Klakson jest OK, masa jest na złączu ale napięcia brak. Na bezpieczniku jest napięcie. A co do poduszki, wystarczy odłączyć akumulator i nie ma prawa wystrzelić.
Sprawdź tak jak sugeruje ociz kostkę przy sygnale, naprawdę często gniły. Co do styku to odpowiadam: nie ma być tam zasilania +12V, układ sterowany jest masą.
02 masz dwa wyjścia światła,klakson ,M masa, rosyjskie D (takie dziwne A) gaszenie, K impuls na cewkę WN,01 ładowanie, zaciski 02 i 01 to prawie to samo, ten sam prąd tylko na 02 jest przemienny, zmierz go bo wystarczy tu dodać prostownik i będziesz miał ładowanie. Podłączać jakoś na pajęczynę.
Mam nietypowy problem z samochodem. Klakson mi nie dziala.Jednak usterka jest bardziej skomplikowana i bez schematu ani rusz. Sam klakson jest sprawny. Kabel elektrycznyy po odlaczeniu jest pod napieciem 12V i to niezaleznie od naciskania wlacznika na kierownicy. Pod obciazeniem napiecie maleje do zera . Czy ktos spotkal sie z czyms takim ? Pozdrawiam...
Sławek62 Bingo!!! Faktycznie nie było połączenia przy samym klaksonie, żyła przewodu masy się utleniła i nie było jej na długości około 0,5 cm. Po krótkiej "operacji" znów trąbi :):) Dzieki za zainteresowanie!!! Pozdro!!!
Witam.Skoro pyka przekażnik to bezpiecznik jest raczej dobry(chyba ten sam obsługuje awaryjne-z tego co wyczytałem).Nie wiem czy do sygnału orginalnie dochodził jeden przewód,czy dwa?Wstawiłeś orginalny klakson?Sprawdż masę na sygnale,bo skoro jest przekażnik to jest on sterowany plusem.Podłącz kontrolkę pod przewód pradowy od klaksonu i sprawdż czy...
1) 3 pinowa kostka, napiecie 12V na 1 i 3 jest przy wciskaniu klaksonu i zamykaniu auta A co jest na tym drugim pinie ? Sprawdzasz zasilanie w plus 12V, ale sprawdziłeś minus/masę ? Zastanawiające jest to że na kostce jest napięcie ale klakson nie działa. Coś gdzieś może nadpalone i zbyt niski prąd? Sprawdź żarówką, jest bardziej jednoznaczna od miernika.
sprawd masę na samym klaksonie
Witam,jestem od niedawna posiadaczem Voyagera III 2.0 z 98' i mam problem z klaksonem który nie daje oznak nie mam pojęcia gdzie szukać.Przejrzałem styki w klaksonach oczyściłem masy,sprawdziłem bezpieczniki i styki w kierownicy jedyne co mnie zastanawia że nawet niema odgłosu przekaźnika a nie wiem gdzie go szukać bo niema opisu, więc proszę o pomoc...
Spróbuj połączyć to tak.Plus od aku poprzez bezpiecznik 20-25A podłącz do zacisku 30 na przekaźniku.Zrób mostek/połączenie /styku 30 i 85 na przekaźniku.Do styku 87 podłącz jeden przewód od klaksonu.Drugi przewód od klaksonu,jeśli istnieje,połącz z masą.Najczęściej klakson ma tylko jeden styk,drugim jest obudowa.jeden z przewodów idących od kierownicy...
Tu trzeba gruntownie przejrzeć wiązki elektryczne : Głośniki i centralny wiązki między drzwiami. Klakson to albo problemy z masą albo słynne zimne luty w cim. Bagażnik mikro styk w klamce jak jest to do wymiany. Spryskiwacz i 7nne funkcje wiadomo Cim lub manetki do wymiany. Przydała by się dobra diagnostyka i wykaz błędów.
Witam, Problem polega na tym, że kiedy umyje auto przestaje działać klima, wraca po jakichś 15-25 minutach po umyciu. W deszcz to samo. Pewnie gdzieś łapie wilgoć, tylko nie mam pojęcia w którym miejscu mogę szukać? Jakaś kostka łącząca? Masa? Klakson mi też jakoś działa bez "mocy", na 1/5 gwizdka. W INPIE jakiś błąd z masą- odnośnie klaksona. - 40...
tak, 3 czy 1 czy 2 klaksony
Opis kolorowego złącza HPB 6, na 99% będzie ten sam układ. Piny: 1 - pusty 2- stacyjka 3 - pusty 4 - domykanie szyb 5-6 - puste 7 - prędkość 8 - aux plusem 9 - krańcówki masą 10 - plus syreny cyfrowej M04/M05 11 - masa syreny cyfrowej M04/M05 12 - wyjście na przekaźnik klaksonu masą 13 - wyjście sygnałowe syreny cyfrowej M04/M05 14 - krańcówka maski...
nie słychać nic jak naciskam na kierownicy.Wiem tylko ze po przekręceniu kluczyka na zapłon na stykach od klaksonu jest +.Ale musi być chyba jeszcze jeden przekaźnik który podaje masę na klakson po nacisniecu przycisku na kierownicy jak się nie mylę?
[quote="ricoe"]Mam problem z klaksonem w moim golfie 2. Przekaźnik słychać że się załącza po naciśnięciu przycisku w kierownicy... Nie wiem czy przekaźnik sprawny czy nie... a może to inny powód (bezpieczniki sprawne) Wyjmij przekaźnik z gniazda i załóż na chwilę zworkę na styki 30 i 87. Jeśli klakson się odezwie to przekaźnik do oczyszczenia styków,...
Przekaźnik robi ,, cyk '' tylko przy podpięciu + na 30 Dodano po 15 Podłączam 30 do +. 87 i 85 do + klaksonu. - klaksonu do masy, a 86 zwieram z 30 wtedy ,, coś '' trybi ale to nie to bo nawet gołębia tym nie odstraszę.
Posiadam motocykl WSK . W motocyklu instalacja jest 6 V z cewek (świetlna i ładowania). Minus na masie. Chcę założyć sobie akumulator 6V aby z niego mieć lampę stopu i klakson. Akumulator nie będzie ładowany. Moje pytanie brzmi czy minus z akumulatora mogę dać na ramę ? Plus z akumulatora będzie na lampie STOP i na klaksonie. Klakson działa z przerywacza...
Był pod wygłuszeniem. Nie źle go schowali. Wszystko działa. Mam w pilocie trzeci przycisk pod który można podłączyć bagażnik, u mnie się nie da i chciałem go wykożystać do klaksonu. Po dłuższym naciśnięciu tego przycisku na wyjściu sterownika pojawia sie 1s impuls masy. Czy klakson podłączony jest przez jakiś przekaźnik, czy bezpośrednio z kierownicy...
Jak działa przekaźnik to taśma jest dobra i nic tam nie grzeb, sprawdź masę na wtyczce klaksonu
co do centralki to mogło uszkodzić elektronikę ja tak miałem w swoim fiaciku przez zwarcie w radiu a klakson sprawdzić kable jest zasilanie bo z kierownicy idzie masa
W przełączniku od wycieraczek jest blaszka która jest przykręcana do obudowy stacyjki razem z przełącznikiem, jak ktoś o niej nie wie to lubi się zgubić, stąd kierownica ma masę, a że trąbi cały czas to coś jeszcze źle poskładane.
Przedlift- 528i 1998r. Sterowanie jest przez 1 przewód. z taśmy multifunkcji wychodzi chyba 5 przewodów (+, masa, Klakson, kaebl sterujący tempomatem oraz ibus do radia). W aucie jest oryginalna kostka radia 17pin taka jak w adapterze. Podłączając ibusa z kierownicy do adaptera nie otrzymuje zupełnie żadnego efektu ; /
Powinna być taśma łącząca kabinę z silnikiem. Po otwarciu maski powinna być dokręcona tam gdzie klakson i łączyć się do kolektora. Jeśli nie ma to połącz kabinę z silnikiem przewodem masowym. To iskrzenie to pewnie masa idzie przez pedał i cięgno sprzęgła.
Dokładnie. Jak klakson nie działa, spróbuj wcisnąć sprzęgło, bo masę łapie przez linkę a nie przez kierownicę. Dopiero w S53, ale od około 1993 lub 1994 roku wprowadzono dodatkowy przewód masowy, jak w SR50. Konektor przy śrubie pokrywy obok kopniaka. W DE użytkownicy zwracają uwagę na podłączenie dodatkowego przewodu masowego w zapłonach VAPE, ponieważ...
Witam.Nie pamietam jak jest w tym typie ale w oplach ogrzewanie tylnej szyby działa tylko z silnikiem.Przekażnik sterowany jest masą a jego cewka jest zasilana z obwodu wzbudzenia alternatora.Masę włączasz tym przyciskiem.Sprawdż czy do niego dochodzi.Sygnał też jest sterowany masą.
Klakson plus dostaje stale, zaś masa jest inicjowana przyciskiem w kierownicy bądź przyciskami i przekaźnikiem jak jest airbag. I tyle wiadomości trybliwemu wystarczy.
Witam. Mam Aterke 96rok kombi. Nie działa klakson. Klakson wymontowałem (jest to ten podwójny umieszczony w lewym błotniku. Okazało się że jedna trąbka nie działa i robi zwarcie, natomiast druga po podłączeniu do akumulatora działa. Bezpieczniki są ok ale podejrzewam ze spalił się jakiś przekaźnik, ale nie wiem gdzie on jest. Taśma i przyciski w kierownicy...
Dzięki za schemat miałem to samo na myśli , tylko zawsze jak robiłem proste zasilacze to nie łączyłem "-" z "~" chciałem podłączyć jedną końcówkę zmiennego pod zasilanie a drugą tylko pod masę .
Weź żarówkę minimum 55W i sprawdź sobie masę na przewodzie do klaksonu podając mu +12V z zewnątrz a masę z wtyczki klaksonu a potem to samo z plusem z wtyczki, tylko masę daj z silnika lub innego pewnego punktu.
Opcje są dwie: 1. Jest to + i -. Podłączasz raz tak, raz odwrotnie i sprawdzasz, jak lepiej działa. 2. Masa, czyli - jest na obudowie, a te dwa przewody to 12 i 24V (czort wie, jako oni tam zbijają to napięcie).
Ale Ty uparty jesteś. Wypnij ten pojedynczy przewód i go wyrzuć. Wypnij białą kostkę i zobaczysz że nie ma tam miejsca na podłączenie nic poza nią. Klakson działa? Nieraz się spotkałem że na kolumnie masy nie było, a wtedy ani klakson ani spryskiwacze nie zadziałają.
Hej. Dla Anglikow nazwa FIAT wziela sie od Fix It Again Tomorrow (Nazajutrz znow go sie naprawia) i ziarnko prawdy w tym jest. Klakson sprawdisz probowka lub podpinajac Na ostro. Mase ma podana zwykle przez uchwyt. Zeby sprawdzic czy nie zardzewialo/lub zasniedzialo pod sruba odkrec go i sprubuj przylozyc od masy gdzies indziej np do silnika a "pomocnik...
Słusznie podkreśliłeś: Trzeba pamiętać o niektórych rzeczach: uchwyt masy podłączamy do elementu spawanego, Ale nie można też wykluczyć dziwnych przypadków, potem się okazuje którędy płynie prąd. Szef spawał coś przy chińskim skuterze, przypadkiem dotknął czegoś innego i spaliła się masa w instalacji. Cienki przewód idący od statora aż do regulatora...
A gdzie wetknąłeś sondę minusową? Mieżyłeś napięcie bezpośrednio w kostce czy między masą karoserii, akumulatora i kostki? Jeśli między karoserią a kostką pokazało +12 po wciśnięciu to oznacza brak masy w kostce.
Zrób jak poradził Krzychu7 miałem taką usterkę jak dłużej postał samochód to aku się rozładowywał zrobiłem tak jak napisał Krzychu7 i pomimo że wszystkie odbiorniki były odłączone to pobierał nieznaczny prąd. Przyczyną okazał się klakson miał przebicie do masy. Pozdrawiam
1 - sprawdz bezpiecznik 2 - sprawdz masę przy klaksonie 3 - sprawdz przekaźnik,czy na pinie 30 jest napięcie,jeżeli jest,zmostkuj piny 30 i 87 - powinien zadziałać.Jeżeli sygnału nie będzie,przy zmostkowanych pinach zmierz napięcie przy klaksonie(może być uszkodzony przewód).Jężeli sygnał będzie przy zmostkowanych pinach,sprawdz napięcie na pinie 86...
Pierwsze pytanie czy na krótko działa klakson? Wskazuje na to że Czerwony do + a biały do masy.
Brązowy do przycisku, z przycisku do masy i trąbi
dziala klakson przejzalem wszystkie masy rozebralem skrzynke bezpiecznikow i nic nie widac zadnej sniedzi czy korozji odlaczylem przelacznik pod kierownica dalej wycieraczki sobie chadzaly dopiero jak wyjolem przekaznik od czasowych to jest dobrze przelaczniki pod kierownica sa osobne wiec dziwne by bylo zeby kleily sie obydwa mam przeczucie ze skrzynka...
Z akumulatora kręci i trąbi jak powinien. Tez myślałem o braku masy.
Witajcie, od 2 tyg. jestem posiadaczem Polo 1.4 LPG. Dzisiaj żona zgłosiła mi że nie działa klakson, pewnie nie działał od 2 tyg. lecz nikt tego nie sprawdzał. Zacząłem od klaksonów, zlokalizowałem, sprawdziłem, są sprawne. Rozebrałem kierownicę i sprawdziłem piny od klaksonu, zwierają, bezpiecznik nr.46 podobno jest od klaksonu, jest OK. Taśma pod...
Znaczy sie te napiecia to sa tylko napiecia odniesienia dl spadkow zeby wyliczyc rezystancje. Niestety samochod dziala na 12 radio na 3.3. Dla 12V liczy sie tylko zwarcie do masy - zeby zadzialal klakson. Reszta ma isc do radia na 3v
Do tego akurat nie trzeba całkowicie rozbierać. Coś tam szło dogiąć/przeczyścić. Nowe można kupić, ale mogą się okazać jeszcze gorszej jakości. Jeszcze zanim rozbierzesz sprawdź czy klakson działa, jak nie to na próbę daj masę na kolumnę kierownicy.
To ciekawe że kierunkowskazy w Peugeocie Enduro są z alternatora. Gdy powiększysz schemat to widać opisane na nim C, L1, L2 i znak uziemienia na regulatorze. Regulator podłączasz dokładnie tak jak na schemacie, czyli do C uzwojenie alternatora (żółty przewód), gdzie dalej idzie na światła, kontrolki i klakson na prąd przemienny. Regulator musi mieć...
kolego wrzucam Ci kawałek schematu od klaksonu. Przełącznik w kierownicy nic Ci nie da bo on łączy do masy, czyli klakson po włączeniu zapłonu ma stały + i kiedy naciśniesz w kierownice to łączy się do masy i prąd płynie. S26 to włącznik w kierownicy S28 to włącznik dodatkowy do trąbek(możesz mieć sam klakson standr. lub po włączeniu przełącznika będzie...
zalanie masą wypełnianie masą masą kineskopie
kondensator pobór prądu ignis czujnik husqvarna wysoki obrót
lutownica arduino lutownica arduino
Szuflada na drzwi lodówki Mastercook LCB-1020FNF – dostępność i zamienniki Wymiana pompy w zmywarce Bosch – ceny części i robocizny, modele, oryginały vs zamienniki