Ok. Ale dlaczego nie działa klakson jak zepnę plus klaksonu z jego minusem tak jak 85 i 30, tylko działa po spięciu minus klaksonu z masą pojazdu? Ten plus który jest na stałe jakoś przechodzi poprzez obwód i dlatego jest na minusie również plus? Możesz mi wytłumaczyć bo nie rozumiem tego :| Przecież na klaksonie masz stały plus więc na 85 też masz...
jak ci buczy klakson (wyklóczając oczywiście uszkodzenie samego klaksonu) to poprostu klakson łapie mase gdzieś wcześniej niż na włączniku z tego co pamiętam to w wajperze klakson jest załączany masą także nietrudno w takim roziązaniu o przypadkowe zmasowanie przewodu gdzieś po drodze od kierownicy do klaksonu także przejrzyj najpierw dokładnie przewodu...
(at)ledowki On to pewnie ma pomontowane na obrotowej kierownicy, stąd ta rzeźba. Prawdopodobnie to 3 V z radia jest właśnie od sterowania. Nie wiem, czy jak go użyję, to radio nie będzie wariować. Podłącz oscyloskop i zobacz. Poza tym klakson "na stałe pod prądem" masz ze względów bezpieczeństwa. Np. siedzisz sobie na parkingu ktoś w Ciebie cofa i możesz...
W kierownicy masz włącznik on jest połączony z masą , ta masa po jego naciśnięciu wysyłana jest dalej przewodem 213 do przełącznika który masz na drugim foto, a ten przełącznik rozdziela tą masę albo na przewód 211 albo 212 (w zależności czy go włączysz czy nie), to są numery przy klaksonach (jeden elektryczny 212 - drugi pneumatyczny 211). Klaksony...
Krisxxl napisał odpowiedź, taśma po kierownicą do wymiany. Kierownicy nie musimy ruszać, na zapłonie klaksonu brak. Bez zapłonu klakson jest, więc raczej nie wina taśmy, ani przycisków w kierownicy. Nie wiem czym jest sterowane, czy + czy masą ale po zapłonie coś rozłącza i tyle, tak jak napisał kolega andrzej20001.
Zależy czy włącznik steruje masą czy plusem Jak masą to nie zadziała, wtedy daj na 86 napięcie po stacyjce
Problem rozwiązany. Sprawa okazała się prozaiczna, mianowicie nie łączyły styki w kierownicy. Przeczyściłem dwa styki po bokach plus styk przenoszący masę na obudowę poduszki powietrznej, w której umieszczony jest włącznik klaksonu. Dodatkowo podgiąłem styk masy, żeby mieć pewność, że dobrze łączy. Jak do tego doszedłem? Po kolei: 1. Podpiąłem plus...
To ciekawe że kierunkowskazy w Peugeocie Enduro są z alternatora. Gdy powiększysz schemat to widać opisane na nim C, L1, L2 i znak uziemienia na regulatorze. Regulator podłączasz dokładnie tak jak na schemacie, czyli do C uzwojenie alternatora (żółty przewód), gdzie dalej idzie na światła, kontrolki i klakson na prąd przemienny. Regulator musi mieć...
Witam wszystkich pomocnych! Problem polega na tym, że klakson który planuję teraz podłączyć ma masę w swojej obudowie a co za tym idzie w mocowaniu do ramy pojazdu a plusem się go włącza zaś klakson standardowy ma podany na stałe "+" po włączeniu zapłonu a włącza się go poprzez podłączenie go do masy gdyż w tym przypadku masa jest nie w obudowie a w...
(at)klm787 Aleś Bracie elaborat tu wysmażył. Bot się może schować. Np. od kiedy to w instalacjach starych motocykli stosuje sie przekaźniki? Ale to wszystko, to tylko taka moja teoria Tu się stara pomóc Uczestnikom, o ile posiada się jakiś zasób wiedzy na dany temat a nie teoretyzuje teoriami prosto z Księżyca. (at)cren212 Masz do sprawdzenia tylko...
Panowie a może ktoś poratuje schematem klaksonu? U mnie też nie działa klakson, ale wpierw zanim zacznę rozbierać wszystko chciałbym przedzwonić żyły, a do tego jest potrzebny schemat. Schemat jaki mam z ksiązki Hayens nie pokrywa się, gdyż klakson jest sterowany masą spod poduszki. Może ktoś podpowie która z żył biegnąca spod kierownicy(od wtyczki...
Chciałbym zamontować klakson, który posiada dwa męskie, prostokątne wtyki przyłączeniowe. Z wiązki auta wyprowadzony jest jeden przewód tak, że mogę połączyć tylko jeden wtyk z klaksonu. Czy przewód z wiązki mam połączyć z plusem, czy z minusem na klaksonie? Przeczytałem w jednym z tematów, że drugi wtyk na klaksonie powinienem połączyć z masą pojazdu....
chyba muszę rozebrać BSM To jest prawie że mission impossible. Wszystko jakąś masą zalane.
W VW zawsze było tych starszych że klakson był załączany z przekaźnika, masą był przekaźnik załączany trzeba by rozeznać.
Dzień dobry mam problem z Yamaha Aerox Mam taki nietypowy problem jak sprawdzałem ostatnio akumulator miał 11,80v jak odpaliłem skuter zmalało do 11,64v wiecie z czym może być problem. Jeszcze mam p... 1. Krótka odpowiedź Opis objawów – napięcie akumulatora spada po uruchomieniu silnika, kierunkowskazy gasną po krótkiej jeździe, klakson i światło STOP...
Tu trzeba gruntownie przejrzeć wiązki elektryczne : Głośniki i centralny wiązki między drzwiami. Klakson to albo problemy z masą albo słynne zimne luty w cim. Bagażnik mikro styk w klamce jak jest to do wymiany. Spryskiwacz i 7nne funkcje wiadomo Cim lub manetki do wymiany. Przydała by się dobra diagnostyka i wykaz błędów.
Kiedy mase zwarlem z elementem na karoserii klakson zaczął działać wydaje mi się że problem jest w masie auta.
Finalnie powodem całego zmieszania był chyba źle włożony bezpiecznik nr 17 w skrzynce koło kierownicy! Czyli uwaga - klakson obsługują 2 bezpieczniki nr 17, jeden koło silnika i drugi koło kierownicy!
Sprawdź czy po przekręceniu stacyjki na jednym ze styków przy klaksonie pojawia się + 12v. Klakson jest sterowany masą
Spróbuj połączyć to tak.Plus od aku poprzez bezpiecznik 20-25A podłącz do zacisku 30 na przekaźniku.Zrób mostek/połączenie /styku 30 i 85 na przekaźniku.Do styku 87 podłącz jeden przewód od klaksonu.Drugi przewód od klaksonu,jeśli istnieje,połącz z masą.Najczęściej klakson ma tylko jeden styk,drugim jest obudowa.jeden z przewodów idących od kierownicy...
Po pierwsze: po cholerę mostek Graetza jak jeden koniec uzwojenia cewek jest połączony z masą ?. Po drugie: trzeba zmodyfikować oryginalny układ połączeń i zasilić sygnał dźwiękowy z wysokoprądowych cewek świateł, a nie z cewki ładowania akumulatora. Ja bym na próbę dał diodę prostowniczą 3A i za nią, równolegle z sygnałem kondensator 2200µF/25V
Z żarówką będzie kłopot ... Natomiast "na krótko" klakson działa - pomarańczowy z zacisku a masa z ramy. Napięcie pomiędzy biało-niebieskim z zacisku klaksonu i masy (rama) około ~ 3.6 V po naciśnięciu przycisku klaksonu. Napięcie pomiędzy biało-czarnym przewodem masowym z przycisku a masą (rama) ~ 3.6V bez względu na to czy przycisk wciśnięty czy nie.
A sprawdziłeś zasilanie? Podmieniłeś klakson? Sprawdż połączenie z masą to częste uszkodzenie!
Witam. Mam Aterke 96rok kombi. Nie działa klakson. Klakson wymontowałem (jest to ten podwójny umieszczony w lewym błotniku. Okazało się że jedna trąbka nie działa i robi zwarcie, natomiast druga po podłączeniu do akumulatora działa. Bezpieczniki są ok ale podejrzewam ze spalił się jakiś przekaźnik, ale nie wiem gdzie on jest. Taśma i przyciski w kierownicy...
Może był problem z masą kierownicy. W XSARZE przewód od styku klaksonu wchodzi bezpośrednio na nóżkę układu scalonego w przełączniku zespolonym pod kierownicą. Zła masa mogła przy włączonym zapłonie podnosić poziom napięcia i układ scalony nie widział zera logicznego.
Witam. Jako, że obecnie mamy długie wieczory, wpadłem na pomysł, żeby ten czas aktywnie spożytkować. Ucieszony zeszłorocznymi udanymi przeróbkami elektryki w motocyklu (kierunkowskazy LED, światła dzienne LED, światła pozycyjne LED przód i tył, otwieranie bramy na podwórze z przycisku) i braku awarii :D postanowiłem, że wykonam system oświetleniowy...
Masz jeden sygnał, czy 2 fanfary? A co za różnica?W kostce klaksonu 12V po zapłonie sterowane masą z kierownicy.Jeden sygnał-zworka w rozdzielni,dwie fanfary-zamiast zworki przekażnik. :D
Wprawdzie inne auto bo Citroen XSARA ale miałem podobny problem. Tyle, że u mnie klakson działal gdy wyłączyłem zapłon i wyjąłem kluczyk ze stacyjki. W trakcie jazdy jak trzymałem wciśnięty przycisk to klakcon nieregularnie rzadko popiskiwał. Moim zdaniem głupotą było puszczenie klaksonu multipleksem przez komputer (BSI). Zamocowałem sobie pilota radiowego...
więc jeśli chodzi o przerywacz to nie wiem czy będzie ci działał z ledami jeśli jest na bimetalu to niema szans , musi być elektroniczny ciężko powiedzieć co z klaksonem bo czasem klakson jest załączany masą i tu musisz sobie sprawdzić czy przełącznik od klaksony nie podaje masy po wciśnięciu. Przydało by się wiedzieć coś więcej po przełączniku i fajnie...
Witam. Jeden pin od klaksonu do masy drugi pin klaksonu do przycisku. Drugi pin przycisku do +12v po stacyjce. Pozdrawiam
Witam.Nie pamietam jak jest w tym typie ale w oplach ogrzewanie tylnej szyby działa tylko z silnikiem.Przekażnik sterowany jest masą a jego cewka jest zasilana z obwodu wzbudzenia alternatora.Masę włączasz tym przyciskiem.Sprawdż czy do niego dochodzi.Sygnał też jest sterowany masą.
Wiązka do sprawdzenia, przekaźnik klaksonu, i sprawdź czy na kostce przy klaksonie jest masa. Airbag się nie świeci?
No i dobrze, Horn swoitch czyli ten w kierownicy zwiera do masy. Jak nie masz przekaźnika to na klaksony idzie +12V przez bezpiecznik a masa jest w kierownicy przez Horn switch. Ten człowiek proponuje w miejsce klaksonów dać cewkę przekaźnika i to jest OK natomiast reszta schematu wymknęła mu się spod kontroli bo styk przekaźnika robi zwarcie -klakson...
A gdzie wetknąłeś sondę minusową? Mieżyłeś napięcie bezpośrednio w kostce czy między masą karoserii, akumulatora i kostki? Jeśli między karoserią a kostką pokazało +12 po wciśnięciu to oznacza brak masy w kostce.
Tak Motronic tylko że mnie źle zrozumiałeś... masy brakuje w kierownicy żeby dochodziła do przycisku. Nie wiem dlaczego tak się dzieje że po włożeniu kluczyka drążek przestaje masować.... może winna stacyjka. Dodam jeszcze że kierownica bez air baga. Plan moich działań 1. Zdjęcie przycisku klaksonu OK 2. Sprawdzenie + OK 3. Rozkręcenie obudowy przełączników...
Witam. Mam dziwny problem z klaksonem w Lagunie III. Działa w sposób losowy. Tzn. raz zadziała innym razem nie. Reno jest w systemie handsfree więc klakson jest zintegrowany z modułem, który nim steruje. Przejrzałem złącza, styki w kierownicy, przekaźnik pod kierownicą. Wymieniłem nawet odcinek wiązki wraz z pinami od modułu do głównej wiązki na pasie...
Witam bezpieczniki wystarczą one są na żaróweczki kierunków przekażnik pobiera mało moc a przewód który podłancza do klaksonu z przekaznika to jest masa podawana z przekaznika wiec nie podłoncz na 12 v czasem bo klaksony są sterowane masą .Mocą pobieraną przez ten układ się nie martw się pobiera tylko przekażnik .I będzie działać montuje alarmy i centralne...
no tak jeżeli jest + po włączeniu zapłonu to sygnał włączany jest masą za pośrednictwem przekaźnika znajdź który to przekaźnik i sprawdź czy po wciśnięciu klaksonu jest napięcie na przekaźniku jeżeli nie ma to problem zapewne będzie w kierownicy. Pozdrawiam
witam. Mam simsona s53E z 1990 Nie będę zakładał nowego tematu bo bez sensu. Pogrzebałem i tak, wierząc, że stacyjka od SR50/1 siedem kabli: 31-brązowy 2-brązowo biały 56-biało czarny 59-czerwono biały 57a-szaro czerwony 30-czerwono zielony 15-czarny Łącząc stacyjke ze schematem instalacji simson s53B und E, powinno być? 2-brązowo biały pod 2 do modułu...
Jak miał tylko jeden pin do zasilania, to drugi z nowego klaksonu trzeba połączyć do masy pojazdu.
Poprzedni właściciel obywatel Niemiec poprzerabiał nieco po swojemu instalacje przepraszam za tak banalne pytanie ale to nie był problem na sterowaniu masą przekaźnika.Przerobiłem instalacje tak jak schemat pokazuje i zadziałało wszystko.
Nie masz przypadkiem syreny z masą na obudowie? Jeśli tak to może ona działać tylko z przekaźnikiem ale pewnie nie ten przewód podłączasz.
Masz 2 ścieżki w taśmie od ab odpowiedzialne za sygnał.Włączany masą przekaźnik.Przewód brązowy i brązowy z bodajże białym/żółtym paskiem
Taki stan rzeczy mógł spowodować uszkodzony (zwierający do masy) klakson i bezpiecznik o zbyt dużym prądzie zadziałania.
To masz masę na stacyjce a na wałku nie? Jeśli tak to jeszcze może być brak sprężyny pod kierownicą, bo wałek siedzi w plastikowych tulejach, a ta sprężyna masuje z łożyskiem.
Odgrzewam kotleta... Nie rozumiem jaki wy macie problem z gotową wtyczką??? Na zgaszonym aucie sprawdzasz multimetrem chyba co drugi polak go ma za 10 zł, gdzie jest przejście z pinu na karoserie, już wiesz gdzie masz minusa. kupujesz byle jaką żarówkę do auta, podpinasz jeden pin do tego z masą z drugi pod kolejny pin i po kolei druga osoba ci zapala...
Witam, kierując się radą przeczytaną na forum, zamiast kombinować, kupiłem z aukcji gotowy zestaw CDI do motocykla. Pytanie: jak poprowadzić wszystko dalej, aby ograniczyć plątaninę kabli i ilość przełączników? Rysunek poniżej ilustruje mój pomysł. Stacyjka z Fiata 126p w pozycji: 0- zwiera gaszak z masą 1- rozwiera gaszak, pozwalając na uruchomienie...
w bsi jest widoczne, że przycisk działa, a nie ma swiatelek, a nie idzie to przez bsm tylko od razu z bsi na kierunki to wygląda to na to , że bsi ma problem. Rozumujesz logicznie. Tym nie mniej, sygnal wlaczenia kierunkow idzie po VAN-ie z COM2000 (zespol przelacznikow), a awaryjnych - z licznika. W BSI, jedne i drugie sa wyzwalane tym samym ukladem,...
Nie trzeba trąbić, wystarczy sprawdzić co wisi stałego na klaksonie, plus czy masa.
Też na to wpadłem. Masa od podświetlenia jest w przedziale bagażowym - sprawdzona i zdublowana - i to samo zrobiłem z masą zegarów. Miałem w zeszłym tyg podobny przypadek, tyle że z mercedesen c-klasą w 202 z 1998r. Tam, uszkodzony silnik napędzający prawą tylną szybę, rozłączał kontroler odpowiadający za kierunkowskazy, wycieraczki, klakson i szyby....
zalanie masą wypełnianie masą masą kineskopie
lexia sterowniki interfejsu oporność głośnik ocieranie silnika
Opel Vectra B 1.6 16V – kolejność podłączenia przewodów wysokiego napięcia, cewka Delphi Bosch NGK Problemy z drukowaniem kolorów w Canon iPF 750