On się samo-poziomuje, trwa to do 15min po zamknięciu, podobnie jest z nagrzewnicą, po 15min zamyka klapy dolotu powietrza dopiero po takim czasie elektronika w tym aucie "idzie spać"
Steruje klapą na dolocie.
Jakie są funkcje i typowe problemy z klapą wlotu powietrza w Renault Trafic 1.9 dCi? Dowiedz się, jak diagnozować i naprawiać usterki związane z przepustnicą i zaworem EGR.
W tym przypadku zamyka się klapa dolotu z zewnątrz i jednocześnie klapa obiegu wewnętrznego. W nowszym rozwiązaniu mechanizm obiegu wewnętrznego nie pozwala na jednoczesne zamknięcie obu klap.
a jakie masz cośnienie na magistrali podczas rozruchu? Zobacz też czy nie zamknięta klapa na dolocie.
sprawdz wiazke do map sensora i do silniczka sterujacego klapa kolektora dolotu zobacz czy masz zasilanie? podaj numer bosch sterownika
Tylko sekwencja😉😉. Ten samochod pojedzie prawie na wszystkim. Stag 200 go fast lub lepszy QBox basic. Reduktor ac i listwa tez ac. Do montażu należy ściągnąć kolektor bo jak dobrze pamietam to są tam klapy w dolocie i trzeba odpowiednio powiercic.
Kolego migolc Mam to samo u siebie. Też mi śmierdzi spalinami i mam okopconą osłonę turbiny i silnik klapy dolotu. Muszę wydrzeć u siebie cały ten EGR razem z chłodniczką i zobaczyć. Jak się za to zabrać? Co tam tak trzyma? Z czym miałeś największy problem? Każda rada się przyda.
A może ciśnienie pompy na początek ruch klapy spiętrzającej i nieszczelności dolotu?
Czy ktoś wie jak naprawić klapę w dolocie? Jest jakiś zamiennik?
A klapy w dolocie ?
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Pewnie klapy w dolocie polamane. Nic nowego w tych silnikach. Ja bym od tego zaczal. Powodzenia.
Tam moze byc milion problemow. Od turbiny, weza peknietego po rozwalone klapy w dolocie. Bez wyczytania bledow sie nie obejdzie.
(at)ociz i masz 100% racji, zauważ tylko jedną jedyną rzecz, żeby zamknąć dolot świerzego powietrza trzeba było z pozycji "0" (wyłączony wentylator nadmuchu) przesunąc dalej w lewo pokrętło aż cięgło zamknęło klapę dolotu. Bardzo dobry przykład (jestem pełen podziwu że też pamiętałęś, dziś golf 3 to już historia). Były golfy z zamykaniem dolotu https://www.eurofrance.pl/panel-nawiewu-...
Nieszczelność/klapy w dolocie? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
nagrzewnice, silniczki sterujace klapami dolotu powietrza, czujnik temperatury, panel climatronic, no i wiązki zasilajace ze sterowaniem.
Cięgno połączone jest z klapami dolotu plastikowymi spinkami które często ulegały uszkodzeniu ,istniały dwa rodzaje gażników weber i fos zestaw naprawczy pod dany model powinien załatwić sprawę jeśli nie reaguje na ssanie.
Napisz czy masz dobry nawiew na szyby bo z twojej wypowiedzi wynika że go nie ma i dlatego tak parują pod schowkiem jest taki siłownik pneumatyczny który steruje klapą dolotu powietrza sprawdź czy on się otwiera bo jeśli nie to jest przyczyną parowania szyb
Ktoś tu napisał, że przez wymianę turbiny rozleciały się klapy???? Uważasz, że nie warto zajrzeć w dolot?
1.6 to zapewne AKL...jeżeli w sterowniku nie ma błędów to łapie gdzieś lewe powietrze,do wymiany uszczelki kolektora dolotowego-wszystkie osiem to taki „pakiet startowy”Sprawdź dokładnie odmę,szczególnie tą małą harmonijkę i cienką rurkę koło przepustnicy nie może być żadnego pęknięcia.Spotkałem się również z uszkodzoną rurką podciśnienia...
Witam jest problem z Elementem wykonawczym przełączania kolektora ssącego. Kod usterki według VAG 19559 kod OBD p3103. Miałem już podobny problem i zatarta była klapa dolotu i kod błędu był inny proszę o przybliżenie przyczyny.
W starszych renault sterowane to było bezpośrednio ciśnieniem z kolektora. To nie było sterowanie tylko otwarcie awaryjne klapy ciśnieniem z dolotu żeby się turbo nie rozbiegło. W F9Q sterowanie turbiną jest podciśnieniem, bez znaczenia z geometrią czy z klapą upustową-zawsze jest podciśnienie
Podciśnieniowa klapa zamknięcia dolotu wraca w pozycję otwarcia robił tak zawsze :)
Witam. Jak w temacie mam dziwny problem otóż z filtra powietrza który jest dobrze uszczelniony i skręcony buczy. Bardziej jakby dudni ale tylko na wolnych obrotach. Autko pali i ma moc ale ten dźwięk pojawił się nagle. Co mi przychodzi do głowy to albo nieszczelnu egr, zawór na dolocie ( pracuje równo) albo przestawiony rozrząd. Dpf raczej ok bo nie...
sprawdź czy nie zacina się klapa na dolocie ta która przy gaszeniu odcina powietrze coby bardzo silnikiem ni telepało i czy po przekręceniu kluczyka masz zasilanie na zaworze odcinającym za co odpowiada przekaźnik 109 ale jak nawet na samostarcie nie idzie to moze być wina tej klapki
prawdopodobnie musisz zregenerować lub wymienić klapy sterujące dolotem powietrza. Wypadanie zapłonu może też choć rzadko świadczyć o powstających pęknięciach bloku silnika Znalazłem przyczynę okazało się ze jak idą klapy to przy sterowaniu klapami jest nieszczeność i ciągnie lewe powietrze oraz klapy w środku stoja w jednej pozycji jadę po kolektor...
Jaki kod silnika? Błąd wskazuje na problem z klapa gaszącą. Niektóre TDI maja osobno na dolocie klapy, a w niektórych rolę ta pełni przepustnica.
Przywieźli mi kiedyś na lawecie Audi A3 diesel, po zgaszeniu już nie zapalił, rozrusznik kręcił jak szalony, bez kompresji w silniku, więc pierwsze podejrzenie padło na rozrząd. zacząłem rozbierać dolot od intercollera do kolektora żeby dostać się do rozrządu, patrzę a tu zablokowana w pozycji zamkniętej klapa gasząca. Wyczyszczenie dolotu i samochód...
Czujnik położenia klapy IMRC (zmienna pojemność dolotu) w dolocie, były z nim w dizelkach kłopoty.
Po czasie może zacząć się łuszczyć i coś blokować Temperatura i egr też swoje zrobią i będzie zaraz do silnika w dolot lecieć cała farba :) Ja bym zwrot robił z dodatkową czerwoną kartką w internecie gdzie się da.
Jedź na szrot. Tego tam dolotu były chyba ze dwa rodzaje. Kup taki sam i załóż. Klapa antywybuchowa nie pomoże Ci ze strzelaniem, ona jest tylko po to by nie uszkodzić obudowy filtra. Dolot musi być szczelny, inaczej silnik nie zaciągnie odpowiedniej mieszanki LPG i będzie słabszy. To ma być ładnie poskręcane na opaski a nie poklejone na taśmę.
Masz na myśli elementy na dolocie po lewej stronie turbo stojąc przed autem?Jeśli tak to są klapy obejścia intercoolera i powinny być podpięte obie
Klapę gasząca można oglądnąć po zdemontowaniu części dolotu jak wygląda jej praca. Co do paliwa to najprościej jak zgaśnie to zajrzeć do filtra czy nie jest pusty (zdjąć zawleczkę zaworka i widać czy jest paliwo do samej góry). Można też założyć na testy przezroczyste węże od filtra od pompy tandem. Wtedy ładnie widać czy paliwo jest.
To nie jest żadna gafa :P Zimny silnik musi mieć wzbogaconą mieszankę by mu ułatwić rozruch i pracę w takich warunkach. Kiedyś w gaźnikach miałeś taką wajchę którą włączało się ssanie ręcznie, a dziś robi to sterownik na podstawie informacji o temperaturze. Co do "termostatu w dolocie" to też takie patenty były stosowane. Niektóre auta mają dodatkową...
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Zapchany dolot ? Przymknięta klapa gasząca?
Pierwsze jeśli się da trzeba zajrzeć do filtra paliwa czy jest paliwo. Jak kręcisz dłużej to czy wskazówka obrotomierza się podnosi (czy czasem nie padł czujnik na wale). Dwa najlepiej komputer i sprawdzenie błędów. Potem weryfikacja czy parametry pracy są ok przed odpaleniem jak i w czasie odpalania. Można podczas odpalania delikatnie (tak z 1-2 sekundy...
Klapa dławienia na dolocie sprawdzona?
Odświeże troche temat Dopytywalem się na temat tego silnika i prawdopodobnie w tych latach mercury wypuszczal bliznicze silniki jak yamaha. W silnikah Yamaha podobno miedzy 40hp a 50hp wystarczyłoby wyjąć klapy na dolocie i z 40 robil sie 50 Mowa o 4cylindrach na 4 gaznikach.
Na szarpanie to możesz mieć od klap w dolocie - często się mechanizm wyrabiał. Co do większego spalania Fap jest na miejscu ? Egr pracuje prawidłowo ? W tym silniku to EGR i Klapy powodowały szarpanie lub nie równe obroty a także nieszczelności w zasianiu paliwem od filtra do pompy CR.
Czy filtr nie zapchany? Filtr zmieniałem. Haczyk chyba jest gdzie indziej - klapa antywybuchowa w dolocie, która wpływa na podciśnienie i dawkowanie LPG. Na żywca odpinałem filtr powierza i silnik dusił się i zgasł. Powodem było to że klapa się grawitacyjnie otworzyła bardziej, wzrosło ciśnienie w dolocie i parownik przestał podawać LPG. Zdemontowałem...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
W sprawie dolotu: Klapa ciepło zimno zrobiona, poklejona jak fabryka. Założyłem nawet zwężkę w dolocie zimnego powietrza takiej średnicy jak jest fabrycznie, a której nie miałem. Oczywiście musiałem deczko skorygować LPG.
Hm.. Po co Ci klapa antywybuchowa z blosem? To sie z celem troszke mija bo czyż nie klapa = zwężka w dolocie?
sprawdz czy dziala podgrzewacz paliwa (tzw. "jeż" pod gaznikiem-powinien grzac do temp. plynu chlodzacego ok.60*C,jezeli nie to albo walniety jeż albo czujnik temp. ktory nim steruje (idzie sprawdzic miernikiem)) sprawdz tez uklad podcisnieniowy,tzn.: -szczelnosc rurki podcisnieniowej do pompki przyspieszacza podcisnieniowego zaplonu i szczelnosc samego...
U mnie mocno ciekło, nie pompowało zbyt mocno do układu ale ubywało płynu. Też nie wiedziałem gdzie szukać, ale przez przypadek zobaczyłem ściekający różowy płyn po klapie dolotu zaraz za drugą dolną chłodnicą z lewej strony. Czyli pchało płyn w dolot, a potem po zgaszeniu ściekał po dolocie i pojawił sie na zewnątrz tej klapy. Kiedy rozebrałem było...
Klapa gasząca/przepustnica ewentualnie odpięcie dolotu do samego kolektora i próba odpalenia czy coś nie zablokowało dolotu.
odłącz klapę do gaszenia na dolocie kolektora ssącego a podciśnienie zatkaj czymś na próbę
Lubię termin "kultura techniczna". Można nie mieć wykształcenia technicznego - nie każdy musi, nie każdy powinien. Ale można mieć kulturę techniczną, która pozwala rozumieć, że wypada wymienić bezpiecznik na IDENTYCZNY jeśli awaria została usunięta (np żarówka widowiskowo się spaliła) albo wezwać elektryka bo nie wiadomo co wywaliło bezpiecznik. Kultura...
Ja tam klapy nie widzę jest pusty dolot z egr i tyle
Czesc ja miałem w różnych autach takie problemy może to Ci trochę rozjaśni Uszkodzona turbina Klapa egr u Przednie klapy egr Brudny egr Zawór sterowania turbiny Zły filtra powietrza Uszkodzona obudową filtra powietrza Brak kalibracji po wymianie Przeprowadzenie kontroli według procedury man po wymianie Drugie po jakim czasie blad powrócił i z jakim...
No właśnie ubytek oleju jest, ale to dolegliwość tych silników. Zawór chce wymienić z jeszcze jednego powodu a właściwie dwoch o których nie napisałem wcześniej , mianowicie jak wiadomo jest to silnik turbo i w różnych miejscach spotkałem się ze stwierdzeniami że przez oryginalny zawór PVC są straty ciśnienia doładowania gdyż ten zawór nie trzyma ciśnienia...
Panowie miałem falowanie gdy kolektor wydechowy sobie pękł (łapała lambda dodatek powietrza). Dodatkowo sprawdzenie szczelnosci dolotu to wystarczy dogazować sporo i szybko na postoju jezeli klapy od skracania kanałów dolotu zadziałają to podcisnienie mamy znośne (czyli prawdopodobnie ok)
Nie przypominam sobie takiej sytuacji w W203... - no właśnie, usterka nietypowa. Wiem, że błąd P1189 (związany z klapami na dolocie) powodował przejście w tryb awaryjny ale dotyczył tylko silnika. Nie wiem czy może mieć wpływ na skrzynię. Tak sobie myślę czy przypadkiem może być tak, że czujnik ciśnienia oleju podaje za małą wartość i dlatego skrzynia...
Witam. Robiłem remont wnętrza, przy okazji wywaliłem nagrzewnicę ( razem z mikserem - tym koszem w którym siedzi ) wcześniej nie grzało zbytnio i nie dawało się sterować nawiewami - pozaklejałem klapy - tą frontową i tą większą prawą zamykającą dolot powietrza do nagrzewnicy - ewidentny brak gąbek więc teoretycznie problem powinien być rozwiązany. Niestety...
Łańcuszek nie przeskoczył? Klina na kole wałka rozrządu nie ścieło? Dolot drożny? Klapa gasząca nie zablokowana?
Cały czas dziura w dolocie, zablokowana klapa spiętrzająca albo demon który opętał ten samochód. Albo ciągnie obydwa paliwa na raz i się zalewa zwyczajnie.
Głupoty ci pisze z tą pompą, jak jesteś pewien, że klapa nie zatkała mu dolotu to sprawdź czy nie podwiesza zaworów.
Tak czy inaczej problem z dolotem, nie ma tam żadnych klap lub jakiegoś zmiennego dolotu (tak to ESi Bosch opisuje...) I nie narzekaj "kto to projektował"!!! Jest dzięki temu jest więcej roboty i to kosztowniejszej...przecież wszyscy chcą mieć nowsze auta...
Polecam tanie wykrętaki z aliexpress raz mi w samochodzie przy walce z przepustnicą w w202 m104.941 życie uratowały gdy odmówiły posłuszeństwa główki śrub imbusowych mocujących klapę q dolocie https://obrazki.elektroda.pl/5437838900_... https://obrazki.elektroda.pl/4741468700_... https://obrazki.elektroda.pl/2973310000_...
A skąd pewność? Pytam poważnie - bo jak dla mnie to i blokująca się klapa, i nieszczelności w dolocie i padający reduktor - wszystko pasuje do takich objawów.
mariukonie Dzięki za odpowiedz. W tym przypadku to cykliczne co 1-2sekundy falowanie (sprężarkę klimy wykluczam, był taki okres, że brakowało czynnika a falowanie występowało). Jeżeli przepływka zabrudzona to czy po jej odpięciu nie powinno pracować równo ? Dolot jest o zmiennej długości, są w kolektorze klapy więc jest się co psuć. Czy jest jakiś sposób...
Jedyną niepokojąca rzeczą w logach jest ciśnienie w dolocie 2950 bar. I teraz albo coś zablokowało dolot (dlatego podejrzewałem klapę gaszącą albo EGR). Możliwe że sam czujnik doładowania szaleje.
Sam możesz wykonać co zalecił (at)Pawel wawa dodatkowo, należy sprawdzić wszystko co jest na dolocie ( klapy zawirowania, przepustnica gasząca itp, układ podciśnień) , w razie nie powodzenia, rozwiązanie problemu znajdziesz u fachowca, temat wyczerpany.
Sprawa wygląda tak. Auto do tej pory działało prawidłowo więc nie wiem czy mieszalnik mógłby być problemem. Jest założony za przepustnicą. Na wtrysku nie jest bo jest to wielopunkt. Parownik nowy. Tomasetto 100HP Stożek założyłem, dołożyłem także na rurę z dolotu klapę antywybuchową która średnicą lekko zwęża dolot więc myślę że dolot ma dobre podciśnienie...
(at)Mela098 w tym silniku nie ma przepustnicy, to jest klapa dławiąca. Dławi dolot do 2200 obr żeby wymusić zasysanie przez silnik spalin z egr. Jeśli egr jest nie sprawny, brudny lub zaślepiony, silnik nie ma powietrza i tym to może być spowodowane. Klapa powyżej 2200 obrotów dopiero się otwiera w całości i silnik może zasysać czyste powietrze w pełni....
Witam! Mam problem z w/w modulem. Mianowicie nie dziala, podejrzewam ze padl uklad LM19149N na ktorym on sie oppiera. Moduł przy wyszych obrotach pociaga za linke która otwiera dodatkowy dolot powietrza i autko dostaje kopa, a teraz nie dostaje. Cały moduł kosztuje ponad 700zł,ale wiem ze reszta jest sprawna. Moze ktos wie gdzie cos takiego kupić używanego...
Pali z pierwszego dokładnie tak jak powinien. Tylko coś go dusi jakby w dolocie. Nie ma tam klapy gaszącej ?
Dziurawe klapy przełączające powietrze Obsypała się pianka Zdejm dolot z dmuchawą i zobaczysz ramki klap w środku duże dziury Ostatnio robiłem Nakleiłem na klapy taśmę szeroką
Wybuch uszkodził coś w dolocie (przepustnica, klapa przepływomierza) ewentualnie mogło usczelkę pod kolektorem wydmuchnąć skoro tylko na 2 garach nie pracuje.
Czesc swojego czasu wywiązała się między nami rozmowa N temat częstszych wymian filtrów i oleju. Jak widzisz serwis sprzedaje auto z prawidłowym czasem wymiany oleju. Czyli co 90 tyś km Tak jak zaleca producent. W okolicach tego przebiegu 1 dpf do wymiany 2 jeżeli to skrzynia scanii ciaknaca obudowa pompy - ale może być już naprawiony tylko one wychodziły...
Ponieważ w benzynie mieszanka paliwo-powietrze ma zawsze (dla uproszczenia) takie same proporce paliwa do powietrza, a obroty reguluje się ilością mieszanki przez przepustnice, która zatyka dolot co wytwarza podciśnienie. Na luzie w dolocie pokaże jakieś -0.5 bara doładowania. W dieslu masz regulacje obrotów jakością mieszanki, czyli reguluje się ilość...
Przy przepustnicy są dwa mikroswitche spięte równolegle, przepustnica zamknięta=zwarcie, otwarta na max, też zwarcie Ja bym się przyglądnął przepływomierzowi, jak pracuje klapa spiętrzająca, nieszczelności w dolocie itp
Gwoli ścisłość W126, W128 to Ponton, trochę starszy ;). A co tam masz? Gaźnik czy mechaniczny wtrysk? Jak mechaniczny wtrysk, to ciężko Ci będzie dojść ładu. Ważna tutaj jest szczelność całego dolotu, "klapa", no i jest z tyłu za/pod kolektorem taki regulator biegu jałowego, mylnie zwany silniczkiem krokowym. Generalnie mało kto teraz umie to obsłużyć,...
To teoria, ja mam 500kkm i właśnie pojawiły się wycieki oleju z dolnej turbiny, dodatkowo pojawia się olej z drugiej strony na klapie dolotu w podstawie misy, czyli olej w dolocie. Więc chyba wymiana turbo nieunikniona.
miał wysokie obroty zawieszony regulator obrotów ,nieszczelny dolot, uchylona/wygięta klapa rozdzielacza od strzału lpg itp. Nie wtryskiwacze.
przerobiono napęd klap w dolocie, problem rozwiązany
Awaryjność rozruszników fiata w silnikach fire w połączeniu z ich umieszczeniem-zasłonięte z przodu i dołu przez silnik, z góry dolot, z tyłu ścianę grodziową, po bokach alternator i skrzynię biegów. Do tego śruby trzymające rozrusznik są po obu stronach. No i jeśli już o fiatach- maluch i klapa silnika otwierana do tyłu. Chyba jedyne uzasadnienie takiej...
zasyfiony dolot,jak i klapy układu zawirowania,ewentualnie pompa vacu zdycha,przetarte szlauchiki... Problem może być wszędzie
Witam Tak jak już wcześniej napisałem ja już swój problem rozwiązałem. Klapy działają jak należy, przepływomierze w moim przypadku (dolot łączony z filtrami zapinkami a nie opaskami - A6420900048) nie są demontowalne. Winny był tylko i wyłącznie zatkany nagarem smok przy przepustnicy. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
Tu nie ma za bardzo co radzić. Trzeba zmierzyć ciśnienie na przewodach wtryskowych. Są dwie możliwości albo nastawnik (brudny/uszkodzony) albo pompa. Możesz też dolewać do paliwa do 20% rzepaku. To może pomóc na jakiś czas. Czy w tym silniku w dolocie jest klapa do gaszenia silnika?
Zamiast kata (rzadko, np niektóre T5 ) albo oprócz kata, we wspólnej obudowie lub jako osobny element układu wydechowego. Różnica czy na postoju, czy podczas jazdy jest znaczna. Podczas jazdy schładzana jest komora silnika i elementy wydechu. Na postoju nic takiego nie ma miejsca, dlatego należy przeprowadzać wypalanie na betonowej nawierzchni i przy...
Kompensacja nie podniesie klapy spietrzającej tylko zniweluje podciśnienie (wpływ podciśnienia) wnoszone do dolotu przez tę klapę i przez filtr. Po zamontowaniu/podłączeniu kompensacji mieszanka na pewno się zubożyła i trzeba było na nowo regulować instalację. Nie zgodzę się że regulacja będzie trudniejsza niż bez kompensacji, bo niby czemu? Z kompensacją...
Jeżeli strzelił (zakładam że w dolot) to radzę srpawdzić klapę przepustnicy. Od tego mogły polecieć obroty jałowe.
Jak coś, to szukaj silnika M57N. To nadal żeliwiak z ulepszeniami, jedynie co, to musisz pozbyć się klap w dolocie. Wtryski i pompa są już przygotowane pod zwiększenie mocy. Ewentualnie wydajniejsze wtryski plug & play. Sam mam Touarega i też myślę, by zmienić serducho na to z Bawarii.
Myślę, że warto było by się przyjrzeć klapą wirowym w ukladzie dolotu - i to dość szybko. To silnik fiata starsza jednostka 1.9 mjtd miała regulacje zaworow mechaniczna tu norma euro5 wymusiła zmiane głowicy musisz sprawdzić czy masz hydrauliczna? Bo dół silnika został z 1.9jtd. Pozdrawiam.
Sprawdziłeś te klapy???
Jak padnie zajrzyj do filtra paliwa przez zdjecie zawleczki podnieś zaworek do góry i zajrzyj czy paliwo jest. Dla porownania możesz zjarzeć jak jest ok. Jak będzie problem to druga rzecz to klapa gaszaca jedna opaska ściągasz węża dolotu i widać czy zamknięta czy otwarta.
Wymienił przepustnicę w 1.9, a to Ci dopiero!!! jak zwał tak zwał....chodziło mi o silnik sterujący klapą na przewodzie powietrza pomiędzy obudową filtra powietrza a dolotem do silnika.....Panie szyderco :cry: o coś takiego: http://allegro.pl/przepustnica-vw-golf-c...
Podciśnieniem,poprzez elektrozawór.Siłownik porusza klapą.
Ok. Odłączyłem LPG całkowicie przewietrzyłem dolot i klapa... Kicha strzela w tłumik i wgl. Na chwilę obecną znalazłem problem przy wtyczce map sensora. Jest całkowicie zielona. Zalałem na chwilkę odrdzewiaczem powkładałem kilkakrotne wtyczkę i coś lekko lepiej ale nie udało mi się odpalić a rozładowałem akumulator doszczętnie. Kluczowymi czujnikami...
Chyba wykorzystam zużytą świecę , aby zrobić adapter do wkręcenia do głowicy. Ta uszkodzona klapa długości dolotu mogła jakimiś fragmentami utknąć w gnieździe zaworowym.. Odezwę się za jakiś czas. Dzisiaj rozprawiłem się chyba definitywnie z tym autem. Silnik pracuje bardzo kulturalnie, przepustnica wolnych obr. ustawia raz wolne i kończy prace, nie...
AA to zmienia postać rzeczy, gdyż pytałem wcześniej czy auto jest po czipie no i okazuje się że jest. Spróbuj wymusić wypalanie DPF Po 2 może będzie trzeba wgrywać nowa mapę Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy bo jeżeli wszystko sprawne to zostaje tylko mapa silnika Dodano po 52 No to możesz jeszcze sprawdzić klapy wirowe bo jeżeli po podmianie...
Zdarza się, że klapa gasząca zacina się mechanicznie, powodem jest nagar w dolocie, odłącz na próbę wężyk od siłownika klapy i go zaślep, silnik powinien pracować normalnie, mieć moc, jedynie przy gaszeniu będzie wyczuwalne szarpnięcie Tu masz rozrysowany schemat podciśnień [url=https://workshop-manuals.com/skoda/...
Wprawdzie ja swój samochód (TDi) orzeźwiłem softem w silniku i efekt jest na pewno bardziej zauważalny, ale pomysł bardzo dobry, gratuluję. Tym bardziej, że część klapkowców zacina się czasem na osi. A propos softu w silniku - u mnie (samochód z 1988r) silnik pracował źle. Wgranie softu (oryginalnego, nie zmodyfikowanego) poprawiło działanie. Wygląda...
Witam serdecznie wszystkich mechaników. Mam pytanie odnośnie błędu P0400(5B) czy ktoś spotkał się z takim błędem na forum nie mogę nic znaleźć. W samochodzie został wyczyszczony cały dolot tzn. klapy wirowe zawór EGR przepustnica nie pomogło błąd został da się go usunąć ale powraca po przekroczeniu 2 tys obrotów co skutkuje dalszym Nie wkręcaniem się...
Po logach to tylko to, że turbo wstaje późno i przepływka trochę zaniża, ale powinien iść normalnie. Dolot i wydech nie przypchany? Klapa gasząca w jakiej pozycji?
Witam. Mam Vectrę B z następującą usterką - auto zapala normalnie, po kilku minutach pracy zapala się lampka "helikopter" , a odczytany błąd to P0400-5. Zacząłem szukać od nieszczelności w podciśnieniach i znalazłem pękniętą membranę w siłowniku który porusza klapy w dolocie. Wymiana na nowy nic nie dała. W danych na żywo zauważyłem że ciśnienie atmosferyczne...
Obudowę filtra powietrza jak najbardziej można wymienić na rozwiązanie oryginalne czyli bez klapki, tylko... nic to nie da. To, że gaśnie Ci na luzie lub przy wciśnięciu sprzęgła przy większej prędkości wynika z tego, że w instalacjach podciśnieniowych (I i II generacja) jeśli w dolot jest wdmuchiwane powietrze zaburza to przepływ gazu z reduktora i...
Nie ma się co dziwić, że silnik kulawo chodzi przez chwilę bo jak go wciągniesz na biegu jałowym na takie obroty to hydraulika nie wyrabia i podwiesza zawory, nie kręć go tak wysoko, co do wycieków oleju z zaworu EGR to czyszczenie nie usunie przyczyny, wyciek po chwili znowu się pojawi a olej z pewnością cieknie albo z prowadnic ośki klapy gaszącej...
dolot citroen peugeot dolot zasysać dolot
zasilacz impulsowy startuje kondensator kreska czujnik cofać wsteczny
listwa przeciwprzepieciowa schemat wfl1200
Jak ustawić stację radiową 107.5 MHz w radiu? Lokalizacja wzmacniacza w Mitsubishi L200 2008