12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Witam, mam problem z autem Skoda Octavia II 1,9 TDi 105KM 2007. Na desce rozdzielczej pali się kontrolka "Check engine" - ten żółty zaworek a po podłączeniu pod komputer pojawiają się te 3 błędy: 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa / zwarcie z masą 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa...
Witam, Po raz pierwszy goszczę na tym pod forum i chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu. Otóż w dniu wczorajszym na tablicy rozdzielczej zapaliła mi się kontrolka imitująca korpus silnika a więc coś zaiskrzyło w układzie zasilania silnika. Podjechałem do diagnosty, który podłączył do komputera i zdiagnozował błąd P3101 tj. uszkodzenie klapy...
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Specjalistą nie jestem i zajmowałem się tematem dawno temu. Napięcie na którejś parze przewodów wzrasta jedynie przy gaszeniu silnika, czyli wtedy kiedy klapa ma zadziałać.
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
W ASO mozna kupić sam silnik lub kolektor z silnikiem.Samego kolektora bez silnika nie sprzedają.
Kluczowe dla działania wtrysku K-jetronic jest ciśnienie paliwa oraz szczelne połączenie powietrza pomiędzy klapą spiętrzającą a przepustnicą/ kolektorem ssącym Ps. to silnik z golfa mkII, mkI miał 1,6GTi
przekładałem kiedys silnik z rocznika 95 na rocznik 97 i jedynie aktuator klap kolektora ssącego musiałem dac ze starego silnika poza tym jak pamiętam było pare innych drobiazgów ale udało sie wszystko przezbroic ze starego silnika ,jak jest z 99 rocznikiem nie wiem podejrzewam że różni sie już od starej wersji
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Odłączyłeś instalację gazową do prób? Zakreciles gaz? To wersja silnika z klapami dlawiacymi w kolektorze ssącym?
112 silniczek sterujacy klapa w kolektorze ssącym sprawdzić, wymienić, skasować błąd
To nie jest żadna gafa :P Zimny silnik musi mieć wzbogaconą mieszankę by mu ułatwić rozruch i pracę w takich warunkach. Kiedyś w gaźnikach miałeś taką wajchę którą włączało się ssanie ręcznie, a dziś robi to sterownik na podstawie informacji o temperaturze. Co do "termostatu w dolocie" to też takie patenty były stosowane. Niektóre auta mają dodatkową...
Co nie pasowało??? Przecież to są takie same silniki. 113 km ma zwykła turbinę a 140 ze zmienną geometria. EGR w 113 masz na podciśnienie a w 140 elektryczny.140 ma chyba jeszcze klapy w kolektorze ssącym. Słupki są takie same. Różnice są w osprzęcie.
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
Grzebie bo nie chodzi. A "silniczek" jest , jest to regulator biegu jałowego potocznie nazywany "silniczkiem krokowym" chodź nim nie jest. Jest umieszczony w obudowie filtra powietrza - tak dla informacji. Jeśli kolega chce pomóc to czekam na info jak zweryfikować poprawność odczytów z poziomu VAGcom. Zamknij natychmiast klapę silnika i więcej tam...
Jaki związek ma otwarcie przepustnicy z odprężnikiem? Odprężnik jest odśrodkowy. Skoro zamknięta przepustnica nie hamuje silnika, to dlaczego próbując odpalić silnik "szarpakiem" z zamkniętą przepustnicą urwałbym sznurek? Jak w każdym innym samochodzie z klapą gaszącą. Możliwe, nie mam pewności, VNT w VAGu jest na pewno sterowane na odwrót niż w FIATach....
Przerabiałem podobny problem ale w 2.2 HDI. Jeżeli ten silnik ma klapy zawirowań w kolektorze ssącym sprawdź czy przypadkiem ich nie zamyka na stałe. U mnie przyczyną całego zamieszania był uszkodzony zawór sterujący tymi klapami.
Przy wysokich obrotach masz otwarte maksymalnie klapy w kolektorach ssących zasysana jest mieszanka - ciśnienie zasysania, nie będą klekotać a silnik tak ryczy ze nie słychać już tego. Być może klapy są już luźne wysłużone bądz urwane i słychać je jedynie w niższych partiach obrotów. Rozrząd kiedy wymieniany?
Z ostatnich informacji od mechanika, kolektor został rozłożony na części, dano nowy uszczelniacz, wersja bez klap - dwuprzegrodowy silnik Z16XE, stukanie ustało, ostatnio było ok na 6 miesięcy po remoncie silnika. Kolektor nie był ruszany. Zobaczymy, co tym razem wyjdzie.
W tych silnikach klapa nie wpadnie do komory spalania, no chyba że wcześniej się rozleci na małe części, w co wątpię bo tutaj są grube te klapy, to nie BMW czy alfa gdzie były cieniutkie nitowane. Nie wywalałem bo w sumie są w dobrym stanie, autko ma 240tys oryginalnego nalotu i nie było tragedii w kolektorze, lekki nalot więc jest OK. Teraz kiedy klapy...
To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
Na małych i średnich obrotach potrzeba długiego kolektora dzięki czemu poprawiasz sprawność napełniania silnika tym samym moment obrotowy. Samochód jest bardziej zrywny elastyczniejszy i mniej pali. A przy dużych obrotach potrzeba krótkiego kolektora by nie ograniczał mocy silnika a tym samym osiągów.
Cały czas ciśnienie 4.0 bara i ani drgnie. Dodano po 3 Przejechałem też na odpiętym EGR i jest to samo. Na gorącym silniku słychać klekotanie klap w kolektorze ssącym, może tam szukać przyczyny ?
Witam wszystkich Posiadam opla Insygnia 2.0 cdti Wymieniłem kolektor ssący ponieważ ciekną płyn chłodniczy dodam że silnik zjadł 2 klapy wirowe więc turbo też zregenerowane Po odpaleniu chodzi ładnie tylko podczas dodawania i odpuszczania gazu dziwnie rechocze tak jakby w kolektorze ssącym jest to intensywny dźwięk ponieważ podczas jazdy przy odpuszczęniu...
Chodzi o nastawnik klapy wirowej w kolektorze ssącym.
Powiem ci tak nie znam tego silnika dobrze ale w gnojówkach gaszenie jest albo elektrozaworem na pompie wtrusk. albo klapą na kolektorze ssącym . poszukaj tam problemu ewentualnie stacyjka nie odcina prądu a na czym to pisałem..............
Witam.Spotykam się kilka razy w tygodniu.Wymienić obydwa i po sprawie. To najfajniejszy silnik w histori vw i audi-warsztatolubny.
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
Witam nie wiele tematów znalazłem na forum dlatego piszę, wyskoczył błąd klap kolektora ssącego A6C6 2.0TDI CR 2011r 190 tkm plastikowy kolektor silnik nie jest zmęczony eger przepustnica niewielki nagar czy macie jakiś pomysł jak się zabrać za błąd czujniki położenia klap -zakładać blokadę wychylenia krańcowego -usuwać klapy - wymienić na kolektor...
W kolektorze ssącym są klapy wirowe , które tak wskrócie wyrabiają się ,dostają luzu i potrafią się urwać .Często wyrabia się też sama dżwignia tych klap napędzana silnikiem ,który jest przy kolektorze widać to od dołu kolektora zobaćz czynie spadła..
Witam Potrzebuje kawałek schematu do t6 2017r ozn silnika CXHA Dokładnie to rozchodzi się o połączenie ecu- klapy w kolektorze ssącym
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
Witam Dziękuję bardzo za odpowiedź. Posprawdzałem wszystkie wężyki jeden tylko był taki że się ledwo trzymał a konkretnie ten co idzie do filtra powietrza koło przepływki skróciłem go i teraz jest już dobrze. Ściągnąłem również gumowy wąż który idzie do EGR popatrzyłem na klapkę ale tam było wszystko w porządku z gruszką podciśnieniową również wężyk...
Auto po diagnostyce wskazało błąd przepustnicy Wg mnie to nie błąd przepustnicy tylko nastawnika klap w kolektorze ssącym. Ośka pod kątem luzów do sprawdzenia.
Znalazłem przyczynę stuków w silniku- To nie rozrząd tylko klapy w kolektorze ssącym, koszt ok 4tyś. Przyczyna błędu czujnika G40 (000833) dalej nie rozwiązana, dalej wyskakuje 000833 implausible signal. Za dwa tygodnie będę miał więcej czasu to zamówię blokady i sprawdzę ten rozrząd, no chyba że ktoś podpowie co jeszcze sprawdzić.
18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185 19647 - klapa kolektora ssącego 16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247 16706 - czujnik obrotów silnika g28 16788 - system recyrkulacji spalin 16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki ) 16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za...
Witam kupiłem golfa 5 1.9 tdi.I mam problem z jego uruchomieniem.Nie kręci rozrusznik.Nie ma sygnału wyzwalania elektromagnesu.Na krótko jak podaje 12v to kręci rozrusznik.Przy przekreceniu stacyjki do pozycji start słychac cykanie przekaźnika w kabinie.Czy moge prosić o info gdzie szukac usterki.W imo nie ma błedów.Vcds w sterowniku silnika pokazuje...
Nie przepływomierz tylko podciśnienie w kolektorze ssącym. Jak wyjąłeś klapę to jeszcze bardziej zakłóciłeś pracę układu zapłonowego.
Nie wiem czy jest tak u Ciebie, ale kiedyś miałet taki przypadek, że pękła ośka klapy-przepustnicy w kolektorze ssącym /tej co dzieli kanały dolotowe/. Kawałki ośki narobiły uszkodzeń w silniku. Jednak nie jestem pewien, czy masz podobny silnik, bo mało danych o aucie zawarłeś.
No to panowie pojechaliscie po całosci .Ciekawe czy wie gdzie jest silnik,bo vaga dopiero kupił.
Ostatnio miałem usunięte klapy w kolektorze ssącym fizycznie i elektronicznie. Nie wiem czy to coś zmienia. Sprawdzę ten silniczek najszybciej jak się da i dam znać ;)
Czy wtedy wymienia się cały kolektor ssący, czy wystarczy go i klapy wyczyścić?
Po pierwsze ciśnienie paliwa, ma być 3,5 bara, po drugie masy przykręcone do kolektora ssącego, po trzecie sprawdź, czy nie zacina się klapa pomiarowa przepływomierza
Auto stale serwisowane, w trasie nagle na światłach (skrzyżowanie) zaświeca się check engine, po ruszeniu czuć, że turbo nie tłoczy. Tester i błędy: P0100 układ doładowania P2111 regulacja cisnienia doładowania P2112 regulacja ciśnienia doładowania P2120 siłownik recyrkulacji spalin (zawór egr) P2130 silniczek zamknięcia przewodu ssącego (silnik klap...
Nieszczelna oś klap kolektora ssącego przy siłowniku pneumatycznym powoduje,, wyrzucanie " oleju z kolektora . Można z tym jeździć albo wymienić kolektor .
Instalacja jest z silniczkiem krokowym wydaje mi się że "AUTRONIK" a co do przepływomierza to naj prawdopodobniej działa. Wykazał to komuter. Klapa osłaniająca przepływomierz (gorący drót) jest założona.
Witam Auto jak w temacie, problem z klapami zmiennej długości - zablokowane na tulejkach tuż za ramionami uruchamiającymi. Czy istnieje możliwość skutecznego rozebrania i uruchomienia ich, czy może demontaż nie zmieni zbyt charakterystyki auta. Kolektor do tego silnika jest szalenie trudny do zdobycia a stary został rozerwany przez eksplozję.
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu są uszkodzone (ale wszystkie). Wygląda na to że ktoś tu bajki...
Witam! Prowadzę zakład montażu instalacji gazowych w samochodach i miałem przypadki jakie opisujecie z BMW E-36 . Nie montowałem tzw. zaworu "stop", natomiast pomagała dokładna regulacja systemu zasilania gazem. Ważne jest miejsce zamontowania reduktora tzn. jego odległość od miksera . Chciałbym jednak przestrzec przed zbytnim lekceważeniem "strzałów...
Piszesz, że przeczyściłeś dolot, czyszcząc go sprawdziłeś położenie klapy gaszącej umieszczonej przed wlotem łącznika kolektorów ssących ? Warto tam zajrzeć gdyż lubi się zacinać w pozycji półotwartej i wtedy silnik też będzie mulił.
Najprawdopodobniej przycina się klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jak już uruchomisz silnik i będzie pracował z takimi objawami to pociągnij np. śrubokrętem do siebie za ucho metalowego pierścienia sprężystego na szybkozłączce łączącej obudowę zaworu EGR z wężem powietrza doładowanego i następnie wyjmij wąż z obudowy...
ok co z zaworem klapy wirowej? co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? czemu temp cpf jest -40 C Zawory klap wirowych są na pewno OK bo jak już pisałem miesiąc temu wymieniłem kolektor ssący (w którym są te klapy wirowe) wraz ze sterownikiem (silnikiem) klap wirowych. Jeśli chodzi o uszczelkę przy EGR - przy okazji czyszczenia EGR, tak jak pisałem,...
Witam.Mam problem z moim 1.8JN w samej benzynie, mianowice gdy odpalam go zimnego to odpala od tzw, Strzała ale z początku trochę nierówno chodzi zanim wbije się na obroty około 1200RPM, gdy się zagrzeje do temperatury roboczej i chcę go zapalić to trzeba go kręcić około 2-4 sekund, czasami nawet i więcej, sprawdziłem szczelność połączeń regulatora...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
tu masz N239 : http://obrazki.elektroda.net/62_12534655... ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... Dodano po 3 tu masz ten N239 i klapę gaszącą : http://obrazki.elektroda.net/67_12534660...
Zaglądnąłeś przez wlot czyli 1 sondę lambda? Przez wylot zawsze wygląda dobrze. Gdyby zawór egr był otwarty ciśnienie kolektora na wolnych rpm nie byłoby 0.28 bara i silnik by równo nie pracowal. A może klapy są caly czas zamknięte?
Witam. Posiadam Astre G z silnikiem Z16XEP rok 2005 stan licznika 185 tyś. Mam ploblem swieci mi się kontrolka CHECK ENGINE, przy pierwszej diagnostyce wyświetlał mi się bład awaria klap w kolektorze ssącym po naprawieniu wyświetlil sie bład wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze wymieniono cewkę zapłanową i po następnym sprawdzeniu wypadanie na wszystkich...
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
Witam Od kupna moja polówka 1.4 TDI silnik BNV model 2007 ma cały czas wysokie obroty. Na biegu jałowym obroty wynoszą 1449 obr/min. Odpala od pierwszego strzała, wszystkie lampki w normalnych czasach gasną prócz jednej. Cały czas pali się lampka sygnalizacji spalin. Po diagnostyce vag w pamięci jest tylko jeden błąd, który jak skasuję lampka gaśnie...
Silnik 16V 150 KM nie jest juz taki niezawodny i tani w utrzymaniu. Słabe punkty to klapy w kolektorze ssącym i dwumas, EGR jak w innych nowych dieslach. Altrenatywa w i mocnych dieslach fiata to 2,4 JTD i D5 volvo. Osobiście wolałbym ostatnie modele 166 ze starszyn silnikiem 2,4 JTDM- sprawdzony i dopracowany model i klasę wyżej. Silnik 175, albo 185...
Nie sądzę że klapa domykania w kolektorze ssącym (tak to się nazywa)od turbiny się uszkodziła. One po prostu czasem się psują i pala przy tym bezpiecznik. Olej w silnikach turbodoładowanych zawsze jest w granicach rozsadko w układzie dolotowym.
W sumie sam nie wiem czy to aby na pewno glowica ... 1. Przy odpalaniu silnika po calej nocy dusi sie trzeba 2 razy przekręcić kluczyk 2. Olej czarny szlam w odmie ( wydaje mi nie ze to plan chłodniczy z woda) 3. Kopci niemiłosiernie na biało/niebiesko na gorącym silniku 4. Ubywa w szybkim tempie plyn chłodniczy. ( po przejechaniu 10km ubyło 1cm płynu)...
Nie we wszystkich silnikach były montowane wtryskiwacze rozruchowe. Sprawdź czy przez wężyk podciśnieniowy nie leci paliwo z regulatora ciśnienia do kolektora ssącego. Zobacz też czy nie zacina się klapa w przepływomierzu
Jak się okazało, jakieś kable pod pokrywą silnika były źle (odwrotnie) podłączone. Kolektor ssący tez wyczyszczony i wyprostowane zostały przy okazji te klapy od zaworów. Wakupompa też była sprawdzona i okazało się że wytwarza podciśnienie. Co do opisanych powyżej kodów błędów - każdy błąd np. P0400 ma wiecej niż jedno znaczenie i niekoniecznie to się...
Dzien dobry:) prosze o pomoc, mam problem z iveco daily 3.0 170km 2010r bi-turbo, wiec tak -turbina dobrze ładuje -map sensor ok -przeplywomierz ( na biegu jałowym przeplyw 735ml) -dpf ok -sonda lambda ok -dolot cały sprawdzony ok -egr nowy -chłodnica spalin szczelna i czysta -wtryski nowe -kolektor ssący czysty -klapa gasząca nowa -filtr paliwa i grzałaka/...
Witam. Macie rację (obydwaj), bo zdanie w głównej mierze zależy od doświadczeń jakie się zdobyło w trakcie użytkowania bądź serwisowania instalacji, i tak serwisant zawsze powie że do "plastika" tylko 4 gen. z prostej przyczyny: mianowicie 99%samochodów przyjedzie do niego po strzale który zniszczył kolektor albo osprzęt, bo jeżeli autko śmiga bez problemów...
Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam. Dodano po 8 Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam....
Witam. Mam problem z wibracjami w BMW e65 730d Jeśli na biegu jałowym zacznę dodawać gazu to od 1500-1800 zaczynają się wibrację na karoserii; powyżej 2000 też występują ale mniejsze. Podczas normalnego użytkowania wibracje podczas jazdy praktycznie nie występują; Koło pasowe wymienione; kolektor ssący wyczyszczony i złożony na nowych uszczelkach; EGR...
Synowa ma takiego " rdzewiaka" i silnik / na zdjęciu / jest 1.4 , 8 zaworowy! Zobacz na znamionówke , może silnik masz przełożony! Co do wolnych obrotów ; po lewej stronie , od zespołu kolektora ssącego, jest taka grucha / na zdjęciu lekko przysłania ją sztyca od podtrzymania klapy/ , jest tam zaworek , on może być nawalony. Bardzo łatwo do sprawdzenia.
Nie chce robic off-topa, ale 3 tys to nic. Mój kuzyn w serwisie M ( jest gwiadza, jest jazda) po błędnej diagnozie zaniku mocy wymienił turbinę za 12 tys , a to były rozpadające się klapy w kolektorze ssącym. Zdiagnozowane po kilku minutach w małym wyspecjalizowanym nieautoryzowanym serwisie . Kolejne 4 tys i za 16 tys super merc jeździ jak nowy. :D
Sądzę jednak, że jest ustawiona zbyt duża dawka paliwa, bo mimo wszystko jeszcze trochę dymu się pojawia. Czy ktoś może podzielić się informacją czy jest jakiś program, którym można we własnym zakresie zmienić zakres pracy EGR i wielkość dawki paliwa? Dlaczego upierasz się na zmianę i przestawianie czegokolwiek w elektronice. Najpierw zrób tak jak...
No i po co było świecę ruszać? Ona nie miała nic do opisanych problemów, powyżej +2°C nawet nie jest w tych silnikach grzana. Skoro przed "pracami serwisowymi" było ok, to problem leży zapewne w Twojej działalności. Pewnie klapy w kolektorze czyściłeś i "koksu" do kanału ssącego nawpadało i podlazł w gniazdo zaworu powodując nieszczelność. Sam tej świecy...
...z braku czasu coś zaczęło się dziać... A więc... W weekend wymieniłem sondę na używkę Ori o takim samym numerze, nowe świece, kilka dni wcześniej gruszkę która struje klapami w kolektorze ssącym ( była nieszczelna i nie działała), przepływomierz na używkę Ori, uszczelkę pomiędzy kolektorem ssącym a przepustnicą ( nie pamiętałem czy wcześniej była...
jakie objawy przy próbie odpalenia silnika ? jeśli nie zapala się nawet na chwilę kontrolka świec żarowych to silnika nie odpalisz, trzeba wtedy wyjąć przekaźnik nr 109 (oznaczenie 109 jest napisane na przekaźniku), następnie trzeba go rozebrać i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej i ponownie włożyć sprawdzając czy po przekręceniu kluczyka...
Witam wszystkich. Mam taki nietypowy problem po odpaleniu silnik równo pracuje i wkręca się na obroty natomiast przy włączeniu pierwszego biegu i próbie ruszenia silnik gaśnie również jak skręcę kierownicą do oporu też gaśnie. Nadmienię że wymieniłem pompowtryskiwacze po regeneracji i wymieniłem egr na nowy klapy wirowe w kolektorze ssącym są wyczyszczone...
Raz na kilkadziesiąt kilometrów auto słabnie, pedał przyspieszenia na maksa a prędkość nie większa niż 30 km/h. Od czasu do czasu od strony silnika dochodzą mocno wyczuwalne wibracje jakby koła jechały po "tarce". Kontrolki na liczniku nie sygnalizują żadnych problemów, w sterowniku silnika żadnych śladów błędu. Błędy i sygnalizacja problemów na liczniku...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
To nie jest raczej EGR ani klapa gasząca. Ściągnąłem wąż pomiędzy kolektorem ssącym a intercoolerem, (z lewej strony) i jest tam pełno spalin. Tak samo jak w przypadku korka oleju. Wiadomo że to bez filtra powietrza i doładowania ale silnik odpalił. Co to może być? Odpiąłem "odmę'? z pokrywy silnika i dolotu (na wejście do turbiny) i leci bardzo dużo...
Znaczy się zaraźliwe francostwo: Samochód: Volkswagen Touran Problem: Przy włączonym zapłonie ciągle świecą się światła hamowania. Sporadycznie zapalają się też lampki kontrolne ABS, EPC lub ESP. Pamięć usterek: 19558, oznaczająca: „Silniczek klapy kolektora ssącego – brak sygnału” albo 00526, oznaczająca: „Wyłącznik świateł...
Samochód: Volkswagen Touran Problem: Przy włączonym zapłonie ciągle świecą się światła hamowania. Sporadycznie zapalają się też lampki kontrolne ABS, EPC lub ESP. Pamięć usterek: 19558, oznaczająca: „Silniczek klapy kolektora ssącego – brak sygnału” albo 00526, oznaczająca: „Wyłącznik świateł hamowania F – nieprawidłowy...
Działanie czujnika pedału gazu nie sprawdza się w grupie 006 - ta grupa służy do sprawdzenia poprawności działania czujnika pedału sprzęgła F36 oraz czujnika przy pedale hamulca F/F47. Chcąc sprawdzić poprawność działania potencjometru pedału gazu musisz wejść w grupę 002. Przy czym przy braku zasilania czujnika G79 (potencjometru pedału gazu) vag od...
Witam Mam Opel Sintra '98 2,2dti. Pojawia się stały błąd P1590. Brakuje mi schematu elektrycznego silnika. Jest brak mocy do 3tys a powyżej jakoś idzie ale ciężko i nie włącza się turbo. Brak zasilania na zaworach egr, turbo i klap w kolektorze ssącym. Wszystko jest powiązane wychodzi na to. Na kompie mam zasilanie po zapłonie i masy. Przewód różowy...
Czy ktoś możę bawił się z montażem kalpy gaszącej w bmw seri 5 z silnikiem 530d 218km z gory mowie ze te modele nie miały montowanej klapy dlatego problem sie pojawia przy gaszeniu czyli słychac twarde gaszenie sprzęgło wymienione kompletne wraz w kołem dwu masowym.Koło pasowe jest całe.Zakupiłem klape gaszącą z egr od modelu z silnikiem 235km bo tam...
Ta skomplikowana głowica to rzeczywiście straszny problem, bo co tydzień się ją rozbiera no i do wtrysków musi być wygodny dostęp - to priorytetowa sprawa... też mi argument. Ta skomplikowana głowica to idiotyzm z mostkami łączącymi wtryskiwacze umieszczone pionowo pod wałkiem, który jest jeden zamiast normalnie 2. Problematyczne uszczelnienia tych...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Witajcie wszyscy. Chciałbym opisać swój problem tutaj, bo ręce mi już opadają i jesteście chyba moją ostatnią deską ratunku. Swoje problemy z samochodem i to co zostało wykonane muszę opisać od samego początku, żeby spróbować Was nakierować na problemy z jakimi się borykam, a jest ich dość sporo i dlatego nie wiedziałem który dział wybrać. Jestem niestety...
Witam silnik w grupie 18 powinno wskazywać po odpaleniu 0 po dodaniu gazu i odpuszczeniu powinno pojawić się 4 a się nie pokazuje czasami losowo wskoczy 2 . Błędów w sterowniku silnika 012600 - klapa kolektora ssącego 001649 - Świeca żarowa cylindra 1 001650 - Świeca żarowa cylindra 2 Dodano po 17 Miał ktoś podobny przypadek że w grupie 18 po załączeniu...
Witam wszystkich Tak jak napisałem w tytule problem polega na braku mocy w chwili przyspieszania. w momencie wciśnięcia pedału gazu silnik "muli" i bardzo powoli wkręca się na obroty dość mocno kopcąc na czarno w tym momencie. Dopiero po osiągnięciu 3000-3500 obr/min ożywa, pokazując swoje 185KM. Co zostało zrobione: 1. Brak jakichkolwiek logujących...
Witam! Posiadam silnik 1.8 wolnossący. W kolektorze ssącym jest klapa skracająca drogę powietrza przy obciążeniu. Klapa jest sterowana siłownikiem podciśnieniowym . Dzisiaj zdjąłem osłonę ramienia i zauważyłem że ramie jest pęknięte a przy gazowaniu ramię rusza się o milimetr a powinno o nawet centymetr. Na obrotach jałowych lub trzymając 3 tyś obroty...
klapa kolektor ssać silnik kolektor ssać silnik klapa kolektor
kabel modbus uszczelka podgrzewacza pasek rozrząd citroen
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Lokalizacja przekaźnika świateł dziennych w Opel Combo 1.3 2014 Sterowniki do AMD Radeon R7 450 - gdzie pobrać?