ale trzeba pamiętać, że owe usunięcie ma wplyw na elastyczność jednostki... Bajki powtarzane na wszystkich forach 😄 Cały czas, setki razy wywalałem klapy, z benzyn, diesli, kilkanaście razy hamowaliśmy i nie ma kompletnie żadnej różnicy. ŻADNEJ. No chyba że na plus, bo w niektórych sterownikach błąd klap powoduje tryb awaryjny. Usuwasz i jedzie jak...
Toż masz na aukcji że montaż zajmuje kwadrans.
Należ wymienić silnik klapy. Bardzo czesta usterka wtych samochodach
To nazywa się: 1. Siłownik klap kolektora ssącego 2. Gruszka klap kolektora ssącego 3. Regulator klap kolektora ssącego. Mogą też występować nazwy jak wyżej, ale bez słowa "klap". Najszybciej kupisz to używane na jakimś szrocie, albo cały kolektor na znanym portalu aukcyjnym.
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
bo same klapy wydają się być w porządku. Luzy na ośkach powodują takie błędy.
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Ale gdzie jest zaworek i jak wyglada?
Przejechałem z 1500km z urwana klapka. Czy mógł uszkodzić się cylinder. Silnik pracował równo tylko syczał w związku z nieszczelnym dolotem. Nie wiem czy rozbierać dalej i szukać klapki. Czy zaślepiac i składać.
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Można naprawić. To audi, a nie wartburg żeby coś wywalać.
opcja 1: wymienić siłownik klap opcja 2: wyprogramować w/w
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
witam czy wystarczy wymienić sam siłowniczek czy i klapki w kolektorze pozdrawiam
Miałem wczoraj taki przypadek w Z14XEP. Zapisywał DTC P0170 i P0171. Problem leżał po stronie oberwanego cięgna klapy kolektora ssącego. Sprawdź może klapy na kolektorze.
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
Witam proponuje sprawdzić silnik klap lub same klapy czy nie są zacięte.
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Witam Auto jak w temacie, problem z klapami zmiennej długości - zablokowane na tulejkach tuż za ramionami uruchamiającymi. Czy istnieje możliwość skutecznego rozebrania i uruchomienia ich, czy może demontaż nie zmieni zbyt charakterystyki auta. Kolektor do tego silnika jest szalenie trudny do zdobycia a stary został rozerwany przez eksplozję.
Nieszczelna oś klap kolektora ssącego przy siłowniku pneumatycznym powoduje,, wyrzucanie " oleju z kolektora . Można z tym jeździć albo wymienić kolektor .
Tak rozwiązałem, były to klapy kolektora ssącego.
Lecz nie ustanie.Klapy luźne,tak to wygląda.Ja nie rozbierałem tego,bo to nie interesowłlo klienta,ani powiem szczerze mnie.Przestało klepać to git jedziemy dalej.
Witam, mam problem z autem Skoda Octavia II 1,9 TDi 105KM 2007. Na desce rozdzielczej pali się kontrolka "Check engine" - ten żółty zaworek a po podłączeniu pod komputer pojawiają się te 3 błędy: 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa / zwarcie z masą 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa...
Witam Potrzebuje kawałek schematu do t6 2017r ozn silnika CXHA Dokładnie to rozchodzi się o połączenie ecu- klapy w kolektorze ssącym
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
A od czego jest ten błąd: 1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz klapowy za filtrem powietrza. Bardzo często po wybuchach wygina się klapa mierząca gdzieś przyciera.
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY No i w czym problem? Sprawdź tą klapę (w kolektorze ssącym) i resztę z nią współpracującą, jak i okablowanie (pewnie przewody poprzecierane) i po kłopocie. Dodatkowo do sprawdzenia okablowanie pozostałych dwóch podzespołów, o których wspomina tester.
Ostatnio miałem usunięte klapy w kolektorze ssącym fizycznie i elektronicznie. Nie wiem czy to coś zmienia. Sprawdzę ten silniczek najszybciej jak się da i dam znać ;)
Wyłącz punkty za pobieranie plików. Sprawdzałeś klapy w kolektorze ssącym?
To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
112 silniczek sterujacy klapa w kolektorze ssącym sprawdzić, wymienić, skasować błąd
Jakie błędy zgłasza? Możliwe przyczyny, turbo za mało lub za dużo pompuje, przepływomierz źle mierzy, dpf zapchany, któraś klapa kolektora ssącego, egr itd. itp.
Co nie pasowało??? Przecież to są takie same silniki. 113 km ma zwykła turbinę a 140 ze zmienną geometria. EGR w 113 masz na podciśnienie a w 140 elektryczny.140 ma chyba jeszcze klapy w kolektorze ssącym. Słupki są takie same. Różnice są w osprzęcie.
Tak, jest odrębna pompka wytwarzająca podciśnienie. W starszych modelach Mercedes zrealizował inne rozwiązanie-klapa w kolektorze ssącym.
Mi po głowie chodzi temat klap w kolektorze ssącym bo na gorącym się odzywają.
Czy klapy wirowe kolektora ssącego działają, tzn. nie są zablokowane od nagaru?
Dzień dobry. Mam zapytanie do kolegi Kusko13gp . Mam MB V-klase 2,8 - czyli silnik VW. Potrzebował bym wsparcia w kwestii podciśnień . Podczas naprawy skrzyni biegów wyciągnęli na warsztacie silnik. Po złożeniu samochodu "do kupy" samochód nie ma połowy mocy na niskich obrotach . Dopiero od 3000 obrotów/min dostaje kopa i jeździ jak za starych czasów....
A może klapy w kolektorze ssącym zatarte ?
wszyscy jeździli tym samochodem i mieli podpięty komputer. Wymienili gruszkę podciśnieniową która steruje klapami w kolektorze ssącym bo była membrana uszkodzona ale dalej to samo. Samochód jeździ normalnie tylko przyjdzie czasem moment jakby się zawiesił i gdy odejmę gaz i nacisnę po chwili auto się znowu zrywa.
Witam wszystkich. Szukam informacji na temat mojego błędu ale nic nie mogę znaleźć. Jest to problem ze skrzynią biegów tiptronic. Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym tj. pracuje na jednym biegu i nie da się zmienić tipem. Info z Vag. Komponent: AG6 09L 2.0 TFSI USA 0030 Błąd: 001546 - Sterownik P060A - 006 - wewnętrzna kontrola procesora. Stan błędu:...
Jakoś nikt nie napisał o padających klapach zawirowujących w kolektorach ssących- w razie awarii całość do wymiany- dotyczy 150KM 16V
Zapewne chodzi o elektrozawór który steruje klapą -klapami w kolektorze ssącym.
kolektor ssać klapa klapa kolektor ssać silnik klapa kolektor
telewizor uszkodzi samsung odczyt błędów electrolux gasnie diesel
Lokalizacja przewodu prawej kurtyny SRS w Mitsubishi Colt Z30 Yamaha SR50 - Niedziałające zegary i kontrolki