Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
04120 Silnik klapy drugiego kolektora - dolna granica nie została osiągnięta. 05715 nie jest równoznaczny z p1653.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Silnik klapy?Na pewno?-Wystarczy podnieść maskę i włączyć zapłon-silnik powinien zamknąć i otworzyć klapę(jest sprawny)W tych autach kolektory padają(wycierają się tulejki). Silnik w serwisie polskim-ok.980zl.Kolektor-1800zł. Kolektor z silnikiem w serwisie niemieckim-ok 1300zł jak dobrze pamiętam. (Jakby kolega potrzebował to mam jeden jeden nowy i...
"Motor for intake Manifold Flap (V157) - Silnik klapy kolektora dolotowego. Malfuncktion P3103 - nieprawidłowe działanie, awaria, wadliwe działanie niewydolność.
"Motor for intake Manifold Flap (V157) Malfuncktion P3103". Awaria silnika klapy kolektora dolotowego.
Logów może i nie zrobi tym programem ale aktywację silnika klapy kolektora ssacego wykona.
No to problem z klapami kolektora ...zdaje się
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
uszkodzenie motoru sterujacego klapa kolektora ssacego v157 mozna go sprawdzic za pomoca vaga silnik pracujacy na wolnych obrotach wchodzisz w 01 silnik potem 03 test zewnetrzny tam znajdujesz zadany silnik klapy i testujesz
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Mondeo 2,5 bardzo skomplikowany silnik, klapy w kolektorze, mnóstwo sond itd. Przy starszym aucie i gazie... Rozważałeś saab'a 9-5 2,3T, volvo T6, chrysler'a 300C?
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Specjalistą nie jestem i zajmowałem się tematem dawno temu. Napięcie na którejś parze przewodów wzrasta jedynie przy gaszeniu silnika, czyli wtedy kiedy klapa ma zadziałać.
Ostatnio miałem podobny problem tylko na 4 cylindrze okazaly się klapy w kolektorze ssącm .
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Odłączyłeś instalację gazową do prób? Zakreciles gaz? To wersja silnika z klapami dlawiacymi w kolektorze ssącym?
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
Przerabiałem podobny problem ale w 2.2 HDI. Jeżeli ten silnik ma klapy zawirowań w kolektorze ssącym sprawdź czy przypadkiem ich nie zamyka na stałe. U mnie przyczyną całego zamieszania był uszkodzony zawór sterujący tymi klapami.
Błędy sporadyczne od EGR i kolektora dolotowego. Na dzień dzisiejszy brak błędów w ECU. Ciśnienie sprężania równe na wszystkich cylindrach. Podmienione zawór regulacji ciśnienia i czujnik ciśnienia na szynach wtryskowych. Podmieniona pompa wysokiego ciśnienia. Usunięte katalizatory. Przeprogramowany komputer silnika. Sprawdzone klapy w kolektorach dolotowych....
Przerabiałem temat parę lat temu aczkolwiek nie koniecznie to to samo... W tych motorkach lubi spadać "wodzik" sterowanie klapami wirowymi - patrz między silnikiem a kolektorem dolotowym. Ściągnij pokrywę silnika i w głębi za świecami ujrzysz podłużną blachę która nie koniecznie jest na swoim miejscu na filmiku widać poprawnie zamontowaną https://www.youtube.com/watch?v=TFtJ3MCE...
W silniku BMM nie występuje kolektor z klapami, odpowiednikiem tego jest tutaj przepustnica. Auto zostało sprawdzone na innych 2 testerach, oryginalnym Delphi i Leoscan i dalej to samo.
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
A klapa w kolektorze dolotowym sprawdzona ?
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
Witam. Koledzy mam problem z brakiem sterowania klapami w kolektorze. Autko jak w temacie audi A6 2,4 silnik ARN 2000r. Zawór działa podciśnienia szczelne, podanie zasilania krótko na zawór uruchamia klapy, jednak podczas pracy silnika nic się nie dzieje, brak sygnału ze sterownika, przewód pomiędzy ECU a zaworkiem sprawny. W sterowniku brak błędów...
W tych silnikach klapa nie wpadnie do komory spalania, no chyba że wcześniej się rozleci na małe części, w co wątpię bo tutaj są grube te klapy, to nie BMW czy alfa gdzie były cieniutkie nitowane. Nie wywalałem bo w sumie są w dobrym stanie, autko ma 240tys oryginalnego nalotu i nie było tragedii w kolektorze, lekki nalot więc jest OK. Teraz kiedy klapy...
Witam, Po raz pierwszy goszczę na tym pod forum i chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu. Otóż w dniu wczorajszym na tablicy rozdzielczej zapaliła mi się kontrolka imitująca korpus silnika a więc coś zaiskrzyło w układzie zasilania silnika. Podjechałem do diagnosty, który podłączył do komputera i zdiagnozował błąd P3101 tj. uszkodzenie klapy...
Czujesz spaliny bo masz nieszczelną uszczelkę pod kolektorem, opar zbiera się pod maską w koło silnika. Zwykły filtr kabinowy nie czyści z zapachów, musiał byś wymienić na filtr węglowy. Nie ma się to nic do wyżej wymienionej usterki. Wszystkie tłumki są już stare być może wypalone obluzowane w środku, dodatkowo taki efekt może być przez pokrywę plastikową...
Czy w tym silniku są tzw klapy wirowe i kanał EGR może już być w kolektorze całkowicie zarośnięty? Przy remoncie merivy 1,6 miałem dużo do wyczyszczenia...Patrz zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/9103065800_...
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
112 silniczek sterujacy klapa w kolektorze ssącym sprawdzić, wymienić, skasować błąd
W kolektorze ssącym są klapy wirowe , które tak wskrócie wyrabiają się ,dostają luzu i potrafią się urwać .Często wyrabia się też sama dżwignia tych klap napędzana silnikiem ,który jest przy kolektorze widać to od dołu kolektora zobaćz czynie spadła..
Z mojego doświadczenia, jeśli krokówka jest winna, to raczej falują obroty biegu jałowego. W Twoim przypadku bardziej pasuje to pod sporą ilość "lewego" powietrza. Do sprawdzenia: -klapa wybuchowa za przepływomierzem -gumowy przewód (to kolano) do kolektora. Na zdjęciach jest klejony taśmą, a to nie są drogie rzeczy i warto go wymienić. Nawet w ASO...
W komorze silnika ten od klimatyzacji chyba 10A.
Witam. Macie rację (obydwaj), bo zdanie w głównej mierze zależy od doświadczeń jakie się zdobyło w trakcie użytkowania bądź serwisowania instalacji, i tak serwisant zawsze powie że do "plastika" tylko 4 gen. z prostej przyczyny: mianowicie 99%samochodów przyjedzie do niego po strzale który zniszczył kolektor albo osprzęt, bo jeżeli autko śmiga bez problemów...
To może miał kiedyś ten DPF, a teraz ktoś go opróżnił :-), a co do rolet należało by sprawdzić czy nie ma za dużego luzu i nie przechodzi poza zakres regulacji silnika. Bardzo podobnie działa to jak klapy w kolektorze np w A6 2,7 tdi, gdy jest za duży luz osiowy i silnik przeciąga ramię poza zakres regulacji to wywala błąd, kiedyś spotkałem się z takim...
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
Poszukuje schematu do volvo V40 2001 1,9 d w CR silnik renault Dokładnie chodzi o zasilanie przepływki, zaworu klapy kolektora. Mam 3,2 v na zasilaniu. Pozdrawiam
U mnie podobnie było z zafirą z tym silnikiem i w końcu okazało się że na listwie sterującej klapami wirowymi wytarły się plastiki i ona spadła i spokojnie leżała na kolektorze dolotowym. Na allegro 60 zł mosiężne cudeńka do listwa, błąd wykasowany i Zosia śmiga jakby miała rok albo dwa. Taka duperela a wielu nie zauważyło. Zobaczcie u siebie czy wirowe...
Czy Q5 czy A6 to już sam zdecyduj. Q5 3.0 tdi będzie lepiej dopchane niż 2.0 tdi A6 (no chyba że indyvidual:) ). 3.0 tdi droższe w utrzymaniu eksploatacyjnie i pod względem usterek. Silnik może eksplodować już przy 180000km i nic na to nie poradzisz. Chyba że olej co 15000 i dpf off. Wtedy silnik pożyje. przy 2.0 tdi wiadomo układ paliwowy może polecieć...
Co nie pasowało??? Przecież to są takie same silniki. 113 km ma zwykła turbinę a 140 ze zmienną geometria. EGR w 113 masz na podciśnienie a w 140 elektryczny.140 ma chyba jeszcze klapy w kolektorze ssącym. Słupki są takie same. Różnice są w osprzęcie.
Witam wszystkich Posiadam opla Insygnia 2.0 cdti Wymieniłem kolektor ssący ponieważ ciekną płyn chłodniczy dodam że silnik zjadł 2 klapy wirowe więc turbo też zregenerowane Po odpaleniu chodzi ładnie tylko podczas dodawania i odpuszczania gazu dziwnie rechocze tak jakby w kolektorze ssącym jest to intensywny dźwięk ponieważ podczas jazdy przy odpuszczęniu...
Tak, to trochę inny silnik, ma np. łańcuch rozrządu zamiast paska, a samymi klapami steruje nastawnik podciśnieniowy, a nie elektryczny. Kolektor też jest różny, i np. tutaj: https://sprzedajemy.pl/kolekor-ssacy-che... oferowany jest zregenerowany, z nowymi klapami, osią itd. Czyli te części...
Przywieźli mi kiedyś na lawecie Audi A3 diesel, po zgaszeniu już nie zapalił, rozrusznik kręcił jak szalony, bez kompresji w silniku, więc pierwsze podejrzenie padło na rozrząd. zacząłem rozbierać dolot od intercollera do kolektora żeby dostać się do rozrządu, patrzę a tu zablokowana w pozycji zamkniętej klapa gasząca. Wyczyszczenie dolotu i samochód...
Witam Potrzebuje kawałek schematu do t6 2017r ozn silnika CXHA Dokładnie to rozchodzi się o połączenie ecu- klapy w kolektorze ssącym
Witam Auto jak w temacie, problem z klapami zmiennej długości - zablokowane na tulejkach tuż za ramionami uruchamiającymi. Czy istnieje możliwość skutecznego rozebrania i uruchomienia ich, czy może demontaż nie zmieni zbyt charakterystyki auta. Kolektor do tego silnika jest szalenie trudny do zdobycia a stary został rozerwany przez eksplozję.
Witam Panowie! Jak w temacie - wie ktoś może jak można sprawdzić czy załącza się hamulec górski w silniku mercedesa V8? Dodam tylko, że silnik siedzi w żurawiu hydraulicznym, ale oprzyrządowanie silnika jest Mercedesa. Włączając retarder obroty silnika spadają- ale siłownik sterujący klapą w kolektorze wydechowym ani drgnie. Kiedy on ma pracoewać? Czy...
pewnie egr się otwiera i zawiesza lub klapy zawirowań, w tych silnikach był duży problem z kolektorem dolotowy zapychał się i z egierem, sprawdź czy turbo nie wywala oleju
Węże do odmy Ok? I zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej na pewno nie przepuszcza? To, że wymieniony nie świadczy, że szczelny. A nie słychac czasem charakterystycznego chrobotania z kolektora, tam gdzie jest klapa łącząca obie połówki kolektora?
Witam nie wiele tematów znalazłem na forum dlatego piszę, wyskoczył błąd klap kolektora ssącego A6C6 2.0TDI CR 2011r 190 tkm plastikowy kolektor silnik nie jest zmęczony eger przepustnica niewielki nagar czy macie jakiś pomysł jak się zabrać za błąd czujniki położenia klap -zakładać blokadę wychylenia krańcowego -usuwać klapy - wymienić na kolektor...
To jeszcze dwa kamyczki do ogródka Toyota np.Avensis 2.0b 16V i wyrywające się szpilki z bloku, podniesiona głowica. genialnie zamontowane wtryskiwacze, 90% używek na rynku ze względu na sposób demontażu nadaje się tylko do kosza. Klapy kolektora dolotowego chrysler 3.5L v6 np.300C, plastik łożyskowany w plastiku na plastikowej osi - genialne. Cena...
Witam kupiłem golfa 5 1.9 tdi.I mam problem z jego uruchomieniem.Nie kręci rozrusznik.Nie ma sygnału wyzwalania elektromagnesu.Na krótko jak podaje 12v to kręci rozrusznik.Przy przekreceniu stacyjki do pozycji start słychac cykanie przekaźnika w kabinie.Czy moge prosić o info gdzie szukac usterki.W imo nie ma błedów.Vcds w sterowniku silnika pokazuje...
Niby nie. Spójrz na kolektor dolotowy w okolicy EGR i pompy vacum. Jak waż dolotu idzie bezpośrednio do kolektora bez takiej małej czarnej przystawki to nie ma.
po całej nocy nie powinno być już gazu w kolektorze a mieszanka z paliwem tylko zamuli silnik i utrudni rozruch. a juz napewno nie będzie uszkodzony zaden zawór! ja zawsze odpalam auto na benzynie i gasze na gazie bo tak mam ustawiona centralke i jeszcze nigdy mi nie strzelił! a jeżdże na gazie juz 5 lat i wiele instalacji zamontowałem... najczęstszy...
Zaglądnąłeś przez wlot czyli 1 sondę lambda? Przez wylot zawsze wygląda dobrze. Gdyby zawór egr był otwarty ciśnienie kolektora na wolnych rpm nie byłoby 0.28 bara i silnik by równo nie pracowal. A może klapy są caly czas zamknięte?
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Diagnoza TECH2. Podciśnienia sprawdzałem miernikem podciśnienia'MityVac'. Kolektor względnie czysty,klapy pracują.
Kluczowe dla działania wtrysku K-jetronic jest ciśnienie paliwa oraz szczelne połączenie powietrza pomiędzy klapą spiętrzającą a przepustnicą/ kolektorem ssącym Ps. to silnik z golfa mkII, mkI miał 1,6GTi
Myślę żeby kupić nową listwę i tu pytanie, Czy po kodzie silnika jak się będzie zgadzać to bez problemu mogę kupić te z Golfa 5, bo ich jest dużo więcej dostępnych?
Jest to błąd klap w kolektorze dolotowym prawej głowicy. Klapki są zabrudzone i nie osiągają wartości granicznych. Możesz spróbować przeczyścić to dostępnymi środkami, które należy wprysnąć do dolotu podczas pracy silnika, ale jeśli klapy są mocno zabrudzone, to pozostaje ich demontaż i przeczyszczenie ręczne (lub wymiana na inne).
Witam! Prowadzę zakład montażu instalacji gazowych w samochodach i miałem przypadki jakie opisujecie z BMW E-36 . Nie montowałem tzw. zaworu "stop", natomiast pomagała dokładna regulacja systemu zasilania gazem. Ważne jest miejsce zamontowania reduktora tzn. jego odległość od miksera . Chciałbym jednak przestrzec przed zbytnim lekceważeniem "strzałów...
Znalazłem przyczynę stuków w silniku- To nie rozrząd tylko klapy w kolektorze ssącym, koszt ok 4tyś. Przyczyna błędu czujnika G40 (000833) dalej nie rozwiązana, dalej wyskakuje 000833 implausible signal. Za dwa tygodnie będę miał więcej czasu to zamówię blokady i sprawdzę ten rozrząd, no chyba że ktoś podpowie co jeszcze sprawdzić.
Screen z filmiku pokazuje proces adaptacji klap przepustnicy (kolektor Pierburg/nowy i nastawnik Continental/nowy). Odbywa się to na biegu jałowym, brak kodów usterek a sterownik silnika sam podnosi obroty do ok 1400obr/min. i steruje klapami. Błąd P2015 powstaje prawdopodobnie przez znaczną różnicę między wysterowaniem klapy a informacją zwrotną, z...
Są zestawy pomijające EGR, plusy to: - czystszy kolektor dolotowy - nieco lepsza dynamika Minusy: - brak klapy gaszącej (telepanie silnika po zgaszeniu) - bardziej zanieczyszczone spaliny (zapach wyraźnie ostrzejszy).
Chodzi o nastawnik klapy wirowej w kolektorze ssącym.
Powiem ci tak nie znam tego silnika dobrze ale w gnojówkach gaszenie jest albo elektrozaworem na pompie wtrusk. albo klapą na kolektorze ssącym . poszukaj tam problemu ewentualnie stacyjka nie odcina prądu a na czym to pisałem..............
Zapomniałem wtedy dopisać jak miałem ten problem. Jednak to była klapa sterująca powietrzem w kolektorze ssacym.
Na razie tak nie sprawdzę, bo pół silnika rozebrane, sondą zająłem się przy okazji. Ale pomysł z pomiarem oporności nie głupi. To jeszcze przy okazji zapytam o inną rzecz. Dobierał się może ktoś do wnętrza kolektora ssącego? Klapa ta do której jest gorszy dostęp luźno lata i brzęczy. Odkręciłem pokrywę od spodu ale nawet nie drgnie, klejone to czy co?...
To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
po pierwsze "WAGA" w tym wtrysku to jest coś w typie przepływki i to ta waga steruje dawką paliwa.Jest klapa-dźwignia-membrana- i jeżeli kilka razy strzeli na gazie to ten układ sterujący potrafi się rozpaść. Miałem okazje reanimować coś takiego. Po drugie na wolnych obrotach zimny silnik powinien pracować gdyż paliwo jest podawane na dodatkowy wtrysk...
Witam zakupiłem ostatnio opelka, ogólnie nie czuć żeby było z nim coś nie tak, przyspiesza ma moc, pracuje poprawnie na benzynie i gazie, nie czuć falujących obrotów na biegu jałowym, wkręca się żwawo na obroty. Nie wiem czy taka powinna być jego praca silnika, mam kwity na robiony rozrząd, pompę wysokiego ciśnienia, regulator, wtryski i kolektor (...
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu są uszkodzone (ale wszystkie). Wygląda na to że ktoś tu bajki...
Samochód od czasu do czasu traci moc po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu. Jakiś czas jest dobrze. Niedawno wymieniłem kolektor z klapami bo to ponoć miało pomóc ale nic z tego. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem? Proszę o pomoc. Pozdrawiam. kaz.
W moim typie silnika Z16XE bez klap wirowych kolektora okazało się, że wystarczy kolektor uszczelnić na nowo, chociaż nie ma tam co zbytnio stukać. Wszystkie wnętrzności przegrody ciasno siedzą, przegroda też, ale po wymianie uszczelnienia przegrody ustało, jak ręką odjął.
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Przy okazji wymień tez gruszke sterującą klapami kolektora...miałem taki przypadek ze membrana w gruszce była przerwana i silnik brał tamtędy lewe powietrze
Ostatnio miałem usunięte klapy w kolektorze ssącym fizycznie i elektronicznie. Nie wiem czy to coś zmienia. Sprawdzę ten silniczek najszybciej jak się da i dam znać ;)
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Hmmm zablokowana klapa EGR znajduje sie przy kolektorze ssacym . Sprawdz sobie to .
Czyli Digifant. Jeśli nie ma strzałów w kolektor, to popatrz czy klapa przepływomierza się nie przycina.
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Też tak myślałem że to EGR, Tylko że popatrzcie gdzie jest EGR, wedlug mnie już w kolektorze pomiędzy silnikiem a klapą gaszącą tak? Filtr powietrza -> przepływomierz -> turbina -> intercooler -> klapa gasząca -> (tego nie jestem pewny - EGR) -> silnik. Czy tak jest w 1.9tdi? Byłem w aucie teraz i auto nie odpala jak jest podłączony wąż odmy (numer...
Instalacja jest z silniczkiem krokowym wydaje mi się że "AUTRONIK" a co do przepływomierza to naj prawdopodobniej działa. Wykazał to komuter. Klapa osłaniająca przepływomierz (gorący drót) jest założona.
18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185 19647 - klapa kolektora ssącego 16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247 16706 - czujnik obrotów silnika g28 16788 - system recyrkulacji spalin 16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki ) 16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za...
Natomiast co do tych elektrozaworów to tuja jest ciekawa sytuacja. Dlaczego? Dlatego, że jak kupiłem to auta to zawór który steruje klapami zawirowań w ogóle nie był podpięty. I silnik działał "normalnie" Bo bez klap silnik działa normalnie - w sumie można je nawet usunąć fizycznie z kolektora. Z wyjścia pompy VACUM szło na zawór od turbo i tutaj na...
Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
Zrzuć pokrywę zaworów i zobacz stan krzywek wałka na tym cylindrze - czy nie wytarło na okrągło. Wydłub wtryski z kolektora, podłącz pod przewody, podstaw 8 takich samych słoiczków albo menzurek. Uruchom pompę paliwa bez uruchamiania silnika i naciśnij palcem lekko klapę przepływomierza. Porównaj, czy wszystkie wtryski dawkują +/- taką samą ilość paliwa...
tu masz N239 : http://obrazki.elektroda.net/62_12534655... ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... Dodano po 3 tu masz ten N239 i klapę gaszącą : http://obrazki.elektroda.net/67_12534660...
warsztat samochodowy specjalizujący się turbinami, podpieli pod komputer i powiedzieli że turbina jest w 100% sprawna i że "chyba" coś jest z pompą paliwową.. a może to być bezpiecznik od pompy? Tak, bezpiecznik pompy. Nie wiem kto ci to diagnozował, ale był cienki, bo jeżeli turbina dmucha to zobaczył bym na dawkę paliwa (oczekiwana i rzeczywista...
Wybuch uszkodził coś w dolocie (przepustnica, klapa przepływomierza) ewentualnie mogło usczelkę pod kolektorem wydmuchnąć skoro tylko na 2 garach nie pracuje.
W kolektorze dolotowym jest taka klapa. Działa ona prawidłowo?
mariukonie Dzięki za odpowiedz. W tym przypadku to cykliczne co 1-2sekundy falowanie (sprężarkę klimy wykluczam, był taki okres, że brakowało czynnika a falowanie występowało). Jeżeli przepływka zabrudzona to czy po jej odpięciu nie powinno pracować równo ? Dolot jest o zmiennej długości, są w kolektorze klapy więc jest się co psuć. Czy jest jakiś sposób...
...z braku czasu coś zaczęło się dziać... A więc... W weekend wymieniłem sondę na używkę Ori o takim samym numerze, nowe świece, kilka dni wcześniej gruszkę która struje klapami w kolektorze ssącym ( była nieszczelna i nie działała), przepływomierz na używkę Ori, uszczelkę pomiędzy kolektorem ssącym a przepustnicą ( nie pamiętałem czy wcześniej była...
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Dalej to samo :/ Czy gdy występuje błąd P2015 to jest problem z odpaleniem silnika tak jak u mnie?? Jak tak to znaczy, że przy rozruchu klapy w kolektorze są zamknięte i dlatego nie odpala?? Dodam że po odpaleniu auto nie wpada w tryb awaryjny i nigdy nie świecił się check engine.
klapa kolektor silnik klapa kolektor mercedes klapa kolektor ssać silnik
fiesta podciśnienie połączenie przewód wielożyłowy zasilanie manipulatorów integra
Kod odblokowujący Audi Navigation Plus - jak uzyskać? Miernik Avidsen 107112 - brak reakcji wyświetlacza