12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Witam, Po raz pierwszy goszczę na tym pod forum i chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu. Otóż w dniu wczorajszym na tablicy rozdzielczej zapaliła mi się kontrolka imitująca korpus silnika a więc coś zaiskrzyło w układzie zasilania silnika. Podjechałem do diagnosty, który podłączył do komputera i zdiagnozował błąd P3101 tj. uszkodzenie klapy...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Należ wymienić silnik klapy. Bardzo czesta usterka wtych samochodach
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Specjalistą nie jestem i zajmowałem się tematem dawno temu. Napięcie na którejś parze przewodów wzrasta jedynie przy gaszeniu silnika, czyli wtedy kiedy klapa ma zadziałać.
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
W tych silnikach klapa nie wpadnie do komory spalania, no chyba że wcześniej się rozleci na małe części, w co wątpię bo tutaj są grube te klapy, to nie BMW czy alfa gdzie były cieniutkie nitowane. Nie wywalałem bo w sumie są w dobrym stanie, autko ma 240tys oryginalnego nalotu i nie było tragedii w kolektorze, lekki nalot więc jest OK. Teraz kiedy klapy...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Witam Auto jak w temacie, problem z klapami zmiennej długości - zablokowane na tulejkach tuż za ramionami uruchamiającymi. Czy istnieje możliwość skutecznego rozebrania i uruchomienia ich, czy może demontaż nie zmieni zbyt charakterystyki auta. Kolektor do tego silnika jest szalenie trudny do zdobycia a stary został rozerwany przez eksplozję.
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Witam, mam problem z autem Skoda Octavia II 1,9 TDi 105KM 2007. Na desce rozdzielczej pali się kontrolka "Check engine" - ten żółty zaworek a po podłączeniu pod komputer pojawiają się te 3 błędy: 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa / zwarcie z masą 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa...
18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185 19647 - klapa kolektora ssącego 16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247 16706 - czujnik obrotów silnika g28 16788 - system recyrkulacji spalin 16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki ) 16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za...
Witam nie wiele tematów znalazłem na forum dlatego piszę, wyskoczył błąd klap kolektora ssącego A6C6 2.0TDI CR 2011r 190 tkm plastikowy kolektor silnik nie jest zmęczony eger przepustnica niewielki nagar czy macie jakiś pomysł jak się zabrać za błąd czujniki położenia klap -zakładać blokadę wychylenia krańcowego -usuwać klapy - wymienić na kolektor...
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu są uszkodzone (ale wszystkie). Wygląda na to że ktoś tu bajki...
Witam wszystkich Posiadam opla Insygnia 2.0 cdti Wymieniłem kolektor ssący ponieważ ciekną płyn chłodniczy dodam że silnik zjadł 2 klapy wirowe więc turbo też zregenerowane Po odpaleniu chodzi ładnie tylko podczas dodawania i odpuszczania gazu dziwnie rechocze tak jakby w kolektorze ssącym jest to intensywny dźwięk ponieważ podczas jazdy przy odpuszczęniu...
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Po pierwsze ciśnienie paliwa, ma być 3,5 bara, po drugie masy przykręcone do kolektora ssącego, po trzecie sprawdź, czy nie zacina się klapa pomiarowa przepływomierza
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
Witam! Prowadzę zakład montażu instalacji gazowych w samochodach i miałem przypadki jakie opisujecie z BMW E-36 . Nie montowałem tzw. zaworu "stop", natomiast pomagała dokładna regulacja systemu zasilania gazem. Ważne jest miejsce zamontowania reduktora tzn. jego odległość od miksera . Chciałbym jednak przestrzec przed zbytnim lekceważeniem "strzałów...
Nie we wszystkich silnikach były montowane wtryskiwacze rozruchowe. Sprawdź czy przez wężyk podciśnieniowy nie leci paliwo z regulatora ciśnienia do kolektora ssącego. Zobacz też czy nie zacina się klapa w przepływomierzu
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Dzień dobry. Mam zapytanie do kolegi Kusko13gp . Mam MB V-klase 2,8 - czyli silnik VW. Potrzebował bym wsparcia w kwestii podciśnień . Podczas naprawy skrzyni biegów wyciągnęli na warsztacie silnik. Po złożeniu samochodu "do kupy" samochód nie ma połowy mocy na niskich obrotach . Dopiero od 3000 obrotów/min dostaje kopa i jeździ jak za starych czasów....
Synowa ma takiego " rdzewiaka" i silnik / na zdjęciu / jest 1.4 , 8 zaworowy! Zobacz na znamionówke , może silnik masz przełożony! Co do wolnych obrotów ; po lewej stronie , od zespołu kolektora ssącego, jest taka grucha / na zdjęciu lekko przysłania ją sztyca od podtrzymania klapy/ , jest tam zaworek , on może być nawalony. Bardzo łatwo do sprawdzenia.
Witam. Macie rację (obydwaj), bo zdanie w głównej mierze zależy od doświadczeń jakie się zdobyło w trakcie użytkowania bądź serwisowania instalacji, i tak serwisant zawsze powie że do "plastika" tylko 4 gen. z prostej przyczyny: mianowicie 99%samochodów przyjedzie do niego po strzale który zniszczył kolektor albo osprzęt, bo jeżeli autko śmiga bez problemów...
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
Na razie tak nie sprawdzę, bo pół silnika rozebrane, sondą zająłem się przy okazji. Ale pomysł z pomiarem oporności nie głupi. To jeszcze przy okazji zapytam o inną rzecz. Dobierał się może ktoś do wnętrza kolektora ssącego? Klapa ta do której jest gorszy dostęp luźno lata i brzęczy. Odkręciłem pokrywę od spodu ale nawet nie drgnie, klejone to czy co?...
Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam. Dodano po 8 Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam....
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
No właśnie ubytek oleju jest, ale to dolegliwość tych silników. Zawór chce wymienić z jeszcze jednego powodu a właściwie dwoch o których nie napisałem wcześniej , mianowicie jak wiadomo jest to silnik turbo i w różnych miejscach spotkałem się ze stwierdzeniami że przez oryginalny zawór PVC są straty ciśnienia doładowania gdyż ten zawór nie trzyma ciśnienia...
W sumie sam nie wiem czy to aby na pewno glowica ... 1. Przy odpalaniu silnika po calej nocy dusi sie trzeba 2 razy przekręcić kluczyk 2. Olej czarny szlam w odmie ( wydaje mi nie ze to plan chłodniczy z woda) 3. Kopci niemiłosiernie na biało/niebiesko na gorącym silniku 4. Ubywa w szybkim tempie plyn chłodniczy. ( po przejechaniu 10km ubyło 1cm płynu)...
Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie...
No i po co było świecę ruszać? Ona nie miała nic do opisanych problemów, powyżej +2°C nawet nie jest w tych silnikach grzana. Skoro przed "pracami serwisowymi" było ok, to problem leży zapewne w Twojej działalności. Pewnie klapy w kolektorze czyściłeś i "koksu" do kanału ssącego nawpadało i podlazł w gniazdo zaworu powodując nieszczelność. Sam tej świecy...
jakie objawy przy próbie odpalenia silnika ? jeśli nie zapala się nawet na chwilę kontrolka świec żarowych to silnika nie odpalisz, trzeba wtedy wyjąć przekaźnik nr 109 (oznaczenie 109 jest napisane na przekaźniku), następnie trzeba go rozebrać i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej i ponownie włożyć sprawdzając czy po przekręceniu kluczyka...
Witam wszystkich specjalistów od wtryskiwaczy :) Moje x5 e70 3.0d M57N2 235hp 2008r od jakiegoś czasu drży na obrotach i nie pomogła regulacja obrotów, adaptacje przepustnicy, egr, klap.... Więc wywaliłem EGR, DPF, KLAPY WIROWE, wyczyściłem układ dolotowy do stanu jak nowy, naprawiłem sterownik świec żarowych, świece żarowe wymieniłem na nowe, odmę...
przekładałem kiedys silnik z rocznika 95 na rocznik 97 i jedynie aktuator klap kolektora ssącego musiałem dac ze starego silnika poza tym jak pamiętam było pare innych drobiazgów ale udało sie wszystko przezbroic ze starego silnika ,jak jest z 99 rocznikiem nie wiem podejrzewam że różni sie już od starej wersji
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Najpierw sprawdź czy jest iskra,poźniej wszystkie przewody od podciśnienia oraz od przedmochow z silnika.Ten silnik jak się "zaleje" paliwem to potem trudno go odpalić trzeba wykręcać świece.Jeżeli chcesz sprawdzić czy jest podawane paliwo to na włączonej pompie paliwowej trzeba ręką lekko unieść klapę (trzeba zdemontować tą dużą gumę mocowaną dużą...
Witam serdecznie. Jestem tu pierwszy raz i nie bardzo wiem jak otworzyć nowy temat odnośnie schematu bezpieczników ale do Altei xl 1.9 Tdi z 2007 r. mam taki problem ze po wyłączeniu silnika włącza mi się jakby wentylator bo wyjęciu jednego z bezpieczników w komorze silnika wentylator nie działa, nie wiem jaki to nr bezpiecznika wg schematu dla Altei...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
Kluczowe dla działania wtrysku K-jetronic jest ciśnienie paliwa oraz szczelne połączenie powietrza pomiędzy klapą spiętrzającą a przepustnicą/ kolektorem ssącym Ps. to silnik z golfa mkII, mkI miał 1,6GTi
Czy ktoś możę bawił się z montażem kalpy gaszącej w bmw seri 5 z silnikiem 530d 218km z gory mowie ze te modele nie miały montowanej klapy dlatego problem sie pojawia przy gaszeniu czyli słychac twarde gaszenie sprzęgło wymienione kompletne wraz w kołem dwu masowym.Koło pasowe jest całe.Zakupiłem klape gaszącą z egr od modelu z silnikiem 235km bo tam...
Sprawdzałem i przeplywomierz jest dobry;/ Można wiedzieć jak to sprawdzałeś ? Jeśli nie przepływka to na pierwszy ogień silniczek V157 sterujący klapą dławiącą przed wlotem powietrza do kolektora ssącego - przy obecnych mrozach dość często szwankują. Przede wszystkim niech ktoś podejrzy parametry pracy w tym również wartości temperatur z czujników.
Znaczy się zaraźliwe francostwo: Samochód: Volkswagen Touran Problem: Przy włączonym zapłonie ciągle świecą się światła hamowania. Sporadycznie zapalają się też lampki kontrolne ABS, EPC lub ESP. Pamięć usterek: 19558, oznaczająca: „Silniczek klapy kolektora ssącego – brak sygnału” albo 00526, oznaczająca: „Wyłącznik świateł...
Samochód: Volkswagen Touran Problem: Przy włączonym zapłonie ciągle świecą się światła hamowania. Sporadycznie zapalają się też lampki kontrolne ABS, EPC lub ESP. Pamięć usterek: 19558, oznaczająca: „Silniczek klapy kolektora ssącego – brak sygnału” albo 00526, oznaczająca: „Wyłącznik świateł hamowania F – nieprawidłowy...
Odłączyłeś instalację gazową do prób? Zakreciles gaz? To wersja silnika z klapami dlawiacymi w kolektorze ssącym?
112 silniczek sterujacy klapa w kolektorze ssącym sprawdzić, wymienić, skasować błąd
1.6 benzyna 55kW, 75KM pierwsze słyszę, ale spoko... chyba ze K7M 720 ale to rzadko Rzut oka na małą kostkę po prawej stronie jak otworzysz klapę, bliżej podszybia http://imageshack.us/photo/my-images/84/... w niej siedzi zielona kostka. Sprzwdz szczelność przewodu który idzie od niej do kolektora ssącego. Check się zapala?
To głupek nie mechanik. Ten sterownik nie ma stałego zasilania i z chwilą wyłaczenia kluczyka w stacyjce pozostaje ....bez prądu. Niech ci pan mechanik sprawdzi szczelność ukladu ssącego jak i sam przepływomierz. Często się w nich przytrafiało, że na wskutek kichnięcia wybijało dolną pokrywę przepływomierza, w wyniku tego nie działał klapa spietrzająca....
Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi...
przyczyn może być kilka : zacinająca się przepustnica powietrza doładowanego tzw. "klapa gasząca" - jest ona we wspólnej obudowie z zaworem EGR, trzeba zdjąć wąż gumowy idący do obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej przykręconej do wlotu kolektora ssącego (wąż gumowy montowany jest na szybkozłączce) i sprawdzić czy jest w pozycji otwartej tak jak na foto...
Co nie pasowało??? Przecież to są takie same silniki. 113 km ma zwykła turbinę a 140 ze zmienną geometria. EGR w 113 masz na podciśnienie a w 140 elektryczny.140 ma chyba jeszcze klapy w kolektorze ssącym. Słupki są takie same. Różnice są w osprzęcie.
Zrobione, okazało się że za wysoko były ustawione klapy w listwie wtryskowej. Żeby włożyć listwę trzeba nieco podnieść klapy żeby wszystko się spasowało. Ja za bardzo je podniosłem i klapy oparły się na dzieleniu dolotu w bloku, zamiast oscylować w dolny położeniu. Potencjometr działa wszystko hula. Jak ktoś będzie miał pytania co do dolotu służę pomocą....
Na małych i średnich obrotach potrzeba długiego kolektora dzięki czemu poprawiasz sprawność napełniania silnika tym samym moment obrotowy. Samochód jest bardziej zrywny elastyczniejszy i mniej pali. A przy dużych obrotach potrzeba krótkiego kolektora by nie ograniczał mocy silnika a tym samym osiągów.
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
Przerabiałem podobny problem ale w 2.2 HDI. Jeżeli ten silnik ma klapy zawirowań w kolektorze ssącym sprawdź czy przypadkiem ich nie zamyka na stałe. U mnie przyczyną całego zamieszania był uszkodzony zawór sterujący tymi klapami.
Najpierw robiłem sam z mechanikiem u mnie później oddałem do mechanika (znawca w dieslach i komputerach) Stwierdził nastawnik (pokazywał inną wartość jednego dnia a inną po kilku godzinach) to wymienił, objawy nie przeszły więc stwierdził że coś z dołem pompy - wymienił, jak to nic nie dało wymienił sterownik silnika i dalej to samo. Jeździłem do innych...
Witam, tak jak w tytule mam problem z odpaleniem Passata. Oznaczenie silnika AJM. Zaczęło się tak że w samochodzie głowica miała nieszczelność i były przedmuchy w układzie chłodzącym. Postanowiłem wymienić głowicę. Po wymianie głowicy ( rozrzad oczywiście ustawiony ), samochód w ogóle nie ma reakcji. Układ paliwowy odpowietrzony. Na komputerze pokazuje...
Witam.Spotykam się kilka razy w tygodniu.Wymienić obydwa i po sprawie. To najfajniejszy silnik w histori vw i audi-warsztatolubny.
To ja jestem jedyny który tu będzie narzekał: Wsadziłem 2 lata temu do swojej Warszawy-silnik od sierry 1,8 OHC. Teoria mówi że BLOS NIGDY NIE STRZELA. No właśnie.... jeździłem 2 miesiące i faktycznie samochód odmulił sie po zagazowaniu. spokojnie na asfalcie szedł bokiem jak na 2 zrobiłem gaz podłogę ALE...... pewnego razu jak byłem trochę kilometrów...
Przy wysokich obrotach masz otwarte maksymalnie klapy w kolektorach ssących zasysana jest mieszanka - ciśnienie zasysania, nie będą klekotać a silnik tak ryczy ze nie słychać już tego. Być może klapy są już luźne wysłużone bądz urwane i słychać je jedynie w niższych partiach obrotów. Rozrząd kiedy wymieniany?
zapewne w Gol4 na środku na podszybiu - łatwo nie jest..... uwaga na szybę. Oczywiście schemat dotyczy oprzyrządowania silnika i nie jest zaciemniony niepotrzebnymi układami. A tak na marginesie jak masz muła w aucie to zdejmij wężyk z siłownika klapy gaszącej i zaślep go czymś i się przejedź lub sprawdź sam siłownik czy nie przepuszcza podciśnienia...
Z ostatnich informacji od mechanika, kolektor został rozłożony na części, dano nowy uszczelniacz, wersja bez klap - dwuprzegrodowy silnik Z16XE, stukanie ustało, ostatnio było ok na 6 miesięcy po remoncie silnika. Kolektor nie był ruszany. Zobaczymy, co tym razem wyjdzie.
Kolego zakładałem sam 4 dni do "wynalazka" chrysler pacifica V6 4,0, co nie oznacza, że zrobiłbym to w 2 dni, ale na "odwal się" . Do evasiona tez zakładałem ze 2 dni, ale dostęp nieporównywalny. To był właśnie van 6-osobowy, 3m3 ładowności w razie czego i palił 10-12 l LPG, czyli taniej niz polo w dieslu. Auto z silnikiem V6, demontaż kolektora ssącego,...
eksploatacja auta na gazie - normalny objaw że strzeli w kolektor ssący i nigdy nikt nie będzie w stanie przewidzieć kiedy to nastąpi - dlatego zachodzi konieczność zamontowania zaworów przed uszkodzeniem kolektora ssącego i pozostałych elementów a odnośnie kto zawinił ??? gazownik będzie winny jeżeli właściciel nie wymieni świec lub przewodów lub...
Cały czas ciśnienie 4.0 bara i ani drgnie. Dodano po 3 Przejechałem też na odpiętym EGR i jest to samo. Na gorącym silniku słychać klekotanie klap w kolektorze ssącym, może tam szukać przyczyny ?
Nieszczelna oś klap kolektora ssącego przy siłowniku pneumatycznym powoduje,, wyrzucanie " oleju z kolektora . Można z tym jeździć albo wymienić kolektor .
Witam serdecznie Jak w temacie silnik łapie notlaufy na różnych zakresach obrotów zależnie od biegów z tym że jak np. na 3 biegu równomiernie przyśpieszam to nic dię nie dzieje tyko przy mocnych przyśpieszeniach. Wszyscy na forach o to oskarżają N75 ale ja taki zawór mam przy sterowaniu EGR, wychodzą z niego 3 wężyki właśnie do EGR i do filtra powietrza...
Chodzi o nastawnik klapy wirowej w kolektorze ssącym.
Witam posiadam auto jak w tytule. Od jakiegoś czasu samochód zaczął mi niesamowicie wariować. Auto zakupiłem miesiąc temu. Po zakupie chodziło ładnie miało moc itp. Lecz teraz mam problem z odpaleniem na benzynie, właściwie nie da się na niej odpalić silnika. Dopiero przełączenie na LPG powoduję że silnik odpala. W trakcie oględzin po którymś tam wystrzale...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Powiem ci tak nie znam tego silnika dobrze ale w gnojówkach gaszenie jest albo elektrozaworem na pompie wtrusk. albo klapą na kolektorze ssącym . poszukaj tam problemu ewentualnie stacyjka nie odcina prądu a na czym to pisałem..............
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
W kolektorze ssącym są klapy wirowe , które tak wskrócie wyrabiają się ,dostają luzu i potrafią się urwać .Często wyrabia się też sama dżwignia tych klap napędzana silnikiem ,który jest przy kolektorze widać to od dołu kolektora zobaćz czynie spadła..
Auto stale serwisowane, w trasie nagle na światłach (skrzyżowanie) zaświeca się check engine, po ruszeniu czuć, że turbo nie tłoczy. Tester i błędy: P0100 układ doładowania P2111 regulacja cisnienia doładowania P2112 regulacja ciśnienia doładowania P2120 siłownik recyrkulacji spalin (zawór egr) P2130 silniczek zamknięcia przewodu ssącego (silnik klap...
Witam Potrzebuje kawałek schematu do t6 2017r ozn silnika CXHA Dokładnie to rozchodzi się o połączenie ecu- klapy w kolektorze ssącym
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
Auto po diagnostyce wskazało błąd przepustnicy Wg mnie to nie błąd przepustnicy tylko nastawnika klap w kolektorze ssącym. Ośka pod kątem luzów do sprawdzenia.
Znalazłem przyczynę stuków w silniku- To nie rozrząd tylko klapy w kolektorze ssącym, koszt ok 4tyś. Przyczyna błędu czujnika G40 (000833) dalej nie rozwiązana, dalej wyskakuje 000833 implausible signal. Za dwa tygodnie będę miał więcej czasu to zamówię blokady i sprawdzę ten rozrząd, no chyba że ktoś podpowie co jeszcze sprawdzić.
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Witam kupiłem golfa 5 1.9 tdi.I mam problem z jego uruchomieniem.Nie kręci rozrusznik.Nie ma sygnału wyzwalania elektromagnesu.Na krótko jak podaje 12v to kręci rozrusznik.Przy przekreceniu stacyjki do pozycji start słychac cykanie przekaźnika w kabinie.Czy moge prosić o info gdzie szukac usterki.W imo nie ma błedów.Vcds w sterowniku silnika pokazuje...
Nie przepływomierz tylko podciśnienie w kolektorze ssącym. Jak wyjąłeś klapę to jeszcze bardziej zakłóciłeś pracę układu zapłonowego.
Nie wiem czy jest tak u Ciebie, ale kiedyś miałet taki przypadek, że pękła ośka klapy-przepustnicy w kolektorze ssącym /tej co dzieli kanały dolotowe/. Kawałki ośki narobiły uszkodzeń w silniku. Jednak nie jestem pewien, czy masz podobny silnik, bo mało danych o aucie zawarłeś.
Ostatnio miałem usunięte klapy w kolektorze ssącym fizycznie i elektronicznie. Nie wiem czy to coś zmienia. Sprawdzę ten silniczek najszybciej jak się da i dam znać ;)
Czy wtedy wymienia się cały kolektor ssący, czy wystarczy go i klapy wyczyścić?
Instalacja jest z silniczkiem krokowym wydaje mi się że "AUTRONIK" a co do przepływomierza to naj prawdopodobniej działa. Wykazał to komuter. Klapa osłaniająca przepływomierz (gorący drót) jest założona.
Witajcie wszyscy. Chciałbym opisać swój problem tutaj, bo ręce mi już opadają i jesteście chyba moją ostatnią deską ratunku. Swoje problemy z samochodem i to co zostało wykonane muszę opisać od samego początku, żeby spróbować Was nakierować na problemy z jakimi się borykam, a jest ich dość sporo i dlatego nie wiedziałem który dział wybrać. Jestem niestety...
Piszesz, że przeczyściłeś dolot, czyszcząc go sprawdziłeś położenie klapy gaszącej umieszczonej przed wlotem łącznika kolektorów ssących ? Warto tam zajrzeć gdyż lubi się zacinać w pozycji półotwartej i wtedy silnik też będzie mulił.
Najprawdopodobniej przycina się klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jak już uruchomisz silnik i będzie pracował z takimi objawami to pociągnij np. śrubokrętem do siebie za ucho metalowego pierścienia sprężystego na szybkozłączce łączącej obudowę zaworu EGR z wężem powietrza doładowanego i następnie wyjmij wąż z obudowy...
ok co z zaworem klapy wirowej? co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? czemu temp cpf jest -40 C Zawory klap wirowych są na pewno OK bo jak już pisałem miesiąc temu wymieniłem kolektor ssący (w którym są te klapy wirowe) wraz ze sterownikiem (silnikiem) klap wirowych. Jeśli chodzi o uszczelkę przy EGR - przy okazji czyszczenia EGR, tak jak pisałem,...
Witam.Mam problem z moim 1.8JN w samej benzynie, mianowice gdy odpalam go zimnego to odpala od tzw, Strzała ale z początku trochę nierówno chodzi zanim wbije się na obroty około 1200RPM, gdy się zagrzeje do temperatury roboczej i chcę go zapalić to trzeba go kręcić około 2-4 sekund, czasami nawet i więcej, sprawdziłem szczelność połączeń regulatora...
klapa kolektora ssącego wymiana kolektora ssącego kolektora ssącego objawy
amplituner potencjometr oporność kabel antenowy zbiornik wyrównawczy ciśnieniowy
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Ford Focus 2019 P2000 – błąd NOx, AdBlue, SCR, czujnik NOx, EcoBlue Diesel Błąd E33 w klimatyzacji MAN NEOPLAN - diagnostyka i rozwiązania