Witam. Potrzebuję pilnie porady. W Mercedesie w203 c200 2.2 cdi urwała się klapa w kolektorze ssącym. Czy po usunięciu wszystkich klap auto będzie chodziło normalnie? Czy ktoś już usuwał klapy z kolektora ssącego w Mercedesie 2.2 cdi? Ja usuwałem już klapy w Bmw 2.0d i w 3.0 d. Auto chodzi idealnie a Mercedes nie wiem. Pilnie potrzebuję porady.
Witam. Posiadam mercedesa 2.7 cdi. Problem jest z dźwiękiem który wydobywa albo z silnika albo skrzyni bo nie wiem. Otóż na gdy skrzynia jest na P i auto stoi silnik wtedy niezależnie od obrotów chodzi idealnie. Gdy przełączam na D to już silnik zaczyna inaczej pracować i inny dźwięk słychać. Ale największy problem jest podczas jazdy. Od 2000 obrotów...
Tak, jest odrębna pompka wytwarzająca podciśnienie. W starszych modelach Mercedes zrealizował inne rozwiązanie-klapa w kolektorze ssącym.
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
i jeszcze jedno jesli ma gaz , moga być problemy z regulacja wolnych obrotów, czesto po wystrzale gazu popekane sa przewody, pogięta klapa spietrzajaca
Tam moze byc milion problemow. Od turbiny, weza peknietego po rozwalone klapy w dolocie. Bez wyczytania bledow sie nie obejdzie. W sprinterze akurat występują kolektory bez klap, po za tym reszta się zgadza.
Zrzuć pokrywę zaworów i zobacz stan krzywek wałka na tym cylindrze - czy nie wytarło na okrągło. Wydłub wtryski z kolektora, podłącz pod przewody, podstaw 8 takich samych słoiczków albo menzurek. Uruchom pompę paliwa bez uruchamiania silnika i naciśnij palcem lekko klapę przepływomierza. Porównaj, czy wszystkie wtryski dawkują +/- taką samą ilość paliwa...
Jak klapa nie porusza się przy dodawaniu gazu , to masz pęknięty gumiak - łącznik zespołu rozdzielacza paliwa a kolektorem ssącym. Chyba nie K-J , bo nic nie pisze o potencjometrze klapy spiętrzającej!
mariukonie Dzięki za odpowiedz. W tym przypadku to cykliczne co 1-2sekundy falowanie (sprężarkę klimy wykluczam, był taki okres, że brakowało czynnika a falowanie występowało). Jeżeli przepływka zabrudzona to czy po jej odpięciu nie powinno pracować równo ? Dolot jest o zmiennej długości, są w kolektorze klapy więc jest się co psuć. Czy jest jakiś sposób...
moim zdaniem bardzo prawdopodobne jest, że uszczelnienie pod wtryskiem się przepaliło i puszcza :):) ściągnij kolektor ssący. tą górną częś na torksy i tą pokrywe na imbusy :) tam zobaczysz wtryski . po odpaleniu auta zobaczysz czy to wina uszczelnienia pod wtryskiem :) będzie to widoczne :) na 99.9 % to będzie to :) koszt naprawy razem z uszczelką...
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
W kolektorze ssącym są klapy wirowe , które tak wskrócie wyrabiają się ,dostają luzu i potrafią się urwać .Często wyrabia się też sama dżwignia tych klap napędzana silnikiem ,który jest przy kolektorze widać to od dołu kolektora zobaćz czynie spadła..
Nie chodzi przypadkiem o taką blaszkę? http://www.drypa.pl/index.php?p=products... Tą co narysowałeś to sobie możesz wyprostować. Najczęstszym skutkiem strzału gazu jest też zrzucanie węża od IACV od spodu kolektora.
Tam będzie ssało to normalne , zdejmij ten drugi co leci do kolektora tam ma wyraźnie pompować , zobacz po odpaleniu czy nie zaciąga tego pręta od klapy ma być zamknięta , może pomieszane podciśnienia.
Podjadę dziś do elektryka żeby głębszą diagnostykę zrobić, sondę może wymienię ale musze numer sprawdzić zanim zamówię miną ze 3dni, dam znać co na diagnostyce wyszło błędów od klap nie było więc nie wiadomo, a na lecących wtryskach jeżdżę od 2 lat ipoza problemami z odpalaniem w zimie silnik chodzi równo. Klapy wirowe wydają się dobrym pomysłem jest...
Klapa spiętrzająca rozdzielacza paliwa - krzywa i się wiesza. Sprawdź dobrze czy nie bierze lewe powietrze - dolot kolektora ssącego po przepustnicy oraz "gumiak" pod zespołem rozdzielacza / może być pęknięty/. Masz założone na kolektorze zawory antywybuchowe?
klapa anty wybuchowa inaczej klapa spiętrzająca,tyle że jest ponawiercana i przykryta krążkiem gumowym,na wskutek wybuch w kolektorze nie wygina klapy ,a gazy uwalniane są poprzez podniesienie gumowego krążka,koszt około 60zl.w zakładach gdzie montują LPG.
Klapa to to , na środku rozdzielacza paliwa , podobne do przepustnicy lecz nie należy mylić z przepustnicą . gdyż ona znajduje sie pod tym rozdzielaczem , w kolektorze dolotowym - zobacz na linkę gazu. Robokop ma rację , albo ciśnienie paliwa albo zatarta głowiczka rozdzielacza paliwa.
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
Sprawdz te klapy W jaki sposób można stwierdzić uszkodzenie klap? Po wizycie u mechanika, on również obstawia klapy w kolektorze. Jutro lub pojutrze być może znajdzie czas na przyjrzenie się kolektorowi (podejrzewa tez jakiś moduł sterowania w kolektorze).Ja z kolei wyczytałem,że klapy zacinają się od nagromadzonego nagaru(najbardziej w dislach )....
mogę się mylić,ale sprawdz czy nie masz klap w kolektorze ssącym.Jak masz to sprawdz czy dobrze chodzą.
To jednak KE-Jetronic , z tym systemem wtrysku nie każdy sobie poradzi!! Pisze , że po strzale trzeba było klapę rozdzielacza na siłę wpychać z powrotem - pogięta na pewno , może też blaszka , na ramieniu jej , popychająca wałek rozdzielacza - przestawiona. Zawory anty wybuchowa zainstalować na kolektorze ssących (dwa) , klapę rozdzielacza z ramieniem...
Witam. Rozebrałem dolot w Mercedesie W220 4,3l z silnikiem M113. Wypadają mi zapłony na pierwszej głowicy (wszystkie). Było podejrzenie, że padły klapy po tej stronie, więc rozebrałem dolot. Wszystko okazało się być w porządku. Teraz mam pytanie: czy między tą dolną częścią, która jest na silniku, a tą górną, która jest zdjęta, przychodzi jakaś uszczelka...
U mnie były połamane wtyczki czujników położenia wałka rozrządu. Mam cichą nadzieję, że ten błąd jest spowodowany poluzowaniem się którejś wtyczki. Dodatkowo mam jeszcze jeden błąd spowodowany klapami kolektora. W kolektorze często pęka trójkąt sterujący klapami. Wcześniej jak był złamany, silnik nie przechodził w tryb awaryjny a skrzynia działała prawidłowo....
To nie silniczek krokowy lecz zawór dodatkowego powietrza , on reguluje wolne obroty. Szczelność - U- rurki , dochodzącej pod spodem kolektora dolotowego ma zasadnicze znaczenie. Wahanie obrotów , może być uzależnione o kilku czynników w tym systemie wtrysku. - przetarta ścieżka potencjometru klapy spiętrzającej, - czujnik położenia przepustnicy / na...
Zasadniczo musisz posprawdzać rurki gumowe te grubsze, bo filtrem, w okolicach kolektora ssącego. Mogły się zsunąć od wybuchów(zwłaszcza tzw. banan). Guma duża w okolicach rozdzielacza wtrysku do DOKŁADNEGO obejrzenia -zwą ją kaloszem. Mogła pęknąć(chyba po ok.80 pln są). Nie piszę dokładniej, która konkretnie jak leży, bo należy sprawdzić wszystko,...
Niestety chyba zaden kabel nie ma tylu funkcji co SD, może podjedz do kogoś kto ma sd niech podłączy, myślę ze będzie taniej i szybciej na zlokalizowanie usterki , aktualnie mam zdemontowany kolektor i cewki, wyczyszczę przepustnice wymyje kolektor sprawdzę klapy. uszczelnię wszytko i sprawdzę jeszcze raz Dodano po 1 Pod kolektorem zamontowane są czujnika...
Tak, wiem, że XXI w wersji C działa z KE-Jetronicem (choć nie wiem skąd bierze impulsy sterujące do wtryskiwaczy, bo tak na prawdę to jest to system przeznaczony do wtrysku full-group, a nie ciągłego/mechanicznego), ale ciężko go już dzisiaj dostać. Alternatywą jest instalacja III generacji. Z uwagi na dużą pojemność kolektora dolotowego i delikatne...
Na środkowym pinie potencjomtera zobacz sobie oscyloskopem napięcie poruszając klapą spiętrzającą na włączonom zapłonie. Warto umyć N A S T A W N I K wolnych obrotów w jakimś rozpuszczalniku - to jest to w gumie wetknięte w kolektor. W201 miało wtrysk KE a nie K jak ktoś tam wyżej napisał.
Więc dziś sprawdziłem czy jest wyciek z tłoczka i nic nie leci, założyłem uszczelniony regulator wstępny odpaliłem bez wydechu ;-) i pracuje w miarę normalnie. Wkręca się na obroty zimny czy rozgrzany, nie ma efektu płonących szybów naftowych z kolektorów (wydechu nadal brak ;-). Czyli wychodzi na to, że problem leżał jednak po stronie regulatora wstępnego....
Gwoli ścisłość W126, W128 to Ponton, trochę starszy ;). A co tam masz? Gaźnik czy mechaniczny wtrysk? Jak mechaniczny wtrysk, to ciężko Ci będzie dojść ładu. Ważna tutaj jest szczelność całego dolotu, "klapa", no i jest z tyłu za/pod kolektorem taki regulator biegu jałowego, mylnie zwany silniczkiem krokowym. Generalnie mało kto teraz umie to obsłużyć,...
Witam. Mam problem z samochodem, a mianowicie od bardzo niedawna jestem posiadaczem Mercedesa Vito 2.3D (bez turbo). Problem polega na tym że jest słaby (wiem że to nie demon prędkości), ale myślę że coś jest nie tak, ponieważ jechać jakoś tam jedzie ale do 4 biegu, na 4 biegu jak rozpędze go do 90km/h i wrzuce 5 bieg to max prędkość to 100km/h nawet...
Witam, mam problem z Mercedesem W211, 220CDI, automat, 05', przeb.580.000, sprawa wygląda następująco: podczas jazdy przykładowo 90 km/h, obroty silnika 'falują' tzn. samochód przyspiesza i zwalnia i tak cały czas (np. z 2000 na 1800 obrotów). Skrzynia poprawnie przełącza biegi. Nie ma żadnych błędów, z tego co mi wiadomo to zostało wymienione turbo,...
Jeżeli na wysokich obrotach pali, a na małych się dusi, to mogła spaść ta rurka pod rozdzielaczem paliwa. Układ ssący jest rozszczelniony i nie ma wystarczającego podciśnienia w kolektorze żeby otworzyć klapę przepływomierza. Na czujniki nie patrz, to jest prymitywny, mechaniczny wtrysk ze wspomaganiem elektroniki. Jak motor jest ciepły, to możesz cały...
Doszedłem koledzy skąd wydobywał się dymek spod klapy silnika! Jak się okazało uszczelka pod klawiaturą (pokrywą na zawory) jest sparciała i wycieka spod niej olej... Nie widać było żadnych wycieków pod samochodem gdyż wyciekający olej spadał prosto na rozgrzany kolektor wydechowy i powstawał śmierdzący dym spod maski! Trochę posiedziałem na włączonym...
Rzeczywiscie nie ma tam tzw. silnika krokowego lecz zawór obejściowy powietrza sterowany elektrycznie ( bypass). Problem zwiększonych obrotów biegu jałowego może byc spowodowany podwieszaniem się klapy spiętrzającej. Występuje to zwłaszcza gdy jeździmy na gazie i czasem nastąpi wybuch w kolektor dolotowy. Może to być również spowodowane nieszczelnością...
witam sprawa dotyczy mb ml w163 2.7 cdi 2001R ml ma dosc dziwna przypadłośc a mianowicie gdy rusze spokojnie i delikatnie jade to po docisnieciu mu pozniej czuc ze go trzyma (tak jakby nie dzialalo turbo) , jesli zgasze go i odrazu daje mu ostro to gniecie w fotel jak trzeba i slychac swist. wczesniej byl pod kompem i wyszedl tylko blad egr, wykonałem...
bohun2006 nic a nic Ciebie nie rozumiem. KE-jetronic ogarnąłem sam ale o czym ty piszesz o gazie to pojęcia nie mam. gornego kielicha nad przepustnica do jego podstawy co to jest za element? Powietrze jest normalnie ciągnięte przez przepustnice dla gazu przepływomierz nie gra roli w moim przypadku-jego klapa porusza się góra-dół pod wpływem podciśnienia...
Pierwszy wynik po wpisaniu w google "ke-jetronic potencjometr" http://mb201-124.eu/topic/15528-ustawien... W końcu doszedłem czemu ten "mój" miał czasem fochy nie chciał palić, przekaźnik systemowy (ten srebrny przy akumulatorze) miał zimne luty. Na gazie ma dorobione odcięcie potencjometru. Nie wiem czy to dobre...
A0005400372 to jest numer katalogowy części, prosił bym o poprawę jak nazywa się dana część , nie dysponuję katalogiem części zamiennych Problem rozwiązany ,przyczyna podgrzewacz odpowietrzania skrzyni korbowej dostał zwarcia to samo się dziej przy uszkodzonym silniczku klap .Może komuś się przyda , prawidłowa wartość podgrzewacza na stykach to 91 omów....
Jestem nieszczesliwym posiadaczem mercedesa w203 220cdi 2003 rok automat. Mam problem z obrotami w tym aucie do 1000 obrotow samochod przygasza co jakies 8 sec. Problem ten pojawia sie okolo 30 sekund po odpaleniu go z rana. Po przekroczeniu 1000 obrotow samochod pracuje normanie no moze troche przykopca. Gdy kupilem ten samochod mial tryb awaryjny...
Witam serdecznie autko jak w temacie problem polega na tym że nie chce palić diagnostyka pokazała czujnik położenia wału ale ani jego zmiana ani sprawdzenie przewodów nie przyniosły skutku system jest zasilany paliwem przez pompy jedno sekcyjne podobnie jak w mercedesie nie ciekną zawór zwrotny wymieniony i paliwo jest utrzymywane w układzie dodam jeszcze...
Cześć, miałby ktoś może schemat (bądź opis, zdjęcie przekrojowe) zasady działania turbiny w Mercedes z silnikiem 2,2CDI o oznaczeniu 651? To nie jest bi-turbo. są w niej dwa obiegi, niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy. Jeśli zaślepię przetwornik sterujący obiegiem wysokociśnieniowym samochód ładnie zbiera się z niskich obrotów, jednak trochę mu brakuje...
Witam po długim czasie. Dla zainteresowanych tematem odpisze. Dawno pisałem o problemach z automatem w W220. Z braku czasu problem tkwił, ale udało się w końcu temat opanować. Znalazłem chyba wyjątkowego mechanika, który naprawia tylko Merce. Opowiedziałem o problemie i auto zostawilem w warsztacie sceptycznie nastawiony. Po kilku dniach odebrałem auto...
Witam Panowie! Jak w temacie - wie ktoś może jak można sprawdzić czy załącza się hamulec górski w silniku mercedesa V8? Dodam tylko, że silnik siedzi w żurawiu hydraulicznym, ale oprzyrządowanie silnika jest Mercedesa. Włączając retarder obroty silnika spadają- ale siłownik sterujący klapą w kolektorze wydechowym ani drgnie. Kiedy on ma pracoewać? Czy...
Jak ktoś chce dobre BMW/Audi/VW/Mercedes, to musi zapłacić, głupków nie ma, nikt za darmo auta nie odda Nie chciałbym brnąc w bezcelowa dyskusje, i zostac źle zrozumianym, że mam coś przeciwko auta zza Odry, ale ja już wiem od dawna , ze niemieckie auta, które wymieniłeś są przewartościowane o 20-50% tylko z jednego powodu - owczego pędu ciemnych rodaków,...
(at)darek1007 Fajnie, że próbujesz pomagać, ale widziałeś kiedyś ten silnik? Tam nie ma ani klap w kolektorze, ani sondy lambda bo to zabytek na rzędowej pompie wtryskowej ubrany w trochę nowego sprzętu. EGR też się w nim nie zapycha, bo jest dość przemyślane. Skupiłbym się najpierw na rozwiązaniu problemów z podciśnieniami, bo sterują one m.in. wysokością...
Witam wszystkich!!!!! Dzisiaj do roboty dostałem Mercedesa c 200 2,2 z 2004 r generalnie chodzi o to że brakuje mu mocy a ściśle mówiąc to wkręca się tylko do 3 tysięcy na postoju i w czasie jazdy po zgaszeniu auta i ponownym odpaleni autko przez chwile jeździ normalnie a po chwili znowu to samo. Po podpięciu do kompa pokazało mi EGR. i tego do końca...
Mam problem , wyswuetlila mi sie kontrolka silnika w mercedes benz klasa b, benzyna 2.0 silnik. Pod komputerem pokazalo blad. Zalaczam zdjecie. Czy ktoś mi podpowie czy to mozliwe do zrobienia, wymienia sie, czy co z tym robic ? Boje sie jeszcze jechac do mechanika zeby mnie nie nacagnieto...jak to kobiety. https://obrazki.elektroda.pl/8026071800_...
Zamówione nowe wtryski więc się nie brałem. Jednak udało się mi w tym tyg zyskać wolny dzień i sie wziąłem. Sprawdziłem jeszcze raz rozdzielacz i doregulowałem kominem aby nie lał przy zamkniętej klapie (wtryski stare) No i odpalił ale muszę mu powietrze wykręcać aby nie gasł. Przy próbie wrzucania biegu gaśnie ale to dopiero powtórzę jak będę miał...
Ja wymieniłem nastawnik turbo zero poprawy potem rozebrałem kolektory wyczyściłem i zregenerowalem cięgna bez rezultatu wymieniłem siłownik klap i było dobrze przez miesiąc teraz to samo dzisiaj podmienilem czujnik spalin koło EGR ale podłączyłem na zewnątrz silnika stary został na miejscu auto łagodnie szarpało ale jakieś 60 procent mocy po wkręceniu...
Witam. Chciałbym kupić Mercedesa Vito 112CDI 2,2 102 KM rocznik 2002. Czy ktoś ma lub miał takie autko? Na co uwagę zwrócić przy zakupie? Jakie ma czułe punkty a jakie zalety? Busik ma przebieg ok 170 tys.km. Proszę o porady. o ile sie nie myle to ma on 122KM a nie 102 w naszej firmie mielismy vito od nowosci i na poczatku byly jakies problemy z kolektorem...
Witam mam problem z moim mb, auto po odpaleniu i nie dodaniu gazu zgaśnie po 2-3 sek, słychać taki pstryk i gaśnie. Gdy dodam gazu to pracuje ale utrzymuje obroty rzędu 400-500. Auto miało wymieniany kalosz i po tej operacji zaczęły się te cyrki, wcześniej samochód nie miał siły v-max 90km/h a przyspieszenie słabe. kopułka, palec świece i przewody wymienione...
klapa kolektorze klapki kolektorze mercedes mercedes klapa
naprawić wzmacniacz kraków aktualne klucze windows odczytać matrycy
mastech ms6818 spawarka światłowodowa
Czerwona kontrolka termometru Audi A6 C6 2.7 TDI 2006 Zamienniki lasera SOH-DH2: SOH-DH2A, SOH-DT2, KSS-213C