Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
A wiązka sprawdzona pod kątem zwarć, przetarć, przerwania?
Należ wymienić silnik klapy. Bardzo czesta usterka wtych samochodach
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Klapy kolektora do sprawdzenia
Klapy kolektora??
Podłącz woltomierz do dwóch grubszych, sprawdź, czy pojawia się na nich napięcie po uruchomieniu silnika. Polaryzacja grzałki jest obojętna. Do dwóch cieńszych podłącz miernik ustawiony na pomiar oporności, sprawdź, czy sterownik widzi napięcie miernika. Ustalisz w ten sposób też polaryzację.
No to problem z klapami kolektora ...zdaje się
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
bo same klapy wydają się być w porządku. Luzy na ośkach powodują takie błędy.
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Od najprostszych rzeczy. Sprawdź luz na lince gazu. Zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź, czy klapka przepustnicy prawidłowo się uchyla. Zdejmij i wyczyść przepustnicę.
uszkodzenie motoru sterujacego klapa kolektora ssacego v157 mozna go sprawdzic za pomoca vaga silnik pracujacy na wolnych obrotach wchodzisz w 01 silnik potem 03 test zewnetrzny tam znajdujesz zadany silnik klapy i testujesz
Ale gdzie jest zaworek i jak wyglada?
sprawdz wiazke do map sensora i do silniczka sterujacego klapa kolektora dolotu zobacz czy masz zasilanie? podaj numer bosch sterownika
Witam. Po zdiagnozowaniu błędu P1031 i odrzuceniu paru rzeczy zrozumiałem że chodzi o klapy kolektora ssącego ( Byłem u mechanika podpiąć pod kompa i wyszło że chodzi o klapy ). Więc z góry zaznacze że się uczę, po rozkreceniu kolektora i próby zlokalizowania problemu zauwazyłem że klapy są w jednej pozycji ( w połowie otwarte). Próbowałem je ręcznie...
https://obrazki.elektroda.pl/3085699700_... https://obrazki.elektroda.pl/2476147300_...
To jeszcze dwa kamyczki do ogródka Toyota np.Avensis 2.0b 16V i wyrywające się szpilki z bloku, podniesiona głowica. genialnie zamontowane wtryskiwacze, 90% używek na rynku ze względu na sposób demontażu nadaje się tylko do kosza. Klapy kolektora dolotowego chrysler 3.5L v6 np.300C, plastik łożyskowany w plastiku na plastikowej osi - genialne. Cena...
04120 Silnik klapy drugiego kolektora - dolna granica nie została osiągnięta. 05715 nie jest równoznaczny z p1653.
Miałem wczoraj taki przypadek w Z14XEP. Zapisywał DTC P0170 i P0171. Problem leżał po stronie oberwanego cięgna klapy kolektora ssącego. Sprawdź może klapy na kolektorze.
Toż masz na aukcji że montaż zajmuje kwadrans.
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
Witam proponuje sprawdzić silnik klap lub same klapy czy nie są zacięte.
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Czy jak mi się tłuczką klapy kolektora ssącego czy można je zdemontować i jeździć bez. I jeszcze może ktoś mi wysłać jakiś filmik jak się je ściąga
Kolektor rozebrany, decyzja - dorobienie łożyskowania od strony dźwigienek. Zobaczymy jak tokarzom to wyjdzie.
Zawór jest ale od klapy kolektora
Tak rozwiązałem, były to klapy kolektora ssącego.
To nazywa się: 1. Siłownik klap kolektora ssącego 2. Gruszka klap kolektora ssącego 3. Regulator klap kolektora ssącego. Mogą też występować nazwy jak wyżej, ale bez słowa "klap". Najszybciej kupisz to używane na jakimś szrocie, albo cały kolektor na znanym portalu aukcyjnym.
I klapę kolektora czy nie jest pęknieta dzwignia sterująca.
Sterownik wymieniony na numer z końcówką J od mocniejszej wersji silnika i nie było problemów z odpaleniem, kalpy działają i kto wie może i przybyło mocy ponieważ wydaje mi się że różnica jest tylko w mapach. Temat zamykam.
Witam. Potrzebuję pilnie porady. W Mercedesie w203 c200 2.2 cdi urwała się klapa w kolektorze ssącym. Czy po usunięciu wszystkich klap auto będzie chodziło normalnie? Czy ktoś już usuwał klapy z kolektora ssącego w Mercedesie 2.2 cdi? Ja usuwałem już klapy w Bmw 2.0d i w 3.0 d. Auto chodzi idealnie a Mercedes nie wiem. Pilnie potrzebuję porady.
Są to klapy kolektora
Klapa kolektora dolotowego nie jest na silniczku. Jest sterowana pod ciśnieniem.
Ostatnio miałem podobny problem tylko na 4 cylindrze okazaly się klapy w kolektorze ssącm .
Sprawdz dokładnie szczelność dolotu-zdejmij rurę łączącą przepływomierz(Ktory tez zapewne potrzebuje czyszczenia)a przepustnicą-lubi sie łamać w okolicach odmy...sprawdz czy działa sterowanie klapami w kolektorze
jak 8v to klapy przywieszone w kolektorze ssoncym sprawdz Jak sprawdzic te klapy w kolektorze ssacy? Jesli mozesz napisz cos wiecej jak to sprawdzic
Witam Potrzebuje kawałek schematu do t6 2017r ozn silnika CXHA Dokładnie to rozchodzi się o połączenie ecu- klapy w kolektorze ssącym
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Lecz nie ustanie.Klapy luźne,tak to wygląda.Ja nie rozbierałem tego,bo to nie interesowłlo klienta,ani powiem szczerze mnie.Przestało klepać to git jedziemy dalej.
A od czego jest ten błąd: 1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
chciałbym się dowiedzieć do czego służy zawór n239 "zawór przełączeniowy klapy kolektora dolotowego" jakie on ma zadania? Taki filmik Wujek Google wskazuje: https://www.youtube.com/watch?v=0-zgoIel...
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
Nie mam przepustnicy, są klapy w kolektorze i tzw. nastawnik.
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
A klapa w kolektorze dolotowym sprawdzona ?
Jest to błąd klap w kolektorze dolotowym prawej głowicy. Klapki są zabrudzone i nie osiągają wartości granicznych. Możesz spróbować przeczyścić to dostępnymi środkami, które należy wprysnąć do dolotu podczas pracy silnika, ale jeśli klapy są mocno zabrudzone, to pozostaje ich demontaż i przeczyszczenie ręczne (lub wymiana na inne).
Logów może i nie zrobi tym programem ale aktywację silnika klapy kolektora ssacego wykona.
A klapy w kolektorze czyste ?
To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
Witam mam problem z moim samochodem otóż ostatnio podczas jazdy zapaliły mi się świece żarowe samochód stracił moc po podłączeniu do komputera wyskoczyły 2 błędy Czujnik doładowania turbosprężarki (31) wysoki sygnał wejściowy w obwodzie P0238 oraz Czujnik położenia klapy kolektora dolotowego (bank1) - niezrozumiały sygnał P2015 po usunięciu błędy wracały...
Przy okazji wymień tez gruszke sterującą klapami kolektora...miałem taki przypadek ze membrana w gruszce była przerwana i silnik brał tamtędy lewe powietrze
1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY No i w czym problem? Sprawdź tą klapę (w kolektorze ssącym) i resztę z nią współpracującą, jak i okablowanie (pewnie przewody poprzecierane) i po kłopocie. Dodatkowo do sprawdzenia okablowanie pozostałych dwóch podzespołów, o których wspomina tester.
Ostatnio miałem usunięte klapy w kolektorze ssącym fizycznie i elektronicznie. Nie wiem czy to coś zmienia. Sprawdzę ten silniczek najszybciej jak się da i dam znać ;)
Mowa o 2.0 cdti więc da rade bez ściągania rozrządu ale pompe trzeba zdemontować, jest taki trik... Usówamy takie klapy na co dzień - demontaż kolektora nie więcej niż 2h
To wszystko to są klapy w kolektorze, o przepustnicy tylko wspomniałem że przy jej adaptacji wywaliło ten sam błąd co podczas adaptacji klap, szukam jakiś zależności
Sprawdź klapy w kolektorze ssacym, czy działają i czy jeszcze je masz.
Raczej szukałby, dziury w kolektorze. Sprawdziłbym rozrząd. Czy znak na kole wałka jest w GMP cylindra 1. AKL to już dziadek i pomiar kompresji też bym zrobił czy czasem tu nie jest problem na wolnych (szczególnie rozgrzany). PS To na zdjęciu to siłownik sterujący klapami w kolektorze od zmiennej długości.
Hejka Udalo Ci sie podmienic kolektor? Tez mam u siebie problem z klapami :/
Zrób diagnistyke. Odczytaj błędy. Problemów może być wiele. Klapy w kolektorze, egr, przepływomierz itp
Problem rozwiązany. Wadliwa okazała się przepustnica/klapa gasząca kolektora, która zacinała się w różnych pozycjach. Po wymianie, błąd się już nie pojawia. Dpf został "wyprany" i wszystko działa.
Wyłącz punkty za pobieranie plików. Sprawdzałeś klapy w kolektorze ssącym?
Może klapy wirowe w kolektorze dolotowym Dodano po 52 Lub sama sonda (czujnik tlenu)
Witam ponownie, klapy kolektora zostały wymienione na używane, klapy poruszają się leciutko, wszystko zostało złóżone, samochód odpala od pierwszego razu chodzi równo, tylko dalej jest problem auto wkręca się na obroty po odpaleniu i za chwilę nie może wkręcić się na maksymalne obroty tylko do 3500 obrotów i koło 130km/h i auto nie chce bardziej się...
112 silniczek sterujacy klapa w kolektorze ssącym sprawdzić, wymienić, skasować błąd
Mam problem z golfem 7 gti 2.0 cnta https://obrazki.elektroda.pl/6765953500_... Mianowicie wymienione świece cewki kompresja ok a dalej wywala mi wypadanie zapłonu Jest jeszcze błąd od klap w kolektorze sacym , czy to winowajca wypadania zapłonu ?
Poszukuje schematu do volvo V40 2001 1,9 d w CR silnik renault Dokładnie chodzi o zasilanie przepływki, zaworu klapy kolektora. Mam 3,2 v na zasilaniu. Pozdrawiam
Witam. Po zdiagnozowaniu błędu P1031 i odrzuceniu paru rzeczy zrozumiałem że chodzi o klapy kolektora ssącego ( Byłem u mechanika podpiąć pod kompa i wyszło że chodzi o klapy ). Więc z góry zaznacze że się uczę, po rozkreceniu kolektora i próby zlokalizowania problemu zauwazyłem że klapy są w jednej pozycji ( w połowie otwarte). Próbowałem je ręcznie...
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz klapowy za filtrem powietrza. Bardzo często po wybuchach wygina się klapa mierząca gdzieś przyciera.
Jakie błędy zgłasza? Możliwe przyczyny, turbo za mało lub za dużo pompuje, przepływomierz źle mierzy, dpf zapchany, któraś klapa kolektora ssącego, egr itd. itp.
Wysterowanie klapy w kolektorze ssacym ?
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Tak, jest odrębna pompka wytwarzająca podciśnienie. W starszych modelach Mercedes zrealizował inne rozwiązanie-klapa w kolektorze ssącym.
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
Przejdzie bez problemu, niczym się nie martw ;) Widzę masz LPG II generacji i gazownik zainstalował "zawór bezpieczeństwa" na wypadek gdyby doszło do zapłonu gazu w kolektorze i by nie rozerwało Ci kolektora lub obudowy filtra.
Dzień dobry. Mam zapytanie do kolegi Kusko13gp . Mam MB V-klase 2,8 - czyli silnik VW. Potrzebował bym wsparcia w kwestii podciśnień . Podczas naprawy skrzyni biegów wyciągnęli na warsztacie silnik. Po złożeniu samochodu "do kupy" samochód nie ma połowy mocy na niskich obrotach . Dopiero od 3000 obrotów/min dostaje kopa i jeździ jak za starych czasów....
Bardziej mi to wygląda że te klapy są dorabiane przez sam zakład regenerujący.
Sprawdź oscyloskopem sygnał na pierwszy wtryskiwacz. Problem jest pewnie z układem paliwowym albo doprowadzaniem powietrza na ten cylinder. Tam chyba są klapy w kolektorze?
Zapewne chodzi o elektrozawór który steruje klapą -klapami w kolektorze ssącym.
Co nie pasowało??? Przecież to są takie same silniki. 113 km ma zwykła turbinę a 140 ze zmienną geometria. EGR w 113 masz na podciśnienie a w 140 elektryczny.140 ma chyba jeszcze klapy w kolektorze ssącym. Słupki są takie same. Różnice są w osprzęcie.
Klapy w kolektorze to raczej nie w tym sikniku
Czy klapy wirowe kolektora ssącego działają, tzn. nie są zablokowane od nagaru?
Witam, posiadam Ford Focus mk2 po lifcie z 2008r z jakże zrywnym silnikiem 1.8 duratec. Problem u pacjenta polega na tym że podczas jazdy po wrzuceniu luzu (auto dalej jedzie) i zaczynają falować obroty (od ~300 do 2000). Objawy nie występują podczas postoju i w czasie jazdy kiedy auto jest zasprzęglone. Także pytanie. Co może być na rzeczy? Przepustnicy...
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
wszyscy jeździli tym samochodem i mieli podpięty komputer. Wymienili gruszkę podciśnieniową która steruje klapami w kolektorze ssącym bo była membrana uszkodzona ale dalej to samo. Samochód jeździ normalnie tylko przyjdzie czasem moment jakby się zawiesił i gdy odejmę gaz i nacisnę po chwili auto się znowu zrywa.
A może klapy w kolektorze ssącym zatarte ?
Dzięki za link. Przy okazji, po co jest ta blaszka? To jest klapa antywybuchowa do LPG żeby nie było zniszczeń dalej ciśnienie ma zamknąć tylko w kolektorze.
Witam wszystkich. Szukam informacji na temat mojego błędu ale nic nie mogę znaleźć. Jest to problem ze skrzynią biegów tiptronic. Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym tj. pracuje na jednym biegu i nie da się zmienić tipem. Info z Vag. Komponent: AG6 09L 2.0 TFSI USA 0030 Błąd: 001546 - Sterownik P060A - 006 - wewnętrzna kontrola procesora. Stan błędu:...
Klapy w kolektorze nie klepały a teraz przestały?
Sprawdz zachowanie klapy w kolektorze dolotowym, może sie przycina
18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185 19647 - klapa kolektora ssącego 16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247 16706 - czujnik obrotów silnika g28 16788 - system recyrkulacji spalin 16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki ) 16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za...
Przy wysokich obrotach masz otwarte maksymalnie klapy w kolektorach ssących zasysana jest mieszanka - ciśnienie zasysania, nie będą klekotać a silnik tak ryczy ze nie słychać już tego. Być może klapy są już luźne wysłużone bądz urwane i słychać je jedynie w niższych partiach obrotów. Rozrząd kiedy wymieniany?
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
klapa kolektorze mercedes strzały kolektorze kolektorze dolotowym
naprawa drukarki brother daewoo programowanie schemat elektryczny bojler
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Poprawa jakości zestawu głośnomówiącego w radiu RT6 Opel Astra Bertone - Niedziałająca lewa tylna lampa stopu i pozycyjna