Klapa która steruje powietrzem to blacha z okrągłymi otworami pokryta czymś w rodzaju gąbki która z wiekem się rozsypuje i poprzez dziury leci zimne powietrze, rozbierz obudowe nagrzewnicy i sprawdź czy coś takego się w twoim przypadku nie stało!
Temperatura 70 stopni przy pracy na biegu jałowym, na mrozie jest normalna - silniki tdi są wysoko sprawne. Uszkodzona klapa dyfuzora w obudowie nagrzewnicy - dużo roboty z demontażem. Zaszlamioną nagrzewnicę płucze się ciśnieniem z wodociągu - albo ją przetka, albo rozsadzi (i tak by była do wymiany).
Przez nagrzewnicę płyn chłodniczy płynie cały czas skoro ci nie grzeje no to klapa ciepło, zimno nagrzewnicy jest uszkodzona. Lub jej sterowanie.
Może źle się wyraziłem w poprzedniej wiadomości. Do wymiany nagrzewnicy może i rzeczywiście nie trzeba demontować deski rozdzielczej, ale do wymiany obudowy nagrzewnicy, tam gdzie znajduje się klapa sterowania przepływem powietrza (ciepło/zimno), to już chyba tak.
Może też być klapa mieszalnika powietrza na nagrzewnicy
A nagrzewnica jest drożna? Dolny wąż nagrzewnicy gorący/ciepły/zimny? Dokładnie. Sprawdź czy oba węże od nagrzewnicy sa gorące. I czy działa klapa puszczająca powietrze przez nagrzewnicę. Możliwe, że jest zablokowana i dlatego masz brak ogrzewania.
Powiem szczerze, nie wiem. Sądziłem, że na linkę. Sprawdzę to raz jeszcze jutro rano. Tymczasem chyba znalazłem dokąd ta wtyczka powinna iść. Foto zapożyczone z elektrody i widać dokładnie tę samą wiązkę. Dwie jakby odnogi się zgadzają, a trzecia ze znakiem zapytania to chyba ta nieszczęsna wtyczka. Problem tylko w tym, że ja dzisiaj, grubo ponad 30...
klapy nagrzewnicy w 407
Pewnie klapa nie chodzi i cały powód. Jak była cała pokryta gąbką to pewnie i taśmą może być więc nie powinno to przeszkadzać.
To jest tylko przykład. Zdjęcie pokazuje jedną z klap znajdujących się wewnątrz obudowy nagrzewnicy w Golfie 4, Octavii 1. Jest ich tam trzy, sterowane linkami/pokrętłami. Przypuszczam że i w tym przypadku będzie podobnie. Jedna klapa to ciepło/zimno, a dwie są kierunkowe, na górę na nogi oraz na szybę przednią. Aby dostać się do nich trzeba wymontować/rozebrać...
Koledzy, wielkie dzięki za szybką reakcję. I za materiały - przeszukiwałem net przez parę dni i na nie nie trafiłem, a tutaj od ręki:) Póki co studiuję co tam napisali. Dodam, że moje webasto jest już zamontowane od paru dni i działa i z pilota, i z zegarka, silnik i nagrzewnica ciepłe. Brakuje kropki nad "i" - czyli uruchomienia nawiewu z ciepłym powietrzem....
Witam. Ponieważ nie znalazłem rozwiązania w istniejących tematach mojego problemu z ogrzewaniem w samochodzie SEAT LEON mk1 1.9, tdi (ASV) z 2000 r. postanowiłem podzielić się spostrzeżeniami z naprawy tej usterki z innymi. Samochód wyżej wymieniony jest wyposażony w climatronic który do pewnego czasu pracował bez uwag. problemy pojawiły się podczas...
Witam, Szanownych Forumowiczów! Otóż mam problem jak powyżej Seat Altea Klimatronik szaleje. Jak autko zimne jest ok, steruje prawidłowo nadmuchem (prędkością obrotową i w ogóle wszystko wydaje sie działać prawidłowo), jak tylko silnik nagrzeje się do ok. 80-90 stopni to już zaczynają falować nagle obroty wiatraka nagrzewnicy i przełacza co chwila nawiewami,...
W sprawie ogrzewania: Nagrzewnice już mam nowa. W starej jeden przewod był gorący drugi letni. Teraz na nowej nagrzewnicy oba są gorące jak piec)). Termostat odpada bo układ chlod,enia pracuje prawidłowo. Jest mały obieg i duzy tak jak powinno być. Po wymianie nagrzewnicy i prawidłowym odpowietrzeniu była poprawa ogrzewanie zaczęło działać. Ale z czasem...
Zawsze jak otworzy się termostat(chłodnica robi się ciepła) to temperatura pójdzie w dół o te kilka stopni. Masz problem z nagrzewnicą, nie grzeje całą powierzchnią, druga opcja to nie domyka się klapa mieszalnika i powietrze ciepłe miesza się z zimnym, zacznij od przepłukania grzejnika Czyli to ze jest 90 st i zimny gorny waz jest ok?potem sie otwiera...
Wniosek jeden, na wstępie zadałem kilka pytań, jedno z nich brzmiało jaka rolę spełnia ten moduł -brak odpowiedzi, a to raczej tu tkwi odpowiedz. O zagłębieniu się w temat mylę że producent zabezpieczył ten sterownik ze względu na rolę jaką on pełni przed ingerencją zewnątrz przypadkową złodziejami itp.(ochrona technologi przez producenta) -tak sadzę,...
Musisz sprawdzić czy klapa szyba/nogi w obudowie nagrzewnicy przesuwa się gdy ustawiasz nawiew na szybę lub nogi.
Mi podpowiadano, że podobno są 2 klapy. Jedna od 2 kratek z lewej strony. Drugą od 2 kratek z prawej strony. Ale czy to jest prawda? Znalazłem takie zdjęcia kompletnej nagrzewnicy https://obrazki.elektroda.pl/2397350600_...
Akurat zawór EGR jest na schemacie który ci podesłałem. A pozostale dwa wejscia? Przecież na takiej zasadzie działa ten regulator: puszcza do siłownika w reflektorze mniejsze lub większe podciśnienie, co się przekłada na pochylenie reflektora - większe lub mniejsze. Ja rozumiem, że to na zasadzie tak działa, ale na najwyższym ustawieniu czyli w momencie...
Nagrzewnice kupiłem nową . Z odpowietrznika z wylotu nagrzewnicy leci płyn. A co do linek sprawdzałem żadna nie spadła. Klapa zimne ciepłe powietrze otwiera się zamyka. http://obrazki.elektroda.net/14_12861389... http://obrazki.elektroda.net/36_12861389... No chyba że na klapie gąbka się uszkodziła .
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Owszem, rurki od nagrzewnicy są cały czas gorące, ale to nie "klapa" steruje odbiorem ciepła, gorący płyn nie krąży cały czas poprzez nagrzewnicę. Przy nagrzewnicy jest zawór na tych przewodach, jest to zawór tego typu, że gdy włączymy ogrzewania...
Sprawdzilem poszczegolne starowniki klap, i w kazdej sa 4 wartosci, rzeczywista, zadana, maksymalna oraz minimalna wartosc przy otwarciubi zamknieciu, tylko lewa klapa od temperatury zmienia wartosc przy zmianie temp pokretłem, natomiast prawa regulacja temperatury oraz klapa srodkowa i klapa obiegu zamknietego pokazuje wartosc rzeczywista (zmienia...
Tylko że przeważnie problem jest za zapchaną nagrzewnica nie kamieniem a innym drobnym syfem (kawałki plastiku ,gumy, nikt raczej na wodzie nie jeździ). Wystarczy płukanie i czyszczenie bo filtr kabinowy przeważnie jest tylko na dopływie świeżego powietrza i wymiennik potrafi być zabity kurzem amen plus gąbki do uszczelniania które się zdegradowały...
To silniczek krokowy - raczej małe szanse żebyś to wystartował na stole. Po montażu silniczka w układzie (w aucie) powinien on najpierw zostać nauczony, a potem znormalizowany. Bardzo często niezastosowanie się do tej procedury jest właśnie powodem niedziałania silniczków w układzie ogrzewania.
To jest klima przy silniku, ty masz problem w zespole nagrzewnicy. https://obrazki.elektroda.pl/9352809000_... Linka, zębatka, dźwignia kręcąca klapą... Czy to ta klapa ciepło/zimno nie wiem, dalej widać inną linkę. To jeśli tak masz, to pokrętło kręci linką, linka zębatką/ślimakiem i dźwignia rusza się razem z klapą w nagrzewnicy...
Panowie mam pytanko przerabiam w terenówce ogrzewanie niestety musiałem przenieśc nagrzewnice. Wczesniej ciepło zimno było sterowane za pomocą klapy teraz ze wzgledu na przeróbki nagrzewnica jest w głownym kanale miedzy wentylatorem a klapami nie ma teraz mozliwości sterowania klapa wiec jestem zmuszony zastosować zawory na przewodach do nagrzewnicy...
Witam. Ja posiadam Zafirę z 2000r i problem taki pojawił mi sie zaraz jak to autko zakupiłem , to podobno usterka nagminnie występująca w tych modelach. Nie jest to przyczyna klapki , bo klapa jest regulowana linką podczepioną pod pokrętło regulacji ogrzewania. Największy problem to elektrozawór nagrzewnicy który jest umieszczony w moim przypadku z...
Jest jeszcze jedna opcja. Klapa ciepło zimno. Jeżeli nie działa bo połamało uchwyt od silniczka to będzie zimno. Ale najpierw info czy przewody do grodzi kabiny są gorące w obu kierunkach.
To dotknij nagrzewnicy w środku czy ciepła jak auto nagrzane bo może być klapa od powietrza lub nie grzeje nagrzewnica lub pod maską dotknij dwa przewody co idą do ściany grodziowej jeden cieplejszy drugi chłodniejszy
Wężyki do nagrzewnicy gorące,takie padło stwierdzenie.Czy na wyjściu z nagrzewnicy jest podobnie,czy jest jednak różnica?
problem jest taki że ciężko jest wygonić powietrze z nagrzewnicy no i druga sprawa czy klapy były całe od sterowania bo często te uszczelnienia się rozsypóją. Zobacz czy wogóle jest sterowanie kapą zimne gorące sprawne Dodano po 1 a powiedz kto wymieniał nagrzewnicę ? tak klapy były całe wszystko na swoim miejscu, na drugi dzień sprawdziłem czy może...
Zazwyczaj przy takich objawach winna jest nagrzewnica. Sprawdź jeszcze czy klapa od regulacji temperatury chodzi w pełni zakresie choć raczej będzie ok. Nie wiem jak ja płukałeś ale takie rzeczy powinno się robić na odłączonej nagrzewnicy od układu chłodzenia. Takie uszkodzenia to skutki jazdy na wodzie, nie wymieniania płynu lub dolewania wszelkiej...
Problem lezy na 90% w klapach sterujących. A żeby być pewnym na 100%, trzeba sprawdzić przewody od nagrzewnicy czy są gorące. Nagrzewnica ma dwa obiegi - ciepły i zimny. U ciebie klapa zatrzymała się na zimnym. Nie wiem jak to tam w Astrze jest zrobione, ale trzeba się dostać do linek/cięgien czy co tym steruje i wybadać problem.
Nie ciśnienia, lecz nie jest wydajna/za wolno podaje. No ale kolega pisze że wąż do nagrzewnicy jest gorący, zostaje jeszcze klapa regulacji ciepło/zimno.
Nie, nagrzewnica działa cały czas, w obudowie nagrzewnicy jest klapa mieszająca powietrze.
Panowie widzę, że przerabialiście temat a nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Gdzie w 407 znajduje się silnik dmuchawy i jak go wymienić? Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź
To że jest przejście przez nagrzewnice nie musi oznaczać że prawidłowo oddawane jest ciepło. To że silniczek zmienia swoją pozycję nie musi oznaczać że klapka również to robi, np ze względu na uszkodzenie mechaniczne klapki.
Klapa działa, nagrzewnica ciepła nowa, podciśnienie od silnika jest, obieg zamknięty jest to powinno być dobrze. Chyba że źle poskładaliście rury co przenoszą ciepłe powietrze do kratek i wieje gdzieś za deską rozdzielczą
No i problem zdiagnozowałem. Filtr kabinowy był mokry, jak i klapa obiegu zamkniętego, a za wiatrakiem nawiewu (który jest za schowkiem) była woda w niecce, która tam się znajduje. To już widzę, że kwestia nieszczelności plastiku pod wycieraczkami, na podszybiu i woda z deszczu tam się dostała. Jest jednak większy problem. Przy wciskaniu przycisku klimy...
Jak nie dmucha to filtr przeciwpyłkowy do wymiany(można wyjąc na razie a założyć jak się zrobi cieplej). Po pierwsze popatrzył bym jak jest reduktor wpięty. Powinien być w szereg i tak żeby woda z silnika szła na nagrzewnicę i później wracała przez reduktor. Jak temp silnika ok to sprawdź te klapy ciepło zimno. Jak nagrzewnica nowa i węże parzą to musi...
Kolego jestem po wymianie nagrzewnicy ale jak rozebrałem wszystko to klapa zimne ciepłe była dziurawa naprawiłem wszystkie i wymieniłem nagrzewnice która i tak nie była stara ok.2 lata ta nowa szybciej się napełniała wodą i dla pewności włożyłem nową wydatek 35zł .Walczyłem długo dławiłem wloty do parownika bo mam gaz ale bezskutecznie na pierwszym...
Czyli nagrzewnica pracuje odrazu niema na niej żadnego zaworu ? Przez nagrzewnicę cały czas przepływa ciecz chłodząca - bez różnicy czy otwarty jest tylko mały czy też duży obieg chłodzenia, nie ma tam zaworu lecz klapa (przesłona), która uchyla się w takim stopniu w jakim ustawiona będzie przez Ciebie regulacja ciepłego powietrza, tu masz to na poniższym...
A jakie w dotyku sa przewody do nagrzewnicy? Może klapa w mieszalniku ciepło/zimne w kulki leci.
Brak ogrzewania = brak płynu w nagrzewnicy lub zablokowana klapa ogrzewania w pozycji zamknietej A to że przy wyłączonym nadmuchu leci powietrze to dziwne (nie mylisz z przeciągiem? :)) a dmuchawa działa 1,2,3,4 ??
Cudów nie ma , jak coś robił przy zatartym łożysku w silniku to miał to pewnie całe rozebrane i albo coś żle złożył , albo coś nie podłączył , albo coś popsuł , ułamał przy okazji. Nie znam szczegółow technicznych , ale zobacz czy klapa zamykająca wlot nagrzewnicy i jest odpowiedzialna za obieg wewnętrzny jest dostępna po np. zdemontowaniu filtra kabinowego...
Po pierwsze, jeśli masz nowy termostat to po jakiego grzyba Ci ten karton? Po drugie, sprawdzić organoleptycznie przewody wodne które idą do nagrzewnicy. Może klapa regulacji ciepło zimne stoi?
Ok rozumiem, a o co chodzi z tymi nastawami podstawowymi i adaptacją skoro np silniczek działa lewo prawo? Chodzi o zgranie elektroniki i mechaniki. Sterownik musisz nauczyć gdzie ma klapa położenie początkowe i końcowe, w przeciwnym wypadku albo nie będzie dobrze domykało klapy albo zerwie zębatkę (maszyna nie czuje).
Zrób tak, skoro termostat sprawdziłeś, temp. masz na wskaźniku ok, to rozgrzej silnik do optimum, zdemontuj kanał / rurę idącą od wentylatora do nagrzewnicy i połóż rękę / dłoń na nagrzewnicy i sprawdź jaka ona jest. Temp. musi być ustawiona na maxa na czerwono, klapa wtedy jest otwarta i będziesz mieć kontakt organoleptyczny z nagrzewnicą powinna...
Na klapy kup matę samoprzylepną. Google pokaże Ci jak wygląda.
gąbki nie spróchniałe Kolego nie ma takiej opcji, albo nagrzewnica jest ciepła i klapa nie steruje albo termostat nie pozwala nagrzać się płynowi. Skoro rozbierałeś konsole nagrzewnicy to czemu nie przyłożyłeś się do naprawy?
czy ktos moze wie czy sa w sprzedazy elementy obudowy filtra powietrza.konkretnie chodzi mi o elementy(oska i inne)klapki znajdujacej sie wewn.obudowy doprowadzajacej zimne powietrze do filtra.u mnie sa oska jest wyrobiona i to wszystko dostalo luzow.denerwuje to podczas rozpedzania zimnego samochodu, otoz wtedy caly ten element halasuje dosyc mocno...
klapa nagrzewnicy peugeot płukanie nagrzewnicy zwarcie nagrzewnicy
outlook indeksowanie szarpie nagrzeje czujnik temperatury odległość
dokręcanie citroen prosty pomiar pojemności kondensatora
Krups FBC212 toaster oven schematic availability, repair tips, common faults Funkcje przełącznika na płycie głównej Acer ES1-311